Jest to stary alarm który zwie się Boxer 300. Dwa żółte to blokada zapłonu, czarny z białym paskiem to wyjście masy po uzbrojeniu alarmu, niebieski to drzwi i klapy wyzwalane masą, brązowy to wejście czujników dodatkowych, dwa szare muszą zostać zmostkowane (ich rozwarcie wywołuje alarm) Reszty nie pamiętam. Może jutro coś dopowiem po sprawdzeniu dokumentacji.
nie,nie różnią się,jedyna różnica to izolacja odporna na działanie węglowodorów i innych substancji
Ekran trzeba połączyć na masę samochodu. Jeżeli kabel antenowy jest podłączony do wtyczki, to ta wtyczka włączona do radia (które jest zamontowane w samochodzie) załatwia podłączenie na masę.
Skoro zestaw jest zasilany 13.5V zmiennym, to pewnie ma w sobie wbudowany prostownik. Wtedy spokojnie można go zasilić napięciem stałym z instalacji samochodowej. Polaryzacja przewodów obojętna.
podłącz brązowy do minusa,czerwony razem z tym gdzie masz opis per+12V do plusa.żółto -zielony podłączasz w przypadku aut anteny lub anteny ze wzmacniaczem do sterowania .(w przypadku poloneza nie podłączony ale musi być zaizolowany)
Z tymi uzwojeniami to (jeżeli dobrze zrozumiałem) może trzeba zamienić pocżatki uzwojeń tzn początek jednego uzwojenia z końcem drugiego. Odnośnie samochodowych przewodów wys. nap. to ta rezystancja to nic innego jak proszek (grafitowy?) lub drut oporowy czy coś tam innego w rdzeniu przewodu. Kiedyś były "instalowane w "fajce". Zastosuj przewody wys...
Są 3 przewody: żółty , niebieski i czerwony
Ja bym kupił nową wtyczkę, podłączył tak jak powinno być, w końcu po coś ten ekran tam jest. Wydatek 2-3zł a będziesz miał spokój.
Pokaż schemat a nie wzorek płytki IN L oznacza wejście sygnałowe lewe IN R wejście sygnałowe prawe OUT oznacza wyjście Prościutki KIT :)
Zgodnie z schematem fioletowy idzie do sondy lambda a przewód wracający z sondy lambda do kompa samochodowego łączysz z przewodem szarym (służy do oszukiwania kompa samochodowego gdy pracuje na LPG).
(at)wp To już w Polsce zabrakło dedykowanych do instalacji samochodowych przewodów? Są cienkie i elastyczne. i z gównianą izolacją nieodporne na przetarcie.
Ten dodatkowy to może być : sterowanie anteną(wzmacniaczem) - z reguły niedieski, lub podświetlanie z reguły żółty(pomarańczowy)
jesli eksploatujesz to w samochodzie to trzaski moze powodowac zaplon lub alternator,ale alternator powoduje raczej gwizd i jego czestotliwosc jest zwiazana z obrotami silnika.ja na poczatek zastosowalbym filtr na zasilaniu radia.pozdro
Grubszy przewód - kabel nigdy nie zaszkodzi. Jedynie odwrotnie, grubszy na cieńszy. (może narobić kłopotów) Dodano po 49 Chodzi mi o tzw. "dosztukowywanie". Najlepiej byłoby polutować i dać koszulki termo kurczliwe. Tzn. przed lutowaniem założyć "termokurczki" , lutować i nasunąć na właściwe miejsce, oraz podgrzać do właściwego "zaciśnięcia".
Jeśli to coś prostokątne z ukośną kreską to przekaźnik, który zwiera przewód "+", to jest dobrze.
Czy mogę przedłużyć przewód elektryczny wtrysku sterującego Przewodu wtryskiwacza nie przedłużaj tylko instalację samochodową.....
Dziękuje za odpowiedz. Podłączyłem się pod tą płytke (zdjęcie nr. 3) odbiór jest nie za dobry,a jak jade to fale uciekają jak w radiach z biedronki..;/ Po podłączeniu czerwonego kabla pod plus jest jeszcze gorzej. Czy dobrze to podłączyłem? Dziękuje. Pozdrawiam Damian.
Wiem że nie kupię. W mojej okolicy wydzwoniłem chyba wszystkie sklepy elektryczne i nie maja typowych samochodowych przewodów. Możne nie zwracać na to uwagi tylko brać co mają.
Zastanawiam się tylko, czy znajdę gdzieś odpowiednie przewody zakończone klemą taką jaką łączymy z akumulatorem samochodowym. Na przewód zakładasz końcówkę oczkową miedzianą i ją przykręcasz do klem. Przewód możesz zaprasować lub zalutować w tej końcówce. Gotowych przewodów nie spotkałem.
Podpowiesz co może być na stałym? Tutka czyli trąbka. Centralny zamek.
Nie. Niech to nie będzie włos, ale też nie musi być pręt zbrojeniowy. Cienki pojedynczy drucik z przewodu "samochodowego" załatwi sprawę. Oczywiście nie twierdzę, że palnik na 100% ruszy, bo jeśli jest już wypalony, to nie da się go zregenerować, ale spróbować zawsze można.
A nie prościej by było w tablicy z bezpiecznikami znaleść taki na którym napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka a znajdzie się taki na pewno , sądzę że droga taka sama i bez zbędnych kombinacji.
Potencjometrem nie ściszysz samego głośnika ze względu na moce.Tak było w starych radiach samochodowych ale o mocach ok 5W.Musisz ściszać na przewodach sygnałowych.
Zrobiłem kiedyś taki bajer z LG i dosyć długo z tym jeździłem. Długość drutów była około 80 cm. Powodzenia.
Tomleszno jaki masz sterownik, sam coś skonstruowałeś? Teflon jak teflon, czasem puści ale jeśli są oringi to zawsze coś ucieka, po prostu czynnik jest tak rzadki że przenika przez oring, przeważnie są to tak małe ilości że nawet nie widać oleju, nikt mi nie powie że ten nowy trend w klimatyzacji samochodowej przewodów bez teflonu jest normalny, czy...
Neony to raczej nie są bo tam świecą diody. Tak czy inaczej podłączasz tak że przewód który idzie do środkowego pinu we wtyczce samochodowej podłączasz do żółtego przewodu w molexie a drugi przewód do czarnego w molexie.
zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją - szeregowa dioda np. <1A 1N4001 lub kilka (przy okazji na każdej spadek napięcia rzędu 0.7V. Trzy LEDy na pasku to 10,8V spadku napięcia przy 20 mA. Do tego rezystor szeregowy kilkadziesiąt omów. Sam więc widzisz, że tu już nic nie można w szeregu wsadzić. LED "na taśmie 12V" mają szeregowo jakiś mały rezystor...
Tak, jeśli masz fabryczne domykanie z kluczyka to ten przewód 30 sekundowy podłączasz do odpowiedniego przewodu "zamykającego".....wystarczy sprawdzić próbnikiem samochodowym...
Próbowałem znaleźć bateryjkę która podtrzymuje czas jednak nic takiego nie widzę. Poniżej zdjęcia płyty głównej: Koledzy. Czytać przed pisaniem. NIe ma płaskiego pakietu z przewodami?
Sprawdziłeś napięcia na kostce zielonej masz już zasilanie czy dalej nic? Jeśli sprawdziłeś bezpieczniki i bezpiecznik od radia to sprawdź czy masz napięcie na nim? Jeśli nie, dźwigasz skrzynkę do góry i sprawdzasz czy nie upaliło gdzieś przewodów?
jezeli to tobie pomoze to bede sie cieszyl :) bymajmniej wiadomo gdzie masz zasilania: czerwony +12V, Żółty podt.pamięci, niebieski - antena el. , czarny - masa i dalej to głośniki . pozdr
Podłączyłem do przewodów samochodowych akumulator i sterownik uruchomił się ale niczym nie steruje i tu moje pytanie,czy w układzie musi być odpowiednie ciśnienie gazu aby to wszystko zaczęło działać?Czy są jakieś zawory które w momencie zbyt niskiego ciśnienia freonu rozłączają układ?
Zwarcie na przewodach
Witam, Powinno się dać wypiąć całe złącze z centralki, tak chyba najprościej. Te przewody żółto-zielone zmostkuj trochę grubszym przewodem. Pozdrawiam.
Tak tylko w tym wypadku może być konieczność rozłączania + i - więc już trzeba 2 przekażniki samochodowe, co do iskrzenia na stycznikach są na DC i one mają inne komory.
Szukam tabelki z danymi jaki prąd może płynąc w przewodach samochodowych o różnych przekrojach. I jeśli ktoś ma, to tabeli obciążalności złącz stosowanych w samochodach.
Przewód Będący w ekranie podłącz ekran do masy odbiornika a żyłę wychodzącą z ekranu do anteny odbiornika.Również ekran podłącz do - 12V Pod + 12V podłącz zasilanie pozostałym wychodzącym ze wzmacniacza wcz. przewodem.
A może linie parametryzowaną, tak jak w klasycznych alarmach domowych?
Może by włączyć lodówkę do sieci 230 VAC i zobaczyć czy nie pojawi się polaryzacja na wejsciu 12 VDC...
Sprawdź żarówką samochodową
Wiatm mam problem dziś dostałem działający alarm jednak ten co go demonotwał był troszkę rozgarnięty i teraz przez to nie wiem jak go podłaczyć :( poniżej schemat (te szare przewody są białe tak naprawdę. Z góry dziękuję i obiejcuję tym co mi pomogą <piwo> http://halogen30.webpark.pl/alarma.gif
Jeśli miałby to być domowy sposób naprawy to proponuję sposób "na Mc Givera" ;-) . Do konektora przylutować przewód (miękką linkę) w związku z dużym prądem skoncentrowanym w tym punkcie. Druty linki rozprowadzić w kierunku przewodów grzejnych, poczym wszystko poprzyklejać lakierem bąć żywicą przewodzącą przeznaczoną do szyb samochodowych. Sam konektor...
Ja zawsze zagniatam, a potem lutuje. Przynajmniej najlepiej się sprawdza taka konfiguracja przy 12 V instalacjach samochodowych.
Impulsator powinien być podłączony 2 przewodami (1 do masy, 2 do modułu) ,nalezy sprawdzić czy cewka w bandażu zasila moduł (można podłączyć próbnik samochodowy, kontrolka 12-24V do przewodu czarno/czerwony i masa kontrolka powinna świecić po pokręceniu rozrusznikiem)
Możesz podpiąć na próbę jakiś mniejszy samochodowy na przewodach np rozruchowych, odpinając te które są Tylko uważaj żeby nie zrobić zwarcia!!!!!
To zamontuj te halogeny, pociągnij wiązkę przewodami samochodowymi LGYs lub FLRY (a nie budowlanymi YDY) o przekroju 1,5 mm^2. Możesz spróbować wymontować wiązkę ze starej astry ale to napewno będzie sporo roboty. Oryginalnie, takie oświetlenie zapala się gdy świecą postojówki. Pamiętaj o bezpieczniku. Dodano po 49 Jeżeli zrobisz to fachowo, to nikt...
Może przewody sa jakiegoś koloru czrny - czerwony + tak zazwyczaj jest czasami zamiast czarnego jest niebiski biały .I na prostowniku jak jest amperomierz to odrazu pokaze ze ejst źle podłączony.Możesz jeszcze to zrobic tak bierzesz silniczek podlanczasz go pod bateryjke patrzysz na - i + oznaczasz sobie na silniczku tam gdzie podlanczales + i- i w...
".....Ile i jakich kamerek - w jakiej odległości od źródła zasilania......" !!!!! Co innego - jak 2 kamery na jednym słupie, a co innego jak 4 i do każdej po 100 mb. przewodu zasilania.
Wszystko źle Przekaźnik samochodowy cewką do wyjścia NO i +12V domofonu Przycisk równolegle do NO i COM w domofonie. Styki przekaźnika samochodowego szeregowo z którymś z przewodów zasilania 24V Równoległa dioda przy elektrozaczepie odwrotnie spolaryzowana Diody pozostałe zbędne Dodano po 19 Jak grzecznie prosisz to masz:
https://www.ebay.co.uk/itm/154365234538 Można zacisnąć metalową tulejką, nie powinno się lutować, bo te elementy są narażone na drgania, tak jak w instalacjach samochodowych. Cały element się wymienia z gotowymi przewodami... https://www.ebay.fr/itm/164663097661
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Miało by to służyć do izolacji przewodów samochodowych w komorze silnika.
Z tego co wiem, izolacji igjelitowej już nie stosują. Przewodów 2 mm2 nie ma, jest 2,5 mm2. Podaje adres nt. kabli: http://romanop2001.webpark.pl/#
Instrukcje znajdziesz pod tym linkiem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... instrukcja określa zakres przeglądów zależnych od przepracowanych godzin agregatu . W/ instrukcji stosowany olej to lux 7 lub lux 10 zależnie od pory roku ,za niewielkie pieniądze kranik dostępny nowy dostępny jest na popularnym portalu aukcyjnym.Przewód ekranowany...
Brak rozwiązania
pociągnięty do kostki niebieski kabel oznaczony jako antena samochodowa. Przeznaczenie tego przewodu może być wielorakie. Począwszy od sterowania aut. anteną, zasilaniem wzm. antenowego itp. Możesz go wykorzystać do sterowania załączeniem wzmacniacza audio.
a jakie są koszty takiego wzmacniacza antenowego ?? samochód to OPEL CaliBra:D
10- masa 11- plus 12- pamięć plus
Witam. Przewodem sygnałowym przy tej sondzie jest żółty przewód. żaden inny. podłączenie robi się za wtyczką czyli co idzie od wtyczki do kompa samochodowego. I nie rozcina się go tylko wpina przewodem ze sterownika gazowego.
Ogólnie potrzebuj przewodu do wciągarki samochodowej
Auto oddałem do elektryka samochodowego - wspinał się przewodami bezpośrednio w centralkę zamka.
Złącze wygląda na raster 1mm, wiec taśma 14pin z rastrem 1mm. Pytanie teraz tylko czy taśma ma mieć wyprowadzenia na tą samą stronę czy naprzemienne, no i jaka długa. https://botland.com.pl/zlacza-ffc-fpc-zi...
Jak już sprawdzasz żarówką to szukaj drugie +12V na wszystkich przewodach przy przekręconym zapłonie w pozycji ON.
Podłączyłem żarówkę samochodową H4 do prostownika na wyjściu przewodów. W jaki sposób podłączył Kolega tą żarówkę? na pewno równolegle do akumulatora. Aby ograniczyć prąd ładowania akumulatora bardzo starym sposobem jest szeregowe podlączenie żarówki z ładowanym akumulatorem. Można wtedy dobierać wielkość prądu ładowania dobierając odpowiednią moc...
Ja stosuję zwykły, cienki przewód ekranowany używany też bodajże w technice w.cz. i do przesyłania sygnałów wizyjnych wewnątrz urządzeń (nie pamiętam oznaczenia- ale nie jest to gruby i odporny na obciążenia mechaniczne kabel antenowy, a linka miedziana w ekranie i cienkiej izolacji). W Łodzi mają taki przewód za około 70gr- 1zł, ma naprawdę porządny,...
Ktoś w ogóle nie podłączył drugiego przewodu do zasilania radia.
A wystarczy zwykła sprawna żarówka dowolna byle od tego samochodu i kawałek przewodu.
Załatw miernik albo chociaż żarówkę samochodową i dwa kawałki przewodu - później można szukać zasilania.
Cześć, mam nietypowy problem. Będę robić projekt inżynierski dotyczący kontroli jakości i wykrywania wad fabrycznych samochodowych przewodów podciśnieniowych (znaczy sam temat jest bardziej szczegółowy ;) ). Mam na razie utrudniony dostęp do biblioteki i prowadzących, więc w praktyce jedynym źródłem wiedzy jest dla mnie internet. Znacie jakieś książki/artykuły...
Może nie radia to dotyczy, ale mam urządzenie na IR które ma pół metrowy przewód i na końcu dopiero czujnik. Myślę, że jak przedłużysz to będzie działać, tylko może najpierw bym sprawdził gdzie najlepiej będzie łapać, żeby jednak nie dawać, aż metrowego przewodu.
Wrzuć zdjęcia na forum zamiast linków, bo moderator się zirytuje ;) Najpierw odlutuj wszystkie przewody od tego mostka prostowniczego (tej kostki) a następnie sprawdź napięcie pomiędzy tymi 3 przewodami wychodzącymi z transformatora. Zapewne ma on dwa odczepy z różnymi napięciami (trzeba pomierzyć). Później przydało by się sprawdzić działanie mostka...
Witam! W momencie uruchomienia wzmacniacza pobierany jest duży prąd związany z uruchomieniem przetwornicy i wysterowaniem wzmacniacza, pobór prądu do 10 A nie jest więc niczym nienormalnym, stabilizacja następuje po ułamkach sekundy kiedy przetwornica "napompuje" kondensatory filtrujące do napięcia pracy. Sygnalizowany problem może być związany np....
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59...
Kolejność prawidłowa, niedokładna masa jak najbardzie może być przyczyną spalenia się końcówki mocy
informacji więcej kolego. Marka wzmacniacza,model jakieś zdjęcie ujścia kabli z wzmacniacza. Faktycznie czarny kabel to kabel masowy zazwyczaj. Ale poza tym nic tu nie wiadomo.
Najlepiej przejść z przewodami przez otwory technologiczne, często zaślepiane gumami lub też przeważnie koło w okolicach kolumny kierowniczej przy belce są prowadzone przewody instalacji samochodu i tam możesz swoje upchnąć ;). Miejsc jest wiele ale trzeba poszukać.
Pomysł kiepski. Ten kabelek ze zdjęcia ma mały przekrój. Jeżeli chcesz być bezpieczny w samochodzie i w miarę komfortowo słuchać muzyki powinieneś zastosować typową instalację dla wzmacniaczy samochodowych. Odpowiednio duże przekroje przewodów zasilających i osobny bezpiecznik dla wzmacniacza.
Witam, poszukuje oznaczenia lub samochodowych zamienników przewodów zapłonowych do wózka widłowego LINDE H25 z silnikiem PERKINS trzy cylindry, zasilanie LPG.
Mam jeszcze jedno pytanko czy przewody na połączeniu szeregowym -i+ to gdzieś grubość jaka ??? To zależy od przewidywanego maksymalnego prądu Z dużym zapasem można liczyć 3A na mm kw przekroju przewodu. Najlepiej gdzieś na szrocie zdobyć przewody z klemami od akumulatorów samochodowych, dokupić klemy i dorobic drugą stronę i będzie właściwy przekrój...
Zrób zdjęcie tych przewodów.
https://obrazki.elektroda.pl/5310078700_... Gdziekolwiek, choćby Allegro. Czwarty styk z przewodem możesz usunąć. Gniazdo przekaźnika samochodowego
Zico63 przy okazji. Ja zapatrujesz się na zastosowanie zwykłego przewodu samochodowego do przedłużenia przewodu pompy benzyny wewnątrz zbiornika? Nie rozpuści się? Bo mam takiego dziwoląga na warsztacie i nie wiem co z tym fantem zrobić :D
Witam. Mam problem, czy wie ktoś jak można uruchomić przedwzmacniacz z radia samochodowego. Nie znam dokładnie modelu, posiadam ucięte przewody z wtyczkami. http://obrazki.elektroda.pl/8051640700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1679127700_1... http://obrazki.elektroda.pl/6506027300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7632163900_1...
Jaki przekrój kabli trzeba zastosować do zrobienia kabli samochodowych?
Nie gniewaj się na te kilka uwag, ale są konieczne. Zdjęcia są do d..y. Nie widać nic, brak ostrości. Naprawdę nic nie zauważyłeś na pilocie, na centralce. Żadnych napisów, żadnej marki, modelu - kompletnie nic??? Przecież różnych alarmów jest na rynku tysiące - o ile nie więcej. A ty pokazujesz jakieś dwa nieostre obrazki i oczekujesz porady. Na razie...
Nie znam kwalifikacji osoby, która to radio naprawiała ale raczej wygląda mi to na problem w samochodzie. Ten brak dźwięku - co zrobiono? - poprawiano luty, wymieniono końcówkę mocy itp. Proszę poszukać elektryka samochodowego. Niech sprawdzi wiązkę przewodów między karoserią a tylnymi drzwiami pod kątem naruszonej izolacji na przewodach centralnego...
W instalacji samochodowej stosuje są połączenia przewodów mechaniczne(zaprasowanie). Nie da rady przełożyć pinów do obciętych kostek?
Można zacisnąć nowy razem z przewodem używając blaszki z konektora samochodowego „wsówki”. Używamy tylko tą część przeznaczoną do zaciśnięcia żyły przewodu.
Dokładnie. Głupia propozycja z usługą elektryka skoro za zaciskarkę zapłacę mniej niż jego usługa. Czyżby taka głupia? Idziesz z przewodami do zwykłego elektromechanika samochodowego, serwisu RTV- wcale nie musi być Elektryk Kolega Mierzejewski46 napisał przecież: Możesz iść do elektryka z kawałkami przewodów i zaprasuje Ci. No i ile weźmie za sprasowanie...
Uszkodzony przewód od czujnika albo sam czujnik
Jeśli chodzi o część mechaniczną to moim zdaniem najlepszy będzie siłownik samochodowego centralnego zamka. Taki z trzema przewodami. Jest przeinaczony do pracy w trudnych warunkach. Do kompletu potrzebne będzie zasilanie w postaci niewielkiego akumulatora 12V lub baterii. Do sterowania możesz użyć coś takiego: https://allegro.pl/oferta/programator-wl...
Wygląda na to, że Twój problem nie skończy się na uzupełnieniu brakującego czwartego przekaźnika. Znajdziesz go w google pod hasłm kluczowym- "Winch Solenoid Relay". Rewersja obrotów silnika szeregowego DC wymaga zmiany kierunku prądu w jednym z uzwojeń. W tym celu, szeregowe uzwojenie wzbudzenia (F1÷F2), jest odpowiednio przełączane (repolaryzowane)...
To są typowe niemieckie kolory przewodów w samochodowej instalacji elektrycznej. Brązowy — masa. Szare z paskiem — światła pozycyjne. Czarny z paskiem zielonym i czarny z paskiem białym — kierunkowskazy Czarny z paskiem czerwonym — światła hamowania. Pozostałe trzeba sprawdzić, zielone z paskiem zapewne do przełącznika świateł mgłowych tylnych.
Jest jeszcze możliwość "lustrzanego podpięcia": przy montażu z opisu zamienił Kolega widok od bolcy (od samochodu jakby) z widokiem od przewodów.
Przedstawione zdjęcia z poplątanymi przewodami w instalacjach alarmowych to nie przykład niestaranności instalatora tylko zamierzony przez wykonawcę instalacji sposób na ukrycie przeznaczenia poszczególnych przewodów . Tak jak w instalacjach alarmów samochodowych( w większości ) gdzie każdy przewód jest czarny. Dobry instalator zawsze "rozgryzie" co...
O ile jest do czego to przylutować. Nawet gdy nie ma, to postawienie kropli z cyny i przewodu na szkle, może uzdrowić ogniwo, tylko trzeba sprawdzić, czy uzyskaliśmy zadowalające rezultaty - jest napięcie na przewodach, i jakie, bo cyna może trzymać się szkła tak nawet i dobrze :) ale niedobrze przewodzić :( Ja zdarłem trochę folii :?: i dolutowałem...
.. moje pytanko... Jak wiadomo są tam kostki i kabelki:) co z czym poskładać?:D W większości instalacji samochodowych przewód masy czyli minusa jest koloru brązowego. Kostka do radia samochodowego, a w niej minus może mieć kolor brązowy, ale najczęściej czarny. W instalacji samochodowej do radia dochodzą dwa przewody z których jeden ma +12V cały czas,...
Bo przez gniazdo zapalniczki dochodzi dodatkowy niepewny styk, przekaźnik, zwykły bezpiecznik samochodowy oraz samo gniazdo, dlatego najlepiej ciągnąć przewód bezpośrednio z akumulatora. A przy tak długim odcinku przewodu warto jednak dać trochę grubszy. Jak masz już 4mm² to go zamontuj. Warto też wzmocnić masę między akumulatorem a karoserią.
Brązowy to powinna być prawa pozycja, jak przyczepka ma wszystko podłączone do lewej pozycji (czarny) to można z tym żyć bo kiedy pozycje działają nikt na drodze nie sprawdza czy są zasilane lewa/prawa czy tylko z jednej. Może to jednak przeciążyć lew pozycje w samochodzie albo jak jest moduł to może alarmować o awarii oświetlenia przyczepy. Porada...
Katalog przewodów hamulcowych elastycznych: http://enzet.pl/index.php?gid=3
przekrój przewodów samochodowych tester przewodów samochodowych łączenie przewodów samochodowych
wskazać amperomierz świecą diody laptopie ripple current
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Przewód głowicy Epson L1210 - specyfikacja i wymiana Głowica drukująca Epson L1210 - Micro Piezo, konserwacja i serwis