Witam, Potrzebuję wskazówek dotyczących przeróbki generatora zasilanego gazem ziemnym na pracę z LPG (G31, 37 mbar) poprzez osobną instalację (reduktor, filtr, zawór/elektrozawór, dysza/injektor). ... Krótka odpowiedź Tak – silnik o pojemności 580 cm³ i mocy 13-15 kW można bezpiecznie „zagazować” z NG na LPG (G31, 37 mbar), ale: 1. Trzeba przebudować...
Widzisz wymiarowanie dysz? Masz za małe i stąd problemy. Czeka cię rozwiercanie dysz.
Reduktor wywal,a dysze rozwierć w propocjach takich jak podają np. instrukcje do kuchenek czy pieców gazowych.Zacznij rozwiercanie od mniejszej średnicy, żeby nie przedobrzyć na starcie.Lepiej powiekszać stopniowo otwór w dyszy jesli zajdzie potrzeba,niż od razu zrobić za duży.
Witam. Dla gazu płynnego rozwiercenie dyszy z 0,77 do 1 mm jest niedopuszczalne. Każde rozwiercanie dysz w kotle jest niedopuszczalne. Jeśli średnica dyszy jest większa niż powinna być, to: 1. Palnik dostaje zbyt dużo gazu w stosunku do powietrza, i w efekcie mieszanka jest zbyt bogata, na skutek czego następuje niepełne spalanie. 2. Nie pełne spalanie...
160tyś to sporo praktycznie dla każdego wtryskiwacza lpg, warto zamienić miejscami i zobaczyć czy problem pojawi się na innym cylindrze. Jeśli tak to warto rozważyć wymianę wszystkich wtryskiwaczy. Obecnie markowe dobre i trwałe wtryski polskiej produkcji można mieć już za ok 70zł sztuka. Rozwiercasz dyszę według potrzeb, stroisz od nowa i jazda, przy...
Czy można jakoś poprzez chip tuning zwiększyć ilość paliwa docierającego do silnika? Docelowo musiałbym rozwiercić dysze gaźnika o 25-30%, i chciałbym się dowiedzieć czy można osiągnąć taki sam efekt poprzez tuning elektroniczny....
Za mała średnica dyszy w pianownicy, większość myjek tak się zachowuje. Wielokrotnie już rozwiercałem dyszę i pianownica zaczyna śmigać. Potwierdzam. Tak zachowuje się większość myjek, nie tylko przy pianownicy, ale też przy lancy. Jeśli średnica (dowolnej) dyszy jest zbyt mała, to ciśnienie wzrasta do wartości odcięcia i maszyna staje, a następnie...
Mapa po rozwierceniu dysz na 2,9mm i zwiększeniu skoku tłoczka do 0,6mm. Przełączanie ustawiłem przy przyspieszaniu na 1200obr często udaje się przełączyć bez szarpnięcia. Natomiast występuje szarpnięcie przy puszczeniu pedału gazu (na benzynie nie ma szarpnięcia), podejrzewam że może być spowodowane dużym wzrostem ciśnienia przy cutoff. http://obrazki.elektroda.net/78_12989882...
Nie wiem czy wiesz ale łańcuch powinien byc naciągnety z luzem na wysokośc 1,5 cm minimalnie. jak jedziesz po dziórach to on sie mocniej naciaga i dlatego jest słaby a rozwiercanie dysz nic cie nie da poza wiekszym zuzyciem paliwa, siweca tez nie ma nic do zeczy, odkręc rure i przepal na samym kolanku. jak chcesz tuningowac to najlepiej przetocz tłook...
Wystarczą czynności, które wymieniłeś plus prawdopodobne rozwiercanie dyszy. Wtyczka chyba nie pasuje ale pewności nie mam.
listwa ta ma dodatkowy króciec, którego nie ma w listwie Valteka i powstaje nowe pytanie, co z nim zrobić Zaślepić, służy do pomiaru ciśnienia w listwie albo zaślepic poprzednie miejsce pomiaru a skorzystać z tego. jeżeli założę dysze o średnicy 2,2mm i przeprowadzę autokalibrację, to albo zakończy się pomyślnie, albo wyświetli komunikat odnośnie wielkości...
A witam szanowne towarzystwo. Samo powiększenie gardzieli w kolektorze spowoduje lepszy dopływ mieszanki. Niestety w gażniku należy rozwiercić drugą tę dłuższą większą dyszę. Bo do tego potrzeba więcej paliwa. Niestety fabrycznych dysz nie spotkałem . A rozwiercanie może skończyć się różnie , polecam wiertło 0,7-0,8mm. Rozwierca się otworek na czubku...
Pokaż mapę mnożnika z programu. Podniesiesz mnożnik to możesz zwiększyć wydajność wtryskiwaczy zamiast rozwiercania dyszy. Dobrze by było zrobić nagranie z jazdy na gazie z programu staga.
Rozwiercanie dysz gazowych to głupota nic nie dajaca.Zwieksz nacisk sprezyny na zawór pierwszego stopnia redukcji.Wtedy bedziesz miał wieksze cisnienie gazu w parowniku co za tym idzie wiecej gazu i mocy.
A w takim razie do dzieła i nie ewentualnie , tylko koniecznie bo nawet jak się montuje fabryczne valteki i nie ma potrzeby rozwiercania dysz to się je kalibruje identycznym wiertłem, żeby mieć pewność . Powodzenia :D
Ciężko powiedzieć. W moim pierwszym oryginalnym chińskim GB Street fachowiec wymieniał razem z dyszami (nie rozwiercaj - kup nowe) - przejechałem 50 tys. i sprzedałem. Kupiłem drugiego "rometa" wymieniony tylko zestaw 70cc, bez ruszania gaźnika i na moje oko działały tak samo. Nie zrobił nawet 5 tys. gościu mi go na parkingu przejechał... :( Najnowszy...
pozaznaczaj ptaszkami wartości które mają się wyświetlać na wykresie, to ta kolumna z prawej, wtedy zobaczysz jaki jest spadek ciśnienia itd robiłeś kalibrację po rozwiercaniu dysz?? masz zavolaka N z tego co napisałeś a ile koni ma Twoje pędzidło?? mi zavolak S klękał przy coś około 160KM
Nie bieduj bo oszczędności się mszczą. Zamontuj AC W03 lub Barracuda. Zamontowałem AC W02 . Jednak chyba przesadziłem z rozwiercaniem dyszy: zrobiłem 2.4. Teraz Na wolnych obrotach mam mnożnik w granicach 1.1 przy ciśnieniu 1.10 bar oraz mnożnik około 0.9 w górnych partiach. Zmniejszyć dysze na 2.3 czy obniżyć ciśnienie do 1bar? Dodam że na takim mnożniku...
Te co masz są w rozsądnej cenie. Czemu chcesz zmieniać? Przecież tam się same dysze wymienia/rozwierca. Jakie w ogóle masz założone? Bo te wtryski sprzedają chyba z dyszami 2.0, a takie wydaje się że powinny być ok, chyba że ktoś mniejsze założył.
Dla Valteków im niższe ciśnienie tym lepiej, podnoszenie ciśnienia zwiększa ich wydajność tylko do pewnego stopnia, potem jest odwrotnie, wydajność spada, no i szybciej się zużywają przy wysokim ciśnieniu. Czyli do jakiej wartości max valteki będą dobrze pracować i mało się zużywać? Ewentualnie na ile rozwiercić dysze? I gdzie kupić takie wiertła?...
WIELKIE DZIĘKI!!! Ale zadając ostatnie pytanie skopałeś leżącego ;-) A na poważnie to to jest gruba sprawa, która już prawie otarła się o nieco niecywilizowane środki perswazji ;-) OK, sprawdzę dyszę - ale dla pewności: chodzi o wyloty z wtryskiwaczy? Jeszcze dziś wykręce jakiegoś i pomierzę... ale ostatnio, gazownik przyciśnięty do ściany bąknął coś...
A bez rozwiercania tylko różne rodzaje dysz? Dodano po 1 Rezystancje cewek były by te same
Barracudy starczą te słabsze + nakup sobie dysz. A nie ma tam dysz do rozwiercania?
hob art. skróciłeś lufę? jakie fi zawira wokół dyszy miałeś w oryginale? musiałeś rozwiercać? wrzuć fotę z przodu lufy, bo nie wiem czy muszę powiększać
Popełniłeś wielki błąd rozwiercając dyszę! Musisz kupić nową. Przerobiłem kilkanaście Simsonów z 50 na 70. Prowadziłem "prace badawcze" porównując katalogi części zamiennych. Były spore różnice w mechanice: 1.Zmieniona konstrukcja przeciwwag wału korbowego. 2. Grubsza sprężyna sprzęgła. 3. Inne przełożenie przekładni głównej i łańcuchowej. 4. Inne ustawienie...
Nie rozumiem tego gówna wcale. Przerobiłem elektrody, żeby dawały iskrę nad samą dyszą lekko po boku, rozwierciłem zawir na 29mm (cały zawir ma średnicę 110mm) i nie odpala. Wcześniej odpalał czasami teraz nawet nie dostałem płomienia. Dołożyłem z powrotem świece żarowe i wygląda to tak jak na obrazkach https://obrazki.elektroda.pl/2122039300_...
Czesem można mieć takie wrażenie ale na krótku. Jak kolega pisał, to tak jak z rozwiercaniem dysz żeby paliwa więcej do silnika szło w aucie, ile to pochodzi ? Oczywiście można regulować ale trzeba wiedzieć jak i czym to mierzyć a warunki i przrządy zalecane przez producenta są z reguły opisane w instrukcji serwisowej. Nie spotkałem jeszcze nikogo kto...
Ja jestem zadowolony, są rozbieralne, można je wyczyścić, ludzie psioczą, że pala im się cewki, i nawet mam takie spalone, ale nie rozumiem jak można to spalić, moje mają naklepane nie wiem pod 100kkm i działają (pochodziły z demontażu a sam na nich zrobiłem 20kkm), nie wymagają kalibracji, naprawa w serwisie jest tańsza od zestawu naprawczego z alledrogo....
ta twoja mapa stoi za wysoko ale kształt ma w miarę poprawny.To świadczy o tym,że są za małe dysze.Trzeba zaopatrzyć się w wiertełka od 1,8 do ok 3,0 co 0.1.Wkładając po kolei dowiesz się jaka jest średnica i rozwierć je o 0,2 mm.Oryginalne dysze są tak rozkalibrowane,że bez obawy sam zrobisz to dużo lepiej.Kiedyś jak montowałem elpigaza(ok600szt rocznie)to...
Rozumiem, że rozwiercenie dyszy wpływa na wzrost apetytu silnika na paliwo. Nie można kupić dysz o takich parametrach, trzeba rozwiercać?
Można prosić więcej info dotyczącego regulacji skoku wtryskiwacza? Ciśnienie chciałbym uzyskać 1,1-1,15 maksymalnie, kalibracja jak się orientuję przez montaż odpowiednich dysz/rozwiercanie w razie potrzeby.
Jakie powinno być ciśnienie reduktora przy sekwencji w fordzie galaxy 2,0 dohc 116 koni ja mam ustawione na 1,6 bara auto chodzi bardzo ładnie ale niewiem czy to nie za duże? czy mogę tak jeździć masz za duże ciśnienie, jaki to jest reduktor?? obniżając ciśnienie do 1bara pewnie mnożnik podskoczy wysoko czy li będzie trzeba rozwiercać dyszę i zacznij...
Poczekaj z rozwiercaniem dysz. Zawsze to możesz później zrobić. Ciśnienie 1 bar to nie jest ciśnienie robocze dla Omegasa. Współczynnik 150 nie oznacza że dysze są za małe i jest to normala wartość. Jak zwiększysz ciśnienie to współczynnik spadnie. Im wyższe ciśnienie to dysze mniejsze i na odwrót. W omegasie nie masz możliwości wprowadzenia korekt...
Nieraz samemu rozwiercało się dysze po modyfikacjach czy adaptacjach innych gaźników. Jedyny problem że wiertła typowo są 0,5 mm. A z tego co pamiętam dysza 195 to dysza o średnicy 1,95mm. Ale kupienie wiertła 2 mm czy 2,1 mm to już nie problem. Jak masz pewność że większa dysza rozwiąże twój problem to rozwierć.
na gazie czasy bliskie benzyny świadczą o zbyt bogatej mieszance, więc dysze są za duże a nie za małe , w zakładce modyfikacja mieszaniki same zera ? nic tam nie ruszałeś ? jeśli nie to zmniejsz ciśnienie reduktora na 1 bar i sprawdź czasy gazu i benzyny. czasy gazu powinny być o 20 do 30% dłuzsze niz gazu. Nie przejmuj sie podpowiedziami autoadaptacji...
Witam Nie chcę cię martwić ale masz do wymiany reduktor TOMASETTO A09 obsługuje silniki do 85KM pozatym to badziewie najtańsze na rynku minimum w twoim przypadku to reduktor do mocy 130KM,ale jabym założył reduktor do 150KM stabilniejsza praca. pozdrawiam Ja w silniku podobnej mocy (76kW) też mam AT09 i spokojnie daje radę. Mam standardowo ustawione...
jednak zszedł bym jeszcze mnożnikiem poprzez rozwiercenie dysz dopiero wtedy bym zaczął stroić auto
Też mam silnik 4g92 i instalację STAG 4 tyle że w lancerze. Kontrolka CE zapalała się na biegu jałowym. Poniżej 1000obr/min ECU zgłaszał błąd obwodu wtryskiwacza, pomogło założenie zewnętrznego emulatora. Problem polega na nieprawidłowej oporności rezystorów emulatora w sterowniku stag. Gazownik nie ustawił mi dobrze instalacji, mapa wyglądała podobnie...
Kolego "psooya" oczywiście masz swoją rację podobnie jak i ja;) Pozwolę sobie jeszcze to zauważyć średnicy dysz (te się przeważnie rozwierca i dobiera) a potem piszesz o metodach cywilizowanych?:) Nie skomentuję tego sposobu dobierania dysz:) Ale już basta kolego bo inni użytkownicy zaraz się zdenerwują i dostaniemy opiernicz za śmietnik spamowy:)
rownie dobrze mozesz to puscic bez przezbrajania, najwyzej sie rozleci. ile moze kosztowac zestaw dysz??? 50 zl 80 zl??? gratuluje pomyslu z tym rozwiercaniem
w brc niema dysz do rozwiercania tylko dobiera sie wtryskiwacze do danego modelu z okreslona wydajnoscia i tam wtryskiwacze sa otwierane w procentach. moze trzeba zmienic listwe o mniejszej wydajności ale najpierw sprawdz sonde lambde podczas jazdy i wszystko bedziesz wiedział czy jest za duzo czy za mało
Witam, Jestem początkującym człowiekiem jeżeli chodzi o samodzielną pracę przy instalacjach gazowych, ale postanowiłem się za to zabrać ponieważ ceny serwiu gazu w moim mieście zakrawają o absurd, dlatego proszę o pomoc. W skrócie samochód to peugeot 306 z silnikiem 1.6sr 87 KM Instalacja gazowa: Lecho Sec, Wtryskiwacze RAIL APACHE po wymianie z czerwonych...
Witam ponownie. Mój dellorto własnie ma problem z tym, że na dyszy która była zamontowana 69 rower jechał za wolno, po zmianie na 80, wyczytałem w sieci że wystarczy różnica da dyszy 5 jednostek a różnica może być kolosalna. Silnik na nim zapala ruszam manetką i gaśnie. Sam gaźnik wygląda ok. mechanizm ssania działa bez zastrzeżeń, gaźnik nie kapie...
dzieki za pomoc, na razie z centralka sie wstrzymam, ale o tym pozniej. tymczasem garsc swiezych informacji. bylem po znajomosci (za przyslowiowe piwko) po porade u w miare dobrego (tak mi sie wydaje) gazownika. podlaczyl auto pod kompa, obejrzal instalacje. komputer nie zanotowal zadnych bledow oprocz bledow zasilania. po sprawdzeniu parametrow gaziarz...
no dysz nie będę rozwiercać bo na takiej konfiguracji wszystko do obecnego czasu naprawdę fajnie hulało i nie była odczuwalna żadna różnica pomiędzy PB a LPG... tak że jak sprawdzić ten MAP sensor...? i no nie wiem jakieś wskazówki do czyszczenia reduktora.. może coś źle zrobiłem...?
Obecnie mam fabryczne dysze 1,5 rozumiem że mam je powiększyć i znów zwiekszyć ciśnienie na 1,3 bara ? do jakiego rozmiaru mam rozwiercić dysze bo sprzedawca nie posiadał większych dysz powiedział że standardowe potrzeba rozwiercać, dodam że w poprzedniej listwie również miałem dysze 1,5mm dlatego nie rozwiercałem odrazu tylko chciałem sprawdzić jak...
Oczywiście wszystko można, ale zbyt uboga mieszanka (mało gazu a dużo powietrza) to wyższa temperatura spalania a to już krok do...remontu głowicy i głównie mam na myśli gniazda zaworowe i zawory. Gaz który spala się w silniku ma i tak wyższą temperaturę spalania niż benzyna zubażając mieszankę powodujesz jeszcze jej wzrost, podsumowując to co zaoszczędzisz...
Mam takie Regi po niedużym przebiegu. Ale pamiętam że je rozbierałem i czyściłem. Nie wiem czy nie pozamieniałem tłoczków w trzpieniach. Czy ma to jakieś znaczenie? Czy można taką listwę sprawdzić (skalibrować?) Jak odbywa się sprawa doboru dysz w tej listwie? Rozwierca się podobnie jak Valdemara?
Dysza ma już średnicę 1mm i problem występuje nadal lecz w mniejszym stopniu.Nie bardzo chcę rozwiercać bardziej aby nie zaczęła "pluć" płynem.Może to wina pompki sprawdzę dzisiaj bądź jutro i dam znać.Najlepiej jakby ktoś wiedział jaka ma być ta dysza dokładnie.
Niestety też nie wiem jaki rozmiar, te kotły i palniki nigdy nie były w Polskiej dystrybucji. Dysz się nie zalutowuje i nie rozwierca, są one specjalnie ukształtowane tak aby wtryskiwany z dyszy w palnik strumień gazu zabierał ze sobą odpowiednią ilość powietrza atmosferycznego z jej otoczenia. Ten palnik jest atmosferyczny, czyli bez nawiewu z wentylatora...
rozwiercanie wkładki rozwiercanie zamka rozwiercanie gwintownika
elektryczny paralizator schemat przester gitary efekt gitarowy jakie lampa warsztat
electronics zasilacz tester diagnostyczny
Güde GAR 685 T – opinie, przekładnia hydrostatyczna, awarie, parametry kosiarki ciągnikowej Wzmacniacz Sony TA-E690 ES - 120V na wyjściu głośnikowym