Słuchaj andrew177 jestem niezbyt kumaty i nie mogę zrozumieć jak ten układ ma działać. Wybierz, o którą opcję Ci chodzi a czy b. http://obrazki.elektroda.net/53_12148581...
Np: 1N4007
Poniżej zamieszczam 3 pliki z "gotowymi" opracowaniami, napewno sie przyda
Prawdopodobnie nie masz podłączonego "czujnika jazdy" - np z kontrolki ręcznego i radio nie chce dać się obsługiwać. Czemu tak? Oczywiście dla Twojego bezpieczeństwa, ale to powinno działać tylko dla płyt z filmami. Czemu jest inaczej? Chińczyka pytaj.
Patrząc po rozkładzie ścieżek to obstawiałbym tranzystor typu pnp, a środkowa nóżka to kolektor. Zasilanie wlatuje na emiter. Można by tu dać tranzystor pokroju bd140 lub coś mocniejszego.
Kolega pytał o samochodowy to ma.(może ma tego jak siana i czasu wiele). Ja natomiast wywnioskowałem, że nie ma jeszcze niczego i tylko pyta. Kiedyś napisałem , w dobrej wieże . Chyba "w dobrej wierze "? No tak profesjonaliści nie zajmują się takimi bajerami. Ktoś mądry już dawno temu podzielił alarmy na domowe i samochodowe i nie ma sensu rozpisywać...
Witam, Powinno się dać wypiąć całe złącze z centralki, tak chyba najprościej. Te przewody żółto-zielone zmostkuj trochę grubszym przewodem. Pozdrawiam.
Potrzebujesz aktywny telefon komórkowy, może mieć kiepską baterię, bo jest stale zasilany z instalacji samochodowej i urządzenie, które nosi nazwę: dialer gsm. Przykładowe urządzenia tu: http://www.amt-alarmy.pl/sklep/index.php...
Kolega chce coś sensownego, czym można rzeczywiście sprawdzać piloty czy zabawkę ? Bo to jest zasadnicza kwestia. Poczytaj sobie ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic81... Albo prawdziwy tester z pomiarem częstotliwości (zwykły miernik częstotliwości się nie nadaje), albo zabawka która pokazuje, że pilot nadaje, tyle że wtedy nie wiadomo...
ja przewaznie montuje czujniki wstrzasowe pod deska rozdzielcza na srodku mniejwiecej oczywiscie tam gdzie jest miejsce blizej srodka.
Mozna by zastosowac przerzutnik typu D(np. uklad 7474) w ukladzie dwojki liczacej. I wtedy sygnal dajesz na wejscie zegarowe, wejscie D zwierasz z nieQ, a wyjscie masz na Q.
Można. Nie należy tylko przekroczyć prądu w obwodzie, który dla diody przewidziany jest znikomy. Poza tym prąd diody to dość znaczący procent poboru prądu przez alarm w czasie czuwania.
prawdopodobnie do niczego ta podstawka w zestawieni z alarmem ci nie bedzie potrzebna.
W Tytanach nie "puka". Ale kabelki są kolorowe.
musisz uzyc komend AT wpisz w gogle np siemens komendy AT mikroporocesor podlaczasz komorke i sterujesz komendami AT przez kabelek do komorki
................. bardzo proszę o pomoc........................... Mówisz i masz! Bierz zasilacz, zapinaj pod czerwony i czarny zasilanie, kliknij pilotem i posłuchaj czy coś kłapie w centrali. Jak kłapie to dobrze, jak nie to już sobie tym urządzeniem nie zawracaj czterech liter. Te dwa żółte, to wyjścia na kierunki... Teraz zapnij kontrolkę np. plusa...
Przedłużyłem kable i przeniosłem wstrząs w odległość ok. 60cm od centralki, dodatkowo jest owinięty w folie alu i przykryty wygłuszeniem kabiny ale nic to nie dało - nadal się wzbudza od fal GSM. Macie jeszcze jakieś pomysły? Tak jak napisał kolega: przenieś powiadomienie gsm do bagażnika i po bólu dodatkowo wymień przewód wstrząsówki na krótki ekranowany....
Jeśli auto odpala ( to znaczy że monter nie pokusił się o odcięcie ) to po kablach dojdź do centralki i ją odłącz albo szukaj "obcych" kabli do plusa i j/w
Jak wyjście jest na LED, to więcej prądu nie da. Możesz się tam spodziewać prądu rzędu 10 mA - 20 mA przy napięciu ~2,0 V. Możesz dodać tranzystor w układzie OE, który będzie pracował jako wzmacniacz prądowy, ale odwróci fazę. Wtedy możesz dać jeszcze jeden, który jeszcze raz zaneguje fazę, więc przy wyłączonym alarmie żarówka nie będzie świeciła. Tak...
Wyglada ze tranzytsor wyjsciwy ,,walniety"-wstawic jakis nowy (np BC 547).Ale jesli wyjscie czujnika podlaczone bylo razem z obwodem sterowania lampki bagaznika to wcale mnie to nie dziwi. Pzdr. Mariusz
Podłączasz bezpośrednio, centralka ma wbudowane przekaźniki na 15A. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić tutaj masz instrukcję: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... POZDRAWIAM
Nie podałeś modelu samochodu,ale wnioskuję po kolorach że to Golf III.Plus po stacyjce ma być niegasnący przy rozruchu. Tak jak napisałeś ,w alarmie jest włączony tryb serwisowy i w pamięci alarmu pozostaje nawet po odłączeniu zasilania.Musisz wyłączyć tryb serwisowy (według instrukcji),sprawdź również czy przycisk autoryzacji nie jest zwarty.
Czerwony +12V Czarny - masa Brązowe do kierunkowskazów. Sześć przewodów od prawej strony to sterowanie zamkiem. Przykładowe podłączenia na rysunku: https://obrazki.elektroda.pl/7960191500_... Pętla z czerwonego przewodu z prawej strony płytki służy do zmiany długości impulsu zamka. Zwarta to 0,5-0,8s, rozcięta 3,5-4,0s
Dokladnie tak jak pisze polmar robię i ja. Te kostki to dobre są do roku, potem zaczynają przerywać i masz same problemy.
Kiepsko widać na zdjęciu, ale jeśli faktycznie masz wszystko w syrenie, czyli kompakt, to szukaj SP1000, SP2000. A kiepski zasięg to od kręcenia "tym niebieskim" (trymerem) lub /i słabej baterii.
przypadkiem wczoraj miałem w ręce coś podobnego sądząc po kostkach. nazywał sie BASCOM produkowany w Łodzi ul.Wólczańska- miał pilota podobnego do PYTHONA (hcs 200)
Po pierwsze nie powinien się sam uzbrajać po 30 s jeżeli są otwarte dzrzwi( chyba że nie podłączyłeś wyłączników krańcowych lub zrobiłeś to źle) lub jest przekręcony kluczyk w stacyjce. Te 3 przewody są do czujnika dodatkowego:czerwony - +, niebieski- wejście, czarny- masa po uzbrojeniu. 2 czarne moga być od blokady zapłonu. Podaj maila to przeslę ci...
Oczywiście, że mamy pomysły. Mamy również odpowiednią wiedzę i instrukcję do tego alarmu. My tu wiemy wszystko. Jesteśmy najmądrzejsi i branża alarmów samochodowych bez nas nic nie znaczy. Oto instrukcja. Jest to seria alarmów b. nieudanych. Na 10 szt., 2-3 wieszało się przy nie stabilnym zasilaniu. Wieszało, to mało powiedziane. Ale to moja opinia....
Dlaczego sobie nie poradzę, możesz nieco rozwinąć odpowiedź ? Na pewno sobie poradzisz. Posiadasz jakiś sprzęt pomiarowy do pomiarów w.cz. ? Analizator widma lub chociaż częstościomierz lub tester pilotów ? jakiś element który odpowiada za wysyłanie sygnału na 433 mhz W Twoim przypadku rezonator kwarcowy określa częstotliwość pilota. Zapoznaj się ze...
Zawsze i tak można:) Jest kilka rozwiązań na rynku bardziej lub mniej profesjonalnych, np.: http://www.e-alarmy.pl/o35,moduly,gsm,,p... Mi zależało na samym dzwonieniu - niskie koszty (abonament za 13zł) Chodziło mi tylko o poinformowanie właściciela o zaistniałym alarmie. Przy sms-ach już są jakieś koszty. I tak nie będę sterował samochodem...
Jezeli jest to PRka to powinienes ją przemierzyc i wtedy sie dowiesz jaka jest wartość jezeli one raz działają raz nie to moze jest na niej duzy luz od kręcenia lub mozesz mieć zimne luty Itp.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... centralkę najłatwiej znaleźć podążając za wyprowadzeniami LED-ki, a mając centralkę można poszukać przycisku.
obudowę możesz kupić np. tutaj http://www.gerard.pl/index.php?cPath=248...
Sprawdź czy alarm nie dostaje impulsu z któregoś z czujników.Na ile blosko jest ten czujnik. Jeżeli na samej centralce to po jednikronym wzbudzeniu może wyłapywć klikanie przekaźników od kierunków. Odłącz go i srawdź czy sytuacja sie powtarza.
Musisz go wprogramować. Dioda na identyfikatorze gdy wciśniesz i puścisz przycisk ma migać. Otwierasz drzwi i wciskasz przycisk znajdujący się na centralce alarmu, na tylnej ściance tam gdzie pętelka od antyporwania. Dioda od alarmu zacznie pulsować . Nastepnie wciskasz przycisk na identyfikatorze raz a potem drugi raz. Za każdym razem migna kierunkowskazy....
Z alarmem samochodowym będzie więcej kombinowania niż to wszystko warte . Tak jak zasugerował kolega wcześniej według mnie najlepszym rozwiązaniem będzie Satel Micra.
Zwykły czujnik ruchu działa na podczerwień. Jeśli już, poszukaj jakiegoś taniego rejestratora jazdy z programową detekcją ruchu, nagrywaniem po jego wykryciu i sygnalizacją - kontrolką lub choćby podświetleniem ekranu. Kiedy już będziesz dysponować takim sygnałem zasilania LED-a/ -ów, spięcie całości ze stykiem hamulca to pikuś. Alternatywą jest jakiś...
To jest chyba MAT , modelu nie pamietam . Kodowanie poprzez włączanie i wyłączanie stacyjki .
Masz "coś" w skrzynce :P Kurna nie można się dostać do przycisku PW, podaj maila - wyślę. Wysłano na maila
Do sterownika minister można dokupić oryginalne piloty, wystarczy je wkodować. Opis wkodowania powinien byś w instrukcji obsługi. W zasadzie można tam wkodować dowolnego pilota na HCS200 - byle pracował jak dobrze pamiętam na 433 MHz Jeżeli nie masz instrukcji.... Rozkręc obudowe, włącz zasilanie sterownika, wciśnij przycisk na płytce - zapali się dioda...
Jeśli masz włączony zapłon, to na "+ ze stacyjki" jest 12V, więc zaciski diody są, można powiedzieć, zwarte i dioda nie świeci. Gdy teraz zapłon wyłączysz, to stacyjka stanowi przerwę i za nią pojawi się potencjał bliski masy, bo podłączone do niej odbiorniki to wymuszają. Prąd wtedy płynie od "+ z AKU", poprzez diodę, rezystor i odbiorniki normalnie...
W Wawie dystrybucją i naprawami "laserline" zajmowała się firma "Activa" pod linkiem http://www.activa-sc.net.pl/ proponuje skontaktować się z nimi może mają jeszcze jakieś zapasy. Gdyby się nie udało znaleźć u nich skontaktuj się ze mną może znajdę u siebie .
Jest jakaś instrukcja http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic47...
Proszę np tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... dobra rada na przyszłość używaj SZUKAJ
mysle ze glownie na zasilanie (+)(-),a reszte jakos mozna znalezc. Dodano po 7 http://www.alles.pila.pl/samochodowe/ala...
Witam Najlepiej poszukać w internecie. http://www.krzysztofg.elb.vectranet.pl/p... http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=... Pozdrawiam
tak 85 a, 86... racja.... zmierzylem i mam 36 do max 40 ohm Spróbuj czegoś takiego poszukać: http://www.mantylka.webpark.pl/p1.jpg http://www.mantylka.webpark.pl/p2.jpg
właśnie dlatego non-stop się dozbraja,bo nie dostaje sygnału z krańcówki,ewentualnie plusa po stacyjce,to normalny prawidłowy objaw,po wyłaczeniu go pilotem wystarczy na chwilę podać sygnał masy na krańcówkę albo podać plusa na przewód stacyjki i juz nie powinien się dozbroić. Dodano po 1 ta funkcja jest po to,że przy przypadkowym wyłączeniu alarmu,przy...
Odpowiedź: ULN2003
Witam. Znalazłem dość prosty schemat tu: http://bc107.republika.pl/html/sterowani... i inny: http://stud.wsi.edu.pl/~sikrolb/schematy... Pzdr.
Witam. Wrzuciłem schemat podłączenia. Jak będziesz potrzebował instrukcję, to daj znać. A swoją drogą gdzie dorwałeś taki zabytek? :) pozdrawiam. Sonix
http://www.myzlab.pl/elektronika/syrena/ http://jabel.com.pl/files/instrukcje/J-0...
Look your priv.
Schemat i opis tego alarmu leży tu:http://www.elektroda.pl/rtvforum/view... albo mogę Ci podesłać na "emalię".
Jest to autoalarm sprzedawany pod nazwą "BOXER".Shemat tego autoalarmu jest w spisie schematów na forum.Pozdrawiam.
Alarm jest w stanie serwisowym. Załącz stacyjkę i 2razy naciśnij przycisk pilota. Tak samo wprowadza się go w ten stan, jak i wyprowadza.
Po prostu miernik ci piszczy bo macasz w obwodzie bez zasilania za to z podłączoną elektroniką centralki. Daj spokój z tymi "pomiarami" bo wszystko dobrze z krańcówkami, nie ma tam się co psuć . Masę (minus) konwertera podłączyłeś oczywiście do masy centralki?
Kolego podaj swój e-mail to ci prześle ten schemat
....... czy te diody są na 13V :?: Żadna ze sprzedawanych diód LED nie jest na 13V - aby taką zastosować trzeba w szereg z nią włączyć rezystor. Diody mają określony max prąd przewodzenia. Przy takim napięciu zamontuj rezystor 1 kΩ i będzie świeciła (i co najważniejsze nie uszkodzi się zaraz). Pozdrawiam !
Moim skromnym zdaniem to rzeczywiście troche mało informacji... ale można podyskutować: trzeba sprawdzić napięcie akumulatora- wiele alarmów dostaje szału jak spadnie napięcie, podobny objaw wystąpi gdy braknie w którymś punkcie masy np. zaśniedziała klema, skorodowane połączenie śrubowe w nadwoziu- lub sama masa w alarmie np. przepięcie i ścieżka "wyparuje"....
Opis masz w tym poście: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Uniwersalne zamki mają standardowe oznaczenia kolorów: czerwony - plus, czarny - masa, zielony, niebieski - do silników siłowników, brązowy, biały - impulsy sterujące. Przewody brązowy i biały mogą być zdublowane by ułatwić podpięcie mastera i alarmu. Zresztą otwórz tą centralkę, to sie przekonasz, ze najpewniej są w niej zwarte.
Nie, bo prawie na pewno będzie to PIC C54 lub podobny. Zrób fotkę i dawaj na forum, poszukamy.
Alarm to Avital Champion Mark 2 Auto to Nissan Almera N15 z 1999 roku. Skąd wyciągnąłeś taki zabytek? Bo na nowość to nie wygląda. - czy można zamontować do niego moduł domykania szyb. Jest możliwość dołożenia modułu domykania szyb (zapewne Twój nissan nie ma modułu komfortu i szyby nie domykają Ci się z bębenka zamka - wtedy wystarczyłoby wykorzystać...
To ja twój dooktor. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Oto schemacik
Witam Jest tylko instrukcja obsługi po rosyjsku. Mam nadzieję że chociaż trochę pomoże. Polecam Google translate, wyciąć część tekstu i dać mu do przetłumaczenia. Nie będzie to idealne, ale lepsze niż nic. Pozdrawiam, Alicja
To wygląda podobnie do PRESTIGE 150 MX, czy jakoś tak... Sprawdź w schemacie kolory kabli i porównaj z kolorami u ciebie.
Ja z 5W w pasmie 450MHz z reczniaka odpalam 80% alarmow w samochodach obok ktorych przechodze... Podczas nadawania nikt nie moze otwierac bram i uzbrajac/rozbrajac alarmow w promieniu... kilkudziesieciu/kilkuset metrow - to normalne zjawisko oddzialywania WCZ na slabej jakosci alarmy itp. A jak wiadomo - ogrom alarmow pracuje w okolicach tego pasma,...
Jest to stary alarm który zwie się Boxer 300. Dwa żółte to blokada zapłonu, czarny z białym paskiem to wyjście masy po uzbrojeniu alarmu, niebieski to drzwi i klapy wyzwalane masą, brązowy to wejście czujników dodatkowych, dwa szare muszą zostać zmostkowane (ich rozwarcie wywołuje alarm) Reszty nie pamiętam. Może jutro coś dopowiem po sprawdzeniu dokumentacji.
Naprawa przez wymianę. Szkoda czasu i nerwów na próby uruchomienia. Jak zasilanie ok, sygnały ok, po odłączeniu linii alarmowych nadal szaleje, to się nie zastanawiaj tylko wywal i wszczep coś nowego. Legendforda lub seo lub coś z bogatej oferty...
w środku jeszcze jest coś takiego Posiadasz zamontowany alarm samochodowy firmy META System. Jaki model centralki - nie wiadomo - trzeba szukać. Film, który zamieściłeś - absolutnie NIC nie wnosi do tematu.
To razcej nie alarm. Na moje oko to któryś z zamsterów lub podobnych sterowników centralnego zamka. Dodano po 54 To razcej nie alarm. Na moje oko to któryś z zamsterów lub podobnych sterowników centralnego zamka. Piloty dokupisz w amt. Instrukcję wprogramowania także u nich dostaniesz.
Najprawdopodobniej jest to jeden z tanich alarmów oferowanych dawno temu na gieładch - jeden z ostatnich bez dymanicznego kodu. Po jej otwarciu na środku płytki zobaczysz napis - dokładny model i numer np. GNOME 2 Powodzenia ps. wyprowadzony dodatkowy kabelek - to wyłącznik awaryjny - działa na masowanie.
szukam fachowej porady czy mozna jeszcze cos z tym pilotem zrobic Wylutuj elementy, umyj płytkę denaturatem, posprawdzaj, czy nie zostały uszkodzone ścieżki, gdzie potrzeba to pocynuj i wlutuj nowe mikroprzełączniki, a jeśli jest trymer również wstaw nowy. Podejdź do auta i kręcąc trymerkiem (jeśli jest) spróbuj złapać zasięg. Bardziej fachowej rady...
Cześć. A myślałeś o alarmie samochodowym z czujką mikrofalową dwustrefową? Alarm wykrywa wtedy intruza na zewnątrz auta. Swego czasu było to popularne rozwiązanie gdy ginęły kołpaki. Pozdrawiam
Napisz jaśniej o co ci chodzi, alarmy samochodowe nie mają baterii
Ktoś jest wstanie powiedzieć dlaczego jak ciepły to działa? Któryś element na PCB jest uszkodzony i posiada "dryft termiczny" i jego parametry zmieniają się pod wpływem temperatury
Czy chodzi o alarm samochodowy?
Co od tej anteny to włąsnei eni byłem pewny czy to mogło by miec mozliwośc zastosowania. Myslalem tez nad atrapą alrmu tj, prawdziwy alarm ukryc głeboko w desce rożdzielczej a jakas małą atrapke centralki z dołączonymi byle jakimi kablami koło bezpieczników. Zaskoczenie przy wyrywaniu centralki ( atrapy) i bezustannym wyciu syrenki napewno odstraszyło...
Bo to nie to. Jeśli to pełny alarm, to musisz szukać dalej. Jeśli wiesz, gdzie jest zasilanie i masa, to zapinasz alarm do zasilacza i szukasz sobie sygnałów kierunkowskazów (możliwe, że żółte), syreny, impulsów sterowania centralnym, zasilania i masy (najczęściej załączanej) czujników dodatkowych. Do zrobienia w kwadrans.
Alarm jak alarm, może być każdy, nawet chiński, myślę że tu chodzi o samą syrenę. Kiedyś spotkałem się z taką syreną, która "gdakała" po krótkiej melodyjce - "Uwaga włamanie, proszę powiadomić policję". Nie rozbierałem jej, ale tam chyba był jakiś eprom. Koszt tej syreny to coś ok. 80 PLN.
Na mój gust, przekombinowane. Trzeba zainstalować niezależny alarm w przyczepie. Pomijam dedykowane, są bardzo drogie, można założyć "analogowy" alarm samochodowy. Masz możliwość zabezpieczenia wstrząsowego, przechyłowego i co tam jeszcze sobie zażyczysz. Pozostaje kwestia ładowania akumulatora. Ale to już jest opisane setki razy na forum. Gniazda w...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/search....
Do niebieskiego od krańcówki maski, po zaprogramowaniu anty napadu krańcówka staje się przewodem do anty napadu
Montuję, nie ma problemów, co chcesz serwisować?. Producent w Warszawie. Podstawowe funkcje i parametry: interpretacja sygnałów z magistrali CAN: otwarcie/ /zamknięcie zamka centralnego, włączenie/wyłączenie zapłonu, otwarcie drzwi itp. blokada elektryczna zapłonu NC (NAIS10A) spoczynkowo zwarta 1 linia dozoru włączników masowych 1 wejście czujnika...
Sygnalizator alarmu samochodowego i lampy led od bram.
Podobne zasięgi mają piloty radiowe do alarmów samochodowych. Możesz je zastosować!
Zadzwoń do firmy TYMEX 022 616 26 94
Na dzięńdobry rozłącz to wszystko i podłacz jeszcze raz od początku.Dobrze by zrobiły fotki wykonanego sprzętu.Foty pchaj na PW aby nie zaśmiecać elektrody.
Jak to "nie montując"? I tak będziesz musiał coś kupić. Więc zamiast dopasowywać alarm do wtyczki, to sprawdź, co się dzieje w tej wtyczce. Alarm ma kolorowe przewody, więc sprawę masz ułatwioną, bo czerwony pewnie stałe zasilanie, czarny masa, a resztę sobie znajdziesz. Szukaj jeszcze dodatkowego przekaźnika blokady, bo skoro auto pali z wypiętym alarmem,...
bardzo porzadny alarm,spiid -wygodne rozwiazanie,montowalem tego sporo do grupy vw
Witam Zależne jest to od konstrukcji syreny, nie podałeś modelu/ typu. W niektórych można to uzyskać zmieniąjąc pojemności i rezystancje.
Jakby nie wymagał wymiany to nikt ci by nie sprzedał go za pół ceny. A syrena pewnie ultradźwiękami spawana więc trzeba rozcinać aby wymienić a potem znowu spawać. Opłaca się ? sam sobie odpowiedz.
Tak na szybko mi przyszedł pomysł z czujnikiem wstrząsowym z alarmu samochodowego. Mają na ogół możliwość regulacji czułości załączenia.
Nie znam się na modelach i rodzajach alarmów więc szukam pomocy w doborze nie potrzebuję odcięcia zapłonu Tytan DS400 lub SEO Perfect CAN sam alarm z czujnikiem zbliżeniowym Czujnik zbliżeniowy - inaczej mikrofalowy - nie polecam, chyba że potrzebujesz zabezpieczyć cabrio. Taki czujnik, jest trudny do kalibracji i wrażliwy na "fałszywe alarmy" Należy...
w rejestratorze mdr1004 jest mozliwosc ustawienia tak ze jezeli nacisniesz przycisk to na ekranie pokaze sie literka a podlacza sie to pod zlacze sensor tak samo czujnik kierunkowskazu,hamulca itp a co do nagrywania kamer to masz mozliwosc ustawienia nagrywania po wystapienia ruchu lub automatycznie po przekreceniu kluczyka w stacyjce lub caly czas.jego...
To nie jest symulator alarmu samochodowego a tylko jednego z jego elementów - wskaźnika sygnalizującego załączenie alarmu :cry: Widziałem ten układ do montażu za 20zł więc nie jest to drogi interes Migającą diodę kupisz za ok. 2 zł
To powinno ci trochę pomóc http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtop...
alarm samochodowy alarm samochodowy zasilanie wyłączyć alarm samochodowy
licznik instrukcja sterownik ekran nvidia windows evohome honeywell
lutownica arduino lutownica arduino
Niepodłączona kostka w klapie bagażnika Toyoty - do czego służy? Głośna praca silnika hulajnogi elektrycznej: przyczyny i rozwiązania