Jedyny sposób jaki mi przychodzi do głowy to po prostu wyszukiwanie okręgu, na którym leżą zinterpolowane punkty i ponadto o promieniu niewiele różniącym się od promienia okręgu sąsiadującego. Bo jak rozumiem owa otoczka nie może zdradzać wizualnie punktów łamania? W skrajnym przypadku można by podzielić krzywą na tak wiele odcinków, że przybliżeniem...
1. Jaki to procesor? Attiny2313 czy AT90S2313 czy Attiny2313 2. do pojedynczych diod led nie trzeba tranzystorów, a czym maja być zasilane "buźki"? Bo wydaje mi się, że buźki można by wysterować tranzystorami bez przekaźników 3. Po co te tranzystory na przyciskach - nie potrzebne 4. Proszę o nie rysowanie laurek - http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tres...
Visio, ABC Flowcharter? Z darmowych : DIA (polecam ten)
Używam diagram designera. Bardzo prosty i fajny. Może nie dałbym 10pkt. za interfejs użytkownika, ale jest ok.
Napisz program dla commodore 64 który narysuje okrąg na środku ekranu o średnicy połowy wysokości ekranu Oto przykładowy program w języku BASIC, który narysuje okrąg na środku ekranu Commodore 64 o średnicy połowej wysokości ekranu. Wymagane jest obliczenie współrzędnych pikseli i narysowanie okręgu przy użyciu standardowych poleceń graficznych BASIC-a....
Iteracja w 2 osiach nie stanowiłaby problemu, gdybyś miał możliwość zapuszczenia i synchronizacji 2 wątków, lub dość pamięci (tablica o rozmiarze y3 -y1) na zapamiętanie wyników. Albert
Witam, niżej zamieszczam mój program wykorzystujący algorytm Bresenhama, który rysuje linie 2D na tabelkach. Próbowałem już pare razy to przerabiać np. - tworząc linie dla osi XY i XZ, a potem odpowiednio wymnożyć (gdy w tabelce będzie "1" lub "0"). (Tu pojawiają się błędy przy rysowaniu linii) - próbowałem też wpisać do osobnej tabelki współrzędne...
witam. wg mnie ten algorytm powinien wygladac tak : sry za jakosc szybkie rysowanie w paincie ;P
Witam. Proszę zajrzeć tutaj : [url=http://www.willperone.net/Code/code... a Better Circle Algorithm Than Bresenham
wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Br... jest tam fragment o elipsie Opcjonalnie możesz zastosować taką funkcję: // angle in radians QPointF ImageUtils::calcPositionFfromAng... angle, qreal len) { // 0>=angle<=2PI qreal x = cos(angle) * len; qreal y = sin(angle) * len; return QPointF(x,...
Stawiam jednak na to, że wydaje Ci się, że linie rysują się szybko. Podstaw podaną funkcję i puść np. rysowanie przekątnych 100 razy. Porównaj czas w przypadku obu funkcji rysowania linii. W przypadku poprawnego zakodowania algorytmu elipsy zysk będzie jeszcze większy. Co do szybkiego wypełniania to zamiast wypełniać po punkcie może wypełniać całe bajty?...
kiziorxxx - mogę opisać algorytm. Zapewniam, że nawet gdybym udostępnił źródło, to nie będziesz w stanie się w nim połapać. Cały obszar został podzielony, jak zauważyłeś zapewne, na sektory. rysowanie linii to wyznaczanie ścieżki pomiędzy dwoma sektorami o znanych współrzędnym z pominięciem sektorów zajmowanych już przez inne ścieżki bądź elementy schematu....
Witam, Poszukuję algorytmu do Delphi, lub nawet gotowego programu (nie koniecznie napisanego w Delphi), byle na PC), który przekształciłby mi wykres w postaci bitmapy na ciąg liczb, odpowiadających temu wykresowi? Czyli coś jak odwrotna operacja jak rysowanie wykresów np. w Excelu. Nie musi być to jednak Excel.
Wymyśliłem, że może najpierw zamiast prosto do wyświetlacza, "rysować" cały model gdzieś w pamięci , a następnie przerysowywać kolejno piksele z ram'u do wyświetlacza (taki bufor ramki). Zapobiegnie to migotaniu modelu podczas rysowania kolejnych linii. Mogłoby to też przyspieszyć czas odświeżania wyświetlacza kosztem dodatkowych obliczeń. Zmierzyłem...
Ciekawe, co jest dłuższe - kod, czy dokumentacja? nie rozumiem sensu tworzenia takiej dokumentacji do tak prostego algorytmu i kodu. Kod można było napisać w ciągu połowy czasu straconego na rysowanie bloczków, z których kompletnie nic nie wynika. Tak, jak napisał Freddie - pachnie to prostym, fatalnie zrobionym projektem, którego twórca wykazał się...
http://wmula.republika.pl/articles/brese... Dalej to już sam musisz szukać.
Nie trzeba szukać współczynników w np. metodzie interpolacji Lagrange'a. [url=http://www.algorytm.org/procedury-n... Na dole jest przykład w Java.
Algorytmy możesz zapisać w masie programów do rysowania wszelkich schematów, ja kiedyś używałem z powodzeniem opensource'owego Diagram Designer'a http://meesoft.logicnet.dk/DiagramDesign... .
No właśnie, Możesz skopiować funkcje którą podałem ci w poprzednim wątku, ta z przerwania odczytująca stan przycisków. Dodatkowo uzbroić ją jak wyżej (at)excray napisał w odmierzanie czasu naciśnięcia. Wówczas odpowiednio ustawiasz kod klawiatury. Algorytm mniej więcej... Zaznaczam w funkcji który guzik nacisnieto, w kolejnych przerwaniach zliczamy...
LineTo z pewnością będzie znacznie szybsze od ręcznego kreślenia. Szybsze może być już tylko przerzucenie tego na procesor graficzny. Oczywiście w całym rysowaniu najwolniejszym etapem jest wyznaczenie tego na ekranie, dlatego dla wydajności prawie zawsze dokonuje się rysowania na obrazie przetrzymywanym w pamięci a następnie całość wyświetlana na ekran...
Kolego, ja na swoim SSD1289 wyświetlałem klukę o promieniu 7 pikseli - tylko zastosowanie szybkiego zapisu blokowego pozwoliło na zmniejszenie liczby danych wymienionych podczas rysowania kulki z około 800 słów do poniżej 200 - co jakby na to nie patrzeć daje 4 krotny wzrost szybkości rysowania. Nie wiem jak Cię przekonać do rewizji algorytmów rysowania...
Wiesz co to tangens? Przyjmij że linia startuje w środku układu współrzędnych. Każdą wartość z osi X mnożysz razy tangens i masz pozycję na osi Y. Podane przez ciebie współrzędne startowe x i y dodajesz odpowiednio. Tyle cystej matematyki. Albo odwrotnie (poruszać się po y), zależy w którym oktancie jest odcinek, bo pionowych linii się tak nie da rysować....
2 - chodzi o graficzne przesuwanie o zadany wektor? 3 - w najogólniejszej formie C=~R, M=~G, Y=~B. Oczywiście algorytmów dopasowywujących jest więcej. Generalnie każde urządzenie posługuje się własnym wzorem na wyznaczanie takich barw - od tego właście są profile barwne w Windows (*.icm)
Zadanie raczej proste, ale tradycyjnie nie obejdzie się bez klasyka. Pokaż do umiesz, a ktoś sprawdzi co jest źle, rysowałeś już kiedyś jakiś algorytm? Jeśli tak, to zadanie proste. Rozbij sobie problem na mniejsze, najpierw narysuj schematy dla funkcji. Czyli twoje a,b,c itd. Muszę jednak zapytać skąd taki program (dziwna dość konstrukcja)? Jak już...
i z jakiegoś powodu (to nie wynika z uproszczenia) kolory mam czerwony, żółty, zielony, zielony, żółty, czerwony. Właściwie to nawet dobrze ale pytanie dlaczego? A właśnie że wynika to z tego "uproszczenia". Zauważ że przy wybieraniu kolorów, w nieuproszczonym kodzie kolory raz są one w innej kolejności, a drugi raz w innej . Bierze się to stąd że...
Przepraszam za utrudnienie. Tak napewno chodzi o to kodowanie. Używam do pisania programów jagody. A dokładniej chodzi mi o to czy mogłabym uzyskać "przepis" na ten program, abym wiedziała czego się trzymać przy rysowaniu algorytmu a następnie pisaniu kodu.
fanatic nie rysuj algorytmu tylko pisz od myślników jak postępujesz to zaoszczędzisz miejsca. 4 strony to za duzo chyba ci zajęło;p Rok temu ci co zdawali mieli za mało miejsca to juz po pierwszej stronie pisali i po obramowaniach kartki gdzie miejsce sie znalazło... piotrkam trzymam za slowo każdy kciuk sie liczy :)
No i właśnie chodzi mi o to czy ktoś ma taki program zrobiony ;-)
Ale tak naprawdę to największy problem przy pisaniu wsadu to miałem z obmyślieniem sekwencji, co i kiedy ma nastąpić . Kartka na biurko + ołówek i gumka, i rysuj algorytm blokowy :) A ja z jakiegoś powodu - chyba poprzednich błędów - mam stracha ;-) co gdzie i do czego najpierw podłączyć. Od tego jest forum, by strachu nie było :) Ale pytać należy...
visio 4 zajmuje chyba 30MB, 2000 całą płytę wszechstronny program do rysowania diagramów nie tylko algorytmów
Złożoność służy raczej do porównywania algorytmów ze sobą, nie ma tutaj dokładnych wzorów co by rysować. Możesz sobie przeanalizować np swój algorytm pod względem działania: dodanie dwóch elementów w czasie stałym 1, w wierszu jest n elementów a więc czas przeliczania wiesza to n + obsługa pętli. Zewnętrzna pętla będzie wykonana też n razy, a więc czas...
Nie wiem do końca o co Ci chodzi. O algorytm ? Algorytm Ty sobie obmyślasz, a piszesz już w C, asemblerze bądź BACSOMie. I tu kolega się myli, istnieje coś takiego jak praca na programach algorytmicznych. Pracujesz na klockach i układasz jeden na drugim w celu lepszego zobrazowania algorytmu. W końcowej częsci program jest tłumaczony na zrozumiały...
Bo musisz opracować sobie na nowo algorytmy, zamiast opierać się na już stworzonych i na siłę próbując je dopasować... Zrozum je, nie strzelaj w to, co robią.
Czy Ty rozumiesz obrazek, który narysowałeś? Rozumiesz, jak się rysuje algorytmy? Co oznacza dla procesora kontynuacja jazdy? No właśnie. Na obrazku masz strzałki z takim opisem, które nigdzie nie prowadzą. Chodzi o to, że algorytm musi działać w pętli dopóki silnik nie zostanie wyłączony. Podobnie pytanie o radar. Natomiast jeżeli chodzi o prędkość,...
Jak to "nie działa w ogóle"? Przecież zmieniłem to, skompilowałem i działało... :> A procedura tabela nie ma tutaj nic do rzeczy... Chyba że nie pisałeś tego programu sam tylko ktoś Ci go "sprezentował"... Bo procedura tabela służy jedynie do rysowania tabelki... Więc jaki ona może mieć wpływ na działanie obliczeń?
Skoro rysujesz linię (wektor) to chyba można do tego zastosować któregoś z algorytmów rysowania linii? Np tu masz niezły opis z rozbiciem na kroki: https://eduinf.waw.pl/inf/utils/002_roz/...
Potrzebuję programu, który umożliwiał by modelowanie maszyny stanów czyli rysowanie diagramów algorytmów, tworzenie na tej podstawie macierzy itp. Jest dużo programów do UMLa a czy są jakieś do tworzenia maszyny stanów?
A ja sobie postanowiłem przypomnieć stare czasy, odpaliłem specjalistyczne narzędzie do rysowania algorytmów typu MS Paint i naskrobałem takie coś: http://obrazki.elektroda.pl/5273969200_1... A że jestem złośliwy, to nie jest to kompletne rozwiązanie problemu, a więc wędka nie ryba :) Jest kilka niejasności w opisie problemu, teraz inicjatywa...
Witam potrzebuje pomocy w narysowaniu algorytmu programu (z zadania domowego) które brzmi Zaprojektować schemat poglądowy , narysować algorytm i napisać program <a ja potrzebuje tylko pomocy z algorytmem> w jezyku asemblera na uC 8051 realizującym funkcje : Po podaniu sygnału start , siłowniki A i B mają wykonać cykl pracy 1 wysunięcie siłownika...
Generalnie podana jest tylko długość zewnętrznego kwadratu, resztę obliczyłem z kartki.... A ze środkiem to nie widzę tego, ale dzięki że starasz się pomóc...
Algorytm Bresenhama, zarówno do rysowania linii, jak i okręgu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Br... Kolejne kąty można wyznaczać przez obrót aktualnego wektora, co sprowadza się do pomnożenia macierzy transformacji przez aktualny wektor: \left W praktyce wykonuje się to tak: x1 = x0 * cos(α) - y0 * sin(α) y1 = x0 * sin(α)...
(at)ElektrodaBot Potrzebuję optymalnych procedur rysowania okręgów pod AVR GCC, co zaproponujesz? wyjaśnij algorytm wybrany
Racja, algorytm typu przeszkoda-> skręć nie jest doskonały. Niemniej jednak funkcje sterowania silnikami są rozmyte, tzn. prędkości poszczególnych silników są arytmetycznymi funkcjami związanymi z odległościami z sonarów. Dzięki temu robot "płynnie" omija przeszkody, a tylko w newralgicznych sytuacjach wykonuje strikte zadane manewry. Rzeczywiście możnaby...
Zapewne matematyk mógłby ci pomóc. Tu nie chodzi o znajomość języka programowania ale o matematykę i algorytm. Dodam, że sam bym próbował zmodyfikować algorytm rysowania koła.
Jeśli jest ważne, co ile stopni należy samplować bitmapę, to można prosto wyznaczać kolejne współrzędne w układzie radialnym i przeliczać j.w. W takim wypadku wychodzą jednak współrzędne ułamkowe i w zasadzie dla otrzymania prawidłowej wartości koloru w wyznaczonym miejscu trzebaby uśrednić wartości sąsiadujących punktów - jakąś metodą resamplingu....
Witam Jestem uczniem 4 klasy technikum na kierunku technik mechatronik. Przygotowuję się obecnie do praktycznego egzaminu zawodowego więc rozwiązuję egzaminy zawodowe z przednich lat. Dotarłem do egzaminu z roku 2014 i zacząłem od zadania nr 3. Szło ładnie do czasu aż nie musiałem wykonać pkt 5 i 6. Nie mam doświadczenia w rysowaniu algorytmów, a grafceta...
A nie, przepraszam, ten wzór jest jednak dobry i zawsze będzie romb rysował o boku dłogości a , tylko x i y muszą być odpowiednio duże, żeby nie obcinało figury. Wspomniane k = a*√3/2 to wzór na wysokość trójkąta równobocznego o boku a . x i y to jedynie przesunięcie figury (pozycja lewego dolnego wierzchołka). Ten algorytm rysuje właśnie romb...
Algorytmy Bresenhamsa już mam zaimplementowane do rysowania, ale to się nadaje do linii i okręgów a nie rysowania bitmap. Znalazłem obiecująco wyglądający algorytm obracania przez "wykrzywianie" w pionie i poziomie: [url=http://www.ocf.berkeley.edu/~fricke... Spróbuję zaimplementować i podzielę się wnioskami.
Sorry ze nie odpowiadalem ale nie mialem dostepu do netu. Skompilowalem jeszcze raz ten program i sprawdzalem z tymi plikami co mi wyslales i nie wywalal bledu, i wyswietlal tam jakies kreski, ale wydaje mi sie ze jest skopany algorytm rysowania.
tworzenie algorytmu schemat blokowy algorytmu pomiar czasu algorytmu
uln2803 zamiennik włosów rozebrać arduino micro
lodówka electrolux lodówka electrolux
Schemat licznika Seat Leon 1M0 920 820E – pinout, złącza T32/T32a, CAN, FIS, immobilizer De Dietrich MCR 3 – błąd E014, gaśnięcie palnika, kod E036 po kilku próbach