T4 2,5TDI
Jak byś nie mógł się dopatrzyć gdzie są znaki, to na kole pasowym wału jest nacięcie od strony silnika które ma się pokrywać z kropką lub kreską na osłonię paska. Gdzieś pomiędzy kołem a pompą wspomagania. Na wałku znak jest z tyłu koła i trzeba patrzeć przez okienko w osłonie zaraz przy pokrywie glowicy, bez latarki, mini lusterka lub dobrej kamerki...
Sprawdzić ustawienie rozrządu. Ustawić moment wtrysku.
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Zerwanie śruby powoduje uszkodzone czoło wału, płaszczyzna pod małe koło rozrządu.
No bo się wpisuje typ silnika, np. AAZ w tym przypadku. http://obrazki.elektroda.net/45_12370396... http://obrazki.elektroda.net/72_12370396... http://obrazki.elektroda.net/67_12370397...
Wpisz w google "jak ustawić rozrząd t4. 2.5 tdi" a zapewniam cię że znajdziesz tam odpowiedź . Ludzie troche chęci to nic nie kosztuje.
Tam się kąt wtrysku ustawia czujnikiem zegarowym z oprawką. Jedź do niego i niech przy Tobie sprawdzi aktualny statyczny kąt wtrysku, powinien być z tego co pamiętam: silnik AAB jest to przedział 0,93 do 1,07mm Jeżeli się nie mieści to kąt do ponownej regulacji. Dodatkowo skąd pomysł, że to pompa wtryskowa ?, oraz dlaczego przy okazji nie sprawdzono...
Daj do sprawdzenia rozrząd.
Uszkodzony czop przedni wału korbowego
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Witam Czy posiada ktoś może schemat rozrządu do VW T4 2.5 benzyna z 93 roku?
Już nie ważne. Przeskoczył pasek rozrządu.
Czy wymieniałeś rozrząd?
Na filmie włączasz napisy, potem w ustawienia automatyczne tłumaczenie i język polski. Wszystkie silniki VW 2.5 TDI pięciocylindrowe, montowane w T4, LT i Volvo, ustawiane są identycznie. Tylko kąt wtrysku się zmienia w zależności od oznaczeń silnika. Pasek główny to pewnie Ci się uda wymienić, ale na pasku pompy wtryskowej polegniesz. Tego paska nie...
Teraz to dobrze zakręciłeś.:) Pompa ma koło na klinie i nic tam nie przestawisz. Ustawia się kołem na wałku rozrządu.
Znak GMP jest na kole zamachowym, wałek rozrządu blokowany przyrządem. Fotki są [url=http://www.t4-forum.pl/viewtopic.ph... Jak wymienić: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Koło pływające. Blokowany wałek z tyłu listwą. Rozwiązanie fajne, bo dokładnie ustawiasz fazy rozrządu.
Programy podają też skręcenie paska 90st w najdłuższym odcinku.
A jak to sprawdzić od strony rozrządu ?
Czyli rzeczywiście odczyty którejś z grup wskazują na złe ustawienie rozrządu?
Uszkodzone dolne koło rozrządu.
Możesz ściągnąć pokrywę zaworów i podejrzeć na krzywki walka rozrządu. Załóż stary pasek i ustaw żeby w gmp 1 cylindra wałek był w pozycji pracy i to chyba jedyna opcja jak czujnika nie chcesz używać. Wtedy zrób znaki i masz.
Tak sprawdź wtryski. Następnie sprawdź również przekaźnik sterownika silnika. Paliwo z pompy się nie cofa? Na filtrze paliwa jest zaworek? Rozrząd poprawnie ustawiony?
We wnęce koła zapasowego lub na pokrywie rozrządu silnika.
źle ustawiony rozrząd!
https://obrazki.elektroda.pl/5018609300_... https://obrazki.elektroda.pl/5345577300_... https://obrazki.elektroda.pl/4845281900_... Dodano po 1 Tlok 1 w gmp, walek na blokade do glowicy a pompa na to wyszczerbienie w kole i w obudowie. Tak jak zamach. Dodano po 14 https://obrazki.elektroda.pl/4273366600_...
Pompa do ustawienia, rozrząd do sprawdzenia. Świece i bezpiecznik przy okazji też.
Pospawany wałek rozrządu w 2.5 tdi T4. W tym samym modelu - przyspawany klin do koła zębatego rozrządu(tego dolnego na wale) http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php... - niezły wątek.
W tym modelu aby regulowac kąt wtrysku popuszczasz górne koło na wałku rozrządu i kręcisz kołem na pompie przy pomocy klucza .
Przestawiony rozrząd?
Jak jest iskra i paliwo to musi chociaż próbować odpalić albo strzelać. Sprawdź jeszcze raz bardzo dokładnie czy jest iskra, czy paliwo ma odpowiednie ciśnienie i rozrząd.
Sprawdź czy przypadkiem nie przeskoczył ci rozrząd na pasku, albo zerwało klin na kole pasowym wałka rozrządu.
To od tego trzeba zacząć. Poprawne ustawienie rozrządu wraz z kątem pompy.
Ustaw rozrząd.
Poczytaj o problemach z klinem na kole rozrządu wału.
już kilka lat takiego wozu nie naprawiałem ale nigdy w 2.4 podkładki nie było
Podobnie jest w VW T4. Pompa wody. Zobacz przy wymontowaniu czy nie trzeba będzie rozrządu zdejmować. To nie jest T4 i nie trzeba zdejmować rozrządu.
Vacum pompa stuka. Odepnij podciśnienie od serwa i zobacz czy przestanie, lub jak zacznie stukać pompuj pedałem hamulca bardzo szybko ( spadnie podciśnienie w serwie) i jak przestanie stukać to masz winowajcę.
Albo koło pasowe na wale, albo pompa na stół. Masz na myśli koło wielorowkowe z tłumikiem drgań czy koło zębate rozrządu?
Stało się po zmianie rozrządu czy po jakimś remoncie?
Może rozrząd jest przestawiony.
Kat wtrysku źle - najprawdopodobniej źle ustawiony rozrząd. Głowica planowana?
Witam T4 2,5tdi silnik stuka jak grzechotka po rozgrzaniu oleju, zrobiony szybki test czyli odłączyłem rurkę od vacuum pompy od serwa i przestało stukać więc wymieniłem pompę na nową wraz z popychaczem. Niestety problem nie ustał czyli dalej stuka jak stukało ale jak rozszczelnię układ podciśnienia to przestaje. Na co stawiacie ubytek w wałku rozrządu???
Poszukuje szczegółowych instrukcji jak ustawić rozrząd w vw t4 1.9D. Ostrzeżenie za lenistwo - osobiście wstawiałem na forum rysunki zarówno ustawienia ja i blokad potrzebnych do ustawienia.
Sprawdzić rozrząd, ustawić moment wtrysku.
Zrób coś. Sprawdź rozrząd, kompresję, wtryskiwacze.
A jak mają się do dokładności metody statycznej na zegar dwa czynnik -napinacze pasków (w t4 np. są dwa) -rozciągliwość pasków rozrządu Ustawiam na zegar(np t4 2.5 tdi) na 0,55 i na vagu jest rozbieżność w BS(32).
Brak oznaczen do ustawienia rozrządu prawdopodobnie dwunasta była wymieniana jak ustawić wał?
czyli jednym słowe pasek rozrządu musze wymienić???
Może przyczyna tkwi w złym kącie wtrysku?Po jakim czasie od zgaszenia jest problem z odpaleniem?Autko świeżo kupione rozrząd był robiony?
Witam! Czy to jest ten silnik co ma oddzielny pasek do pompy wtryskowej tak jak w T4?
Po wymianie rozrządu palił dobrze dziś po przejechaniu około 1000 km zgasł na Plaku odpala
Wygląda na to że pompa paliwa nie daje bo jak kręcę to nic nie leci. I teraz czy to będzie wina elektrozaworu czy coś może z pompą innego ?? A mogła pompa się zapchać czy coś ?? Rozmawiałem z dwoma miejscowymi mechanikami jeden powiedział że jak silnik wszedł na wysokie obroty to na pewno w pompie coś w środku nawaliło. A drugi że to na 95% na kole...
Panowie GMP, TDC czy jak zwał tak zwał to sobie ustawie bo są znaki na kole zamachowym, problem w tym że nie ma znaków na kole wałka rozrządu ani z przodu, z tyłu ani "zboku".
Nie rozumiem, masz schemat ustawienia i tak ma być.
Późno ale może komuś się przyda ,problemem było złe ustawienie rozrządu u "jednego z fachowców"
Jakie odkręcanie rurek?Diagnostyka na początek.Po wymianie rozrządu ,kąt wtrysku jak był ustawiany?Na słuch?
Za silnikiem 2.4 przemawia. Wyższa kultura pracy, lepsze przyspieszenie Przeciw większe zużycie paliwa, ale nie wiele. Wyższe koszty obsługi , ilość olej,u wymiana paska rozrządu. regeneracja pompy,wtryskiwaczy.Koszty ubezpieczenia.
Tego się nawet żadne warsztaty nie chcą podejmować. W promieniu kilkudziesięciu kilometrów wszystkie T4 tylko do mnie trafiają na swap silnika. Odpowietrzenie głowicy trzeba dorobić, otwory pod łapę od strony rozrządu trzeba rozwiercać i gwintować, wiercić otwór pod miarkę oleju.
Jak ustawić/sprawdzić kąt wyprzedzenia wtrysku urządzeniem UNI-CHECK 2000 w VW T4 2,5TDI?. Wymieniłem rozrząd i zaczeły się kłopoty z uruchomieniem zimnego silnika.
Diagnoza się kłania.
Skoro twierdzisz że po rozrządzie to tam trzeba szukać,chyba na farbę nie było robione?
Dawka ustawiona w tej chwili na 3,6, próbowałem też ponad 4 ale auto ponoć wciąż mniej dynamiczne Aby zwiększyć dawkę ustawiasz na 3. Wiem , miałem 2,8 ale już zaczął się trzepać dlatego zacząłem zmniejszać . Tak jak jest na 3.6 to na słuch chodzi fajnie. Nie jeździłem tym autem przed naprawą więc nie mam porównania jak było wcześniej. Faktycznie teraz...
Sprawdzić rozrząd i wydech.Miałem kilka przypadków zaklejenia katalizatora.
Żeby to miało sens to głowicę należałoby zrobić "po swojemu" od nowa rezygnując z rozrządu.
daj maila na priv to podeśle materiały
Silnik B5254 T4 220kW :?:
Witam! Sprawdzony rozrusznik,akumulator, napięcie,ustawiony rozrząd,pompa ok, świece grzeją!
A bez zegara sie nie da? Jeszcze jedno wtryskiwacz sterujący w t4 2.5tdi ACV jest na 4 cylindrze patrząc od rozrządu a na 2 od paska pompy paliwowej?
robokop,napisałem że rozrząd sprawdzony,tzn żepoczątek wtrysku też.
Witam . Nie chcę zakładać nowego tematu , ponieważ mój bardzo podobny . Mam T4 2.4D i dałem do mechanika ponieważ auto nierówno pracuje od razu po odpaleniu po dłuższym postoju . Wymienili świece , zregenerowali pompę wtryskową i niby ustawili kąt wtrysku , patrząc po wcześniejszych ustawieniach pompy wizualnie to dużo wyprzedzili kąt wtrysku . Objawy:...
Kostkę stacyjki sprawdzałeś czy nie rozłącza zaworu w czasie rozruchu.
Sorki nie doczytałem T5!!!! Pomyślałem o starej rzędówce co jest w T4.
raczej żle ustawiony rozrząd jest przyczyną odcisku zaworów na tłokach
no chyba, że nie ma samochodu i chce ocenić przed kupnem na odlełość, ale do tego dochodzą olej filtry hamulce opony i rozrząd tez nie małe koszta.
Te "prostowanie wałka rozrządu" wprawiło mnie w osłupienie. Niedawno robiłem VW T4 2.5 TDI w którym zerwał się pasek i wałek rozrządu był w trzech częściach. Jeżeli wałek by się wygiął, to góra głowicy byłaby zmasakrowana- powyrywane łożyskowania. Sprawdziłbym regulatory luzu zaworowego. Może się zawieszają.
Np. na nalepce na obudowie paska rozrządu, tabliczce znamionowej pojazdu itd.
Koło pasowe w jakim stanie?
błąd czujnika położenia wałka rozrządu A może pójść tym tropem?
A przy jakiej temperaturze to mierzysz.
Jak 1Z to od razu VCDS i niech sprawdzi kąt wtrysku. Być może rozrząd się rozjechał i nawet świece nie pomogą 🙂
Problem rozwiązany. Ustawienie rozrządu zrobiło co trzeba. Filterek założylem. Dzieki. Temat do zamkniecia.
Dokładnie taki mam plan sprawdzania - najpierw mechanika - rozrządy i klin. Później elektryka czyli ta wiązka. Dzięki dam znać na dniach jak rozgrzebie.
Dokładne pomiary. Czyli zawory nawet ten urwany można sprawdzić czy nie był starty na prowadnicy i przez to się urwał czy nie pękła sprężyna czy zadbano by zostawić luz tłok głowica zawory. Czy nie zawiódł rozrząd. Możliwości jest wiele.
Jak daje na czarno to masz rozrząd skopany, problemy z paliwem oznaczają biały lub niebieski dym.
witam model jak w temacie gniazdo przy kierownicy z prawej strony nie mogę się niczym podłączyć bezpieczniki sprawdzone po odpaleniu t4 ma wysokie obroty 1200 miga kontrolka świec żarowych ,rozrząd sprawdzony,sterownik pompy podmieniałem,pompa ustawiona na czujnik poradzcie coś
Auto jest po wymianie rozrządu a z pomocą tdi timming chciałbym tylko dograć ustawienia
A z której strony cieknie?Od strony koła wałka rozrządu daj po kropie silikonu w narożniki.
Jeżeli kolega jezdzi na 5 biegu poniżej 2000 obr to tak dlugo silnik takiej jazdy nie wytrzyma .Silnik VW jest bardzo uczulony na jazde poniżej 2000 obr ,bardzo szybko traci moc więc należy szybko redukować biegi ,minimum dla 4 biegu to 1800 obr Jezdiłem takim 2,4 i wiem jak szybko traci moc .po prostu inaczej nie można tym silnikiem jezdzić .obecnie...
Jak Kolega sprawdził działanie świec? Rozrząd nie był ruszany, któryś z pasków? Jaki przebieg auta? Zalane olejem świece, raczej sugerują, że jednak nie grzeją.
Mój t4 2,4d od kilku dni zaczął odmawiać mi posłuszeństwa z rozruchem ,palił tylko na zwiększonej dawce paliwa na tzw.ssaniu.Teraz zaczął niemiłosiernie kopcić i przerywa, słychać wyrażne stukanie jakby w klawiaturze.Podpowiedzieli mi że to może walić zapieczony wtrysk, wtryski zmienione i nadal to samo.Płynów nie ubywa ,głowica zmieniona niespełna...
Miałem podobny problem. U mnie przyczyną była żle dokręcona po wymianie paska rozrządu śruba trzymająca koło zębate na wale głównym {poluzowana} i przestawił się rozrząd. Początkowo kopcił niewiele ale po pewnym czasie nie dało się już jeżdzić.
Jednak zostanie cały osprzęt przełożony, wraz z pompą wtryskową od tego silnika. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie rozrządu. Koło zamachowe jest od ABL 1.9 TD, silnik 1Z. Ustawiam wał na znaku w skrzyni na 0 (patrzone przez to onkienko na skrzyni), wałek rozrządu na pierwszym tłoku krzywki mają być skierowane do góry, pompę blokuje na znaku. Czy tak...
Od strony rozrządu trzeba przegwintowywać z M6 na M8 jeśli dobrze pamiętam do mocowania łapy a od strony skrzyni dorobić kruciec wodny do odpowietrzenia. No i jeszcze w bloku trzeba wiercić otwór na miarkę oleju żeby przenieść do tyłu, miejsce tam na nią jest tylko otworu brak. Polo i Skody jak dobrze kojarzę ten króciec wodny już mają z boku więc ewentualnie...
Obok wlewu oleju do silnika, pod rurą powietrza co idzie z przepływki do turbo masz białą nalepkę na osłonie paska rozrządu (tę białą nalepkę widać na Twojej fotce) - odczytaj z niej symbol silnika - przynajmniej będzie wiadomo czym jeździsz. Zgadza się T5 , tam jest turbo z wastegate a N75 jest zaraz pod N18 z przodu nad zbiorniczkiem wyrównawczym...
Takich rzeczy się nie dokręca kluczem pneumatycznym, to raz. Po drugie klucz udarowy który dałby radę te 160Nm + 180° na 99% by urwał tą śrubę. Robiłem niedawno rozrząd w ACV to wiem ile to siły potrzeba.
czyli rozrząd ok i podcisnienie kolektora ok jakie masz napiecie TPS? Na wejsciu i wyjsciu na jalowych?
Auto-Mar ma racje sprawdz rozrząd w pierwszej kolejności ABL czasem lubi ściąć klin na kole wału korbowego.
VW T4 2.5 TDI 2002r 102km ACV Mam problem z T4 autko odpala bez problemu na luzie wchodzi na obroty, jednak w czasie jazdy nie uzyskuje więcej jak 2400-2800 obrotów i wtedy zaczyna kopcić na biało tracąc moc i szarpiąc. Żadna kontrolka się nie świeci Elektronik na komputerze wykrył błąd nr 17656 błąd wtrysku sterującego sprawdzona oporność 100 omów...
łańcuch rozrządu rozrządu nissan krzywka rozrządu
sonda uruchomienie airbag kasowanie podana ścieżka
Kalibracja lutownicy WEP 937 - instrukcja krok po kroku KLR318SA - Zamiennik sprężyny do zmywarek Electrolux i siłowników gazowych