Zanim kupisz nowy alternator pamiętaj że uszkodzony akumulator i słabe wzbudzenie też powoduje brak ładowania. Zanim zaczniesz winić alternator podmień akumulator na inny nie pęknięty.
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Ma i to dużo. Przez nią jest wzbudzany alternator, mała moc żarówki to słabe wzbudzenie co skutkuje pojawieniem się ładowania dopiero przy wysokich obrotach.
Bo masz słabe diody po prostu D+ połączył bezpośrednio z głównym zasilaniem.P
Można spróbować oszukać regulator dając kilkuamperową diodę w kierunku przewodzenia w przewodzie zasilania regulatora. Być może będzie chciał skompensować ten spadek podnosząc napięcie wzbudzenia. Nie ma gwarancji że to się uda, ale spróbować można.
A czy w tym samochodzie wzbudzenie alternatora jest poprzez kontrolkę??
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
z tego co wiem tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę, ale jak je rozróżnić? załączam zdjęcie alternatora może ktoś mi rozjaśni co to za alternator i jak go podłączyć
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Elektryk powiedział, że to ciekawa sprawa bo nie ma diod wzbudzania. Do alternatora idzie też cieńszy, przykręcany kluczem 8 przewód, po odłączeniu którego przestaje świecić kontrolka akumulatora, natomiast dalej jest takie same słabe ładowanie Większość nowych alternatorów nie ma diod wzbudzenia bo i po co. Regulator zasilany jest z głównego przewodu...
Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie. Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego. Uwalone diody powodują że napięcie główne czyli akumulatora i napięcie wzbudzenia rozjerzdżają sie i...
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go Dokładnie to. Może być nawet zbyt mała szczelina pomiędzy wirnikiem a stojanem w jakimś miejscu. W wyniku krzywo osadzonego łożyska lub luzu na drugim łożysku, którego autor już nie wymienił. Na tyle mała że przy swobodnym kręceniu...
Jest samowzbudny, bo posiada magnesy trwałe w wirniku. Pozwalają one na wzbudzenie, gdy cewka wzbudzająca wytwarza jeszcze zbyt słabe pole magnetyczne. Działa on jak każdy alternator, liczba faz nie ma tu żadnego znaczenia. Serwisuje się go również tak samo.
Kontrolka od wzbudzenia działa, tylko czasami muszę przegazowac żeby go wzbudzić, słaby styk może być jedynie w amperomierzu, bo resztę instalacji od alternatora wymieniałem na grubsze kable. Jak będę miał chwilę to go rozbiorę, kiedyś po odpaleniu amperomierz pokazywał 50a i stopniowo spadał.
Jeżeli obwód wzbudzenia działa prawidłowo to raczej słabe główne diody.P
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
sprawdź jeszcze diody w alternatorze (przeważnie lecą te od wzbudzenia)
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Dioda/dy wzbudzenia poleciała. Można wymienić cały mostek lub same diody wzbudzenia.
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Przede wszystkim taki tester nie pokaże rzeczywistej pojemności, bo sposób pomiaru przeczy prawom fizyki, aby to było możliwe i procent z wydruku w żadnym wypadku nie będzie adekwatny, a opiera się on na przyroście rezystancji wewnętrznej (co daje spadek obciążenia) - warunek pomiaru akumulator naładowany do pełna. W "normalnym" alternatorze regulator...
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne to jaki jest ciąg przyczynowo skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego niektórzy mają ten problem a inni nie? Chyba rozbiorę stary regulator by odtworzyć...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
To jest brak zasilania wzbudzania prądem ktory płynie przez kontrolkę.Czasami alternator sam się wzbudzi ale często do rozpoczęcia ładowania jest mu potrzebny bardzo mały prąd ktory płynie przez kontrolkę.
Wszystkie pomiary dokonywałem na alternatorze, a nie na akumulatorze. Co znaczy określenie "słaby alternator"? Podkreślam ze po wyjęciu regulatora i wzbudzeniu alternatora ręcznie wszystko jest ok. Oczywiscie poza tym że nic nie ogranicza maksymalnego napięcia i dobrze przakraczało 15V. Na dwóch "reglerach" nie mogłem osiągnąć więcej niż 13,9V (z czego...
Kontrolka świeci cały czas, natomiast gdy wzbudzę alternator sztucznie, to słabo się jarzy. Alternator odłączyłem na moment. Jak najlepiej sprawdzić instalację pod kątem zwarć? Po kolei odłączałem kilka obwodów instalacji i nie było różnicy - dalej nie ładował.
Być może rozrusznik jest 24V ponieważ w budowie niczym się nie różni od 12V natomiast alternator musi być 12V bo z tego nic nie pasuje za duży koszt przeróbki. Natomiast jeśli chodzi o słabe ładowanie mogą być za niskie obroty, chociaż przy dobrym obroty po wzbudzeniu nie mają większego znaczenia.P
Przy włączonym zapłonie i nieruchomym silniku złącz przewód wzbudzenia do masy - po odpięciu go z alternatora. Jeśli nie pali się lampka kontrolna alternatora, przyczyna znaleziona: przerwa w obwodzie.
Sprzęgło alternatora nie ma tutaj nic do rzeczy, jedyne co to w przypadku jego uszkodzenia będzie rwało pasek lub będą dość szybko padały łożyska. 12,5V to napięcie akumulatora więc alternator nie ładuje. Skoro alternator ładuje na stole to jak to się dzieje że nie chce po podłączeniu zewnętrznego wzbudzenia?
Zrobiłem test na dwa sposoby pierwszy na akumulatorze w samochodzie i podpiąłem wzbudzenie od akumulatora z żarówką 2W akumulator miał 12,2 po odpaleniu spadło do 11,88 bez reakcji na obroty czy to 1000 czy 3000 Druga próba podpiąłem drugi akumulator napięcie 12V wzbudzenie z niego i podpiąłem go podając minus na silnik a B+ z alternatora podpiąłem...
Nie musi. Już Golf II miał diody. A dziś w dobie magistrali cyfrowych kontrolka jest całkowicie oderwana od alternatora. A współczesne wyrafinowane regulatory. To już inna bajka. Biorą wzbudzenie prosto z KL30. Jak tylko wykryją częstotliwości na W. Zawsze jakiś magnetyzm szczątkowy jest. Rzadko się zdarza by znikało całkowicie. Ależ oczywiście. Pisałem...
akumulator jest ok... prad przechodzi przez przewód wzbudzenia .. a jak aku jest słaby to wszystko swieci dopiero po przekreceniu kluczyka.. a w tym przypadku swieci bez kluczyka w stacyjce....
Ja sprawdzałem pobór prądu z odłączonym przewodem od wzbudzenia. Czyli teraz mam odłączyć także przewód prądowy od alternatora i wtedy sprawdzić pobór? A czy alternator mógł ulec uszkodzeniu poprzez słaby styk z nadwoziem tzn. słabą mase?
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne).
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
to tez potrafi tak przysiąść napięcie ładowania do 12.3-13.4. A to napięcie mierzone było na biegunach akumulatora, czy bezpośrednio na alternatorze? Możliwe że gdzieś po drodze jest słaby styk i na nim odkłada się (powstaje) ten spadek napięcia. Sprawdź diody na mostku prostowniczym, konkretnie wzbudzenia- możliwe że któraś padła. Nie mam zbyt wielkiego...
Witam. Czy tak ma być podłączony alternator? Czerwony to plus od rozrusznika, brązowy od kontrolki ładowania. Na wolnych ładowanie 12,4V na pełnych obrotach 13,6V i dość gorący jest alternator. Wzbudzenie ma być tu z lewej jak jest czy z prawej? "między diodami?" https://obrazki.elektroda.pl/2181419700_... https://obrazki.elektroda.pl/5837691000_...
Jeżeli jest tak jak mówisz to alternator wzbudzony poprawnie zgasi kontrolkę i utrzymuje stałe napięcie sam w sobie tzn. że dla poprawnego funkcjonowania jego samego bez znaczenia jest słaby styk jak w opisie. Mówię o alternatorze z wbudowanym regulatorem bo jak jest osobno już nie. Kontrolka dostaje plusa z jednego prostownika diodowego w alternatorze...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku? Nie wiem, ja taki kupiłem używany, nie znam jego historii. Kupiłem tylko na potrzeby zasilania grzałki. Ktoś sprzedawał samochód po dzwonie na części i odkupiłem alternator. Regulator z AS.pl więc było już robione, a ten co zamówiłeś to też będzie problem...
Włąśnie zapomniałem o tym wzbudzeniu.............. Podłanczałem zarówke na prądnice na styki z których wychodzą przewody ( z prądnicy idą 2 przewody - jeden z tyłu przy osi prądnicy, a drugi taki na srubke niedaleko szczotek ) - jest jeszzce jeden mniejszy styk - srubka chyba tez m5 tez w okolicy szczotek - nic tam nie jest podłączone. Jak sprawdzałem...
Witam Po przyjeździe do domu, sprawdziłem ładowanie i zauważyłem że ma słabe, 13,7V. Powinno być od 14.00-14.40 tak mi się wydaje, ale też wiem że te wartości są dla ładowania dobre. To najlepiej sprawdzić jak pisałeś o godz. 14.00 do 14.40. Bo 13,7 V masz poza tymi godzinami. Stosuj jednolite oznaczenie. Tutaj bez (V) i na kropkach, tam przecinek....
Z doświadczenia skoki napięcia ładowania powodują zużyte pierścienie ślizgowe (słaby kontakt nierówna powierzchnia i wzbudza się przez to regulator) dwa częściej nieorginalny słaby regulator którego wzbudzi nawet włącznie świateł ( pofaluje napięciem że 2-3 razy po czym się uspokaja aż znowu jakiś skokowy spadek czy podniesienie napięcia po włączeniu...
Plany nie są ambitne. Ambitnie to byłoby 5kW na wieży 8m. Dodam że będzie to zabawka nr 3. U mnie problemem jest to że podwórko to 3 metrowy pasek koło domku :cry:, więc wiatraczek stanie na dachu. Zresztą stąd wynika typ i rozmiar wirnika (do 3 metrów na dachu mozna postawić dowolną rzecz bez planów zezwoleń itd). Pytanie o cewki w wirniku (wzbudzenie):...
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
No niby tak, tylko jeśli nie świeci smarowanie, ładowanie i nie ma wskazania temperatury a zasilanie na wskaźniki jest to wspólną usterką najwyraźniej jest brak masy po stronie czujników. W maszynach często puszczane są osobne przewody masowe na rozrusznik i alternatory i stąd moje przypuszczenie że masa nie "przechodzi" na kadłub silnika a tym samym...
Witam zwracam sie z problemem odnośnie ładowania w fiacie stilo 1.6 16v. Po wymianie akumulatora serwisant zauwazyl ze ladowanie na wolnych obratach jest na poziomie 13.5 przy wiekszym obciazenie spada nawet do 13 auto pojechalo na wymiana alternatora. Lecz po obiorze okazuje sie ze po 10minutach ladownie spada ponownie Przy odpaleniu ladownie na swiatlach...
slabe ladowanie po odpaleniu napiecie 11,7V To nie jest słabe ładowanie to całkowity brak ładowania Popytaj elektryków, spotkałem układy wzbudzenia przechodzące przez dodatkowy przekaźnik. Ile ma mieć na wyjściu. Na wyjściu czyli na zacisku alternatora ma być 14,5 V Na akumulatorze może być delikatny spadek napięcia około 0.2V max Zobacz te wartości...
Wpływa na to, że miałem nowy akumulator 77aH i po skończonej gwarancji szlag trafił akumulator. Odpowiedz serwisu - opad masy czynnej na skutek nieprawidłowego ładowania czy jakoś tak. Od tego czasu zamontowałem miernik napięcia i dopiero teraz widzę jak jest. Przy włączonych wszystkich odbiornikach + nawiew na 3/4 mocy napięcie spada nawet do 12V....
Do honhor . Przy tak wielkim przełożeniu gdy alternator się wzbudzi i będzie chciał ładować akumulator obroty na wiatraku spadom prawie do zera i tak odnowa rozpędzanie i hamowanie więcej strat niż pożytku Wyobrażam sobie to tak. Alternator nie jest samowzbudny, każdy h darrieus ma jedne optymalne obroty wlasciwe dla siebie. Zrobię sterownik na Procesorku...
Przy dodatkowym i silnie obciązonym alternatorze trzeba będzie podnieś w jakiś sposób (np elektrozawór dodatkowego powietrza) wolne obroty bo może silnik może niestabilnie chodzić szczególnie zimny a z alternatora wyprowadzić przewód od wzbudzenia i zwierać go do masy przełącznikiem mały prąd do 2A w ten sposób włączając ogrzewanie. Przy standardowym...
Regulatory dzięki tranzystorom są ultra szybkie i radzą sobie z tym Kolego masz rację z tranzystorami ich f w regulatorze to ok 4kHz , ale ci po wiem że fizyki nie oszukasz, naładowana strumieniem magnetycznym cewka energię musi oddać gdzieś .A indukcyjność wirnika jest ogromna. Chociaż prąd wzbudzenia jest wyłączony przez tranzystor to jeszcze długo...
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
Witam Czy kontrolka na światłach w nocy się żarzy czy mocno świeci .zrób pomiar napięcia na alternatorze ,zacisk śrubowy i na zacisku do którego jest podłączona kontrolka ładowania (trzy wspólne zaciski).Napięcie powinno być jednakowe.Gdy na zacisku od kontrolki ładowania będzie 10V ,a na zacisku śrubowym 14V ,to masz uszkodzone diody wzbudzenia (przerwa...
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał. Po...
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
Użyłem pewnych uproszczeń - w kwestii płynięcia prądu, kiedy świeci żarówka to znaczy, że prąd płynie z akumulatora, przez żarówkę do uzwojenia wzbudzającego (w starszych konstrukcjach w razie braku żarówki alternator w ogóle się nie wzbudzi), przez uzwojenie główne oczywiście nie płynie bo są diody. Może nie jestem elektromechanikiem tylko elektronikiem...
Witam. Sytuacja wygląda tak, w alfie 166 ktoś z poprzednich właścicieli założył niewłaściwy alternator. Powinien być 120A, był 90A. Był problem z niedoładowanym akumulatorem, po dodaniu gazu światła zaczynały mocniej świecić, na wolnych bledły. Kupiłem używkę na allegro, zapobiegawczo zmieniłem w niej łożyska, regulator napięcia, oraz cały ten plastikowy...
Niestety nie wiem na ile w B6 jest już "inteligentny" układ ładowania, ale podejrzewam, że ta kontrolka to już nie jest taka żaróweczka wpięta w obwód wzbudzania, tylko steruje nią elektronika, więc informuje o większej liczbie usterek, niż tylko brak ładowania. Raczej faktycznie nie jest to już taka zwykła żaróweczka wpięta w obwód wzbudzenia. Alternator...
Problem wygląda tak: Przepalił się przekaźnik od kontrolki ładowania. Podmieniono na inny model (najprawdopodobniej o mniejszym poborze prądu). Gdy odpali się silnik to przekaźnik wariuje i "cyka" - nie może się przełączyć - występuje napięcie ok. 8V. Po dodaniu gazu na chwilę wskakuje na 11,5V. Napięcie na zaciskach trochę ponad 13V. Czy jest to możliwe,...
Kolega narzeka na słabe kręcenie rozrusznika z rana w clio diesel. Akumulator sprawdzony testerem, prąd rozruchowy bdb. Rozrusznik po wyciągnięciu nie wzbudził we mnie podejrzeń, kręci niby normalnie. Mierzony miernikiem cęgowym na rozruchu bierze ok 200A czyli niby OK. Jedyne co wydaje mi się podejrzane to pobór prądu przez rozrusznik ale dopiero po...
Chyba sknociłeś. Bo co ma regulator do żarzącej się kontrolki to nie wie nikt poza tobą. Poza tym: Zwarcie uzwojenia stojana z masą - zlikwidować widać jaki z ciebie praktyk. Przy zwartym do masy uzwojeniu alernator się nie wzbudzi. A pytanie o typ alternatora nie było bezzasadne, bo praktyk będzie już wiedział po typie co jest uszkodzone. Poza tym...
Ze szczotkami i całą instalacją wirnik ma 4.4ohma. Podanie na wirnik pełnego 12V niczego nie zmienia, bo już to próbowałem w pierwszym odruchui w tym problem. Prąd 4A max na wyjściu z altka na DC czyli po mostku. Mierze napięcia DC na wyjściu z mostka co napisałem wyżej. Przemienne oczywiście na wyjściu z twornika. Pomijam uszkodzenie instalacji bo...
Auto zgasło na postoju. Nie można było przekręcić rozrusznikiem (przygasały kontrolki). Okazało się że akumulator jest rozładowany bo skończyły się szczotki w alternatorze i był brak ładowania. Dziwne jest ze nie zapaliła się kontrolka ładowania na desce. Być może nie tylko szczotki były uszkodzone. Sprawdziłbym, czy prawidłowo działa wzbudzenie. Kontrolka...
Kurcze to jest jakieś rozwiązanie ? Jest ale nie takie jak się większości wydaje i na pewno ci się nie spodoba. Z tą mocą prądnicy (alternatora ze wzbudzeniem od magnesów trwałych) nic sensownego nie można zrobić. Wg. mnie jak obecnie ta prądnica ma 15W przy 2000RPM i dopasowanym energetycznie odbiorniku(!) to wszystko. Autor, jak zwykle ostatnio się...
Witam Z racji słabej dostępności i jakości cześci na 6V zdecydowałem się przewinąć cewki w moim Charcie na 12V Pomysł jest taki, aby pozbyć się cewek świetlnych i zrobić 4 cewki bezmasowe w dwóch grupach po dwie. Zakładam moc około 70-80 W. Za cewkami oczywiście mostki prostownicze. No i tu zaczyna się problem. Gotowe regulatory nie podejdą z samochodów...
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A. wczoraj wymontowałem altka ,rozpiąłem i pomierzyłem wszystkie diody plusowe,i...
Co z tym alternatorem:(? Wszystko dobrze jak zasilisz wzbudzenie D+ to taki właśnie opór stawia alternator silnikowi. Zakręć szybciej , ps wiertarka 500W nawet jest za słaba do pewnego kręcenia.
sprawdzalem wszystko tak jak piszecie spadku napiecia na przewodzie i masie nie ma na altku jest praktycznie takie samo moze przy takim obciazeniu z 0.1V wiecej sprawdzalem przy 2000 i 3000 obr bo na wolnych to spadalo nawet do 12,6 wiadome ze troche mocy bylo ale bez przesady w innych samochodach jest np ladowanie na wolnych 14,3 wlacze swiatla i dmuchawe...
Co, ma zmienić dwie anteny? Pisze że słuchając muzyczki- chyba nie robi tego przez CB. :D Uważam, że leci to przez zasilanie. Alternator może mieć zużyte pierścienie wirnika i słabo stykające szczotki, są jeszcze inne rodzaje uszkodzeń alternatora. Spowoduj brak ładowania, odłącz wzbudzenie, czy też zwal na chwile pasek. Określisz żródło zakłóceń.
W golfach mk I i II były kontrolki na led-ach i żeby wzbudzić alternator był zamontowany w zegarach opornik 100Ω/2W
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
W zasadzie wszystko wiadomo, wszystko jest, a jakoby niczego nie było... Poddaję Kolegom pod rozważenie kilka znanych zależności fizycznych: - obroty wiatraka są proporcjonalne do prędkości wiatru, - moc wiatraka jest proporcjonalna do 3 potęgi prędkości wiatru, - napięcie prądnicy z magnesami stałymi jest proporcjonalne do obrotów prądnicy, - moc maszyny...
Wawrzyniec. Dalej nie rozumiesz układów ładowania z prądnicą małej mocy wzbudzaną od magnesów trwałych. Nie dziwię się. Sam tez dość długo nie mogłem załapać o co co chodzi z tymi prądnicami w piździkach. Jednak wtedy nie korzystałem z forum. Pisałem wielokrotnie, że stosowanie regulatorów szeregowych i to liniowych (a nawet impulsowych) w tej sytuacji...
Witam wszystkich, mam problem z ładowanie w Iveco Daily 35s12 z 2005r. 2,3d z pseudo "automatem". Auto stało z miesiąc nie jeżdżone, wczoraj odpaliłem przejechałem z 5km i na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat, że 5bieg jest w trybie serwisowym, po kilkuset metrach przeszedł w tryb Neutral i tak naprawdę skończyła się jazda. Stanąłem wyłączyłem silnik,...
Jak włożysz z powrotem licznik to powinno być ok. Dodano po 7 Przede wszystkim wzbudzenie czyli połączenie kontrolki ładowania z alternatorem(spalona żarówka -brak ładowania) Nie zawsze przy słabym akumulatorze odłącze prąd wzbudzenia żeby nie rozładowywał dodatkowo akumulatora przy rozruchu. Alternator pobudza się samoczynnie przynajmniej tak jest...
Może być za słaby do ciągnika .
Do charp17 . Układ połączeń do sprawdzenia powinien wyglądać jak na rysunku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1656962800_1... Prędkość obrotowa alternatora (aby się wzbudził) powinna wynosić około 1400 obr/min. Wiertarka do napędu może być za słaba. Może nie osiągać takiej prędkości i może mieć zbyt małą moc - potrzeba około 1,5kW....
Alternator nie przeładuje akumulatora a już na pewno nie w trybie pracy "wiatrowej", po to ma regulator napięcia. Wzbudzenie można zrobić na zasadzie licznika prędkości obrotowej, który będzie pobierał kilkadziesiąt mA (i może stać w spoczynku całymi dniami) zamiast kilku W i włączy wzbudzenie dopiero po osiągnięciu obrotów "x" . Tematów było 666, rozwiązań...
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
Witam! Pytanie do fachowców. Auto Citroen Jumper rok 2007. silnik 2.2 HDI A mianowicie miałem słabe ładowanie akumulatora (musiałem wzbudzać alternator poprzez dodanie obrotów) kiepski rozrusznik i słabą baterię. więc auto poszło na serwis. I tak został: sprawdzony alternator, wymieniony regulator napięcia, wymieniona nowa bateria i rozrusznik. Na stole...
raz jest napięcie dobre i sie wzbudza alternator a raz jest słabe napięcie i nie wzbudza się alternator czuć zapach gumy i alternator jest gorący
Witam, posiadam przekaźnik sterownia elektrycznymi szybami, który najprawdopodobniej potrzebuje informacji o uruchomionym silniku. Ten sygnał idzie od alternatora. Pytanie z jakim się zwracam, czy po podłączeniu do tego przewodu żarówki i włączeniu zapłonu, żarówka miga słabym światłem. Po uruchomieniu silnika świeci mocnym, ciągłym światłem. Czy takie...
Wzbudzanie się alternatora przy wysokich obrotach może być spowodowane zmianą koła pasowego na większe.Powodem bywa regulator słabej marki.Napięcie mierzone na B+ i D+musi być takie same,inaczej uszkodzona dioda.Podmienił bym stojan może być zwarcie między zwojowe.Jaki jest stan łożysk i ich siedzeń co wpływa na szczelinę wirnika i stojana.
Musiałem wymienić w C5 mk1 2002 r. cały słupek silnika. Auto trochę stało i przy próbie odpalenia posypał błedami z powodu słabego aku. Od tamtej pory po wyjęciu kluczykanie nie usypia się BSI. Świeci wyświetlacz centralny z datą, godziną, itd oraz przebieg tablicy z zegarami. Napięcie akcesoriów cały czas jest i tak pół godziny, aż właczy się tryb...
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Witam to co kolego sugerujesz że nie wzbudza się?? pozdrawiam. Nie ma słabych diod mają zwarcie albo przewę.
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Prąd wzbudzenia to od 0,5-3A w zależności od alternatora. 3-4A pobiera wielki alternator od autobusu o mocy ponad 2kW. Ale to żadne problem. Robisz prosty układ kluczujący, który wytwarza impulsy tylko wtedy gdy alternator się obraca. Do wzbudzenia obracającego się alternatora wystarczy impuls rzędu 1s, a nie prąd płynący non stop. Co się tyczy przekładni....
Kabel "plusowy" z alternatora idzie do włącznika rozrusznika i stamtąd do akumulatora. To są dwa oddzielne kable z końcówkami oczkowymi. Problemem może być nie tylko korozja samych końcówek, co słaby kontakt na styku przewód-końcówka (są zaciskane). Ja zrobiłem drugi kabel łączący bezpośrednio alternator z akumulatorem (o przekroju takim jak oryginalny)...
Ostatnio męczę z kumplem alternator w jego wiatraku i sprawa wygląda tak: 1. Niezbędna jest przekładnia (w testowanym wiatraku ok 1:20) 2. Przy słabym wietrze alternator zaraz po wzbudzeniu wychamowywuje wiatrak, co powoduje odwzbudzenie alternatora, po czym wiatrak przyspiesza, znowu się wzbudza. I tak w kółko. Konieczne jest zastosowanie jakiegoś...
Norma to 13,8 do 14,5v a wzbudzanie alternatora przy wyższych obrotach wcale nie musi oznaczać jego uszkodzenia,chociaż ten inny kolor uzwojenia daje do myślenia jednak za słabe zdjęcie żeby coś więcej powiedzieć,wydaje mi się że jakby było uszkodzone to kolega cinko powinien to zauważyć skoro potrafił wymienić diody.
Masę czyściłem, napięcie na alternatorze jak jest ok, podczas jazdy jak włączę światła długie, dmuchawę ogrzewanie tylnej szyby,radio jest ładowanie, słabe ale jest, ino tego pieruńskiego wzbudzania nie ma i podczas spokojnego ruszenia i spokojnej jazdy ( bez informacji z woltomierza diodowego ) rozładuję sobie akumulator.
taką usterkę może powodować brak dobrego połączenia akumulator - alternator .nie można odłączać akumulatora podczas pracy silnika.czasami jednak odłączanie dzieje się bez naszej wiedzy.sprawdż kabelek brązowy w miejscu 10 cm od rozrusznika.bywa że pod izolacją nie ma już miedzi . poprostu mocno pociągnij jak jest słaby to się rozlezie.
Alternatory sa beznadziejne gdyż trzeba je pierw wzbudzić do pracy (zamiast stałych magnesów są elektromagnesy i tu jest pies pogrzebany) maksymalna wydajność alternatora to cos kolo 1000W (samochodowe 12V) z czego 200W-300W leci na utrzymanie elektromagnesów... Wiec przy słabym wiaterku z chwilowymi jego brakami rozładuje akumulator w ekspresowym tempie......
Witam. W mojej ETZ 150 jest słabe ładowanie. Podczas jazdy bez świateł wszystko działa, po włączeniu świateł przejadę z 300m i moto gaśnie, wyłączę światła i pojade kawałek bez i włączę znowu ten sam problem. Lampka ładowania gaśnie dopiero od 2700RPM, a podczas jazdy na światłach żarzy się. Ładowanie akumulatora bez świateł od 13.1V do 14.4V, a na...
Na tą trzecią idzie plus przez kontrolkę ładowania twz. wzbudzanie. Gdyby ona a własciwie ten przewód miałby słaby styk może powodować to wyższe napiecie ? bądz co ewentualnie moze uszkodzić ?
wzbudzenie alternatora mercedes wzbudzenie alternatora wzbudzenie alternatora corsa
kocioł zapowietrzony odzyskiwanie klucza windows zniknąć panel
cadillac escalade philips senseo
Piec Saunier Duval Thematek nie grzeje wody - diagnostyka Wartość 2 do potęgi 8 w elektronice i informatyce