Poszło na "pw"
czy to ta sruba na klucz gwiazdkowy Tak. E12 albo E14
Śledzę kilka "forumów" rombowych. Nie ma tygodnia bez schrzanionej wymiany rozrządu...
Rozrzad sie skończył
po 1 to podpiąć się pod CLIP'a (ew DDT) i sprawdzić jakie są błędy. ja bym obstawiał raczej problem z kołem zmiennych faz rozrządu.
Jaki gwint jest na wałkach rozrządu Prawy
Demontuj dekiel i ustawiaj od nowa rozrząd
Kiedy oddasz do naprawy? Jak widzisz przerasta Cię to.
Koło zmiennych faz rozrządu robiłeś ?
Tam się rozpada koło pasowe walu i fragmenty wkręcają się pod pasek rozrządu
iskra jest, plus na wtryski jest, a co z masowaniem? rozumiem ze mechanicznie sprawny kompresja i rozrzad tez jest ?
Jeśli dobrze się rozumiemy to chodzi o śrubę, którą właśnie odkręciłeś, czyli wkręconą w czop wału korbowego. Jak widzisz zadaniem tej śruby jest utrzymywanie koła pasowego w stałym położeniu względem wału (na stożku). Stąd jej wysoka odpwiedzialność za stan rozrządu silnika.
juz to zrobilem, kumpel mial orginalna blokade do wałków. dziekuje za pomoc:D pozdrawiam
Proszę. http://obrazki.elektroda.pl/5919108000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6925505500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2364248800_1...
No ok tylko jak mam ustawić wałek rozrządu, bo wiem koło muszę poluzować i zablokować wał blokadą, tylko gdzie znajdę jakieś znaki na wałku rozrządu
http://obrazki.elektroda.net/44_12197775... http://obrazki.elektroda.net/44_12197775...
Sprawdź rozrząd.
Oringi są nowe , układ szczelny 100% , szczelność sprawdzana wiele razy. Sprawdzę te czujniki i dla pewności poprawię ten rozrząd
Rozrusznik da rade naprawić, do wykręcenia potrzebujesz kanał, a sam rozrusznik znajduje się z tyłu sinika nad prawą półosią. Sprawdz jeszcz masy przy skrzyni i przy poduszce od strony rozrządu.
Kompresję ma jak kręcisz rozrusznikiem? Tam lubiło rozlatywać się koło wału i przestawiało rozrząd.
Kolego czy ty masz atrament sympatyczny i nim robisz kropki na kołach rozrządu?
Moze jeszcze jedno wazne pominalem, silnik byl zatarty na panewce, lecz pare dni przed codziennie komputer wyrzucal ten blad a potem auto stanelo silnik jest naprawiony a po remoncie co jakis czas sie to pojawia, jest jeszcze jedno podejrzane, auto jest slabsze, pierwszym podejrzeniem byl przestawiony rozrzad ale wszystko jest wporzadku,
Rozrząd sprawdzany?
Miałaś wymieniany pasek rozrządu????
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Rozrząd?
Masz tam porobione znaki do ustawienia rozrzadu, czy masz blokady? Jezeli masz znaki, to przewarznie jest tak, ze odpowiadaja one sytuacji, kiedy to pierwszy cylinder jest w zwrocie zewnęcznym, na poczatku suwu ssania. Ustaw to tak, a potem zobacz ktory z walkow (jak bedzie na znaku) ma w tym momecie tak ustawione krzywki, ze bedzie akurat powodowal...
Stuki słychać przy górze silnika mniej więcej przy wałkach rozrządu.
Głowica do zdjęcia. 1.8 16v to najgorszy silnik :/ Nie pękł czasem pasek napędu osprzętu nie połamały sie obudowy i nie wkręcił się w rozrząd?
Wariator to koło zmiennych faz rozrządu
na wale klin się zerwał jak ustawić rozrząd nie posiadam blokad To masz zdemolowane zawory. Bez blokad nie poskładasz tego rozrządu.
normalny czyli prawy ale uważaj bo może nie być klina na kole rozrządu
Szukaj luzu ma poduszkach reakcyjnych. Czy objawy wystąpiły się lub nasiliły po zmianie rozrządu?
Jak na razie nie było problemów z rozruchem na zimnym czy też ciepłym silniku. Na przyszły tydzień jestem umówiony z kolejnym mechanikiem. Podobno specjalistą od francuzów. Wstępnie przypuszcza, że awaria jest spowodowana źle ustawionym rozrządem.
Czyli cię naciągnięto a przyczyną był źle ustawiony rozrząd
Witam wszystkich,Mam maly problem z Renault laguna 2.0 16v 139km 1995r.Podczas jazdy auto stracilo moc i zaczelo szarpac.Katalizator zrobil sie az czerwony z temperatury a silnik mial normalna temperature.Podejrzewam ze albo rozrzad sie przestawil albo katalizator moze zatkal?jesli ktos cos wie na ten temat to prosze o podpowiedz.Dzieki.....
Tak ma.Na pompie jest czujnik położenia koła pasowego.Troszkę dziwny jest tam rozrząd.
Jak psikasz plakiem to chodzi ? bo jak nie to sprawdź rozrząd.
nie zapomnij że 1 wtrysk to ten od strony koła zamachowego A du... ;) W tym silniku (kooperacja z nissanem) liczone są od rozrządu.
W wiekszości silników renault koła roz są bez klinów ustawiasz wkladasz blokady skrecasz mocno i musi chodzic problem pewnie był w złym ustawieniu i niedokręceniu kół rozrządu
Witam. Aby uniknąć niedomówień - w zał. jest pełna i dokładna instrukcja wymiany (ustawienie) rozrządu w tym samochodzie - rysunki i opis po polsku (11 stron w .pdf)
Obawiam się że zeznajesz nieprawdę o tym, że byłeś u mechanika. Ścięty klin któregoś koła rozrządu.
Witam potrzebuje schematu jak ustawić w tym silniku rozrząd bo poszła mi uszczelka i muszę teraz ustawić rozrząd czy posiada ktoś jakieś fotki jak są ustawione punkty serwisowe ????
Pompa w dti ma znak na kole i ustawia się ją wstępnie wg. znaków na pasku rozrządu.
wiec prawdopodobnie jest tak rozpadla sie guma na kole pasowym kolo walnelo w pasek rozrzadu przestawil sie rozrzad jutro bede wiedzial ale prawdopodobnie glowica do naprawy
Elektryk podłączył pod komputer i stwierdził że z elektryką wszystko ok. A przyczyną tego że nie chce zapalić jest przestawiony rozrząd.
Faktycznie... Pomyłka. Mam przejechane 170 000tys... Rocznik samochodu 2006r. Chodzi mi o to, że w mojej okolicy są... Mechanicy z Bożej Łaski. Czyli mogę jeszcze na tym pojeździć? Zaznaczam, że raz już był wymieniany rozrząd...
A rozrząd tak sam się może przestawić? Skoro przed założeniem tego tematu wszystko było ok? Jeśli pasek jest słabo naciągnięty, jest uszkodzony napinacz lub jest zużyty to może przeskoczyć. Najczęściej przeskakuje przy rozruchu lub gaszeniu silnika. Czujnik położenia wału to dobry kierunek. W 1.5DCI jest zamontowany na pompie wtryskowej, w 1.9DCI rzekomo...
Panowie kolega pisze o luźnym pasku który prawdopodobnie przeskoczył. Ten silnik przy takiej temperaturze powinien zapalić bez świec. Ja osobiście zaczął bym od sprawdzenia parametrów pracy w trakcie kręcenia wtedy już by było w 80% pewne czemu nie pali, jeśli było by ok to rozrząd.
Po chwilowej nieobecnosci kupiłem nową kopułke bo w starej nie było juz węglika załozyłem nową a problem jest ten sam. Jutro sprawdze iskre na kazdej śwecy jezeli będzie to zostaje tylko pasek rozrządu.
witam! mam problem, podczas odpalania laguny pekl pasek rozrzadu :/ zdjolem wszystko zdiagnozowalem i okazalo sie ze zawory nie odstaly. 2 zawory mi nie pasowaly to dotarlem je pasta zaworowa "zerowka" szklanki wyjolem i ponumerowalem oddalem glowice do planowania kupilem caly nowy rozrzad uszczelki itp itd. zlozylem wszystko i wystapily problemy :/....
Trafiło się, po partaczach, potem trzeba było naprawiać głowicę. Dodano po 1 Nie księgowi, tylko konstruktorzy. Takie rozwiązanie pozwala łatwiej wybrać luz na pasku, co za tym idzie precyzyjniej ustawić rozrząd.
Identyczny problem, okazało się że to Wariatator ;> Kosztowna wymiana bo pół silnika do rozkręcenia, może innym się to przyda. Kolego nie strasz, bo wymiana tylko troszke obszerniejsza niż rozrząd.
Blokada w wał, i reszta:
Wykonałem wypalanie filtru cząstek stałych w trybie serwisowym. Nie pomogło. Obciążenie nadal na wysokim poziomie. Mam pytanie, czy nieszczelność w układzie dolotowym np: pęknięty intercoller, mogą mieć wpływ na szacunkowe obciążenie silnika, lub przesunięty o jeden ząbek rozrząd ?
Witam, od 2 lat mam lagunę benzyna 2,OT z końca 2005 r. Autko jest pięknie wyposażone i jeździ bezawaryjnie, mam przejechane 85.000 km czy ktoś mógłby mi powiedzieć po ilu kilometrach musiałbym wymienić pasek rozrządu?
Zdejmij pasek i sprawdź każdą rolkę z osobna, pokręć nią i posłuchaj czy nie wydaje podejrzanego dźwięku, czy podczas obracania nie czuć ,,przeskakiwania, szurania, luzu itp.typowych dla uszkodzonego łożyska. Uszkodzona pompa czy alternator wydają specyficzny dźwięk, mechanik powinien go bez problemu rozpoznać. Przed wymianą koła pasowego wału korbowego...
No tak. Na ścisk. Dużo aut tak ma. Zazwyczaj te które potrzebują blokady do rozrządu. BMW, ford, renault.
Odpowiednim dla danego silnika. Co to takiego wałki zaworowe,bo rozrządu to kojarzę?
Co do wkrecenia się kawałków paska w rozrzad w tym silniku mało prawdopodobne. Rozrzad jest na kołach zębatych tylko walki rozrządu są na pasku. Weryfikacja tego jest bardzo szybka, wystarczy zdjąć górna osłonę i wszystko widać.
Wygląda że nadal rozrząd źle ustawiony.
Delphi myli sondy w renówce,przednią opisuje jako za katem i odwrotnie. Rozrząd sprawdzony?
Jeśli z góry koło rozrządu to jest zawór.
własnie jest mało takich silników patrząc na to po błądach sterownika p-0170 p-0301 p-0302 znaczy że skład mieszanki niewłaściwy jest tylko czujnik podciśnienia.Co ciekawe silnik nie zasysa od razu z pełną parą tylko jak osiagnie pewne obroty, jakbybyło coś z układem rozrządu
Silnik 1.8 8V? Jeżeli tak to zajrzyj do zaworów. Luz reguluje się za pomocą płytek zaworowych. Kupujesz cieńsze płytki bądź szlifujesz stare. Obstawiam na podparte zawory bądź na za mały luz zaworowy. Jak dobrze pamiętam 0,2 mm ssący, 0,4 mm wydechowy. Płytki zaworowe wyjmiesz bez ruszania wałka rozrządu
Mam problem z autem, otóż jak jest zimny silnik odpala bez problemów. Pracuje do momentu nagrzania się silnika po czym gaśnie. Po próbie powtórnego odpalenia strzela w wydech i kolektor ssący. Mechanik twierdzi, że wszystko jest dobrze, tak samo elektronik mówi. Auto po wymianie głowicy, w poprzedniej rozsypało się koło zębate wałka rozrządu:(
Witam proszę bardzo.
Sprawdź koło pasowe, ogólnie cały pasek rozrządu i okolice.
430 to jakby kolektor ssący był nieszczelny, albo rozrząd przestawiony
Dzięki panowie za Wasze odpowiedzi. Dokupię napinacz i pasek wielorowkowy oraz koło pasowe. Przebieg 180 000 km (przebieg potwierdzony). Proszę o poradę przy wyborze części: Cały zestaw oryg Renault pasek rozrządu (2 rolki, pasek, śruba i bolec) + KZFR + pompa wody + zaślepki [url=http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-...
Czesc wszystkim, Mam problem z laguna tyle ze 2,2 dci Mianowicie w ciagu roku wymienilem moze z 5 czujnikow polozenia walka rozrzadu, auto jezdzi normalnie az wkoncu po zgaszeniu nie odpali, wyswietla sie blad polozenia walka rozrzadu, lecz musi byc jakas przyczyna tego, dodam ze auto bylo u elektoromechanika ktory sprawdzil wszystkie kable i wszytko...
bardzo dziękuje za wyczeroującą podpowiedź Pozdrawiam
Przed tą awarią miałem remont silnika (planowanie głowicy, wymiana zaworów, całego rozrządu, pasków, napinacz i inne)
i założeniu paska osprzętu Bo stary wkręcił się w rozrząd, głowica w górę, tyle w temacie.
Sprawdz parametry, czytanie błedów czasami nic nie daje.
Bez komputera się nie obejdzie, bo problem jest opisany dobrze ale i tak nie można wyciągnąć żadnych wniosków. Jak dawno było zmieniane kolo zmiennej fazy? Czy zawór zmiennej fazy dostaje napięcie? Czy sam zawór działa? Po podłączeniu 12V powinien się otworzyć. Zawór jest przy cewce cylindra nr4. Ustawienie rozrządu sprawdzone?
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
W DTI jest inny wał korbowy i koło rozrządu na nim.
chciałbym uniknąć problemów z kołem zmiennych faz rozrządu. Jakich problemów, to się wymienia co drugi rozrząd i nie ma żadnych problemów.
Witam .Proszę o schemat rozrządu Pasek 133 zęby Renault Laguna II 1.9Dci 2005r. Kod silnika F9Q D674.Pozdrawiam i z góry dzękuje .
Corteco podaje 30x38x6,5 Ja kupowałem po numerze Renault 7700106385
a jakiś instrukcje co po kolei, jak rozmontować i zmontować.
Może nie podpięty czujnik wałka rozrządu .Najlepiej zrobić diagnostykę
Witam. koledzy pomóżcie. problem z laguną II 1.9 dci 2005r. auto po kolizji nie odpala.powiem może co zrobiłem. Air bagi kierowcy i pasażera wymienione , sensor air bag także o identycznym numerze jak był. bezpieczniki sprawdzone paliwo na wtryskach także się pojawia. Kreci normalnie ale nawet się nie odezwie a tu uwaga jesli domowym sposobem wtryska...
Wyczyścisz szczotką stalową nie będzie problemu.
Mechanik stwierdził, że to na 80% koło zmiennych faz rozrządu. Dlatego silnik na niskich obrotach klekocze a na wysokich jest OK. Szukam jeszcze w innych serwisach potwierdzenia, bo krzykneli mi za wymianę koła ponad 1000zł + dobrze by było cały rozrząd za 400zł;-(((
Witam. Mam problem ze znalezieniem wymiarów blokad do wału korbowego i wałków rozrządu do Renault Laguna rok 2002 1,8 16v kod F4P. Niestety mechanik zbyt wiele chce za wymianę + drogie części i suma wychodzi wysoka. Same blokady tez kosztują. Mogę to wszystko zrobić sam ale potrzebuję wymiarów blokad a głównie tej do wału korbowego. Z góry dziękuję...
Rozrząd sprawdź. Popraw masę
Żeby mieć 100% pewności to pewnie trzeba rozebrać. Poszukaj kogoś kto ma doświadczenie z wymianą koła zmiennych faz rozrządu. Przy okazji może się okazać że wypadałoby wymienić też pasek rozrządu z osprzętem.
hola cytuję: Obracać silnik zgodnie z ruchem zegara (od strony rozrządu) w taki sposób, by ustawić rowki wałków rozrządu do dołu, na wpół poziomo http://obrazki.elektroda.pl/5680919500_1... powodzenia s.
Witam serdecznie. Poszukuje schematu elektryki do Renault Laguna TDI 98r. Pozdrawiam
i tu mam problem bo blokada zrobiona własnoręcznie jak i na rozrząd taki na korbowy Nadal proszę o pomoc.
Pod warunkiem że zmieniłeś pompe wody
Jest to dość częsta przypadłośc , rozwulkanizowana guma w kole pasowym wału korbowego . Ale uważaj jeśli okaże się że tak faktycznie jest koniecznie sprawdź czy masz wszystkie fragmenty tej gumy z koła bo może się okazać że te fragmenty dostały się do rozrządu a to może doprowadzić , że pasek rozrządu przeskoczy i będziesz miał spore koszta .
Raczej nie, chyba, że ta Laguna ma drugi czujnik, przy rozrządzie, ale nie wydaje mi się...
Może to być dużo przyczyn trzeba przeprowadzić jakąś diagnostykę na początek proponóję jechać na kompa jeżeli nic nie pokaże to możliwe że jest problem z wtryskami lub czujnikiem wałka rozrządu lub coś takiego.
Na zębie koła wałka rozrządu kropka, na wału kreska
A ustawienie rozrządu na pewno w porządku??
Też miałem taki przypadek, zawory i głowica ocalała, uszkodzeniu uległo tyko trybko zębate, które napędza wałek rozrządu z paska. Przez niewiedzę kupłem drugą głowicę i jak się później okazało niepotrzebnie. Rozrząd jest kolizyjny na 100%
Słupek jak kupisz to kupujesz kota w worku a rozrząd i tak musisz zrobić.
rozrzad laguna rozrzad renault rozrzad renault master
sharp zmieniać tokarka frezarka laser biała kartka
resetowanie baterii kettler sterownik
Nieregularne działanie prawego tylnego światła Audi Q7 Kody błędów DTC w Hondzie Civic VIII gen