Czujnik na kole wałka rozrządu.
masz racje nie ma tam czujnika wałka rozrządu
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
małgosia18 a może wam chodzi o czujnik położenia wału?,a nie wałka rozrządu?
kolejność 1-3-4-2, na cewce są cyfry, garki się liczy od strony rozrządu.
Moim zdaniem w tym hall-u jest pies podgrzewany.A co dalej z rozrządem sprawdzony??
Jaka wiązka?Analizując twój przypadek przyszło mi jeszcze coś do głowy.Przy takiej kolizji silnika mogło dojść do ścięcia wpustu od koła napędowego paska rozrządu i do nieznacznego przestawienia faz rozrządu. Sprawdź to.
Na początek sprawdzić synchronizację rozrządu.
a rozrząd ?
może ktoś poratuje mnie ustawieniem rozrządu?
POmpę można zdemontować bez demontażu rozrządu http://obrazki.elektroda.net/16_12353394... http://obrazki.elektroda.net/95_12353395... te rysunki powinne ułatwić demontaż.Silnik ustaw na znaki.Do ustawienia pompy potrzebna jest przystawka z czujnikiem zegarowym.
sprawdz przewody wysokiego napięcia ewentualnie rozrząd
Auto zostało naprawione. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu.
czujnik wałka,albo uszkodzony ,albo rozrząd źle złożony dlatego wywala błąd.
Zadne ciśnienia paliwa i żadne czujniki. Przewalony jest rozrząd.
Głowica mogła być szlifowana. Tak. I do razu o 1cm, bo inaczej, to nie wielki wpływ, to ma na długość paska... Zawsze można to skorygować pompą wodną (niewielki obrót, a wiele jednak daje), ponieważ, rolce prowadzącej nie powinno braknąć "zapasu" i zawsze powinno dać się jeszcze "dopiąć" pasek. To nie jest dobre, że brakuje już regulacji! Ja na pewno...
mam podobny problem z bmw 2,5tds jest to napewno coś z kątem wtrysku narazie próbuje to zlokalizować jak się uda to napisze , sugerowano mi też łancuch rozrządu
I uszkodził się tak z dnia na dzień? Komputer nie pokazuje żadnych błędów, jeszcze dziś go podłącze poownie. Rozumiem żę chodzi o czujnik wału korbowego? Nie wałka rozrządu?
Na niepracującym silniku zawsze występuje błąd czujnika położenia wału. Czujnik nie ma czego czytać. Trzeba podstawić na pewny. W 2.0 najczęściej leci czujnik położenia wałków rozrządu i wtedy wrzuca tryb awaryjny.
Zaglądałeś do rozrządu?
Kolejny temat i brak podstawowego sprawdzenia ciśnienia sprężania, źle ustawiony rozrząd.
A dobrze ustawiony rozrząd?
Skoro zgasła w czasie jazdy to stawiałbym na pasek rozrządu.
Hmm, no to może rozrząd sie posypał jeżeli na hol go brałeś i słyszałeś brzęczenie w silniku ;/ sprawdź pasek rozrządu
mi to wygląda raczej na silnik 8-zaworowy w którym przeskoczył rozrząd
rozrzad prawdopodobnie przeskoczył o jeden ząbek. Silnik powinien zapalic i jechac bo jeden ząbek nie powinien spowodowac spotkania sie zaworów z tłokami. Martwo mnie to ze nie moze zapalić. W kazdym razie sprawdź rozrząd.
fotki kół ze starego 2.0 i obecne jakie są założone. rozrząd jest okej
Dorzucę coś nowego do tematu, świece wymieniłem na nowe, i ostatnio sprawdziłem błędy , jest błąd 0340 , czujnik położenia wałka rozrządu.
Witam i proszę o pomoc bo nie wiem co dalej robić. Wymieniony rozrząd, wymieniony czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego a test nadal pokazuje kod 92 " uszkodzony czujnik wałka rozrządu"
Ten silnik ma moc maks. przy 5400 obr/min, więc 4500 to trochę za mało. Odcięcie realizuje sterownik silnika (w skrzynce przy lewym błotniku), ale podejrzewałbym raczej któryś z czujników poł. wału korbowego, lub rozrządu. Powinien wywalić jakiś błąd. PS. nie ma modelu Omega C.
Rozrząd przestawiony?
oj nie masz racji goldwinger. To bardzo mądry sterownik, i wytworzy sobie impulsy zapłonowe z samego czujnika wałka rozrządu.
wczesniej zamykałem lcznik na gazie omega a po wymianie rozrządu ledwo 150 km/h czy jest mozliwosc ze jest przestawiony rozrząd o ząbek lub dwa
Może rozrząd sprawdź
A wałki nie pozamieniane?
nagle pojawił mi się check engine, spadek mocy i klekot z silnika przy 3.5tys/ Spawdź pasek napędu rozrządu.
Adikrakow - odpali , na czujnik wałka rozrządu ," ten typ tak ma" !
Z omega A miałem do czynienia ostatnio około 10 lat temu wiec nie pamiętam zbytnio tej konstrukcji. Ile masz przewodów do aparatu zaplonowego? Masz w aparacie czujnik halla czy juz czyta obroty z koła walka rozrządu?
Już wszystko jasne. Rozpinałem wtyczkę od czujnika wału a nie wałka rozrządu , dziwne tylko że po rozpięciu komputer nie rejestrował błędu czujnika wału, dlatego też byłem pewien że właściwy odpinam, bo miałem błąd tylko czujnika wałka rozrządu. Co do pracy silnika to faktycznie pracuje na wypiętym czujniku wałka rozrządu.
w najbliższym czasie znów zajmę się rozrządem, potem niestety główka do góry;/
Przyjacielu, jakie to auto ? 2.2 benzyna to szerszy temat, motor z tylnonapędówki na pasku rozrządu np. omega , czy może nowszy na łańcuchu z np. signum ?
Stawiam że rożrząd złożony na "pałe", i tłoki ścigają zawory. Używane były blokady przy składaniu czy farba? W jaki sposób twój mechanik doszedł do tego że rozrząd był przestawiony?
Tak oczywiście nic się nie świeci, i rozrząd jest ok.
Nastawnik pompy wtryskowej, rozciągnięty łańcuch rozrządu. Podjedz na kompa i odczytaj dawkę paliwa i kąt wtrysku. Jak będą skakały wartości to warsztat.
Czujnik temp. przepływomierz, zawór wolnych obrotów, czujnik położenia wałka rozrządu. Pozdrawiam.
Sprawdziłbym najpierw rozrząd,było coś robione?
Sprawdż przewody zapłonowe i przepływomierz i ewentualnie czujniki temp. cieczy i zasysanego powietrza Dodano po 23 zapomniałem jeszcze o czujniku położenia wałka rozrządu
Był wymieniany rozrząd albo pompa wtryskowa
Jak dla mnie Omega 2.0 XEV, proste, bez udziwnień i miejsca nak na lotniskowcu:) chyba tylko do rozrządu ;) wymień tam cewke albo czujnik temp z tyłu przy głowicy ;) Mercedes Vito i demontaż skrzyni biegów automat :/
Podaj numery błędów. Rozrząd sprawdzony? Kabelki do czujników sprawdzone. Szczególnie zasilania (najlepiej obciążyć żarówką 5W we wtyku czujnika i sprawdzić miernikiem czy napięcie nie spada) potem przejście sygnału z kostki czujnika do ECU . Druga sprawa to odległość czujnika na wale ma być w przedziale 0,5-0,7 mm (najlepiej ja najmniejsze byle nie...
Albo poszedł pasek rozrządu lub przeskoczył....
zamykam temat
Witam! Taki cholerny problem Wyobraźcie sobie np. jakiś silnik benzynowy z uszkodzonymi troszkę fajkami na świecach - odpali chodzi równo, ale przy próbie dodania gazu wyraźnie szarpnie silnikiem, po puszczeniu gazu chodzi równo -przebija na masę, normalne prawda? Teraz ta Omega Y22XE, ma tak na zimno tuż po odpaleniu, chodzi ale jak się "wdepnie"...
Ciśnienie sprężania sprawdzone? Lewe powietrze ? Rozrząd poprawnie ustawiony ?
Mam pytanie, w jakim położeniu ma się znajdować kropka na trybie rozrządu?.I czy do wyciągnięcia całego łańcuszka w celu wymiany konieczne jest zdejmowanie pompy wodnej, wentylatora??
Tylko że ja wymieniłem cały kompletny rozrząd pasek i rolki.
Po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawienia rozrządu omega odpala po czym gaśnie i dochodzi do 2tyś obrotów i dalej nic niechce iść w górę proszę o podpowiedź bardzo pilne
Rozrząd sprawdzasz blokując wał korbowy trzpieniem i sprawdzając ustawienie wałka rozrządu. Statyczne wyprzedzenie 0,90mm.
Ostatnio 2 dni walczyłem z takim samochodem proponuję dokładnie sprawdzić ustawienie rozrządu. Możliwe że czujniki nie będą wymagać wymiany.
u mnie były podobne objawy reduktor gazu był do wymiany i przepływomierz sprawdz też czy ci pasek rozrządu nie przeskoczł
Czyli zostaje wymiana czujnika wałka rozrządu i sondy bo raczej nic innego nie może powodować tych błędów? :not:
A wałek rozrządu jest prawidłowo ustawiony w GMP ?
Rozrząd dobry tylko silnik do rozbiórki.Serio.
a czy czujnik wałków rozrządu ma coś wspólnego z iskrą?
Czujnik pomiędzy wałkami rozrządu, wtyczka jest od góry.
A ja jeszcze sprawdziłbym rozrząd. - tak z ciekawości :D
przy uszkodznym immo w oplu mruga kontrolka elektroniki silnika. a może to czujnik obrotów walka rozrządu jest uszkodzony?
dopadła mnie zmora . zaczęło się od złego paliwa jakiegoś mixu , następnie okazało sie ze olej zamiast pólsyntetyka jest mineralny oczywiści po wymianie . pojawiłu się problemy z odpalaniem stuki w silniku . Ciągłem go dość sporo po jakimś czasie dał znać ale zaczęło coś walić w silniku . mechanik rozebrał go wymieniliśmy olej , samoregulatory , iu...
Nie jestem szpecem ale czy mogłobyć tak że za mocno napięty został pasek w wyniku czego rolki się zatarły. Niemożliwe, po drugie ta V6 potrzebuje mechanika z prawdziwego zdarzenia a nie wsiowego grzebiche.
Jeżeli bedzie uszkodzony czujnik wału korbowego to samochód nie zapali, na dobrym czujniku wału i zepsutym wałka rozrządu auto powinno palić tylko nie wkreci się na więcej niż 4000 obr/min, czujniki można sprawdzić omomierzem, tylko nie pamietam dokładnie wartości na poszczególnych pinach.
przepływomierz podmieniony z innej Omegi i czujnik powietrza zasysanego również a zmian wielkich ni widu ni słychu. Myśle jeszce o sprawdzeniu czujnika wałków rozrządu i sond lambda
Sprawdzałem iskre na świecach i jest na wszystkich identyczna. Zmieniłem jeszcze świece i prubowałem zapalić na innych ale nie pomogło.Czujnik położenia wałków rozrządu jest jeden.
sprawż rozrząd i sygnał z czujników obrotów
Kolejność cylindrów patrząc o strony paska rozrządu tp 1-3-4-2.
PASEK ROZRZĄDU Przecież tam jest łańcuch.
albo z wałka albo z wału nie ma sygnału, jeżeli jest to walnęli się na rozrządzie
W sprawie powyżej Omegi w końcu doszedłem co jej dolegało, fachowiec który wymieniał rozrząd założył stary (lub wadliwy) ślizg do łańcuszka rozrządu. Skończyło się tylko na wymianie rozrządu i regeneracji głowicy.:D
0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu Vectra B i Omega B mają te same silniki 2.0 16v x20xev. Ale ecu nie było zmieniane z vectry w sumie nwm czy nawet by pasowało. kupiłem goły silnik bez osprzętu w ciemno za 300zł chodzi ładnie tylko jest ten problem z czujnikiem cały czas. O co Ci chodzi z klinem na wale?
Silnik jak stukał tak stuka, nic nie robiłem. Zmieniłem olej na syntetyk, kompletny rozrząd. Żadnych zmian w pracy silnika.
http://moto.allegro.pl/item608265542_ope... czy to jest automat? Dodano po 2 http://moto.allegro.pl/item605901637_roz... czy to nie jest kompletny rozrząd? jakie ponad tysiąc złotych??
Przestawiony rozrząd, lepiej go nie odpalać bez sprawdzenia.
Jestem posiadaczem Opla omegi B -KOMBI od paru dni nie rowno chodzi na wolnych obrotach ale tylko jak jade.Bylem w oplu w serwisie powiedzieli mi ze to NOCKENWELLENSENSOR (oczywiscie to jest po niemiecku) Wiem gdzie kupic taki sensor tylko nie wiem gdzie on jest w aucie czy byla by mozliwosc wymiany tego sensoru bez odwiedzania serwisu.
Pasek rozrządu GATES 5408XS Zastosowanie : Chevrolet Lacetti, Nubira, Rezzo; Daewoo Evanda, Lacetti, Leganza, Nubira, Rezzo; Opel Astra F, Calibra, Omega B, Vectra A, Vectra B z silnikami 1.8 16V, 2.0 16V http://obrazki.elektroda.net/17_12613121...
Muszę przyznać że jest trochę niezrozumiałych rzeczy, komputer 99' samochód 96' to dlaczego czujniki indukcyjne? szczerze nie mam pojecia co sie z samochodem działo miedzy 96 a 2008 mam go od dwóch lat i do dzisiaj nie było z nim wiekszych problemow jezeli to cos wyjasni widac ze wtyczka od czujnika wałka rozrządu była zmieniana ( jest ta z zaokrąglonym...
Cześć, Sprawdź kolego rozrząd. Miałem taki przypadek, że po pęknięciu piasty koła pasowego wypadł klin i pomimo obrotu wału wałki rozrządu nie kręciły się. Objawy były praktycznie takie same.
Podepnę się pod wątek. Również mam Omegę B (30. V6) i ten błąd 19. Problemy z uruchomieniem silnika, musze kręcic ze 3 sekundy zanim zaskoczy. A czasem na cyk. Zwłaszcza jak jest zimny. Na ciepło muszę kręcić. Czy ten błąd 19 tyczy się czujnika wału, czy tego na wałku rozrządu? W dokumentacjach niejasno piszą.
Witam.Jesli to jest silnik 2l 16v to na 100% czujnik tam izolacja odpada na kablu.
Jeśli masz sentyment do opla i tylnego napędu to bierz omegę ale silnik 2.5 lub 3.0,sam jeżdżę ommegą 2.5 V6 94r. w gazie za którą dałem 5.5 tysia.a 1500 za rozrząd to przegięcie
W takim razie do czego używany przez ECU sygnał z czujnika wału ?? Tak w dużym uproszczeniu czujnik na wale korbowym informuje ECU o prędkości obrotowej silnika,a ten na rozrządzie o cyklach pracy cylindrów.
dlatego niech sprawdzi sygnał z ecu
Nie wiem czy jest taka możliwość w tym silniku ale może koła na wałkach rozrządu lub same wałki zostały zamienione miejscami.
czyli co świece przy gazie wymienia sie po 15 tys km???? a czujnik który yen przy termostacie czyten od kompa po drugiej stronie przy pokkrywie rozrządu??? ten od kompa
Czujnik wałka rozrządu błedny sygnał/brak sygnału
Zrób diagnostykę porządnym interfacem, a nie zabawką. Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik położenia wału lub wałka rozrządu - wtedy ogranicza obroty silnika. Gaz sekwencja, czy mikser na przepustnicy?
Zająłbym się regulacją rozrządu/zaworów i zapłonu. A może już odparowały zawory?
Sprawdz czujnik walka rozrządu , a kontrolka awari silnika ci sie nie zapalila ?
wymienilem czujnik połozenia walków rozrządu Uszkodzenie tego czujnika nie zgasi silnika
to lepiej zakładaj pampersa - w V6 bardzo czesto oprócz rozrządu, obraca panewki na wale na 1 cyl. jarek
Jeśli to x20se i problem tylko na benzynie to wątpię, by z zapłonem było coś nie tak. Masz problem z zasilaniem silnika w paliwo albo z rozrządem. (bardziej prawdopodone to drugie)
80% usterek w tych systemach to czujnik położenia wałka rozrządu. Usterka termiczna może o tym świadczyć.
omega rozrząd rozrząd pasek rozrząd omega ustawić rozrząd omega
ricoh drukuje stronę testową wąskie gardła dobrać tranzystory sterujące
Napięcie na wtyczce alternatora Ford S-Max 2.5 Podajnik ślimakowy - przyczyny wyłączania się