Mój błąd. Mario masz rację.
Tylko DC12! 1 423 374 1 743 584 1 743 584 1 440 581 1 770 191 1 440 582 1 770 192 1 440 583 1 770 193 1 440 584 1 770 194 574 410
Witam Może siedzi tam jakiś emulator?? Jak możesz to wyślij mi sops na PW.
Witam, jeśli problem nie został rozwiązany, a instalacja elektryczna sprawdzona i wszystko jest prawidłowe to za tego typu usterkę odpowiedzialne jest wewnętrzne uszkodzenie sterownika EMS.
Jest odpowiedni temat w ktorym jest dokładnie wyjaśnione jak korzystać z kodów migowych. O tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Błąd błędem, a wtryski trzeba wyjąć wszystkie, bo taka cieńka jest diagnostyka w tym motorze HPI. Wtryskiwacze trzeba albo rozkręcić i sprawdzić otworki przez wtryskiwanie wd40 idealnie sie tym robi, albo jak pisałem, po ściągnięciu sprężyny i włożeniu spowrotem tłoczka, pompuje się ręcznie- ropa jest zasysana przez otworki robocze. Ale tak jak pisze...
Witam Jest to seria 4?Jk tak to sprawdz smok(stary typ) poznasz go po tym,że filtr siatkowy jest zamontowany w środku rurki zasysającej paliwo,nowy typ montowany jest na zewnątrz a przewody paliwowe są przykręcane do smoka(stary typ posiada przewody wciskane)
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
Ssący 0,45, wydech 0,70, pompowtryskiwacz 6 Nm + 60*( * stopni).
Nie ma problemu,mówisz i masz :D W załączniki kompletna dokumentacja od tego silnika,po drodze może coś jeszcze wyskoczyć.Zwracaj uwagę na dane aby były od HPI.Silniki z układem paliwowym HPI i PDE różnią się tylko kilkoma elementami więc dokumentacja jest jedna z wyszczególnionymi elementami pod dany układ.
Witam Z mojej strony zamykam temat, u mnie był problem z jednym 6 pompowtryskiwaczem, a dokładnie z podkładką - była pęknięta, a pompowtryskiwacz ały czarny w dolnej części. Wyczyściłem, wymieniłem podkładkę i problem ustał, sam nie mogłem uwierzyć, mordowałem się z układem paliwowym 2 dni. Pozdrawiam
Mostek i klawiaturę na 105 Nm.Listwy nie pamiętam zawsze przykręcałem na wyczucie.
Spisz oznaczenia, na chwilę obecną plik z opisem tylko wersja angielska :D
Witam kolego gstk4 minęło sporo czasu więc chciałem się dopytać co było przyczyna tak wysokiego spalania?myślę, że do tej pory sobie poradziłeś
Cewka nr.4 licząc od strony wentylatora chłodnicy. Ale w pierw podepnij komputer i sprawdź to.
Zdecydowanie tak.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
E5, Jednostka sterująca GMS, znajduje się pod bezpiecznikami po prawej stronie. Czujniki możesz lekko podgrzać( ciepła woda albo opalarka) i sprawdzić oporność w różnych temperaturach pracy.
Proszę. http://obrazki.elektroda.pl/2244766700_1...
Włącznik w chłodnicy klimy.
https://obrazki.elektroda.pl/8833866900_... to jest śruba do regulacji cewki tak jak pisałem wcześniej za duzo paliwa śruba wykrecona jest klekotanie śruba wkrecona za mało paliwa jest biały dym musisz po próbować z tymi cewkami i wybrać złoty środek cały nowy uklad paliwowy jest zaprojektowany do nowego silnika a u ciebie pewnie z...
Witam. Nie zakładam nowego tematu to odświeżę obecnego kotleta ;P Skrzynia ta sama co u kolegi Scania 4, rok 2003. Problem to zanik biegów nieparzystych czyli: 1, 3, 5, 7, 9, 11. Nie ma znaczenia czy auto zimne czy rozgrzane. Na szczęście nie ciągam dużych ładunków max 8 ton tak więc tragedii póki co nie ma. Gdyz wrzucam manualnie (tak wole jeździć...
pozmieniaj przekażniki wysoko prądowe po zapłonie
Jasne nic nie trzeba robić a te opcje w programie SDP3 kolesie ze scanii zrobili sobie dla zabawy po prosu się im nudziło :| A pózniej ,,Pani bo ten układ OPC a scanii to dziadostwo biegi zgrzytają,szarpie nie da się tym jechać a pali..."Ale co tam Pan Józek co całe życie Polskie i Ruskie wynalazki klepał wie lepiej... :D
Sprawdź odpowietrzenie w smoku. Denoxtronic 1 oczyszcza się sprężonym powietrzem. Może tu masz problem, że robi się ciśnienie podczas oczyszczania i nie ma gdzie ujść ze zbiornika.
Myślimy, że należy sprawdzić tą turbinkę, czujnik doładowania, szczelność doładowanego powietrza. jeśli jest ok. to wyjąć pompowtryski i sprawdzić rozpylacze. Sam prawdopodobnie tego nie dokonasz, bo nawet zwykła regulacja wstepnego nacisku pompowtrysków będzie problemem. Zyczymy dobrego roku i jaśniejszegoo dymku.:))
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam jaki śruby łeb szeciokat czy torx kadłub silnika pierwszej czy już może drugiej generacji jeśli pierwszej to po kampanni czy przed...
Dzięki koledzy za podpowiedz. Usterka usunięta puściły uszczelnienia na pompowtryskiwaczach.
W Sieradzu naprawiają kasety
A gdzie nie jest za pompą? Wszędzie, ale są takie MANY, gdzie jest odstojnik seperator na stronie ssącej, poza tym Mercedes Actros nie zasypia gruszek w popiele i robi cos w tym kierunku: system filtrujący Mahle, jest tam ochronny filtr wstępny W celu ochrony mechanicznej pompy przed większymi zanieczyszczeniami ze zbiornika, jako filtr wstępny montowane...
Ok dzięki daw lata to pewnie ta scania nie wytrzyma Pozdrawiam
Witam No to walcz kolego :D
Zrobisz to podłączając komputer pod samochód.
Z tego co mi wiadomo, to wystarczy nie ten bieżnik opon założyć i już spalanie rośnie..
Z tego co wiem temperaturę trzyma normalnie ale jeszcze dopytam kierowcy. Na chłopski rozum Scania przy niższych obrotach powinna palić mniej, u Nas niektóre w manualu tak jak pisałem mają obroty od 1400-1500 przy 89k/h i pala bardzo ładnie...
Witam. A test osiagow cylindrów był robiony? 1 cylinder nie domaga ale do pełnej diagnostyki brakuje jeszcze 3 testów. Tutaj jest pokazana praca wyważenia do osiągnięcia stabilnych obrotów na wolnych obrotach.
Zamieść zdjęcie śrubujemy pomóc.
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Kolego wpisz po prostu (Scania 420 hpi kopci na biało) ,ostatni wpis na forum 02. 02. 2022.
Witam teraz 5 gr odemnie tzw cewki w hpi rozbieram tak jak kolega na zdjeciach jezeli nie sa rozkrecone to ok w tych trzpieniach co sa motylki jest taka mala okragla blaszka na niej wlasnie odznacza sie to koleczko i szlifujemy to najpierw papier na wode 600 potem 1000 i na koncu polerka pasta polerska kiedy juz to jest zrobione skladamy zaworek do...
Taki przypadek znalazłem na jednym z tematów na forum.https://www.elektroda.pl/rtvforum/... a jest ich więcej.
Witam Pierwsze dwa przekazxniki sprawdzone(lubią czasami robić numery z zasilaniem)
Witam ile powinien wynosić luz zaworowy ssącego i wydechowego a jaki na pompowtryskiwaczu scania r 420 HPI.
Wymień zespolony przekażnik świateł /duży/ w skrzynce bezpieczników.
Witam, mam problem ze Scanią 124 420 HPi. Podczas dłuższej jazdy powyżej 80 km/h lub chwilę po odjęciu gazu zapala się EDC z kodem 78. Po chwili kontrolka zgaśnie i za jakiś czas znów po odjęciu gazu lub przyśpieszeniu powyżej 80 km/h zapala się EDC. Przy palącej się kontrolce EDC samochód nie ma mocy i zaczyna przerywać, gdy zgaśnie moc momentalnie...
Przyczyną nie działania skrzyni dolnej górnej był bezpiecznik koło wł. Wył.masy Pod akumulatorami.Zauważyłem jeszcze że gdy bezpiecznik był spalony to tachograf nie działał i na desce nie pokazywało stanu licznika
Tak, ale tego nawet im nie wolno- ma być ekologia. Ona działa do kilkuset tysięcy dobrze, potem, to jak się uda. Zajmują się tym tuningowcy. http://www.44tuning.pl/chip-tuning-scani... Co z żywotnością, to nie wiem..
Witam w scani 420 hpi euro 3 2004rok pojawił mi się olej w paliwie co mogło nawalić może ktoś miał podobny problem proszę o podpowiedzi z góry dzięki.
Nie wiem co miało by wspólnego blaszka to element który przyciągany jest przez cewkę a nie sześć hydrauliki paliwa.
kolektory sprawdzone są szczelne.
skania 124l 420 HPI dużo pali 40 na 100 jak można zejś poniżej tej normy mi się nie udało.
Witam, szukam informacji na temat ustawiania cewek paliwowych w scani hpi tzn. przy jakiej wartości powinny się otwierać i czy cewki kąta i dawki ustawia się na to samo ciśnienie?
Jeśli jest uszkodzony sterownik to można go naprawić
Witam Załóż euro3.
Jesli chodzi o Aps 169 gdzie to mam szukać ?? Scania r 420 hpi 2005r. nr jednostki przy tym błędzie 1754021
Witam W załączniku dane.
polecam pan Heńka z Góry Kalwarii - (zdaje się warsztat nazywa się Trk-Service). Ale z tego co piszesz to sprawdziłbym jeszcze zawór spustowy na ślężwiworze - może się przytkał. Miałem kiedyś taką przygodę w swoim Manie. Za takie bzdury ostrzeżenie.
Witam,kolega kupił scanie R 420 hpi na kołach 315/70 i zmienił na 315/80.W sewisie wpisali mu na komputerze aktualne koła,ale po tych zmianach auto straciło na mocy przy zmianie biegów,nie wiem czy zły moment obrotowy,czy jeszcze coś trzeba zmienić,czy może ktoś pomóc?
to znaczy,żeby trzeba było zmienić w tachografie?
Ta kontrolka tak jak pisałeś dotyczy braku ciśnienia.
Kolega się pomylił, chodzi mu o 1200. Przy 12000 nie było by co zbierać z silnika - to TIR Dodano po 3 3000 to max co wyciągnie.
Klimatyzacja działa? Z ABS wszystko ok.W ACC masz błędy komunikacji na CAN ze sterownikiem.W COO masz problem z czujnikiem prędkości pojazdu T20, uszkodzony lub modyfikowany.Nazbierało Ci się tego trochę.
Scania 124 hpi 420 swieci blond edc 71 na wlonczonym zaplonie caly czas swieci kontrolka edc a inne kontrolki gasną i po odpaleniu nadal swieci edc. Również auto gaśnie z opóźnieniem po wylaczeniu kluczyka. Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa i elektrozawor ten czerwony na listwie obok filtra paliwa i nadal to samo. Pomozcie
Dzięki za odpowiedź . Myślałem że przy skrzyni biegów jest jakieś nefralgiczne miejsce gdzie może przedostawać się powietrze do układu chłodzenia ? Miałem podobny przypadek w innej Scanii ale w tedy pokazał mi się olej w płynie i winny temu był wymiennik ciepła w bloku silnika. Pewnie zacznę od tego kompresora , trzeba wyeliminować standardowe przyczyny...
Witam Sprawdź jeszcze to co jest podane w załączniku.Część tych zacisków wróciła do obiegu jako po regeneracji więc mogą być problemy.
Witam. mam problem w scani r 420 2005 Hpi. Zegary od powietrza nie wskazują żadnych wartości, scania zbija zaworem awaryjnym,wróciłem tak z Grecji. Wymieniłem zawór na inny ,ale nic się nie zmieniło .sprawdziłem wtyczkę ktorą się podłącza do tego zaworu - na 2 masa na 1 jest prąd na pozostałych nic Sad.Gdzie szukać ? proszę o pomoc.
SCANIA R 420 HPI 2007 - autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy. Regulowane zawory i pompowtryski. Pompa paliwowa nowa. Musi być gdzieś ubytek ciśnienia, pytanie gdzie?
:sm9: Witam tak jak wyżej w Temacie Napisałem Czy w Scani R420 HPI moge zainstalować Silnik 420 PDE.
Scania HPI nie wchodzi na pełne obroty ma tylko 2000 obr/min nierówno pracuje, nie ma mocy, przykopca na czarno przy zmianie biegów dość dużo/ nie ma żadnych błędów. Cisnienie paliwa 19 atm zaworki i smok dobre, filtr paliwa wymieniony. Pokazuje komputer że na 6 cylindrze ma duże odchylenie -13 do 9 a reszta po 0 wymieniony pompowtrysk.
Paliwo do obu lane z ... ? Tych samych dystrybutorów ? Czy jakiś "nadwyżek"
Mam problem ze Scania 4 420 HPI. Po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu żeby ją odpalić trzeba długo kręcić dobre 10 sekund a jak juz złapie to puści kłębek białego dymu. EDC 71. Z nocy jak silnik zimny nie ma takiego problemu. Z góry dziękuję za odpowiedź
Jest to scania r 420 hpi 2005r. Wiec pewnie pierwszej generacji. Jestem kierowcą i mechanikiem w firmie transportowej ale z zawodu jestem mechanikiem sam.osobowych.usterki mechaniczne w ciężarówkach nie stanowią dla mnie problemu.za to z elektroniki i elektromechaniki jestem zielony
Witam czy mógłby ktoś podać wszystkie kody błedów edc od abs od scanii 4 na tarczach z 2002 r ? z góry dziękuje! (ps kod błedu to 35 i nic nie daje jego usunięcie więc jest aktualny)
Witam. Pytanie odnośnie pompowtrysków do scanii 420 i 470 HPI. Czy te z 470 to te same pompowtryski czy różnią się? ułamał się zawór i uszkodził pompowtrysk a mam okazję kupić od 470. Moja 420 E4. I nie wiem czy to to samo. Dzięki za odpowiedzi, Ten co chcę kupić ma numer 570016
Witam. Dołączę się do tematu. Mam scanię R500 euro 5 streamline z przebiegiem 140tkm zwykła turbina PDE. Z tym, że jest to samochód z roku 2012 i długo stał. Problem jest tego rodzaju, że nie ma mocy w porównaniu z man-em tga 440 euro 5 nie ma szans. Ma bardzo duże spalanie 35, 36 litrów i tak, zostały wymienione pompowtryskiwacze w serwisie i sprawdzony...
Jeśli można podepne się pod temat, czy schemat ustawienia zawrów i pompowtryskiwaczy z początku wątku dla hpi r 420 jest taki sam jak dla Scani r 480 hpi ?
na pde przeszło później, ale w pierwszym poście kolega miał problem z silnikiem 420KM z 2003r, serwis powiedział, że nie może sprawdzić, czyli na 90% chodziło o silnik z HPI
EDC MS6.2 DC11/12 (coo) to biega na koordynatorze.
Witam. Koledzy potrzebuję dane techniczne, które pozwolą mi ustawić zawory oraz pompowtryski w silniku hpi 420 w Scani 4. Pozdrawiam
Witam koledzy mam takie pytanie gdzie w naszym kraju można się przeszkolić w tematyce pneumatyki Gdzie ktoś organizuje takie szkolenia czy coś w tym stylu... Jestem z Pomorskiego Tczew ok 30km od Gdańska Jakie są koszta takich szkoleń... Do tego potrzebuje inf. w sprawie ręcznego w 'scania 124l 420 hpi 2004' jak przebiega zasilanie w powietrze od początku...
:-) raczej erka z silnikiem HPI od czwórki
Manometr i końcówki montowane zamiast pompowtrysku. A swoją drogą to sd2 nie robi testu kompresji? Z tego co pamiętam to texa w 420 hpi w 4 i R-ce robi.
witam mam scanie HPI 420 2012 rok manual , auto ma 1,1 mln km , olej około 2 l miesiecznie dolewka , nie ma jakiś zewnetrznych objawów typu dymienie , brak mocy , dziwna praca czy świsty z intercollera , adblue działa generalnie mam to auto prawie od nowosci od 200 tys , i miałem 2 takie bliźniacze i auta paliły wczesniej 23-30 od jakiegoś roku to auto...
Koledzy gdzie w scanii R 420 Hpi z 2008 roku może być pompka paliwa do ogrzewania? Mam wkład ale nie mogę znaleźć tego filterka. Może ktoś z kolegów to już wymieniał? Objawy są takie że ogrzewanie sie włącza ze 3 minuty pochodzi , ładnie grzeje a potem pikanie i komunikat na sterowniku : błąd grzejnika. NIe wiem kiedy ktoś wymieniał filterek paliwa...
Czołem Pacjent Scania 420 Hpi 2006 570 000 km 8x4 ciągnik z HDS Od jakogos czasu pogorszyla sie kultura pracy silnika jest głośniejsza wręcz grzechocząca momentami są liczne błędy jest chyba ograniczenie mocy silnika Abs sie czasem tez blad zapala Prośba o pomoc rady z góry dziękuję Pozdrawiam Mariusz https://obrazki.elektroda.pl/3091133800_...
Witam, pacjent to scania 2012r. 420 hpi i pytanie dotyczy ciśnienia paliwa . Sprawdzałem zegarem ciśnienie paliwa na obudowie filtra paliwa i pokazuje 15.5 dziwi mnie że po zgaszeniu ciśnienie spada prawie odrazu do zera a w innej starszej ( 2007 rok ) po zgaszeniu spadnie do około 10 i bardzo powoli do minimalnego ciśnienia. Dziwi mnie jeszcze że np....
pytanie do serwis gh. Powiedz skąd jesteś? Chciałbym umówić się na diagnostykę ukł. HPI. Mam 420 E4 do ogarnięcia.
Należało opisać jaki model r 420 wszystkiego nie mówi a co do hpi to już gorszego nie mogli wymyśleć w tym przypadku uszczelniacze popmowtrysków sprawdź.
Witam ! Nabyłem taką scanie z 2004r na silniku HPI 420 , po odpaleniu strasznie kuleje na cylindrach na wolnych obrotach silnik nie dymi ani na niebiesko ani na czarno przy diagnozie silnika na serwisie stwierdzili uszkodzony zawór gaszenia i sprawdzenie smoka w zbiorniku, scania gaśnie bez problemu po przekręceniu stacyjki :idea: więc trochę mnie to...
Witam. Panowie jestem tu świeży i mam taki problem. Kupiliśmy Scanię 420 r 420 HPI euro 4 z przebiegiem 270tys. 2005r mianowicie problem polega na tym,że to auto nie chce zejść ze spalania poniżej 35litrów. Wozimy ładunki raz 24tony raz 12ton. Co mogłoby być przyczyną? (oczywiście filtry itd. wszystko nowe). Słyszałem już od kilku właścicieli tych aut,że...
Wracajac do poczatku postu e4 380 to jest hpi e5 420 tez hpi w erkach na poczatku byly te 11 litrowe silniki pde 380 e3
Witam. Jestem tu świeży i mam taki problem. Kupiliśmy Scanię 420 r HPI euro 4 z przebiegiem 270tys. 2005r mianowicie problem polega na tym,że to auto nie chce zejść ze spalania poniżej 35litrów. Wozimy ładunki raz 24tony raz 12ton. Co mogłoby być przyczyną? (oczywiście filtry itd. wszystko nowe). Słyszałem już od kilku właścicieli tych aut,że po założeniu...
Spowoduj zamknięcie hamulca górskiego na wolnych obrotach. Zobaczysz i się zdziwisz jak bardzo wieją spaliny i z jakich miejsc. Na pewno masz pękniecie na zwężce venturiego, tego nie widać gołym okiem dokładnie, szczelina powiększa się na wskutek ciśnienia spalin przy dużych mocach. Ma wiać nic i nigdzie. To bardzo ważne właśnie w tych motorach, 2 turbina...
Ale nie ma 420. To tak, jakby stale ktoś pisał: Opel benzyniak z zapłonem iskrowym.
Witam wszystkich Potrzebował bym zdjecie wałka rozrządu od scani 470 hpi lub 420 , i jak jest różnica pomiędzy nimi , z góry dziękuje .
Uszkodzony wentylator powodował te wariacje.
kolego u nas to też normalne mowa o hpi 420 my podejrzewamy GPS że to jego sprawka bo podłączony mamy pod linie kan nowsze są na scanioskim GPS i nie ma problemów
Witam ponownie Potrzebował bym kod błędu do scani 2005r 420 hpi (EMS 25088 / 1742309) Nie otwieram nowego tematu może ktoś jeszcze s ledzi ten temat Dzieki
Na jakiej podstawie kolego radzisz 420?,Tak sie składa ,że 420 u mnie jezdziła ten sam rocznik i obiektywnie stwierdzam 380 lepsza bo:bardziej zwinna,moc mimo niby 40 kucy różnicy na niekorzyść to jednak pod górkę 420ki wąchały dym,spalanie porównywalne.Jeśli scania to seria4 pdebroń boże hpi a jeśli chodzi o wyższą normę emisji spalin to tylko scania...
scania scania czerwony scania czujnik doładowania scania scania ciśnienie oleju scania
zamiennik tranzystor mje13005 otwieranie szyby pilota orange konwerter
drukarka laserowa brudzi kartki bieżnia hertz
Renault Master 2.3 - Problemy z odpalaniem a nieszczelny dolot Zestaw kina domowego 7.1 a film w 2.1 - działanie głośników