Witam Jak ładować akumulatory żelowe (hotelowe) 85ah w scania z systemem 4 akumulatorów. Taki zwykły prostownik czy trzeba coś bardziej zaawansowanego?
Dzisiaj podłączyłem Sdp3 i zauważyłem że ładowanie wynosi 29,5V, a pomiary na akumulatorach wynoszą 29V, Zastanawia mnie który pomiar jest bardziej prawdopodobny i czy za duże ładowanie ma jakiś wpływ na ten błąd 2 obwodu, dodam że scania posiada podwójny układ akumulatorów.
Dlaczego w Scanii są cztery akumulatory? Co to za Scania?
Biorac pod uwagę cisnienia o jakich mowisz chodzi o zawór na akumulatorze wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam.
https://allegro.pl/listing?string=akumul...
Co to znaczy "wyrzuca olej przez akumulator"?? Jest tam jakaś nieszczelność?? W którym miejscu??
Przy wciskaniu pedału hamulca nie może uciekać powietrze, świadczy to o usterce tego zaworu, zawór Europa jest pod akumulatorami.
Pompa kaput. Sprawdź jak szybko narasta ciśnienie i do jakiego poziomu.
Jeśli wariuje tachograf w Scanii musisz wyjąć akumulatory a pod nimi jest taka wnęka z kablami i chyba bezpiecznikiem.Wyczyść styki,posprawdzaj czy nie zaśniedziało,powkładaj akumulatory i ma chodzić.Jeśli nie chcesz sam się za to zabierać, jedź tam gdzie robią legalizacje tachografów,oni wiedzą gdzie tego szukać.
Scania ma taki układ dokładnie w modelu next gen
Chyba najważniejsza sprawa to by spuścić paliwo z kolektora paliwowego aby ON nie polecial na tłok. Kiedyś - dawno temu popełnilem ten błąd i efektem byly pogiete laski popychaczy na tym cylindrze. Dla pewności warto wydmuchać powietrzem otwór po pompce. Sama wymiana pompowtrysku to zadna skomplikowana operacja. Pasowałoby po wszystkim wyregulować pompki...
Zawór pod akumulatorami.
Niestety nie pomogło . Chwilę temu to próbowalem. Akumulatory nowe.
Modulatory EBS mam dwa na przednią oś i jeden pod siodłem na tylną. Odpuszczanie samoregulatorem ma sens !!! Chociażby po to żeby dalej jechać - do następnego blokowania. Jutro zamierzam wymienić lewy modulator EBS ( ten pod skrzynką akumulatorów )
Czy ta Scania ma ADR?
Proponował bym najpierw sprawdzić złącza masowe silnik rama ,rama akumulator. potem główny wyłącznik prądu .To są słabe punkty scani .
konretnie robiąc test na wewnetrzne nieszczelnosci, maksymalne cisnienie jakie zbuduje na akumulatorze to okolo 1020 bar Według mnie to za mało jak na ciśnienie robocze. A podczas jazdy jakie masz ciśnienie na akumulatorze?
Witam. Potrzebuję schematu pneumatyki Scanii 94 z dźwiganą ośką. Nr VIN 1231166. Ładowane były akumulatory, Scania zapaliła się z tyłu od prostownika. Spaliły się zawory i przewody w promieniu 1m od akumulatora. Proszę o pomoc, z góry dziękuję. Podaje swój e-mail, na który proszę wysłać schematy: julia11zbyszek(at)interia.pl . Pozdrawiam
Witam. Scania r 2006 po tygodniu postoju bez akumulatora odpala i po chwili gaśnie. Na desce wyskakuje kontrolka immobilisera i błąd koordynatora. Miał ktoś może podobny przypadek?
Podmień alternator lub akumulatory :D
Witam, podpowie ktoś, co może być przyczyną Scania R500 2019. Rozrusznik i akumulatory nowe, jak odpali, to nie ma problemu przez tydzień i zdarza się, że nie reaguje nic przez kilka godzin, nie można odpalić auta, a jak już odpali, problem znika. Błąd EMS nieaktywny 5744 https://obrazki.elektroda.pl/8644822900_...
Witam.Napięcie lekko za małe.Na jeden akumulator to tylko 12.4V.Zdechlaki.Raczej do wymiany.Zmierz napięcie na samych akumulatorach może coś po "drodze".
Zobacz na zasilaczu laptopa jakie natężenie prądu pobiera. Np. mój 1,5 A czyli dla 24V to jest 36 W. Czyli 10 % mocy gniazda 24V. Jeśli byś chciał podłączyć kuchenkę mikrofalową to wtedy lepiej zrobić instalację do akumulatorów.
Problem rozwiązany, był przerwany kabel który idzie od akumulatora do tacho
Witam. Mam problem ze Scanią R 420 po wymianie akumulatorów ujechała ok 2 km ipo czym silnik zgasł s.Zaświeciła się usterka silnika ,kręci ale nie odpala na diagnostyce masa błędów tj; Mnie to wygląda na brak jakiegoś głównego zasilania.Czy podczas wymiany akumulatorów nie rozsypało się jakieś połączenie czy to plusowe czy minusowe ? Zacząłbym od oględzin...
Kod 60 nie występuje. 22 sprzeczne sygnały ze styków pedału hamulca - sprawdź czy sprężyna odciąga pedał do końca. Warto też sprawdzić same styki. Reszta błędów to sygnał tacho i niskie napięcie akumulatorów.
W okolicy skrzynki akumulatorów widać z zewnątrz.
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
Wczesniej pracował poprawnie lecz swieciła kontrolka i oprucz kodu konf nie generował błedów ,po wykasowaniu kontrolka gasła i po 15 min jazdy zaswiecała sie ponownie a z zaworu sterujacego wyżucał olej .Wymieniłem akumlator cisnienia (z powodu wżerów na gładzi cylindra akumlatora) nie przepychał tłoka po wcisnieciu diagnostyki ret,teraz przepycha i...
Raz to akumulatory a dwa to przewody od akumulatorow do rozrusznika oraz masowy do silnika. Owszem, zwłaszcza jeśli z jakichś powodów nie są oryginalne a zostały założone przewody o mniejszym przekroju niz przewidział producent. A jak już mówimy o przewodach to zaciski owych przewodów wymagają jeszcze większej uwagi. spadł do 16.50v Mierzone bezpośrednio...
do hamulca ręcznego przedniej osi idzie jeszcze elektrozawór przy ramie w okolicach akumulatorów jak dobrze pamiętam podaj vin
Kontrolka sie zaswieciła z powodu słabych akumulatorów podczas odpalania.Pozdro
8704 - otwarty obwód czujnika tlenu NOx 5657 - nieprawidłowe wyłączenie zasilania EMS 4131 - napięcie zasilania SCR 2 ostatnie błędy mówią o wyłączeniu zasilania akumulatorów w czasie krótszym niż 90 sekund od wyłączenia zapłonu. Możesz mieć problem z wyłącznikiem ADR.
W testach walidacyjnych ogniwo litowo-jonowe wykazało wyjątkową żywotność, dzięki czemu jest w stanie zasilić ciężarówkę na 1,5 miliona kilometrów, co odpowiada całemu okresowi eksploatacji pojazdu Przypomnijmy, że Northvolt obecny jest ze swoimi inwestycjami także w Polsce. W Gdańsku właśnie finiszuje budowa największej w Europie fabryki systemów bateryjnych...
Nie mam SDP3. Robię to texą. Sterownik podkładałem i właśnie był błąd w COO odnośnie wykrycia na canie urządzenia niezgodnego. Objawy były takie same. Krótka aktywacja zaworu akumulatora i nic więcej.
Witam Zawieszenie kabiny,skrzynia biegów i sprzęgło zasilane są z obwodu 24,23 to obwód hamulca ręcznego i zasilanie naczepy.Pod skrzynka akumulatorów masz butlę ona zasila trzeci obwód 23,jak Ci ucieknie powietrze ze sprzęgła sprawdź czy tam jest powietrze.wycieków nie masz gdzieś.
EMS 26112 Sterowanie rozrusznikiem Usterka: Napięcie w obwodzie przekroczyło granice. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie do „+” akumulatora obwodu pomocniczego przekaźnika rozrusznika. Uwagi: Zwarcie do +24 V może spowodować niezamierzone uruchomienie rozrusznik Środek zaradczy: Sprawdź komponenty elektryczne, złącza i okablowanie.
Ewentualnie przetarta wiązka gdzieś pomiędzy kabiną a ramą, ja tak miałem przy Scaniulce:|
Elektryczny wyłącznik prądu. Dokładnie go wyeliminowałem. Dziś dałem inny koordynator i przejechało auto 250 km zgasiłem na firmie i znów nie da się odpalic wszystkie możliwe błędy wyświetla. Juz brak pomysłów wszytsko wymienione co mogło być problemem i dalej to samo się dzieje i auto albo gaśnie podczas jazdy i nie da się zapalić albo jak się wygasi...
Nie wiem jakim cudem ale problem rozwiązał się sam . Wymieniłem akumulatory bo stare były na zdechnieciu. Po wymianie aku , babcia znów dostała kagańca 🙂.
Moim zdaniem podłącz się bezpośrednio pod akumulator + filtr do CB np. AG81 , może potencjometr RF Gain zakończył swój żywot? Wspaniała rada - po podłączeniu pod 24V radio raczej do wyrzucenia. Osobiście radzę najpierw filtr, nawet pożyczony jak nie zadziała to radzę zastosuj stabilizator liniowy np LM317T ustawiony na 13,8V zasilany z akumulatora....
Zadajesz pytanie, że nawet kolegom elektrykom nie chce się odpowiadać, i prawie sam sobie udzielasz odpowiedzi. :) Sprawdź wszystkie połączenia, od akumulatorów po alternator i tablicę bezpieczników. Na nos mechanika, tu nie tylko masa ale i prąd może być luźny. :) Odłącz ogrzewanie całkowicie i zobacz co się będzie działo.
Witam Traker a nie miałeś może ostatnio problemu z uruchomieniem samochodu,chodzi mi o ,,padnięte" akumulatory czy nie stosowałeś jakiegoś urządzenia rozruchowego?
Szczotki i regulator napięcia alternatora
Witam, sprawa jest taka, że w aucie nie ma ładowalna. Założony jest nowy alternator i dalej nic. Dobrałem się do przekaźników i jak od tyłu, na kostkę P2/F, na kabel żółty 61, podam prąd z przekaźnika obok do kontrolki, znikają i jest ładowanie na akumulatorze. Podpowie ktoś, jaka może być przyczyna?
problem rozwiazany scania ma 3 miesiace i przejechane 30tys objawy napiecie akumulatora po nocy spadalo do 23.5v nastawialem ogrzewanie na 25 wtedy bylo bardzo goraco a nie zimno jak przy innych niższych nastawach serwis wymienił akumulatory bo minimalnie były slabsze i teraz ustawiam 20.5 C przy -2 na zewnątrz po 12h pauzy mam cieplo a prad 24.5v
Tak zrobię Dzieki serdeczne kolego za odpowiedz i pomoc. Dodano po 1 Hm Akumulatory są nowe mają zaledwie 3 miesiące więc być może kwestia jakiejś masy albo połączenia
Sprawdź punkty masowe między akumulatorem a ramą i między ramą a silnikiem.Poszukaj błędów w innych sterownikach , być może mogą mieć powiązanie z tą usterką.
Najprościej podjedź do serwisu masz go w Gliwicach , odpowietrzenie osi skrętnej bez sprzętu praktycznie nie możliwe ( musisz przetłoczyć cały olej tak aby wyeliminować z niego powietrze bo jest to układ zamknięty z akumulatorem hydraulicznym ) . W serwisie chyba coś ok 500zł.
Problem rozwiązany. Dwa dni chodzenia wokół samochodu a 15 minut roboty. Otóż okazało sie, że wysiadła masa (chyba ten styk 27). Podpiołem pod akumulator i działa :D
https://obrazki.elektroda.pl/6266931900_... https://obrazki.elektroda.pl/2800864300_... Pod stopniem dodatkowo pod APS, pod akumulatorami nic nie ma. SOS taki jak na zdjęciu z Opoltrans
witam wszystkich; czy ktoś posiada instrukcje do skrzyni Opticruise scania a może ktoś miał podobny problem? mianowicie giną mi biegi 1-6 i R po odłączeniu akumulatorów na min. dwie godziny biegi wracają z góry dziękuje za pomoc
Witam szanowne towarzystwo. Na początek się przywitam. Mam problem ze scania R 380. Polega on na tym że alternator nie ładuje. Akumulatory są założone nowe firmy bosch, alternator też jest założony nowy zakupiony w serwisie scania za 2500 zł a ładowanie na wyświetlaczu pokazuje 20V i jak się auto zgasi to nie idzie zapalić. Gdzie szukać przyczyny ??...
Przekaźniki zostały wymienione, dodatkowo uszkodzony był przewód zasilający idący od akumulatora. Przewód wymieniony i wszystko już ok. Dzięki
We wszystkich błędach jest mowa o czujniku prędkości obrotowej silnika 1. Czy było coś robione z czujnikami prędkości obrotowej silnika? Są dwa czujniki więc mogły być zamienione przewody lub coś nie tak z kablem lub wtyczką tego czujnika. Może też być zbyt duża przerwa między czujnikiem a kołem zamachowym a może też być zbyt słabe napięcie na akumulatorach...
jedyny mądry patent to tak jak kolega zauważył to przetwornica i po żadnym kłopocie koszt takiej przetwornicy to taki jak akumulatora
Czyli masz za niskie napięcie na cewkę dawki paliwa cylindrów 4-6. A jeśli miałeś błąd 1280 1 to sprawdź napięcie ładowania akumulatorów. Silnik pracuje równo ? bo raczej powinien kuleć.
Podpinalem texe jedyny aktywny błąd w Visie to ładowanie z byt duże możliwe odłączenie akumulatora podczas pracy silnika Czy ta scania ma wyłącznik prądu adr w kabinie?
Sprawdż też akumulator ciśnienia, lubią w środku skorodować i tłok nie spełnia swojej fukcji. Poza tym można wybłyskać kody w sekcji ret.
Witam. Scania ebs modulator hamowania naczepy ten co jest pod akumulatorami Bład BMS 24141 i 23332 śnieżynki . Ogólnie brak kominikacji po podpięciu pod kompa. Wtyk elektryczny 7 pinowy. Poszukuje schematu tej kostki. Mam wydruk z programu ale nie wiele mi to daję Zawór Knorr K000089
Skoro pojawia się taki napis informującyo zbyt niskim napięciu akumulatorów czyli poniżej 21V, może od tego wypada zacząć?
czy jest gdześ zasilanienie stały + przy alternatorze A jak sądzisz ? nie załamuj mnie takimi pytaniami, bezprzewodowo nie podaje prądu do akumulatorów..... gruby żółty przewód 30 (B+)
akumulatory były sprawne czy może ładowane jakimś prostownikiem albo odpalanie z jakiegoś boostera? może coś sie uszkodziło.
Witam. Za malo wiadomosci Sprawdz zasilanie elektryczne i pneumatyczne elektrozaworow na skrzyni biegow.Jesli masz powietrze w elektrozaworach to problem elektryczny. Mozesz podac zasilanie na zawor z akumulatora w ten sposob wyeliminujesz elektrozawor.Jezeli po podaniu zasilania przelaczy to problem lezy we wiazce pomiedzy kabina a skrzynia.Czesta...
Witam mam problem z usterką ABS w ciągniku Scania 114l 380 4x2 2000r VIN 4438816. Wg kodów błyskowych wychodzi 13/5 czyli brak sygnału can z modułu sterującego przyczepy. Moje pytanie brzmi - gdzie ten moduł się znajduje? Wg grafiki z " multi" powinien wisieć na ramie w ciągniku ale nie mogę nic takiego znaleźć. Chyba, że chodzi o zawór " Euro" pod...
A miałem taki przypadek z walnieta cela w baterii. I ze stacyjka, i z kablami w stacyjce, no i z przewodem zasilajacym w "trabie słonia", rozladowane akumulatory tez mogą dać podobne objawy. A więc miernik, kontrolka i do roboty.
Witam wszystkich. Niedawno kupiłem Scania R 410 z 2017 roku. Zrobiłem nią 1300 km i podczas jazdy zapaliła mi się rezerwa. Zatankowałem paliwo i rezerwa zgasła a kontrolka silnika została. Odpięcie klem od akumulatorów nic nie pomogło. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna? Z góry dziękuję za pomoc
Tak bez problemu tylko wyłącz prąd lub zdejmij ujemną klemę z akumulatora bo jak będziesz go wyjmował to możesz dotknąć do przewodu na rozruszniku.
Scania R 410 Dużo błędów Wymieniono: Koordynator 2x, Komputer 2x, czujniki abs wszystkie, Impulsator, akumulatory, alternator, aps, Zawór główny hamluca, Przekaźniki (wszystkie) Sprawdzono lub naprawiono: Kable tacho komputer, abs komputer, wszystkie inne wiązki, odłączono gpsy i inne podzespoły, sprawdzono i wgrano nowe aktualizacje moduł bms, sprawdzono...
Witam Mam problem z Scania R500, wyrzuciło błąd silnika i kod błędu EMS26112 1753171. Nie mogę odpalić z kluczyka, może to mieć związek z wymianą rozrusznika? Wymiana przy odłączonych akumulatorach, auto po wymianie odpalało idealnie a usterka powstała w czasie jazdy. Po zgaszeniu silnika nie chce już odpalić. Ma ktoś pomysł od czego zacząć? Z góry...
Bezpiecznik zasilania tachografu jest przy akumulatorach, jego sprawdź w 1 rzucie, lub fizyczną obecność napięcia na tym przewodzie. To w przypadku, gdy tachograf nie żyje w ogóle. Jeżeli żyje a tylko brak prędkości, to skrzyni w trakcie jazdy nie przełaczysz na dolną. Więc trzeba dokładnie sprawdzić obwody impulsatora prędkości. Innych rzeczy na drodze,...
problem z rozrusznikiem kręci ale wolno, auto odpala dodam że akumulatory sprawdzone i są o.k ,słyszę jak kręcą inne euro 4 to jest o wiele szybciej, scania jest z końcówki 2006r i rozrusznik jest malutki ma ponoć przełożenie planetarne ,jak go sprawdzić? gdzie szukać przyczyny?
Masz pewnie zwarcie w którejś wiazce do tylnych lamp. Odlacz akumulatory, odlacz z prawej strony pod maską duże złącze z kablami vis i tylne lampy. Miernikiem sprawdź w wtyczkach do tylnych lamp czy nie ma zwarc między przewodami.
Raczej będzie vis, napięcie akumulatorów przy uruchomionym silniku wacha się przy 28.5V, a błąd wyskakuje, że niby napięcie przekroczyło 30.5V. Dzięki panowie. Edit: Możecie podać mi symbol/numer tego silniczka acc?
Ten test niestety nie mówi zbyt wiele o stanie silnika. Wystarczy że będziesz miał akumulatory w średniej kondycji i test nie będzie miarodajny. Najlepiej zrobić test wydajności cylindrów, ale do tego potrzebujesz jakiś lepszy tester niż delphi. Pozdrawiam
Witam, mam SCANIE R420 i 470 HPI 2004r., jednego dnia zgasła 470 w trasie i nie było możliwości żeby jej odpalić, drugiego dnia to samo zrobiło się w R420. Nigdy nie było z nimi problemów, akumulatory ok. Objawy są takie jakby nagle zabrakło paliwa. Filtr wymieniony na samostarcie odpala i zaraz gaśnie.
Na przyszłość podając błąd podaj też numer jednostki. Usterka czujnika temperatury powietrza doładowującego. Zwarcie do napięcia akumulatora lub otwarty obwód. Może to wpływać na moc silnika. Istnieje wówczas ryzyko powstawania czarnego dymu. Sprawdź złącza i przewody elektryczne czujnika. Zmierz opór czujnika. Rezystancja powinna wynosić ok. 2,5 kiloomów...
Witam pacjent to r420 2005r. Od poniedziałku walczę z ładowaniem. Zaczęło się od mrugania błędu ładowania na desce , po sprawdzeniu okazało się, że dziwne skoki napięcia są. Podmienialem trzy regulatory, dwa alternatory, wymieniłem pasek , wymieniłem napinacz paska,a ładowania nadal nie ma. Wczoraj gdy zjezdzalem nią do warsztatu pokazywało się ładowanie...
Ładowanie już jest. Dziwna sprawa całonocne ładowanie akumulatorów i ładowanie jest. Ale szczotki tak czy tak wymienie. Dziękuje bardzo za info.
Tu nie do końca się zgodzę bo już miałem usterkę na Mondeo gdzie alternator dawał 18-20V i uwaliło PCM. W osobowych nie siedzę to nie potwierdzę. nie jest to zabezpieczone Transilem tylko układem wykrywającym odwrotna polaryzacje. Być może w komponentach do aut osobowych tak. Naprawiałem mnóstwo różnych "komputerów" od ciężarowych i tam jest właśnie...
Jeszcze się z tym nie uporałeś? Gruby kabel do elektromagnesu ma podawać prąd, drugi gruby ma iść do silnika/rozrusznika/. Obudowa silnika ma mieć masę. Cienki kabelek do elektromagnesu ma podać prąd w momencie gdy naciśniesz przycisk startu pompy czy co tam masz podłączone do tego motorka. Możesz zworką podać napięcie na ten cienki z zasilającego....
Jeśli dobrze kojarze to powinnen być tam taki regulator: http://images.sklepy24.pl/32854848/32466...
A próbowałeś po kalibrowaniu odłączyć akumulator na parę minut. Czy możesz wejść w blok ECAS od 001 do 019 komputerem texa?
Oporność czujnika T106 i T109 ;63,5 Ohma przy 20 stopniach C, zasilanie na styk 1. 12V jednostka sterująca pin C7, styk 2 napięcie sygnału wyjściowego 50% PWN , jednostka sterująca pin C3. Kolego ja bym jeszcze raz sprawdził oporność ale przy sterowniku, przy sterowniku musi być oporność taka sama jak na czujniku, sprawdź oba czujniki w ten sposób....
EMS 5701;sterowanie rozrusznikiem. Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres, przerwa w obwodzie przekaźnika lub zawarcie do+. Może odpalałeś na krótko lub przypadkowe zwarcie.4870; czujnik prędkości silnika 1,przyczyną może być spadek napięcia związany z kodem 5701 lub słabe akumulatory. 1025; EGR, ilość zwracanych gazów przez EGR jest za...
27- brak sygnału prędkości jazdy lub nieprawdopodobnie duża prędkość 33- Jednostka sterująca zinterpretowała napięcie akumulatora jako będące poniżej 9 V. 42- nieprawdopodobna różnica pomiędzy potencjometrem czujnika pedału przyspieszenia a włącznikiem położenia pedału przyspieszenia
Witam, najpierw opisze o co to zamieszanie :) Mały zestaw offgrid powstał z niedużych nakładów finansowych w celu podgrzewania cwu (tak wiem trzeba bylo kupic sobie solar a nie PV). Jestem wyposazony w panel 340w Zdjęcie z opisem panela https://obrazki.elektroda.pl/8790968700_... Dwa akumulatory 12V (Scania) połączone w 24V https://obrazki.elektroda.pl/2131930500_...
witam poradziłem sobie z tym problemem wykorzystałem stycznik z roszrusznika z smochodu ciezarowego marki scania tylko przezwoiłem cewke z 24 na 12 volt temat uwazam za zamkniety.
Opis Wewnętrzna usterka jednostki głównej. Przyczyna Jeden z czujników wewnątrz jednostki głównej jest zwarty do napięcia akumulatora. Uwagi W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość. Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej....
Do lutowania domowego czyli dla nas dopuszczalne jest spoiwo o zawartości 60% ołowiu.Firmy które produkują elektronikę lub łączą gotowe elementy są obłożone normami jeśli chodzi o ołów.Irlandii to bardzo specyficzny kraj,trochę tu już siedzę i pomimo upływu czasu nie mogę się do pewnych rzeczy przyzwyczaić.To co pisałeś to prawda mogę potwierdzić na...
Witam.Błąd EMS - 148; ciśnienie paliwa w akumulatorze, drobna nieszczelność w obszarze wysokiego ciśnienia układu paliwowego.Sprawdź czy nie ma widocznych ubytków paliwa , jeśli nie to : zmierz ciśnienie paliwa powracającego . Sprawdź szczelność zaworu bezpieczeństwa lub wymień głowicę cylindra pompy wysokiego ciśnienia ( mało prawdopodobne ale możliwe).CTS...
Witam, Znajomy posiada Scanie R 420 z 2006 roku. Gdy jego kierowca zgasi ją to za 5/6 godzin nie idzie jej już odpalić. Podejrzewaliśmy rozrusznik lub akumulatory ale to jest w porządku. Dopiero jak odłączyliśmy wszystko od przetwornicy w kabinie to odpaliła po całym dniu stania bez problemu. I moje pytanie jest takie, czy to jest wina przetwornicy...
Proponuje najlepiej żeby od razu nie rozpruwać wiązki to odłączyć całkowicie akumulatory i z prawej strony kabiny jak otworzysz boczek nad wlotem powietrza do filtra jest plastikowa osłona a pod nią masz kostki łatwe do odpięcia opisane każda z nich wypnij kostkę EDC UWAGA UWAGA nie pod napięciem oraz wypnij przy silniku dolną kostkę z EDC górnej nie...
Błąd 12 - Czujnik obrotów główny (sygnał nieczytelny lub brak) Błąd 13 - Czujnik obrotów pomocniczy (sygnał nieczytelny lub brak) Błąd 51 - Pompowtryskiwacz 1-go cylindra. Dwa pierwsze błędy lubią się pojawiać gdy rozrusznik słabo kręci lub słaby akumulator. Natomiast co do pompowtryskiwacza to najpierw trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie/magistrali.
Jest tylko jeden przewód prowadzący do obudowy retardera, drugi prowadzi do akumulatora ciśnienia. Odczytaj kolego kody błyskowe z sekcji retarder i wydziwiaj. jak spawali rurę, to zapewne problem jest z czujnikiem temp. Scania 4 ma 2 takie czujniki.
Witam wszystkich. Problem dotyczy Scani r480,brak ładowania akumulatora. Wymieniłem alternator, sprawdziłem okablowanie miedzy alternatorem a sterownikiem silnika, kable ok. Problem nadal pozostaje.Proszę o pomoc.
A gdzie masz to "idealne źródło prądowe" 24V - bo to nie będzie akumulator. Jak masz źródło prądowe ustawione na 20mA to wtedy nie jest potrzebny rezystor.
Elektrozawór sprawdzony wyciagłem go i kreciłem potencjometrem w kabinie nie działało nic... Odłaczyłem elektrozawor przyłożylem kable od akumulatora zawór działa... I moje pytanie... Teraz może blokować jakiś czujnik czy potencjometr od regulacji? I jak sprawdzić ten potencjomtr czy dobry?.
Pod wyłączeniu zapłonu kontrolki na desce rozdzielczej nadal się świecą, trzeba odczekać chwilę by wszystko zgasło. Ta chwila jest taka sama czy są to różne odstępy czasowe ? Przekaźniki RP1 wyłącza się od razu po wyłączeniu stacyjki ? Co do kodów EDC: 1. szczególnie z COO o ile tam jest 2. Odłącz akumulatory na ok 15 min 3. Zrób procedurę kasowania...
Ciekawy miernik no no - to zapodaj jakiś link do instrukcji. Na wideo ciekawa rzecz zaraz po odpaleniu prąd ładowania 2x do normalnego. Spowodowane jest to tym, że póki nie dojdzie do wzbudzenia, to prąd wzbudzenia jest stały, a potem ma on charakter impulsowy. Po mojemu jak ktoś podejmuje się obsługi testera na opór wewnętrzny, to powinien chociaż...
zastąpić akumulatory chińskie akumulatory akumulatory volvo
dobór kondensatora biernej ikony pulpitu zakodowany kanał
perfecta rolety philips lattego
Rolka gumowa do kamery Sony DCR-HC14E - wymiana i naprawa Koszt naprawy przycisku power w telefonie Redmi