Ten znak z tyłu koła rozrządu pokrywa sie z płaszczyzną głowicy, czyli rozrząd jest ustawiony dobrze. Wygląda że plastikowa osłona ze strzałką OT jest niestarannie wykonana
Zdjęcie poproszę wałka jak jest koło na T.
Na kole od paska klinowego masz znak który musisz zgrać ze znakiem zero na plastikowej osłonie rozrządu.Wtedy sprawdzasz czy znak na wałku rozrządu pokrywa się ze znakiem na blaszanej osłonie z tyłu koła.Może być konieczność obrócenia jeszcze raz wału o jeden obrót.W ten sposób możesz sprawdzić ustawienie rozrządu bez dalszej rozbiórki.Jeśli nie da...
Zaraz ci zerkne. Z ciekawości wtryski wyszły ci czy był młot Dodano po 12 15Nm Dodano po 1 15Nm dla łożysk walka rozrządu 10Nm pokrywa rozrządu Dodano po 59 Dokręcamy od środka
dalsze : Koło wałka rozrządu do wałka 63,7Nm 1) Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu 9,8Nm Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8) 21,6Nm
Pokrywa rozrządu w górę i zawory do regulacji. W Renówkach pierwszy cylinder jest od skrzyni.
Pokrywa (obudowa) paska rozrządu.
Tak, uszczelka metalowo-gumowa.
Tłok w górnym położeniu, a zębatka rozrządu, tak jak na zdjęciu. Strzałki na zębatce muszą się pokrywać ze znakami na wewnętrznej stronie obudowy. http://obrazki.elektroda.pl/3856363500_1...
2.0 tdi cr CFHC. Czy ktoś ma informacje z jaką siła dokreca się tzw kasetę z wałkami rozrządu (górna pokrywa wałkow) oraz jaka jest kolejność dokręcania śrub? Dziękuję wszystkim z góry za pomoc
Przekładałem z B do C i odwrotnie. Nie ma żadnych różnic, ale jak chcesz przełożyć sam krótki silnik ,to powodzenia. Dodano po 7 co to znaczy kosmetyczne -mechaniczne aluminiowa pokrywa wałków rozrządu,inna pokrywa rozrządu,inna pompa wody itd. ale to wszystko " bzdety".
Witam, może orientuje się ktoś, czy w GMP dla silnika 1,6 multijet znacznik na kole zębatym wałka rozrządu ma się pokrywać z czujnikiem wałka rozrządu.
To teraz kolej na oględziny wałka rozrządu - pokrywa w górę.
Zobacz czy to się pokrywa z Twoim rozrządem:
obudowa wałka rozrządu 15nm pokrywa zaworów 15nm rolki nie mam niestety ale jeżeli jest to śruba m10 to 40-50nm uwazam ze bedzie ok
U mnie około 1mm , z tym że co to ma z tym wspólnego że się grzeje pokrywa rozrządu i słychać tarcie ?
Witam Mam citroena c3 1.4 benzyna 2007 rok. Samochód wpada w dziwny tryb tj. Wyświetla się serwis i kręci się max do 2 tysięcy obrotów. Odpala normalnie, czasem zakręci normalnie, ale wkręci się wyżej i wtedy gaśnie. Została wymieniona i zaadaptowana przepustnica, nic to nie pomogło (może na chwilę). Przy tym także włącza się od razu wentylator chłodnicy,...
Znak na kole od wałka rozrządu ma się pokrywać znak na aparacie ma się pokrywać z palcem rozdzielacza. 1 cylinder jest od strony koła wałka rozrządu. Palec rozdzielacza na znaku powinien wskazywać styk gniazda kopułki rozdzielacza kabla świecy cylindra nr 1
Dodam jeszcze, że gdy znaki na kołach będą sie pokrywały z tymi na obudowie- tłok 1 cylindra w GMP, to przez wziernik na obudowie sprzęgła będzie widoczny znak- na podstawie którego również możemy określić GMP. Wszystkie znaki muszą się pokrywać.
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Tak, można zakładać. Ale po założeniu paska i dociągnięciu śrub(!) na kole pasowym polecam delikatnie przekręcić wałem korbowym jeden obrót aby potwierdzić czy się znaczniki pokrywają.
Ustaliłem gmp wstępnie przy pomocy otworu świecy i na tej podstawie znalazłem znacznik na skrzyni biegów choć nie wygląda tak jak na zdjęciu tylko malutki rowek 2 mm długi praktycznie niewidoczny. I teraz ustawiłem dolne koło wału na 0 stopni następnie ustawiłem górne koło wałka rozrządu na znak i założyłem pasek kreską na górnym kole na znaku niestety...
Na wale nie zakłada się żadnych pomp bo nie jest on do tego przystosowany. Może jakąś NSZ10 do wspomagania i tyle. Ostrówek miał napęd pompy z wału ale wał i koło na wielowypuście. Zetory jak i również ostrówek miał drugą pompę w pokrywie rozrządu napędzaną z koła pompy wtryskowej. W nowszych modelach pakowali tam pompy dwusekcyjne ale pokrywa rozrządu...
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
Ale komplikujecie załóż małe koło i i przyłap odpowiednio duże (wszystkie otwory musza sie zgrywać) następnie ustaw wał korbowy i wałek rozrządu tak żeby jak przłożysz linijkę przez srodki wałów to musza pokrywać się ze znakami (wybite punkty) na kołach rozrządu. A aparat jak nie będziesz odkręcał to nie ma możliwości przestawienia się nawet gdy masz...
No ok już wiem zlokalizowałem urwany klin, kółko będę miał jutro tylko. I teraz kółko na klin, śruba na kółko, blokada na wał korbowy, znaczniki na pasku rozrządu muszą pokrywać się ze znaczniki na kółkach i będzie ok. Czy dobrze rozumuję?
Będziesz musiał zdemontować pierwszy pasek rozrządu bo to jest pokrywa zespolona z wałkami. Uważaj na dźwigienki popychaczy jak będziesz zakładać z powrotem
znaki sprawdziłem, wałki rozrządu pokrywają się idealnie w poziomie a drugi znak na kole pasowym jest pomiędzy zwoim pokryciem na misce a pionem czyli jest przestawiony kable ok świece ok na na obrotach biegu jałowego trochę się dławi ale da się wytrzymać
Witam,silnika nie musisz wyciągać do wymiany łańcucha,rozrząd prosty taki jak Fiat 126p znaki na kołach mają się pokrywać równolegle do siebie,natomiast z miską nie jestem pewien czy musisz ją zdemontować ponieważ ja ją odkręcałem bo wymieniałem wałek rozrządu+szklanki i już nie pamiętam czy napinacz da się wyjąć bez jej demontażu.Ale masz tu schemat...
Źle ustawiony rozrząd. Sprawdź czy w pozycji INITIAL dwa otwory głównego koła krzywkowego rozrządu pokrywają się z otworami na metalowej płycie. Jeżeli tak to ustaw manualnie mechanizm na pozycji przewijania (mechanika wyjęta z obudowy) i zobaczysz dlaczego hamulce trzymają. Może być uszkodzone główne koło krzywkowe.
Jeśli chodzi Ci o określenie GMP na kole zamachowy, jak nie masz pewności co do oznaczeń to wykręć sobie świecę żarową z pierwszego cylindra (najlepeij w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy)ale jeśli nie posiadasz czujnika przy zachwaniua szczególnych środków ostrożności można włożyć cienki sztywny drut i obserwować jego ruch. Przy najwyżej wysuniętym...
Jak ustawić wałek rozrządu względem kółka ? Kółko pokrywa się ze znakami.
Sprawdziłem dzisiaj rozrząd i na punkcie 0 koła zamachowego i wszystkie znaki na rozrządzie się pokrywają. Czy ma Pan jeszcze jakieś propozycje? Bo na razie jestem w dupie :)
Przestawiony rozrząd Kolego rozrząd ustawiony w 100% dobrze walki rozrządu czujnik położenia walka rozrządu pokrywa się wg każdego opisu z ta krótka kreska przed znakiem na kole pompy Dodano po 17 Kolego strumień świadomości swia. Czy chodzi ci o te symbole wybite na dole bloku? Dodano po 4 Kolego stary silnik ma oznaczenie g9u A720 A nowy g9u a754...
Myślę, że ustawienie rozrządu jest ok. Pasek zębaty dobry , nie nowy ale może podobno byc, znak na kole pasowym ,tym na wale do napędu alternatora, pokrywa się ze znaczkiem na bloku, znaczek na kole wałka rozrządu pokrywa się z nacięciem na obudowie paska rozrządu. Kolejnośc zapłonu 1-3-4-2 w tym wypadku 2-1-3-4.
Widełki na pewno trafione ponieważ pompa była montowana przed pokrywa rozrządu. Aby właśnie wyeliminować taka pomyłkę. Lewo prawo tez nie pomaga. Zwłaszcza że przed demontazem zrobiłem znaki na pompie i na bloku. A mogą byc przyczyną sprężynki? Albo regulator obrotów? Możliwe że podczas domentazu koła żebatego wału korbowego przykrzywilem jakiś element...
Możesz spróbować. Bo podłączenie to mały problem tylko nie wiem czy fazy rozrządu będą się pokrywały dla sterownika z avu. Albo możesz przełożyć koło rozrządu i obudowę rozrządu i czujnik z avu.
Witam, mam Voyagera 2,5 TD 1996r.Miesiąc temu strzelił rozrząd i co za tym idzie wiele innych rzeczy(pompa wakum.pompa olejowa,pokrywa rozrządu,uszczelka pod głowice,popychacze hydrauliczne,pokrywa rozrządu).Koszt naprawy 3,500zł.Silnik ok,ale od czasu złożenia nie wyłącza się wentylator i klima się nie włącza.Oczywiście w okolicy nie mam super mechanika...
Rozrząd ustawiany na blokadach, i sprawdzany, wszystko się pokrywa.
witam! po sprawdzeniu znaków na kole pasowym wałka rozrzadu, i kole zamachowym jest tak: 1) znak koła pasowego wałka rozrządu pokrywa się ze znakiem na głowicy ( coś w rodzaju wycięcia, strzałki) 2) znak na kole zamachowym pokruwa się ze zankiem na obudowie skrzyni na 10 stopni (jest tam skala 0, 5, 10, 15 stopni) Czy jest to dobre ustawienie?
co do tematu jak juz mowiłem czekałem na blokade i było ok to kółeczko dające sygnał na czujnik wałka ustawione idealnie wiec teraz co..... postawiłem na ecu wymontowane z zaprzyjaznionego szrotu przyjechał magik z magicznym czymś czerwonym dostroił ecu i brymmmmm i bryma i bryma jak szalona hehehe co do cisnienia oleju to wymienione uszczelki pod miską...
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
Kolego, ustaw tłok w górnym położeniu, a znak "T" musi pokryć się ze znakiem na karterze silnika. Ponadto dwa przeciwległe mniejsze otwory (pomiędzy nimi znajduje się znacznie większy otwór) w kole zębatym rozrządu muszą pokrywać się z krawędzią głowicy. Jeśli masz właściwie ustawione luzy zaworowe (fachowcy twierdzą, iż "chińczyki" muszą mięć po 0,05...
Głowica: 1) 30Nm 2)90* 3)90* Pokrywa zaworów i rozrządu : 6Nm+90*
To przylegające urządzenie to pompa smarująca, ustawienie koła zębatego pompy nie ma znaczenia. Na kole zębatym wału korbowego i wałka rozrządu są znaki i powinny się pokrywać.
Wałki ustawione tymi okienkami na strzałkach na łożyskach wałka plus 16 oczek na łancuchu patrząc od góry licząc od punktu do punktu na zębatkach punkty te same które pokrywają się z łożyskami wałków.
Witam, jestem tu nowy i z automatu witam tu wszystkich :) Pojawiłem się tu z powodu remontu silnika w moim Golfie 4 1.4 16V 2000 r. Mianowicie potrzebuję wszystkich momentów dokręcania śrub w silniku. Czy byłby ktoś w stanie chociaż część podesłać lub całość? Lub gdzie mogę szukać tak owych informacji? Z góry dziękuję za wszelkie pomoce <3 AI: Czy...
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
Przepraszam za zmyłkę wszystkich czytających ten post ponieważ kiedy znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu się pokrywają przy ustawianiu zapłonu lampą stroboskopową to zapłon jest zerowy ani przyśpieszony, ani opóźniony, czyli jest zapóźny a przyśpieszamy w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów silnika.
Kolego nie byłem przy składaniu silnika, więc tylko mogę gdybać, że może źle złożyłeś rozrząd. Twierdzisz, że znaki się pokrywały, a w jakiej pozycji był wówczas tłok, wg mej wiedzy powinien być w GMP. Zalewanie świecy może wynikać m.in. ze zbyt wysokiego stanu paliwa w gaźniku (nadal dziurawy pływak lub źle wyregulowany poziom) lub z niemożliwości...
Zagięta miska oleju lub nieszczelność między pokrywa rozrządu a kadłubem silnika wyciek oleju wewnątrz. Sprawdź przede wszystkim ciśnienia oleju. Żadnej jazdy tym samochodem a nawet odpalania, tylko do sprawdzenia
Samochód dziś wrócił z naprawy. Ogólnie to przyczyną naprawy był zerwany pasek rozrządu. Wymieniane były wszystkie uszczelnienia silnika, dwie szklanki dwa korbowody, tłoki pierścienie, dwa pompo wtryski a dwa stare mają pęknięcia nad sprężynami ten element trzymający je na miejscu mechanik powiedział że to będzie działać ale lepiej to wymienić i tak...
"sygnał w walka zaczyna sie mniej więcej od 33 zeba" czy dobrze cię zrozumiałem ze zbocze opadające sygnału z wałka rozrządu nie pokrywa ci się ze zboczem narastającym sygnału z wału korbowego ?
Chodzi Ci o ten element? Raczej montowany na jakiś uszczelniacz. Tak jak miska olejowa, pokrywa rozrządu czy też pokrywka koła https://obrazki.elektroda.pl/6223815800_... wałka rozrządu.
Witam, Opel Vectra C 1.9 CDTI 150km, podczas jazdy zgasł i nie odpalił, wcześniej ciężko odpalał. Brak kodów usterek, na plaka nie odpala, rozrząd sprawdzony, ciśnienie paliwa przy rozruchu pokrywa się z zadanym, rozrząd sprawdzony na blokady (widzi obroty wału i wałka), uchylony był EGR (zaślepiony), odkręcony wydech, w aucie jest dpf off, podczas...
Zdjąłem pokrywę zaworów. Otóż znak na lewym wałku rozrządu pokrywa się ze znakiem na ostatniej panewce natomiast znak lewego wałka jest przesunięty w lewo w stosunku do znaku na ostatniej panewce. Nie wiem czy tak powinno być bo przesunięcie o jedno ogniwo łańcuszka spowoduje prawdopodobnie że te znaki i tak się miną i będą w stosunku do siebie przesunięte...
Hm, przepływomierz odkręciłem wczoraj od filtra odpaliłem silnik i zacięty raczej nie jest, otwiera się po dodaniu gazu i przymyka jak zchodzi z obrotów. Dodano po 31 Dodam jeszcze że przesunąłem rozrząd raz o jeden ząbek w prawo, a raz w lewo i nie ma żadnej różnicy. A tak jak teraz jest na znakach to też nie jest idealnie, to znaczy znak na kole rozrządu...
Znak na dole kola pasowego ze znakiem na blaszce. Ugóry na kole od głowicy znak ma sie pokrywać z krawedzia głowicy.
W trakcie rozgrzewania do ponownego sprawdzenia auto zgasło, mechanik nie mógł odpalić, po ostygnięciu auto odpaliło na 3-cyl. CHECK świeci, ilość usterek 6: P0015 - Przyspieszenie wałka rozrządu (rząd 1) Nie uzyskano wartości wymaganej P0024 - Opóźnienie wałka rozrządu (rząd 2) Nie uzyskano wartości wymaganej P0341 - Czujnik położenia wałka rozrządu...
Jak działało, to podłączaj jak było. Kolejność , tak jak piszesz, 1,3,4,2 licząc od rozrządu. Jak tłok pierwszego cylindra będzie w GMP to palec powinien mniej więcej pokrywać się ze stykiem do przewodu zapłonowego do pierwszego cylindra w kopułce. Uważaj, bo są dwa takie ustawienia, bo tłok 4 cylindra też będzie w górze, tylko na pierwszym będzie koniec...
pokrywa została ściągnięta wszystko jest całe
Napewno nie przeskoczył o jeden ząbek tylko sie pomyliłes ustaw wał na znaki i przestaw wałek tak zeby sie pokrywało a puzniej jak kolega napisał dwa obroty wałem dla sprawdzenia
Sam wymieniałem...olej leci z koła pod wałkami rozrządu
Nie jest to powiedziane, ja mam 87 r. Oryginalnie z silnikiem fiatowskim a nie poloneza, czyli rozrząd na łańcuchu Wyobraź sobie, że "fiatowskie", czyli 115C też były na pasku u schyłku produkcji, czyli do '88. Inna pokrywa rozrządu była dołożona.
To jest napinacz starego typu i nie trzeba do tego przyrządu z zegarem, czy odważnikiem, aby poprawnie naprężyć pasek. Wystarczy, że wskazówki będą się pokrywały. to tak, jakby jedna wskazówka "przykryła" drugą. W tedy jest poprawnie!
Rozrząd ustawiony prawidłowo znak T pokrywa się z znakami na wałku
W poprzednim poście uzyskałem odpowiedź Koło wałka rozrządu do wałka 63,7Nm 1) Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu 9,8Nm Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8) 21,6Nm Czy z taką samą siłą 21,6Nm mam dokręcić łapki trzymające walki rozrządu ?. I co z wtryskami ?.
Witam, mam problem z rozrządem Kia Magentis 2.0 CRDi. Nie zgrywają mi się znaki, na starym auto chodziło normalnie. https://obrazki.elektroda.pl/5673732400_... https://obrazki.elektroda.pl/8094553400_... AI: Robiłeś coś przy rozrządzie (wymiana paska, napinacza, demontaż), czy tylko sprawdzałeś znaki? Nic, miałem wymienić,...
No cóż, wtedy ustawiasz zębatkę tak jak na zdjęciu, tłok oczywiście w górnym położeniu. Znaki na zębatce muszą się pokrywać, z tymi na obudowie. Zdjęcie przedstawia rozrząd w kosie Stihl, ale zasada jest identyczna. Olej wlej, taki jaki zaleca producent czyli, 10W-30. http://obrazki.elektroda.pl/3522803000_1...
Dziś nie miałem na astrę czasu i nic nie sprawdziłem. Rozrząd sprawdzałem wczoraj, na śrubokręt. Pierwszy w GMP i znaki na wałku rozrządu się pokrywają. O klinie też myślałem. Jutro postaram się sprawdzić wskazania MAP i dam znać. Nie chcę strzelać ale było coś trzysta ze sporym hakiem [mBar], raczej tak jak ma być...
witam wszystkich serdecznie. mam problem ze znalezieniem materiału na temat wymiany dźwigienek popychaczy. Po spadnięciu paska rozrządu zdjąłem pokrywa zaworów i okazało się że pękło parę rolek, rozkręciłem, zdjąłem pierwszą warstwę głowicy, walki, popychacze wtrysków i walki z dźwigienkami, znalazłem ok 30 metalowych igieł (1cm) czpieni, chyba to zabezpieczenia...
Kolego najpierw sprawdź czy poprawnie ustawiony został rozrząd. Znaki powinny się pokrywać. Następnie jeśli to nie daje efektu należy wyregulować pompowtryskiwacze.
Zdejmowałem koła z wałka i wału nie ma żadnego luzu pomiędzy klinem a kołem. Nie mam chińskich blokad bo nie używałem w ogóle blokad. Ten silnik ma składany rozrząd na znaku na pasku. Znak na wale ma sie pokrywać z kreską na pasku oraz znak na wałku ma sie pokrywać z kreską na pasku i odpowiednie napięcie. Tyle. Żadne chińskie blokady, aczkolwiek trop...
Osobiście miałem przypadek że pasek przeskoczyl w takim silniku, polamalo dźwignię zaworowe. Pokrywa w górę i zobaczysz. Impreza dużo tańsza niż wymiana silnika.
Rozrząd sprawdzony? Kolektor ssący/pokrywa szczelny? Uszczelki pokrywy zaworów/kolektora nie uszkodzone? Wałki rozrządu niewytarte? Nikomu chyba nie chciało się sprawdzać mechaniki, bo to za dużo rozbierania.
Teraz nowy model jest droższy niż nie jedna bmw, więc jeżeli ktoś wydaje pod 200 tyś zl co to dla niego wydać np. 3.4 tys zl za rozrząd czy tam pokrywę zaworów. A odnośnie tej pokrywy - czy to prawda że ta pokrywa jest od razu z zaworami? Gdzie się takich bzdur nasłuchałeś, w aso? Ta pokrywa to zwyk) y kawałek plastiku przykrywający wałki rozrządu,...
W tym silniku jest specjalny otwór do poprawnego ustawienia rozrządu poszukaj tego i wsadż tam śrubokręt musi wejść głęboko , wtedy wszystkie znaki na rozrządzie będą się prawidłowo pokrywały i będzie ok.
No tak, ten od strony rozrządu
Po co dokręcałeś śruby? Nie robi się takich rzeczy. Jeśli chodzi o rozrząd są znaki na kole pasowym wałka rozrządu i na głowicy oraz na kole pasowym wału i bloku silnika. Wszystkie znaki muszą się pokrywać. Skorzystaj z książki "sam naprawiam". Bardzo pomocna. Poszukaj w google. https://www.google.pl/search?ei=qyfWWsGD...
Witam silnik niestety nie odpala, rozrząd złożony znaki się pokrywają . Zawór w pompie mam otwarty, https://obrazki.elektroda.pl/1551912400_... w pompie są dwa kostki , od czego one są ?
Nie doczytane do końca. Luzu nie ma. Rozrząd ustawiony na znakach. GMP 1 cyl. pokrywa się z czujnikiem rozrządu.
Pytanie jeszcze pada co z łańcuchem? Może jest wyciągnięty i napinacz nie jest w stanie go naprężyć... Mechanior mówił ze jest gdzieś w deklu, pytał się czy odkręcalem dekiel :-) tylko nie wiem który czy rozrządu czy pokrywa głowicy.... Musiałbym załatwić zegar :-) gdzie go wkręcić? Serwis wyszedł z założenia, że jeżeli jest olej i filtr oleju jest...
Opis bloków do 4.2 FSI może coś pomoże. W Większości powinno się wszystko pokrywać.
Witam, Na kole pośrednim rozrządu (największe z kół w środku mechanizmu rozrządu) - masz cztery znaki: P, T, Y, C. Każdy z nich powinien pokrywać się ze swoim odpowiednikiem na kołach: wałka rozrządu, napędu pompy olejowej, napędu pompy wtryskowej oraz pośrednim mechanizmu wyrównoważającego. Powodzenia vper
Wysłane , sprawdź. Dodano po 29 Żeby nie było że na pusto. Głowica Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°)
Nie trzeba wyciągać silnika, wymanewruj tak silnikiem góra dół, aby pokrywa rozrządu wyszła. Robiłem tak z 10 razy i bez żadnego problemu wychodziła. A co do zaworów to wymieniaj te które są odbite, w tych silnikach częstą usterką jest urywanie się zaworów, a jak już się urwie to z silnika za wiele nie zostaje. Także bezpiecznie jest zawory wymienić....
Koło wałka rozrządu wycięciem do góry musi pokrywać się ze naczkiem na deklu od zaworow, pompa wtryskowa na "gwóźdź" w otwór na kole z otworem w bloku, koło na wale też na"gwóźdź" koło pasowe z otworkiem w obudowie plastikowej (na dole obudowy, pod kołem).
Generalnie to tam zapłon ustawiany jest elektronicznie. Ty ustawiasz pompe tak, aby znaki na pompie i kołnierzu pompy się pokrywały (oczywiście rozrząd na zero). Natomiast, jeśli chcesz dynamicznie sprawdzić, to ma być 13 stopni za GMP.
Witam ustawienie wałka równowarznego musi się pokrywać z resztą rozrządu
Zamiennik ? Śmietnik. Miałem okazję się o tym przekonać. Musisz zwalić skrzynie albo motor i założyć oryginalne koło. Dopiero zacznie do działać. Właśnie toczę bój że sprzedawcą, bo też musiałem zwalić drugi raz motor z budy i zmienić koło na oryginalne. Średnica kół jest inna jak i znaki się nie pokrywają.
Na zębatce rozrządu jest i trudno go przeoczyć.J Teraz wał, pewnie znak starł. Jeżeli, zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina, to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym zębie (licząc zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i musi on pokrywać się ze znakiem na kole rozrządu. Jeżeli już ustawisz rozrząd to sprawdź...
Witam. Borykam się z tym samym problemem w 1,6HDi 90 KM. Wcześniej była zdejmowana zarówno pokrywa wałka jak również cała pokrywa rozrządu. Po złożeniu oczywiście założone nowe podkładki wtrysków oraz uszczelniacze i uszczelka pokrywy wałka. Długi czas po tym zabiegu silnik był suchy. Po jakimś czasie zaczęło cieknąć. Ponowna wymiana uszczelniaczy wtrysków...
Znaki na napinaczu się nie pokrywają.
Tak dokładnie przy otwieraniu drzwi i przy światłach zaczyna piszczeć , ostatnią naprawą w samochodzie był silnik ,tzn. została uszkodzona pokrywa rozrządu z niewiadomej przyczyny.
Kolego temat wielokrotnie poruszany na forum. Wystarczyło poszukać! Znak na wale korbowym skierowany na dół (tzw. twój dolny wałek) a znak na wałku rozrzadu do góry i musi pokrywać sie z wycieciem na plastikowej osłonie (twój górny wałek). Pozdrawiam
Też sobie tak właśnie myślałem.w ogóle tą dolną blokadę miałem odwrotnie założoną, powinna być tą dłuższa tulejką na śrubę w stronę bloku silnika. Po prostu przed zdjęciem paska wał był w górnym martwym punkcie. Czyli teraz jak wał i wałek zablokuje na blokady to zakładam koło wałka rozrządu ale niedokręcone, na nie zakładam pasek .Później napinam napinacz...
Tłoki będą oba w górze. Należy ustawić palec na pierwszy cyliner w kopułce, kiedy w pierwszym cylindrze będzie sprężanie ( znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu będą się pokrywały). Mały ruch aparatu ręką musi dać iskrę na pierwszy cylinder. Pozdrawiam.
Witam, Po otwarciu pokrywy rozrządu sprawdziłem ustawienie kół i zauważyłem, że znaki się nie pokrywają. Dodam, że ten silnik kiedyś pracował normalnie w ładowarce. Silnik to f4l912. Podpowie ktoś, czy to prawidłowe ustawienie? Czy należy to zmienić? https://obrazki.elektroda.pl/5610461700_...
A skąd ci wychodzi wiązka przewodów? Przecież wiązka idzie bezpośrednio od magneta, więc tam ono będzie. Jeśli znalazłem dobre foto, to będzie pod prawą pokrywą (tam gdzie wlewasz olej). Poza tym wcale nie musisz tej pokrywy zdejmować, bo masz takie kółko do odkręcenia i przez nie zobaczysz odpowiedni znak. Szukaj też znaków na kole rozrządu na wałku....
a jest możliwe że przy zmianie rozrządu pomyliłem się o jeden ząbek a i tak mimo wszystko pokryło się na znakach ? bo na bank znaki się pokrywają
pokrywa rozrząd uszczelka pokrywa rozrząd wyciek oleju pokrywa rozrząd
windows schowek dozownik płynu zmywarki hikvision orange
telewizor samsung restartuje telewizor samsung restartuje
Komunikat 14400 w Volkswagen Polo 6N 2008 - co oznacza? Lotto.pl: Czy odsłonięcie zdrapki bez logowania jest płatne?