Na przykład: http://skory.z-net.hu/alkatresz/irfz44.p... lub https://www.fairchildsemi.com/datasheets...
Klej wydłubany, przetwornice działają. Temat do zamknięcia. Dodano po 33 Usunięcie kleju przywrócio sprawność przetwornic.
Czy bez tej diody ten wzmacniacz może działać? Oczywiście. Tylko że jak podłączysz odwrotnie zasilanie to na 99% odparuje końcówka mocy + kilka ścieżek.
no wlasnie wymienilem i nic sie nie dzieje tylko jak podlanczam to sie na kablach zaiskrzy tak jakby mial jakis pobór i wszystko ani nie rychnie i tu pojawia sie pytanie jak to naprawic?? dzieki za szybka odpowiedz
http://moto.allegro.pl/item155116865_jez...
Witaj. Jeżeli jesteś tym jeszcze zainteresowany to tu masz linke do bardziej czytelnego schematu.Ja miałem płytkę na której brakowało parę elementów,diody i tranzystory powymieniałem tak jak tam jest opisane,trafo mam 2x16,3V i śmiga aż miło.te 43Volty na twoim trafo jest ok. http://www.irls.narod.ru/bp/zar/zar41.ht...
Bezpiecznik powinien być dostepny po wykręceniu pierścienia / nakrętki trzymającego środkowy bolec wtyku.
Żeby sprawdzić w całości czyli także strojenie i obiór nie należy zapomnieć o podłączeniu głośników. Ma problem z uruchomieniem (włączeniem) radia. Tu wystarczy to, co napisałem. Kompletne sprawdzenie poza "własnym" samochodem wymaga kodu. Głośniki, antena to truizm.
Zobacz czy któraś nóżka (punkt lutowniczy) łączy z masą radia. Jeśi tak, to ta dioda zabezpiecza przed odwrotnym podpięciem zasilania.
Kolego, już je zepsułeś, dlatego robi się zwarcie. Pomyłka w podłączeniu tak zwykle się kończy, padają układy scalone, zabezpieczenia przeciwzwarciowe, to ma tak działać, w przypadku odwrotnego podłączenia powinna zadziałać dioda zabezpieczająca i upalić bezpiecznik. Praktyka zaś pokazuje że pada zwykle znacznie więcej elementów. Myślę że możesz spokojnie...
Instalacja jest ok. Kabel idzie prosto do akumulatora a - do masy. Sprawdzałem już nawet przy 6barach jeżeli nie ma wyłącznika ciśnieniowego to da się pompkę włączyć i dalej pompuje, a bezpiecznik się nie pali... Sam tego nie rozumie. Wydaję mi się że przez dużą siłę styku przy włączeniu prądu przez wyłącznik ciśnieniowy może idzie jakieś przebicie......
Do sprawdzenia diody prostownicze i ten tranzystor na radiatorze.
Witam mam taki starszy wzmacniacz marka nieznana i gdzieś nie daje zasilania, na kondensatorach za przetwornicą 0V a z drugiej strony na wejściu napięcia na przetwornice są same + nieznam się za dobrze na tym ale 6 tranzystorów załączających po lewej stronie jakby działa mierząc miernikiem i po prawej druga 6 także ale jako tako to one też nic niewysterowują...
Wszystko masz wydrukowane na przekaźniku. Schemat wewnętrzny. Zasilenie cewki (85,86) spowoduje zwarcie 30 z 87.
Zdecydowanie bezpiecznik 3 A będzie za mały do tego odkurzacza, możesz dać szklany 15 A bez żadnych przeróbek. Dodatkowo przyjrzał bym się samej wtyczce czy czasem przewód minusowy nie dotyka blaszki plusowej i robi zwarcie.
Masz najzwyklejsze zwarcie trudne do lokalizacji, jedz do elektryka samochodowego.
Zrób to po przez żarówkę samochodowa na 24V. Jak swieci to masz zwarcie rozłącz natychmiast . A jak coś zadziała i nie swieci to ok.
Samochód wrócił od elektromechanika. Wadą okazało się gniazdo zapalniczki samochodowej tuż przy hamulcu ręcznym. Powodowała ona zwarcie. Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat zamykam.
Zwarcie na przewodach
Przyczyną może być problem z okablowaniem. Zrób zdjęcie kostki ISO w aucie oraz kostkę w odtwarzaczu. Może zamienione są przewody?
http://obrazki.elektroda.pl/9789432800_1...
Witam, zdjecie nr.2 gorny uklad SMD przy czerwonym kondensatorze, czy to resztki pasty lutowniczej czy "wybuch", jezeli uszkodzenie to zapewne tranzystroy jakimi steruje sa do wymiany.. Pozdrawiam
Cewka, jak to cewka, ma swoją indukcyjność. Oczywiście nie można jej podłączyć na stałe do napięcia stałego (DC) nawet o wartości 12 V. Ale już do napięcia zmiennego (AC) o wartości 12 V można podłączyć na stałe jak najbardziej. Działanie styków przerywacza samochodowego to nic innego jak imitacja napięcia zmiennego 12 V po pierwotnej stronie oczywiście....
Witam. Dostałem uszkodzony wzmacniacz. Podczas podłączania nic się nie działo. Po rozkręceniu okazało się, że wybuchł kondensator EC17. Podmieniłem go na inny 100uF 25V. Niestety nie mogłem znaleźć żadnej informacji jaki był tam kondensator. Po podłączeniu spalilo bezpiecznik i spalił się tranzystor MOS7. Uszkodzenia zaznaczam na zdjęciach niebieskim...
Do serwisu, w którym naprawiają piloty samochodowe. Coś robi zwarcie i rozładowuje baterie. Ogarnięty serwis gsm też powinien znaleźć usterkę.
No przyznaje się nie mam pojęcia w zasilaczach impulsowych, jest to konstrukcja robiona z części pod ręką oraz z ciekawości. Niestety nie mam dostępu do generatora. Jedynie co zostaje to hmm przejrzenie reszte zasilaczy atx jakie mam(20) w celu oględzin na oko trafa... Jutro jednak chce sprawdzić trafo ze spalonego wzmacniacza samochodowego.
Najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie transoptora, uzyskasz najlepszą separację od instalacji samochodowej.
tak, chodzi mi o diody led, i tak ogolnie jak to sie liczy. Jest na to jakis prosty wzor?? A z wiazku z glosnikiem jesli jest tak jak napisales to da to sie jakos naprawic??
Witam, uszkodzenie kabla zasilacza samochodowego (zwarcie) wyłączyło z użytku mojego laptopa. Nie ma reakcji na podłączenie sprawnego zasilacza. Nie świecą diody. Nie włącza się na samej baterii, samym zasilaczu i na obu źródłach energii. Jest tylko jedna oznaka życia - jeżeli odłączę zasilacz trzymając przycisk włączania to na kilka sekund startuje...
Tak to wzmacniacz samochodowy
A sam zasilacz jest sprawny ? "Na sucho" odpala ? Obciąż zasilacz np. żarówkami samochodowymi i zmierz napięcia. Jeżeli zasilacz jest sprawny to na płycie masz zwarcie.
Akumulator już wykluczyłem. Naładowałem go na maxa, zweryfikowałem nawet jego parametry na specjalistycznym mierniku w sklepie z akumulatorami, a potem jeszcze podłączyłem równolegle w instalacji skutera drugi akumulator (samochodowy). Efekt ten sam. Bezpieczniki zmierzone miernikiem? Nie tylko obejrzane?
Zwarcie ON/OFF do masy odpala przetwornice :]
Posiadam takie radio samochodowe, ale przypadkiem zrobiłem gdzieś zwarcie, wyświetlacz jest ciemny i nic nie słychać. Działa tylko podświetlenie tj żaróweczki. Co z tym fantem można zrobić?
Sorry za odkop z góry :) Ale właśnie dopadło mnie to samo :) W tym samym wręcz identycznym chińskim sprzęcie :) Wydaje mi się, że zastosowano za słabe tranzystory i one zdechły. Podczas podłączania zaświeci się dioda na ułamek sekundy i pstryk po bezpieczniku. Orientuje się ktoś jakie bezpieczniki można tam zastosować zamiennie? Mocniejsze jakieś :)
W pierwszej kolejności podmień kondensator 10 nF podpięty między nóżki 14 i 15, potem podmień rezystor 10k z nóżki 14 do plusa i koniecznie sprawdź czy któraś z tych nóżek ( 14 i 15 ) nie ma zwarcia do czegokolwiek. Jak dasz pod tego scalaka podstawkę to będzie ci łatwiej zlokalizować zwarcie.
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Sniezynka tak to ten, tylko wszystko po rosyjsku. ;/ Muszę wstrzymać się z pomiarami, ponieważ wyjąłem bezpiecznik, był przepalony, i ktoś na drucik zrobił zabezpieczenie, nie wierzę jak ludzie mogą mówić, że mają pojęcie później taką fuszerkę odwalać. Bo powtarzają, że prowizorka wiecznie działa, poniekąd tak jest no ale.... Tak jak wyżej z tego prostownika...
Ok dzięki. Juz jest w porządku - pompka paliwowa robiła zwarcie, przez to bezpiecznik ciągle się przepalał. Ale już wszystko gra, dzięki za pomoc.
Witam, diodę wylutowałem i nadal jest zwarcie, więc prawdopodobnie procesor.
Diody w tych IGBT mają dosyć duży spadek napięcia w kierunku przewodzenia 1,5V przy 10A, czyli miał byś 2x więcej mocy do wytracenia co na zwykłym mostku. Pewnie musiał byś zewrzeć bramki z emiterami żeby któryś IGBT nie włączył się niekontrolowanie - robiąc zwarcie. Jak w prostowniku samochodowym były diody 1A - to jakiś lipny prostownik, pokaż zdjęcie...
Witam, sytuacja następująca. W aucie mam tylko frontowe nagłośnienie, czy istnieje opcja zmostkowania lewy front lewy tył? Wzmacniacze w radiach samochodowych zazwyczaj pracują w mostku, to co ty nazywasz mostkowaniem jest ordynarnym zwarciem i jak każde zwarcie może skończyć się kupą dymu. W takim wypadku mógł bym wymienić głośniki na mocniejsze z...
Tak udało się zlikwidować zwarcie ale urządzenie nadal nie działa poprawnie.
Poprostu łuk elektryczny, iskra powodująca rozpylenie materiału żarnika nawet na bańkę. Jest to to samo co zwarcie.
Witam ! Mam problem, ładowarka samochodowa zrobiła zwarcie i nawigacja padła. Nie reaguje w ogóle. Nie świeci, komputer w ogóle nie wykrywa sprzętu. Bateria naładowana. Od czego zacząć ?
Przepala się zawarty we wtyku zapalniczki 10-amperowy bezpiecznik, po ok. 1 minucie działania. Czy zauważyłeś żeby coś się grzało? Wtyczka zap. samochodowej bywa zrobiona z badziewnego plastiku, który się może odkształcić i spowodować zwarcie na stykach.
Podłącz te głośniki tuż przy kostce/przejściówce radia na próbę. Sprawdzisz czy wtedy działają poprawnie. Nie wiemy gdzie robisz zwarcie , musisz sam je znaleźć :)
A jakież to specjalistyczne mierniki powinien mieć taki elektryk samochodowy żeby naprawić taką usterkę?
Napęd od wycieraczek samochodowych, hamowany przez zwarcie uzwojenia, oczywiście po zdjęciu napięcia- staje w miejscu, łatwy do sterowania, mocny, tani... V.
AUX zamiast AM to w tym modelu eleganckie rozwiązanie. Na wejściu audioprocesora odłączyć sekcję AM z tunera, usunąć zwarcie między lewym i prawym kanałem tam wprowadzić sygnał audio. Wejście wybiera przełączając się na AM.
Tak dokładnie chodzi o wypadanie zapłonu. wypadanie zapłonu może być kilka przyczyn od źle dawkowanego gazu poprzez uszkodzony wtryskiwacz bądź sterownik po uszkodzenia układu samochodowego w aucie
Nie, taki pomiar nie powoduje zwarcia To od woltomierza też zależy. Np. użyje samochodowego........
podłączałem wyjście liniowe w radiu samochodowym i mi sie chyba zwarcie zrobiło bo nie gra ??czy to końcówka mocy??jak ją sprawdzić?? ma ktoś może opis do TDA8571J
A wiadoma jest przyczyna uszkodzenia poprzedników? Może po prostu masz walnięte jeszcze sterujące, może jakieś zwarcie.
Ta ładowarka jest odporna na zwarcie zacisków, nie podaje prądu ładowania gdy brakuje napięcia akumulatora.
Skoro tak to idz po przewodach i zobacz co robi zwarcie.
Taki problem rozwiąże każdy, nawet bardzo początkujący elektryk samochodowy!
Ad1) Odpowiadając na pytanie teoretyczne, prąd teoretyczny będzie nieskończony. Zwierając akumulator, popłynie prąd ograniczony wewnetrzną opornością akumulatora. Im akumulator "lepszy" tym ten prąd jest większy. Ad2) Tego robić nie wolno ale naucz się prawa Ohma. Ad3) Napięcie (skuteczne) zostanie obniżone o połowę.
Najprawdopodobniej jest to 20A bezpiecznik. Ale przed wlutowaniem innego. Koniecznie sprawdzić za pomocą żarówki samochodowej. Czy nie występuje na nim zwarcie. Coś spowodowało przepalenie tego bezpiecznika.
Można kupić taki bezpiecznik prawie bez problemu. Są też automatyczne samochodowe.
A po to sprawdzać żeby mały Fiat nie stanął w płomieniach. W instalacjach samochodowych, jeżeli zrobi się zwarcie przewodem o np. 1,5 mm², ten natychmiast się stopi przez duży prąd płynący w obwodzie. Tak dla przypomnienia, na pewno nie podłącza się nic bezpośrednio do akumulatora, tylko przez bezpieczniki.
Najpierw trzeba sprawdzić czy pomiędzy minusem głośników a masą akumulatora jest przejście czyli zwarcie. Jeśli tak to da się go zmostkować. Wtedy trzeba zmontować odwracacz fazy do wzmacniaczy mostkowych.
Sprawdź czy F1 ma przejście oraz czy D1 D2A D2 mają zwarcie.
Jak robi sie zwarcie to na pewno uszkodzone sa te tranzystory. Kup mocniejsze IRFZ44N. Mozliwe tez ze przyczyna usterki sa spalone tranzystory w koncowkach mocy. Trzeba je sprawdzic czy nie maja zwarcia miedzy C-E.
Spróbuj podłączyć nawigacje do komputera poprzez przewód usb. Powinna się włączyć. U mnie w nawigacji Lark'a była bardzo podobna sytuacja. Ładowarka samochodowa robiła zwarcie, uszkodziło jeden przetwornik napięcia. Po podłączeniu do PC i wymianie scalaka działa jak nowa. Pozdrawiam. Epi92.
Musiales popełnić błąd podczas montażu.. Jak od razu zadzialalo zabezpieczenie nadpradowe to jest gdzieś zwarcie ....
najlepiej uzywke z zchodu sprowadzic na czesci albo w necie poszukaj.jesli ma dziure to nie znaczy ze jeszcze cos nie polecialo sam naprawialem kilka podobnych i mialem cyrki mimo ze gosciu dal mi 3 sztuki musialbys miec interfejs i oprogramowanie to pokaze co uwalilo oczywiscie jak masz w tym jeszcze sprawny procek.moze jeszcze byc zwarcie w instalacji...
Podczas zwarcia uszkodził się wzmacniacz, wróżenie nic nie pomoże trzeba naprawiać.
Na początek sprawdź panele, regulator może być ok ...... Podłącz dwie żarówki samochodowe 21W/24V połączone w szereg bezpośrednio do nich ..... Możliwe również zwarcie na wejściu regulatora i praca paneli na zwarciu, mogły osiągnąć sporą temperaturę i z tond te niskie napięcie .....
Rozbierz i sprawdź, może jest ewidentne uszkodzenie. Zczego to zasilasz?
Tak, masz podłączyć do plusa. To wejście służy do tego żeby je podłączać albo do plusa - wtedy wzmacniacz działa - albo je zdalnie wyciszać przez zwarcie do masy. Możesz zrobić sobie zdalny wyciszacz jakimś włącznikiem.
Zmierz czy jest jakieś zwarcie pomiędzy przewodami L i R, wszystkie kombinacje czyli L- R-, L+ R-, L- R+, L+ R+. Zmierz też rezystancje głośników L+ L- i to samo R
Ok. Nasuwa mi się pytanie, czy to nie jest powiązane może z instalacją LPG. Kiedyś miałem tak w Clio, że wtryskiwacze LPG zwarły się i komputer samochodowy przez to, że miały one zwarcie, samochód nie chciał pracować. Dodano po 1 Może być, że po prostu też sterownik LPG robi takie wariactwo. Dodano po 1 Czy idę błędnym śladem, że nie ma nic do tego?
Cofaj się od nóżki z jakiegokolwiek układu. Na 90% do dławika jest +. Tylko lepiej sprawdzić :) Do tego masz diodę która jest tak przeważnie podłaczona, że gdybyś podłączył zasilanie odwrotnie to masz zwarcie i spala Ci bezpiecznik. I jeszcze jedno: Największy elektrolit masz zapewne od filtracji zasilania. On ma też + i - ...
Najwyraźniej masz zwarcie w kablu antenowym. Trzeba to znaleść, alboi zgniecony albo przemoczony wzmacniacz w podstawie anteny. SławeK
Bezpiecznik się przepali odpowiedni prąd. Ale by rozładować akumulator samochodowy w ciągu kilku dni wystarczy prąd o wartości ok. 1A. Odłącz alternator z instalacji i sprawdź czy dalej jest pobór prądu z akumulatora.
Klakson i inne funkcje samochodu działają bez zarzutu. Jak rozpoznać bezpiecznik który mam wymienić? Kupię go w sklepie elektronicznym czy raczej samochodowym? Dzięki za pomoc :)
Ciężki temat raczej, o ile płyta nie jest wypalona na wylot to trasy połączeń powinno dać się ustalić. Wylutuj pozostałości i wymyj dokładnie płytkę. Aż takie uszkodzenie to najprawdopodobniej zwarcie w okablowaniu, mogło również uszkodzić coś więcej. Często widuję takie usterki w ciężkim sprzęcie czy chłodniach samochodowych.
później go podłączyłem ALE plus do minusa a minus do plusa ... po prostu nie zauważona zmiana biegunowości ... i coś strzeliło. Każdy wzmacniacz ma zabezpieczenie przed tym w postaci diody prostowniczej wpiętej na samym początku. Między plus a minus zasilania. Dioda się przepala, robi zwarcie i wywala bezpiecznik. Zabezpiecza to resztę elektroniki...
Amperomierz w obwód szeregowo z klemą akumulatora i po 30 minutach będzie widać jaki jest pobór, może złodziej może zwarcie wewnętrzne aku. Podjedz do elektryka samochodowego to zrobi pomiary jak nie ogarniasz.
Proszę uzupełnić tytuł tematu - p.11 regulaminu. Przeniosłem z "Radia samochodowe".
Raczej na twoim miescu bym sie nie przyznawal do napraw laptopow - bo szukanie zwarc dla takich specjalistow to ich chleb powszedni a usterki o wiele bardziej skomplikowane niz w radiach samochodowych. Skoro wystepuje zwarcie istnieje jakis podzespol ktory to powoduje - nalezy rozpiac wyjscie przetwornicy i dokonac pomiaru napiecia wyjsciowego. 1.W...
witam, "padl" mi ostatnio wzmacniacz samochodowy, w zasadzie nie wiem czemu :o , sprawdzilem go miernikiem z kazdej strony i prawie wszystko jest ok, tzn. koncowki mocy sa chyba dobre, zauwazylem tylko jedna rzecz - mam zwarcie na lewym kanale wejsciowym (chinch) :( . rozkrecilem obudowe, nic nie smierdzialo ani nic nie bylo zauwazalnie popalone. co...
Rozumiem, że na obecną chwilę zasilacz pali bezpieczniki w chwili podłączenia. Pozostaje więc sprawdzić obwody od strony sieci. Można to zrobić na niskim napięciu zasilając zasilacz z dowolnego źródła np 12V. Może to być zasilacz od telefonu, akumulator, zasilacz warsztatowy, etc. Ważne, by w szeregu była koniecznie żarówka (może być niewielka samochodowa)....
A jak się ma bezpiecznik samochodowy zasilający radio?.
Jeśli te luty spowodowały by zwarcie to co mogło by uleć uszkodzeniu? U1. Szkoda czasu na to. Oddaj do utylizacji i kup nową.
Zrób "pralkowca" albo "amerykankę" zewrzyj wyjścia uzwojeń (zrób zwarcie) i energia generowana w uzwojeniu pójdzie w jego ogrzanie lub podłącz żarówki samochodowe i zobaczysz efekt swojego treningu. https://www.youtube.com/watch?v=wxi9U-FF...
Jak bardzo głupim pomysłem byłoby zastąpienie tego rezystora zwarciem? Oj, bardzo głupim. Rezystor to element o charakterystycznym dla danego rozwiązania parametrze jakim jest jego rezystancja i moc znamionowa. Zwarcie to zwarcie. Istnieją wprawdzie jeszcze rezystory bezpiecznikowe, ale musimy mieć pewność , że z takimi mamy do czynienia w układzie....
Jeśli wyświetlacz gaśnie to czy jest to szkodliwe dla radia,czy komputera samochodowego?Będzie jakieś zwarcie?Czy to wogóle jest szkodliwe i czy warto zajmować sobie głowę tym problemem?Bo radio działa bez problemu tylko ten wyświetlacz gaśnie.
Akumulator możesz odłaczyć wieksze bezpieczeństwo podczas lutowania możesz zrobić zwarcie przypadkowo i uszkodzeniu może ulec bezpiecznik . Z instalacji samochodowej nie musisz się obawiać porażenia prądem ,ale musisz zadbać o dobrą lutownicę (izolacja) warto również rozłożyć jakieś ściereczki wokół miejsca gdzie bedziesz lutował zapobiegnie to uszkodzeniom...
Zostaw "druty" zamiast bezpiecznika na boku , bo spalisz sobie samochód! Jedź z tym do elektryka samochodowego.
czy to normalne że ładowarka ma zwarcie pomiędzy + i - ??
Ten patent z żarówką samochodową zastosuję. A potem się zobaczy.
W razie wypadku przewod plusowy moze sie przeciac a kant miazdzonej blachy, a co za tym idzie moze dotknac masy. Powstaje zwarcie i plynie bardzo duzy prad (prad zwarcia dla akumulatora samochodowego to ok 300A). Aby uniknac niebezpieczenstwa pozaru zakladamy bezpiecznik. Tylko ze jezeli kabel zostanie przeciety na odcinku miedzy aku a bezpiecznikiem,...
No niestety na stałe nie można ich podłączyć jednego do plusa a drugiego do minusa bo jest zwarcie.
Tak jak narysowałeś to nie przejdzie. Technicznie rzecz biorąc będzie to działało, ale robisz "zwarcie" i marnujesz prąd. Możesz zastosować taki włącznik, ale musi być NZ (normalnie zamknięty) i wpięty szeregowo do LED. Na marginesie LED to nie żarówka.
wyglada to na jakieś zwarcie na pinach komunikacyjnych panel - radio, nie masz tam jakiegoś zagięcia ?
Mosfety ok. Jak sprawdzić ten wzmacniacz??? Czy kupić nowy;) Dodano po 34 Tl494 wymieniony dalej nic. Sprawdzałem bo jak podpinam zasilacz to iskrzy na stykach ale to nie jest zwarcie.
czyli w układzie moich żarówek nastąpi zwarcie W zasadzie kolega może komplikować sobie życie dowolnie. Spytałem tylko w jakich okolicznościach będzie występowało to zwarcie. Nie wiemy jak ważne funkcje będzie spełniał ten układ i być może nie doceniam wagi zagadnienia.
Sprawdź tranzystory sterujące, te mniejsze na indywidualnych radiatorach. Ewentualnie inne półprzewodniki w uszkodzonym kanale, przejście między B-E na poziomie 0,016 V przewodzenia to albo zwarcie, albo błąd pomiaru.
wzmacniacz samochodowy zwarcie akumulator samochodowy zwarcie wzmacniacz zwarcie samochodowy
impedancja sluchawek moduł zasilający bosch serwis pozna wzmacniacz
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Kalibracja świateł w Volvo S80 2006: Porady Parametry transformatora dla wzmacniacza EL34 25W