po ci ci takie badziewie co ? http://obrazki.elektroda.net/7_126235877... http://obrazki.elektroda.net/16_12623587... http://obrazki.elektroda.net/28_12623587... http://obrazki.elektroda.net/65_12623587...
Rysunek z prawej strony, od góry po lewej: R38,5 2-Φ5 85,6 2-Φ6,5 odległość na samym dole 128 ale tego pewny nie jestem. Na tym po lewej niestety, nie mogę odczytać.
Bardzo sprytnie pomyślane. Ja też nie chciałem wierzyć w taki rozkład uzwojeń na nabiegunnikach więc wykorzystałem chłód za oknem. https://obrazki.elektroda.pl/3030066300_... Rysując strzałki prądów w cewkach ograniczyłem się do zakresu od 60° do 120°. W tym bowiem czasie faza A zasilana jest napięciem dodatnim, natomiast pozostałe...
widac to ze schematu Na schemacie jest podwójna gwiazda. Co zresztą potwierdza rysunek silnika z podwójnym uzwojeniem.
W tamtym temacie krzysiek7 tak napisał, ale tak być nie musi. W tamtym temacie odniosłem się do postu #5, tam inny użytkownik dopisał się w tym samym temacie z innym silnikiem. Tytułowy silnik to był Dahlander, ten z postu #5 już nie. Aby więcej te dwa posty w tamtym temacie nie myliły, to wydzieliłem ich do oddzielnego tematu. Pierwsze próby były...
Wymieniłem prewencyjnie uszczelkę od drzwi (10 lat), ale nic nie pomogło, a nawet jest ciut gorzej. Wentylator obiegu pracuje w porządku. Przez wentylator obiegu rozumiesz pewnie wentylator widoczny przez ożebrowanie w tylnej ścianie piekarnika? Jeśli Twój piekarnik ma tak jak piszesz 10 lat to wypada sprawdzić wentylator chłodzący (cooling fan) który...
Pompa od twojej strony ma zasilanie w paliwo a od strony silnika jest powrót do baku. Tam ma być zaworek. Na pw posłałem ci linka.
czujnik temp. patrz rysunek
Na tabliczce znamionowej masz podane jak skojarzyć połączenia że względu na napięcie zasilania którego nie podałeś. Od tego trzeba zacząć. Na dekielku od silnika powinien być jeszcze jeden rysunek który powinien tobie pomóc. Co się tyczy kierunku obrotów to musisz się zaopatrzyć w odpowiedni przełącznik lewo/prawo, ewentualnie falownik.
Tylko w gwieżdzie zasilanie przychodzi na U1,V1,W1 natomiast U2,V2,W2 są zwarte. W trójkącie zasilanie przychodzi na U1-V2, V1-W2, W1-U2 , popatrz uważnie na rysunek poniżej
Pomierz uzwojenia omomierzem, masz rysunek poglądowy u Ciebie nie ma kondensatora. https://obrazki.elektroda.pl/7566615400_...
Witam. Liczbą par biegunów zmieniasz prędkość wirowania, czyli przełącznik kupiłeś dobry. Przełączasz z trójkąta na podwójną gwiazdę (silnik musi mieć sześć wyprowadzeń). Poniżej masz rysunek poglądowy.
Potrzebuje rysunek dobrze zwymiarowanego silnika indukcyjnego. Ma ktoś z was może takie coś?
czyli rysunek pomógł ;)
Wymiary silników AC i LC są takie same. Silniki są stosowane zamiennie w tą samą ramę. Silnik LC nie zawsze jest mocniejszy od AC bywa wręcz przeciwnie np.pojazdy typu mofa produkowane na rynek niemiecki. Wszystko zależy od modelu pojazdu, kraju do którego jest produkowany, silnika ( który rózni się wykonaniem cylindra). Odnośnie wymiarów proszę o rysunek...
Ja zrozumiałem, że mają to być wyłączniki krańcowe (rozłancza zasilanie silnika od tej strony, wktórą przekładnia doszła do końca). A tu okazuje się (chyba) że to mają być sprężynki amortyzujące! :?: Trochę to jest "mętne"! I ten rysunek i opis. Ja (dla uproszczenia narysowałem całą oś skrętną a "12nala34" narysował półośki skrętne, zostawiając jednocześnie...
Jeszcze lepszą stabilizacją jest pomiar napięcia generowanego przez silnik. Polega to na tym, że przez jakiś czas cyklu silnik jest zasilany, zaś w cyklu kiedy silnik pracuje rozpędem mierzone jest napięcie jakie wytworzył. Ta zasada była stosowana miedzy innymi w regulatorze UL1901 Określoną stabilizację można też osiągnąć w układzie: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-p...
Rysunek od lewej: 1 poprawny tak ma być U V W każde kolejne 1-2 2 listwa silnika i N zacisk na obudowie bo nie występuje jak w gwieździe z końców trzech uzwojeń 3 nie bardzo rozumiem napis sofstart zasilanie do niego załączane jest przez stycznik a resztę czas prąd załącza sofstart
To co zmierzysz będzie właśnie wartościami nominalnymi - tylko dla biegu jałowego silnika - jeśli do niczego go nie zaprzęgłeś w czasie pomiaru. Podczas obciążenia silniczka zaobserwowany będzie spadek napięcia zależny od wydajności źródła prądu , oraz wzrost płynacego prądu w obwodzie proporcjonalny do momentu obciążającego silnik. W załączniku masz...
Z Twoich informacji wynika, że zasilającymi są przewody o kolorach- brązowy i biały. Pozostałe wątpliwości wyjaśnia ilustracja na zał. rys.: http://obrazki.elektroda.pl/8314992700_1... Rysunek jest fragmentem z dokumentacji, stosowanych w w/w betoniarkach, silników serii SEK 110.
Możliwe, że uzwojenia silnika są nieoprawni podłączone do kostki przyłączeniowej silnika. I zatem typowe połączenie w trójkąt jest niepoprawne. Zdemontuj mostki i sprawdź czy uzwojenia są podłączone prawidłowo patrz rysunek #9 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Zauważ, że początki i końce uzwojeń nie maja być podłączone naprzeciw siebie,...
Potrzebuje pomocy w podłączeniu silnika jednofazowego firmy geko. Schemat nie zgadza się z podłączeniem na zaciskach. Bo na kostce są nieco inne oznaczenia z silnika trójfazowego, to już taki problem? Spójrz jednak na rysunek połączeń. Co widzisz? W pierwszej pozycji połączone są zaciski Z2 i U2 oraz U1 i V1. A to pomiędzy nimi w parach to zworki....
Rysunek dotyczy nie "termika", lecz wyłącznika silnikowego i jest jak najbardziej poprawny. Wyłącznik silnikowy trójfazowy łączymy z "przeplotem" między fazami dla zabezpieczenia silnika jednofazowego. Wynika to między innymi z konstrukcji zabezpieczenia dla jego prawidłowego zadziałania.
Witam! Aby wyznaczyć początki i końce faz silnika 3 - fazowego należy zaopatrzyć się w baterię np. 4,5 V (płaska) oraz milivoltomierz ( wychyłowy! ). Opis postępowania: Ciągłość poszczególnych faz należy wyznaczyć np. omomierzem. Następnie jedną z faz oznzczamy jako pierwszą i przyporządkowujemy jej umowny początek i koniec (dowolnie). Jeżeli do umownego...
Rysunek jest niepoprawny, a tematy o podłączaniu silnika trójfazowego z jednej fazy już były www.elektroda.pl/rtvforum/topic46793.htm... poczytaj powinno pomóc.
Witam, Kolego :arrow: michal512 tylko co tu objaśniać? Jest to typowy układ do sterowania (wykonawczy) silnika krokowego bipolarnego (dwie dwukońcówkowe cewki), w odróżnieniu od silnika krokowego unipolarnego (dwie, lub w małych jedna, cewka z wyprowadzeniem środkowym - trzy końcówki). Jednak, aby dołączony do owego układu silnik wykonał choćby jeden...
Witam Załączam zdjęcie, na którym będę się opierał: http://obrazki.elektroda.pl/2059454300_1... Rysunek przedstawia złączkę na silniku. Obroty wolne(podłączenie): http://obrazki.elektroda.pl/4865677400_1... Obroty szybkie http://obrazki.elektroda.pl/1586586000_1... Pozdrawiam, Karol
Tak uzwojenia silnika są np na 8A 5V ale sterowane są z 32V aby uzyskać szybsze narastanie prądu. Załączany jest klucz i gdy prąd osiągnie np. 9A jest wyłączany i ponownie włączany przy 7A i tak w kółko. Te zmiany prądu słyszysz właśnie. W poście #8 załączyłem Ci rysunek takiego przebiegu prądu...
Tu masz od innego silnika rysunek jak to wygląda Pozdrawiam. Dodano po 14 może teraz mi się uda. http://obrazki.elektroda.net/0_117001231... Kliknij, aby powiększyć <skryn>
Jeżeli silnik ma osobne uzwojenia wzbudzenia dla dwu kierunków rotacji, to tak. Łączysz go podobnie jak silnik 230V - uzwojenia "kierunkowe" do przełączników krańcowych, zaś wspólny biegun twornika - tam gdzie na rysunku jest "N". Jeżeli natomiast jest to silnik z magnesami stałymi, musisz mu przełączać biegunowość. Poprzednia wersja nie uwzględnia...
Zanim podłączysz napięcie umocuj porządnie korpus. Może zacząć obracać się (w przeciwną stronę niż wirnik) i spaść ze stołu. Co do połączenia - to rysunek wyjaśnia wszystko. Zmiana kierunku to zamiana czerwonego z białym. Zmiana prędkości to zamiana pary czerwony-biały na zielony-żółty Zmiana kierunku wirowania jak wyżej.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Ostatni rysunek pomijając niepotrzebne tutaj wyłączniki krańcowe i diody.
Tak jak sądziłem wcześniej, jest to typowy silnik 230/400V. Skonfigurowany w gwiazdę powinien być zasilany napięciem 3x400V. Niestety, przemiennik jaki posiadasz dostarcza napięcia jedynie 3x230V, dlatego silnik powinien być skonfigurowany w trójkąt (na pokrywie puszki zaciskowej silnika powinien być rysunek konfiguracji). To, że się nie grzeje wynika...
Temat przeniosłem i poprawiłem :arrow: regulamin.
Silnik MPI i czujnik wałka gdzie ty tam widziałeś, ty wiesz jak zbudowany jest ten silnik bo mieszasz w temacie, ty chyba nie widziałeś tego silnika w realu O przepraszam ale tak się złożyło że posiadam taką fabianę z motorem mpi kod AME . Poza tym dla diagnostyki rozrządu to blok pomiarowy nr 12 . Pozycja 3 - nr zęba wału korbowego przy zmianie zbocza...
Zauważyłem ze mój rysunek wymaga poprawy. Za jakieś 2 godziny poprawię. Dodano po 1 Podmieniłem rysunek silnika w poście: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
W energoelektronice bardzo popularnym układem jest trójfazowy mostek tranzystorowy, na poniższym rysunku dodatkowo zaopatrzony w kondensator: https://obrazki.elektroda.pl/2214771000_... Rys. 1. Trójfazowy mostek tranzystorowy. Układ ten jest podstawowym składnikiem współczesnych przemienników częstotliwości niskiego napięcia, budowanych...
Ten rysunek powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. PRawie jak przeniesienie schematu w rzeczywistość:) Baterie - to tylko źródła napięcia - dobierz zgodnie z napięciem zasilania silnika i napięciem pracy cewek przekaźników (jeżeli są takie same - wystarczy jedno źródło)
Witam. Do kolegi wola ja zrozumiałem tylko tyle z odpowiedzi na moje pytanie Dobre i to. Kondensator, który "przyłączyłeś" do zacisków U1, W2 ma być "przyłączony" do zacisków U1, U2. Czyli kondensatory mają być wpięte w "czarne linie". Następnie mostkujesz zaciski jak w poście 4 dla trójkąta. Zresztą; narysuj trójkąt równoboczny. Boki trójkąta to "twoje"...
Tutaj masz pewne sugestie, bo faktycznie o schemat ciężko. Zasil biały i czerwony przewód 12 VDC i zobacz co wychodzi z pozostałych trzech przewodów. Rysunek złożeniowy sugeruje mostek H na czterech przekaźnikach, a rys. silnika fakt stojana z elektromagnesami (F), a nie magnesami trwałymi. Tak wiec przekaźniki prawdopodobnie podają napięcie na wirnik...
W pierwszym przypadku napięcie sieci jest prostowane przez mostek diodowy. Mostek tyrystorowy służy do zwracania energii do sieci. Mostek tranzystorowy przekazuje energię do silnika, natomiast diody umieszczone wraz z tranzystorami przekazują energię z silnika do układu. Jeżeli chodzi o rysunek drugi to mostek tranzystorowy na wejściu posiada diody...
Cześć Pawełku. Poszedłem do garażu, wyciągnąłem sprzęcik. Sprawdziłem u siebie w kosiarce z podobnym silniczkiem. Opisałem na kartce jak umiałem najprościej. https://obrazki.elektroda.pl/6759107800_... https://obrazki.elektroda.pl/9451307600_... kolory kabli: B.- biały B./ Brązowy - brązowawy, ma gniazdo w bloku izolowane...
Rysunek z braku czasu jest odręczny. Wyłączniki krańcowe np. omrona, środkowy włącznik - odłącza zasilanie od silnika w momencie powrotu suportu w pozycję 0. Start skręcarki lewo/prawo dodatkowymi włącznikami z samopodtrzymaniem, rozłączanie - krańcówkami.
https://obrazki.elektroda.pl/4191962500_... Wielu z Was zapewne słyszało określenie "dewasto", "webasto", "dwasto", "piec" czy "eber" dotyczące pojazdu czy maszyny np. budowlanej. Celem wyjaśnienia, zwroty te dotyczą tzw. ogrzewania postojowego. Jest to urządzenie mające za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) ogrzać wnętrze pojazdu podczas...
Czyli cewki pierwszego silnika zostały przystosowane do napięcia międzyfazowego 230V w trójkącie i go nie podłączymy u nas, bo u nas jest Umf=400V. I taki silnik może pracować tylko w gwieździe, bo jego cewki przy połączeniu w gwiazdę są przystosowane do Umf=400V. Połączenie w Δ takiego silnika możesz wykorzystać przy zasilaniu go falownikiem...
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Zrobiłem taki rysunek bo schematem tego nie nazwę. Mam nadzieję, że dla autora się przyda. http://obrazki.elektroda.pl/5479960700_1...
Przybliżony wykres zależności momentu załączenia zasilania silnika w funkcji wychylenia dzwonu. http://obrazki.elektroda.pl/4446523200_1... Taka zasada dotyczy zarówno napędu z kołem i łańcuchem opartym na zwykłym silniku trójfazowym jak i dla napędu liniowego. Oczywiście w zaawansowanych sterownikach dochodzi jeszcze płynne "dozowanie"...
Silnik ma 1,5kW i ma 25uF 450V kondensator. Więc to jest silnik z kondensatorem pracy. Napięcie na nim podczas pracy to 389V, podczas zatrzymania silnika(jak nie chciał ruszyć 216V. Jakiej pojemności ma być kondensator tego Ci nie powiem. Są co prawna ogólne zasady wzory, ale dobór kondensatora zależy od typu silnika. Ale zakładam, że kondensator jest...
schemat silnika rysunek rysunek schematyczny silnika rysunek silnika astra
rowerowy silnik spalinowy napełniać drukarka rozkodowa radio grundig
piszczący monitor eroica radio
Schemat zwrotnicy Tonsil Calipso - szczegóły i porady Moduł WiFi do telewizora Samsung UE40D6000TW