Witam, kupiłem starą Astrę z 2001 roku aby jeździć do uruchomienia mojego Peugeot'a. Ponieważ strasznie grzechotał, wymieniłem popychacze, olej i filtr. Pomogło sporo, ale chyba lekko przestawiłem koło impulsowe położenia wałka rozrządu. Rozrząd ustawiałem bez przyrządów, jedynie zablokowałem wałki płaskownikiem 5 mm i spiąłem łańcuch z kołami opaskami.W...
hey. Pompa raczej nie stuka. A rozrząd by szumiał bardziej niż stukał! (chociaż jest opcja że napinacz ma luz i stukać może) Łańcuszka się nie zmienia wcale wedle konstruktorów hopla. niby... A prawda jest taka że zmieniałem co samochód miał przejechane 70 tys. raczej tego nie zrobisz samemu bo trzeba mieć blokady żeby to zgrać wszystko.
Jakby rozrząd był przestawiony to od razu zgłasza błąd czujnika wałka rozrządu, i w ogóle ciężko pali.
Rozrząd tylko kpl. wraz z kółkami, jaki olej był w silniku ? chodzi o markę oleju.
Koledzy jak widzę te wydumki to mnie 3 boli . Te silniki jak posmakują oleju innego jak 0w30 to już po nich i będą piły. Za wiele robię tych silników żeby móc czytać to. Kto w ogóle wlewa tam takie dziadostwo jak 10w40 ? Po drugie przebieg można po rozrządzie z goła przewidzieć. Wczoraj robiłem z16... który miał ok 1mm luzu tłok- cylinder. Tylko nie...
Jak zmieniam to tylko z kołami. Właśnie te BGA, zestaw mają tak dobrany że pasuje i do starszych i nowszych 1.0 i 1.2. Nie wiem ile to przebiegu wytrzymuje, ale jednym jeździ listonosz już 2 rok więc na pewno już dużo więcej niż 20tys natłukł.
Samochód Corsa C 1.2 16V z silnikiem Z12XE - 2 lata temu pojawiły się metaliczne stuki - wymieniony najpierw rozrząd (bo i tak miał być do wymiany, a podejrzany był łańcuch) - nie pomogło, następnie wymienione wszystkie popychacze na INA - stuki ustały. Aktualnie po przejechaniu od tego czasu niecałych 40tys. km stuka od nowa - nie ma reguły kiedy ale...
W tych silnikach normą jest ze tłucze się rozrząd ale popychacze nie spotkałem się Jest w krk kilka porządnych firm zajmujących się głowicami oddaj im całą stwierdzą co jest do wymiany żeby w ciemno nie wymieniać
Typowy błąd niezgrania rozrządu z czujnikiem zapłonu na wale. Na telefon tego nie naprawisz.
Ale EPC wskazuje że Z12XE i Z12XEP to to samo co Z14XEP. Rożnica jest tylko dla Z14XE. BO Z12XE(P) i Z14XEP ma nr 636205 a dla Z14XE ma 636207 dla wydechowych.
Witam, w załączniku schemat rozrządu silnika Z12XE z opisem.
Zapożyczone z innego forum. "Po wymianie kompletnego rozrządu w Corsie C z 2001 roku (Z12XE) pojawił się check o kodzie P0340 (Camshaft position). Moje przypuszczenia padają na koła zębate wałków, które są ciut węższe w porównaniu do oryginalnych i być może dlatego czujnik wałka nie wyłapuje blaszki, która znajduje się na kole." Przeszlifował czujnik,...
Tak jak gro innych, dokręcasz momentem i wszystko. To nie f-16
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
W moim przypadku problemem okazał się łańcuszek rozrządu, który przeskoczył o jeden ząb. Ustawienie na znakach sprawiło, że silnik odpalił. Przyczyną okazał się być bardzo niski poziom oleju (hydrauliczny napinacz łańcuszka). Obecnie pilnuję oleju - kontrola raz w tygodniu i problemu nie ma. Jednak w najbliższym czasie wymiana rozrządu.
jak się skończyło? Dodano po 5 Jak się zakończyła twoja usterka pompa czy coś innego?
Na OP-COMie wyskakuje błąd P0340 - <Unknown DTC> (0A) - Present Pierwszy informuje o problemie z czujnikiem wałka rozrządu, a mnie interesuje drugi wiersz co konkretnie oznacza
cześć, czy możecie wskazać gdzie znajdę czujnik położenia wału korbowego ? opel corsa c 1.2 2001, silnik Z12XE vin: W0L0XCF6826002733 czujnik od wału rozrządu jest od góry z boku bloku to widzę ,a od położenia wału korbowego ? prawdopodobnie jest uszkodzony , auto nie odpala z kluczyka, tylko kręci kręci i nic, z pycha odpala bez problemu, więc obstawiałbym...
Dziękuję za odpowiedzi. Korki w Łodzi miałem kiedyś przujemność doświadczyć ale to jeszcze za czasów budowy dworca tramwajowego w centrum Łodzi przy Piotrkowskiej. Wracając do tematu spalania Corsy - Zdania są podzielone. Część uwarza że dobre część że za duże. Moc w samochodzie jest, toczy się swobodnie. Brak problemów z falowaniem obrotów, przygasaniem,...
Witam, przepraszam że odgrzewam ale widzę że problem został nierozwiązany a mam podobny. Corsa C z silnikiem Z12XE. Nie świeci 'Check' ani "auto z kluczykiem" po sprawdzeniu błędów metodą "gaz i hamulec" wyrzuca kod P0340. Auto odpala i jeździ niby normalnie. Chociaż wydaje mi się że zamula do około 2tys. obrotów ale to może być subiektywne. I więcej...
Po wymianie uszczelki pod głowica mam problem z wentylatorem na chłodnicy. Pracuje cały czas po odpaleniu silnika nie zależnie od temperatury silnika. Po przekreceniu kluczyka w pozycje zapłon uruchamia się na 1 sekundę. Świeci mi się kontrolka samochodu z kluczem ale niemam żadnych kodów błędów w pamięci ECU. Czujnik temperatury cieczy jest założony...
Ja nie maiłem tyle szczęścia. A czy te silniki z roku 2005 nie miały jakiejś wady fabrycznej związanej z tymi śrubami? U mnie sytuacja prawie identyczna. Silnik Z12XE bez instalacji gazowej. Najpierw pojawiło się to terkotanie które znikało po 3-4 sekundkach czasem trochę dłużej. Myślałem, że to ten demonizowany łańcuszek rozrządu. Nie było żadnych...
Wygląda na popychacze.
Cześć. Opel w wałkach rozrządu w silnikach np Z12XE, X10XE i itp. z łańcuchem rorządu stosuje dwa różne tarcze impulsowe jak na rys oznaczone nr 3 i 4. Pytanie (pomijając potrzebną dystansówkę dla jednego z nich) czy można zamiennie je zastosować np zamiast 3 dać 4? Pomijam fakt po co Opel dokonał tej zamiany? http://obrazki.elektroda.pl/5823822500_1...
Witam, Jak w temacie mam taki prosblem, że auto czasami pali czasami nie. Kiedy problem sie pojawił pierwszy raz auto kręci bez problemu, ma iskre i dostaje paliwo. Mechanik stwierdzil usterke czujnika wałka rozrządu, po wymianie jakiś czas był spokój. Teraz znów się pojawił problem. Odczytałem mu kod błędu za pomocą sposobu gaz hamulec i wyszło, że...
Ogólnie to u mnie silnik już jest w kiepskim stanie (bierze olej) to dolałem uszczelniacza do chłodnic i śmigam tak już ponad 22 tysiące kilometrów. Wymiana uszczelki pod głowicą żeby to zrobić dobrze w tym silniku jest kosztowna, gdyż dochodzą uszczelki rozrządu itp, a u mnie przydałoby się zrobić generalny remont silnika z uszczelnieniem cylindrów...
Witam Posiadam na sprzedaż nowe sterowniki silnika do samochodów marki Opel produkowanych po 1999 roku do chwili obecnej. Poniżej przedstawiam liste silników oraz samochodów do których sterowniki posiadam: - Sterownik DELCO dla silników Z14XE, Z16XE, Z16SE, Y16SE, Z16YNG TWIN PORT, Z16XEP (Vectra C, Astra G, Astra H, Corsa C, Meriva, Zafira A, Tigra,...
Chciałem poprosić o pomoc w zlokalizowaniu stukania w silniku 1.2 Ecotec o oznaczeniu Z12XE. W silniku wcześniej wymieniono pęknięty zawór wylotowy na trzecim cylindrze. Silnik pracuje równo, trzyma moc (kompresja między 13,5 a 14 bar) i dymi na siwo, ale nie wiem czy dużo zużywa oleju. Do tej pory wykluczyliśmy popychacze hydrauliczne, wymieniliśmy...
Witam. Mam problem z samochodem marki opel corsa C. Silnik 1.2 benzyna, a rok 2002 . Problem dotyczy tego, że przyjechał do mnie samochód z błędem P0340, wydawało mi się, że to czujnik wałka rozrządu, ale nadal nic, przestawiałem tarczę, którą czyta czujnik( co do tego, to prosiłbym o pomoc, jak prawidłowo ją ustawić, na tarczy jest strzałka, do czego...
Skoro to twinport to zapewne silnik Z12XEP
Niestety w drodze z warsztatu do domu (10km) pękł wydechowy wałek rozrządu między 2 a 3 cylindrem :( . Po zdjęciu pokrywy ukazały się odkręcone śruby panewek obu wałków (na wydechowym jedna nawet pęknięta). Tanio nie będzie... :(
Na benzynie bez zarzutu. Raz jeszcze zrobiłem adaptację LPG i strojenie. Zobaczymy. W tygodniu wymieniana była uszczelka rozrządu, tak właśnie - ciekła przy przebiegu 78.000 km. Krzywki na drugim cylindrze wałka ssącego i na trzecim cylindrze wałka wydechowego wytarte na 1,5-2 mm - jakiś dramat. Przebieg raczej na pewno wiarygodny.
Olej mi wywaliło przez simeing od strony rozrządu. Kompresję miał 17 Barów. A po co głowica, teraz to już sam nie wiem, można było zostawić równie dobrze. Nie szukam "guza". Jak już zdjęta głowica i jest rysa na cylindrze to teraz szukam przyczyny. To powiedz mi dokładnie, jak wyciągnę tłoki, to co z tymi zamkami, wkładać jak były ustawione, czy tak...
Jeśli to Z12XEP to przyjrzałbym się układowi zmiennej długości kolektora ssącego (przesłony) i EGR który jest elektroniczny i dość usterkowy ale nie wymieniaj na siłę , EGR można wyczyścić o ile jeszcze działa ale wiedz że jest chłodzony cieczą i żeby go wymontować trzeba upuścić płynu chłodzącego. Inna sprawa to awarie sterowników które nie mają lekkiego...
Witam serdecznie Ostatnio podłączyłem, swoją Corsę C 1.2 16v (Z12xep) 2006r pod OP-COMA. W danych z bloków pomiarowych są dwie prędkości obrotowe silnika. Pierwszą wskazuje prawidłowo np. 750 obr/min, ale już na drugiej dwa razy więcej czyli 1500 obr/min. Co może być przyczyną takiej różnicy? Czy jakiś czujnik przekłamuje? Odpięcie czujnika położenia...
czujnik znajdziesz po prawej stronie silnika,umieczczony jest na sciance oslaniajacej lancuch rozrzadu,idealnie po srodku przed filtrem powietrza.Jesli w techu wyskakuje ze jest padniety ECT, to raczej jest padniety-poprostu wymien go,oczywiscie na taki sam(kolor,symbol)
z12xe schemat silnik z12xe corsa z12xe
parametr rdzeń volvo silnika warunki techniczne zasilania
swift kluczyk blaupunkt ms12bt
Lokalizacja zbiorniczka płynu hamulcowego w Iveco Eurocargo 75/210 Samsung RL34SCSW – zamrażarka działa, chłodziarka nie chłodzi, temperatura 20°C po długim postoju