Zasilanie rozumiem, że masz na myśli "+" jest ten sam co idzie do sterowania przekaźnika pompy paliwa i wychodzi z pinów 37 i 57 sterownika. Jeżeli tam jest to sprawdz w instalacji gazowej czy tam przekaźnik nie rozłącza zasilania wtrysków co jest prawdopodobne bo do sterownika zapłonu też jest to samo zasilanie a na gazie silnik pracuje.
Sprawdź co odcina ci ten alarm, bo może się okazać, że masz uszkodzoną kostkę elektryczną stacyjki lub jakiś luźny wtyk. Jeśli nie chcesz rozbierać auta to zamknij drzwi a następnie zasymuluj włamanie i podczas alarmowania przekręć kluczykiem stacyjkę jeśli zaświecą się kontrolki na desce to pewnie odcina paliwo albo rozrusznik i wtedy alarm raczej...
Nie ma u mnie na stacyjce takiego pinu, żeby po włączeniu zapłonu zanikało napięcie. Ale wstawiłem przekaźnik i mam napięcie po wyłączeniu zapłonu. Jednak gdy próbowałem wykorzystać do rozłączania solenoidu gaszenia czujnik ciśnienia oleju, to podłączony przekaźnik (nr2) wprowadzał zmianę rezystancji i kontrolka ciśnienia oleju cały czas się świeciła....
Witam, dziękuję za informację i wykonaną pracę. Mam podobny problem błąd niskie cisnienie mocznika (peugeot 508). Po krotkim rozłączeniu złącza przy zbiornku przez okolo 30 sek można wykonać test (diagbox) wydajność mocznika- słychać pracę pompy około 5,6 bar, sterowanie przekaznika wtryskiwacza- słychać tykanie . Po tych 30 sek słychać jak rozłącza...
Tak rozłącza się prąd ale po około 20 sekundach, a następnie po 10 sekundach can bus robi test, na około 20 sekund. Musze wpiąć się przewodem sygnałowym do sterowania oświetlenia. Tylko że to sterowanie jest połączone z sygnałem włącz oświetlenie. Chodzi o to żeby sterowanie było po zapłonie i po wyłączeniu zapłonu nie paliło się światło. A przez ten...
Witam Mam podłączony przekaźnik zatrzaskowy bistabilny do instalacji motocykla. Przekaźnik miał za zadanie załączać i rozłączać obwód zapłonu. Wszystko działa ok dopuki nie dostanie drugiego sygnału z rozrusznika (gdzieś w instalacji musi być punkt wspólny zapłonu i rozrusznika) w momencie załączenia rozrusznika rozłącza mi przekaźnik i odcina tym samym...
Witam, Panowie, pacjentem jest Passat 1.6 DTI z silnikiem CAYC i sterownikiem Simos PCR 2.1., podejrzewam usterkę sterownika. Objawy to błędy i mrugająca kontrolka świec żarowych. Address 01: Engine Labels: 03L-906-023-CAY.clb Control Module Part Number: 03L 906 023 GL HW: 03L 906 023 A Component and/or Version: 1,6l R4 CR td H23 9972 Software Coding:...
Witam. Mój Passat zachorował i nie mogę sobie z nim poradzić... Mianowicie kilka tygodni temu Passat pewnego poranka kręcił a nie chciał odpalić. Zostałem zmuszony do odpalić ''na popych'' i zaskoczył od razu. Minęło trochę czasu od tamtego zdarzenia i problem się powtórzył lecz odpalił również ''na popych'' ale po dłuższym odcinku (około 20m). Następnie...
Witam przekaźnik możesz użyć dowolny, rozumiem że masę tego układu chcesz rozłączać, czy tak ? Jeśli tak to przekaźnik samochodowy na 12V cewkę wspinasz tam gdzie napięcie pojawia się po zapłonie i masę a stykami NC przekaźnika przerywasz obwód masy. Gdy napięcie zapłonu zginie przekaźnik znów podłączy masę do układu. Pozdrawiam....
własnie tak sobie czytałem ten temat i zastanawia mnie jedną rzeczą, otóż montuje alarmy w pojazdach i mają one funkcję identyfikacji kierowcy (immobiliser) w postaci ukrytego przycisku czyli po włączeniu stacyjki przekaźnik automatycznie rozłącza dany obwód i auta nie uruchomimy aż do momentu naciścnięcia przycisku .. wtedy przekaźnik się wyłącza i...
Witam.styki robocze są ok. natomiast jest problem na stykach sterujących, bo po włączeniu zapłonu przekaźnik ten cały czas jest zasilany przewodem 292.Według schematu widzę że ten przekaźnik jest sterowany serownikiem 2461 którego nie mogę zlokalizować.Zastanawia mnie też przewód 1058 czy to tylko jest połączenie z masą
Witam. Wystąpił u mnie problem z modułem i przekaźnikiem grzania świec. Po przekreceniu zapłonu kontrolka gaśnie po jakimś czasie prawidłowo, przekaźnik rozłącza moduł grzania świec, zapłon przekrecony - silnik jeszcze nie uruchomiony - i zaczyna się dyskoteka przekaźnika swiec (załącza i rozłacza co chwilę). Temat identyczny był juz tu taj na forum,...
Ja bym zaczoł od 1.stacyjka( cz rozłącza prąd za zapłonem) czyli kostka stacyjki 2. przekaźnik zapłonu w konsoli bezpiecznikowej (czy nie skleja) ITD.
Dzięki. Właśnie o takie konkrety mi chodziło. Jeżeli chodzi o światła, to przy wyłączonym zapłonie świecą tylko pozycyjne, ale wycieraczki mogę włączyć, choć przesuwają się jak kulawy żółw. Przekaźnik właśnie sprawdziłem i jest, działa poprawnie. Ale u mnie jest w obudowie jasnoszarej z numerem "213", w pozycji do góry nogami (chodzi o napis). Parametry...
Musisz zlokalizować jeszcze odcinke, czyli jak ktoś to podłączał to musiał np przeciąć przewód od pompy czy zapłonu i włączając alarm przekaźnik rozłącza któryś z tych urzadzeń
potrzebuję schematu lub pomysłu na wykonanie urządzenia urachamiającego przekaźnik. warunkiem jest osiągnięcie temperatury np25 stopniC , czyli urządzenie po włączeniu zapłonu podaje sygnał na przekaźnik a po uzyskaniu temp.25C rozłącza napięcie na przekaźnik, mam różne czujniki/ oporność od 5 do 15/. proszę o pomoc
radio blaupunkt ale co ono ma do odpalenie dodam jeszcze że to rok 2001 przepraszam za pomyłkę zauważyłem że po kilkunastu przekręceniach stacyjką na zapłon ginie defekt i auto daje się uruchomić i odpala i działa poprawnie bez problemu i nie zgaśnie samo: po zgaszeniu po pewnym czasie(jakieś 10 s) kliknie przekaźnik r43 (jak się nie mylę to on daje...
Co rozłącza przekaźnik ? Sygnał ze sterownika czy jest jakiś w nim bimetal ? w miejsce obwodu sterowania przekaźnika włożyłem 5W5 i zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie ok 3-4sek po wyłączeniu zapłonu. Co ma do tego praca przekaźnika ?
Witam serdecznie mam problem z autkiem jak wyżej Toyota Land Cruiser 3LD 1KZ-TE trzy litrowy turbo diesel MODEL KZJ95L 1996r. Problem wygląda następująco podczas obciążenia przy podjazdach głównie gdy dodam gazu auto gaśnie a dokładnie pali bezpiecznik pod maską i rozłącza sterownik silnika bo po ponownym włączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka świec...
skoro sterownik od razu podaję masę na wtryski przekaźnik pompy po włączeniu zapłonu jak pisałeś w poprzednim temacie to obstawiam za uszkodzeniem sterownika
Pacjent Toyota Auris 1.3 mk1 2011. Auto dziś rano nie odpaliło, rozrusznik kręci, ale co ciekawe przełączając z pozycji zapłonu na rozruch kręci tak długo (bez trzymania), aż nie wyłączy się kluczyka do pozycji zapłonu - jakby nie wracał na swoją pozycje (choć teoretycznie wraca- trudno wyczuć). Do tego śmierdzi benzyna (raczej objaw tego ze pompa podaje...
ok, udało mi się już wszystko prawie, chodzi , zapala sama, termik rozłącza jak się nagrzeje pomieszczenie, nagrzewnica sama startuje ponownie. Teraz tylko kwestia czujnika płomienia, narazie jest ominięty, bo ten który był w nagrzewnicy albo jest ułamany albo zużyty, w każdym razie nie wykrywa płomienia. Sprawdziłem latarką i reaguje, założyłem do...
Witam mam pewien problem z podłączeniem przekaznika w samochodzie. Zacznę od początku robie w zamochodzie odcięcie zapłonu posiadam kabel na którym po zapłonie mam 12v po jego rozlaczeniu sam nie odpala ,chciałbym wykorzystać niżej załączony na zdjęciu przekaźnik aby po zapłonie nacisnąć stycznik aby przekaźnik puszczał prąd i odpalać auto takie małe...
Nie lepiej zmodyfikować mapę wtrysku? Czytając to myślałem, że zobaczę motocykl 2T, albo zabytek na przerywaczu mechanicznym i gaźniku, a nie Mercedesa... Zapomnij o przekaźnikach, bardziej układ scalony oparty o tranzystory, taki przekaźnik ma taki czas przełączenia, żeby Ci te obroty jeszcze spadły na biegu jałowym, a i błędów będzie sypać o niesprawnym...
Rozumiem. Myślałem że w skrzynce bezpieczników jest jakaś dodatkowa skrzynka dedykowana ogrzewaniu foteli. Podłączyłem fotel wraz z włącznikiem i działa. Jak fotel się nagrzeje to przekaźnik rozłącza grzałki. Czy to normalne że siedzisko jest trochę zimniejsze od oparcia? Głównie na środku? Jeszcze muszę podłączyć prawy fotel i go sprawdzić. Planuję...
Masz rację, od wyłączenia zapłonu do rozłączenia przekaźnika mija 5min i 20s. I mówisz, że to normalne? Myślałem że to ten przekaźnik się nie rozłącza i rozłądowuje aku. Choć nie zawsze sie tak dzieje. Ostatnio przejechałem 20km i zgasiłem go około 19. Rano o 10 już trzeba było pchać. A czasem stoi 4 dni i pali na dotyk. Nigdy nie zostawiam go na alarmie...
:Kozak - wolę napisać, bo nie raz się zdarzało, że ludzie widząc motocykl lubili sobie podejść, coś nacisnąć, szarpnąć, nadepnąć (koledze bez pytania sadzali dzieciaki na trajce)... Ile tam jest blokad zapłonu oryginalnie? Nie ma jakiegoś układu odcinającego, jak boczna stopka jest rozłożona? Musisz dojść do momentu, gdy możesz odpalić motocykl z przycisku...
Zobacz czy na wtryskiwacz dochodzi zasilanie. Jak zdejmiesz kopułkę z przepustnicy to będzie widać wtrysk. Do jego wtyczki dochodzą 4 przewody: 2 od czujnika temperatury i 2 do zasilania wtryskiwacza. Wtryskiwacz ma stałego plusa z przekaźnika pompy (jest tylko jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu lub jak wał się kręci) i impulsy masy ze sterownika silnika....
Jeśli chodzi o sam przekaźnik to to nie problem bo można go zawsze zdublować powiedzmy takim na 30A ciągłego obciążenia i będzie to śmigać. Ale Ampio ma immobiliser aktywny czyli rozłącza obwód dopiero po podaniu plusa z zapłonu. I w momencie przekręcenia kluczyka gdy immo jest w trybie blokowania przez mały ułamek sekundy przekaźnik puszcza impuls...
Witam Jako że do dziś dzień nie udało mi się rozwiązać problemu, tak aby było jak fabrycznie opisze jak sobie z tym poradziłem. Objaw samochód po włożeniu karty i naciśnięciu przycisku odpala normalnie ale po procesie odpalania rozrusznik powinien przestać kręcić, u mnie tak się nie dzieje. Aby temu zaradzić przeciąłem przewód odpowiadający za wzbudzanie...
NIe prawda. Przynajmniej w silnikach 2E DIGIFANT po przekręceniu zapłonu pompka działa do momentu uzyskania odpowiedniego ciśnienia. Później się wyłącza. jestem tego pewien. Podobnie jest w aucie które keidyś miałem PONTIAC LE MANS. NIe powiem, czy we wszystkich tak jest, ale w tych dwóch napewno. Paliwo wraca spowrotem do zbiornika w momencie osiągniecia...
A więc :) W starszych autach zazwyczaj trzyma się kluczyk aż odpali ,ja chciałbym mieć automatyczny start by nie trzymać na kluczyku tylko dać sam sygnał do układu który przytrzyma rozrusznik i wyłączy go gdy już odpali. Przycisku nie chcę używać , bo i tak trzeba włożyć kluczyk do stacyjki i przekręcić (blokada kierownicy , zapłon) W momencie przekręcenia...
Ciężko powiedzieć który to model Pythona. Na pierwszym foto taśma zasłania wtyczkę do centrali i nie widać kolejności oraz kolorów wszystkich przewodów. Na tym samym foto masz jakiś rozbebeszony moduł po lewej. Z drugiego i czwartego foto wynika, że masz kolejny moduł zewnętrzny jaki wskazuje na czujnik ultradźwiękowy, widać zwisający VALET switch,...
Witam, co mi da porządnie naładowany akumulator? Zresztą co to ma do rzeczy... Dzisiaj poświęciłem trochę czasu na zbadanie tematu i po wypięciu wtyczki od alternatora (4-pinowej) ten ładuje a silnik wyraźnie się 'ożywia', po ponownym podłączeniu wtyczki silnik zachowuje się tak jak bym włączył mu ok 3 klimatyzacje naraz, choć takowej nie posiada ani...
Też tak uważam. W ostateczności możesz podciągnąć zasilanie z pierwszego przekaźnika (Przekaźnik zacisku 15) tyle, że nie będzie rozłączania tych odbiorników w czasie rozruchu.
To było jakieś dołożone, nie fabryczne odcięcie zapłonu, albo co bardziej prawdopodobne pompy paliwa. Teraz przywróć instalację do stanu pierwotnego, czyli połącz ze sobą kable, które ten przekaźnik rozłączał i posprawdzaj bezpieczniki, bo któryś się na pewno przepalił
Źle mnie zrozumiałeś. Nie twierdzę, że fabryczny przewód wpięty jest bezpośrednio do centrali, tylko uważam, że trzeba się skupić na "syrenie", bo tam jest centrala i stamtąd wychodzą przewody zasilające przekaźnik rozłączający zapłon, chyba, że jakiś magik podpiął bez przekaźnika. Co by nie było, należy odnaleźć przewód, który został przecięty i wpięty...
jak z tą pompą paliwa Jeżeli równocześnie z pompą paliwa odetniesz zapłon , to żadnych błędów nie będzie. Drugi obwód KD2006 bez najmniejszego problemu wytrzymuje obciążenie cewką przekaźnika. dwie opcje rozłączania Dla swojego bezpieczeństwa, użyj blokady typu NC czyli w spoczynku zwarte 30 i 87a Jeżeli blokada ulegnie uszkodzeniu na autostradzie,...
Napięcia na cewce, wtryskiwaczach itp. pojawia się w momencie włączenia zapłonu na około 2s (tyle co słychać pracę pompy) potem obwód jest rozłączany i napięcia nie ma do momentu pojawienia się impulsów z czujnika prędkości obrotowej wału korbowego. Dlatego napisałem, że pomiaru trzeba dokonać podczas kręcenia rozrusznikiem. Proponuję podłączyć żarówkę...
Mondeo nadal uziemione. wywnioskowałem ze zanika mi plus na pinie 1 przekaźnika czyli ten po stacyjce ze złącza 15 cokolwiek to znaczy (30 staly plus, 15 po stacyjce). Nie wiem jak fizycznie którędy biegną przewody i jak dostać się do wiązki stacyjki. Po drodze są jeszcze jakieś dwie kostki na schemacie. Jak chcę zmierzyć napięcie na pinie 1 podłączając...
Ten prostokąt to rezystor tak? jakiej wartości? Mosfet jakiś konkretny model?? Na wysiadanie podczas uruchomionego auta mam rozwiązanie. Jest drugi przekaźnik który rozłącza obwód po włączeniu zapłonu, więc to nie problem.
A jak niby to się miało by stać? Na przykład, ktoś wyłączy zapłon podczas jazdy lub spali się bezpiecznik. Zasilasz cewkę bezpośrednio z akumulatora, a do rozłączania jej w momencie przerzucenia na żółwia zastosujesz przekaźnik.
Rozbierz przekaźnik nr 109 i zlikwiduj zimne luty. To pewne. Pozdr.
Nie pytam o sklejanie przekaźnika, bo by szyby działały bez zapłonu, tylko czy jego pin 86 nie jest cały czas pod prądem, bo mi tu najbardziej pasuje walnięty przekaźnik. Stacyjka zasila cewkę przekaźnika (+86, stały - 85), po jej wyłączeniu nie powinno być zasilania cewki. A jest, bo wraz ze "zniknięciem" przekaźnika, znika też upływ prądu. Jak widać...
Tak są dwa osobne obwody Przeciwmgielne przód na jednym przekaźniku i tył na drugim Oba obwody się załączają osobno przełącznikiem wielopozycyjnym z kierownicy. Z tym że jak włączę zapłon to się wyłączają bez względu na to czy są włączone czy wyłączone światła drogowe. Czy ktoś wcześniej grzebał to nie wiem Raczej wygląda ze nie Jest zamontowany hak...
Martwi mnie tylko jedna rzecz a mianowicie ten pobór prądu na włączonym heblu 460 mA jaki pobiera ten elektrozawór.Ale wychodzi na to że tak ma być. Nie ma być na nim po włączeniu hebla prądu !!! ostatni raz pisze .....po wyłączeniu zapłonu ma pojawić się zasilanie ze stacyjki na bezpieczniku F110 z niego na punkt "P" przekaźnika zwłocznego i wtedy...
Ja w swojej Astrze H rozłączanie zasilania gniazdka zapalniczki zrealizowałem na przekaźniku ukrytym w tunelu środkowym. Cewka przekaźnika zasilana jest z wiązki szyb elektrycznych. Nie ukrywam, że właśnie tego chciałem uniknąć. Moje rozwiązanie nie wymaga rozbierania czegokolwiek, a cofnięcie zmian wymaga wyjęcia układu i włożenia bezpiecznika gniazda...
W instrukcji jest opis jak to zrobić. Musisz zastosować dodatkowy przekaźnik zasilany po stacyjce, a rozłączający (po włączeniu zapłonu) przewód niebieski (czujniki drzwiowe). Inaczej tego nie zrobisz. Pozdr
Prościej będzie zamontować zewnętrzny przekaźnik i bez ryzyka uszkodzenia sterownika, wpinasz się w ten sam przewód co BINGO rozłącza wtrysk.
Znalazłem bardzo prosty układ na dwóch przekaźnikach Zachowuje zasady do sterowania włączaniem rozrusznika a potem rozłączania zapłonu jednym przyciskiem. W razie pytań pytać
Po włączeniu zapłonu aktywuje się jakiś przekaźnik i nie rozłącza. Równie dobrze może być to pozostałość po dawnym alarmie.
rozłącza przekaźnik przekaźnik rozłącza zasilanie przekaźnik załącza rozłącza
zamek błysk impulsowy szumy miernik poziomu baterii
kabel brake radio kabel brake radio
Wyłączniki schodowe i krzyżowe – podłączenie wielu lamp, schematy, dobór przewodów Zwarcie L–N, faza na zerze w instalacji elektrycznej – diagnostyka, MCB, RCD, upalone zero