Jakaś podpowiedź pomoc?
Brzmi trochę ( chód odsłuchane z telefonu w halasie) jak 3p który po osiowaniu bloku miał zbyt ciasno spasowane koła rozrządu. Podobnie brzmiało też w 3p jak pękło z jednej strony mocowanie pompy oleju i źle sie zazębiały koła. Tu że dźwięk sie występuje bardziej w różnych chwilach, to może koło pośrednie napędzające rozrząd ma uszkodzone zęby, albo...
Zakładając ,że te cechy są fabryczne nie "drukowane" prze kogoś złożone poprawnie.
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
ustaw zapłon. Znajdziesz instrukcje w googlach w pdfie.
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
Tez miałem kiedyś taki problem przy 4011 problemem były koła rozrządu a dokładniej ich mizerne wykonanie.
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Z ustawieniem pompy na wycięty ząbek w sprzęgięłku różnie to może wyjść. Jeśli jesteś pewny ,że rozrząd ustawiłeś dobrze to proponował bym ci albo kupić nowe sprzęgiełko albo zaspawać ten wycięty ząbek wtedy będziesz pewny ,że założyłeś pompę prawidłowo.
Witam, tu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz opisane dokładnie jak sie ustawia rozrząd. Wystarczy poszukac:)
Już sobie z tym poradzilem (ciągnik chodzi jak zzegarek :)), wiem ze kołoposrednie jest na łożysku tylko że ono nie było ściągnięte i rozrząd sie zgadza a pompa się przestawiła, i jak to jest możliwe?? dziękuje za pomoc
Po tym właśnie można odróżnić profesjonalistę od zwykłego amatora. Ja przed rozebraniem rozrządu sprawdzam, czy koła zębate są dobrze ustawione według znaków. Jeżeli nie to robię własne oznaczenia i składam rozrząd według nich. I zawsze działa. Z doświadczenia wiem, że w tych ciągnikach czasami występuje taki problem, że jak się ustawi według znaków...
Jeśli po remoncie to ciekaw jestem czy dobrze ma rozrząd ustawiony 😉
rozrząd był zakładany nowy i wszystko z nim związane nie ma luzy żadnego i nie było rozrząd był marki ursus orginał warynski nawet te koła zbyt ciasno spasowane były więc raczej nie ma tu winy kat wtrysku też idzie ustawić i nie ma problemu a jak by był źle złozony to kąta też by sie nie ustawiło z tego co wiem hmm. Tak? I gdzie miałeś wybite cechy?...
wie ktoś ile tych zębów powinno być od klina na tym sprzęgiełku? orginalnie? 6 zębów czy więcej? Dodano po 2 Przełożyłem pompę do drugiego ciągnika i co odpalił od strzała na ten pompie czyli pompa jest okej super problem tkwi w ciagniki czyli z rozrządem coś i tyle w temacie jest źle rozrząd prawdopodobnie chociaż tyle wiem co jest grane będę działał...
Dzięki wielkie za podpowiedzi jeszcze raz sprawdziłem wszystko wał zawory rozrząd itd wyregulowałem i jest już ok
pompa nie jest od zetora tylko typowa od c 360 taka sama ale no jest problem z nią słyszałem ze to sprzęgiełko trzeba wymienić na takie z 6 zębami i wtedy sie da ustawić bo orginalne jest chyba na 7 zębów tak? jeszcze nie rozbierałęm więc pytam. Wymienie na sprzęgiełko z 6 zębami czy tam 6,5 i wtedy załoze i zobacze czy da się ustawić zapłon jeśli tak...
Jeśli dobrze pamiętam to tłoki powinny być symetryczne - obojętne jak będą założone, jedynie korbowody trzeba montować zamkami w stronę wałka rozrządu.
Oznacza to raczej nagar na bloku, krawędzi. W "rozklepanie" szklanki osobiście wątpię, bo jest zbyt twardy materiał, może się wytrzeć na powierzchni pracy z wałkiem rozrządu.
Jeśli sam rozrząd masz dobrze złożony to nie ważne w jakim momencie będziesz montował pompę wtryskową zawsze wyjdzie tak samo. Tego po prostu nie da się zepsuć. Jakie 16 obrotów/ czy ty wiesz jak działa silnik czterosuwowy? Na każde dwa obroty wału korbowego przypada jeden obrót wałka rozrządu i jeden obrót wałka pompy wtryskowej. Na 16 obrotów wału...
A czy trzeba wyciągać wałek rozrządu i czy jak ustawie koła rozrządu na znakach i je tak zdejme będe musiał ustawiać rozrząd i na co składać dirko?
winą może być źle zregenerowana pompa, ale to nie tylko ona na pewno jest ona źle ustawiona ( jest zły kąt wtrysku mieszanki ) jest ona za wczesny lub za późny. Za pewno wierz ze pompa jest przymocowana ruchomo należy popuścić śruby ja mocują i przy odpalonym silniku i wysokich obrotach odchylać ją lub dochylać do silnika i jednocześnie obserwować dym...
Witam Zakupiłem MF 275 z silnikiem Perkins A4.236 popularnym w MF4 oraz Ursus 4 cylindry 4512/14 i następne. Odpala ładnie, równo, nie dymi z komina ani z odmy, ciśnienie oleju OK. Jest jeden problem coś wyje, jęczy wraz ze wzrostem obrotów silnika Zdjąłem pasek więc to nie alternator, pompa płynu, wykluczona pompa wspomagania. Pozostaje rozrząd lub...
W rozrządzie było wymienione koło pośrednie ale znaki na starym i na nowym kole się pokrywają, wałek jest z POM Tyczyn i trudno dostać teraz już coś lepszego. Czy taka praca silnika może być spowodowane prze źle ustawiony rozrząd czy raczej przez układ paliwowy ? Czy przesunięcie rozrządu o jeden ząbek na kole może spowodować kolizję z zaworami? Dodam...
Ursus C-360 ciężko pali jak zimny, na ciepłym na dotyk. Przed remontem palił normalnie i chodził lepiej. Czy źle ustawiony rozrząd kopci na niebiesko, na wolnych obrotach, na wysokich nie? Nowe wtryski, pompa po regenaracji. Proszę o pomoc.
Witam mam problem, zrobiłem remont silnika, wymieniłem w nim tłoki, pierścienie, uszczelkę pod głowicą i blok silnika. Dzisiaj już po zalaniu nowego oleju i nowej ropy, przeczyściłem filtry oraz wyregulowałem klawiaturę. No i chciałem go dziś odpalić, ale tylko kręci i nic. Nie wiem co teraz zrobić. Bardzo proszę o pomoc? Czy dobrze ustawiłeś rozrząd...
Sprawdź czy pompa wtryskowa nie przelewa paliwa (róże są regeneracje :-) ) zobacz na wskaźnik, czy trzyma poziom, czy przybywa. Miałem taką sytuację i poprzez simering na wałku pompy (nowy, ale jakiś kiepski) paliwo przez rozrząd wlewało się do oleju (miałem to w C-330).
To stukanie mam już z trzy lata. Było już to przed poprzednim remoncie. Myślałem że po remoncie będzie ok ale jednak nie ustało rozbierałem rozrząd wszystko ok ,wymieniałem wtryski nie pomogło regulowałem zawory nie pomogło ,wymieniłem korbowody na nowe bo stare miały już delikatny luz nie pomogło. Jedyne co mnie zastanawia jak kolega wyżej pisał czy...
Albo rozrząd albo przy regeneracji założono sprzęgiełko od zetora, wtedy ma inny kąt wtrysku
Zawór wydechowy zaczyna się otwierać kilka stopni po ZZ i gdyby tam był wtrysk to silnik nie będzie palił. Gdyby tak było to ten silnik sam w sobie miałby problem się uciągnąć Dodano po 14 Już wiele rzeczy w życiu widziałem także nigdy nie ma pewności. W dodatku nie było powiedziane czy odpala ani czy przechodził remont czy rutynowy przegląd luzów....
Sam wałek nie wpłynie na stratę mocy Na każdym wałku w jakiś sposób mocowane jest koło rozrządu. Miałem przypadki, że to mocowanie (np. wycięcie pod wpust) było nie tam gdzie trzeba. Co z tego, że poskłada rozrząd na znaki, jak sam wałek będzie przestawiony, co może objawiać się spadkiem mocy.
Może miałby, może nie miałby. Można sobie gdybać, bez zweryfikowania całości. Skoro się słabo "wkręca" i kopci, to zainteresuj się kątem wtrysku i wtryskiwaczami. Rozrząd dokładnie złożony, bez możliwości potknięcia?
Wszystkie opisane wyżej sprawy zostały sprawdzone, rozrząd na bank sprawny wtryski też, najdziwniejsze jest to że to nie są małe stuki to wali że słychać z kilometra jakby coś było urwane i nawalało w środku po bloku, wrażenie jest takie jakby korbowód był urwany i nawalał po bloku ale wszystkie te sprawy są sprawdzone dlatego sprawa jest zagadkowa...
Witam, posiadam Ursusa 1634, silnik ZTS Martin, 1998 rok. Ostatnio miał problem z zapaleniem, dymił na biało. Wymieniłem filtry, przepompowałem i wtedy zapalił, lecz cały czas dymił i nierówna praca silnika. Następnego dnia już nie chciał zapalić, pompa wtryskowa podaje paliwo, wtryski sprawdzone u pompiarza są ok. Głowica zdjęta bo myślałem że uszczelka...
Nie piszesz nic o sprawdzeniu wtryskiwaczy. Rozrząd w 100% dobrze ustawiony? Jeszcze jedno pytanie. Sprawdzałeś wagowo korbowody?
Rozrząd jest na zębatkach jest to niemożliwe. Sprawdź drożność filtra powietrza, spróbuj na samostarcie czy plaku. Sprawdź dla pewności czy wszystkie zawory pracują jak należy każdy się domyka.
Pompowaliście pompką ręczną? Słychać jak wtryskiwacze "dzwonią"? Rozrząd nie przestawiony?
Warto sprawdzić dynamiczny początek tłoczenia - podczas pracy silnika. Rozrząd prawidłowo jest ustawiony?
Dzis ustawiłem rozrząd na znaki pompa kolo pośrednie 0 w 0 Walek kolo pośrednie : w . Pośrednie w wal . w : Kupie symering pokrywy zaleje olej i sprobuje palic slyszale ze czasem trzeba wałek o ząbek przestawić ktos cos wie na ten temat? A i jeszcze jedno po ilu obrotach walu znaki na wszystkich kolach sie zgrywają. Szczeze mówiąc nigdy tego niesprawdzalem...
Cześć, potrzebuję porady. Mianowicie po remoncie kapitalnym silnika, dziś przyszedł czas na ustawienie kąta wtrysku. Okazało się że na pompie zabrakło mi fasolki bo nadal mam wtrysk za wcześnie ale niewiele bo o ok 3-4 stopnie. Zaczyna się przed trzema kreskami na kole zamachowym. Ale silnik pali bardzo dobrze i reaguje świetnie na gaz. Pompa nówka...
Na sprzęgiełku pompy można źle trafić ale to trzeba ją śrubami dociągać a ja zakładam rękami aż wejdzie do końca i dopiero nakrętka więc tyle siły nie mam żeby inaczej wcisnąć niż tak jak ma być. Do rozrządu się dziś nie dogrzebałem , jutro będę go miał na wierzchu ale rozrząd był dobrze i działało to ponad rok, chyba że coś w rozrządzie się rozsypało,...
Witam, podpinam się pod temat, bo mam podobny problem, tylko że u mnie są stuki z okolic głowic, w okolicach tu co jest wał, jest cisza silnik pracuje normalnie, rozrząd tak samo pracuje normalnie, jedynie w okolicy głowic do tego od momentu tych stuków zaczął pracować tak jakby nie do końca na 4 garach, dodam że zmieniałem pierścienie tłokowe, a głowice...
Witam ponownie...przepraszam że dopiero teraz odpisuje, ale przypomniało mi się to napiszę. Tak jak pisał (at)Grzegorz_madera jest mechanizm wyrównoważający drgania silnika. Z tego co się dowiedziałem był on montowany w oryginalnych czeskich silnikach Zetora, czyli także w Ursusach C-385 z początku produkcji. Później mechanizm ten przestał być montowany,...
Robiłem remont kapitalny silnika. Wymieniłem sprzęgło: otóż jest taki problem że ono jest ustawione jak powinno być i nie ma sprzęgła, 1.gdy wcisnę dźwignię ciągnik jedzie a gdy naduszę hamulec to stanie 2. gdy trzymam sprzęgło i puszczę hamulec to jedzie 3. gdy trzymam hamulec a popuszczam sprzęgło to zaczyna ruszać (drugi stopień wysprzęgla normalnie...
Wytnij na swojej jeden ząbek i będzie ok. Jeśli nie chcesz wycinać rozbierz rozrząd ustaw koło pompy na "0" i też będzie dobrze.
Wtryski tak same z siebie nie przestraszyły się remontu, chyba że już wcześniej silnik tak chodził. Dać do sprawdzenia, bo to najmniej roboty i od tego należy zacząć. Kąt wtrysku do sprawdzenia/ustawienia i rozrząd też. To, że koła nowe i ustawione wiele nie znaczy - teraz można trafić koła rozrządu ze źle nabitymi znakami. Zawsze przed montażem trzeba...
właśnie z tym ząbkiem na kole pompy to nie przejdzie bo miałem tak zrobione i wtedy znacznik na obudowie był ze 3cm przed znakami na kole i już wogóle nie chciało jechać, rozrząd próbowałem przy ostatnim remncie przstawić o jeden w lewo i jeden w prawo (bo nie wiedziałem wtedy po co te dwie kropki na kole pompy są) i wogóle nie odpalał. czy coś jeszcze...
Koledzy tak czytając naprawdę chcecie się narobić i jeszcze dużo zapłacić. Rębak tarczowy, 2 noże z resora (mam prasę 100 ton) ale nie musi być prostowany, koło zamachowe od samochodu tylko nie osobowego bez wycinania szczelin, przekładnia do posuwu z przełożeni głównej Maluch na smarze, wał może być z półosi razem z oprawami a co więcej? No obudowa...
Odpala bez problemu? Wgl jest dotarty? Ma moc? Jak dla mnie rozrząd i pompa jeszcze raz do sprawdzenia.
Witam, mam problem z moim ursusem c 330, którego nie mogę rozwikłać. Problem polega na tym, że po odpaleniu ciągnik bardzo wolno wchodzi na obroty praktycznie nie ma siły i kopci na czarno. Silnik był remontowany 2 lata temu( pierścienie, szlif wału, i kompletna głowica nowe gniazda, zawory, prowadnic itd.) problem się dopiero rozwinął postanowiłem...
Rozumiem ze czeka mnie kapitalka tej spreżarki , możecie mi podpowiedzieć czy trzeba rozbierać rozrząd by sie tam dostac
kolega się zastanowił czy to nie szumy z komory korbowej? Tak zastanawiałem się. Poza tym nie napisałem że rozrząd źle poskładany jest. Logicznie- jeżeli ROZRZĄD byłby źle poskładany to czy silnik by działał dobrze bez żadnych dolegliwości? W moim wypadku tak właśnie teraz jest. Chodził kilkanaście godzin i już nim jeżdżę. Napisałem że słychać SZUMY...
Witam, sprawdź czy zawory nie są podparte i czy rozrząd jest ustawiony na znakach. Pozdr.
Od strony silnika olej nie może cieknąć na sprzęgło co najwyżej na koło zamachowe po zewnątrz, jeśli tarcze są mokre należy wymienić zimmering tulejkę i oringi od strony skrzyni.
Witam proszę o pomoc mam problem z silnikem c 360 nie pali na jeden cylinder . mam ściągnięnty kolektor wydechowy i z 1.2,3 daje ogień a z 4 bufa zimnym sprężaniem. Wymienione zostały następujące części wałek rozrządu z kieliszkami i popychacze, nowy tłok z pierścieniami rozrząd ustawiony, pompa z wtryskami po regeneracji proszę o pomoc może ktoś miał...
Tak w stopniach to szczerze mówiąc to nie potrafie tego określić.Ale paliwo podczas założenia przeźroczystej rurki pojawia się między znakami na kole zamachowym. I opuźnianie ani przyspieszanie zapłonu nie pomaga. Lekka różnica jest przy opuźnieniu zapłonu. Ale rozrząd jest na bank dobrze ustawiony jak odbierałem zrobiłem kreski i po wyczyszczeniu kół...
Nie dostaniesz oryginalnych tulei i tłoków do ostrówka, zamontuj te od c360 lub rozwierć(honuj) blok i wstaw tuleje z zetora 72xx, 77xx, będzie mocniejszy, w ostrówku jeszcze po za tym montowane były sekcje w pompie wtryskowej o większej powierzchni, dzięki czemu można uzyskać wyższy wydatek pompy wtryskowej, wieksze spalanie i wyższą moc. Te sekcje...
Hmm, zużycie ciągnika, ale on pali na raz bez tak zwanego "hehłania". To znaczy że sprężanie masz dobre, ale mi chodziło o zużycie powierzchni smarnych. Prawdopodobnie półpanewki korbowodów i/lub wałka rozrządu. Choć w tym silniku nie wiem jak rozrząd jest zrobiony. Głupie pytanie... sprawdzałeś ostatnio poziom oleju?
Może być źle złożony rozrząd na kołach zębatych , ewentualnie wyprzedzenie zapłonu na pompie wtryskowej. :|
wszystko wymieniłem tuleje,głowica,pompa po naprawie,nowe końcówki wtrysku wyregulowane,kąt wtrysku dobry.A czym się różni rozrząd c-4011 od c-355 Dodano po 4 wszystko ustawione
Witam.Miałem w c 360 wspomaganie z pompą pz2-10 o objętości 7,6cm zamontowaną w rozrząd tak jak w ostrówku. Niestety pompa potrzebowała obrotów do prawidłowej pracy wspomagania , dopiero przy 1400 obr/min na silniku można było normalnie sterować ciągnikiem. założyłem pompę nsz 10 o objętości 10cm3 na obrót i podłączyłem ją za pomocą paska przez koło...
Witam. Przeczytałem cały post o sprężarce z silnika fiata 126p temat ciekawy aż zrobiłem takie cudo jeszcze nie do końca ale już ku końcowi. Zastanawiam się nad podłączeniem tej sprężarki z butlami lpg rurkami miedzianymi fi 22 mm na gwint 3/4 lutowanymi i teraz czy wytrzymają to ciśnienie czy lepiej jakimiś przewodami gumowymi od np c 360 ursus W niedługim...
Filtr jest oryginalny i bez żadnych zmian więc to nie jego wina, rozrząd też był sprawdzany więc to też nie przez to.
Witam. Silnik świeżo po kapitalnym remoncie (szlif, tłoki, cylindry, pierścienie). Odpalił bardzo dobrze i na wolnych obrotach chodzi dobrze. Gdy dodałem gazu (okolice 1700 obr) chodził chodził.... i nagle zgasł jak by włączyć 6 bieg i gwałtownie puścić sprzęgło. kręcąc po tym korbą, około półtora obrotu strasznie ciężko było go ruszyć ( odprężnik w...
To jeszcze pozostaje pytanie ile kosztuje mniej więcej regeneracja pompy i jak ją zdjąć. Należy najpierw od przodu zdjąć koło zębate? Od strony rozrządu odkręcasz małą pokrywę, wtedy ustawiasz rozrząd na znak na pompie. Wyciągasz koło, odkręcasz pompę i Ci wychodzi do tyłu. Koszt remontu pompy jest zależny od firmy sekcji, na chińskich coś około 300-350zł,...
Witam :D Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod...
Witam Poszukuję informacji na temat siły z jaką powinno się dokręcić -koło wałka rozrządu - koło sprężarki/pompy - koło pasowe wału Do demontażu używałem klucza pneumatycznego więc jakoś poszło Hasło ''do oporu z czuciem'' mało mi mówi
OK dzięki panowie więcej nie będę tego ciągnął bo to jest bez sęsu byka kartoflem nie napase a co do pracy z HDS jak jezdziłem kiedyś cztero cylindrowym 912 to miałem wałek na 540 obr włączony wtedy silnik pracował na ok 1500 obr i było ok jeszcze poruszę taki temat z innej beczki mam poczciwe 4011 zabytek ale utrzymany i zrobiłem mu kapitalny remont...
Albo rozrusznik i/lub akumulator "słabosilny" albo rozrząd jest źle poskładany i zawory się nie otwierają. Albo też odprężnik nie działa jak powinien (o ile występuje w tym modelu "trachtóra").
Jeśli wszystko prawidłowo naprawione nie powinno stukać. Jeśli stuka postaraj się zlokalizować gdzie.Na wolnych obrotach często słychać rozrząd -luz międzyzębny, luz na łożyskach i na klinach wałka rozrządu i napędu sprężarki.Może być wybite sprzęgło pompy wtryskowej-też mocno klekocze. Może stukać koło zamachowe gdy ma luźny kołek lub luźno przykręcone....
Witam. Sprawa wydaję się bardzo prosta.Trochę namieszałeś chyba z tymi zaworami ? Zawory silnik ma w głowicy a nie w silniku ? Wszystkie silniki 4suwy jakie widziałem mają zawory w głowicy,zwalasz głowicę i montujesz tą od sprężarki.Sposób mocowania głowicy wedle pomysłów,ma się trzymać solidnie i tyle.Mogą być nawet jakieś solidne obejmy. Cały rozrząd...
Panowie, temat jest nie do ogarnięcia. Mechanicy rozkladają rece , pierwszy raz cos takiego widzieli. Ursus c330, silnik s312-c. Zrobiona kapitalka wszystko. wał-szlif, panewki nowe, tłoki tuleje nowe. Głowica po regeneracji szczelna, Wtryskiwacze po regeneracji, pompa wtryskowa po regeneracji. Silnik ciezko odpala, zapłon przestawiałem juz z 10 razy,...
Witam Mam dość dziwny problem z ursusem c360 z którym nigdy się nie spotkałem a robiłem ich wiele. Mianowicie Gdy jest zimny to nie chce palić. Kręci kręci po jakimś czasie(około 10-20sek) załapie trochę pochodzi i gaśnie(nie reaguje przy dodawaniu gazu). powtarzam czynność 3-4 razy już nie gaśnie ale nie może wejść na obroty. Przyśpiesza i zwalnia...
rozrząd robiłem 2 lata temu ale tak jak tato mówił te problemy są od początku od kiedy go kupił luzy zaworowe regulowałem nie dawno po sezonie i wtryskiwacze też są ustawione kreska w kreskę co do nie szczelności pomiędzy zbiornikiem a pompą to się pompka zasilająca ostatnio spociła ale kiedyś się nie pociła muszę kupić podkładki miedziane i wymienić...
Doświadczenie jest nie duże jednak o wszystko pytałem ludzi którzy mają o tym pojęcie i nie mam sobie nic do zarzucenia bo po odpaleniu silnik pracował idealnie a sam ustawiałem zapłon rozrząd zawory itp. Co do złożenia układu smarowanie też złożone jest jak należy jednak tego smarowania nie ma... Chociaż zatkane kanały olejowe mogę wykluczyć bo kręciłem...
Oczywiście że się da, tylko po co? -jeśli chodzi o tą wajchę od świec żarowych i rozruchu to załóż porządny przełącznik dwu stopniowy i będzie. Albo kup od kogoś stary przełącznik od c-330 -co do czujnika w skrzyni to kupisz go na każdej składnicy części :) A to że Ci wolno wchodzi na obroty może być przyczyną zbyt małej dawki paliwa, albo silnik jest...
Nowa pompa może być wadliwa, jak wymieniałeś zawór to mogłeś sprawdzić luz osiowy zębatek w pompie, co ma znaczący wpływ na ciśnienie przy rozgrzanym silniku, lub jeżeli jesteś pewien panewek na wale to pozostaje łożyskowanie wałka rozrządu.
Witam. Wiec tak na początek. Wyjeżdżając z domu po 2 minutach jazdy (czyli silnik jeszcze zimny, autko straciło moc i ledwo klepało na 2 gary) po 10 minutach uspokoiło się, i jedzie w miarę, normalnie (moc jakby nie ta sama, lekko spadła). Check engine się zapala i gaśnie następnego dnia. Parę dni później to samo ale już nie uspakaja się i check engine...
Panowie koło pośrednie ma 51 zębów, więc wał od znaków do znaków obraca się dokładnie 102 razy i nie może być inaczej, chyba że macie jakieś inne koła rozrządu
U mnie panewki główne są w stronę wałka rozrządu.
Od rozrządu
Witam. Pewnie że ma wpływ, do tego może uszkodzić sam wał i przednią pokrywę rozrządu.
Witam Potrzebuje schematu budowy silnika gdyż rozebrałem taki i nie wiem w którą strone idzie wykorbienie korbowodów(zamki panewek idą w strone pompy wtryskowej czy w strone rozrządu)
A znaki na kołach rozrządu schodzą się?
Ok niech Ci będzie. Poszukaj na internecie książki pt. "Podręcznik traktorzysty" tam masz podany wykres faz rozrządu. Ale szybciej było by znaleźć oryginalne znaki na kołach zębatych. Na pewno różnią się one od tych co są nacinane podczas rozbiórki. Na kole pośrednim masz do znalezienia jedna kropkę którą ustawiasz na koło wału korbowego, a później...
droga by była taka przeróbka głowic na większe zawory?
Witam Ma bardzo duży luz w bloku rozrządu koka pośredniego w ciągniku ursus c-360.Czy da się coś z tym zrobić?
Należy odkręcić napęd od obudowy silnika i ręcznie pokręcić wałkiem. Napęd, razem z linką, powinien pracować płynnie, bez zacięć. Jeżeli są jakieś zacięcia, to należy sprawdzić ułożenie linki i ew. samą przekładnię kątową napędu. Przyczyną nieprawidłowego działania może być również złe zazębienie napędu linki z wałkiem rozrządu.
Od rozrządu 1 wydechowy, następne 2 ssące i 4 wydechowy. Czy to takie trudne?
Niestety nie.
Sprzęgiełka teoretycznie będą pasować od ursusa 385 są 2 typy na 6.5 zęba i 7,5 zęba, tylko jest jeszcze różnica w stożku. Przy C-360 o ile się nie mylę jest sprzęgiełko na 6.5 zęba, ja radziłbym ci zajrzeć do rozrządu, możliwe, że masz luz na kołach rozrządu.
Na chomiku habza.m poszukaj schematu ale w tym silniku jest to smarowanie rozbryzgowe rozrządu.
Rozgrzanie silnika-oleju zmienia coś? Ja bym zajrzał do rozrządu.
Dziękuję za podpowiedź, jutro biorę się za temat. Olej nie jest specjalnie spieniony. Wspomaganie dokupione, zasilane z rozrządu.
Jeśli chodzi Ci o sprężarkę z Ursusa C360 to on ma napęd z rozrządu...
Witam. Silnik jak w temacie. W którą stronę wychodzi z bloku czop na którym osadzone jest koło pośrednie rozrządu?
złe koło wałka rozrządu
Nierówno pracuje podejrzewam ze chodzi o falowanie obrotów, co do czarnego dymu warto sprawdzić czystość filtru powietrza i sprawdzić ustawienie wtrysku na tzw "mijanke" nie musisz wtedy korzystać ze znaków na kołach zębatych rozrządu.
A kół rozrządu nie wymieniałeś czasem??
ursus rozrząd wałek rozrząd ursus ustawić rozrząd ursus
sprawdzić ciągłość obwodu studio muzyczny wzmacniacz blaupunkt protect
aktualizacja esperanza ev107r resetuj dekoder
Toshiba 6586T8E2 USB Firmware for Vestel MStar MSD6586 4K Smart TVs – Models, Upgrade Steps, Faults Migający program Eco w zmywarce Amica - przyczyny