T4 2,5TDI
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
No bo się wpisuje typ silnika, np. AAZ w tym przypadku. http://obrazki.elektroda.net/45_12370396... http://obrazki.elektroda.net/72_12370396... http://obrazki.elektroda.net/67_12370397...
Zerwanie śruby powoduje uszkodzone czoło wału, płaszczyzna pod małe koło rozrządu.
Daj do sprawdzenia rozrząd.
Wpisz w google "jak ustawić rozrząd t4. 2.5 tdi" a zapewniam cię że znajdziesz tam odpowiedź . Ludzie troche chęci to nic nie kosztuje.
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Mam podobny problem z 2,5 TDI ( tydzień temu był wymieniany rozrząd)
Teraz to dobrze zakręciłeś.:) Pompa ma koło na klinie i nic tam nie przestawisz. Ustawia się kołem na wałku rozrządu.
Znak GMP jest na kole zamachowym, wałek rozrządu blokowany przyrządem. Fotki są [url=http://www.t4-forum.pl/viewtopic.ph... Jak wymienić: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam Czy posiada ktoś może schemat rozrządu do VW T4 2.5 benzyna z 93 roku?
Czyli rzeczywiście odczyty którejś z grup wskazują na złe ustawienie rozrządu?
Uszkodzone dolne koło rozrządu.
Uszkodzony czop przedni wału korbowego
Tak sprawdź wtryski. Następnie sprawdź również przekaźnik sterownika silnika. Paliwo z pompy się nie cofa? Na filtrze paliwa jest zaworek? Rozrząd poprawnie ustawiony?
źle ustawiony rozrząd!
Nie mam pojęcia dlaczego nie sprawdzono tych parametrów. Nie za bardzo chcę im ponownie oddawać auto , ale raczej będę musiał . Dlatego chcę sprawdzić w pierwszej kolejności rozrząd .
Na filmie włączasz napisy, potem w ustawienia automatyczne tłumaczenie i język polski. Wszystkie silniki VW 2.5 TDI pięciocylindrowe, montowane w T4, LT i Volvo, ustawiane są identycznie. Tylko kąt wtrysku się zmienia w zależności od oznaczeń silnika. Pasek główny to pewnie Ci się uda wymienić, ale na pasku pompy wtryskowej polegniesz. Tego paska nie...
Jak jest iskra i paliwo to musi chociaż próbować odpalić albo strzelać. Sprawdź jeszcze raz bardzo dokładnie czy jest iskra, czy paliwo ma odpowiednie ciśnienie i rozrząd.
Sprawdź czy przypadkiem nie przeskoczył ci rozrząd na pasku, albo zerwało klin na kole pasowym wałka rozrządu.
A co z tym wałkiem rozrządu? Jest ok twoim zdaniem ?
https://obrazki.elektroda.pl/5018609300_... https://obrazki.elektroda.pl/5345577300_... https://obrazki.elektroda.pl/4845281900_... Dodano po 1 Tlok 1 w gmp, walek na blokade do glowicy a pompa na to wyszczerbienie w kole i w obudowie. Tak jak zamach. Dodano po 14 https://obrazki.elektroda.pl/4273366600_...
Przestawiony rozrząd?
Tak jest. Wałek obraca się tak samo jak pompa, więc jeśli pompa jest w punkcie to wałek też.
Pompa do ustawienia, rozrząd do sprawdzenia. Świece i bezpiecznik przy okazji też.
Witam T4 2,5tdi silnik stuka jak grzechotka po rozgrzaniu oleju, zrobiony szybki test czyli odłączyłem rurkę od vacuum pompy od serwa i przestało stukać więc wymieniłem pompę na nową wraz z popychaczem. Niestety problem nie ustał czyli dalej stuka jak stukało ale jak rozszczelnię układ podciśnienia to przestaje. Na co stawiacie ubytek w wałku rozrządu???
Poczytaj o problemach z klinem na kole rozrządu wału.
Albo koło pasowe na wale, albo pompa na stół. Masz na myśli koło wielorowkowe z tłumikiem drgań czy koło zębate rozrządu?
Wygląda na to że pompa paliwa nie daje bo jak kręcę to nic nie leci. I teraz czy to będzie wina elektrozaworu czy coś może z pompą innego ?? A mogła pompa się zapchać czy coś ?? Rozmawiałem z dwoma miejscowymi mechanikami jeden powiedział że jak silnik wszedł na wysokie obroty to na pewno w pompie coś w środku nawaliło. A drugi że to na 95% na kole...
Poszukuje szczegółowych instrukcji jak ustawić rozrząd w vw t4 1.9D. Ostrzeżenie za lenistwo - osobiście wstawiałem na forum rysunki zarówno ustawienia ja i blokad potrzebnych do ustawienia.
Kat wtrysku źle - najprawdopodobniej źle ustawiony rozrząd. Głowica planowana?
Może rozrząd jest przestawiony.
Dawka ustawiona w tej chwili na 3,6, próbowałem też ponad 4 ale auto ponoć wciąż mniej dynamiczne Aby zwiększyć dawkę ustawiasz na 3. Wiem , miałem 2,8 ale już zaczął się trzepać dlatego zacząłem zmniejszać . Tak jak jest na 3.6 to na słuch chodzi fajnie. Nie jeździłem tym autem przed naprawą więc nie mam porównania jak było wcześniej. Faktycznie teraz...
już kilka lat takiego wozu nie naprawiałem ale nigdy w 2.4 podkładki nie było
Może przyczyna tkwi w złym kącie wtrysku?Po jakim czasie od zgaszenia jest problem z odpaleniem?Autko świeżo kupione rozrząd był robiony?
Brak oznaczen do ustawienia rozrządu prawdopodobnie dwunasta była wymieniana jak ustawić wał?
Późno ale może komuś się przyda ,problemem było złe ustawienie rozrządu u "jednego z fachowców"
Za silnikiem 2.4 przemawia. Wyższa kultura pracy, lepsze przyspieszenie Przeciw większe zużycie paliwa, ale nie wiele. Wyższe koszty obsługi , ilość olej,u wymiana paska rozrządu. regeneracja pompy,wtryskiwaczy.Koszty ubezpieczenia.
Jak ustawić/sprawdzić kąt wyprzedzenia wtrysku urządzeniem UNI-CHECK 2000 w VW T4 2,5TDI?. Wymieniłem rozrząd i zaczeły się kłopoty z uruchomieniem zimnego silnika.
Panowie GMP, TDC czy jak zwał tak zwał to sobie ustawie bo są znaki na kole zamachowym, problem w tym że nie ma znaków na kole wałka rozrządu ani z przodu, z tyłu ani "zboku".
Jakie odkręcanie rurek?Diagnostyka na początek.Po wymianie rozrządu ,kąt wtrysku jak był ustawiany?Na słuch?
Sprawdzić rozrząd i wydech.Miałem kilka przypadków zaklejenia katalizatora.
Żeby to miało sens to głowicę należałoby zrobić "po swojemu" od nowa rezygnując z rozrządu.
Witam! Sprawdzony rozrusznik,akumulator, napięcie,ustawiony rozrząd,pompa ok, świece grzeją!
Witam! Czy to jest ten silnik co ma oddzielny pasek do pompy wtryskowej tak jak w T4?
Nie rozumiem, masz schemat ustawienia i tak ma być.
Skoro twierdzisz że po rozrządzie to tam trzeba szukać,chyba na farbę nie było robione?
daj maila na priv to podeśle materiały
Diagnoza się kłania.
robokop,napisałem że rozrząd sprawdzony,tzn żepoczątek wtrysku też.
Witam . Nie chcę zakładać nowego tematu , ponieważ mój bardzo podobny . Mam T4 2.4D i dałem do mechanika ponieważ auto nierówno pracuje od razu po odpaleniu po dłuższym postoju . Wymienili świece , zregenerowali pompę wtryskową i niby ustawili kąt wtrysku , patrząc po wcześniejszych ustawieniach pompy wizualnie to dużo wyprzedzili kąt wtrysku . Objawy:...
Podkładki być powinny ale nie zmienia to faktu że źle ustawiony został wałek rozrządu i dlatego klepał po zaworach.
Np. na nalepce na obudowie paska rozrządu, tabliczce znamionowej pojazdu itd.
no chyba, że nie ma samochodu i chce ocenić przed kupnem na odlełość, ale do tego dochodzą olej filtry hamulce opony i rozrząd tez nie małe koszta.
Kostkę stacyjki sprawdzałeś czy nie rozłącza zaworu w czasie rozruchu.
Te "prostowanie wałka rozrządu" wprawiło mnie w osłupienie. Niedawno robiłem VW T4 2.5 TDI w którym zerwał się pasek i wałek rozrządu był w trzech częściach. Jeżeli wałek by się wygiął, to góra głowicy byłaby zmasakrowana- powyrywane łożyskowania. Sprawdziłbym regulatory luzu zaworowego. Może się zawieszają.
A bez zegara sie nie da? Jeszcze jedno wtryskiwacz sterujący w t4 2.5tdi ACV jest na 4 cylindrze patrząc od rozrządu a na 2 od paska pompy paliwowej?
Jak 1Z to od razu VCDS i niech sprawdzi kąt wtrysku. Być może rozrząd się rozjechał i nawet świece nie pomogą 🙂
Problem rozwiązany. Ustawienie rozrządu zrobiło co trzeba. Filterek założylem. Dzieki. Temat do zamkniecia.
Sorki nie doczytałem T5!!!! Pomyślałem o starej rzędówce co jest w T4.
Jeżeli kolega jezdzi na 5 biegu poniżej 2000 obr to tak dlugo silnik takiej jazdy nie wytrzyma .Silnik VW jest bardzo uczulony na jazde poniżej 2000 obr ,bardzo szybko traci moc więc należy szybko redukować biegi ,minimum dla 4 biegu to 1800 obr Jezdiłem takim 2,4 i wiem jak szybko traci moc .po prostu inaczej nie można tym silnikiem jezdzić .obecnie...
Koło pasowe w jakim stanie?
A przy jakiej temperaturze to mierzysz.
Podobnie jest w VW T4. Pompa wody. Zobacz przy wymontowaniu czy nie trzeba będzie rozrządu zdejmować. W VW jest taki mały myk, że zdejmuje się pompę, alternator i jeszcze podstawę pompy i nie trzeba rozpinać rozrządu, trochę więcej roboty ale nie trzeba ustawiać potem nic.
Dokładnie taki mam plan sprawdzania - najpierw mechanika - rozrządy i klin. Później elektryka czyli ta wiązka. Dzięki dam znać na dniach jak rozgrzebie.
Jak daje na czarno to masz rozrząd skopany, problemy z paliwem oznaczają biały lub niebieski dym.
Dokładne pomiary. Czyli zawory nawet ten urwany można sprawdzić czy nie był starty na prowadnicy i przez to się urwał czy nie pękła sprężyna czy zadbano by zostawić luz tłok głowica zawory. Czy nie zawiódł rozrząd. Możliwości jest wiele.
A z której strony cieknie?Od strony koła wałka rozrządu daj po kropie silikonu w narożniki.
Auto jest po wymianie rozrządu a z pomocą tdi timming chciałbym tylko dograć ustawienia
Jak Kolega sprawdził działanie świec? Rozrząd nie był ruszany, któryś z pasków? Jaki przebieg auta? Zalane olejem świece, raczej sugerują, że jednak nie grzeją.
Mój t4 2,4d od kilku dni zaczął odmawiać mi posłuszeństwa z rozruchem ,palił tylko na zwiększonej dawce paliwa na tzw.ssaniu.Teraz zaczął niemiłosiernie kopcić i przerywa, słychać wyrażne stukanie jakby w klawiaturze.Podpowiedzieli mi że to może walić zapieczony wtrysk, wtryski zmienione i nadal to samo.Płynów nie ubywa ,głowica zmieniona niespełna...
Paliwo, pompa wtryskowa, kąt wtrysku, rozrząd.Wymieniać dalej?
Jednak zostanie cały osprzęt przełożony, wraz z pompą wtryskową od tego silnika. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie rozrządu. Koło zamachowe jest od ABL 1.9 TD, silnik 1Z. Ustawiam wał na znaku w skrzyni na 0 (patrzone przez to onkienko na skrzyni), wałek rozrządu na pierwszym tłoku krzywki mają być skierowane do góry, pompę blokuje na znaku. Czy tak...
Takich rzeczy się nie dokręca kluczem pneumatycznym, to raz. Po drugie klucz udarowy który dałby radę te 160Nm + 180° na 99% by urwał tą śrubę. Robiłem niedawno rozrząd w ACV to wiem ile to siły potrzeba.
Od strony rozrządu trzeba przegwintowywać z M6 na M8 jeśli dobrze pamiętam do mocowania łapy a od strony skrzyni dorobić kruciec wodny do odpowietrzenia. No i jeszcze w bloku trzeba wiercić otwór na miarkę oleju żeby przenieść do tyłu, miejsce tam na nią jest tylko otworu brak. Polo i Skody jak dobrze kojarzę ten króciec wodny już mają z boku więc ewentualnie...
Obok wlewu oleju do silnika, pod rurą powietrza co idzie z przepływki do turbo masz białą nalepkę na osłonie paska rozrządu (tę białą nalepkę widać na Twojej fotce) - odczytaj z niej symbol silnika - przynajmniej będzie wiadomo czym jeździsz. Zgadza się T5 , tam jest turbo z wastegate a N75 jest zaraz pod N18 z przodu nad zbiorniczkiem wyrównawczym...
Hej, A może problemy z poluzowanym kołem zębatym wałka rozrządu ? Silniki VW 1.9 TDI mają z tym problemy więc może i tutaj podobnie... Pozdrawiam.
czyli rozrząd ok i podcisnienie kolektora ok jakie masz napiecie TPS? Na wejsciu i wyjsciu na jalowych?
witam model jak w temacie gniazdo przy kierownicy z prawej strony nie mogę się niczym podłączyć bezpieczniki sprawdzone po odpaleniu t4 ma wysokie obroty 1200 miga kontrolka świec żarowych ,rozrząd sprawdzony,sterownik pompy podmieniałem,pompa ustawiona na czujnik poradzcie coś
przyczyna slizgania sie sprzegla byl simering na skrzyni biegow saczyl sie olej i kapal na tarcze sprzegla Jakim cudem olej ze skrzyni poprzez nieszczelny simering może kapać na tarczę sprzęgła:?:Chyba że był to simering z wałka rozrządu od strony napędu pompy wtryskowej.
Witam. Mam pytanie po regeneracji silnika vw t4 2.5tdi 102km (pękniety wałek rozrządu). Silnik palił, ostatnio po zrobieniu 7tys km stanąłem po domem i odpalił ale dziwnie. Samochód zgasł mi po 5 km przejechanych na skrzyżowaniu i nie można było zapalić, ale po przekręceniu kąta wtrysku pali ale chodzi gorzej niż traktor ten kąt ma 189 przy którym pali....
Mechanika musisz zmienić na pewno. Jakie jest ciśnienie doładowania na 3 biegu pod obciążeniem? Jaki jest moment wtrysku? Jak jest ustawiony rozrząd? Dodano po 37 Jak wyglądaja wskazania przepływomierza?
Kolego wpisz w wyszukiwarce przewód wodny i sprawdź gdzie to jest. To stalowa rurka średnicy ok 25 mm. U siebie dorabiałem do 2,5 TDI z miedzianych rurek do centralnego (kolanka) bo oryginału nie mogli znaleźć w częściach układu chłodniczego. Z jednej strony do bloku od strony rozrządu na dole- ta prosta część, druga z kolankiem do nagrzewnicy. https://motone.pl/pl/wazrura-wody/87404-...
Wiec tak na kostce na listwie od strony rozrządu mam 11.7v czyli dobry prąd kolego emeryt2 a powiedz w jaki sposób wtryski otwierają wlot paliwa na cylindry ??
Śróbami regulujesz naciąg paska. Kółko z wałka i tak musisz zdjąć, żeby zablokować wałek rozrządu. Do ustawienia kąta wtrysku potrzebny czujnik zegarowy. A jak chcesz robić na markery, to zmień forum na takie dla druciarzy he he
Napiszę fachowo. T4 ma stosunkowo często problemy z rozrusznikiem. Gdy się grzeje to czas remont. Duży pobór prądu powoduje dodatkowe trudności przy pierwszym uruchomieniu. Tak jak pisze Kolega T5 stawiam na rozrusznik. Dlatego "na pych" jest łatwiej chociaż to źle zapychać diesla. T4 mam pięć lat trzeci raz regeneruję rozrusznik we własnym zakładzie....
Witam panowie, całkiem nie dawno kupiłem , VW T4 z silnikiem VR6 ten sam co w Sharanie (ma inny wałek rozrządu) , problem jest taki że auto po osiągnięciu temp. 30*C przestaje palić na jeden cylinder (chodzi kulawo) podłączony pod VAG-a nie pokazuje żadnych błędów w aucie przez poprzedniego właściciela było robione: wymiana rozrządu, uszczelki pod głowicą,...
Słupek jest bardzo zbliżony miska i smok są inne oraz mocowanie silnika może nie pasować zwłaszcza łapać przy rozrządzie pompa wtryskowa i czujniki do przełożenia z vw do tego program i brak pewności i będzie git gratis . Ja się wyleczylem po zamontowaniu do t4 silnik z golfa 3 na koniec roboty nie było gdzie miarki włożyć hyhyy stare czasy :)
Kupiłem T4 2.5 B G, oznaczenie silnika AAF. Od dłuższego czasu borykam się z problemem szarpania podczas jazdy. Auto szarpie, przerywa, szarpie i strzela z wydechu. Wymienione przewody, cewka, świece, palec, czujnik Halla, pompa paliwa i dalej bez zmian. Sprawdziłem błędy komputerem i jest brak jakichkolwiek błędów. Zmierzyłem kompresję, jest ok. Sprawdziłem...
No tak,bezpiecznik jest wyciągnięty a więc przerwa w obwodzie stąd te błędy,JAK WŁOŻE BEZPIECZNIK BŁĘDY DA SIĘ WYKASOWAĆ ALE AUTKO NIE ODPALI a jak kręce rozrusznikiem strasznie kopci na biało.:?: rozrzad sobie sprawdz
Cześć :) Jestem szczęśliwym posiadaczem Vw T4 z 2002roku w silniku 2.5TDi generującym 102 konie mechaniczne. Rozrząd był w tym cudeńku wymieniany jakieś 50tys. km temu, oleje są wymieniane na bieżąco co 10tys. km (mineralny). Akumulator świeży od ostatnich zimowych mrozów ;) Przejdźmy do problemu. Od jaki 2ch tygodni mam problem z odpalaniem mojej teczki......
Jeżeli sprawdziłeś-ustawiłeś juz wałek rozrządu na listwe i wał na znak to ustawiasz koło pompy na znak ,uruchamiasz silnik ,i patrząc na np.na vag-coma regulujesz precyzyjnie rolką -tą bliżej przegrody.
Ale raz odpalił po wymianie rozrządu i po zgaszeniu już nie chciał. Tak jak by zwarcie robił wirnik kręci się palcami bez najmniejszego problemu. A w prostowniku aż zabezpieczenie wywala jak by zwarcie, nie wiem czy nie jest spalony bo gdy go rozebrałem było czuć jakby spalenizną. Nie wiem czy to będzie wina tulejek warto rozważyć różne możliwości,...
Po regeneracji pompy silnik ciężko odpala a jak już zaskoczy to falują obroty, kopci i nie ma mocy, gaśnie po zdjęciu nogi z gazu To wygląda na przestawienie pompy o 180 stopni. Zdejmij dekiel wałka rozrządu i spr. znak OT na kole pasowym Nigdy tam nie było znaku. Ktoś go sobie zrobił. jaki typ rodzaj pompy ? Tam była jedna pompa. Mechaniczna.
Kolejność pracy cylindrów masz prawidłową, ustaw rozrząd na znaki, zdejmij kopułkę, i położenie palca wyznaczy ci pierwszy cylinder. A dalej układasz w kolejności pracy. Czasami ktoś włoży nie właściwie aparat i potem jest problem z wyznaczeniem pierwszego cylindra. To stało się po wymianie przewodów?
Witam. Jest to mozliwe robię silnik 2.5 Tdi kod AJT 88KM w t4 i wymieniałem tam dwumase i mogłem ustawić sobie ją jak chciałem nie było żadnego bolca aby móc założyć w jednym położeniu. Założyłem skrzynie biorę się za rozrząd ustawiam na znaki a tu zero na skrzyni jest a tłok 1 cylindra jest kilka cm poniżej gmp. Czy LT czy T4 te same silniki latały...
Pasek taki sam jak rozrządu bardziej ;) Gdy pompa będzie miała już dość duży przebieg to po zapowietrzeniu może słabiej zaciągać paliwo. Ja bym spróbował najpierw odpalić na "plaku" ewentualnie na zaciąg ,powinien dać jakikolwiek znak życia,jeżeli to tylko zapowietrzenie pompy
Witam, chciałem się pochwalić swoim nowym osiągnięciem w starym transporterze mianowicie zmieniłem silnik z ABL na AFN. To vw i to vw to 1.9 i to 1.9, ale to tylko tak piknie wygląda w głowie poszedłem na łatwiznę i nie montowałem komputera pedału liczników itd dawca było passeratti 110km. Na wstępie silnik jest zupełnie inny. Brakuje miejsc na śruby...
Nie wiem jaki dokładnie to ma być bus ale sam nie dawno szukałem busa nisko budżetowego i po zorientowaniu się na rynku wtórnym patrząc na budżet jakim dysponuje doszedłem do wniosku Że połowę budżetu wydam na auto a resztę na wkład w auto okazało się to strzałem w "10" Kupiłem VW T4 Doka 1996r 1.9D Połowa ceny średniej rynkowej kosztował mnie samochód...
Jedynie T4, lub ewentualnie jakiegoś z LT. Jednak w tych pieniądzach musisz się liczyć, że raczej na pewno dojdą inne koszty (serwisy, rozrządy, oleje, itp.), tak więc, weź i to pod uwagę, żebyś nie był zdziwiony, że kupiłeś samochód i coś z nim jest nie tak. Mając trochę szczęścia, można jeszcze spotkać samochody w bardzo dobrym stanie, ale to loteria...
łańcuch rozrządu rozrządu nissan krzywka rozrządu
rozlaczniki bezpiecznikowe transformator metalowej obudowie samsung s5610 aplikacja
How to Calculate Scale Factor for Engineering Drawings, Maps, and 3D Models Yellow Tint on Dell, Samsung, LG, HP Monitors: Blue-Light Filter, Cable, Backlight Issues