Mam i miałem kilkanaście scani 124. kiedyś miałem problem w jednej 124 z ciśnieniem oleju . nieraz na moment wskażnik ciśnienia spadał . wymieniłem czujnik ciśnienia ,sprawdziłem zegar i dalej było to samo .Po jakimś czasie padł mi silnik , przegrzana tuleja na jednym tłoku . zrobiłem jedną dziurę , z aokoło 1 500 km padła zastępna tuleja z tłokiem...
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
Vin YS2RH4X2A01210078 Pewnie takie ciśnienie na obrotach by się zgadzało, ale na jałowym to 1 lub 0,9 MPa to chyba za mało. A tam co kolega pisał o wymiennik ciepła. W nim to tylko rura przelotów oleju? Wspominał mi znajomy, że tam są jakieś żeberka, na zasadzie jak chłodnica, może tam coś po tylu latach zabiło nagarem? Olej niby schell ma być faktycznie....
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem z zaworami. Jakieś pomysły?
Witam Scania 124 420, posiada klimę i ATC(czy tam ETC) Rok 1999 Mam następujący problem. Cały czas działa mi ogrzewanie w kabinie, przełącznik na MIN, a z kanałów po rozgrzaniu silnika leci ciepłe powietrze. Wyciągałem zawór proporcjonalny nagrzewnicy, płynnie otwiera się i zamyka podczas zmiany pozycji przełącznika. Nie mam już na to pomysłu, może...
Witam Tym glutem może być plama z oleju silnikowego [ sprawdź ] . O ile była by to plama oleju to może być nieszczelność w chłodnicy oleju , która jest chłodzona płynem chłodzącym silnik . [O ile ten silnik ma chłodnice oleju o której pisze ponieważ tego silnika nie znam ] Pozdrawiam
Zaworek w pokrywie chłodnicy oleju sprawdzony i w obudowie odśrodkowego filtra oleju ,,wirówka" także?Numer 10 i 11 w przypadku chłodnicy olejowej i numer 11 i 12 w przypadku wirówki.Nie zapomnij o tym że nie tylko tłoczki mogą ulec zużyciu obudowy także.A tak przy okazji jeśli to nie tajemnica to u kogo byłeś w Iławie na tym sprawdzeniu?
Myślę że spokojnie powinna dać radę, chłodnicę montuje się najczęściej w podstawie filtra oleju nie wiem dokładnie jak z "4" musiał by się ktoś wypowiedzieć co miał dobrą styczność z tym silnikiem. Zawsze można wrzucić taką obudowę z filtrem od czegoś innego. Wtedy przeważnie u podstawy mamy wyprowadzenia na chłodnicę. Tak czy siak po zamontowaniu należało...
Potrzebuję lokalizacji chłodnicy oleju w silniku DC16 01 Scania.
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie bo pozapychane tą emulsją są odmy... chłodniczka oleju, czy uszczelka...
Zapoznaj się z tym , morze się przydać Jest tam mowa (zaraz na samym początku)o synchronizacji prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów co dotyczy błędu o który pytałem w ostatnim poście . Jest to usterka TCO (tachograf), a mówi on o braku sygnału o prędkości obrotowej silnika bądź sygnał ten jest zniekształcony co powoduje brak synchronizacji...
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Witam. Posiadam Scanie 164G 6x4 z silnikiem rzędówką 400KM. Problem polega na tym że jadąc w tamtym tygodniu wyrzuciło mi płyn chłodniczy. Potem zaczęła się pojawiać szara maź w zbiorniczku z płynem, potem pojechałem się załadować i zajżałem po załadunku do tego zbiorniczka i w płynie pojawił się olej. Więc zmieniłem w chłodnicy oleju oringi i zalałem...
Jeśli to retarder 2 generacji (a myślę, że tak) to winna jest raczej uszczelka. Retarder do zdjęcia i uszczelka do wymiany. Uszczelka pomiędzy skrzynią a retarderem jest metalowa. Przy okazji do wymiany uszczelniacz pod flanszą wału, śruby wału i oringi przy chłodnicy oleju oraz filtr oleju i olej w retarderze. Dodatkowo wymień jeszcze 2 oringi pod...
Kolego najlepiej skontaktuj się z jakimś ogarniętym punktem który dorabia węże hydrauliczne na wymiar. Miałem podobny problem jak montowałem hydraulikę do patelni w Scanii R. U mnie w regionie jest tylko jedna kompetentna firma która zna się na rzeczy. Niedawno też miałem problem przy przebudowie układu chłodzenia oleju silnikowego w BMW 750i i tylko...
To jest chłodnica oleju
Jest jeszcze możliwość że uszkodzona jest chłodnica oleju retardera.
wodnych? a nie olejowych, które idą z chłodnicy oleju? Dzięki za pomoc, szrotu Scanii w pobliżu nie mam, a serwis pewnie będzie chciał majątek. Numer części nie problem,ale dzięki:) Dorobie blachę i niech auto leci, a retarder na stół i zobaczymy co tam padło. Dzięki za pomoc.
Dostał mi się olej do płynu w chłodnicy,wymieniłem chłodnice oleju,oraz obudowę i nadal to samo. Co robić ??????
Ta chłodnica oleju to oryginalna czy z Biedronki?? Nie składaliście silnika na silikon?? Co z pompowtryskami?? Nie leją?? Tłok nie puchnie w tulei?? To co kolega wyżej wspomniał - natrysk oleju na denko tłoka - co z dyszami?? Poprawnie zamontowane?? Dysze drożne??
Witam. Czy to na pewno olej silnikowy jest w układzie chłodzenia? Jeśli twoja Scania jest wyposażona w retarder, to może być przeciek chłodnicy. Jest jeszcze możliwe, że jest zamontowana chłodnica oleju skrzyni biegów lub masz układ chłodzenia zalany zwykłą wodą od dłuższego czasu i w tedy jest możliwe, że skorodował blok silnika.
czujnik cisnienie oleju jest!!!!!! I tu kolega ma trochę racji , ponieważ taki istnieje w nowych retarderach . Piszę "trochę" , bo nie jest on pod chłodnicą oleju , tylko w zupełnie innym miejscu . W załączniku rysunki ze wspominanym czujnikiem , plik "retarder" zawiera czujnik , tyle , że TEMPERATURY OLEJU umiejscowiony tuż pod chłodnicą oleju (element...
Zgadza się nie wymienia. >Chłodnicy się też nie wymienia tylko zaślepia? Płyn nie będzie wyciekał ;p < Np. w Volvie w silniku D jest czujnik ciśnienia w skrzynce korbowej. Jeśli jest w "szlamie" zalecam wymianę, a kosztuje niestety około 500,- Numer części: 1539675 Ale chyba lepiej należałoby zalać tak jak tą SCANIĘ"4" olejem mineralnym 15w-40...
EMS 5635 - błąd wentylatora chłodnicy Usterka:Prędkość wentylatora chłodnicy odbiega od prędkości ustalonej przez jednostkę sterującą. Przyczyna: -Błąd w sprzęgle wentylatora. - Zbyt mało lub brak oleju w sprzęgle wentylatora. - Lepkość oleju w sprzęgle wentylatora uległa zmianie. Uwagi: Sprzęgło wentylatora nie działa prawidłowo, co ogranicza wydajność...
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
A czy sprężarka od powietrza nie jest smarowana z silnika i chłodzona borygiem? Nie ma takiej możliwości. Pomimo że jest smarowania olejem ale naddatek spływa do komory silnika. Prędzej Olej do powietrza pójdzie przez pierścienie albo powietrze do wody. W tej usterce w 85% przyczyną jest obudowa chłodnicy oleju i jej oringi i 10% sama chłodnica oleju...
Jeśli te objawy wystąpiły po przecieku oleju do układu chłodzenia to trzeba wykluczyć przytkanie kanałów wodnych , przewodów odpowietrzających oraz przewodu układu chłodzenia który idzie do układu adblue. Wszystko co jest napisane w powyższych postach wskazuje na problem z obiegiem/właściwym odpowietrzeniem. Spotkaliśmy się z podobnym przypadkiem R...
Jeśli Scania ma retarder to proponuje sprawdzć wymiennik ciepła retardera. w mojej Scani olej do wody dostawał sie przez oringi w chłodnicy oleju.
Witam.Mam ten sam problem.Wymienione wszystko łącznie z uszczelkami pod głowicami i nic.Ostatnio pcha ok 5l oleju silnikowego na 1500km.Ktos pisał o zaślepce w bloku pod przednią pokrywą silnika ale jej tam nie znalazłem.Pacjęt to r560.Pozdrawiam. Wszystko czyli co? Chłodnica oleju? Oringi ori? Pokrywa chłodnicy oleju? Nie pamiętam czy przednia pokrywa...
No to podłącz powietrze np 1,5 bara do chłodnicy na kilka godzin i patrz co się dzieje, czy ubywa płynu, czy poziom oleju rośnie.
Naprawa nie jest trudna. Za ciśnienie odpowiada pompa oleju i zużycie silnika, a ściślej wału, panewek- zwłaszcza wałka rozrządu. Jak niskie ciśnienie może być przyczyną nieszczelności.. pomyśl trochę, albo zostaw te tematy tym co je rozumieją. Wycieki z chłodnicy oleju to jest praktycznie stały punkt w Scaniach, ale nie tylko.
Od chłodnicy to najpewniej czujnik temp. oleju i wentylator. Wentylator trzeba załączać z czujnika przez przekaźnik. Zasilanie na HDS musi podawać dodatkowy przekaźnik w kabinie po uruchomieniu przystawki. W załączniku oznaczenia kostek do sterowania zdalnego silnikiem.
Stan oleju w retarderze pośrodku miarki, czyli 1 litr ubyło w czasie krótkiego używania retardera. W skrzyni olej jest, po odkręceniu śruby nie wyciekał, ale palcem dało się go wyczuć nieznacznie poniżej otworu. Wyjęcie chłodnicy retarderu bardzo jest skomplikowane i czasochłonne?! Bo chyba będę musiał sam tym się zająć, auto wcześniej przestało tydzień...
Czesc swojego czasu wywiązała się między nami rozmowa N temat częstszych wymian filtrów i oleju. Jak widzisz serwis sprzedaje auto z prawidłowym czasem wymiany oleju. Czyli co 90 tyś km Tak jak zaleca producent. W okolicach tego przebiegu 1 dpf do wymiany 2 jeżeli to skrzynia scanii ciaknaca obudowa pompy - ale może być już naprawiony tylko one wychodziły...
Miałem podobny przypadek ale w Scanii po dolaniu 5 litrów płynu do zbiorniczka. Płyn był niewiadomego pochodzenia i w układzie chłodzenia wytrąciły się coś w rodzaju fusów od herbaty które zatkały rurki w chłodnicy. Wymieniana była pompa wody, wentylator oraz płukanie chłodnicy. Nic to nie dało, dopiero wymiana chłodnicy na drugą załatwiła sprawę. (Wentylator...
Dzięki za kolejną porcję informacji. Widzę że jak by nie patrzeć to nie da się tego ogarnąć za grosze. Ja widzę to tak: -Hamulec hydrokinetyczny ze scanii - potrzeba zawory, akumulator ciśnienia, wymiennik woda olej, solidna chłodnica + pompa do pędzenia wody w obiegu + pewnie jakiś zbiornik buforowy żeby sie to wszystko za szybko nie zagotowało. Problemy...