Witam przekaźnik możesz użyć dowolny, rozumiem że masę tego układu chcesz rozłączać, czy tak ? Jeśli tak to przekaźnik samochodowy na 12V cewkę wspinasz tam gdzie napięcie pojawia się po zapłonie i masę a stykami NC przekaźnika przerywasz obwód masy. Gdy napięcie zapłonu zginie przekaźnik znów podłączy masę do układu. Pozdrawiam....
Nie ma u mnie na stacyjce takiego pinu, żeby po włączeniu zapłonu zanikało napięcie. Ale wstawiłem przekaźnik i mam napięcie po wyłączeniu zapłonu. Jednak gdy próbowałem wykorzystać do rozłączania solenoidu gaszenia czujnik ciśnienia oleju, to podłączony przekaźnik (nr2) wprowadzał zmianę rezystancji i kontrolka ciśnienia oleju cały czas się świeciła....
Witam Mam podłączony przekaźnik zatrzaskowy bistabilny do instalacji motocykla. Przekaźnik miał za zadanie załączać i rozłączać obwód zapłonu. Wszystko działa ok dopuki nie dostanie drugiego sygnału z rozrusznika (gdzieś w instalacji musi być punkt wspólny zapłonu i rozrusznika) w momencie załączenia rozrusznika rozłącza mi przekaźnik i odcina tym samym...
Zasilanie rozumiem, że masz na myśli "+" jest ten sam co idzie do sterowania przekaźnika pompy paliwa i wychodzi z pinów 37 i 57 sterownika. Jeżeli tam jest to sprawdz w instalacji gazowej czy tam przekaźnik nie rozłącza zasilania wtrysków co jest prawdopodobne bo do sterownika zapłonu też jest to samo zasilanie a na gazie silnik pracuje.
Ten prostokąt to rezystor tak? jakiej wartości? Mosfet jakiś konkretny model?? Na wysiadanie podczas uruchomionego auta mam rozwiązanie. Jest drugi przekaźnik który rozłącza obwód po włączeniu zapłonu, więc to nie problem.
Tak są dwa osobne obwody Przeciwmgielne przód na jednym przekaźniku i tył na drugim Oba obwody się załączają osobno przełącznikiem wielopozycyjnym z kierownicy. Z tym że jak włączę zapłon to się wyłączają bez względu na to czy są włączone czy wyłączone światła drogowe. Czy ktoś wcześniej grzebał to nie wiem Raczej wygląda ze nie Jest zamontowany hak...
Sprawdź co odcina ci ten alarm, bo może się okazać, że masz uszkodzoną kostkę elektryczną stacyjki lub jakiś luźny wtyk. Jeśli nie chcesz rozbierać auta to zamknij drzwi a następnie zasymuluj włamanie i podczas alarmowania przekręć kluczykiem stacyjkę jeśli zaświecą się kontrolki na desce to pewnie odcina paliwo albo rozrusznik i wtedy alarm raczej...
Wątpie czy to coś w rozruszniku, bo słychać dzwięk taki jak by przekaźnik rozłączał zasilania. Pozatym po przekręceniu zapłonu słychać dziwne dzwięki w okolicy schowka.
Mondeo nadal uziemione. wywnioskowałem ze zanika mi plus na pinie 1 przekaźnika czyli ten po stacyjce ze złącza 15 cokolwiek to znaczy (30 staly plus, 15 po stacyjce). Nie wiem jak fizycznie którędy biegną przewody i jak dostać się do wiązki stacyjki. Po drodze są jeszcze jakieś dwie kostki na schemacie. Jak chcę zmierzyć napięcie na pinie 1 podłączając...
Rozbierz przekaźnik nr 109 i zlikwiduj zimne luty. To pewne. Pozdr.
Po włączeniu zapłonu aktywuje się jakiś przekaźnik i nie rozłącza. Równie dobrze może być to pozostałość po dawnym alarmie.
Witam. Mój Passat zachorował i nie mogę sobie z nim poradzić... Mianowicie kilka tygodni temu Passat pewnego poranka kręcił a nie chciał odpalić. Zostałem zmuszony do odpalić ''na popych'' i zaskoczył od razu. Minęło trochę czasu od tamtego zdarzenia i problem się powtórzył lecz odpalił również ''na popych'' ale po dłuższym odcinku (około 20m). Następnie...
Ja bym zaczoł od 1.stacyjka( cz rozłącza prąd za zapłonem) czyli kostka stacyjki 2. przekaźnik zapłonu w konsoli bezpiecznikowej (czy nie skleja) ITD.
Napięcia na cewce, wtryskiwaczach itp. pojawia się w momencie włączenia zapłonu na około 2s (tyle co słychać pracę pompy) potem obwód jest rozłączany i napięcia nie ma do momentu pojawienia się impulsów z czujnika prędkości obrotowej wału korbowego. Dlatego napisałem, że pomiaru trzeba dokonać podczas kręcenia rozrusznikiem. Proponuję podłączyć żarówkę...
Znalazłem bardzo prosty układ na dwóch przekaźnikach Zachowuje zasady do sterowania włączaniem rozrusznika a potem rozłączania zapłonu jednym przyciskiem. W razie pytań pytać
Nie pytam o sklejanie przekaźnika, bo by szyby działały bez zapłonu, tylko czy jego pin 86 nie jest cały czas pod prądem, bo mi tu najbardziej pasuje walnięty przekaźnik. Stacyjka zasila cewkę przekaźnika (+86, stały - 85), po jej wyłączeniu nie powinno być zasilania cewki. A jest, bo wraz ze "zniknięciem" przekaźnika, znika też upływ prądu. Jak widać...
Musisz zlokalizować jeszcze odcinke, czyli jak ktoś to podłączał to musiał np przeciąć przewód od pompy czy zapłonu i włączając alarm przekaźnik rozłącza któryś z tych urzadzeń
Problem polega na tym, że nie ma iskry wcale. Mam blokade zapłonu (przekaźnik rozłącza/załącza przewód który idzie od stacyjki do zacisku B cewki) i myślałem, że to może sie blokada zepsuła, ale chyba blokada jest ok bo mam 12V na zacisku B cewki jak przekaźnik załączy. Zmieniłem profilaktycznie moduł i też iskry nie ma więc czepiłem sie cewki. Przewody...
Jeszcze powinieneś mieć dwa przewody bezpośrednio ze styków przekaźnika do wpięcia w rozłączany obwód w samochodzie. Pozdrawiam.
Około 90 sekund trwa zapisywanie ustawień do tego sterownika silnika po wyłączeniu zapłonu tak że trzeba poczekać aż usłyszy się pyknięcie rozłączania sekcji przekaźnika
No dobra zakładając że u mnie idą kabelki do fabrycznego przekaźnika zapłonu jak to gaszenie się tam odbywa ? Bo domyślam się że fabryczny kabelek idący ze stacyjki jest przecięty i podłączony szeregowo z centralką i jeśli centralka stwierdza że wyłącza zapłon to rozłącza zasilanie ze stacyjki dla przekaźnika zapłonu i silnik gaśnie ? I przede wszystkim...
jak odpalali wszystko co mieli... Dokładnie. U kolegi się kiedyś bluetooth i dane komórkowe w samochodzie rozłączały jak przełączał światła krótkie-długie. Wadliwy był przekaźnik. Natomiast rozdzielacze zapłonu w starych samochodach, albo obecnie iskrzące jeszcze komutatory w elektronarzędziach to cuda w eterze.
Właśnie, jak na razie nie znalazłem miejsca odcięcia. Czy te alarmy posiadają dodatkowy przekaźnik do odcięcia, czy odbywa się to w centralce? W samej centralce jest na pewno jeden przekaźnik ale może być używany do innych celów np. kierunków, a nie rozłączania zapłonu. Żadne z wyprowadzeń modułu alarmu nie ma połączenia z bezpiecznikiem "7", tyle na...
własnie tak sobie czytałem ten temat i zastanawia mnie jedną rzeczą, otóż montuje alarmy w pojazdach i mają one funkcję identyfikacji kierowcy (immobiliser) w postaci ukrytego przycisku czyli po włączeniu stacyjki przekaźnik automatycznie rozłącza dany obwód i auta nie uruchomimy aż do momentu naciścnięcia przycisku .. wtedy przekaźnik się wyłącza i...
Witam. Wystąpił u mnie problem z modułem i przekaźnikiem grzania świec. Po przekreceniu zapłonu kontrolka gaśnie po jakimś czasie prawidłowo, przekaźnik rozłącza moduł grzania świec, zapłon przekrecony - silnik jeszcze nie uruchomiony - i zaczyna się dyskoteka przekaźnika swiec (załącza i rozłacza co chwilę). Temat identyczny był juz tu taj na forum,...
potrzebuję schematu lub pomysłu na wykonanie urządzenia urachamiającego przekaźnik. warunkiem jest osiągnięcie temperatury np25 stopniC , czyli urządzenie po włączeniu zapłonu podaje sygnał na przekaźnik a po uzyskaniu temp.25C rozłącza napięcie na przekaźnik, mam różne czujniki/ oporność od 5 do 15/. proszę o pomoc
Ja w swojej Astrze H rozłączanie zasilania gniazdka zapalniczki zrealizowałem na przekaźniku ukrytym w tunelu środkowym. Cewka przekaźnika zasilana jest z wiązki szyb elektrycznych. Jest tam przewód na którym pojawia się napięcie 12v wzbudzające sterowniki szyb w drzwiach. Dzięki takiemu rozwiązaniu napięcie na gnieździe zapalniczki pojawia się po przekręceniu...
1.W zestawie powinien być przekaźnik,za pomocą tego przewodu sterujesz przekaźnikiem który wpina się w rozłączany obwód np. odcięcie zapłonu, odcięcie pompy paliwa itp, co kto woli. 2.Jest to +12V pojawiające się po włączeniu zapłonu. 3.Wyłącznik światła STOP przy pedale hamulca. 4.Syrena alarmu +12V
Jaki masz alarm i jak masz zrobioną blokadę zapłonu. Jeżeli masz na dodatkowym przekaźniku a nie wbudowanym w centralkę sprawdź przewód podający napięcie na przekaźnik. Jeżeli jest to + pojawiający sie po przekręceniu stacyjki to zamień go na stałe zasilanie. Czasami tak się dzieje , że jeżeli zasilanie do przekaźnika blokady zapłonu idze jako + po...
Jeszcze jest inne ciekawe rozwiązanie - przerywamy plusik idący na cewki zapłonowe, to tylko jeden przewód. A tak ogólnie to wyjmij na chwilkę przekaźnik zapłonu i masz co chciałeś - teraz tylko znajdź przewód który nim steruje i ten rozłączaj dodatkowym przekaźnikiem, przełącznikiem, whatever:) Następne takie rozważania bez konkretów nagrodzę ostrzeżeniem....
prawdopodobnie te tykanie to przekaźnik lub elektromagnes odcięcia paliwa lub zapłonu Bzdura. Po co ewentualny przekaźnik blokady miałby tykać, czyli cyklicznie załączać się i rozłączać? Google i forum nie milczą na temat tego alarmu. Warto poczytać.
Witam! Mam problem z Focusem C max. Już mi sił brakuje na znalezienie usterki. Gdy jest zimno nie usypia się sterownik silnika, przekaźnik numer R14 w komorze silnika się nie rozłącza - po jakiś 30 minutach robi się lekko ciepły. Dzieje się tak głównie jak jest zimno. Gdy trzymałem auto w ogrzewanym garażu po wyciągnięciu kluczyka ładnie się usypia,...
Witam, Panowie, pacjentem jest Passat 1.6 DTI z silnikiem CAYC i sterownikiem Simos PCR 2.1., podejrzewam usterkę sterownika. Objawy to błędy i mrugająca kontrolka świec żarowych. Address 01: Engine Labels: 03L-906-023-CAY.clb Control Module Part Number: 03L 906 023 GL HW: 03L 906 023 A Component and/or Version: 1,6l R4 CR td H23 9972 Software Coding:...
Nie tylko chodzi o grzanie się tranzystora. Chodzi również, albo nawet przede wszystkim o to, aby tranzystor był w pełnym nasyceniu, "daleko" od obszaru pracy liniowej, gdyż każda zmiana warunków pracy (np. temperatury - w samochodzie np. te temperatury są ekstremalne - od -30stC do +40 stC)) może to zmienić i tranzystor nie tylko będzie się grzał...
Tak rozłącza się prąd ale po około 20 sekundach, a następnie po 10 sekundach can bus robi test, na około 20 sekund. Musze wpiąć się przewodem sygnałowym do sterowania oświetlenia. Tylko że to sterowanie jest połączone z sygnałem włącz oświetlenie. Chodzi o to żeby sterowanie było po zapłonie i po wyłączeniu zapłonu nie paliło się światło. A przez ten...
Witam, chciałem podpiąć się do tematu. Mam podobne zagadnienie do rozpracowania. Chce zrobić opóźnienie rozłączania przekaźnika 12V. Wasze wypowiedzi w temacie dużo mi pomogły. Sytuacja u mnie jest troszkę inna. Mam układ lm2917 który rozłącza sterownik zapłonu przy zadanych obrotach (regulowane ograniczenie obrotów) i chce mieć wpływ na podtrzymanie...
Martwi mnie tylko jedna rzecz a mianowicie ten pobór prądu na włączonym heblu 460 mA jaki pobiera ten elektrozawór.Ale wychodzi na to że tak ma być. Nie ma być na nim po włączeniu hebla prądu !!! ostatni raz pisze .....po wyłączeniu zapłonu ma pojawić się zasilanie ze stacyjki na bezpieczniku F110 z niego na punkt "P" przekaźnika zwłocznego i wtedy...
skoro sterownik od razu podaję masę na wtryski przekaźnik pompy po włączeniu zapłonu jak pisałeś w poprzednim temacie to obstawiam za uszkodzeniem sterownika
Co rozłącza przekaźnik ? Sygnał ze sterownika czy jest jakiś w nim bimetal ? w miejsce obwodu sterowania przekaźnika włożyłem 5W5 i zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie ok 3-4sek po wyłączeniu zapłonu. Co ma do tego praca przekaźnika ?
Dzięki. Właśnie o takie konkrety mi chodziło. Jeżeli chodzi o światła, to przy wyłączonym zapłonie świecą tylko pozycyjne, ale wycieraczki mogę włączyć, choć przesuwają się jak kulawy żółw. Przekaźnik właśnie sprawdziłem i jest, działa poprawnie. Ale u mnie jest w obudowie jasnoszarej z numerem "213", w pozycji do góry nogami (chodzi o napis). Parametry...
Źle mnie zrozumiałeś. Nie twierdzę, że fabryczny przewód wpięty jest bezpośrednio do centrali, tylko uważam, że trzeba się skupić na "syrenie", bo tam jest centrala i stamtąd wychodzą przewody zasilające przekaźnik rozłączający zapłon, chyba, że jakiś magik podpiął bez przekaźnika. Co by nie było, należy odnaleźć przewód, który został przecięty i wpięty...
I automatycznie włączać ten obwód przekaźnikiem np z obwodu zapalniczki gdzie napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka. Nie w każdym aucie napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka. Niektóre mają zasilanie zapalniczki na stałe. Proponuję zastosować przekaznik z bezpiecznikiem 30A sterowanie po kluczyku lub zapaleniu auta i wyłącznik z kontrolką....
cześć! z tymi zabezpieczeniami to wszystko musi być przemyślane dokładnie. ja kiedyś zrobiłem załączanie zasilania zapłonu na przekaźniku i przekaźnik padł, zapłon się wyłączył, wszyscy pojechali ze skrzyżowania a ja zostałem :D mogło być gorzej ... dlatego chyba byłoby najlepiej gdyby przekaźnik rozłączał styki dopiero po podaniu napięcia. wtedy nawet...
Iść za przewodami od przycisku do centralki, zbędne połączenia usunąć, rozcięty obwód połączyć. Kontrolka w kółku na zdjęciu jest od fabrycznego immo i nie ma nic wspólnego z tym przyciskiem. Być może ten przycisk steruje przekaźnikiem z samo podtrzymaniem który to przekaźnik rozłącza fabryczną pętlę immo? No bo jak wyjaśnić fakt że autorowi owy przycisk...
Więc tak. Kupiłem wczoraj alarm razem z blokadą. Dokładnie taki : http://stig.iq.pl/alarmsamV43/gall202121... Podłączyłem, żeby rozcinał mi rozrusznik. Uaktywniłem przycisk (przełącznikiem na centrali alarmu). Rozrusznik jest rozłączany przez przekaźnik pokazany na zdjęciu. Jednak po włączeniu zapłonu słychać, że przekaźnik cyka. Jednak nawet...
Konstrukcja samego zamka cyfrowego może być standardowa. Można samemu zaprojektować jakiś układ takiego zamka, wykorzystać gotowy projekt zamieszczony np. w czasopiśmie dla elektroników, lub najmniej ambitnie kupić gotowy do złożenia kit. Przekaźnik takiego zamka powinien tylko załączać / rozłączać obwód zapłonu samochodu, tak aby bez podania kodu nie...
Jakie są objawy jak mapa jest rozjechana, więcej pali? Można zastosować czasówkę 20s po włączeniu zapłonu. Czasówka zasilala by przekaźnik ktory na chwile a konkretnie na czas rozruchu rozłączała by czujnik lub właczała opornik symulujący niską temperaturę.
Ładnie wpasowane tylko czy aby jest tam te wymagane minimum 25cm od nawierzchni? Poza tym te otwory w zderzaku pewnie miały inne zadanie. Daj inny przekaźnik, tak żeby rozłączał po podaniu napięcia na cewkę, a plus na światła po prostu po włączeniu zapłonu a nie dopiero po uruchomieniu silnika bo tak właściwie powinno być wg przepisów.
Chodzi oto że sterownik sam rozłącza przekaźnik zasilający ECM i nie wyłącza go odrazu po wyłączeniu stacyjki. VCDSem robię to gaśnie ładnie ?Dlatego bo nie wyłączasz zapłonu. W twoim przypadku zabezpieczenie od razu wyłącza zasilanie ECM .
Witam,autko niestety nie rozłącza przekaźników świec żarowych po uruchomieniu silnika-grzeją cały czas.Po włączeniu zapłonu świece podgrzewa przez kilka sekund i wyłącza,jest ok.Sterownik załączający to NIAGARA RTP 6-12 12V,prosty dwuprzekaźnikowy układ który ma masę i dwa przewody sterujące.Moje pytanie,skąd podawany jest sygnał sterujący-z modułu...
Odpowiadam, że pierwsze co sprawdziłem, to to czy wentylator się obraca i czy robi to bez oporów. Kolejno po wymontowaniu wentylatora sprawdzałem czy nie jest zawilgocony, następnie zacząłem sprawdzać po kolei wtyki i żaden nie był upalony. Pierwsze co mi przyszło wtedy do głowy, to zrobienie bajpasa przewodów plusowych. Po włączeniu zapłonu wentylator...
Nie taka bzdura, z zastrzeżeniami. Nie widziałem fabrycznych takich instalacji, jednak teraz dzwoniłem do tego znajomego i w swym sprowadzonym z Niemiec Golfie ma tak, że musi włączyć radio, choćby na poziom głośności „zero” – byle tylko szło, i dopiero odpali auto. O tą szybę chodzi o tyle, że to już sam sobie dorobił jako drugi stopień...
Panowie, nie świeci mi kontrolka świec żarowych, zlokalizowałem przekaźnik w skrzynce z komputerem ale wygląda na to że jest sprawny, po włączeniu zapłonu załącza się a po ok 10 15 sekund rozłącza, wyjmowałem również licznik aby sprawdzić diodę i dioda jest ok, nie mogę natomiast zlokalizować tego przekaźnika/sterownika ze zdjęcia powyżej, czy oprócz...
Tak, za schowkiem pasażera jest przekaźnik, u mnie jeden, i analizując schemat trzeba dać napięcie na jeden z końców cewki, zasilanie na styk "roboczy" jest cały czas, nawet bez zapłonu. Ten przekaźnik jest wyzwalany ze sterownika, rozłączany jest np. w przypadku gdyby wentylator był zablokowany mechanicznie, nie mógł ruszyć itp., ale mniejsza o to....
Koledzy jak w temacie. superb rok 2010 silnik 1.9 tdi odpala od strzała i po kilku minutach gaśnie . Jak już autko zgaśnie to czasem po ponownym cofnięciu kluczyka odpala . Czasem jest tak ,że ponowne włączenie zapłonu i brak kontrolek na liczniku , brak reakcji na rozrusznik . Zostawiam je na jakiś czas ( od pół godz do 2 godz ) i odpala pięknie ....
Witam. Męczę problem blokady samochodowej już dwa tygodnie. Ciągle wyskakują mi jakieś problemy, a to z racji, że nie jestem asem w elektronice. Chciałem zrobić blokadę zapłonu. Rozblokowanie nastąpiłoby za pomocą jakiegoś wyłącznika, wtyczki itp. Chciałbym w momencie wyłączenia blokady usłyszeć krótki beep. Zrobiłem więc generator monostabilny na 555...
Witam, Mam kłopot z elektryka. Auto funkcjonuje normalnie. Losowo wywala na desce monit ostrzeżenie silnik na żółto. Po sprawdzeniu Delphim, później u speca Davie'm błąd przekaźnik główny przerwany obwód (wymienił przekaźnik). Problem dalej istnieje. Losowo przy zgaszonym aucie i stacyjce na zero przekaźnik cyka. Coś go załącza i rozłącza. Zdaża się...
W stacyjkach Vw jest tak zrobione, że jest styk zapłonu czyli to " 15 ", kolor czarny, jest wykorzystane do zapłonu właśnie i niektórych mniej "prądożernych" ale ważnych dla otoczenia odbiorników: kierunkowskazy, cofania. Oprócz tego jest styk " X ", kolor czarny z żółtym paskiem, który załącza się z zapłonem ale rozłącza na czas kręcenia starterem,...
Zweryfikowałem przekaźniki 644: 1. przekaźnik napięcia zasilania (15) - J329 (na cewce 61,1 Ω, załącza się przy 6 V, rozłącza przy 2,7 V) 2. przekaźnik przełączający dla styku X - J59 (na cewce 61 Ω, załącza się przy 5,6 V, rozłącza przy 1,9 V) https://obrazki.elektroda.pl/7129603200_... Przekaźniki wyglądają na dobre, bezpiecznik nr...
Witam.styki robocze są ok. natomiast jest problem na stykach sterujących, bo po włączeniu zapłonu przekaźnik ten cały czas jest zasilany przewodem 292.Według schematu widzę że ten przekaźnik jest sterowany serownikiem 2461 którego nie mogę zlokalizować.Zastanawia mnie też przewód 1058 czy to tylko jest połączenie z masą
Masz rację, od wyłączenia zapłonu do rozłączenia przekaźnika mija 5min i 20s. I mówisz, że to normalne? Myślałem że to ten przekaźnik się nie rozłącza i rozłądowuje aku. Choć nie zawsze sie tak dzieje. Ostatnio przejechałem 20km i zgasiłem go około 19. Rano o 10 już trzeba było pchać. A czasem stoi 4 dni i pali na dotyk. Nigdy nie zostawiam go na alarmie...
Samochod to supra mkIII 3,0 7MGE. Nie ma sie wyłacznika po okreslonym czasie tylko jak zamknie drzwi. A moze sa dane dwa rownolegle zasilania. Jedno bezpośrednio z zapłonu (czyli wlączy sie jak bedzie stacyjka załączona), a drugie poprzez przekaźnik załączany, a może raczej rozłączany przez włącznik przy drzwiach. Ale to mi rozwiązuje wyłączanie przez...
Jeśli chcesz tylko wyłączyć a nie demontować zazwyczaj pomada odcięcie zasilania alarmu, nie wyciągaj kostki, bo rozłączasz obwód zabezpieczeń. Powinien być bezpiecznik na czerwonym kablu. Jeśli to nie pomoże to sprawdź czy z obudowy centralki (nie kostka) nie wychodzą dwa grube kable (1.5 -2 mm.), jeśli tak spróbuj połączyć. Niektóre alarmy mają tak...
Witam, dziękuję za informację i wykonaną pracę. Mam podobny problem błąd niskie cisnienie mocznika (peugeot 508). Po krotkim rozłączeniu złącza przy zbiornku przez okolo 30 sek można wykonać test (diagbox) wydajność mocznika- słychać pracę pompy około 5,6 bar, sterowanie przekaznika wtryskiwacza- słychać tykanie . Po tych 30 sek słychać jak rozłącza...
radio blaupunkt ale co ono ma do odpalenie dodam jeszcze że to rok 2001 przepraszam za pomyłkę zauważyłem że po kilkunastu przekręceniach stacyjką na zapłon ginie defekt i auto daje się uruchomić i odpala i działa poprawnie bez problemu i nie zgaśnie samo: po zgaszeniu po pewnym czasie(jakieś 10 s) kliknie przekaźnik r43 (jak się nie mylę to on daje...
Nie cewkami steruje moduł , nie ma żadnych przekaźników , chyba że były by zalane w gumie w środku. Ale bardziej obstawiał bym że samą cewką steruje jakiś tranzystor. Z moduł biegną kable do samych cewek. Nie skrzynia jest w pełni manualna , moduł steruje też syreną cofania , blokadą zapłonu w przypadku zostawienia w pozycji jazdy do przodu lub do tyłu....
Jeśli chodzi o sam przekaźnik to to nie problem bo można go zawsze zdublować powiedzmy takim na 30A ciągłego obciążenia i będzie to śmigać. Ale Ampio ma immobiliser aktywny czyli rozłącza obwód dopiero po podaniu plusa z zapłonu. I w momencie przekręcenia kluczyka gdy immo jest w trybie blokowania przez mały ułamek sekundy przekaźnik puszcza impuls...
Teraz wydaje sie jak najbardziej poprawne. Zauwaz ze jesli auto zgasnie podczas jazdy i bedziesz odpalal kluczykiem to po ponownym przekreceniu bedziesz musial nacisnac mikrostyk. Chyba ze stacyjka pozwala na ponowne zakrecenie rozrusznikiem bez cofania w pozycje 0 I o to właśnie mi chodziło. Przydałby się jeszcze jakiś prosty sposób rozłączania zapłonu,...
Przecinasz interesujący cię przewód w instalacji samochodu i do jego końców dołączasz te czarne przewody blokady wychodzące z centrali alarmu. Odcięcie jest zrobione na zwykłym przekaźniku więc nie ma tu żadnych czarów. Sprawdź tylko czy wydajność prądowa styków przekaźnika blokady jest adekwatna do wartości prądu płynącego w rozłączanym obwodzie. Poza...
Wyjścia Dout lokalizatora nie powinieneś podłączać do żadnego istniejącego w aucie przekaźnika! Wolno Ci go użyć do rozłączania jakiegoś obwodu przy pomocy dołożonego przekaźnika, podłączonego w sposób pokazany na ilustracji. Przedstawiony przykład pokazuje rozcięcie obwodu sterowania rozrusznika i jest to jedyny obwód, jaki zgodnie z prawem można rozciąć,...
Pompa na 100% do wymiany.Po prostu się zaciera.Co zresztą nie jest wcale dziwne jak się jeździ wyłącznie na gazie z niskim stanem paliwa w zbiorniku.(choć w przypadku gazu w tym aucie pompa jest wyłączana), a chodzi o wodę w zbiorniku.A co do sterowania to w samym przekaźniku jest układ elektroniczny który otrzymuje impulsy zapłonu z zewnątrz, i jeśli...
Wszystko to jak to działa zależny od marki, modelu i roku produkcji. Producenci mieszają w tym strasznie. Jeżeli akumulator średnio wytrzymuje z 4-6 lat (nie piszemy o super mądrych co mają aku ponad 20 lat i się chwalą). To takie zabiegi gaszenia "z" czy "bez" przedłuży żywotność lub skróci o około kilka- kilkanaście tygodni i nic więcej. A same stacyjki...
Witam, Jakiś czas temu w moim samochodzie MG ZR 1,8 polift z 2005 roku zadziały się dziwne rzeczy. Po włączeniu zapłonu automatycznie włączały się światła awaryjne i otwierał centralny zamek. Długo walczyłem z problemem (m.in. sprawdzenie wyłącznika bezwładnościowego, rozłączenie wszystkich możliwych kostek, do których miałem dostęp, podmiana modułu...
:Kozak - wolę napisać, bo nie raz się zdarzało, że ludzie widząc motocykl lubili sobie podejść, coś nacisnąć, szarpnąć, nadepnąć (koledze bez pytania sadzali dzieciaki na trajce)... Ile tam jest blokad zapłonu oryginalnie? Nie ma jakiegoś układu odcinającego, jak boczna stopka jest rozłożona? Musisz dojść do momentu, gdy możesz odpalić motocykl z przycisku...
Zobacz czy na wtryskiwacz dochodzi zasilanie. Jak zdejmiesz kopułkę z przepustnicy to będzie widać wtrysk. Do jego wtyczki dochodzą 4 przewody: 2 od czujnika temperatury i 2 do zasilania wtryskiwacza. Wtryskiwacz ma stałego plusa z przekaźnika pompy (jest tylko jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu lub jak wał się kręci) i impulsy masy ze sterownika silnika....
Cześć, mam mały problem. Mam w aucie taki układzik: http://obrazki.elektroda.pl/4492080800_1... Od momentu zapłonu układzik włącza przekaźnik na ok 1minutę, problem polega na tym że podczas odpalania auta moduł się na chwilę wyłącza i po chwili z powrotem się włącza. Jak wyeliminować to zjawisko? Dodam że układ jest podłączony pod +...
Witam pięknie, chłopaki potrzebna pomoc, mam zamiar zamontować sobie światła dzienne, pytanie zasadnicze - czy jak podłączę je za pomocą zwykłego przekaźnika wg schematu, to będą się rozłączały w momencie włączenia świateł pozycyjnych? I jeszcze jedno - czy masę muszę też wpinać do przekaźnika czy wystarczy masa w lampach dziennych? pin 85 - plus ze...
W maluchach była stacyjka z dodatkowym stykiem do zasilania świateł, które rozłączało je podczas rozruchu. W maluchach z resztą układ połączenia wyłącznika świateł był taki, że światła zapalały się i gasły automatycznie po przekręceniu stacyjki. Takcih aut było więcej - to nie było dodatkowy styk tylko było tak podłączone, że dane zapłonu odcinało...
Witam. Chodzi mi o układ załaczajacy przekaźnik który będzie działał od razu tylko 2, 3s od podania impulsu (+12 po przekręceniu stacyjki), potem sie rozłączał (mimo ze +12 będzie nadal podawane). Może być na NE555 tylko rozpisane dla szarego człowieka :d generalnie to jest do auta, wchodzę przekręcam kluczyk i przez 2,3s od razu pali się żarówka którą...
Prościej będzie zamontować zewnętrzny przekaźnik i bez ryzyka uszkodzenia sterownika, wpinasz się w ten sam przewód co BINGO rozłącza wtrysk.
Pacjent Toyota Auris 1.3 mk1 2011. Auto dziś rano nie odpaliło, rozrusznik kręci, ale co ciekawe przełączając z pozycji zapłonu na rozruch kręci tak długo (bez trzymania), aż nie wyłączy się kluczyka do pozycji zapłonu - jakby nie wracał na swoją pozycje (choć teoretycznie wraca- trudno wyczuć). Do tego śmierdzi benzyna (raczej objaw tego ze pompa podaje...
Witam wszystkich. Dziękuję za zainteresowanie tematem. Do kolegi szymtro. Te kontrolki nadal się świeciły nawet po wyjęciu obu przekaźników, a gaz mam założony o sierpnia 2005r. Do kolegi Stefanek1. Kolega źle mnie zrozumiał, kontrolki świecą się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Do chwili obecnej nie sprawdziłem alternatora, zaraz to zrobię. Do kolegi...
Schemat w rękę i zobacz gdzie prowadzą, czy do pompki i zapłonu i czy przypadkiem nie idą na styki przekaźników tego alarmu. Jeśli tak, to je połaczyć na krótko, jeśli alarm żyje/nie żyje. Nie wiem co on tam jeszcze rozłącza. Albo jedź do elektryka.
W instrukcji jest opis jak to zrobić. Musisz zastosować dodatkowy przekaźnik zasilany po stacyjce, a rozłączający (po włączeniu zapłonu) przewód niebieski (czujniki drzwiowe). Inaczej tego nie zrobisz. Pozdr
piętnastka nie jest rozłączana na sterownik. Masz gdzieś ugnitą wiązke, daj to do obejrzenia jakiemuś elektrykowi. Dzięki za ww. sugestię, ale nie rozumiem ww. cytatu - nr-y poszczególnych złącz na schematach są 4-cyfrowe, więc co to jest "piętnastka". Możliwe, że się skończy wizytą u elektryka, ale jestem elektronikiem i naprawa wiązki, wymiana konektorów,...
Ja mam podobny problem. Mianowicie jak włączę zapłon a potem go chcę wyłączyć, to wyciągnę już kluczyk ze stacyjki, a silnik dalej pracuje, mimo, że jestem pewien że stacyjka rozłącza. Znalazłem przekażnik taki czarny PK 1. Jeśli go wyciągnę, silnik gaśnie, teraz mogę go włożyć spowrotem i już go nie zaciąga do następnego włączenia zapłonu. Sprawdzałem...
Witam wszystkich, jestem tu nowy,to mój pierwszy post i mam parę pytań: 1.Dlaczego kontrolka świec żarowych w oplu kadecie 1.7 diesel(94 rok,hatchback) po włączeniu zapłonu gaśnie po ok 8 sek, a przekaźnik odłącza świece po ok 17 sekundach? 2.Czy kontrolka nie powinna się wyłączać razem ze świecami, sygnalizując że skończyły grzać? 3.Czy można podłączyć...
Cześć Chciałbym zamówić jeśli ktoś zechciałby wykonać taki "zestaw" który rozłączałby przewód plusowy. W zamyśle klawiszESP ma rozłączać przewód plusowy zasilania idące do stacyjki. Przewód plusowy który idzie do stacyjki mam już zlokalizowany i jak go przeciąłem rozrusznik kręci ale auto nie odpala, nie ma też podświetlenia deski po przekręceniu kluczyka...
Może się komuś to przyda, gdyż znalazłem przyczynę usterki. Odpowiedzialny za nią był przewód pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika.Masował z obudową karoserii auta i to prowadziło do przepalania bezpiecznika. Usterkę usunąłem i jest ok. A to że przy próbie zapłonu słychać było cykanie jakiegoś przekaźnika w samej pompie paliwa i nic poza tym...
Bezpiecznik to chyba F11 ?? 15A, który to wcześniej się przepalał z powodu grzałki odmy , którą to grzałkę odłączyłem wypinając kostkę, A czy mógłbyś mi sprawdzić czy ten przekaźnik sam powinien się rozłączyć sam ??czy rozłącza go tylko i wyłącznie sygnał z sterownika silnika??? Jeszcze dodam kolejną usterkę - pojawiła się przy tych działaniach nagle,...
Witam Coś tu namieszałeś. Założyłeś alternator od poloneza, ale 9 diodowy? Czy regulator Jezpol ma oznaczenie 9d? Jeżeli nie to kup taki i podłącz wg schematu. 30/51 nie może być podłączone do masy, tylko do kontrolki!!! Drugi styk kontrolki jest podłączony w liczniku do masy! 86 to + po zapłonie. 85 to wzbudzenie 87 ma mostek z 86(chyba były takie...
Citroen Xantia II 2.0HDI 109KM. Witam. Po dłuższych poszukiwaniach internetowych i próby dojścia samemu co jest nie tak, postanowiłem napisać ten post. Miałem kłopoty z gasnącym silnikiem podczas jazdy. Po rozeznaniu co jest nie tak wyszło, że musiałem wymienić pompę paliwa w zbiorniku oraz zawór wysokiego ciśnienia. Miał odcięty filterek. Po tych zabiegach...
Ponawiam temat, niestety. ECU podłączyłem drugie, na pewno sprawne i nadal to samo. Po przekręceniu zapłonu pompka pracuje cały czas, zamiast nabić ciśnienie i się wyłączyć. Wydaje mi się, że silnik na nowym sterowniku pracuje co prawda równiej, lecz niestety nie mogłem już wykonać jazdy próbnej(nie chciałem już w razie czego o tej porze auta holować)....
Akumulator pomocniczy odnalazłem jest to standardowy kwasowy o pojemności 45Ah i to on jest odpowiedzialny za załączanie kontrolek, nadmuchu i sterowania pojazdem - wymieniłem go. Nadal mam problem z ładowaniem ładowarka załączy się i podbije napięcie do 50V podziała maksymalnie 0,5 godziny i się rozłącza - miga błąd 52. Z ładowarką chyba jest coś nie...
Wydaje się, że ustaliłem w końcu przyczynę wadliwego działania tej translacji. Dokładniejsze badania wykazały, że podczas wybierania na linii od strony Strowgera generują się spore przepięcia. Dojście do tego nie było łatwe, ale pomogła obserwacja: Otóż, jeśli "podniosło się" translację (po zresetowaniu arduino) naciskając kotwicę przekaźnika wykrywającego...
Rozumiem. Myślałem że w skrzynce bezpieczników jest jakaś dodatkowa skrzynka dedykowana ogrzewaniu foteli. Podłączyłem fotel wraz z włącznikiem i działa. Jak fotel się nagrzeje to przekaźnik rozłącza grzałki. Czy to normalne że siedzisko jest trochę zimniejsze od oparcia? Głównie na środku? Jeszcze muszę podłączyć prawy fotel i go sprawdzić. Planuję...
Tak dokładnie. Dokładnie nie. 85 to masa, a 86 to plus. Tak jest prawidło. Jak włożysz przekaźnik z dioda zabezpieczającą to piękne zwarcie będzie. O tym że wyjście ma być na 87 a nie 87a już nawet nie wspominam. W powyższym układzie zasilanie będzie tylko bez włączonego zapłonu. Po włączeniu zniknie. Swój drogą nie myślałeś o wyłączniku.? Co takiego...
Cześć Mam prośbę, jak należy podłączyć np jakiś przekaźnik aby mostkował mi przewód z klawisza jednostanowego? W zamyśle klawisz ten ma rozłączać przewód plusowy zasilania idące do stacyjki. Przewód plusowy który idzie do stacyjki mam już zlokalizowany i jak go przeciąłem rozrusznik kręci ale auto nie odpala, nie ma też podświetlenia deski po przekręceniu...
Najprościej było by to zrobić na obrotomierzu. A zamiast bloku wskaźnika zrobić układ działający progowo. Najlepiej jakiś komparator, który porównywał by poziom napięcia wejściowego z jakimś zadanym (ustalonym) i jeśli to drugie by wzrosło ponad poziom, to następowało by zadziałanie układu i odcięcie zapłonu. Można też zrobić wykorzystując linijkę diodową...
Chciałem zrobić odcięcie zapłonu w samochodzie Skoda Felicja 1,6. Elementem wykonawczym ma być przekaźnik, który będzie rozłączał przewód do cewki zapłonowej (załączanie przekaźnika to inna sprawa i nie o to mi tutaj chodzi). Do cewki zapłonowej wchodzą 3 przewody (w załączniku schemat): +12V, MASA i "sterowanie" (przewód od sterownika silnika do wytworzenia...
rozłącza przekaźnik przekaźnik załącza rozłącza przekaźnik rozłącza zasilanie
stacyjki renault zmywarka awaria drzwi excel format komórki
vectra swiatłowód vectra swiatłowód
Ekspres Philips: Kod 5 po odpowietrzeniu - co robić? Olej Sil-Oil do piły spalinowej NAC CTS 45-40-01