Nie jest to opłacalne, straty energii będą większe niż zyskana energia.
Celem hybrydy jest odzyskiwani energii marnotrawionej w czasie jazdy (hamowania) a nie traktowania jako samochód elektryczny ładowany z sieci energetycznej. Zasięg przejazdu z wykorzystaniem w pełni naładowanego akumulatora w tych samochodach jest niewielki. Budowanie stacji ładowania dla niego nie ma sensu ekonomicznego. Ale...
A co ze sprawnością? Jak zwykle najważniejszy parametr jest pomijany w takich publikacjach...
Co kolegę powaliło? (w sensie przewróciło), to nie jest za darmo a jak się chce ładować samochód elektryczny?
2000 kWh /rok = 5,48 kWh/dobę. Czajnik 2kW gotuje wodę niecałe 5 min czyli krócej niż 1/12 godź. Gotując 12 czajników wody zużyjemy niecałe 2 kWh 5,48/2,00 x 12 = 32,88 czajnika wody zagotowanej dobowym limitem energii. Roczne daje to 365 x 32,88 = 12000 czajników plus 1 A jeszcze mikrofala, kuchenka indukcyjna, przepływowy podgrzewacz wody, telewizor...
Wystarczy porównać wskazania licznika energii elektrycznej dla domu i licznika ładowarki, aby wychwycić, że ktoś ładuje sobie samochód elektryczny "na lewo" energią elektryczną z domu, a nie z ładowarki. Masz rację i to jest lekko przerażające... Biorąc pod uwagę, co odwalili podczas "pandemii", zaglądają do pieców czy kominów, to takie kontrole ładowania...
Mogę potwierdzić to co jest napisane powyżej. Roczne zużycie energii elektrycznej wzrosło z 1,8 MWh do ok 10 MWh. Spadło za to zużycie węgla. Zweryfikowanie wielkości instalacji do potrzeb gospodarstwa domowego w cyklu rocznym będzie raczej trudne. Ten parametr nie jest stały. Wystarczy sprzedać samochód elektryczny zwykle ładowany w domu a zapotrzebowanie...
A może nie trzeba będzie ich tak często ładować... [url=http://www.rp.pl/Nowe-technologie/1... Pierwsza na świecie elektryczna droga, która może naładować samochód pzdr -DAREK-
Będziesz chciał ładować samochód elektryczny (tak jak w Misiu: w przyszłości*), to on sam będzie łykał 7-8kW. *) sprawdzić czy nie ksiądz.
Planuję samochód elektryczny, chciałbym by mógł się ładować z typowej stacji ładowania, w Europie one są chyba wyposażone w takie złącze. Wiem że z takiego złącza otrzymam typowe trzy fazy ale jak " powiedzieć" stacji ile mocy chcę?
Czyli spokojnie mogę położyć 4x35 i nie martwić się o nic? Hipotetycznie, jeżeli w przyszłości będę chciał założyć fotowoltaike i kupić sobie elektryczny samochód i ładować go w domu nie ma żadnych przeciwskazań? Może jest to głupie pytanie ale zastanawiam się dlaczego cena kabla aluminiowego jest kilka krotnie mniejsza niż miedzianego. Czy alu jest...
Czy samochód elektryczny wyposażony w złącze CCS 2 można ładować ładowarką z wtyczką typu 2 prądem AC? Czy złącze CCS2 akceptuje jedną czy trzy fazy? Cześć! Radość mi sprawia, że mogę pomóc w rozwianiu wątpliwości dotyczących ładowania samochodów elektrycznych. Twoje pytanie jest szczególnie istotne dla osób, które rozważają różne opcje ładowania swoich...
Heh :P A co powiesz o elektrykach? Moim zdaniem(nie wiem nie mam dowodów, tak mi się wydaje) mniejszym złem będzie samochód elektryczny, ładowany np bateriami słonecznymi itp, a nie tak jak teraz energią silnika spalinowego, pieca elektrociepłowni itp... A teraz są tylko przymiarki... i kolejne moje zdanie - nie wiem po co do 1 auta wsadzać 2 silniki?...
No i tak opisane, że nie wiadomo, o co chodzi. Wiem, że zrobiono już samochód elektryczny ładowany ogniwami słonecznymi, można zajechać daleko, tylko większość czasu trzeba stać "na słońcu" i ładować; zrobiono też samolot elektryczny z ogniwami słonecznymi, który może latać "na okrągło" - przez dzień zdąża naładować akumulatory tak, że wystarcza mu...
W nocy się śpi a nie zużywa prąd. A jeżeli zechcę w nocy ładować samochód elektryczny, którym jeżdżę w dzień :?: ;)
AVE... Kiedyś widziałem kabel USB, który wyglądał jakby ktoś w przedłużaczu do "siły" wtyczki podmienił. Wg. producenta ten wiecheć miedzi beztlenowej tak solidny, że mógłby samochód elektryczny ładować, gwarantuje iż dźwięk z najpodlejszego nawet DACa będzie nie do odróżnienia od słuchania muzyki na żywo, a kabel przeniesie zakodowane cyfrowo infradźwięki,...
W sumie to... 1000 ładowań, po 100km zasięgu daje 100.000km. Przeciętny miejski kierowca zmienia samochód co 150 tys. km. Może ta trwałość jest wystarczająca...
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie czy kabel, który mam poprowadzony od skrzynki do domu wytrzyma obciążenie. Kabel od skrzynki do domu mam poprowadzony miedziany 5x4mm2 ziemny. Odległość od skrzynki do rozdzielni w domu to ok 30m. Zabezpieczenie główne w domu to wyłącznik różnicowo-prądowy C40. W umowie z dystrybutorem mam moc umowną 12.5kw. Niestety...
Leaf ma tylko jednofazowe Type 2 a to oznacza 7kW (typowe 240V 32A) , Przy Type 2 ważna jest moc wbudowanej ładowarki obecnie do 40kW (400Vx63A). CCS i ChadeMo to ładowanie prądem stałym, Wiec twoim rozwiązaniem jest wallbox (Właściwie to ładowarka) z Chademo. Za 30-40tys PLN można kupić nawet uniwersalne CCS/Chademo na 20kW/40kW.
Pytanie z zaskoczenia, aż musiałem sobie Google zapuścić co się z Teslą dzieje. W „mydelniczce” jak pieszczotliwie zacząłem nazywać to autko, nic złego się nie dzieje. Przebieg to 13.5 tyś mil (21 tyś km). Możliwe dlatego, że samochód nie jest zbytnio obciążony - jeśli moje baterie ważą nieco ponad 200kg to w 100 kW/h tesli będą się zbliżać...
Witam, Od jakiegoś czasu słyszy się w mediach o samochodach elektrycznych zarówno od strony pozytywnej jak i negatywnej. Chciałbym, aby ktoś wyjaśnił mi to od strony inżynierskiej. Załóżmy, że mamy dom i samochód elektryczny. Do domu mamy przyłącze od ZE 13 kW - bezpiecznik 25 A. Na podstawie strony Skody: Akumulatory w samochodzie elektrycznym można...
Nie uwzględniasz też oporu powietrza działającego na samochód. :) Powiedzmy nawet, że ktoś zrobił taki wynalazek i dostaje z generatora powiedzmy 1kW... Jak to wpływa na aerodynamikę samochodu? Podejrzewam, że na opór powietrza zużyjemy kilkadziesiąt koni mechanicznych więcej, niż zyskamy prądu. :) Czyli taniej by było podłączyć prądnicę prosto do silnika...
Witam serdecznie. Mój problem wgląda następująco. Mam instalację fotowoltaiczną o mocy 5,7 kWp. Energia wyprodukowana transportowana jest do akumulatorów (w sumie 21), ponieważ połączyłem 7 akumulatorów szeregowo w celu uzyskania napięcia 84 V(7x12 V) oraz 3 pętle w celu uzyskania pojemności 530 Ah (2x200+130). Akumulatory te podłączone zostają do ładowarki...
Panele które posiadam kosztowały 80 zł za sztukę i miały być z założenia tylko do grzania wody , ale potem wpadł pomysł aby zasilić klimatyzatory i w trakcie dnia ładować auto elektryczne . Pomysł taki ponieważ z instalacji która już mam zużywam praktycznie cały prąd na codziennie ładowanie samochodu elektrycznego który ładuje codziennie .
Samochód jak samochód, bardzo ekologiczny i w dodatku ładowany prądem produkowanym z również ekologicznych elektrowni, węglowych, jednym słowem, super i dość sciemniania o ekologii.
Witam, Czy są jakieś strony internetowe, czasopisma, książki lub inne źródła, gdzie dostanę schemat elektryczny układu rekuperacji energii hamowania ?. Nie chodzi mi o taki schemat ogólny, ale bardziej szczegółowy, model pojazdu nie odgrywa tutaj żadnego znaczenia, gdyż jest to w innych celach. Samochód elektryczny w czasie rekuperacjii energi może...
Tak gwoli przypomnienia: 100 lat temu samochód elektryczny przejechał 300 km po jednym ładowaniu akumulatorów. :))
Kto będzie płacił akcyzę od paliwa, gdy wszyscy będą mieć samochód elektryczny i będą ładować go w domu? Nie wiem czy wiecie jakie wpływy ma państwo z podatków które są w paliwie..tego nikt nie pozwoli od tak zakręcić.. W związku z tym rozwiązanie jest tylko jedno cena za kWh niemiłosiernie wzrośnie..A Energetyka tylko na to czeka. Lobby paliwowe obudzi...
Witam Budowa tak mocnej przetwornicy wiąże się z dużymi kosztami i pewnie mało kto by się podjął takiej budowy a tak z ciekawości ten samochód elektryczny jest przystosowany do ładowania w innych krajach czy to tylko w Polsce jest mało stacji które mają duży wybór standardów ładowania?
(at)jariko (at)citizen75 A może, jako komplet, ładowanie sprężonego powietrza przez wiatraki zamiast wytwarzania przez te wiatraki prądu i potem ładowania akumulatorów?
Zgadza się, jest to nakładka na akumulator z zamontowanymi gniazdami. Jak pisałem posiadam wiele urządzeń, które potrzebuję ładować i do tego ten projekt. Schemat jest pokazany na filmie. Jak będę miał samochód elektryczny zastanowię się nad rozbudową o takową opcję.
To jest bardzo możliwe , ale większość ludzi jednak mysli inaczej tak samo patrzą na samochody elektryczne ładowane z sieci , czyli gdzie tu ekologia skoro tak czy siak jakieś paliwo trzeba spalić aby uzyskać prąd do ich naładowania.
A instalator przekonuje mnie że nie ma sensu i lepiej póżniej dokupić jakieś urządzenie za 4000 tyś zł żeby ładowało magazyn Energi lub samochód elektryczny.
dokładanie zbędnych pożeraczy energii (samochód elektryczny który nawet z darmowym ładowaniem przy średnim wykorzystaniu jest całościowo nieekonomiczny Nie jestem fanem elektryków ale przejechać 500km za koszt 60kWh pobranych z paneli uważasz za nieekonomiczne? A nawet pobranych z ZE jest dużo tańsze niż tankować na stacjach. Akurat posiadanie elektryka...
kiedy zaczynałem z elektrowniami wiatrowymi też sprzedawali je cwaniaczkowie w cenach 15tys za 1kw i co? okazało sie że można ciut taniej ;-) Fotoogniwa - no cóż też usiłowali nam wmówic że to musi tyle kosztować i się okazało że wcześniej czy póżniej allegro wymusza na frajerach zejście z cenami bo inaczej nic nie sprzedadzą. No dobra. Powiedzmy,...
Jeśli szybko go odłączyłeś to coś innego. Ale jeśli poczekałeś trochę to może być problem. Alternator (albo masz prądownicę) ładuje akumulator przetwarzając energię mechaniczną na elektryczną. Samochód odpalił, alternator zaczął ładować a ty miałeś podłączony prostownik. A to tak jakbyś podłączył 2 akumulatory ze sobą albo 2 prostowniki ze sobą. Myślę...
Następna droga zabawka dla bogaczy. Tak czytam i się zastanawiam - zasięg 150 km w trasie czy w mieście - i ew. z jaką prędkościom z drugiej strony co to jest 150 km - co 2 godziny ładować przez 30 min - dziękuje bardzo - żeby te autka weszły normalnie na stan - to zasięg musi być zwiększony do co najmniej 600km na 1 ładowaniu i cena oscylować w okolicy...
Zaraz ktoś zrobi tira wypełnionego li-poly'ami i ogłoszą nowy rekord ..ehh Dodano po 1 ... która ma ok 44W, może w porywach do 60 jeżeli faktycznie są to baterie tego typu co w laptopie. Jak juz to Wh (Watogodzin).
To widzę ale nie o to mi chodzi. Masz straty w momencie ładowania magazynu ładujesz powiedzmy 1000Ah z inwertera to magazyn przyjmie i pokaże 970Ah ( zostańmy przy Ah bo takie masz jednostki ). To jest jak najbardziej prawidłowe wskazanie i nie mam żadnych zastrzeżeń. Jak byś zamontował i skalibrował sobie licznik Coulomba na wejściu magazynu to zobaczysz...
z latarnią to dobry pomysł gdyby tylko podpiąć się pod zasilanie latarni. Czyli po prostu standardowe ładowanie, które każdy samochód elektryczny i tak musi posiadać.
Obawiam się że te akumulatory mają problem sprawdź je ,kolejne do sprawdzenia to czy ładowanie nie zostaje odłączone zbyt szybko.
Głowna ładowarka jest w samochodzie, to co jest na ścianie to tylko fikuśny sterownik plus RCD. Zapytam tak, czy problem występuję przy ładowaniu innego auta elektrycznego? Kolejny eksperyment, czy sytuacja też występuje przy ładowania z tzw cegły? Zaproś też sąsiad do siebie na ładowanie samochodu. :) Kolejna rzecz, do sprawdzenia, to przy jakich mocach...
Nie mam pojęcia ile wytrzymał kupiłem auto rok temu i wczoraj jechałem to elektronika zaczęła szwankować i wgl auto raz zapala raz nie Może wystarczy go naładować albo sprawdzić czy samochód go ładuje? Jak jest duże obciążenie elektryczne i krótkie odcinki to akumulator może się nie naładować w samochodzie.
Jeśli by przynajmniej były panele to inwestycja była by w miarę opłacalna im większa była by moc paneli zwracając większość kosztów dość szybko jednak bez paneli to tylko wywalenie pieniędzy w błoto kosztem szybszego naładowana samochodu przynajmniej przez najbliższe 10-15 lat nim zacznie to przynosić częściowy zwrot inwestycji w magazyn, ładowarkę...
6 sekcji po 16 ogniw = 96 ogniw, każda sekcja oddzielny BMS 48V do kontroli i połączyć to wszystko szeregowo. Każde ogniwo będzie monitorowane niezależnie, anomalia któregokolwiek ogniwa rozłączy cały szereg przez BMS z danej sekcji. Do tego 6 balanserów na 48V. Moc odpowiednia do potrzeb. Chyba, że wykorzystać jakiś wysokonapięciowy fabryczny BMS,...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Ale panowie :) Jeszcze raz. Nie chodzi o stacje ładowania w domu, tylko o swego rodzaju stacje paliw. Tam można auto szybko naładować, a np. w nocy ładować w domciu :)
Czy ładowarki RWE lub inne posiadają zwykłe gniazdko 230V do samochodu elektrycznego Chewrolet lub Opel Ampera , samochód nie posiada opcji szybkiego ładowania prądem DC. Jest tylko ładowanie AC 230V 15A Dodano po 15 Link do mapy gdzie można prywatnie naładować samochód elektryczny gniazdko AC230V http://www.ecomoto.info/punkty/nowe.html
Nawęd same panele słoneczne pozwalają doładować samochód elektryczny tesle.
W większości współczesnych samochodów gniazdo zapalniczki nie działa przy rozruchu. Podłącz bezpośrednio naładują się podczas jazdy.
Moim skromnym zdaniem przyszłością fotowoltaiki będą indywidualne systemy Off-Grid budowane za własne fundusze gdyż zapewniają prawdziwą niezależność energetyczną swoim użytkownikom. Myślę że na chwilę obecną wydaje się że masz rację ale według mnie w przyszłości nie będzie tak różowo. Jeśli takich systemów będzie więcej to po prostu wprowadzą jakiś...
Doszły mnie słuchy, że Japonia przyjmie Panią Olgę i wybuduje jej fabrykę komercyjną. Nie sprawdzałem informacji ale... wierzę, że jest prawdziwa. My zaś w Polsce będziemy mieli polski samochód elektryczny bo rząd nie umie inaczej zadbać o nasze narodowe interesy. Dodano po 40 A gdyby zamiast tych niszowych cenówek produkować folię do ładowania telefonów...
Samochód miejski ciekawe jak się z niego wyjmuje akumulator praktyczne było by ładowanie w domu nie wyobrażam sobie aby ktoś to mieszka w bloku rozwijał przedłużacz. Dlatego wymyślono stacje do ładowania.
Widzisz u tu realia rozchodzą się z prognozami. Ropa i gaz już dawno miały się skończyć ale prognozy były obecne wtedy złoża a znajdujemy nowe. Wchodzą nowe źródła energii które może nie zastępują ale ograniczają zużycie. Co z tego że my będziemy eko i zielonym ładzie jak na to miejsce chiny i Indie od których kupimy wyemitują dwa razy więcej plus nasze...
Ładowanie ogniw, poza ich nieco ograniczoną pojemnością energetyczną, jest obecnie dość dużym problemem hamującym rozwój technologii elektrycznych pojazdów. Są już co prawda ogniwa, które można dość bezpiecznie ładować prądem około 2C, ale to i tak niezwykle długo w porównaniu z czasem tankowania samochodów "klasycznych". Poza tym wymaga to mocy, powiedzmy,...
Ciekawa konstrukcja, podoba mi się wykonanie, na pewno wydajniejszy jest od wielu innych amatorów konstruktorów, samochód ile może przejechać bez ładowania?
AVE... Gdy nie pobierasz maksimum energii, jaką może dać instalacja PV, to zasadniczo nie dzieje się nic. Ogniwa osiągają maksimum napięcia, jakie mogą mieć. Z tą nadwyżką energii można zrobić trzy rzeczy: 1. Możesz ją gromadzić w jakimś systemie magazynowym. W domowych instalacjach popularne są akumulatory. Jak masz samochód elektryczny, to może się...
A może tak .Samochód elektryczny z jakimiś nowymi akumulatorkami z dużą pojemnoscią oczywiscie ładowany z sieci i do tego panel na dachu który ładuje w czsie postoju ? Do tego mozna postawić na parkingach takie małe wiatraki jak przy przejsciach dla pieszych do ładowania .
Po co te maszyny?? Na początek kup sobie samochód elektryczny. Wywal akumlatory, tylne koła ustaw w tryb "prądnica" ( jak wiadomu elektryk ładuje akumulatory w trakcie hamowania} a przednie jako "slinik" ktoś Cię popchnie i już jeździsz za darmo do końca świata.
Tumiwisizm Źle to liczysz. To są przetwornice i dziają inaczej niż to co napisałeś. Uwzględniajac sprawność rzędu 80-90% mocy przetwornicy wystarczy. Ale akum w aucie fakt że wyssiesz do zera. Fabryczne rowery mają akumulatory porównywalne z akumulatorami przeciętnych benzyniaków jeżeli o ilość zgromadzonej energii chodzi. Silnik będziesz musiał mieć...
W ideologi plug-in hybrid chodzi o to, żeby do pracy jechać tylko na silniku elektrycznym a samochód ładuje się w garażu z gniazdka. 20 mil dla wielu ludzi to dość aby dojechać do pracy i spowrotem. Tak więc silnik spalinowy włączy się dopiero gdyby auto zabrać na trasę. We wszystkim trzeba zachować rozsądek. Jeśli ktoś jeździ 500 km miesięcznie nie...
... Nazwa "gniazdo" jest jak najbardziej poprawna w sensie językowym gdyż opisuje nieruchomą część połączenia. Wtyczka to ruchoma część. Zwykle agregaty przewoźne podłącza się do nieruchomego gniazda za pomocą ruchomego przewodu. No chyba że jest odwrotnie: z budynku zwisa ruchomy przewód, zakończony wtyczką który wpinamy do przytaszczonego agregatu....
Samochód Dacia Joggera 2022 No i po zawodach, zapomnij o dodatkowym aku w Euro6+ z rekuperacją. Zresztą już po roku w fabrycznym aku masa czynna ci spłynie od ładowania dzikim prądem podczas hamowania. Zupełnie nie trafiony zakup, na takie auto to trzeba mieć garaż z prądem.
Przed chwilą w telewizorni podano że taksówkarz dolewał wody do paliwa i uzyskał zmniejszenie zużycia paliwa o lub do 60% Mało tego, p. Gulak wielki spryciarz, teraz już gwiazda TV, wyskoczył w tym samym programie z jeszcze lepszym wynalazkiem, otóż już niedługo jak powiedział, da światu samochód elektryczny którego baterie będą się ładować tylko 15...
Jakoś mam wrażenie, że ta ilość energii jest wyższa, co najmniej trzykrotnie. Mimo tego, auta są ładowane przez dość długi czas więc nie spowoduje to załamania systemu, tym bardziej że mogą być one ładowane nocą.
Mam 7 letni samochód elektryczny. Przebieg 64 tys km. Ponad 2 tys ładowań, pojemność baterii to wg komputera 85% czyli z 24kWh zrobiło się 20kWh. Zużycie energii - samochód przejedzie ok 6.5km na jednej kilowatogodzinie. Bateria mała, ale do codziennych jazd do i z pracy, czy na zakupy - spokojnie wystarczy. Masz pytania - chętnie odpowiem. Moje spostrzeżenia...
Nie zapaliło się bo był otwarty bagażnik i nie było obudowy na baterii. Trochę zakopciło bagażnik. Nowa taka sama z modułów 5000 Ah (Nowy ma 7000) ładuje się do 67%. Na razie wstrzymam się od eksperymentów. Zdemontowałem dodatkową baterię. Teraz mam nowa zabawkę - samochód elektryczny z zasięgiem 150 km. Więc by zwiększyć zasięg, dałem do niego moją...
Popatrzcie co zrobił Elon Musk. On po prostu postanowił zrobić samochód elektryczny, który działa (sensowny zasięg, czas ładowania etc). I zrobił. I to kilka różnych modeli. Wystarczyło mniej niż 15 lat żeby klienci bili się o jego samochody, które nie maja wlewu paliwa. Moim zdaniem wywrócił świat motoryzacji do góry nogami. Aktualnie kwestia nie leży...
Ok, masz wiedzę o napięciu w stanie spoczynkowym. Dobrze naładowana bateria akumulatorów będzie miała 12,8V - 12,9V. Na tym koniec. Teraz napięcie w czasie ładowania - żeby wymusić prąd w obwodzie musi być różnica napięć. Ładowarka ładując akumulator prądem Q/10 wymusza na nim podwyższone napięcie w stosunku do stanu spoczynkowego. Napięcie 14,4V w...
Problematyką kondensatorów o dużych pojemnościach intersuję się od 95 roku. Wtedy przeczytałem świetny artykuł w polskim Elektroniku Elektorze 1/95. Był tam między innymi opis GoldCap i UltraCap'ów. Problem składowania energii elektrycznej w tego typu urządzeniach jest bardzo obiecujacy i rokuje nadzieję na przyszłość. Jest tylko jedno ale. :!: Rozpatruję...
Witam. Od niedawna posiadam samochód elektryczny Peugeot e208. Auto ładowałem w domu z sieci 230 V za pomocą oryginalnego kabla - ładowarki. Problem w tym, że ładowarka miała wtyczkę typu angielskiego. Używałem więc przejściówki. Przejściówka jednak się stopiła i o mało nie spowodowała pożaru. Postanowiłem więc zmienić wtyczkę kabla zasilającego na...
Nie wydaje mi se żeby przy temperaturze poniżej +8 stopni było tylko 10% znamionowego prądu ładowania. Posiadam samochód elektryczny i podczas użytkowania w zimie przy temperaturze poniżej zera zasięg maleje szybciej ale nie jakoś bardzo znacząco myślę że około 10-20%, to samo przy ładowaniu, na pewno w czasie mrozu nie osiągniemy takiej prędkości ładowania...
Przy obecnych przepisach - odsyłanie nadwyżek prądu do sieci jest najlepszym rozwiązaniem. 20% straty na A co myślicie o Vehicle-to-Grid technology (V2G), backupowe zasilenie domu z samochodu elektrycznego? Oczywiście możliwe są różne wersje: - używanie samochodu do zasilania domu w wyższej taryfie i ładowanie go w nocy w niższej taryfie (chyba szkoda...
Możesz szeregowo połączyć obie baterie akumulatorów, ale dobrze by było żeby miały jednakowe pojemności. Trzeba je naładować do pełna przed połączeniem. Później można je ładować razem. Mierzyłeś napięcie baterii gdy pojazd zatrzymał się? Taki pomiar daje informację czy bateria jest zużyta. Możliwe, że niedomaga coś innego połączonego pomiędzy baterią...
Przy takiej odległości to bym się nie zastanawiał tylko kładł większy. Intuicja mi coś takiego właśnie podpowiada ale dwóch elektryków w luźnych rozmowach mówiło, że nie ma sensu... Możecie podać jakieś argumenty merytoryczne i/lub liczbowe? Na pomiarze bezpośrednim możesz pobrać max 40kW (zabezpieczenie 63A). Zakładam, że jeśli to domek jednorodzinny...
Jezu,temat walkowany milony razy.Masz uszkodzony alternator. Ja bym był skłonny powiedzieć że masz zepsuty samochód kup sobie nowy ;-) Tak na poważnie sprawdź wszystkie połaczenia elektryczne i spróbuj delikatnie opukać alternator młotkiem jeżeli to szczotki może się zdarzyć że opadną i zaskoczy ale to rozwiązanie na bardzo krutką metę.
Musisz poszukać owalnej plakietki na silniku w okolicach gdzie wchodzą trzy kable do silnika. A na podstawie numeru VIN co odczytałeś ? Jaką masz wersję ? Wszystkie wersje R mają ładowarkę pokładową o mocy 22 kW ( 3 x 32A) . Wersje Q o mocy do 43 kW ( chociaż były też wersje Q90 w których moc była zmniejszona do 36 kW) . To są ładowarki tzw Cameleon...
Jeśli chodzi o gwarancję to życzę powodzenia ale szczerze powiem że masz marne szanse na uznanie gwarancji. Z tego co słyszałem to gwarancje uznają w niecałych 10% przypadków. Musisz mieś w samochodzie nienaganną instalację elektryczną( ładowanie , pobór prądu, połączenia masy ), a i tak zapewne znajdą coś by winę poniósł właściciel akumulatora.
Mydelnica jak nic! ... i pomyśleć że kiedyś śmiano się tak z trabanta.... Jak na razie do napędu pojazdów elektrycznych najbardziej obiecujące są ogniwa paliwowe na alkohol. Można by je wspomagać nowoczesnymi akumulatorami i w ten sposób stworzyć hybrydę - auto zasilane paliwem (ogniwa paliwowe) i akumulatorami - ładowanymi np z gniazdka.
Może zrób tak jak ja. Piany dostawałem jak po dwóch godzinach jazdy musiałem auto i wyjącego syna do domu targać. Miejsca było tyle że założyłem samochodowy 60 Ah. Raz na dwa dni ładuję.
Nie aż taka droga, widziałem samochód zrobiony przez pewnego zapaleńca amatora. Samochód ten był czysto elektryczny, ładowany z gniazdka. Pod klapką od wlewu paliwa był rozwijany kabel, chyba od odkurzacza :) Cała instalacja zamknęła się z tego co pamiętam w 20 000zł. Niby nie dużo jak na napęd tego typu, ale za taką cenę można już mieć ładnego dieselka....
Są gniazda do 660A, więc nie straszcie, że się nie da. Nikt nie mówi, że się nie da, bo na świecie wszystko się da. Nawet zmartwychwstanie już się raz udało. Tylko odpowiedz ile takich gniazd w życiu spotkałeś w realu, nie na obrazku? A przyczepa ma to do siebie, że przyczepiona może się przemieszczać. I jakie ma szansę natknięcia się na takie gniazdo?...
Prozę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam problem z ładowaniem polegający na tym, że czasami po odpaleniu samochód ładuje, a po kilku minutach przestaje ładować. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu znowu ładuje, żeby za moment znowu przestać ładować. Innym razem zimny w ogóle nie ładuje, a po kilku minutach wyłączam zapłon, odpalam ponownie i...
Ogniwo to może być naładowane w 30 minut i charakteryzuje się pojemnością 430 mAh/g. Jest to pojemność wyższa niż ogniwo z grafitową anodą, które ładowane musiałoby być przez 10 godzin Że tak kolokwialnie powiem: Energia musi się zgadzać. Jeżeli dane ogniwo, powiedzmy akumulator w samochodzie elektrycznym, ładujemy prądem 10A przy napięciu 300V to...
Mój dom rocznie zużywa średnio 6600 kWh, z czego 4000 kWh samochód, to akurat mam opomiarowane dokładnie, bo interesowało mnie rzeczywiste wskazania, a nie to, co pokazuje samochód. Samochód pokazuje średnie roczne 16.7 kWh/100 km, a licznik przed ładowarką 18.64 kWh/100 km Witam. Zgadzam się z twoimi pomiarami, również mam opomiarowane dwie ładowarki...
Czyli jednym słowem energia zgromadzona w akumulatorach jest marnowana na to żeby zapewnić im optymalne warunki przechowywania. Wbrew pozorom jakieś duże ilości energii nie są na to zużywane. Jak mi stuknęli auto to go oddałem do warsztatu z 50% stanem naładowania (bo taki jest zalecany na długie przechowywanie). Długo czekali na części i mi auto trzymali...
Jagody i grzyby w lesie też rosną za friko... a czasem i gruszki na przydrożnym drzewie. Ale z tego nie wynika, że jakiś silnik da energię za friko - chyba, że wykorzysta jakieś źródło energii: może mieć fotoogniwa - ponoć ktoś "objechał świat" (=przejechał odległość równą długości równika) samochodem elektrycznym, ładując akumulatory przy użyciu fotoogniw...
Ostatnio spawałem swój drugi samochód. Fotki wstawiłem do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... Wyciągnąłem akumulator gdy spawałem przednie błotniki. Nie stosowałem żadnych dodatkowych zabezpieczeń oprócz tego że osłoniłem samochód tym co miałem pod ręką (układając kawałki blach, fartuch skórzany, kartony ) aby nie zniszczyć...
Podczas ładowania jedną fazą (16A) baterii trakcyjnej musiałem przestawić auto. Wyłączyłem przyciskiem ładowanie, odłączyłem kabel a po przestawieniu auta ponownie podłączyłem kabel i nacisnąłem przycisk ładowania. Napis ZE w gnieździe samochodu zaczął pulsować kolorem czerwonym. Zanim znalazłem interfejs diagnostyczny (około pół godziny) samochód samoczynnie...
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Pytania do użytkownika 1. = ładowanie samochodów elektrycznych, ale już jest jakiś czas (około 2 lat temu) 2. = tak, podłączałem pod inne gniazdko, inny przedłużacz, a także w innym pomieszczeniu z innym kablem LAN 3. = niestety nie mam tych raportów
https://obrazki.elektroda.pl/3372645900_... Przewiduje się, że emisje CO2 z sektora transportowego w USA pozostaną w przybliżeniu na stałym poziomie przez następne 30 lat, zgodnie z raportem perspektywicznym AEO2022 sporządzonym przez amerykańską Agencję Informacji Energetycznej (EIA), jak pokazano na wykresie po lewej stronie. Oznacza...
nawet zapowiedziano parę bliźniaczych samochodów elektrycznych wykorzystujących takie akumulatory Widocznie z akumulatorami sodowymi miały niesamowite osiągi, ładowanie w 5 minut itp. Cena tych sodowych 18650 na Aliexpress świadczy o tym, że samochody elektryczne z takimi bateriami byłyby o wiele tańsze niż spalinowe. Zapaleni cykliści mieliby dylemat:...
Chce kolega z małej turbiny wiatrowej albo panela solarnego ładować samochód ? Jeżeli tak, to bardzo długo to będzie trwało :) A i bez tego, energii "do sprzedaży' z takiej instalacji raczej nie będzie. Nie ta skala imo.
Część bogatych ludzi jest jak dzieci. Gdy im wmówiono, że samochód elektryczny jest trendy bo ekologiczny to kupują te samochody a droższy segment ma już przyzwoity zasięg na jednym ładowaniu. Nie tylko bogaci bywają jak dzieci. Ludzie są tylko ludźmi, mają swoje słabostki. Jeden kupi sobie odrzutowiec, drugi jacht a mniej zamożni też coś sobie kupują....
no właśnie: Masz instalację 3x25A i Samochód elektryczny który ma ładowarkę 1 fazową 7kW. Nie możesz wykorzystać całej mocy ładowarki 1x32A bo masz tylko 1x25A. czyli 5,5KW Ale jak wziąłbyś z dwóch faz to już masz 400Vx25A=10kWh więc mógłbyś ładować z pełną mocą 7KW I o tym jest ten wątek.
Kabel ziemny YKY 5x4mm² to niezbędne minimum. Raczej rozdzielka w garażu w rozdzielnicy w domu tylko zabezpieczenie kabla B20. Różnicówka 3f gniazda i 1f oświetlenie zabezpieczenia na odpływach do gniazd B16 na oświetleniu B6. Kable do gniazd z rozdzielni w garażu 2.5 mm² , do oświetlenia 1.5 mm². To tak z grubsza, jeśli bierzesz pod...
Akumulatory firmy 24M będą o połowę tańsze od obecnych litowo-jonowych? To już w naszym temacie raczej nie będzie potrzebne ale na stronce o samochodach elektrycznych jak najbardziej. Off-grid zostaje dla pompek fontannowych i działek rekreacyjnych. Ale samochód elektryczny+PV= lodzio modzio :)
To pięknie działa w teorii, a w praktyce akumulatory pojazdu elektrycznego nie rozróżniają dnia i nocy. One się po prostu wyczerpują i niespecjalnie się przejmują która jest godzina. :) Samochód ładuje się w nocy i przez dzień mu wystarczy na ruch lokalny. W czasie dnia ładuje się głównie podczas długich tras, a kto jeździ codziennie w długie trasy...
Technicznie wykonalne: 1kWh=84Ah przy 12V, czyli 60kWh aku. co najmniej 5000Ah. Dobry aku. 100Ah to 1tyś. Koszt aku. 50tyś. 1kWp instalacji (przy ładnej pogodzie) produkuje ~6kWh/dzień. Dla 60kWh wymagana instalacja 10kWp. Cena 25tyś. za panele i osprzęt + 5 tyś za falownik off_grid 12kW. 1kWp paneli to co najmniej 5,5m^2 czyli 60m^2 na całość. Koszty...
Akumulator nigdy nie bedzie konkurencyjny dla paliw weglowodorowych: w akumulatorze wozimy paliwo, utleniacz i produkty spalania. Ale ambicje "ludzi EV" są oczywiste i OK, chwała im za to! 100 razy szybsze ładowanie oznacza 100 razy większy prąd: zamiast 10 godzin - tylko 6 minut. Granicą szybkości ładowania (chodzi głównie o EV) są przekroje kabli....
ładować samochód elektryczny kabel ładować samochód kontrolka ładować samochód
klonowania dysków mitsubishi falownik automapa głosy
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Schemat układu zapłonowego BMW X5 E70 - gdzie znaleźć? Kontrolka ESP i tryb awaryjny: przyczyny i diagnostyka