Jak przeprowadzić procedurę synchronizacji walka rozrządu? Sprawdzić rozrząd używając do tego blokad. Plus napięcie paska rozrządu.
Instrukcjia wymiany rozrządu w Vw Passat B6 silnik BMP
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Blokada w wał, koło wałka rozrządu, blokada pompy CR, wszystko.
Wystarczy wpisać w google rozrząd 9A bądż ABF prosze co na szybko wyskoczyło http://www.golf3.pl/28399.htm
Proszę tu masz wszystko jak ustawić rozrząd.
Witam wszystko fajnie ale mi nie chodzi o ustawienie rozrządu tylko o ustawienie wałków rozrządu pod deklem klawiatury rozrząd to ja wiem jak ustawić.
Dzięki za chęci do pomoć w sprawie rozrządu ale ja mam Passata 1600 benzyna B5 i o taką pomoc w ustawieniu rozrządu mi chodzi
Prawdopodobnie uszkodzone koło zębate rozrządu na wale korbowym, skoro musisz przestawić wałek rozrządu żeby lepiej chodził
Uszkodzenie zaworów widać po zdjęciu głowicy. Lub wymieniamy rozrząd kupujemy nowe koło i sprawdzamy czy silnik się uruchomi. Moja rada szukaj innego auta.
Ja raczej skupiłbym się na układzie zasilania paliwem, jeśli dobrze pamiętam to jest tam zasilane pompą rozdzielaczową , zwaną rotacyjną ale też były z pompowtryskiwaczami w zależności jaka wersja.Jeśli jest pompa rotacyjna napędzana jest przez rozrząd wiec przy każdej wymianie rozrządu powinno się ją sprawdzić i ustawić.
Doszedł bo tam urwał się rozrząd, pompa stała. Połamało koniki, zawory itp. remont wyszedł wtedy kilka tys zl.
schemat rozrządu Vw passat B5 2.3 v5 150KM http://obrazki.elektroda.pl/2879457000_1...
http://obrazki.elektroda.pl/9658155200_1... Dodatkowo sobie pozaznaczaj (dla pewności) jakimś markerem "po swojemu" koła zębate do obudowy (przed demontażem starego paska) i będziesz pewny, że Ci się nic nie poprzestawiało :D .
Komputer nie pokazuje żadnych błędów(vag). gdyby padł przepływomierz komputer pokazałby to.natomiast vag jak wcześniej nic nie pokazuje.0 błędów,wszystkie układy ok. Ciekawa teoria, więc skoro uważasz że VAG jest nieomylny i DTC są Twoim wyznacznikiem w usuwaniu usterek, wynika z tego prosta rzecz - samochód ma uszkodzenie mechaniczne. Czyż nie to...
Szukam schematu lub instrukcji jak ustawić rozrząd podczas wymiany paska rozrządu w VW passat 1,9TDI, 130km(pompo-wtryski), 2001 rok produkcji,
Łożysko wałka rozrządu/obudowa rozrządu 10Nm.Nakrętka zakrywająca 15Nm
Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
W 1983 i pojemności 1,3 występowały silniki FY/FZ (podobne do siebie moc 55KM) i EP/EU (podobne do siebie , moc 60KM ) i we wszystkich poniekąd jest taki rozrząd.
Pokaże tylko, że na którymś garze jest źle, ale wstępnie sprawdzisz czy jest "po równo". Tylko w serwisie na stanowisku testowym sprawdzisz wtryski, reszta metod, to tylko diagnoza wstępna. Także nie wymieniaj nic w ciemno. Sprawdź synchro grupa 4.4 i wtryski grupa 13,18 23.
Znak na wale i wałku. To wszystko.
Korbowody 30Nm + 90°. Wałek 20Nm.
Jak wróciłem do Londynu to od razu udałem się do mechanika, po podłączeniu do komputera pojawił się błąd czujnika rozrządu. Swoją drogą przejechałem blisko 100 000 km to trzeba by pomyśleć o wymianie rozrządu.
Ogólnie paski Gates'a są uznane na rynku. Nie są za drogie ale za to należą do wypróbowanych produktów. Co do napinacza to nie powiem niestety też nic ciekawego. Ja tydzień temu dałem wymienić te elementy. Pasek Gates, napinacz Oryginal. Wszystko działa jak należy na razie. Pozdrawiam P.S. Może znajdziesz komplety naprawcze. Kiedys nabyłem do swojego...
Pasek wymieniaj wg uznania, ale np. ja proponowałbym 90 tys. km. Lepiej wymienić za wcześnie niż za późno. ;) Napinacz wymienia się, jeżeli są oznaki jego zużycia lub nieprawidłowej pracy jak np. dziwne odgłosy. Nie pamiętam, czy masz zmienne fazy rozrządu, ale jeśli tak, to nie jest tani ten napinacz.
http://replace-timing-belt.com/how-to-re... sprawdz to
To jest data terminu instalacji rok/tydzień/dzień tygodnia informuje też o dacie produkcji bo paski mają przydatność 5lat.
Jako ze pewnie to już ostatni rozrząd w tym aucie to nie widze problemu dołożyć trochę do oryginały. Bardziej chodzi tu i to by nie przepłacać skoro np. Producentem paska dla vw miałby być continental a rolek skf itp. Czy taki zestaw z Allegro jest pewny? Czy jak oem to tylko ASO? Jeśli będzie zgodny z opisem i nie będzie miał 10 lat to bierz cena...
Jaki kod silnika?
Tak, jak tutaj ma być: http://obrazki.elektroda.pl/5220015900_1... co nazywa się oczkiem łańcucha? Odpowiedź: otwór w który wchodzi ząb koła
Ok.30 minut:-)
Witam Mogę się mylić, ale w moim autku, które także ma silnik ze stajni VW jest tak, że komputer wytrysków gubi swoje nastawy kiedy akumulator odpięty jest na czas dłuższy niż kilka minut . Kąt zapłonu i skład mieszanki ustawia się wtedy na standardowe wartości fabryczne, które nie mają nic wspólnego z najbardziej ekonomiczną pracą silnika. Są one jednak...
Jak masz uwalony ten czujnik to autko niefajnie pali i ma odcinke na 5000obr. I wywala błąd czujnika wałka . Teraz pochwal się który z tych objawów masz.
Spójrz na to może przejdzie Ci chęć
Wałek składa się z dwóch części i obrucił się sam w sobie
Witam drodzy forumowicze, postanowiłem wymienić rozrząd w moim Passacie 2.0 FSI 2007 rok, silnik o symbolu BVY. Poszukuje schematów rozrządu, jakiejś instrukcji, zdjęć. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam ;)
możesz składać
Szukaj koło rozrusznika zgnilizny w wiązce.
czy ktoś wie jaki jest koszt wymiany paska rozrządu 2.0 tdi w serwisie vw
To silnik o oznaczeniu BMA i tam zastosowano pasek zębaty.
Witam państwa ,mam passata z silnikeim AVF i jest dylemat z jakiej firmy kupić rozrząd...
piotrek7700 gdzie jest ten warsztat który robi taki rozrząd za 250,00 zł.
Pomocy!!! proszę o szczegułowe podanie punktów ustawienia paska rozrządu vw pasat 1,9TDI 110km 1997rok
Czujnik położenia wałka rozrządu nie generuje błędów w ecu silnika?
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
oczywiśćie że tak wymień i wszystkie popychace nie tylo 2
No to trzeba jeszcze sprawdzić synchronizację czujnika wałka rozrządu z walem. A najlepiej sprawdzić jak już nie pali w parametrach czy widzi obroty wałka rozrządu.
250 zł za wymianę rozrządu?Chyba przesada.Okilice 450 bardziej.
Do wymiany czujnik wałka rozrządu ,w 2.0 16v do zdjęcia pasek rozrządu.
Tylko nie daj się naciągnąć na kosmiczne ceny:) Wymiana 250-400zł, części mogę dojść nawet do tysiąca...(łącznie z wymianą napędu paska wielorowkowego). Rozrząd plus pompa wody którą należałoby wymienić może zamknąć się w okolicy 500zł.
Albo co gorsze rozrząd przy czym obstawiam właśnie rozrząd
Mogę się mylić ale mi to wygląda na rozrząd lub złe odczyty z czujnika wałka rozrządu (uszkodzenie mechaniczne koronki)
Kółko wałka rozrządu ściągłeś ze stożka na czas ustawiania? Opór na pompie będzie, co 1/4 obrotu przeskok, tłokorozdzielacz ma dwie silne sprężyny, cofające go w dołki tzw. fali. Wyjmij wrtryskiwacz 1 cylindra, wsadź w to miejsce suwmiarkę, "zero" w okienku skrzyni biegów ma się pokrywać z GMP. Potem wykręć śrubkę na szczycie głowicy pompki i zaaplikuj...
Robiłem ostatnio taki rozrząd i nie miałem z nim problemu, przy okazji dobrze jest odpowietrzyć układ chłodzenia testerem
podłączyłem kompa pod samochód i jak już się nagrzał to wyskoczył błąd 17746.p1338 po sprawdzeniu na necie wyszło mi że to czujnik wałka rozrządu. Czy jest możliwe że to jest przyczyna??? bo w sumie jak się nagrzeje to mi rozrząd klepie.
Przyczyn nie odpalania na ciepłym może być wiele. Auto muli do 2 tyś obrotów stąd też winie za to czujnik wałka rozrządu
Witam mam problem w passacie b5 1,6 8v ustawiam rozrząd na znaki jest ok autko pali idealnie rozpoczynam ponowne uruchomienie i okazuje się że rozrząd już jest przestawiony o 1 znak co może być powodem gdzie szukać
Ciasno musi być bo napinacz ma mały zakres pracy. Jeden z najprostszych rozrządów...
A ja raczej obstawiłbym rozrząd, dokładnie to dolne koło rozrządu, na wale.
Czyli z Twojej wypowiedzi wynika iż możesz mieć źle zgrany rozrząd a mechanik (pseudo ?) doregulował zapłon do źle ustawionego rozrządu ? No to ładnie, jaki to symbol silnika? Jak podasz symbol to znajdę jak się "ustawia rozrząd" bo od tego trzeba zacząć - od na 100% dobrze zgranego rozrządu a potem ewentualnie korygować zapłon.
posprawdzaj zasilania, oscyloskopem jaki idzie sygnał z czujnika i czy widzi go ecu. sprawdz pozniej jeszcze czujnik wału. Sprawdz dlaczego nie odpala, nie otwieraja sie wtryski, czy pompa wogole nie daje?
Pompa nowa czy ta co była? Termostat sprawny? Oznaczenie silnika? Rozrząd prawidłowo ustawiony? Kody błędów?
ojej.. b5 nie miał BLS, więc pewnie mowa o B6 :) jeżeli b6 to sprawdź rozrząd, synchro nie ustawisz jak nie widzi pozycji wału bądź wałka. W passatach b6 i chyba wszystkich vagach z tych lat peszel zjadał wiązkę kabli która idzie przy rozruszniku.. wyrwij to i zobacz czy nie jest zjedzone ;) oczywiście rozrząd sprawdzony czy jest na swoim miejscu tak?
Na "0"
Samo z siebie się tak zrobiło czy po rozrządzie?
jeszcze proszę o podpowiedz o ustawieniu znaków na rozrządzie nie wiem do końca czy dobrze ustawiłem ?
Witam. Mam takie zapytanie, czy na wałku rozrządu od strony koła jest łożysko.?
Witam, posiadam passata b5 fl 1,9 TDI. Auto miało zregenerowaną turbinę, założoną drugą głowicę po szlifie wraz z wałkiem rozrządu , wtryski po regeneracji oraz przy okazji wymieniony rozrząd. Po tym całym remoncie wyskakuje błąd ''Obwód czujnika położenia wałka rozrządu'' co może być tego przyczyną???Dodam że czujnik jest sprawny ponieważ sprawdzany...
mi to wygląda że sie poprosu zapowietrzył sprawdz przewody i filtr paliwa
Podałem już numer czujnika wałka rozrządu wyżej.
Jest kompresja . Rozrząd dobry.
Tu w grę wchodzi jeszcze zużycie paska rozrządu, kiedy był wymieniany?
jak by źle ustawili rozrząd by głośniej chodził?
po wymianie rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku?i powinno byc oki.........
Zajrzyj do łańcucha rozrządu ,bo albo wyciągniety lub zeby na kole się końcżą
Tłumik drgań jest sprawny ale czy przy wymianie rolki prowadzacej, napinajacej i pompy wody odkręca się tłumik drgań? Czy to jest wogóle fizycznie możliwe, bo przecież rozrząd jest szczelnie zabudowany?
Podczas wymiany rozrządu nie trzeba odkręcać śruby centralnej, tylko te 4 małe, które dokręca się momentem 20-25 Nm.
Wymiana paska rozrządu VW 2.0TDI Silnik BMR oraz CBBB.
Sprawdź ustawienie rozrządu i pompy. W załączniku masz instrukcje
Co ma Vss do odpalania? Błąd o numerze P0321 to czujnik halla na wałku rozrządu.
skoro nie jest równo, jak patrzysz od strony rozrządu to musisz jeszcze raz sprawdzić czy dobrze założyłeś łańcuszek z napinaczem, tam się łatwo można walnąć o ząbek między wałkami, gdy napinacz nie ma ciśnienia oleju
Pierwszy błąd to prawdopodobnie Uszkodzony ECM a drugi to sprawdzenie ustawienia rozrządu i kąta synchronizacji.Możesz sprawdzić przepustnicę ale w tym, silniku drive by wire to niedorzeczność.
A jak wygląda zgranie rozrządu. Jaki jest moment wtrysku?
Tylko że z samochodem nie ma większych problemów, chciałem sprawdzić rozrząd dla pewności i go zsynchronizować.
Witam. Moje pytanie dotyczy wymiany paska rozrządu w vw passat 1.8T benzyna 1998rok Pasek rozrządu był wymieniony przy 122000 km w serwisie obecnie ma przejechane 175000 km czy muszę już wymienić ? jeżeli tak jaki jest koszt wymiany? Popraw pisownię, p. 8.2, inaczej post trafi do kosza, manta.
Sygnał poza tolerancją, sprawdź ustawienie rozrządu tak jak podpowiada kolega wyżej.
Ja np. lubię wymieniać rozrządy w grupie VW gdzie silnik jest ustawiony wzdłużnie, (passat, A4 A6 A8), trafia mnie jak widzę caddy, golfa czy A3.
Problem rozwiązałem ,wcześniej przy wymianie rozrządu zrobili to niezbyt dokładnie i przesunęło się koło rozrządu i nie było dokładnego spasowania na znaki wałek rozrządu był za wcześnie ale nie na tyle żeby zapisał błąd. co powodowało że czujnik rozrządu i czujnik wału się nie pokrywały.
Wytarta krzywka lub krzywki na wałku rozrządu + dziury w hydropopychaczach.
Rozrząd: pasek GATES-a, rolki LUKAS-a, oraz rysunek.
Temat ma 6 lat. Od tej pory zrobiłem ponad 50 rozrządów PD. Akurat pamiętam, że rozrząd był ustawiony dobrze , a ten zapch to oczywiście spalany olej syntetyczny.
Czy znacie patent/sposób na wymianę czujnika położenia wałka rozrządu bez rozpinania całego rozrządu i rozbierania przodu auta? Passat B5, 1.6 AHL Pb + LPG 8V 101Km 1998r. sprzedliftu. Silnik wzdlużny. Mam do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu zlokalizowany z przodu silnika pod wałkiem rozrządu (bład G40 i efekty z tym zwiążane). Wałek napinacza...
Do wymiany czujnik obrotów wałka rozrządu,dość szybka operacja,bez demontażu paska.
to nie akumulator Dodano po 3 dodam, że miesiąc temu był wymieniany rozrząd u mechanika( pasek ,rolka paska napędowego, rozrząd komplet) oraz ustawiany był rozrząd pozdrowienia
A czy sprawdzone było czy niema błędów. Podejrzewam że może być to czujnik wału lub wałków rozrządu . Przekaźnik pompy a 109 , sprawdźic też warto
Nie szukaj oszczędności zakładasz rozrząd taki jak ma być . Potem upss i koszta razy 3. To są dwa inne rozrządy
Czy wymieniany był kompletny rozrząd z pompą , napinaczem ? Z twojego postu to nie wynika.
Nie widać śladów zapowietrzenia, ani złego ustawienia rozrządu, poza termostatem, trzeba by jeszcze sprawdzić kompresje na zimny silniku przed odpalenie oraz na ciepłym. Osobiście obstawiam pompowtryski, albo nie te albo zajechane. Na jakim oleju pracuje silnik?
Odnośnie kostki miałem przypadek, że w momencie cofania kluczyka z rozrusznika na włączony zapłon odcinała zasilanie. Potrafiło nieźle zamieszania narobić. Zawór odcinający paliwo też może się przywieszać. Natomiast nierówna praca silnika może być spowodowana przestawionym rozrządem. Warto sprawdzić czy kąt wtrysku jest we właściwych widełkach (tylko...
Albo ścięło klin na kole zębatym wału korbowego , albo przeskoczył pasek rozrządu. Pozdrawiam.
passat rozrząd rozrząd passat wałek rozrząd passat
pomiar pasma przenoszenia klimatyzacja drgać zablokowany telefon samsung
najlepszy wybór pralki aparat tnący
Jak wprowadzić kod dezaktywujący immobilizer w Renault Master 3 Data 01/01/2010 w BIOS-ie MSI - co oznacza?