Witam. W zał. instrukcja ustawienia rozrządu KIA Carnival Sedona 2.9 CRDi. Rysunki i opis po polsku - 8 ston w .pdf.
http://obrazki.elektroda.net/83_12305599... http://obrazki.elektroda.net/83_12305599...
CITROEN ZX 1.8i (XU7JP L/Z (LFZ)) 1993 do 1998 - ustawienie rozrządu (pdf)
teraz blokady lub mechanik , który zdejmie pokrywę zaworów i ustawi. Blokady rozumiem że są potrzebne żeby ustawić rozrząd ale pokrywę zaworów jak chcesz w tym silniku ściągnąć ... ? Robiłeś już ten silnik ? ktoś naprawiał już takie cudo Twój silnik nadal jest produkowany przez Fiata jako 1.4 16V np. Fiat Bravo II różnica jest tylko w pojemności gdzie...
W aparacie zapłonowym. Palec na wprosst wcięcia się ustawia.
Kolego temat wielokrotnie poruszany na forum. Wystarczyło poszukać! Znak na wale korbowym skierowany na dół (tzw. twój dolny wałek) a znak na wałku rozrzadu do góry i musi pokrywać sie z wycieciem na plastikowej osłonie (twój górny wałek). Pozdrawiam
Proszę bardzo .:D
Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
Proszę oto schemat http://obrazki.elektroda.pl/8825739900_1...
pod rozrusznikiem masz dziurke 5 mm z tego co pamietam kolejna to wałek rozrzadu 10 mm http://obrazki.elektroda.pl/9370735100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2267017300_1...
(...) azu w opisie. Dalej, będziesz "oszczędny" w słowach. Spróbujmy zadać takie pytanie ElektrodaBotowi. Dodano po 16 Wstępna ocena dostępnych informacji Twoje pytanie dotyczy ustawienia rozrządu na fabryczne znaki w samochodzie ciężarowym VOLVO FH13 A VEB . Zastanawiasz się również, jakie dodatkowe informacje powinieneś podać, aby otrzymać szczegółową...
http://forum-mechanika.pl/attachments/la... prosze tu link masz na znaki Dodano po 12 jescze to mam
Nie jest to trudny rozrząd , na kole rozrządu masz dwa znaki więc się nie pomyl , pompa wtryskowa na kołek , wał korbowy na kołek w kole pasowym lub znak na kole zamachowym od spodu , kręcisz wałem i blokujesz rolkę .
http://obrazki.elektroda.net/94_12375893... W gmp masz przy znaku na kole zamachowym wybite 0
Ten znak z tyłu koła rozrządu pokrywa sie z płaszczyzną głowicy, czyli rozrząd jest ustawiony dobrze. Wygląda że plastikowa osłona ze strzałką OT jest niestarannie wykonana
Ustawiłem rozrząd na znaki ???? W zadnym silniku PSA nie ustawia sie rorzadu na znaki. Lancuch natomiest na znaki (ogniwa innego koloru). W czym jest wiec problem?
Stare prymitywne 1.8 k-seria Rovera, ustawia się na znaki które nie są w GMP.
a moge cie prosic o schemat rozrzadu silnika DFB audi 2.0 tdi 2019 silnik DFB wstępna ocena dostępnych informacji Pytasz o schemat paska rozrządu dla silnika Audi 2.0 TDI 2019 z kodem DFB. Prośby o konkretne schematy zazwyczaj obejmują pozycje napinacza, prowadzenie paska, znaki wyrównania (jeśli występują) i użycie specjalnych narzędzi blokujących....
Po co dokręcałeś śruby? Nie robi się takich rzeczy. Jeśli chodzi o rozrząd są znaki na kole pasowym wałka rozrządu i na głowicy oraz na kole pasowym wału i bloku silnika. Wszystkie znaki muszą się pokrywać. Skorzystaj z książki "sam naprawiam". Bardzo pomocna. Poszukaj w google. https://www.google.pl/search?ei=qyfWWsGD...
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
To co podałeś nie jest oznaczeniem silnika, jeżeli masz rozrząd na 2 paski ( silniki AFK, AHW, APE, AUA, AUB ) znak na kole wału (wycięty ząbek) ma się pokryć ze znakiem nad kołem . Koła wałków rozrządu mają miejsce na specjalną blokadę - dwa otwory które po ustawieniu wału korbowego mają być na przeciwko siebie. Jeśli nie masz blokady a masz trochę...
Jak rozrząd jest identyczny z Z16XER to nie ma żadnych nacięć w wałkach od strony rozrządu, są w wałkach od strony skrzyni w które wsuwa się blokadę, od strony rozrządu zakłada się blokady na poluzowane wariatory które mają być ustawione tak aby znaki na nich minimalnie się mijały
Ustaw poprawnie rozrząd i śmigaj skuterkiem. Znaki na kole magnesowym ustaw "książkowo" oraz na wałku rozrządu - tłok w tzw. GMP (maksymalnie zbliżony do świecy). Duża ilość informacji na forach internetowych (ustawienie rozrządu w silniku 4 T). Nie zapomnij o zmianie dysz gaźnikowych, z uwagi na zmianę poj. silnika.
Rozrząd musi być ustawiony cały (góra i dół) na znaki i dopiero wtedy kontrolujesz czy zgadzają Ci się znaki. 2 obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu i pompy oczywiście. Przed demontażem rozrządu ustawiamy go na znaki fabryczne wtedy mamy pewność, że jest ok. Wtedy również tłok 1 cylindra jest w GMP. Rozrząd ustawiony poprawnie. Spróbuj wykręcić...
Licząc po francusku tak pierwszy to od skrzyni biegów. No spróbuj z wężykiem i kołek później dla pewności nie pamiętam czy tam blokuje się tak że nie da się obrócić w żadną stronę czy tylko spiera się i blokuje że nie da obrócić się silnikiem w prawo. Na kole zamachowym z tego co kojarzę tam ma żadnych znaków. A jak znaki są porobione jakąś farbą to...
Jeżeli masz podejrzenia że źle ustawiłeś rozrząd to musisz to sprawdzić. W ogóle to zwracałeś uwagę na znaki czy robiłeś to " na oko " Jaki był zakres tego remontu.
Masz całe dwa znaki do ustawienia. Na kole wałka rozrządu i na wale korbowym również. Znaki są tak widoczne, że nie sposób ich nie zgrać ze znakami na bloku silnika i głowicy. Znaki odniesienia znajdują się z tyłu tychże kół. Prościej się nie da.
Autodata powie wszysytko.
kolego z tego co pamietam jest to silnik sofimy . Więc na górze na wałku rozrządu masz znak koło ma tam nacietą szczelinkę a na pokrywie zaworów jest widoczny ząbek dodam ze naciencie na kole musi znajdowac sie na górze . Jak zdejmniesz zdejnmiesz osłone paska zobaczysz koła pompy wtryskowej tam powinien być otwór na wiertło 5 , jest tam też otwór w...
Potrzebujesz blokadę, którą wkłada się pomiędzy obydwa wałki. Są tam specjalne wyżłobienia (nie sugeruj się krzywkami, bo to nie jest aż tak dokładne): http://obrazki.elektroda.pl/3460598400_1... inaczej nie będzie dokładnie i stąd Twój kłopot. Po jej założeniu sprawdzasz, czy znaki na wale i wałku rozrządu pasują (muszą!), oczywiście łańcuch...
Sposób ustawienia podany w linku wyżej jest prawidłowy.Nie ma możliwości żeby ustawienie wałków względem siebie uległo zmianie w sposób samoistny. ustawienie wałków można łatwo sprawdzić zdejmując górną pokrywę i obracając wałem doprowadzić do najechania na siebie znaków na kołach zębatych i sprawdzić w tej pozycji znaki główne(według rysunku patrz...
Pierwszy cylinder ma być w górnym martwym punkcie i wtedy ustawiasz na znaki na równo.
Masz dwa znaki u góry masz wycięcie i u dołu masz znak na kółku.Prostszego rozrządu niema.
jak będziesz ustawiał silnik obserwuj przez otwór czy na kole pośrednim pojawi się jakiś znak. Na kole od pompy też powinien być znak. Jeżeli znajdziesz znaki a silnik będzie ustawiony tak jak pisałem wyżej to wstaw pompę znak do znaku.
Podesłałem Ci manuala. Masz znaki na kołach i na łańcuchu. Ale bez blokad nie próbuj tego robić. Wszystko znajdziesz w instrukcji, jakie blokady też.
Tu jest ustawienie rozrządu na znaki http://www.fothost.pl/upload/09/38/9ce3e... Problem polega u ciebe na tym że musisz odkręcić koło pasowe (no chyba że masz klucz pneumatyczny) a problem dokładnie polega na tym że musisz zablokować wał żeby odkręcić śrube jak nie zablokujesz to pogniesz zawory. Jest szansa że z silnikiem nic się jeszcze nie stało...
Pomyłka i poprawka, z rana zaspany byłem ;-) Lewy gwint na kole od pompy olejowej, radzę zakupić nową srubę. Blokady blokadami ale potrzebujesz jeszcze sciągacz do posredniego koła pompy wtryskowej, jest na stożku i latwo je uszkodzić stukając. Ważne aby wszystkie odnośniki były na wlaściwych miejscach, znaki wałków rozrządu, bedziesz widział od strony...
Musisz zdobyć blokady lub robić swoje znaki czego nie polecam.
Rozrząd sprawdziłeś blokadami czy ktoś malował znaki jak zwalał głowicę
Witam Chyba masz kosiarkę 4 suw. bo piszesz ze wyciekał olej Pewnie przestawiłeś rozrząd podczas zdejmowania dolnej pokrywy Na trybach są znaki więc łatwo sprawdzić Sprawdz też czy klin koła zamachowego jest na swoim miejscu i pokrywa się z wycięciem na wale i czy podnosi zawory przez boczne okienko(w okolicy tłumika) i przy okazji czy jest luz(zawór-popychacz)
Powiem tak. Żeby wszystko grało jak trzeba trzeba zdjąć pokrywę zaworów zbić koło na wałku rozrządu ze stożka i dokręcić dopiero po napięciu paska. Wtedy wszystkie znaki będą na swoim miejscu a jak auto pali jak trzeba to jest dobrze.
Sprawdź rozrząd Znaki na łańcuszku i kołach muszą być skierowane do dołu kasety a nie do góry
Czy ten rozrząd w tej wersji mazdy się jakoś blokuje czy ustawia się tylko na fabryczne znaki na wałkach rozrządu i na wale korbowym? Jedyne co trzeba zablokować, to wałki, by dokręcić śruby. Luzy zaworowe ustawiłeś? https://obrazki.elektroda.pl/1062859400_... https://obrazki.elektroda.pl/1340356800_...
Witam Cały rozrząd jest na bolce.Za alternatorem cze ba odkręcić śrubę na 13 klucz i wsadzić bolec.Pompa wtryskowa też jest na bolec a wałek rozrządu ma styłu nacięcie i tam wkładasz submiarke a najlepiej jak nie jest pasek sciagnienty zrobić znaki na kole i obudowie
Kolego nie byłem przy składaniu silnika, więc tylko mogę gdybać, że może źle złożyłeś rozrząd. Twierdzisz, że znaki się pokrywały, a w jakiej pozycji był wówczas tłok, wg mej wiedzy powinien być w GMP. Zalewanie świecy może wynikać m.in. ze zbyt wysokiego stanu paliwa w gaźniku (nadal dziurawy pływak lub źle wyregulowany poziom) lub z niemożliwości...
Dodam jeszcze, że gdy znaki na kołach będą sie pokrywały z tymi na obudowie- tłok 1 cylindra w GMP, to przez wziernik na obudowie sprzęgła będzie widoczny znak- na podstawie którego również możemy określić GMP. Wszystkie znaki muszą się pokrywać.
Jeżeli pasek nie spadł, to wystarcza zrobic punkty farbą. Pan goldwinger też ma rację. Pozdrawiam. Każdy sposób prowadzący do celu jest dobry. Zauważcie jednakowoż że np w 1Z koło wałka rorządu po to nie ma klina żeby można było rozrząd precyzyjnie ustawić, czego znaki zrobione farbą raczej nie zapewnią. Chociaż ja mam samochód świeżo po z raichu i...
Klin kola zamachowego, sprawdzony? Jeżeli znaki się zgadzają, to rozrząd jest dobrze ustawiony. Czyściłeś ten gaźnik? Ten model, na pewno dobrze napisałeś? Wlej trochę paliwa do cylindra i spróbuj odpalić, jeżeli silnik ruszy, to problem jest w gaźniku.
Tam wszystko ustawia się na znaki. Raptem dwa koła nic prostszego. Znaki powinny być ustawione mniej więcej na godzinę 12. Ustaw tak a znajdziesz punkty odniesienia na obudowie. Proszę bardzo. http://obrazki.elektroda.pl/8414302300_1...
Jeśli chodzi Ci o określenie GMP na kole zamachowy, jak nie masz pewności co do oznaczeń to wykręć sobie świecę żarową z pierwszego cylindra (najlepeij w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy)ale jeśli nie posiadasz czujnika przy zachwaniua szczególnych środków ostrożności można włożyć cienki sztywny drut i obserwować jego ruch. Przy najwyżej wysuniętym...
znaki rozrząd renault rozrząd znaki rozrząd znaki citroen
sprawdzenie hydrostatu electrolux wyświetlacz sterownika pieca defro grundig megatron
pralka mastercook instrukcja obsługi pralka mastercook instrukcja obsługi
Audi 100 C3 KE-Jetronic Motronic – reset sterownika ECU, procedura, objawy, adaptacja HP ProBook 6545b – optymalizacja Roblox, Radeon HD 4200, SSD, RAM, niskie FPS