Zgadza się na szybko robiłem schemat i taka pomyłka. Zamieszczam poprawiony https://obrazki.elektroda.pl/7147072200_... Dodano po 6 Co do żarówek, no to trzeba nawrócić autora ze złej drogi ;) Żarówki pobierają dużo prądu Żarówki wymagają oprawek Żarówki się mocno grzeją
Prawdopodobnie lewa. Tego nie odepniesz. Gumowa przelotka schodzi bardzo łatwo. Tam zobaczysz przewody. Pewnie któryś przerwany jest. A do sprawdzania zasilania użyj lepiej samochodowego próbnika napięcia.
A ten wkrętak to może "samochodowy próbnik napięcia"? Taki przezroczysty, z lampką w środku, podobny do tego, co się do kontaktu wkłada? Kombinuję jak to sprawdzić, bo wskazanie "obejścia problemu BSI / BSM", bez potwierdzenia tej usterki, może być poradą szkodliwą, czego chcę uniknąć.
Próbnik samochodowy. Krokodylek do masy i sprawdzasz obecność napięcia.
Ok. Będę ogarniał po niedzieli cewkę. A kwestia zasilania?. Ten przewód od cewki po drodze wchodzi do peszla jeszcze z jakimś innym i idą do jednej wtyczki przy Aku. Jak rozpinana wtyczkę to w gnieździe na zielonym wtyku nie ma zasilania. Jakiś przekaźnik za to odpowiada. Jeśli tak to gdzie szukać? Pod kierownicą? Bezpieczniki na aku i po lewej stronie...
Wina leży w mikrostykach w zamku, ale można temu zaradzić w inny sposób o wiele tańszy i szybszy. Zdejmij tapicerkę, bo bez nie da rady i następnie poprzez samochodowy próbnik napięcia, np. 12V ok 5W, podawaj masę po kolei na przewody idące bezpośrednio do zamka i rób próbę zamknięcia z przycisku na drzwiach, na którymś problem zniknie i daj ten przewód...
sprawdzałem wszystkie 4 próbnikiem samochodowym Ale sprawdziłeś,czy dochodzi napięcie na każda ze świec!!!. A czy sprawdziłeś,czy świece grzeją?są dobre?
Śrubokręty z zabudowaną wewnątrz żarówką z wychodzącym z obudowy przewodem stanowią próbnik samochodowy pracujący z napięciem 12/24V
Witam najpierw ecu test elementów wykonawczych sterowanie przekaźnika pompy i spr czy masz sterowanie to od strony testera ręcznie piny 30 ,87 to piny główne zasilające pompę piny 86,85 sterujące ,piny 30 i 86 spr żarówką np 21W i masz pewność co do napięcia wysterować możesz przekaźnik żeby nie uszkodzić ecu np przez zwykły próbnik samochodowy żabka...
Prąd zmienny można sprawdzić próbnikiem napięcia, na stały już raczej multimetr, ja totalny laik ale tak mi się wydaje. Tak tak, próbnikiem. Ciekawe jakim neonka. No to wypróbuj na radiu. Zobaczymy. 3V też może być na zmiennym a neonka to tak 80V potrzebuje. Więc jak widać szkoła podstawowa to całe życie potrzebna.
Temat zamknięty. Nie miałem próbnika napięcia, zatem użyłem żarówki samochodowej i owiniętego wokół niej kabla. Wystarczyło włączyć wszystkie światła i sprawdzać żarówką który kabel za co odpowiada. Tak jak mówił przedmówca, instalacja bardzo prosta. dziękuję za pomoc.
Chodzi o próbówkę wiem wiem. Próbówkę na niskie napięcia taką samochodową najczęściej 12V.
Witam Posiadam próbnik WPA-3. Wraz z próbnikiem są dwa rodzaje kolców z opornikami obciążającymi 80A, 150A. Skala woltomierza na próbniku jest do 2,8V. Proszę o pomoc w jaki sposób używać Próbnika WPA-3. Czy próbni można przerobić na napięcie 12V do akumulatorów samochodowych. Zmieniając tylko woltomierz. Zdjęcie próbnika w linku. Z góry dziękuję za...
Dziękuje kolegom za dobre sugestie. Faktycznie prościej jest zbudować taki próbnik jak zaprezentował to kolega zetdeel. Układ zrobiony, pozostaje tylko upakować go w jakąś obudowę. Dziękuje...
Sprawdź tak, jak kolega poradził - bezpieczniki, a następnie obecność napięcia 12V dochodzącego do żarówki, oraz ciągłość masy (od łącznika krańcowego w drzwiach aż do samej żarówki). Podpowiedź - można to zrobić multimetrem lub też próbnikiem do instalacji samochodowych za 2 złote ze stacji benzynowej.
Jasne, można zaznaczyć, że post nie bierze udziału w mini konkursie, gdyż ważne jest to że możemy w temacie opowiedzieć o tym co własnoręcznie wykonaliśmy. Tak jak piszesz często zrobiliśmy takich rzeczy bardzo wiele. Pamiętam, że będąc dzieckiem gdy LEDy służyły tylko jako wskaźnik a o ozdobach i reklamach LED praktycznie nikt nie słyszał podarowałem...
Cześć, Mam problem z ABS. Palą się kontrolki ABS, ESP, hamulca, i SERV. Rozebrałem pompę ABS. "Tłoczki" pompy (za silnikiem) były zatarte. Z tym problemem już się uporałem. Sprawdziłem napięcie na silniku ABS. Niestety miernik pokazuje 9V. Przykładając próbnik instalacji samochodowej żarówka się nie świeci. Pomiaru dokonywałem zarówno na uruchomionym...
Model samochodu to volvo v40 2.0 T benzyna 2002r, radio to Pioneer AVIC-HD1BT. N. Napięcie raczej nie ma, bo gdy przykladam w + próbnik to nie świeci, nie posiadam multimetru by sprawdzić czy jakiś prąd dochodzi.
Otóż tak, ze względu na brak miernika postanowiłem spróbować metodą prób i błędów, więc: Podłączyłem zasilanie do pomarańczowej kostki (2 pierwsze od dołu widoczne na zdjęciu) i po sprawdzeniu próbnikiem napięcia na 230 V, po stronie wtórnej nie było napięcia, a na stronie pierwotnej było na wszystkich zaciskach oprócz jednego (na zdjęciu najwyżej)....
Zmierzyłem multimetrem rezystancję między bolcami wtyczki a obudową, miernik pokazał 42 Mohm, rezystancja wzrastała dosyć szybko aż do 62Mohm, tak jakby ładował się kondensator, następnie miernik pokazywał brak przejścia, czy to kwestia ładowania się kondensatora w regulatorze, czy jest przebicie na obudowę ? Wierzyłem napięcie między obudową, a N,...
Witam Chcę wykonać próbnik led do instalacji samochodowej, który będzie zasilany przez 2 krokodylki z masy oraz + akumulatora. Urządzenie to ma wykrywać czy np w bezpieczniku jest napięcie o potencjale dodatnim czy ujemnym. Stany ty mają sygnalizować odpowiednio diody LED zielona gdy - oraz czerwona gdy +. Do urządzenia mają dochodzić 2 przewody krokodyli...
Nie zmieniło to jednak tego iż napięcia za mostkiem dalej są większe niż przed mostkiem Są wyższe i będą, bo wyższe być muszą. Żeby istniał pomiędzy dwoma punktami jakikolwiek przepływ prądu, musi między nimi występować różnica potencjałów, jakakolwiek, ale musi. Stąd by występował przepływ prądu poprzez mostek prostowniczy ( a zatem i prostowanie...
Podałem poprzez ten próbnik napięcie do wentylatora który przeciążył jakieś wewnętrzne zabezpieczenie i teraz po podłączeniu tej próbówki do 12V wyskakuje komunikat o przepaleniu wewnętrznego zabezpieczenia i funkcja mierzenia, podawania napięcia na grot nie działa, inna funkcja jak omomierz działa. Rozebrałem to ustrojstwo i nie widzę niczego co by...
Kolego piotrek22101 posiadam próbnik napięcia 12 V właśnie z żaróweczka nim też sprawdzałem - plus z kostki + antena samochodowa ok świeci mocno. Wydaje mi sie że przyczyna jest zaśniedziały lub brudny styk masy akumulatora z budą samochodu ponieważ udało mi sie raz uruchomić radio bez żadnej mojej ingerencji w cokolwiek.(po prostu pewnego razu postanowiła...
Potrzebny przyrząd jak w temacie. Woltomierz AC do 500V (50Hz), DC, omomierz, amperomierz (chętnie do 10-20A, ale nie koniecznie tak dużo), próbnik diody i ciągłości obwodów(brzęczyk) pożądane. Dokładność w zasadzie nie ma większego znaczenia (w granicach przyzwoitości). Najważniejsza jest odporność na np. pomiar napięcia (sieć lub akumulator samochodowy)...
Mam problem z ładowarką. (Ogólny rzut na ładowarkę na pierwszym i drugim zdjęciu. Zdjęcia płytki na trzecim i czwartym.) Ładowarka ma dwie diody. Jedna wskazuje podłączenie do prądu, druga zakończony proces ładowania. Po podłączeniu natychmiast pokazywała zakończony proces ładowania. Dzisiaj podczas pomiarów (pierwotnie bez obciążenia 11,58 V, po podłączeniu...
Witam, Mam pewien problem, a właściwie zagwozdkę. Przyjmijmy taką sytuację: * mamy zwykły 1-metrowy drut, powiedzmy o rezystancji na całej długości 1 ohm, * mamy akumulator samochodowy (alternatywne pytanie dotyczy zwykłego zasilacza o wydajności powiedzmy 2A), Na oba końce drutu (A i B) podajemy odpowiednio 0V i +5V i mierzymy napięcie pomiędzy punktem...
OK. 10V powiadasz, właśnie kłopot jest z tym, bo to wyższa częstotliwość pracy, a multimetry różnie sobie z tym radzą. Może żarówką samochodową by to sprawdzić. Miedzy wspólnym odczepem uzwojenia środkowym(masą wzmacniacza), a którymś końcem uzwojenia wchodzącym na diody, będziesz miał połowę napięcia zasilania i zakładając że tam między początkiem...
Po pierwsze, to sprawdź instalację, czemu nie świeci. Kupujesz w markecie taki próbnik samochodowy na 12V, wyglądający jak szpikulec z lampką i przewodem z krokodylkiem. Np. Yato YT-2865 za 12 zł (przykład do "wyguglowania"). Są i tańsze. Krokodylek przypinasz do masy, szpikulcem sprawdzasz styki. W razie potrzeby można nim też przekuć izolację przewodu...
Masz probnik napięcia? Chodzi mi o to abys czy to plus czy masę na te cienkie kabelki podawał nie bezpośrednio a przez małą żarówkę. Wygodna jest tzw kontrolka samochodowa. Niestety nie posiadam takiego próbnika. Nigdy nie bawiłem sie z elektryką.Prase hydrauliczną znajde a malutkiego probnika za kilka groszy no nie znajde :D. Zarówke tylko dużą znalazłem.I...
Można to łatwo sprawdzić: multimetr cyfrowy ustawaimy w tryb pomiaru napięć stałych, włączamy awaryjne i po zapięciu jednego przewodu pomiarowego w masę auta sprawdzamy A nie prościej zwykła próbuwka samochodowa? bardziej poręczenia, i ładnie widać 0/1 Ja z pokolenia tych "cyfrowych" więc u mnie w pierwszej kolejności miernik, ale próbnik oczywiście...
Po pierwsze Dziękuje wszystkim za szybka odpowiedz. Kolego Jawi_P przy obecnym prądzie płynącym przez próbnik nie zrobię żadnej krzywdy ECU. Natomiast 0.2 A na pewno będzie zamykać każdą cewkę przekaźnika. Kolego Ture11 Mogę zmierzyć rezystancje samej żarówki i przewodu bez obciążenia . Ale skoro prąd płynie przez nie- rezystancja bez obciążenia będzie...
Blicek powodem wymiany silnika było wysunięcie panewki z cechy (rowka) przez co zerwała się jedna ze śrub obejmy od korbowodu po czym tłok miał inny (większy) skok i uderzył w świecę w wyniku czego się ukruszył oraz pękł korbowód... Oczywiście to jest moja teoria, którą potwierdziło dwóch znajomych mechaników. klamerkę próbnika miałem podpiętą do minusika...
Oczy krwawią... Masz próbnik napięcia/multimetr itp aby sprawdzić czy na kablu żółtozielonym oraz różowobiałym jest napięcie względem masy? z tej kostki iso więcej jest nie potrzebne. W radio kable odpowiadające tym dwom wyżej ( czerwony i zółty) powinne dostać napięcie i jeśli tak się stanie to radio się włączy. W instalacji samochodowej są podłączone...
Sprawdziłem zasilacz kontrolką samochodową. po przyłożeniu jej do linii 12 V napięcie również nieco spada. Kiedy obciążałem nią linię 3,3V, napięcie w tej gałęzi było w normie, ale na linii 12V wzrastało. Na rozgrzanym zasilaczu wartość napięcia 12V wzrasta aż do 12,74V. Zastanawiam się, czy nie jest to wina transoptora. Fabrycznie był tam wlutowany...
P. Kolego powinieneś sprawdzić, czy masz sprawne świece i czy dochodzi do nich zasilanie. Nawet prostym próbnikiem jak np. kablem z żarówką (12 V/21 W) można sprawdzić, czy świece żarowe są sprawne i w jakim czasie grzeją. Należy zdjąć "fajki" (listwę zasilającą ze wszystkich świec) i każdą oddzielnie badać tym próbnikiem. Jeden koniec próbówki podłączyć...
(...) twiera zamek. Wszystkie pozostałe kable zwierane do masy nie dają żadnego efektu. (testowane przy zamkniętych drzwiach) Wszystkie podłączenia wykonuje bez opornika. https://obrazki.elektroda.pl/5945758700_... Nie mam pomysłu jak podłączyć, abym mógł zamykać z pilota, może oporniki? Dziękuję za dostarczenie zdjęcia i dodatkowe informacje....
No to tak: Po pierwsze gniazdo jest albo 32-dwu amperowe albo 16-sto amperowe, na pierwszy rzut oka są takie same tylko 32-ka jest większa. Na gnieździe są oznaczenia - różni roducenci różnie oznaczają - ale w ciągu cyfr znajdziesz albo 16A albo 32A. Najprawdopodobniej, sądząc po zdjęciu bedzie, to 16A, ale nie jestem pewien bo różnią się tylko średnicą...
Po pierwsze nie śrubokręt tylko wkrętak (oficjalna nazwa narzędzia) :) Po drugie ten "śrubokręt" to próbnik elektrotechniczny do wykrywania przewodów fazowych. Zawiera on w środku neonówkę (rurka z dwoma elektrodami wypełniona gazem szlachetnym neonem) oraz rezystor zabezpieczający (chyba więcej niż kilkaset kiloomów) Układ jest taki: Przewód fazowy...
Witam i odrazu jade od początku. Najpierw byly problemy z oknem od strony kierowcy. Według własciciela tego auta w Niemczech , bo z Niemczech jest to auto sprowadzone , elektryk samochodowy wyciągnoł panel sterowania szybami, poruszał nim i zaczoł działać. W Polsce jak to w Polsce :D przestała działąć szyba od kierowcy. Wymontowałem panel sterowania...
Witam. Wiem że to o co proszę może wydawać się lameskie właszcza patrząc na mój poziom, ale proszę oby ktoś rozwiał moje wątpliwości. Otóż mam problemy z podstawowym prawem elektroniki/elektrotechniki. Czyli z uwaga prawem oma!. Tak nie przywidziło się wam z prawem oma. Juz wiele razy rozmawiałem na ten temat z moim szefem (mgr inż elektronik) i z kumplem...
W czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu silnik nagle zaczął się dławić i zacząła migotać kontrolka silnika.Wyrażne szarpania na niskich obrotach i mniej wyczuwalne na wyższych.Wyrażny spadek mocy i dynamiki (do tej pory silnik spisywał się rewelacyjnie-wspaniała dynamika).Początkowo kontrolka gasła na niskich obrotrach ,potem na niskich paliła się stale...
Witam! Dostałem szperacz, mniej więcej 2 letni, o oznaczeniu JML 2939 (wraz z pudełkiem i całym wyposażeniem, czyli: ładowarką stacjonarną, ładowarką samochodową, paskiem na ramię i /pseudo/instrukcją obsługi). Wedle opisu daje on światło 1000000 kandeli, świeci max. przez 45 minut, zaś parametry aku (chyba żelowy, nie znam się) to 4,5V 6Ah. Problem...
Mierzę to miernikiem uniwersalnym http://obrazki.elektroda.net/34_11920158... bagnet czerwony + podłaczam do wejscia masyGND a czarny podlaczam do podwozia samochodu czyli do tradycyjnej masy. W wyniku mam 7V na mierniku. Rowniez kontrolka, probnik samochodowy swieci jak badam wejscie GND. Troche słabiej swieci ale swieci wiec jest napięcie. Po odpowiedziach...
Witam Mam problem z radiem samochodowym: Vordon HT-852BT Nie włącza się, dopiero jak odłączę kostki iso i podłącze ponownie to radio się włącza, ale gdy zostanie wyłączone czy to przez stacyjkę lub przycisk, to aby znowu się uruchomiło trzeba znów odłączyć i podłączyć kostki iso. Bezpieczniki są całe Kostka zasilania na jednym kablu stałe napięcie a...
próbnik samochodowy próbnik napięcia próbnik akumulator samochodowy
instalacja inteligentnego włącznika mruga zielony dioda naprawa pilota peugeot
regulator napiecia regulator napiecia skuter
Zelmer CleanSy LMG-310 nie ładuje akumulatora, nadpalona płytka przy tranzystorze C2328A Kosiarka elektryczna STIGA przestała działać po wjechaniu w wysoką trawę