Potrzebuję lokalizacji chłodnicy oleju w silniku DC16 01 Scania.
To jest chłodnica oleju
Prawdopodobnie pęknięta chłodnica oleju.
Jest jeszcze możliwość że uszkodzona jest chłodnica oleju retardera.
jak chłodnica oleju zrobiona to bym sprawdził głowiczkę sprężarki powietrza
Chłodnica EGR była odłączana .Praktycznie wszystko co możliwe było sprawdzane i nic z tego nie wynikło.Wstawiam teraz nowe tuleje i pierscienie , nowe uszczelki do kompresora.Własnie zaczynam składac.Jescze chce wymontowac chłodnice oleju i zobaczyc jak wyglądaja kanały wodne na dole .
Witam, Mam problem jak w temacie, olej silnikowy przedostaje się do płynu chłodzącego, chłodnica oleju sprawdzona, turbina też, miał ktoś podobny problem?
czujnik cisnienie oleju jest!!!!!! I tu kolega ma trochę racji , ponieważ taki istnieje w nowych retarderach . Piszę "trochę" , bo nie jest on pod chłodnicą oleju , tylko w zupełnie innym miejscu . W załączniku rysunki ze wspominanym czujnikiem , plik "retarder" zawiera czujnik , tyle , że TEMPERATURY OLEJU umiejscowiony tuż pod chłodnicą oleju (element...
XPI - sprawdź chłodnicę EGR, jest pod nawiewiem.
A czy sprężarka od powietrza nie jest smarowana z silnika i chłodzona borygiem? Nie ma takiej możliwości. Pomimo że jest smarowania olejem ale naddatek spływa do komory silnika. Prędzej Olej do powietrza pójdzie przez pierścienie albo powietrze do wody. W tej usterce w 85% przyczyną jest obudowa chłodnicy oleju i jej oringi i 10% sama chłodnica oleju...
Witam A jak by sterownikowi zapodał sygnał sterujący taki jaki aktywuje odpowiednie ustawienia w momencie korzystania z przystawki odbioru mocy?Można odpowiednio ustawić parametry dla silnika typu moment obrotowy czy max obroty używając DP2.Na sterowniku silnikowym nie będzie dostępna opcja ustawienia minimalnego ciśnienia oleju,która wyłączy silnik...
Ta chłodnica oleju to oryginalna czy z Biedronki?? Nie składaliście silnika na silikon?? Co z pompowtryskami?? Nie leją?? Tłok nie puchnie w tulei?? To co kolega wyżej wspomniał - natrysk oleju na denko tłoka - co z dyszami?? Poprawnie zamontowane?? Dysze drożne??
Witam Tym glutem może być plama z oleju silnikowego [ sprawdź ] . O ile była by to plama oleju to może być nieszczelność w chłodnicy oleju , która jest chłodzona płynem chłodzącym silnik . [O ile ten silnik ma chłodnice oleju o której pisze ponieważ tego silnika nie znam ] Pozdrawiam
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Ciśnienia sa nieco niskie. Liczy się ciśnienie podczas jazdy i np przy 1000 obr ma być minimum 2,5 bara, bo inaczej bedzie sygnalizować awarię EDC, ale tak długo wałek nie pociągnie, ma być 4-4,5 bara w czasie normalnej jazdy, chcący spać spokojnie. Maź to chłodnica oleju do roboty uszczelki lub uszczeli i cała pokrywa do wymiany.
Gdzie ty tam widzisz śrubki do spuszczania? Chyba, że sobie dorobiłeś. Muszę Ci powiedzieć, że rozcinałem kilka takich chłodnic i muszę cię zmartwić- były całkowicie drożne, nawet te, gdzie turbina doładowywała olejem.
Witam.Mam ten sam problem.Wymienione wszystko łącznie z uszczelkami pod głowicami i nic.Ostatnio pcha ok 5l oleju silnikowego na 1500km.Ktos pisał o zaślepce w bloku pod przednią pokrywą silnika ale jej tam nie znalazłem.Pacjęt to r560.Pozdrawiam. Wszystko czyli co? Chłodnica oleju? Oringi ori? Pokrywa chłodnicy oleju? Nie pamiętam czy przednia pokrywa...
Vin YS2RH4X2A01210078 Pewnie takie ciśnienie na obrotach by się zgadzało, ale na jałowym to 1 lub 0,9 MPa to chyba za mało. A tam co kolega pisał o wymiennik ciepła. W nim to tylko rura przelotów oleju? Wspominał mi znajomy, że tam są jakieś żeberka, na zasadzie jak chłodnica, może tam coś po tylu latach zabiło nagarem? Olej niby schell ma być faktycznie....
Mam i miałem kilkanaście scani 124. kiedyś miałem problem w jednej 124 z ciśnieniem oleju . nieraz na moment wskażnik ciśnienia spadał . wymieniłem czujnik ciśnienia ,sprawdziłem zegar i dalej było to samo .Po jakimś czasie padł mi silnik , przegrzana tuleja na jednym tłoku . zrobiłem jedną dziurę , z aokoło 1 500 km padła zastępna tuleja z tłokiem...
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
Zapoznaj się z tym , morze się przydać Jest tam mowa (zaraz na samym początku)o synchronizacji prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów co dotyczy błędu o który pytałem w ostatnim poście . Jest to usterka TCO (tachograf), a mówi on o braku sygnału o prędkości obrotowej silnika bądź sygnał ten jest zniekształcony co powoduje brak synchronizacji...
Witam. Posiadam Scanie 164G 6x4 z silnikiem rzędówką 400KM. Problem polega na tym że jadąc w tamtym tygodniu wyrzuciło mi płyn chłodniczy. Potem zaczęła się pojawiać szara maź w zbiorniczku z płynem, potem pojechałem się załadować i zajżałem po załadunku do tego zbiorniczka i w płynie pojawił się olej. Więc zmieniłem w chłodnicy oleju oringi i zalałem...
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie bo pozapychane tą emulsją są odmy... chłodniczka oleju, czy uszczelka...
wodnych? a nie olejowych, które idą z chłodnicy oleju? Dzięki za pomoc, szrotu Scanii w pobliżu nie mam, a serwis pewnie będzie chciał majątek. Numer części nie problem,ale dzięki:) Dorobie blachę i niech auto leci, a retarder na stół i zobaczymy co tam padło. Dzięki za pomoc.
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
Pierścienie w układzie EGR były już wcześniej wymieniane, najpierw te 4 pomiędzy kolektorem wydechowym a zaworem (były nieduże przedmuchy, ale to nie miało wpływu na pracę, moc i spalanie było normalne jak auto było sprawne). Następnie te dwa większe między zaworem a tą chłodnicą. Nie wiem, czy sprawdzali to na początku i jakim sposobem, ale po wymianie...
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem z zaworami. Jakieś pomysły?
No to podłącz powietrze np 1,5 bara do chłodnicy na kilka godzin i patrz co się dzieje, czy ubywa płynu, czy poziom oleju rośnie.
Uszczelnienia tulei glowica sprezarki tulejki wtryskiwaczy w glowicy uszczelnienia w chlodnicy oleju chlodnica retardera jesli ma mogla tez peknac glowica albo blok silnika mozliwosci jest sporo
Jeśli to retarder 2 generacji (a myślę, że tak) to winna jest raczej uszczelka. Retarder do zdjęcia i uszczelka do wymiany. Uszczelka pomiędzy skrzynią a retarderem jest metalowa. Przy okazji do wymiany uszczelniacz pod flanszą wału, śruby wału i oringi przy chłodnicy oleju oraz filtr oleju i olej w retarderze. Dodatkowo wymień jeszcze 2 oringi pod...
Witam Scania 124 420, posiada klimę i ATC(czy tam ETC) Rok 1999 Mam następujący problem. Cały czas działa mi ogrzewanie w kabinie, przełącznik na MIN, a z kanałów po rozgrzaniu silnika leci ciepłe powietrze. Wyciągałem zawór proporcjonalny nagrzewnicy, płynnie otwiera się i zamyka podczas zmiany pozycji przełącznika. Nie mam już na to pomysłu, może...
Witam, mam pytanie jeżdżę moja Scania dla potrzeb własnych trasy do 200 km. Jednym z aspektów który mnie zaniepokoił jest fakt ze temperatura cieczy wynosi nie więcej niż 80 stopni czy to jest normalne zjawisko czy powinno być jak w osobówce zawsze 90 stopni ? Pojawiło się również masło na bagnecie od oleju czy te dwie sprawy maja jakiś związek ze sobą?...
chłodnica scania chłodnica oleju scania oleju
aluprof sterować huawei unlock podłączyć miernik samochodzie
skrzynka bezpieczników jumper skrzynka bezpieczników jumper
Regulacja linki napędu noży Honda HF2213 – ustawienie luzu, objawy złej regulacji, wymiana Pralka BEKO BTL1WFP10622PL - opinie i specyfikacja