Jedyny sposób jaki mi przychodzi do głowy to po prostu wyszukiwanie okręgu, na którym leżą zinterpolowane punkty i ponadto o promieniu niewiele różniącym się od promienia okręgu sąsiadującego. Bo jak rozumiem owa otoczka nie może zdradzać wizualnie punktów łamania? W skrajnym przypadku można by podzielić krzywą na tak wiele odcinków, że przybliżeniem...
Visio, ABC Flowcharter? Z darmowych : DIA (polecam ten)
Używam diagram designera. Bardzo prosty i fajny. Może nie dałbym 10pkt. za interfejs użytkownika, ale jest ok.
Iteracja w 2 osiach nie stanowiłaby problemu, gdybyś miał możliwość zapuszczenia i synchronizacji 2 wątków, lub dość pamięci (tablica o rozmiarze y3 -y1) na zapamiętanie wyników. Albert
wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Br... jest tam fragment o elipsie Opcjonalnie możesz zastosować taką funkcję: // angle in radians QPointF ImageUtils::calcPositionFfromAng... angle, qreal len) { // 0>=angle<=2PI qreal x = cos(angle) * len; qreal y = sin(angle) * len; return QPointF(x,...
Witam. Proszę zajrzeć tutaj : [url=http://www.willperone.net/Code/code... a Better Circle Algorithm Than Bresenham
Potrzebuję programu, który umożliwiał by modelowanie maszyny stanów czyli rysowanie diagramów algorytmów, tworzenie na tej podstawie macierzy itp. Jest dużo programów do UMLa a czy są jakieś do tworzenia maszyny stanów?
Witam, niżej zamieszczam mój program wykorzystujący algorytm Bresenhama, który rysuje linie 2D na tabelkach. Próbowałem już pare razy to przerabiać np. - tworząc linie dla osi XY i XZ, a potem odpowiednio wymnożyć (gdy w tabelce będzie "1" lub "0"). (Tu pojawiają się błędy przy rysowaniu linii) - próbowałem też wpisać do osobnej tabelki współrzędne...
http://wmula.republika.pl/articles/brese... Dalej to już sam musisz szukać.
witam. wg mnie ten algorytm powinien wygladac tak : sry za jakosc szybkie rysowanie w paincie ;P
Bo musisz opracować sobie na nowo algorytmy, zamiast opierać się na już stworzonych i na siłę próbując je dopasować... Zrozum je, nie strzelaj w to, co robią.
W Autocadzie 2010 jest rysowanie parametryczne. Tylko najpierw program musisz sobie stworzyć np. w excelu a potem zczytywać wartości do autocada.
Zawsze możesz sam sobie napisać takową funkcję, która zapisuje bezpośrednio do bufora ramki. Wystarczy zaimplementować algorytm Bresenhama i masz rysowanie linii :)
No właśnie, Możesz skopiować funkcje którą podałem ci w poprzednim wątku, ta z przerwania odczytująca stan przycisków. Dodatkowo uzbroić ją jak wyżej (at)excray napisał w odmierzanie czasu naciśnięcia. Wówczas odpowiednio ustawiasz kod klawiatury. Algorytm mniej więcej... Zaznaczam w funkcji który guzik nacisnieto, w kolejnych przerwaniach zliczamy...
Stawiam jednak na to, że wydaje Ci się, że linie rysują się szybko. Podstaw podaną funkcję i puść np. rysowanie przekątnych 100 razy. Porównaj czas w przypadku obu funkcji rysowania linii. W przypadku poprawnego zakodowania algorytmu elipsy zysk będzie jeszcze większy. Co do szybkiego wypełniania to zamiast wypełniać po punkcie może wypełniać całe bajty?...
A nie, przepraszam, ten wzór jest jednak dobry i zawsze będzie romb rysował o boku dłogości a , tylko x i y muszą być odpowiednio duże, żeby nie obcinało figury. Wspomniane k = a*√3/2 to wzór na wysokość trójkąta równobocznego o boku a . x i y to jedynie przesunięcie figury (pozycja lewego dolnego wierzchołka). Ten algorytm rysuje właśnie romb...
Nie trzeba szukać współczynników w np. metodzie interpolacji Lagrange'a. [url=http://www.algorytm.org/procedury-n... Na dole jest przykład w Java.
Wiesz co to tangens? Przyjmij że linia startuje w środku układu współrzędnych. Każdą wartość z osi X mnożysz razy tangens i masz pozycję na osi Y. Podane przez ciebie współrzędne startowe x i y dodajesz odpowiednio. Tyle cystej matematyki. Albo odwrotnie (poruszać się po y), zależy w którym oktancie jest odcinek, bo pionowych linii się tak nie da rysować....
kiziorxxx - mogę opisać algorytm. Zapewniam, że nawet gdybym udostępnił źródło, to nie będziesz w stanie się w nim połapać. Cały obszar został podzielony, jak zauważyłeś zapewne, na sektory. rysowanie linii to wyznaczanie ścieżki pomiędzy dwoma sektorami o znanych współrzędnym z pominięciem sektorów zajmowanych już przez inne ścieżki bądź elementy schematu....
Przepraszam za utrudnienie. Tak napewno chodzi o to kodowanie. Używam do pisania programów jagody. A dokładniej chodzi mi o to czy mogłabym uzyskać "przepis" na ten program, abym wiedziała czego się trzymać przy rysowaniu algorytmu a następnie pisaniu kodu.
Kolego, ja na swoim SSD1289 wyświetlałem klukę o promieniu 7 pikseli - tylko zastosowanie szybkiego zapisu blokowego pozwoliło na zmniejszenie liczby danych wymienionych podczas rysowania kulki z około 800 słów do poniżej 200 - co jakby na to nie patrzeć daje 4 krotny wzrost szybkości rysowania. Nie wiem jak Cię przekonać do rewizji algorytmów rysowania...
Zadanie raczej proste, ale tradycyjnie nie obejdzie się bez klasyka. Pokaż do umiesz, a ktoś sprawdzi co jest źle, rysowałeś już kiedyś jakiś algorytm? Jeśli tak, to zadanie proste. Rozbij sobie problem na mniejsze, najpierw narysuj schematy dla funkcji. Czyli twoje a,b,c itd. Muszę jednak zapytać skąd taki program (dziwna dość konstrukcja)? Jak już...
Witam. Czy ktoś z was jest w stanie polecić jakiś dobry kurs ( www bądź książkę) z opisem algorytmów geometrii wektorowej? na przykład rysowanie krzywej Beziera równo odległej od innej krzywej Beziera. Będę wdzięczny za każdą informacje, niemniej jednak najbardziej zależy mi na literaturze o której ktoś może się przychylnie wypowiedzieć. pozdrawiam
fanatic nie rysuj algorytmu tylko pisz od myślników jak postępujesz to zaoszczędzisz miejsca. 4 strony to za duzo chyba ci zajęło;p Rok temu ci co zdawali mieli za mało miejsca to juz po pierwszej stronie pisali i po obramowaniach kartki gdzie miejsce sie znalazło... piotrkam trzymam za slowo każdy kciuk sie liczy :)
Ale tak naprawdę to największy problem przy pisaniu wsadu to miałem z obmyślieniem sekwencji, co i kiedy ma nastąpić . Kartka na biurko + ołówek i gumka, i rysuj algorytm blokowy :) A ja z jakiegoś powodu - chyba poprzednich błędów - mam stracha ;-) co gdzie i do czego najpierw podłączyć. Od tego jest forum, by strachu nie było :) Ale pytać należy...
2 - chodzi o graficzne przesuwanie o zadany wektor? 3 - w najogólniejszej formie C=~R, M=~G, Y=~B. Oczywiście algorytmów dopasowywujących jest więcej. Generalnie każde urządzenie posługuje się własnym wzorem na wyznaczanie takich barw - od tego właście są profile barwne w Windows (*.icm)
A ja sobie postanowiłem przypomnieć stare czasy, odpaliłem specjalistyczne narzędzie do rysowania algorytmów typu MS Paint i naskrobałem takie coś: http://obrazki.elektroda.pl/5273969200_1... A że jestem złośliwy, to nie jest to kompletne rozwiązanie problemu, a więc wędka nie ryba :) Jest kilka niejasności w opisie problemu, teraz inicjatywa...
1. Jaki to procesor? Attiny2313 czy AT90S2313 czy Attiny2313 2. do pojedynczych diod led nie trzeba tranzystorów, a czym maja być zasilane "buźki"? Bo wydaje mi się, że buźki można by wysterować tranzystorami bez przekaźników 3. Po co te tranzystory na przyciskach - nie potrzebne 4. Proszę o nie rysowanie laurek - http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tres...
Po łebkach opisany algorytm... 1.Rysowanie wektora robisz tak a)rysujesz kreskę b)rysujesz trójkąt na końcu (pozycję obliczasz z wykorzystaniem zamiany wartości x/y c)wypełniasz trójkąt czarnym kolorem d)jeżeli jest włączona opcja przesuwania wektora to dodatkowo rysujesz 3 kólka (na początku, na środku do przesuwania całego wektora i na końcu) 2.Dane...
visio 4 zajmuje chyba 30MB, 2000 całą płytę wszechstronny program do rysowania diagramów nie tylko algorytmów
Czy Ty rozumiesz obrazek, który narysowałeś? Rozumiesz, jak się rysuje algorytmy? Co oznacza dla procesora kontynuacja jazdy? No właśnie. Na obrazku masz strzałki z takim opisem, które nigdzie nie prowadzą. Chodzi o to, że algorytm musi działać w pętli dopóki silnik nie zostanie wyłączony. Podobnie pytanie o radar. Natomiast jeżeli chodzi o prędkość,...
W 48pin F103 max 20kRAM. Mam już "mądry" algorytm, który ok 6 razy przyspieszy rysowanie wykresu. Z kolorowym OLED jest jeszcze problem orientacji ekranu. Ze względu na wymiary będzie to 64x96 a nie 96x64. Wymaga to innego rozmieszczenia napisów na ekranie albo sondę trzeba by trzymać w sposób niezbyt naturalny. Zrobię próby i pokażę foto i filmy z...
Witam potrzebuje pomocy w narysowaniu algorytmu programu (z zadania domowego) które brzmi Zaprojektować schemat poglądowy , narysować algorytm i napisać program <a ja potrzebuje tylko pomocy z algorytmem> w jezyku asemblera na uC 8051 realizującym funkcje : Po podaniu sygnału start , siłowniki A i B mają wykonać cykl pracy 1 wysunięcie siłownika...
Skoro rysujesz linię (wektor) to chyba można do tego zastosować któregoś z algorytmów rysowania linii? Np tu masz niezły opis z rozbiciem na kroki: https://eduinf.waw.pl/inf/utils/002_roz/...
Witam Jestem uczniem 4 klasy technikum na kierunku technik mechatronik. Przygotowuję się obecnie do praktycznego egzaminu zawodowego więc rozwiązuję egzaminy zawodowe z przednich lat. Dotarłem do egzaminu z roku 2014 i zacząłem od zadania nr 3. Szło ładnie do czasu aż nie musiałem wykonać pkt 5 i 6. Nie mam doświadczenia w rysowaniu algorytmów, a grafceta...
Algorytmy możesz zapisać w masie programów do rysowania wszelkich schematów, ja kiedyś używałem z powodzeniem opensource'owego Diagram Designer'a http://meesoft.logicnet.dk/DiagramDesign... .
Witam. Muszę opracować na lekcję informatyki 2 algorytmy - dithering floyda-steinberga i rysowanie histogramów. Do napisania programów brakuje mi tylko sposobu na odczytanie z bitmapy odcienia każdego z pikseli po kolei. W pierwszym przypadku będzie to bitmapa w 8 bitowej skali szarości. Chcę zapisać odcienie każdego z piksela do osobnej komórki w tablicy...
LineTo z pewnością będzie znacznie szybsze od ręcznego kreślenia. Szybsze może być już tylko przerzucenie tego na procesor graficzny. Oczywiście w całym rysowaniu najwolniejszym etapem jest wyznaczenie tego na ekranie, dlatego dla wydajności prawie zawsze dokonuje się rysowania na obrazie przetrzymywanym w pamięci a następnie całość wyświetlana na ekran...
Napisz program dla commodore 64 który narysuje okrąg na środku ekranu o średnicy połowy wysokości ekranu Oto przykładowy program w języku BASIC, który narysuje okrąg na środku ekranu Commodore 64 o średnicy połowej wysokości ekranu. Wymagane jest obliczenie współrzędnych pikseli i narysowanie okręgu przy użyciu standardowych poleceń graficznych BASIC-a....
Zapewne matematyk mógłby ci pomóc. Tu nie chodzi o znajomość języka programowania ale o matematykę i algorytm. Dodam, że sam bym próbował zmodyfikować algorytm rysowania koła.
Generalnie podana jest tylko długość zewnętrznego kwadratu, resztę obliczyłem z kartki.... A ze środkiem to nie widzę tego, ale dzięki że starasz się pomóc...
Wróćmy do Proteus'a, czy jest możliwe ustawienie ścieżek tak, aby tylko skręcały pod kątem 90 stopni, chciałbym, aby program pomagał przy projektowaniu na płytkach uniwersalnych tzw. donutboard Tak, w programie Proteus jest możliwe projektowanie ścieżek pod kątem 90 stopni, co może być szczególnie użyteczne przy projektowaniu na płytkach uniwersalnych...
Racja, algorytm typu przeszkoda-> skręć nie jest doskonały. Niemniej jednak funkcje sterowania silnikami są rozmyte, tzn. prędkości poszczególnych silników są arytmetycznymi funkcjami związanymi z odległościami z sonarów. Dzięki temu robot "płynnie" omija przeszkody, a tylko w newralgicznych sytuacjach wykonuje strikte zadane manewry. Rzeczywiście możnaby...
Jeśli jest ważne, co ile stopni należy samplować bitmapę, to można prosto wyznaczać kolejne współrzędne w układzie radialnym i przeliczać j.w. W takim wypadku wychodzą jednak współrzędne ułamkowe i w zasadzie dla otrzymania prawidłowej wartości koloru w wyznaczonym miejscu trzebaby uśrednić wartości sąsiadujących punktów - jakąś metodą resamplingu....
Ciekawe, co jest dłuższe - kod, czy dokumentacja? nie rozumiem sensu tworzenia takiej dokumentacji do tak prostego algorytmu i kodu. Kod można było napisać w ciągu połowy czasu straconego na rysowanie bloczków, z których kompletnie nic nie wynika. Tak, jak napisał Freddie - pachnie to prostym, fatalnie zrobionym projektem, którego twórca wykazał się...
Dodałem bufor ramki, który zniwelował nieco uciążliwe migotanie. Dostosowałem algorytm rysowania punktu do rysowania w buforze. Cały model po przeliczeniu wierzchołków renderuje się w buforze znajdującym się w zewnętrznej pamięci XRAM. Gdy już cały bufor jest gotowy, następuje skopiowanie go do pamięci wyświetlacza. To taki mini double buffering. Większość...
Tak jak pisałem wyżej - za pomocą klas i zapamiętywania współrzędnych dla każdej kreseczki. A tak na szybko to możesz tak: public class MyLine { public Pen pen; public int xa; public int ya; public int xb; public int yb; public void Draw(Graphics g) { g.DrawLine(pen, xa, ya, xb, yb); } } Taka pomocnicza klasa - niepoprawna...
Złożoność służy raczej do porównywania algorytmów ze sobą, nie ma tutaj dokładnych wzorów co by rysować. Możesz sobie przeanalizować np swój algorytm pod względem działania: dodanie dwóch elementów w czasie stałym 1, w wierszu jest n elementów a więc czas przeliczania wiesza to n + obsługa pętli. Zewnętrzna pętla będzie wykonana też n razy, a więc czas...
Sorry ze nie odpowiadalem ale nie mialem dostepu do netu. Skompilowalem jeszcze raz ten program i sprawdzalem z tymi plikami co mi wyslales i nie wywalal bledu, i wyswietlal tam jakies kreski, ale wydaje mi sie ze jest skopany algorytm rysowania.
i z jakiegoś powodu (to nie wynika z uproszczenia) kolory mam czerwony, żółty, zielony, zielony, żółty, czerwony. Właściwie to nawet dobrze ale pytanie dlaczego? A właśnie że wynika to z tego "uproszczenia". Zauważ że przy wybieraniu kolorów, w nieuproszczonym kodzie kolory raz są one w innej kolejności, a drugi raz w innej . Bierze się to stąd że...
Według mnie 4 godziny to za mało jak na taki projekt. Sam bardzo dużo czasu na to poświęciłem i dopiero rozwiązanie majlo93 mnie naprowadziło. Co do studiowania zastanawiam się nad trzema uczelniami ATH w Bielsku (mógłbym dojeżdżać), Politechnike Śląską w Gliwicach i AGH w Krakowie (ale próg punktowy mnie tu przeraża). Myślę o Automatyce i Robotyce....
Witam, Poszukuję algorytmu do Delphi, lub nawet gotowego programu (nie koniecznie napisanego w Delphi), byle na PC), który przekształciłby mi wykres w postaci bitmapy na ciąg liczb, odpowiadających temu wykresowi? Czyli coś jak odwrotna operacja jak rysowanie wykresów np. w Excelu. Nie musi być to jednak Excel.
Algorytm Bresenhama, zarówno do rysowania linii, jak i okręgu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Br... Kolejne kąty można wyznaczać przez obrót aktualnego wektora, co sprowadza się do pomnożenia macierzy transformacji przez aktualny wektor: \left W praktyce wykonuje się to tak: x1 = x0 * cos(α) - y0 * sin(α) y1 = x0 * sin(α)...
Wymyśliłem, że może najpierw zamiast prosto do wyświetlacza, "rysować" cały model gdzieś w pamięci , a następnie przerysowywać kolejno piksele z ram'u do wyświetlacza (taki bufor ramki). Zapobiegnie to migotaniu modelu podczas rysowania kolejnych linii. Mogłoby to też przyspieszyć czas odświeżania wyświetlacza kosztem dodatkowych obliczeń. Zmierzyłem...
Algorytmy Bresenhamsa już mam zaimplementowane do rysowania, ale to się nadaje do linii i okręgów a nie rysowania bitmap. Znalazłem obiecująco wyglądający algorytm obracania przez "wykrzywianie" w pionie i poziomie: [url=http://www.ocf.berkeley.edu/~fricke... Spróbuję zaimplementować i podzielę się wnioskami.
Czy taki układ jest dobry, to zależy, jak zaplanowaliście działanie całego programu. Radzę nie pisać czegoś takiego "z biegu" bez ustalenia funkcjonowania i struktury całego programu, choćby w formie opisu na pół strony A4, stracicie czas i nerwy (tak jak ja teraz tracę ze swoim zespołem z przyczyn odgórnych i niezależnych). Jak zrobić przemieszczanie...
Witam, słyszałem że bardzo ważne podczas rysowania wykresów wskazowych jest to, aby zacząć od właściwego elementu, jeśli się źle zacznie to można się bardzo łatwo później w tym pogubić. Czy istnieje jakaś specjalna kolejność, której trzeba przestrzegać podczas rysowania, lub jakieś zasady? Nie mówię tu o tym wyprzedzaniu lub opóźnianiu, tylko o jakimś...
Mam pytanie dotyczące sposobu rysowania robota. W jaki sposób jest on rysowany(interesuje mnie algorytm obrotu tak żeby było więcej pozycji niż tylko pionowo do góry). Obecnie robię podobny projekt -tzn. chcę narysować robota na powieszchni formularza, tak aby można było dowolnie ustawić kąt obrotu. Mam tylko pewien problem- niektóre elementy -tzn....
Witajcie. Pozmieniałem program, dodałem na wyjściach 5-8 puls który mruga do momentu załączenia silnika. Użyłem dodatkowo cewek wykrywających zbocza i wygląda na to że program już funkcjonuje prawidłowo. Mogę jeszcze dodać timerki o opóźnionym zadziałaniu na kolejnych wejściach, każdy z trochę dłuższym czasem od poprzedniego, to pozwoli na wysterowywanie...
Najprościej można wykorzystać funkcje sinus i cosinus. Mając dany kąt a, obliczamy x=r*sin(a) i y=r*cos(a). Kąt zmieniamy od 0 do 2*pi z ustalonym kwantem; do otrzymanych współrzędnych dodajemy współrzędne środka. Jeśli chcesz zgłębić temat, to [url=http://www.google.pl/search?q=algor... ;)
P.S. A jeszcze takie pytanie. A co daje nam informacje że wyszukałem już wszystkie urządzenia nie znając ilości pastylek znajdujących się na linii ?? Tyle że więcej w danej chwili nie ma ;) A najprościej zrozumieć algorytm rysując go w postaci drzewa, a następnie "odcinając" kolejne gąłęzie (w momencie kiedy tylko jest jeden układ).
Zasadniczo możesz użyć wszystkiego... I tak skorzysta się z komponentu RichEdit łatwo obsługiwanego przez WinAPI (przynajmniej ja to tak widzę). Osobiście wybrałbym faktycznie C++ Builder, ale może dlatego, że na co dzień siedzę w Delphi ;) Ale nie powinno być też problemów z VC++. A realizacja polegałaby po prostu na określeniu formatu fragmentów tekstu...
Jak to "nie działa w ogóle"? Przecież zmieniłem to, skompilowałem i działało... :> A procedura tabela nie ma tutaj nic do rzeczy... Chyba że nie pisałeś tego programu sam tylko ktoś Ci go "sprezentował"... Bo procedura tabela służy jedynie do rysowania tabelki... Więc jaki ona może mieć wpływ na działanie obliczeń?
Przepraszam, ale kompletnie się zagubiłem. To ty chcesz generować przebieg sygnałów , czy rysować trójkąty na ekranie na podstawie jakiegoś algorytmu ?
Najlepiej poczytaj sobie o tym w jakimś podręczniku o grafice w Assemblerze i szukaj algorytmów do rysowania linii. Najprostszy algorytm to może bazować na tym, że najpierw musisz wyznaczyć współczynnik kierunkowy prostej, żeby móc osądzić w jaką stronę jest przyrost prostej. Musisz też mieć długość odcinka po x i po y, powiedzmy jako dx i dy. Następnie...
Czyli zapewne chodzi Ci o projekcję 3D->2D, a jest to rzecz banalna ;) Założenia są takie: środek układu współrzędnych, to środek ekranu. oś X w prawo, Y do gólry, Z od obserwatora do monitora. x2 = w*x3/z3 y2 = h*y3/z3 z dwójką - współrzędne 2D z trójką - współrzędne 3D wszystkie względem środka ekranu w i h - odpowiednio szerokość i wysokość ekranu...
4 piętra to chyba jeszcze nie wieżowiec?? :D Jest wiele możliwości na stworzenie tego programu, ciężko jedną wybrać... Możesz tworzyć kontrolki "dynamicznie", jak pisałaś (do tego bym wykorzystał TableLayoutPanel). Dlaczego uważasz, że to "za duuuużo kodu i obliczeń" ?? Deklarujesz dwuwymiarową tablicę z losowymi liczbami, dwie zagnieżdżone pętle for......
Dziękuję za poruszenie tematu, mniej więcej dzięki temu rysuje mi się algorytm jak mam to zrobić w VB. Ale chciałbym powrócić do "wszystkich możliwych wyników". Co do pierwszego równania z danymi abc, i +-, przedstawiałem (mam nadzieję) wszystkie możliwe kombinację z tego przypadku. Chodzi mi o to, że dane a,b,c w jednym równaniu nie mogą się powtarzać,...
Witam, Bawiłem się ostatnio rysowaniem brył zbudowanych z trójkątów (C++) i zastanawiam się nad napisaniem algorytmu do zbudowania kuli z trójkątów (dla n trójkątów, liczba określona po wpisaniu wartości). Niestety nie wiem jak zacząć, dla tego proszę Was o pomoc. Z góry dzięki!
Nie wiem do końca o co Ci chodzi. O algorytm ? Algorytm Ty sobie obmyślasz, a piszesz już w C, asemblerze bądź BACSOMie. I tu kolega się myli, istnieje coś takiego jak praca na programach algorytmicznych. Pracujesz na klockach i układasz jeden na drugim w celu lepszego zobrazowania algorytmu. W końcowej częsci program jest tłumaczony na zrozumiały...
W nawiązaniu do powyższego, niech mi ktoś podpowie, w jaki sposób usunąć segment - śmieć, jak na rysunku poniżej. Najedź na niego i naciśnij Backspace. Jeśli program zapyta o który element chodzi, to wybierz z listy najkrótszy segment na warstwie na której występuje. Na 100% będzie to ten śmieć. Tego typu śmieci często pojawiają się gdy zaczynasz trasować...
Właśnie jeszcze nie zaczełam. Mam zczytywać temperaturę (za tą częćśprojektu jest odpowiedzialny kolega), a nastenie wyświetlać daną temperaturę i rysować krzywą temperatury za dany okres.
Gorąca prośba do Forumowiczów: Może ktoś z Was lub Waszych znajomych ma dostęp do schematów krajarki (gilotyny) do papieru Perfecta SEYPA 92 (ewentualnie SEY 92), nr schematu 412.33-8001.4/0 i 412.33-8002.4/0 (lub zbliżony) - będę wdzięczny za ich skany lub fotokopie (nawet średnio czytelne). Mile widziany będzie także jakiś algorytm pracy krańcówek...
Tylko, że to nie jest tylko rysowanie menu, ale cała logika GUI. Dodano po 3 Przy czym te delimitery lepiej żeby były znakiem niedrukowalnym wg. ASCII, np. 0x3 ;] Użycie dwukropka jako delimitera uniemożliwia użycie dwukropka jako znaku w tekscie do wyświetlenia (o ile mówimy o najprostszym algorytmie). Czepiasz się. ;) Piszesz w c? Masz tam jakieś...
Najlepiej zrobic wlasna kontrolke i samodzielnie rysowac tekst. // pseudo algorytm: // dlugosc_tekstu = tekst.dlugosc pozycja_tekstu = 0 // loop dopoki (warunek) wykonuj jesli idzie w lewo zmniejsz pozycja_tekstu jesli pozycja tekstu <= -dlugosc_telstu pozycja_tekstu = kontrolka.rozmiar koniec jesli koniec jesli koniec wykonuj
co do przeźroczystości - należy podczas rysowania posłużyć się pędzlem przeźroczystym (nie solid, tylko clear). Choć metoda z ustawieniem koloru przeźroczystego powinna zadziałać... Nie wiem, czy warto angażować do tego komponent osobny, choć nie jest to bardzo zły pomysł. Zapiszę pseudokodem Pascalo&C-podobnym (C# nie znam :P) to, co ja bym jednak...
Super sprawa ten Algorytm Bresenhama. Dzięki za pomoc.
Witam, chciałbym w tym temacie rozpocząć i kontynuować i zakończyć problem mojej pracy inżynierskiej :D Temat brzmi: Zastosowanie robota kawasaki do cięcia laserem. Brzmi temat łatwy ale w tej pracy muszę rozwiązać następujący problem: Zaprogramować robota kawasaki w języku programowania AS, tak aby po zdaniu arkusza(rozmiaru płyty) oraz zaprogramowaniu...
Witam. Od jakiegoś czasu szukam alternatywnego programu do wykonywania algorytmów/schematów sterowania do automatyki (oraz do samego rysowania schematów GRAFCET). Przez jakiś czas używałem DIA, lecz nie za bardzo mi on pasuje (tak jak i yEd). Dobrym programem, w którym dobrze mi się pracowało jest VISIO (dość uniwersalny program), lecz w chwili obecnej...
W zasadzie jedyną funkcją graficzną której potrzebuję to rysowanie linii. Nie tylko. Chcesz używać różnych czcionek, innych nix 8x8. To oznacza, że potrzebujesz małego bufora na CGRAM na generowany tekst. Ale..... dużo by pisać, narysuj sobie na kartce w kratkę kawałem wyświetlacza i narysuj trzy wiersze. W pierwszych dwóch duża czcionka np 12x12,...
(at)vcd_a http://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_oscyl... rysuje to za pomocą kresek, przy pomocy odpowiedniego algorytmu poprzez przetwornik steruje tak strumieniem, że podaje tylko współrzędne początku i końca linii, a lampę kupisz za 50-100zł (at)oj oczywiście, podczas uruchamiania, układ należy bezwzględnie odseparować od sieci!
No nic. Napisałem sobie własną (algorytm Bresenhama) funkcję malującą linie w RAM'ie procesora i użyłem DMA do wysłania bufora do wyświetlacza. Wspaniały akcelerator :evil: będzie się nudził. Pozdrawiam [syntax=c] void DrawLine(int x0, int y0, int x1, int y1) { int dx = abs(x1-x0), sx = x0<x1 ? 1 : -1; int dy = abs(y1-y0), sy = y0<y1 ? 1 : -1;...
W przypadku zdeterminowanych wartości nie ma sensu bawić się w pochodne - szybciej będzie po prostu porównywać z sąsiednimi. I algorytm jest tak banalny, że nie ma co rysować.
A nie rysujesz przypadkiem w tym "roboczym" wątku? Tak. Rysuję bezpośrednio na formie. Nauczyłem się w międzyczasie obsługiwać Synchronize, ale nawet jeśli wywołuję rysowanie poprzez Synchronize, to efekt jest ten sam. Dodano po 3 To po prostu wymaga testów wydajnościowych w każdym jednym środowisku. Rozumiem zatem, że powinienem napisać jakiś podprogram,...
Sam nie jestem w stanie nauczyć się w takim stopniu asemblera, a to ostatni przedmiot, który mi został do zaliczenia studiów Na temat 'studentów' 'informatyki' zdanie mam wyrobione, co potwierdza powyższy cytat... :P Ale nie o tym mowa ;). Dla ułatwienia sobie życia można zauważyć, że mowa jest o przebiegu sygnału dźwiękowego, a nie ma ani słowa o...
Dla bojlera nie jest obojętne czy jest 70 czy 120oC, algorytm działania jest odrobinę więcej skomplikowany. Powinna być też nastawa temperatury tak by nie gotować wody w zasobniku CWU, kolektory mają wytrzymać 200oC, a nawet taka podniesiona powyżej 70oC będzie skutkować szybszym osadzaniem się kamienia na wężownicach zasobnika, zasobnik CWU i pompa...
And! rzecz w tym ze chce napisac wszystko od podstaw nie korzystajac np z bassa pozatym algorytm FFT juz napisalem i wiem jak rysowac widmo sygnalu tak jak ma to miesce np w winampie ;) teraz co dalej po co mi filtry ?
W sprawie pisania programu na panel – proste jak rysowanie w Paint’cie ;) Trzeba tylko popodpinać zmienne do narysowanych elementów. A tak poważnie - jak każdego programu - można się nauczyć, a Galileo naprawdę nie jest trudne. W panelu o którym wspominałem jest sterownik PLC – można realizować dodatkowe algorytmy, a Ethernet daje...
z góry przepraszam za moje pewnie głupie pytanie... od jakiegoś tygodnia czytam i czytam i jeszcze raz czytam... o czym ? o sieciach neuronowych. Z tego mojego czytania za wiele nie wynika. Wszystko jest dość zawile opisane i jakieś takie udziwnione (przynajmniej dla mnie) nie rozumiem jednej rzeczy dlatego pytam ;) czy taka sieć korzysta z jakiejś...
Samo programowanie to za mało moim zdaniem. Ja zajmuję się projektowaniem szaf sterujących, składam te szafy, okablowuję, oprogramowuję, instaluję na maszynach i uruchamiam. Ale w czym samo programowanie to za mało? Dla małych maszyn do 50 DI/DO/AI/AO może masz rację - można się bawić w rysowanie schematów i budowanie szaf, ale dla dużych systemów...
witam nowego adepta fpga :) Dzięki Trochę mało mam czasu na FPGA 3 etaty pracy,dzieci,żona ;-D Zmieniłem Spartana na 500E Czy spartany maję wejścia 3.3V Jak przetrawię to się odezwę. - nie ma w spartanie pamieci o 2^24 slowach 24 bitowych Ja się nie upieram nad 24bitową pamięcią może być 8bit o 3 razy większej pojemności to nie ma znaczenia. trochę...
Algorytm w środowisku MATLAB (może pomoże autorowi): N=ilosc_probek_sygnalu; for k=0:N-1 autokor(k+1)=sum( x(1:N-1).*x(1+k:N... )/(N-k); end autokor=[ fliplr(autokor) autokor(2:N) ]; Te zapisy wyglądają dla mnie dość obco: 1:N-1, 1+k:N - można prościej? W składni Basica lub...
1. To zależy. Jeśli to coś zamazywane jest na tyle małe, że możesz utworzyć bufor w pamięci, to można oryginalny obraz skopiować do bufora (traktując to jako bitmapę), zamazać, po czym przywrócić z bufora - metoda sprawdza się jeśli masz wystarczającą ilość pamięci (a powinieneś mieć, bo kopiujesz tylko fragment obrazu) i takie zamazywane obiekty nie...
Pontikos - jutro postaram się podać typ i model urządzenia. Przy okazji małego remontu właściciel firmy budowlanej posiadał urządzenie, które z dokładnością do 0,01cm wskazywało, na jakiej głębokości ściany/podłogi coś się znajduje z rozróżnieniem, czy to kabel, belka stalowa, drewniana i tak dalej (nie było to "napisane" ale wynikało z pewnego algorytmu)....
A powiedzcie mi koledzy czy takie połączenie na schemacie jak ja zrobiłem jest prawidłowe? http://obrazki.elektroda.pl/9043568700_1... Prawie tak samo zrobiłem z drobnymi poprawkami. Ale idea samego schematu identyczna. Nawet, jeśli sam schemat się źle zrobiło, egzamin będzie zdany pod warunkiem, że się wcześniej błędów nie zrobiło....
Odpowiedni algorytm i tyle...chyba:P...co o tym myślicie?? Nie jest tak pięknie i prosto jak by sie wydawało... a chodzi o stronie programową uC napisz tak inteligenty algorytm który uwzględni wszelkie zmiany napieć i będzie rozróżniał "czy aktualnie jest rysowany jakiś wzór czy nie" aby nie zamykał przysłony w czasie rysowania.
Niestety nie mam w tej chwili czasu myśleć nad algorytmem, ale podpowiem: Twój jest zły. Zauważyłeś, że dla dwóch par początek/koniec rysuje on cztery linie? Tak na intuicję, to jeden for wystarczy. Twoje dwa sprawiają, że masz za dużo linii
Jest to logika typu: "Jedź do granicy, jak dojedziesz to skręć pod losowym kątem i jedź prosto" i tak w kółko? Na razie tak. Przy czym obecnie ten kąt nie jest losowy. Stara się się "rysować ułożonego na płaszczyźnie węża". W chwili obecnej testuję różne algorytmy, docelowy jeszcze nie jest wybrany. Uwzględniając, że kosiarka jeździ 24h to algorytm...
Tak istnieją inne algorytmy numeryczne obliczeń pochodnej: wzory Taylora,wzory Stirlinga. przykładowy program Taylora: //program w VS C++ { UpdateData(TRUE); RedrawWindow(); CString t; //zmienne float tab[12][12], y; int min; float suma=0; //grafa CClientDC dc(this); //najpierw grafa,srodek układu współżednych...
tworzenie algorytmu schemat blokowy algorytmu pomiar czasu algorytmu
dzielnik napięcia obliczania pętla sprzężenia zwrotnego tomasetto poziom
magnum snake silnik jednofazowy schemat uzwojenia
Kody błędów lodówek Bosch - diagnostyka i rozwiązania Tworzenie listy rozwijanej w HTML, PHP i CSS