Jak do tego doszło? Spróbuj odpiąć kabel z alternatora.
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Nawet przy zwartym rozruszniku a sprawnym akumulatorze napięcie nie spadło by do 2V. Jeżeli pomiar wykonujesz na słupkach akumulatora to ten akumulator nadaje się tylko na złom.
Prozaiczne sprawy sprawdzone? Spadki napięcia pomiędzy słupkiem akumulatora a zaciskiem plusowym alternatora, oraz masa, tak samo, słupek - alternator.
Nie potrzeba ci tego wiedzieć ..... bezpiecznik Wyczyść słupek akumulatora i pozostałe zaciski i śruby, powinno pomóc
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Jeżeli przy próbie odpalenia gasną wszystkie kontrolki to w większości przypadków wystarczy przeczyścić słupki akumulatora, klemy a także połączenie przewodu "-" z masą samochodu.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
małe napięcie 7,3v Nie napisałeś gdzie jest takie napięcie, w całej instalacji czy tylko zasilanie ECU lub UCH ? Przy klemach są łączniki wszystkie zostały wyczyszczone ? Następnym razem jak mierzysz te niskie napięcie do nie dawaj miernika do budy auta tylko na słupek akumulatora i tak samo zmierz masę względem słupka plusa na akumulatorze oraz wszystkie...
Należy przedewszystkim doprowadzić elektrykę samochodu do porządku, tak by nic nie "wariowało". Prąd upływu na postoju ma być jak najniższy 20-30mA, a napięcie po uruchomieniu mierzone na słupkach akumulatora 13,8V-14,5V.
Pomiędzy skrzynią a rozrusznikiem zaśniedziało- masy brakowało? Klemy oraz słupki akumulatora wyczyszczone A kabel zaprasowany w klemie łączył?
Dokonałem pomiarów i wyszło tak: wolne obroty bez obciążenia: - plus między śrubą a słupkiem akumulatora 97,3-103,4mV -minus między obudową a słupkiem akumulatora 30,8mV wolne obroty z obciążeniem klimatyzacją, nawiew na maksa, podgrzewanie przedniej i tylnej szyby, podgrzewanie lusterek, podgrzewanie obu przednich foteli, ksenony ale bez drogowych:...
Przy pracującym silniku miernik wariuje gdy mierzysz napięcie bezpośrednio na "słupkach" akumulatora?
Nic nie wiemy o akumulatorze i zastosowanym "prostowniku". Jednak coś pachnie to zużytym akumulatorem charakteryzującym się wysokim oporem wewnętrznym. Oczywiście, że elektrolit ma zakrywać płyty ale nieograniczone dolewanie wody niewiele poprawi. Warto ustalić przyczynę braku elektrolitu oraz ustalić jego gęstość. Tylko po pytaniu coś mie wygląda iż...
zostaw w spokoju tę żarówkę rurkową, wepnij amperomierz szeregowo między słupek akumulatora a odpiętą klemę i sprawdź jaki jest pobór po np. 15 minutach od podpięcia. Podaj wynik. Oczywiście bez kluczyka w stacyjce i z zamkniętymi wszystkimi drzwiami. A 5-cioletnich akumulatorów już kilka wymieniłem w tym sezonie, więc znowu aż tak nie wierz w jego...
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
Dokładnie to Kolega ma gdzieś problem z zasilaniem a nie z żadnym zwarciem, dodatkowe obciążenie żarówkami stop lub wstecznego powoduje spadek napięcia i gaśnięcie silnika. Trzeba pod obciążeniem, żarówką np H4 sprawdzić wszystko od akumulatora zaczynając. Pamiętać należy, że zasilanie to nie tylko plus i sprawdzić na początek połączenie masy karoserii...
Witam, Mam pewien pomysł jak dokonać przeróbki otóż, wykręcę "stożki" służące co pomiaru na słupkach akumulatora, w ich miejsce dam śruby oraz blaszkę przedłużającą o długości 2,5 cm
W pierwszej kolejności sprawdź czystość (stan klem i słupków )akumulatora, zwłaszcza klemy (+),gdyż często robi się skorupa.
wyczyść dobrze klemy w środku i słupki na akumulatorze
Na wyciągniętym kluczyku mierzymy pobór prądu jałowy czyli miernik na amperomierz i w szereg z akumulatorem. A ładowanie na woltomierzu na słupkach akumulatora.
Zdejmij i wyczyść klemy i słupki na akumulatorze z tlenków a potem je dokręć.
Pewno rzeczywistość jest nieco inna niż twoje oceny.. Przyczyną takiego zachowania jest stan samego włącznika, czyli styków lub stan akumulatora. Po drodze oczywiście zaciski na słupkach akumulatora, przyłącze masowe przy silniku itp. A co do zabezpieczenia śruby to właściwie każdy smar jest dobry. Jeśli faktycznie stan śrub przyłączeniowych jest beznadziejny...
Andrzej czy to ma być coś podobnego jak na obrazku poniżej. Jeśli tak to na jakiej zasadzie drut będzie łapał sól skoro ona się wytwarza ze słupka akumulatora a nie z przewodu klemy? http://obrazki.elektroda.pl/9783700100_1...
czyli wychodzi że coś nie tak z połączeniem klem ze słupkami akumulatora. Wyczyść dokładnie słupki oraz klemy od wewnątrz.
obcięcie tej kleimy nie bedzie takie proste bo kabel jest krótki. I może pózniej nie dostać do słupka akumulatora Obcinasz i zaprasujesz oczko M8 przykręcasz pod śrube w klemie. Nie masz dużej prasy poszukaj kto ma. np. http://obrazki.elektroda.pl/6271948200_1...
Na słupku akumulatora masz wybitą datę tylko jak widzę u ciebie już były nadlewane.
Wydać 600pln na nowe akumulatory i kisić je nieużywane? Trzy razy do roku to odpaliłbym z kabli. A w tych akumulatorach sprawdzić poziom elektrolitu, uzupełnić wodą destylowaną i trzymać pod prostownikiem podtrzymującym. W samym ciągniku Wyczyścić klemy, słupki akumulatora, połączenie kabla przy rozruszniku i masy do nadwozia. Sam silnik też powinien...
Podłącz sobie dodatkowy przewód uruchamiający automat rozrusznika, to ten najcieńszy przewód przy rozruszniku, na wsuwkę, lub przykręcany małą śrubką, tak abyś mógł dotknąć nim plusowego słupka akumulatora. Mnie czasem nawet on "na krótko" nie pomagał odpalić, ale że silnik padł, to straciłem zainteresowanie co mogłoby być rozrusznikowi. Podobnie się...
Pomiar rezystancji możesz sobie darować. Na początek podłącz szeregowo żarówkę reflektorową między słupek + akumulatora a klemę +( oczywiście przy zdjętej klemie) i obserwuj jak świeci przy inicjacji poszczególnych odbiorników tam gdzie świeci na ful to prawdopodobnie jest zwarcie , znajdź bezpiecznik tego obwodu . Wepnij żarówkę zamiast tego bezpiecznika...
W Renault są chyba takie właśnie klemy "szybkiego montażu", ze starego akumulatora ze słupka trzeba zdjąć ten element z gwintem. Jeśli na minusowym zostało to tak samo. Jeśli już go nie ma, zamontować nowe klemy.
Oczyść papierem ściernym. W sprzedaży są specjalne szczotki do czyszczenia. Tylko czy warto kupować do dwóch klem? Szczelinę popraw np piłką do metalu. Chodzi o ta, gdzie skręca się śrubą klemy. Najpierw wyjmij śrubę rozchyl czesci i popraw szczelinę. Teraz masz w ogóle za płytko założone klemy. Powinny wchodzić głębiej na słupki akumulatora. Tylko...
Hyundai ix35 z tego co wiem to ma taką przypadłość, że pobiera nierelatywnie dużo prądu jak stoi. To info pochodzi od dzieci neo, on wie że pobiera ale nie wie co pobiera. Bierzesz multimetr, ustawiasz na ampery lub mili ampery, wpinasz się między klemę a słupek akumulatora (obojętnie który). Wskazania miernika powinny być jak najmniejsze, wartości...
tylko na słupkach akumulatora Tak jak napisał (at)aleksander01 Nawet nie na klemach. Dobrze jest przebić się sondą pomiarową do czystego ołowiu (zarysować słupek, a nie tylko dotknąć).
Nie rozumię jak po wyjęciu ustaje a po włożeniu spada? Ty masz mierzyć prąd a nie żadne napięcie. Wpinasz miernik pomiędzy plusowy słupek akumulatora a dodatnią klemę akumulatora, włączasz na pobór prądu i dopiero robisz testy.
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
Ta jest bezpiecznik od rozruchu, więc sprawdź go (przynajmniej w scenicu II jest). Faktycznie na słupku akumulatora są bezpieczniki ten największy jest od rozrusznika ale myślę że przy jego przepaleniu wcale by nie startował. Prędzej spodziewał bym się że sam przekaźnik od rozrusznika nie kontaktuje co jakiś czas lecz cewka odzywa się za każdym razem.
czyli klapie rozrusznik (i kręci na pół obrotu wału). Szaleje deska, czyli skacze obrotomierz. Ale tak się dzieje nie zawsze. Tego efektu nie ma jeżeli zbocznikuje się przekaźnik rozrusznika w UEC; kręci jak oszalały. Jedyne wytłumaczenie dziwnej pracy rozrusznika to spadek napięcia zasilania. Zmierz na słupkach akumulatora, bo może tam jest diabeł...
Ładowanie prowadzi się poprzez klemy a nie przez "żelazo pod maską" . Zmieniona biegunowość prostownika lub pewnie niekontakt na żabkach prostownika. Co to jest guma na klemach akumulatora? Osłony słupków z plastiku?
Piszesz też: Nawet nie tyle co podłączone co próba To dotknąłeś, (obydwoma) przewodami obu słupków akumulatora czy nie?
Rozrusznik nie może zakręcić wałem i przygasają kontrolki, następuje reset komputera godziny. Tym tropem bym szedł. Przewody do sprawdzenia. Od połączenia przewodów z klemami, bo tam we wnątrz, lubi być zielono, poprzez oczka na rozruszniku i masie pojazdu. Ewidentnie jest spadek napięcia, nie musi być on skutkiem awarii mechanicznej. Jaki jest prąd...
Też handluje akumulatorami ale tak skatowanych słupków to jeszcze nie widziałem. Nówka to nówka, nawet ryski nie ma prawa być.
Czy tutaj nie mogła zaistnieć zupełnie prozaiczna przyczyna całego zamieszania: słaby styk żabek ze słupkami akumulatora albo zaśniedzenie w miejscu styku i w następstwie utrudnienie w przepływie prądu?
O ile napięcie mierzysz na słupkach akumulatora to masz zbyt małej mocy akumulator lub uszkodzony. Pochwal się jaki masz ten akumulator.
Hasło dla ciebie - NALEWANIE SŁUPKA AKUMULATORA. Przyjemnej lektury.
Panowie nie przesadzajcie. Oczyszczone słupki akumulatora do tego wazelina techniczna i będzie dobrze
Witam został wymieniony akumulator jak tylko na chwilę podłącze prostownik z rozruchem to pali na strzała Z prostownika, kable zakładasz na klemy, które są założone na akumulator. Czy klemy są wyczyszczone w środku? Czy mają dobry styk między słupkami akumulatora? I jak wyżej - pytania Kolegi kindlar . PozdrawiaM.
Wygląda na to że akumulator słaby lub kiepski styk klem ze słupkami akumulatora, piszesz że na słupkach akumulatora pojawia się śniedź w tym przypadku wystarczy polać to gorącą wodą (klemy również) i posmarować np. wazeliną i ponownie założyć klemy.
Mam wrzuconą dodatkową masę między (-) Aku a blokiem silnika i z bloku na karoserię. Różnica w pomiarach ładowania na alternatorze i akumulatorze to 0,16 V. Spadek napięcia między obudową altka a (-) Aku to 0,08 V. Natomiast złącze B a plusowy słupek akumulatora to niecałe 100 mV. Wiesz może, z jakiego punktu wczytywane jest napięcie, które pokazuje...
No ale to nie od wymienionej instalacji spada ci napięcie na słupkach akumulatorów do 5V. Widzę, że pojawiają się nowe dane. I coraz więcej rzeczy do sprawdzenia w związku z tym. Co jeszcze masz na sumieniu?
Co wypływa z "+" musi wpłynąć do "-", prąd się nie ma prawa "zgubić" po drodze. Stawiam na zakłócenia pomiaru cęgami przez blach i inne kable. Pomiar na przedłużce powinien być odpowiedzią. Natomiast prąd typu 70...80 A jest faktem (gorące kable, gorący słupek akumulatora). Prądy pewnie OK, ale raczej przez chwilę a nie > 5 minut. Sprawdzę jeszcze...
No chwile po tym jak tutaj posta napisałam, to znalazłam ten sam obrazek gdzieś w czeluściach niemieckiego netu :D ciekawi mnie tylko czy ta naklejka jest oryginalna ? A właściwie to zastanawia mnie czy na ujemnym słupku akumulatora może być data wybita ?
Zmierz napięcie na zacisku prądowym rozrusznika i jego masie i drugi raz na SŁUPKACH akumulatora. Oba napięcia zmierz w trakcie kręcenia na gorącym silniku. Jak będą podobne wyniki to instalacja jest ok. Prawdopodobnie nie będą.
To jakikolwiek miernik w ręke i zmierzyć co dzieje się na słupkach akumulatora podczas próby rozruchu a potem pomiar między klemą ujemną a masą silnika, czo dzieje się podczas próby rozruchu. Może ugnił przewód masowy na silnik.
To, że po wybuchu teoretycznie nie mają zwarcia wcale nie oznacza, że przed wybuchem również nie było zwarcia, które skutkowało nadprodukcją wodoru. Jak widać tak reklamowane metody zostawiania akumulatorów stale pod napięciem buforowym nie zawsze są bezpieczne. Wodór + iskra od podłączonego zasilacza (w piwnicy słupki akumulatora mogły zaśniedzieć...
Zatem powinien dość żwawo kręcić. Masz problem z przewodami od akumulatora do masy i/lub zasilanie na rozrusznik. Zobacz czy w czasie rozruchu nie ma spadku napięcia pomiędzy zasilaniem rozrusznika a dodatnim słupkiem akumulatora, między ujemnym słupkiem akumulatora a masą karoserii i drugi pomiar masą silnika. Nie mierz na klemach tylko właśnie na...
Już nie raz widziałem miedzianą monetę wsadzoną między słupek akumulatora a klemę... :D
Zmierz napięcie na słupkach akumulatora w czasie rozruchu, możesz też podmienić akumulator.
Jakie napięcie pokazuje miernik podłączony do słupków akumulatora w chwili próby rozruchu?
Dzień dobry. Posiadam prostownik LADEFIX GL-8-E12-6/6,3Bu. Wg danych technicznych powinien ładować prądem 6,3A, a przy wyładowanym do 12V akumulatorze maksymalny prąd jaki zarejestrowałem miernikiem cęgowym to 2,7A przy podłączonym prostowniku do słupków akumulatora przy napięciu ładowania ok. 12,6V. Prąd ładowania cały czas malał i przy 15,8V wynosił...
... i klemy na słupkach akumulatora!
Sprawdzić zaciski/klemy na kablu łączącym akumulatory, nie tylko części zaciskane na słupkach akumulatorów. W jakim stanie w ogóle jest sam kabel? Brak dobrego przewodzenia powoduje nagrzewanie się. Ponadto stan kabla masowego, w ogóle wszystkich połączeń. Pomierzyć spadki napięć na każdym akumulatorze podczas próby rozruchu. Może któryś aku siadł....
Jeśli alternator ładuje go napięciem podczas obciążenia powyżej 14V to jest coś pięknego. Napięcie na słupkach akumulatora może się różnić według "wytycznych specjalistów z FB". Masz 12.4V, silnik odpala, napięcie ładowania wynosi powyżej 14V, więc w czym problem polega?
Dokręć klemy na słupkach akumulatora.
Gdzie mierzone było napięcie ze wyszło 14,5 V na kablach klemach od akumulatora czy na samym akumulatorze ? . Kolega mierzł mi napięcie i pokazywało na samym akumulatorze 14,0 V , a na kablach klem 14,3 V , Po oczyszczeniu słupków akumulatora sie poprawiło i było 14,3 V na słupkach akumulatora . Na uruchomionym silniku
To jak zapalił , klemy zasyfione i słupki akumulatora ,a rozebrał pół samochodu.
Zmierz spadek napięcia pomiędzy alternatorem a SŁUPKAMI akumulatora. Zarówno masę jak i przewód plusowy. Na próbę zamień też akumulator bo tu może być przyczyna. Sam alternator sprawdziłbym na stole, pod obciążeniem, może być uszkodzony wirnik. W jakim stanie masz pierścienie ślizgowe?
Twoje spadki napięć świadczą o uszkodzonej masie lub główny przewód zasilający. Stąd cały bałagan. Sprawdzaj masę i zasilanie, minimum żarówką H4 i woltomierzem. Bezpośrednio do słupka akumulatora przykładaj z jednej strony!
Podczas rozruchu bez odprężnika- 5/6 V Mierz na słupkach akumulatora , tylko tam.
Ale dlaczego nikt nie sprawdza spadków napięcia zasilania? Począwszy od klemy na akumulatorze, po kablu do bezpieczników(przed, za kabeloczkiem) Połaczenia skręcane itd Wystarczy miernik z marketu. Spadek jest w porównaniu do pomiaru na słupkach akumulatora, a ile jest w gnieździe zapalniczki? :D To jest jakiś trop .... bo nie sprawdzany był kabel...
sprawdź klemy i napięcie na słupkach akumulatora jak nie spada za mocno szukaj nas kablach i sprawdź masę silnika
Trzeba kolego odkręcić klemy od akumulatora i dobrze je wyczyścić tzn. w środku tą część którą nakladasz na slupek akumulatora. Wyczyść również słupki akumulatora podokrecaj wszystko na scislo i problem ustapi. Tylko nie wiem czy ci się radio nie zabkokuje po odlaczeniu akumulatora i trzeba będzie wpisac kod. Pozdr.
Woltomierz na słupki akumulatora i masz wynik.
Kolego grala 1 -- Dlaczego bezsens ??Przecież można sprawdzić (a nawet trzeba) jak wielkie i czy w ogóle mają rozbieżności pomiarowe. A co do jego opisu to sory -- rzeczywiście nie dodałem że trzeba ustalić właśnie Twoim sposobem po której stronie są te spadki - jeśli występują, Jeśli będzie słaby styk elektryczny pomiędzy słupkiem akumulatora a klemą...
Zanim wymontujesz alternator na początek sprawdź dokładnie wszystkie połączenia, zaciski i słupki akumulatora i szczególnie przewody masowe oraz masę silnika. Później spróbuj na próbę podmienić akumulator.
Kolego ,jeśli kontrolki wygasają to zacznij od sprawdzenia akumulatora i jego połączenia z instalacją.Wyczyść słupki akumulatora i klemy wewnątrz ,dalej masę silnika,rozrusznik.
Jest to słupek akumulatora, trzeba mieć formy opowiadające danemu słupkowi i grafit z baterii np.4.5V. Ale to wszystko za mało jak nie wiesz jak to zrobić .P
Bzdura, zostaw cewkę w spokoju, zajmij się szalejącym zasilaniem. Zaczynasz od słupków akumulatora. Szukasz spadków napięcia pod obciążeniem. Problemem jest ewidentnie brak zasilania. Pokazuje Ci to woltomierz, a Ty szukasz i szukasz... dziury w całym.
Zrobione 40km i na razie ok . Bez odbiorników na ciepłym silniku i altku ładowanie 14,2 mierzone na słupkach akumulatora. Stary regulator z pierwszego montażu zregeneruję i będzie na zapas.
Podłącz miernik na zakres amperów i zdejmij klemę minusową. Podłącz końcówki miernika pod słupek akumulatora i oczko klemy. Sprawdź pobór upływności prądu na nie podłączonym ogrzewaniu. Jak wskazania wyższe bedą niż 0,05A to spróbuj odłączyć wentylator kabinowy i sprawdź czy się zmienia upływność na wyświetlaczu miernika. W ten sposób możesz szukać...
Dwie możliwości. Marnie przyłączone zaciski do słupków akumulatora lub czego tam lub biegnij po nowy akumulator. Nic nie wyczytaliśmy o występującym na akumulatorze napięciu bez przyłączonego zasilania.
Zakładam, że rozrusznik sprawny, akumulator również, masa silnika ok. Weź miernik i sprawdź napięcie na akumulatorze w czasie pracy rozrusznika a potem czy w tym czasie nie powstaje napięcie między korpusem silnika a ujemnym słupkiem akumulatora.
To "cykanie" kiedy się pojawia, na 50 czy 15? Na krótko rozrusznik kreci? Klemy na słupkach akumulatora dobrze zamocowane ? Geneza tego zjawiska - coś było robione przy samochodzie?
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
Akumulator odradzam bo próbowałem i przy zczepieniu sie z materiałem elektrody(drutu) słupek akumulatora odparowuje.
Klemy wyczyszczone tak samo słupki akumulatora. Rozrusznik kręci normalnie.Dzisiaj wielokrotnie odpalił bez żadnego problemu.Został zmierzony pobór prądu na postoju 0.05 A . Gęstość elektrolitu mierzona w dwóch celach i pokazywało prawidłowe wartośći .Akumulator to Akbat 100Ah 850A (nie ma zbyt dużej pojemnośći jak na golfa 4 i silnik 1.9 tdi ? ) .
To teraz zmierz na słupkach akumulatora . Gdy będzie niższe / 14,6V to przy jakich obrotach silnika?/ , oczyść klemy i słupki oraz sprawdź przewód PLUSOWY z aku do alternatora.
Oczyść klemy i słupki akumulatora,popraw styki w przewodach przy aku.
To, że paliwo jest w zbiorniku to mało, pytanie czy jest podawane do cylindrów i czy jest iskra. Jeśli akumulator rozładował się w trakcie jazdy to musi być niesprawny alternator i być może powoduje jakieś zwarcie. Klemy bardzo iskrzą przy zakładaniu na "słupki" akumulatora? Jeśli to wersja MPI (po 2003 r.) to częste były awarie sterownika wtrysku.
http://www.pelos.pl/img/p106/budowa.html na tej fotce po lewej masz plus a po prawej minus czyli opcja A. http://www.auto.pl/gielda/result.php?kod... "Jeżeli pomogłem kliknij Pomógł" Zamieszczanie w treści postu informacji nie związanych bezpośrednio z tematem: "Jeżeli pomogłem kliknij Pomógł" Koliduje to również z punktem...
Witam Sprawdź jak pisze kolega masę,może być akumulator,lecz sprawdź jeszcze klemy ,zwłaszcza (+).Robi się często skorupa na słupku akumulatora.
Upalony słupek akumulatora zfrezowany też jest stożkowy. A na początku tak obrazowo chciałem naświetlić temat.
jeżeli pojawi się znacząca różnica w napięciach na zaciskach alternatora i akumulatora to będzie oznaczało jakąś inną usterkę ? Dokładnie tak. Dla pewności - pomiar przy alternatorze - masa z obudowy alternatora, plus z zacisku śrubowego na alternatorze (B+). Przy akumulatorze - plus i masa ze "słupków" akumulatora.
Do pomiaru spadki napięć między alternatorem a akumulatorem (bezpośrednio na słupkach akumulatora), pomiędzy minusem akumulatora i masą karoserii, pomiędzy głównymi zasilaniami i plusem akumulatora.
a stan naładowania akumulatora ? oże trzeba czyszyścis słupki aku
Najlepiej woltomierz na prąd stały i wpiąć się na alternator i na słupek akumulatora . Wiesz chyba co tak się mierzy!
Sprawdź czy nie jesteś wstanie ruszyć klem z akumulatora ręką jak tak to trzeba to poprawić. Drugi test jak pierwszy wyjdzie ok. To nalanie paru kropel zwykłej wody na klemy w miejscu styku słupka (zacisku) akumulatora z klemą. Jak przy włączeniu odbiorników czy próbie odpalanie woda zacznie wrzeć to należy klemy odkręcić ,wyczyścić tak samo jak zaciski...
jestem całkowicie przekonany że do tych podpowiedzi już niema co dodać tylko to żebyś zdją kleme z słupka akumulatora przy demontarzu rozrósznika
Też podejrzewam, że może to być słabe połączenie pomiędzy słupkami i klemami albo pomiędzy karoserią (albo silnikiem) i kablem masowym. Niekiedy po próbie odpalenia (gdy wszystko przygasa) wyczuwalny jest wzrost temperatury na klemach, co świadczy o złym połączeniu klem ze słupkami akumulatora.
naprawa słupków akumulatora ogrodzenie słupków montaż słupków bramy
prosty pilot włącz wyłącz internet zawiesza projektor telefonu
spawarka parkside spawarka parkside
Czy mogę użyć mocniejszego zasilacza do adaptera SATA HDD 3,5"? Drukowanie zdjęć na Xerox WorkCentre 6605