Już od pierwszego kolegi dostałeś informacje ze wina są tonery zamienniki i nikt nie napisał ze wymiana rolki transferowej rozwiąże problem. Przerobiłem już kilkanaście drukarek dokładnie tego modelu i bez wymiany wywoływaczek sie nie obejdzie. Wyczyszczenie ich będzie trudne. Po zamontowaniu oryginalnych tonerów nie ma żadnej gwarancji ze uda ci sie...
No to już możesz rozbierać skrzynię. Rewers na 99% siadl. Najbardziej prawdopodobne że będzie do wymiany wałek pośredni z podkładkami, no i może sprzęgiełko rewersu, na koła zębate sam musisz popatrzeć i ocenić stan. Jak coś to pisz też na GG 41271070
Witam, od jakiegoś czasu mam ten sam problem i piszę z pytaniem, czy znalazł pan rozwiązanie tego problemu?
Nic nie da się zrobić czyli trzeba szukać nowego niestety w swoich zasobach nie znalazłem danych tego transoptora. Może trzeba by pisać do north.pl oni mogą coś takiego mieć ale cena będzie wysoka albo z wylutu z innego mechanizmu najlepiej Panasonica.
A jak Ty chcesz inaczej ten rewers skalibrować jak jie regulacja agresywności? Pewien nie jestem, ale chyba innej opcji niema, nawet MetaDiagiem. A z tego co pamiętam, to w starszych regulacja agresywności jest ustawiana w ten sam sposób.
Witam, Przyczyny tego stanu są trzy: 1) Niewłaściwa regulacja mechanizmu Blokady zmiany biegów (popuszczanie sprzęgła żeby zmienić bieg) zużyty wałek. 2) Wytarte prowadzenie w podłodze (pokrywie górnej skrzyni biegów) 3) Zużyte wodziki i widełki .
Seria TS osiągnęła wiek w którym elektronika zaczyna się sypać. Jeśli rzeczywiście całe zasilanie zostało przejrzane, to zostaje sterownik. O ile nie był rozgrzebany, to jest do odratowania.
W obu jest napięcie? Dodano po 1 Ty masz jedden półbieg czy 4?
Było na forum odnośnie miękkiego startu. Wpisz w Google "miękki start" i czytaj. Możesz dopisać PWM. Jak byś chciał poczytać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Czyli, że kolega chce stworzyć sterownik skrzyni? Te wszystkie proponowane układy albo będą powodować szarpnięcie przy ruszanie wcale nie małe albo nie wysterują do końca sprzęgła a jazda na półsprzegle szybko się znudzi. Przecież taki elektrozawór musi być powiązany z pedałem sprzęgła. A co z rewersem, normalnie jest tak że jedziesz do przodu, rewers...
Te pod deklem dałem ci link. Tam masz sporo wiadomości jak to rozebrać i wymienić . Tyle że leprze dojście to po zrzuceniu kabiny .
Witam sprawdź połączenia bo często się sypią, potencjometr rewersu sprawdzić sygnał. schemat jest na forum .
Witam, mam ten sam problem. Jeśli z twojej strony został on rozwiązany, to proszę o pomoc.
Zacznij od sprawdzenia przekaźników
No tak trzy pierwszy załącza podpory mostu drugi biegi a trzeci przełacza lemiesz lub łapy chyba ze jest jakaś kolejność żeby włączyć bieg drugi bo tak sam się nie włacza
W drugim poście masz wszystko czego Ci potrzeba. Dodam, że niedawno był temat odnośnie skrzyni w celtisie gdzie wstawiłem też zdjęcie ułożenia tarczek i przekładek.
Jak Dioda rzecze: koła zamachowe kręcą się w przeciwną stronę! W czasie pracy kasety TYLKO JEDNO Z NICH jest dociskane poprzez gumową rolkę do taśmy, a drugie pracuje swobodnie i nie dotyka taśmy wcale. Osobiście spotkałem sie tylko raz z mechanizmem, który naciągał taśmę za głowicą i przed głowicą. Był to jakiś bardzo wysoki model magnetofonu stacjonarnego....
A więc jak zostaje zaduszony to silnik sam nie gaśnie. Coś zostało źle złożone.
Pomiar ciśnienia powie wszystko. Jeśli by było uszkodzenie po stronie mechanicznej szkrzyni. To na którymś biegu by jechał. Dodano po 1 Tak mi teraz się przypomniało. Nad pedałem sprzegła masz czujnik włącz/wyłącz sprawdz go. Miałem kilka razy, że przestał działać i sterownik widział, że sprzęgło jest wciśnięte
Masz problem z hydrauliką, możliwe za niskie ciśnienie pilotujące i ew. złe działanie elektrozaworów i wodzików w przekładni. Bo to, że nie możesz wrzucić wstecznego, jak i przełączyć na półbieg przyśpieszony lub zwolniony jest winą nie przestawienia się wodzików, a sterownik oczekuje przełączenia w ciągu 0.5 sekundy (tyle też trwa wyzwolenie cewki...
tak epc. A kody jakieś masz ?? może sam rewers uszkodzony . czujnik udostepnienia skrzyni pod spodem na 3 kable. wiązka czy nie przetarta na tylnym prawym słupku jest co szukać
Witam Mam taki problem ze MF 8250 skrzynia powershift, otóż gdy ciągnik się rozgrzeje to przy stałej prędkości nieważne na którym biegu sam zrzuca mi półbiegi z D na A , dodam tylko że jest to wersja z rewersem przy kierownicy
jeśli to niewielki silnik to wystarczy ci 1 pwm do sterowania mocy i 1 wyjście do przekaźnika rewersu
Szukaj na aukcjach uszkodzonego magnetofonu RS-TR165, 265, 355 i 555 - w nich takie mechanizmy były stosowane (w dwóch pierwszych tylko jeden ma rewers). Ja mam inny problem z takim magnetofonem - stał trochę na półce i sam z siebie padł procesor :(.
Ale najpierw musisz ustawić luz na kołach rewersu względem tulei na której są, ja ustawiałem na 0,4-0,5mm. no tak tylko o który luz chodzi? Mam ten sam problem wymieniłem na nowe podkładki i tak prawe koło stożkowe to które ciągnie na przód ma luz przód tył tak ok. 3 -5 mm, zaś lewe to na tył ma ok. 2mm. Podkładki spinam w sumie palcami co mnie tu...
a czy czas programu jest taki sam? jeśli tak to zobacz jaki jest układ na module sterującym silnikiem (były takie gdzie montowano TDA)on odpowiada za sterowanie silnikiem ale elementem wykonawczym rewersy jest programator TDA jest nie drogi możesz wymienić
tam jest http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Działa to normalnie. Skrzynia power shift czy rewers elektrohydrauliczny to jest nic innego jak prosta mechaniczna skrzynia biegów w której każde koło zębate(lub przekładnia planetarna) ma swój kosz wielotarczowy z mokrym sprzęgłem. Jedno sprzęgło jest do jazdy na tył przez 3 koło które odwraca obroty, a drugie sprzęgło do jazdy na przód. Sprzęgła z...
Witam jak dojdziesz o co chodzi z tym rewersem to napisz mam taki sam problem w ergos 95
Zobacz P1032 domyslna blokada rewersu
Witam Mogę wykonać kalibracjie pisz na pw skąd jesteś
zwarciu 1 z 2 na płytce (pominięcie tyrystora) wirówka działa. To przecież sam sobie odpowiedziałeś.
Nie obrażałem,pisałem prawde. Skrzynia 16 w tych ciągnikach to stara skrzynia z seriixx40 z dodanym hydraulicznym rewersem. Blok sterowania rewersem jest na wierzchu skrzyni biegów.Trzeba wyjąc wykładzinę kabiny i odkręcić podłogę pod nogami. F-jazda do przodu R-jazda do tyłu
Moglby mi ktos powiedziec gdzie znajduja sie elektrozawary od biegow bo mam ten sam problem szkrzynia biegow szarpie ale tylko na niektorych biegach rewers dziala idealnie, ciagnik po kalibracji skrzyni troche mniej szarpie. Zabral bym sie teraz za elektrozawory ale nie wiem ktore mam sprawdzic z gory dziekuje za odp.
Sprawdź w pierwszej kolejności wszystkie 3 czujniki sprzęgła. Wszystkie muszą być sprawne, nie zacinać się, nie przerywać. Wystarczy, że jeden zaburza sygnał i będzie rozłączać skrzynię.
To jest bardzo denerwująca awaria pamiętam jak pierwszy raz trafiłem jak się silnik wyłączył to sprawdzałem od programatora wyłącznika i zanim dojechałem do silnika to wszysko było ok i tak się bawił ze mną dopiero jak przełączyłem na rewersy i ich nie było to zorientowałem się że to silnik i faktycznie przez chwilę miał przerwę wtedy okazało się że...
Przełącznik jazdy został już wymieniony. Nic to nie dało. Kto by mógł poratować jakąś serwisówką albo schematem byłbym wdzięczny.
Nie napisałes jak skrzynia ani rok,co prawda tych ciągnikow zrobiono tylko ze dwieście pięcdziesiat ale ....Traktoshift to system sterowania skrzynia nie skrzynia.(potrzebne by bylo zdj. prawe strony skrzyni)Więc ja generalnie,jak w renówkach. Jak działa cała skrzynia w tym badziewiu to akurat nie mam czasu na opisywanie,ale wyjasnie Ci jak działa rewers.Rewers...
zastanawiam się dlaczego w trybie serwisowym są obroty w obie strony a podczas pracy już bez rewersów. Bo dziś odchodzi się od rewersowania w suszarkach. Niektórzy producenci już nawet usunei z układu sterowania taką możliwość. Brak rewersowania pozwala skrócić czas trwania cyklu suszenia i to o niezgorszy procent całego czasu. Przecież brak rewersów...
Sprawdź jak masz ustawione rewersy na aparaturze.
Witam sam silnik obraca podajnikiem ale są problemy z połączeniem tego silnika z kołem zębatym podajnika. https://obrazki.elektroda.pl/4486719900_...
Tak prosto wyjaśnic to troche ciężko,bo konstrukcyjnie jest wiele rozwiązań. Na poczatek różnica miedzy wstecznym a rewersem.Wsteczny jest to dodatkowy, odwrócony bieg (poprzez dodanie dodatkowego koła zębatego).Drugi(rzadko trzeci) bieg wsteczny uzyskuje sie po przełączeniu skrzyni na inny zakres(np.żółw-zając). Rewers to dodatkowa przekladnia zębata...
skryn :arrow: gadzam się z tobą, pranie w pralce Luna na 40st.C trwa gdzieś tak z półtorej godziny ale przestój między rewersami nie jest dłuższy niż sam rewers ( 12s praca, 3 s postój) Maniek24 :arrow: ekonomik wciśnięty :?: (przycisk oznaczony dużą literą ,,E" :wink: ) sprawdź czy grzeją obydwie grzałki :)
Ciekawe jakie wartości ustawili w kalibracji. Skąd jesteś. Jaka skrzynia Power Quad czy auto power? Mogę pomóc, tylko napisz coś więcej
Procedura taka sama jak do Ford/News Holland serii xx40.A to już tu było kilkanaście razy.
Ok, zdjęcie załączę jak wyjmę płytkę. Przyglądam się nowemu tacho pod szkłem powiększającym awers /tak nazwę/ lewy przewód A i strzałka na 4-10, rewers ten sam przewód 6 i strzałka na 1-8. Na oryginale nie ma takich symboli. Może to Cię zdziwiło bo nigdy pod szkłem nie oglądałeś, ale czy to ma znaczenie która noga pod którą złączkę? wb Te znaki pochodzą...
I jak, co było przyczyną? U mnie jest podobnie — brak wstecznego, czasami jest, ale po chwili nie ma.
Witam. Na dodanym zdjeciu masz sekwencje sprzęgieł na poszczególnych biegach. Odłącz wszystkie kable.Włączasz ten bieg gdzie jest najmniej sprzęgieł.Czyli rewers 3.bo tam aktywowana jest tylko cewka najwyższa A.Mierzysz miernikiem gdzie pokazało się napięcie na kablu i podpinasz go do cewki A. Itd itp........Następnie rewers 2 bo dodajesz kabel na którym...
No, taką kupiłem bez jazdy i chciałbym to rozgryźć. Do skrzyni nie pcha od góry w ogóle oleju, bo odkręcałem przewód. Jeśli to sterowanie, to gdzie szukać?
Witaj! To jest autorewers więc duże koła mają się kręcić w przeciwnym kierunku. Długi pasek biegnie po bieżniach: silnika i dużych obu kół zamachowych. Mały pasek biegnie po małej bieżni koła lewego i po bieżni sprzęgła (sprzęgło to to kółko nad lewym dużym kołem). Duży pasek ma na dość dużej powierzchni oplatać koło lewe, natomiast po kole prawym idzie...
Zamień kable na elektrozaworach i napisz co się dzieje
A jak zrobisz zworę na triaku sterującym silnikiem to zaczyna kręcić ? prądniczka sprawdzona rewersy i przełączanie jest z programatora zasilanie sterownika jest ? możesz sprawdzić czy wychodzi jakieś sterowanie z sterownika jeśli wychodzi a silnik nie działa to można szukać uszkodzenia w programatorze (przerwa na przełączaniu rewersów)
Mam również problem z rewersem przy Władimircu, dlatego dołączam się do tematu. Otóż podczas ustawienie na rewersie jazdy do przodu i włączeniu biegu, w skrzyni coś rzężało i nie było biegu. Należało ponownie ustawiać na reduktorze i włączać bieg aż do skutku. Po rozebraniu skrzyni okazało się że koła zębate na wale pośrednim od reduktora mają duży...
Raczej samo 90. Masz brak zasilania. Posprawdzać bezpieczniki jak one będą ok. To pewnie w którejś wtyczce coś się utleniło, a to juz sam musisz sprawdzić.
Powód może być zupełnie banalny — luzy w układzie dźwigni rewersu, w korpusie dźwigni zmiany biegów. Oczywiście jeżeli mowa o T25A z późniejszych lat produkcji, gdzie jest osobna dźwignia do rewersu i osobna na biegi+półbiegi (reduktor), bo T25 to poprzednia generacja której w Polsce trudno spotkać.
Zetror proxima power plus 110 nie działa bieg wsteczny rewers jest elektrohydrauliczny np jadę do przodu i przerzucam reweirsem do tyłu i nie chce jechać traktor na 2 lata i nie było z nim problemów . Witam , i co było przyczyną tego że rewers nie działał?
Napewno nie zadowolę moją wypowiedzią autora pytania, sam jestem ciekawy właściwej odpowiedzi. Spotkałem się z harmonicznymi w sieci ale, bynajmniej w moim przypadku występowały przy pracy silników komutatorowych, przy przekształtnikach tyrystorowych, także występują przy prostownikach, ogólnie mówią przy elementach nieliniowych. Nie zaprzeczam, że...
Wtedy tyrystor mówi papa Masz za słaby tyrystor, u mnie diody z alternatora fiata wytrzymują strzały rewersu bez problemu.
Temat rozwiązany. Co do jazdy, to problemem była jedna z kostek w wiązce idąca do modułu PTO, a jeśli chodzi o sam wałek to zacięty elektrozawór.
Szukaj w serwisach. Czasami sam za niewielkie kwoty odstępuję uszkodzone programatory, ewentualnie części do nich. Prawo popytu i podaży. A może sąsiad ma w piwnicy starą pralkę z podobnym programatorem. Taki sam, czyli typ 790A jest np. w Lunie.
rozłączanie będzie powodował niesprawny czujnik pod sprzęgłem. żeby ruszyć musisz przełożyć jeszcze raz dźwignię do rewersu? Nie rozumiem jak przełożyć jeszcze raz dźwignię ? Ile razy bym nie przełączał czy to do przodu czy do tyłu to nic się nie dzieje
O rewersach decyduje wyłącznie programator.
Też widziałem układ na 3 stycznikach. Jeden to "lewo", drugi - "prawo" trzeci - ma styki zwierne oraz rozwierne i w spoczynku łączy do zasilania (tzn. do w/w styczników) uzwojenia I biegu, a w przeciwnym położeniu (załączenie) - II bieg. Jest to silnik "dwa silniki w jednym", nie żaden Dahlander. i to by było najbardziej prawdopodobne ale... wszystkie...
Po pierwsze zacznij od sprawdzenia i ewentualnej wymiany hydroakumulatorów i podmianki zaworu od rewersu. Potem można się brać za kalibracje, bo jeśli tamte elementy nie są sprawne, to kalibracja zrobi więcej złego niż dobrego.
Mam ten sam problem. Czy nik nie naprawia walkmanów............. :cry:
Podłącz rewersy bez programatora i zobaczysz czy sinik sprawny
Przekaźnik rewersów sprawny? ( kurcze , zainteresowały mnie trzy miasta u kolegi...)
Nikt nie chciał mi odpowiedzieć więc zmontowałem licznik według powyższego rysunku i działa znakomicie:D Na płytce sterowania generatora nie trzeba nawet przecinać ścieżek wszytkie elementy są tylko nie w tych miejscach i nawet mi jeszcze troche zostało... Wymaga jednak pewnej modyfikacji ==> żeby zlikwidować drgania styków wystarczy dodać równolegle...
A silnik ma Rewersy czyli prawo lewo sprawdź moduł i bo może być zimny lut
co masz na myśli z drugiej strony? Na rewersie żadnych oznaczeń nie będzie Wyraźne, ostre zdjęcie sekcji zasilacza (pomiędzy przekaźnikiem Zetler obok dużego kondensatora, a czerwonym trafem impulsowym), wykonane z jednej i drugiej strony płyty, pozwoli na podstawie aplikacji układu, po ścieżkach, stwierdzić z dużą dozą prawdopodobieństwa, co to był...
A gdy nastawisz program wirowanie to też nierówno chodzi silnik na rewersach? Na początku przed wirowaniem są ruchy rewersyjne.
Nie, nie tam skrzynia 4 biegi, przekładka żółw zając i 4 półbiegi czyli dynashift to model 6180, prosze o pomoc podpowiedz co by to mogło być. Szarpnie tylko jak samym rewersem przekładam przód na tył tył na przód przy wciśniętym sprzęgle.
Myślałem już nad wymiana elektrozaworu To rozwiązanie będzie chyba najlepsze, bo samą elektryką nie za bardzo można się z tym uporać. Próbowałem to rozgryzać na różne sposoby, ale zawsze jest to małe "ale".
Sterownik napędu drzwi sam dba o to żeby odpowiednio otworzyć i zamknąć drzwi. To jest autonomiczne urządzenie i do pracy potrzebne mu tylko sygnały logiczne otwórz i zamknij. Funkcja rewersu (ochrona przed zgnieceniem) jest również realizowana przez sterownik napędu, czasem również fotka jest do niego podłączona. Ciebie powinno interesować wygenerowanie...
Napisałem wyraźnie - zamień kable miëdzy cewkami A i B. Nic nie pisałem o zamianie cewek.Nie umiesz czytać ze zrozumieniem więc nie naprawisz tej skrzyni. Moja podpowiedź była elementem diagnostyki., Bez sprawdzenia na jakim półbiegu jest skrzynia nie da się zdiagnozować problemu z rewersem.
Dla rewersu silnika fraza - Zmiana kierunku NA PEWNO nie będzie następowała nagle - nie podchodzi. Przełączać kierunek obiegu należy OBOWIAZKOWO tylko po pełnym zatrzymaniu , owak zniszczysz silnik. W moment włączenia rozruchowy prąd silnika do 5-7 razy więcej za nominalny, a przemiana kierunku podczas obiegu zwiększy ten prąd wielokrotnie więcej. Na...
Nie znam tego modelu i nie wiem co steruje rewersami - elektronika, czy programator. I te podzespoly wchodzą w rachubę. Silnik jest dobry.
To napisz jeszcze gdzie awers i rewers. Jak się demontuje to się nie obraca o 180 stopni w pionie, tylko kładziesz jedną na drugą albo wyciągasz wszystkie razem. Dodano po 2 Wtedy niema problemu i żadnych zagadek
Czekały by Cię "trochę" większe przeróbki. Prościej i taniej będzie dołożyć grzałkę.
Jest to częsta usterka,ale w programatorze.Wykruszył się wybierak plastykowy,którt steruje rewersami silnika./mała szansa naprawy/
Może po prostu obróć drążki w obudowie? ;) A poważnie, funkcje ruchu drążków powinny być możliwe do odwrócenia w ustawieniach kanałów. Poszukaj funkcji nazywanej "rewersem"
No może być wiele przyczyn w sumie. Poszukaj nr i zadzwoń pogadamy co możesz zrobić z tym. Potem napiszesz w czym był problem
no wszystko wygląda git, przeczyscilem itp
Można jeszcze spróbować falownik + jakiś mikrokontroler. Wykrywanie błędu od blokady falownika, kasowanie błędu, próba uruchomienia w rewersie, jak znów blokada to koniec prób i alarm itp.
W tej pralce za rewersy i przełączenie na wirowanie odpowiedzialny jest programator, i tam szukaj przyczyny.
Kolejny pomysł, to stan pasków i opory tarcia w łożyskach ślizgowych wałków przesuwu. Może być też warstwa nabitego brudu na wałku napędowym... Zawsze każdą naprawę urządzenia mechanicznego winno się rozpoczynać od dokładnego sprawdzenia elementów ważnych dla poprawności działania. Pytać można potem - jak samodzielnie nie znajdzie się niczego podejrzanego.
za obroty rewersyjne odpowiada programator to pewnie on uszkodzony zobacz czy wychodzi zasilanie z modułu podczas gdy powinny być rewersy jeśli wychodzi to uszkodzone styki rewersyjne programatora
Do zamontowania nowy (duży) pasek napędowy. Spadł lub się urwał. Rewers i przewijanie napędzane jest z silnika przez przekładnię zębatą lub drugi (mały) pasek i przekładnie zębate.
Obawiam się, że wiele przycisków nie będzie działało. Trochę spora różnica, ale zadziałać, to zadziała. Czasem przechodząc z modułu o wyższych obrotach (>=1100rpm) na obroty <1000rpm, mogą się pojawiać zbyt wysokie obroty przy rewersach, kłopoty z wyważeniem jak i wirowaniem. Jak jest identyczny rozkład przycisków, a tylko np. inne obroty wirowania...
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
No dobrze to zaczynamy od nowa. 1.Moduł doprowadziłeś do stanu pierwotnego(i działa). 2.Silnik na rewersach działa prawidłowo(oporność taho 324Ω i napięcie uzyskuje bo działa na rewersach). Najprawdopodobniej przez nadmierną dociekliwość z modułem jeszcze coś zepsułeś. Teraz co masz zrobić. 1.Sprawdzić poprawne połączenie modułu z przewodami. 2.Przedzwonić...
Przy braku rewersów (obrotów bebna) jest to normalne ,poniewaz tak zaprogramowany jes moduł w tej pralce. Do sprawdzenia modul i silnik oraz polaczenia miedzy nimi... Pozdrawiam
Moduł służy tylko do nadawania odpowiedniej prędkości silnika ,do kierunku obrotów prawo lewo oraz wirowania -programator . Są obroty rewersu a brak wirówki-programator do wymiany.
Witam mam ten sam problem z magnetofonem - mianowicie obie kasety działaja ale tylko w jedna strone - nie działa autorevers. Tak samo przewijanie - zauwazylem ze przewija kasete tylko przez moment i sie zatrzymuje - tak jakby nie mial sily dalej przewijac kasety. Czy to jest kwestia tylko i wylacznie paskow od napedu? Mam prosbe, czy ktos moglby mi...
Witam, może Pan pomoże, jak skalibrować synchronizator rewersu? Dzis ma być już u mnie ten potencjometr rewersu,
Moim zdaniem zerwała się sprężyna odbijająca klawisz rewersu przez co zadziałało wyciszenie. Typowa usterka tego mechanizmu. Rzadziej pada głowica (ale w tych mechanizmach pada), skoro nie jest rozbierany to nie jest urwana taśma od głowicy (jest lutowana od dołu płyty, a jak ktoś nie wie i wyszarpuje mechanizm na siłę od góry to ją urywa). Czasem padał...
Witam, mam problem w Renault Ares 640. Problem tkwi w tym że na zimnym oleju od razu po odpaleniu nie można wrzucić biegu. Gdy odpalę od razu na biegu to na luzie(rewersu) sam jedzie nawet gdy jest wciśnięte sprzęgło. Gdy ciągnik się"pełza" i dodam gazu to się zatrzymuje. I po przerzuceniu na bieg połowy nie jest możliwe wrzucenie biegu. Liczę na pomoc....
A już myślałem, że temat nikogo nie zainteresuje. Cóż przy sprzęgle mam 2 potencjometry jeśli można je tak nazwać, ale nie są to standardowe potencjometry do każdego z nich dochodzi chyba z 6 przewodów i wszystkie kolory przewodów są takie same, ogólnie nie wiem między, którymi przewodami mierzyć. Ale wydaje mi się, że problem nie leży w nich, ciągnikiem...
Proponuję z drukiem rewersu odczekać co najmniej pół godziny, ewentualnie przewietrzyć kartki na świeżym powietrzu, przetasowując jak karty - chodzi o zmianę ładunków na papierze. U nas to pomaga.
Pomiar w tym miejscu to jest za sprzegłami czy przed bo tu 17 bar trzyma film
wyskakuje rewers rewers hydrauliczny rewers obrotów
rygiel domofonu wtyczka angielska przewody olejowe
budowa głośnika budowa głośnika
Diagnostyka tranzystora BD136 w Unitra MDS 432 Szlifierka Flex LE9-10-125: Regulator obrotów działa tylko na maksymalnych obrotach