Zapewne to zwykła 1N4007.
Sprawdzasz między 30 a 87 zasilanie podłączasz między 86A i 85. Można podłączyć pod 86 ale wtedy wymagana jest określona polaryzacja zasilania. Koledzy mają rację, że wszystko masz narysowane na obudowie przekaźnika , wystarczy przeanalizować....
http://landcar.eu/infopage.php?id=82 http://www.mpartner.com.pl/product_info.... Ja kupuję na giełdzie w Słomczynie, więc nie podam dokładnego namiaru, na Wolumenie też mogą mieć.
Jest dana dioda w kostce przekaźnika pomiędzy 86 a 85. Czyli 85 do masy w takim razie? I dlaczego dioda odgrywa takie znaczenie? Dioda niweluje przepięcia na cewce kiedy wyłączane jest napięcie zasilające cewkę przekaźnika. Zabezpiecza to tranzystory sterujące przed przepięciami. Zatem diody w przekaźniku stosuje się tam gdzie cewka przekaźnika kluczowana...
Przeglądając kiedyś forum trafiłem na tester temat uszkodzonego testera przekaźników firmy Voltcraft RT-100. Jest to tester przekaźników samochodowych na napięcie 12V. Temat tego testera mnie dość mocno zaciekawił lecz cena zakupu zniechęciła. Myślałem o zrobieniu samemu takiego testera ale nie miałem pomysłu na obudowę. Temat jakoś umknął z głowy....
Dioda powoduje niwelację przepięć na cewce w momencie wyłączania napięcia zasilającego przekaźnik do poziomu jej przewodzenia. Zabezpiecza to np. tranzystory sterujące przed przepięciami. Skutkiem ubocznym jest wydłużenie czasu odpadania kotwicy przekaźnika, bo dłużej płynie prąd przez cewkę - najpierw roboczy a potem ten z samoindukcji zwierany przez...
Zewnetrzny tranzystor i sterujesz masą. Przekaźnik podpięty do plus 12V na stałe.
http://obrazki.elektroda.pl/9860392800_1... Światła samochodowe na przekażnikach. W wielu samochodach w ramach oszczędności światła mijania i drogowe są zasilane bez przekażników pośredniczących. A więc są długie przewody i znaczny spadek napięcia na przewodach i stykach przełączników. Prąd około 10A płynie przez wyłącznik oraz przełącznik...
Kolego tego rodzaju przekaźnik dostępny jest w każdym sklepie z częściami samochodowymi.
Tak można to zrobić: http://obrazki.elektroda.net/36_12500271... Gdybyś nie upierał się przy użyciu tego układu z EdW, to można to zrobić prościej :D Pozdrawiam. ps. mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem pytanie "jak zmodyfikować układ".
tak 85 a, 86... racja.... zmierzylem i mam 36 do max 40 ohm Spróbuj czegoś takiego poszukać: http://www.mantylka.webpark.pl/p1.jpg http://www.mantylka.webpark.pl/p2.jpg
Potrzebuję wykonać układ, który jako napięcie zasilające będzie dostawał 0-12 V z termistora i po przekroczeniu napięcia powiedzmy (7V) przełączy mi przekaźnik samochodowy. Proszę o propozycje. Dzięki vMZe Blokowo może to wyglądać tak: 1 - Układ wzmacniacza operacyjnego z termistorem na wejściu. Przy odpowiednio ustawionym wzmocnieniu (ujemne sprzężenie...
Wszystko masz wydrukowane na przekaźniku. Schemat wewnętrzny. Zasilenie cewki (85,86) spowoduje zwarcie 30 z 87.
Odpowiedź na pytanie co to jest przekaźnik znajdziesz [URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeka... Dlaczego pięć wyprowadzeń? Dwa to sterowanie cewką elektromagnesu, jedno to styk ruchomy, dwa kolejne to styk zwierny i rozwierny (czyli jeden jest zwarty z ruchomym gdy nie ma napięcia na cewce, drugi gdy jest). Przez przekaźnik przepuścisz troche...
Istnieją: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1,p...
Najzwyklejszy samochodowy przekaźnik. Np. ; https://www.piekarz.pl/20001-przekaznik-... + dioda 1N4007. Są wersje z już zamontowaną diodą.
Dlatego zadałem pytanie; ten moduł z linku tak działa, nierozłączna. To: [url=https://serwis.avt.pl/manuals/AVT32... trzeba przystosować do przekaźnika
Witam Możesz zastosować „zwykły” samochodowy przekaźnik na 12V, np. od świateł drogowych czy mijania (mają duże obciążenie). Pozdrawiam.
Tak, spokojnie wystarczy samochodowy przekaźnik, dobrze byłoby zastosować przekaźnik o możliwie największym prądzie (np. 40A). Takie przekaźniki stosowane są np. w Peugeotach, w Piaggio są stosowane przekaźniki na wyższe prądy (szerokie konektory prądowe), a np. Hondach jeszcze mniejsze gabarytowo przekaźniki na 30A. Rozrusznik się nie "zrypie", a jedyne...
Witam. :arrow:kol. elektroziom -> Oba typy tranzystorów są bipolarne. :arrow:kol. Lysoleq Rozumiem potrzebę oszczędzania energii, ale sterowanie tranzystorów prądami 1÷2 µA to zbyt wielka oszczędność. Zastosowanie tranzystorów specjalizowanych do w.cz. w tym układzie jest błędem. Przeanalizujmy dwa stopnie końcowe: do bazy BC 337, poprzez rezystor...
Siurnij preparatem elektrosol albo jeszcze lepiej kontox-5. Nóżki przekaźnika pocynuj.
Jeżeli to ma się wzajemnie nie zakłócać to te diody są konieczne. Dlaczego uważasz że diody są słabym ogniwem?
Chodzi o to czy styki przekaźnika wytrzymają prąd zasilający świece żarową? W zupełności wystarczą, bo mają obciążenie 40A przy 12V. Wcześniej pisałem o prądzie zasilającym cewkę przekaźnika, a nie obciążenie styków. Pomyłka miał być BD139 :D
Przekaźnik samochodowy typu 541. Najprostszy.
Zastosuj przekaźnik samochodowy 40A, przekaźnik nie będzie się grzał. No chyba, że sprzęt car audio masz prądożerny. Zawsze w razie obaw możesz dać dwa przekaźniki równolegle.
Przecież to zwykły przekaźnik samochodowy, pokaż tylko jaki rozmiar styków ma czy wszyskie identycznej wielkości czy prądowe są większe. Dodano po 3 https://www.piekarz.pl/14428-przekaznik-...
Zastosuj dodatkowy przekaźnik samochodowy z zestykiem 70A. Tym przekaźnikim podajesz napięcie na przetwornicę, a jego cewkę wzbudzasz poprzez zestyk przekaźnika modułowego.
Odpowiedź jest po lewej stronie fotki :) . 85 i 86 tam podajesz sterowanie (masę i "+" z przełacznika którym chcesz sterować przekaźnik. Na 30 podajesz napięcie z akumulatora a pod 87 podłączasz "+" zailania odbiornika który chcesz załączać przekaźnikiem. (Odbiornik oczywiście musi być też podłączony do "masy" instalacji - jego drugi zacisk/wyprowadzenie).
Mozna by zastosowac przerzutnik typu D(np. uklad 7474) w ukladzie dwojki liczacej. I wtedy sygnal dajesz na wejscie zegarowe, wejscie D zwierasz z nieQ, a wyjscie masz na Q.
Przekaznik samochodowy 20 A.
Witam. Mam problem z hakiem samochodowym. Chciałem go podłączyć bez modułu i myślałem, ze odblokowanie działa na zasadzie podania napięcia na silnik, który odblokowuje hak i sprężyna powraca go na miejsce początkowe. jednak tak nie działa. Potrzebuję schematu aby podłączyć taki silnik i pewnie przekaźnika bistabilnego. Zasada jest taka, że silnik załączamy...
Wszystko źle Przekaźnik samochodowy cewką do wyjścia NO i +12V domofonu Przycisk równolegle do NO i COM w domofonie. Styki przekaźnika samochodowego szeregowo z którymś z przewodów zasilania 24V Równoległa dioda przy elektrozaczepie odwrotnie spolaryzowana Diody pozostałe zbędne Dodano po 19 Jak grzecznie prosisz to masz:
Mouser umożliwia wygenerowanie modeli dla sprzedawanych elementów. Poszukaj czy oferują model przekaźnika, który Cię interesuje https://obrazki.elektroda.pl/5713601600_... https://www.mouser.pl/electronic-cad-sym...
Jeśli samochód ma kontrolę przepalenia żarówek to obawiam się, że przekaźnik będzie koniecznością. Do tego niektóre samochody (np. grupy VAG) podają na zasilanie żarówek modulowany przebieg, dla obniżenia napięcia. Przekaźnik to na prawdę nic strasznego... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... - co to takiego i jak to działa...
Przekaźnik, który wskazałeś powinien być odpowiedni, ale ja użyłbym przekaźnika samochodowego 30 A lub 40 A :-)
Nie dawno znajomy miał identyczny problem - również 2N2222 i samochodowy przekaźnik. Objawy identyczne.Nie widziałem zmontowanego układu. Zaproponowałem wymianę tranzystora na darlingtona BDX33. Znajomy twierdzi że układ działa poprawnie. Twój schemat jest poprawny. Z tego co opisujesz któryś z pomiarów jest błędny przy Uce 0,05V prąd Ic musiał by być...
Czy wystarczy dioda prostownicza podłączona w kierunku zaporowym na jego cewce ? Tak. Czy impuls napięciowy występuje tylko przy odłączaniu zasilania cewki, czy również w czasie jego załączania ? Tylko przy odłączaniu, przy załączaniu płynie chwilowy większy prąd (niewielkie wartości).
Zadziała przy 9V, ale on pobiera 140mA!
Można. Zasilanie napięciem stałym a styki robocze mogą rozłączać prąd przemienny.
Żadnymi "diodami" nie zmienisz polaryzacji. Potrzebujesz dwa zwykłe, samochodowe przekaźniki na 12 V, które wysterujesz impulsami "masy" z centralki alarmu a odpowiednio połączone styki wykonawcze przekaźników dadzą Ci np. impulsy [+12V] Tylko dlaczego w Ford Connect z 2006 r chcesz sterować centralnym zamkiem impulsami [+] ? Gdzie chcesz się podłączyć...
Można użyć czterech przekaźników samochodowych. Są one dosyć tanie, mają cewkę na 12V i obciążalność styków na poziomie 30A, przykład: http://www.ten-pol.com/p1064,przekaznik-...
Chodzi tu o przekaźnik samochodowy. Układ będzie pracował w samochodzie. A przekaźnik to zwykły samochodowy. Pobór prądu przez cewkę to jakieś 150mA. Czyli wyrzucić wszystkie elementy i zostawić sam ULN2003? Będzie to bezpieczne rozwiązanie? Jest bezpieczne. Kwestia tylko dobrze podłączyć. Zajrzy kolega do katalogu ULN2003. Natomiast jeśli ma to być...
Pokaz stronę lutowania tego przekaźnika, wygląda na zwykły przekaźnik samochodowy 30A
Ja bym to wykonał na dwóch przekaźnikach samochodowych 12V. Albo na inncyh dostosowanych do napięcia. w przypadku dwóch sterowników. Można też wykorzystać dwa przekaźniki i jedne sterownik. Przekaźniki samochodowe wytrzymują spokojnie 30A. W pierwszym przypadku wykorzystujemy styki normalnie zwarte np. w popularnych przekaźnikach styki 87a i 30. Mamy...
Są typowe samochodowe przekaźniki czasowe. Np.: 1TP150 ma nastawiany czas opóźnienia od 1 do 150 sekund, i styki robocze o obciążalności do 30 A.
Proszę bardzo, ja używam czegoś takiego jak [url=http://www.freescale.com/files/anal... Jest jeszcze np. typowo samochodowy 4 przekaźniki [url=http://www.freescale.com/files/anal... Wszystko zależy od tego jakie prądy potrzebujesz i jakie napięcia pracy.
Po wykryciu dźwięku przez źródło dźwięku (mikrofon) detektor szczytowy na diodzie D1 włącza U2A w ten sposób, że na nodze 2 U2A nastepuje przełączenie z logicznego 1 (tj. 5V) na logiczne 0 (tj. 0V). Tym samym U2D zostaje przełączony w stan przewodzenia między zaciskami C i D, ale przez separację kondensatorami C6 i C7 przewodzony może być miedzy tymi...
Stacyjka załącza rozrusznik. Prąd nie przekracza 30A. Właściwy stycznik, potocznie nazywany automatem, masz wbudowany w rozrusznik. Dobrej jakości przekaźnik samochodowy załatwi sprawę.
Jeden z nich to zwykły małogabarytowy przekaźnik samochodowy do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym, gorzej jest z drugim jest to przekaźnik-czasówka która po określonym czasie załącza wentylację i pompę obiegu
Nie jest to katalog online ale chyba warto dodać ten link. http://www.polcar.com/ Katalog elektroniczny, po zarejestrowaniu przychodzi płyta. Elementy karoserii, lampy, zderzaki itd, dodatkowo sprzęgła, chłodnice i inne. Całkiem sporo różnego rodzaju wyłączników, przekaźników itd.
Witam. Przy pomocy standardowego przekaźnika samochodowego na 12V. Na sterowanie cewki przekaźnika podajesz ten minus a na styki robocze plus. Wpisz do szukaj przekaźniki i wszystko będzie ładnie opisane.
Tylko to mi wyskakuja przekazniki takie domowe. A jakis przekaznik samochodowy?
Może przez przekaźnik 12V (może masz jakiś samochodowy) zasil ruter. Zanim styk przekaźnika zadziała, napięcie już będzie miało pełne 12V i zostanie podane na ruter.
No to potrzebny opóźniacz załączeniu przetwornicy, być może nawet przekaźnik samochodowy starczy.
Kolego może i by miał prościej ale czy taniej? Przy przekaźnikach dojdzie mechaniczne zużycie i głośna praca, styki 20A to też nie jakiś byle jaki przekaźnik. Fakt można zrobić to na dwóch przekaźnikach samochodowych ale ja osobiście też bym szedł w półprzewodniki.
Może być taki http://twojeauto24.pl/przekaznik-samocho...
Przekaźnik samochodowy na 40A ?? Niewiele w tym sensu - stosować tu taki przekaźnik - nawet jeśli go masz. Dla prądu 150mA zmień opornik w bazie na 430ohm, tranzystor BC337 bez zmian. Zastosuj jakiś mały, np. RM83 http://www.relpol.pl/pl/Oferta/Nasza-ofe... To umożliwi zastosowanie transformatora...
Jakimi prądami chcesz sterować? Jeżeli ma to być coś małego to przekaźnik samochodowy wystarczy,jego styki wytrzymują 30A.
Jakiego kolega tranzystora użył i jaki prąd cewki ma ten przekaźnik ? A zapewne BC547, a taki samochodowy przekaźnik pobiera 100 albo 150mA, więc ten tranzystor tu nie nadaje się, ale przyczyną jego śmierci mógł być brak diody D1. Proszę zrobić to dokładnie wg schematu, za wyjątkiem: - R2 powinien mieć wartość 2-4,7k, - piny U1 połączyć wg notki "Uwaga",...
Może rozważ użycie przekaźnika (samochodowego) o pożądanej zdolności łączeniowej, który będziesz mógł uruchamiać niemal dowolnym przełącznikiem.
Nie wiem, chyba mi się nudziło. Przekaźnik GM 12V 20A 24432680 Minimalne napięcie zwarcia styku 5.7v przy poborze 0,06A Puszczenie styku przy 2,4v przy 0,02A Pobór przy 13v 0.13A Przekaźnik GM 12V 30A (Zielony) Zwarcie styku przy 5V 0.07A Puszczenie przy 3,7V 0,05A Pobór przy 13v 0,17A Cewki z rezystorem,nie mierzyłem jakim i nie mierzyłem bez niego.
191955532A chyba to samo będzie, w T4 takie były od dodatkowej pompki wodnej.
Wygląda na zwykły przekaźnik samochodowy. Pokaż go z drugiej strony.
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-sam...
prawdopodobnie do niczego ta podstawka w zestawieni z alarmem ci nie bedzie potrzebna.
Dioda wygląda na dobrze wlutowaną. A ma ona połączenie z kolektorem T3
Wniosek na przyszłość - trzeba googlować, myśleć i kombinować. Diodę można kupić, obudowa chociażby z przekaźnika samochodowego.
Flash to podłączenie do lampy ostrzegawczej (np LUCY B) 12V. Daje mrugania co 1 sek. przy ruchu bramy lub sygnalizuje błedy w przypadku awarii. Na siłę dałoby się podpiąć do tego wejścia przekaźnikiem o opóźnionym odpadaniu (np samochodowy 3SRP150 ASE z dodatkowym przekaźnikiem 12/220V na wszelki wypadek abo któryś z przekaźników F&F). Ale masz przecież...
Więc przekaźnik uszkodzony. Możesz go zastąpić drugim, lub zmodernizować instalację i zastosować zwykły przekaźnik samochodowy, w miejsce tego jednego, uszkodzonego. Ja to robiłem, dolutowując odpowiednio przewody do wiązki przekaźnika oryginalnego.
Oczywiście że będzie działać, styki przekaźnika mają działać jako przełącznik. Moim zdaniem można użyć przekaźników samochodowych mini (ze stykami NO/NC), ale będziesz potrzebował ich 4 szt jeśli każda żarówka ma osobny bezpiecznik. Obecnie na Allegro podstawka kosztuje 6 zł, a przekaźnik 8 zł (można ew. poszukać używanych na szrocie).
.A jaki przekaźnik kupić i jak go podłączyć?Wiadomo Panu, To jest dział na którym wymagana jest podstawowa wiedza w zakresie elektryki samochodowej. Przekaźnik zwykły 12V a schemat podłączenia takiego przekaźnika jest bez problemu dostępny w sieci
Do podtrzymania samego przekaźnika samochodowego przy poborze ok. 150mA przetestowałem kondensator 6800uF - trzyma ok. 1,5s.
Witam przekaźnik możesz użyć dowolny, rozumiem że masę tego układu chcesz rozłączać, czy tak ? Jeśli tak to przekaźnik samochodowy na 12V cewkę wspinasz tam gdzie napięcie pojawia się po zapłonie i masę a stykami NC przekaźnika przerywasz obwód masy. Gdy napięcie zapłonu zginie przekaźnik znów podłączy masę do układu. Pozdrawiam....
Możesz spróbować z przekaźnikiem samochodowym na 25 lub 30 A. Dodano po 21 Przewody 0.75 17 podświetlanych stopni schodowych 176 W Przy tej mocy, to trochę cienkie te przewody, tam jest około 14 A.
Witam. Pierwszy układ jest zbyt rozbudowany i zawiera zbyt wiele elementów. W przypadku drugiego układu, klucz nie wejdzie w nasycenie z powodu zbyt dużej rezystancji w bazie (przy założeniu β = 50). Proponuję inne podejście do problemu. W układzie z załącznika masz minimalny prąd na stykach przełącznika i jego żywotność jest ograniczona tylko...
Witam. Tu znajdziesz temat gdzie taki rozwiązanie jest realizowany na układzie CD4017 lub CD4013 , ale jest też zaprezentowany oryginalny przekaźnik samochodowy właśnie tak działający. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Na zdjęciu jest widoczny napis na przekaźniku 20 A 14 VDC, tak więc 200 W z akumulatora 12 V "uciągnie". Jednak tak jak wcześniej pisałem podchodziłbym z ograniczonym zaufaniem do chińskich przekaźników. Ja chyba dodał bym dodatkowy przekaźnik samochodowy o odpowiednio dużym prądzie styków. Przekaźnik z prądem styków 50 A to wydatek ok. 10 zł. Dodatkowy...
Ten element zaznaczony na niebiesko to rozumiem zwykły przekaźnik samochodowy a ten na żółto to co to za element? Na żółto to cewka , na niebiesko to styki. Cewka+styki to przekaźnik . :D
Moim zdaniem można nim przełaczać 12V20A DC choć zdania są podzielone - szybsze zużycie stuków przy przełączaniu prądu stałego. Cewkę musi zasilić napięciem 230V AC. W "pełni" dwunastowoltowy jest przekaźnik samochodowy np. https://kabelek.com.pl/przekaznik-samoch... lub https://www.piekarz.pl/pl/?item=46786
Zastosuj przekaźnik samochodowy mhm... dziwne że wyjścia jakie posiadasz nie sterują "remote" wzmacniacza może popełniasz błąd w podłączeniach.
Zgadzam się z (at)adamt2 z przekaźnikami samochodowymi, natomiast odcięcie paliwa bezpośrednio sygnałem niskiego ciśnienia oleju może zablokować rozruch silnika. Jeżeli zestaw czujnik - kontrolka daje na tyle wydajną masę w stanie nieaktywnym, żeby wyzwolić cewkę, możesz cewkę 1. przekaźnika podłączyć do czujnika, zamiast do masy. Jeśli nie jest wydajne...
Zwykły czujnik ruchu działa na podczerwień. Jeśli już, poszukaj jakiegoś taniego rejestratora jazdy z programową detekcją ruchu, nagrywaniem po jego wykryciu i sygnalizacją - kontrolką lub choćby podświetleniem ekranu. Kiedy już będziesz dysponować takim sygnałem zasilania LED-a/ -ów, spięcie całości ze stykiem hamulca to pikuś. Alternatywą jest jakiś...
Przekaźnik zwierno - rozwierny - Samochodowy NC/NO.
Samochodowe przekaźniki wyglądają solidnie tylko z tego co widzę to wszystkie są NO a ja potrzebuję NC Tylko, że w przekaźnikach samochodowych styki nie są przeznaczone do pracy przy napięciu 230 V. po rozpędzeniu się silnika użyłem układu elektronicznego z przekaźnikiem, który po zadanym czasie uruchamia przekaźnik i odłącza kondensator rozruchowy....
Jeżeli urządzenie jest zasilane z instalacji samochodowej, to przekaźnik lub transoptor tylko zwiększy koszty i objętość, bo nic od niczego nie odizoluje. Coś przekombnowujecie z tymi interfejsami. Jeden lub dwa rezystory (dzielnik) - to praktycznie wszystko co jest potrzebne. ja dorzuciłbym jeszcze na wejściu uC kondensator np. 100 nF, który zgasi...
To jest zwykły przekaźnik ze stykiem NC,wpisz sobie w szukajkę,, samochodowy przekaźnik 30A 12V,, Np: https://nowyelektronik.pl/index.php?id_p...
Witam Jeśli instalacja elektryczna pojazdu jest na napięcie 12V to można użyć typowego przekaźnika samochodowego zwiernego z cewką na napięcie 12V i prądzie znamionowym styków rzędu 20A.
https://obrazki.elektroda.pl/5310078700_... Gdziekolwiek, choćby Allegro. Czwarty styk z przewodem możesz usunąć. Gniazdo przekaźnika samochodowego
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Zastosuj przekaźnik samochodowy produkcji Elmot, typ PR-1. http://obrazki.elektroda.net/42_12145950... Tego typu przekaźniki produkują też inne firmy. Ten przekaźnik ma tą cechę, że odpowiednia para styków jest zwierana naprzemian zarówno w stanie pracy, jak też w stanie spoczynku.
Nie ma to jak zrobić z igły widły. Styki samochodowych przekaźników na 12V mają podobne przerwy, a jakoś nie powodują masowych pożarów, pomimo, że tam rzeczywiście pojawiają się warunki do zajarzenia łuku. Widział kolega w takich przekaźnikach komory gaszące?
Na ogół moc to prosty iloczyn napięcia i prądu. Więc inna będzie moc dla prądu 17A i 12V i inna dla 17A i 24V - stąd próby ustalenia zasilania. Przy sterowaniu przekaźnikiem istotny jest maksymalny prąd pobierany przez silnik i obciążalność styków. Obciążenie indukcyjne (silnik) to sama złośliwość ;) pobiera kilkakrotnie większy prąd w trakcie rozruchu...
Poszukuje biblioteki do przekaźnika samochodowego. Standart 4 lub 5 pinów.
Przekaźnik na fotce to tzw. przekaźnik samochodowy zasilany napięciem 12V. Na rysunku na przekaźniku masz podany sposób działania. Do styków 85 i 86 doprowadzasz napięcie zasilające cewkę. Styk 30 jest stykiem głównym a 87a i 87 to styki robocze. Jeden z nich jest zawsze zwarty ze stykiem głównym. Bez zasilania są zwarte 30 i 87a a po podaniu napięcia...
Sprawdź bez taśmy led, może masz żarówkę samochodową 2W.
trzeba sprawdzić choćby żarówką czy napięcie dochodzi i wychodzi z przekaźnika. W każdym samochodzie jest kilka-kilkanaście przekaźników, a my tu nawet nie wiemy o który chodzi, podałeś tylko typ i jest to standardowy przekaźnik samochodowy. jeśli był taki orginalnie i się spala to coś go przeciąża - albo coś przypalone albo ktoś w tym obwodzie napodłączał...
Standardowy z AC na pewno się sklei, poszukaj najlepiej przekaźniki samochodowe.
Kolego żaden przekaźnik się nie nadaje do tego, musisz zrobić to tak jak w sterownikach samochodowych albo jakiś specjalny układ sterującyr albo tranzystor. Te przekaźniki, jak Ci już pisaliśmy, są do obwodów prądu przemiennego, a Ty wtryskiwacz sterujesz impulsami napięcia stałego.
Po pierwsze musisz zmieniać biegunowość silnika aby zamykać i otwierać szybę. Cztery tranzystory płytka itp. lub dwa przekaźniki samochodowe . Mają one takie prądy obciążeń styków. Kontaktrony mają za mały prąd styków. dwa przekaźniki samochodowe obsłużą mi tylko 1 silnik. Lepszy pomysł to cztery tranzystory... tylko jak tym sterować ?
Zrób tak, jak na rysunku A poniżej. Jeśli z jakichś powodów przekaźnik R15 musi pozostać, to jak na rys. B. Zastosuj przekaźnik samochodowy z zestykiem 70A . Jeśli to ma działać pewnie, to liczy się prąd zestyków przekaźnika tak: 5A obciążenia rezystancyjnego = 0.2A obc. indukcyjnego. https://obrazki.elektroda.pl/7147000300_...
przekaźnik samochodowy przerywacz samochodowy przekaźnik zastosować przekaźnik samochodowy
obliczać obwód metoda oczko indesit płukanie zaczernienie wydruku
traktorek kosiarka traktorek kosiarka
Jak podłączyć magnetowid Panasonic NV-HD635 do telewizora? Pralka Electrolux - migający przycisk startu