Co do VIS: Napięcie zasilania Napięcie zasilania jednostki sterującej przekroczyło 30,5 V. Podczas pracy alternatora mógł zostać odłączony akumulator. Przy napięciu powyżej 30,5 V dostępne są tylko następujące funkcje: Światła mijania, światła postojowe, przekaźnik 21, światła hamowania, kierunkowskazy, wycieraczki szyby przedniej (niska prędkość)....
Jest taka możliwość ..... ale najczęstsza przyczyna to grupa rezystorów o której pisze.
Dziękuje bardzo za pomoc, w poniedziałek się do niej dobiorę
Będę bardzo wdzięczny koledze. Pozdrawiam.
Witam temat trochę odgrzewany ale może ktoś miał taki przypadek, pacjent to scania r 420 2005r.Obroty silniczka nagrzewnicy działają tylko na 4 biegu silniczek wymieniony na nowy na panelu od klimatyzacji nie ma żadnych błędów , jest jeden błąd na desce rozdzielczej OCC 1789786 oznacza awarie klapy recyrkulacji powietrza zatarty silniczek lub przewody...
Witam. Jestem świeżym posiadaczem scani 114 z 2001 roku z klimatyzacją manualną. Zauważyłem że dmuchawa delikatnie pracuje również w pozycji 0, czy tak powinno być? Jest również problem z klimatyzacją, jest załączona cały czas, nie reaguje na włącznik. Przy przełączaniu przełącznikiem klimatyzacji zapala się i gaśnie zielona kontrolna znajdująca się...
może odkopuje temat za co przepraszam. Mam wymontowanego Ebera ze Scani i podąłczyłem według schematu ogólnego od D1LC i po podaniu +24V na przewód żółty włącza sie tylko dmuchawa i wolno chodzi i nic wiecej. Po odpięciu sterownika (puszki aluminiowej) i włączeniu i podaniu sygnału na żółty przewód zachowuje się identycznie tez wolno chodzi. Sterownik...
Błąd jaki udało mi sie odczytać E34 - dmuchawa lub płytka Włożyłem inna płytkę i taki sam błąd. Wymieniam silnik dmuchawy.
Dmuchawa sterowana jest sygnałem PWM lub sygnałami napięcia o stałej wartości. W wersji z automatycznie sterowanym układem klimatyzacji silnik wentylatora jest sterowany sygnałem PWM. W pojazdach z klimatyzacją sterowaną ręcznie są to stałe wartości napięcia Do sygnału PWM musiałbyś mieć jakiś modulator. Do stałych napięć wiedzieć jakie napięcia można...
OK, zdobyłem dwa akumulator po 12V i zasiliłem ten zestaw 24V. Zwieram żółty przewód do +24V i dmuchawa się kręci powoli, przekaźnik w sterowniku wydaje jakieś dźwięki... :/. Napięcia na świecy brak. Napięcie na przekaźnik włączający świecę - brak. Pompka nadal nie pracuje, napięcie na silniku 5V (lekko się obraca)... Zmierzyłem jeszcze: - Rezystancja...
Witam, Jakiś patent na wyjęcie smoka starego typu (przewody na zatrzaski). Procedure z multi znam. Scania z 2003 możliwe, że od nowości smok siedzi. Nie chce uszkodzić, a muszę wymienić zbiornik. Jak przetnę przewód to jakaś złączka da rade?
Witam. Posiadam Scanie 6x4/4 i mam takie pytanie jak obejść automatyczne opuszczanie osi przy pełnym załadunku. Chodzi mi o sytuacje kryzysowe podczas jazdy w ciężkich warunkach kiedy po prostu auto siądzie i trzymie ta oś. Podniesienie jej i włączenie blokad 4x4 wystarczyło by do wyjechania. Zna ktoś rozwiązanie? Albo jak to zrobić? Scania 4. Pozdrawiam
Witam w mojej scani 164 6x4 400KM 2000r. mam założoną pompe hydrauliczną do żurawia leśnego(HDS) przez 5 lat było ok, lecz teraz coś podczas pracy HDS'em samochód gaśnie. Co to może być?
Jak dobrze zrozumiałem to chodzi ci o te 2 przekażniki na desce bezpiecznikowej to są dwa koło siebie na samej górze wyciągałem obydwa i dmuchawa dalej chodziła.Dlatego też mnie to dziwi że kostka po odłączeniu z tyłu przełącznika ma jeden prąd a po włożeniu w przełącznik przekazuje na drugi przewód,przełącznik rozbierałem i jest okej.
Drodzy forumowicze. W podanym wyżej aucie pech chciał, że akurat jak przyszły przymrozki chyba zablokowało się sterowanie od kierunku nadmuchu i cały czas grzeje tylko na nogi. Dmuchawa działa. Ciepłe powietrze jeszcze wylatuje tuż na szybę z bocznych drzwi natomiast brak jest ciepłego powietrza na twarz czy też czołową szybę. Nadmienię, że jest to...
Nie wiem czy temat już rozwiązany czy nie ale w przypadku samochodów z ADR warto sprawdzić przekaźnik RP2 w skrzynce bezpieczników. Drugi przekaźnik w górnym rzędzie z lewej strony. W przypadku problemów z ładowaniem najłatwiej rozpoznać tą usterkę po niedziałającej dmuchawie.
Sam możesz jedynie skontrolować świecę żarową. Trzeba je zdiagnozować, jak model LC to da się testerem. Z obiawów jakie podajesz mógł skończyć żywot silnik dmuchawy.
Odczytaj kody błędow ATA- na desce przyciski, oczywiście w trakcie pracy webasta. Webasto czasem wymaga przeglądu- zawalone sitko świecy, zatykające się sitko pompki, kłaki na piórach dmuchawy, zawalone kanały wlot/wylot. czasem silnik, łożyska, szczotki. Airtronikach to w zasadzie naprawa silnika jest niemożliwa, tylko wymiana. Bywają kłopoty w trasie...
E32-wygaśnięcie płomienia na stopniu dużym, powodem może być niewłaściwa ilość paliwa lub powietrza spalania sposób usunięcia: należy skontrolować ilość paliwa i prędkość obrotową dmuchawy. Powietrze w paliwie
silnik dmuchawy nie obraca się lub uszkodzenie przekaźnika regulacji prędkości obrotów na płytce drukowanej
Spróbuj ustawić pokrętło biegów dmuchawy na 0 lub AUTO.
Witam, problem z hydronic 10 w Scanii jest bardzo obszerny. Ogólnie chodzi o to, że dmuchawa powietrza spalania w tym ogrzewaniu osiąga prędkość obrotową rzędu 10-12tys obrotów, gdzie taki sam hydronic 10 do rynku wtórnego ma około 8tys max. Bardzo często w związku z tym dochodzi do awarii samych silników dmuchawy powietrza spalania, jak również sterowników...
Do sprawdzena opornica biegów dmuchawy- bardzo często ulega awarii, a wcieraczki- bardzo często spala się wirnik silnika.
E 32 - wygaśnięcie płomienia na stopniu dużym, powodem może być nie właściwa ilość paliwa lub powietrza spalania, należy skontrolować ilość paliwa i prędkość obrotów dmuchawy. Kolega sprawdził czy paliwo dochodzi do urządzenia ? Silnik dmuchawy się nie blokuję ? Wloty powietrza są drożne ?
Witam. Problem jest w scanii serii r. Jest aktywny błąd w COO 67 , nie działa nawiew dmuchawy i nie ma żadnej możliwości regulacji temperatury w panelu sterującym. Wygląda tak jakby po włączeniu zapłonu nie dochodziło napięcie na panel sterujący. Jeśli włączę ogrzewanie postojowe, wtedy panel działa i pokazuje poziom ogrzewania, można regulować temperaturę....
W Scani typu R najczęstszą przyczyną uszkodzeń jest dmuchawa, niestety jak sterownik się zbuntuje to niestety tylko urządzenie diagnostyczne pomoże .Możesz przetestować poszczególne elementy na piechotę jak wentylator, pompę, czujniki, niestety sterownik tylko tester.
Witam problem jest w scanii serii r, błąd aktywny w COO 67 , nie działają nawiewy i nie ma podświetlenia i żadnej możliwosci regulacji. Scania ma ten panel w którym ustawia się temp. przyciskami *- climatronik. silnik dmuchawy jest sprawny podpinałem drugi i to samo. Proszę o podpowiedzi co sprawdzić ? Dodano po 1 witam jeśli ktos może podpowiedzieć...
Do wymiany prawdopodobnie silnik (wentylator). Częsta usterka. Błąd mówi: silnik dmuchawy nie obraca się lub uszkodzenie przekaźnika regulacji obrotów
Witam Mam problem z webasto w Scanii 4. Webasto standardowe Eberspracher D1LC(jakoś tak). Uruchamiam, webasto odrazu przechodzi w najwolniejszy tryb(ledwo słychać dmuchawę). Grzanie ustawione na maks i dupa. Termistor w sterowniku przelutowany, temp 25st. wartość około 8,3Kohm, 30st. 7,6Kohm, -15st. 13Kohm. Napięcie stałe na pompce 24V, pompka po podłączeniu...
Witam, mam problem z ogrzniem kabiny z układu chłodzenia cieczą. Przy ustawianiu wiekszego zakresu pokretła dmuchawy leci chłodniejsze powietrze. Auto jest z retarderem. Sprawdziłem termostaty otwieraja sie w tem. ok 85C Co może byc przyczyną??prosze o pomoc
Witam Dobrze piszesz Kolego serwisantscani1 to taka oczywista oczywistość więc zakończę. Koledzy rozwiązanie jest banalne, nie sprawdziłem elementu który często się uszkadza w 124 i jest również tu RP2.Brak przejścia na jego styku właśnie spowoduje zapalenie się STOP, brak dmuchawy i żadnych oznak uszkodzeń na desce.Rozpiska którą podałeś nie zawiera...
Witam. Problem jest w scanii serii r. Jest aktywny błąd w COO 67 , nie działa nawiew dmuchawy i nie ma żadnej możliwości regulacji temperatury w panelu sterującym. Wygląda tak jakby po włączeniu zapłonu nie dochodziło napięcie na panel sterujący. Jeśli włączę ogrzewanie postojowe, wtedy panel działa i pokazuje poziom ogrzewania, można regulować temperaturę....
może odkopuje temat za co przepraszam. Mam wymontowanego Ebera ze Scani i podąłczyłem według schematu ogólnego od D1LC i po podaniu +24V na przewód żółty włącza sie tylko dmuchawa i wolno chodzi i nic wiecej. Po odpięciu sterownika (puszki aluminiowej) i włączeniu i podaniu sygnału na żółty przewód zachowuje się identycznie tez wolno chodzi. Sterownik...
Nie prawda że zawór chodzi jak trzeba, jeśli by się zamknął, to obieg ustaje i nie ma prawa grzać. Ten elektrozawór po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wykonuje swoją rundę i potem z powrotem się otwiera. Do sprawdzenia masz potencjometr chyba 2.2 kOm, wyczyszczenie czujnika temp z kocurów i kłaków- (jest wmontowany w kanał dmuchawy prawa strona deski)sprawdż...
Co do ciśnień pracy sprawnej klimatyzacji to LP 1-2 bar HP 7-17 bar. Dzisiaj auto zjechało, złapalo 40 razy błąd "25" na trasie 3000km. Przeleciałem okablowanie do sprężarki, sprawdzilem ciśnienia- tak wachają się w zależności od obciążenia cieplnego, czytaj: obroty dmuchawy, pozycja klap cyrkulacji, temperatura otoczenia, obroty silnika, sprężarki...
Powiem szczerze, że nie widząc tego auta na moje jest pomieszany stary układ klimatyzacji z nowym. W nowym masz czujnik ciśnienia do góry przy filtrze/osuszaczu i w takim układzie występuje czujnik T81, który pokazywałeś i jest to tak jak pisałeś czujnik NTC monitorujący temp na parowniku i jest wpięty w COO. Natomiast kiedy masz czujnik przy skraplaczu...
COO 67 Komunikacja z jednostką sterującą ACC Komunikacja między koordynatorem a jednostką sterującą ACC została przerwana. Przyczyny usterki mogą być następujące: Obwód otwarty w zielonej szynie CAN. Zwarcie lub przerwany obwód w obwodzie zasilania jednostki sterującej ACC. Wystąpiła wewnętrzna usterka jednostki sterującej ACC. W przypadku występowania...
Palnik i silnik do wymiany ,oraz jeśli jest tłumik wydechu to do likwidacji
Witam robiłem porządki w warsztacie i znalazłem trochę sprzętów które mogę sprzedać do samochodów ciężarowych czegoś potrzebujesz pisz być może to mam poniżej to co miałem czas spisać 1 ogrzewanie eberspacher D1LCcompact 100% sprawne(po wymianie sitka uszczelek i sprawdzane)+ pompka paliwa i kawałek wiązki do mana 2000 cena 1200zł (używane) 2 sterownik...
Retarder jest do wyciągnięcia i roboty, usterka jest mechaniczna. Uszczelnienie i jakiś kołek klin ścięty. Retarder można pod tym kątem sprawdzić na krótko: zasilasz powietrzem przez dmuchawkę przewód do tłoka kondensatora i przewód sterujący z elektrozaworu proporcjonalnego, oczywiście kliny pod przednie koła, tylna oś w górę i włączasz 3-4 bieg i...
Prosty sterownik z "wrześni SP 100 PW" z wyłączonymi przedmuchami z którego wychodzą 3 przewody zero i N,L - steronik włącza lub wyłacza dmuchawe. W to miejsce chcę podłączyć sterownik elektryczny do zaworu trójdrożnego który za pomocą przekładni w 140 sekund obraca się o 90 stopni w lewo lub w prawo. Podłącza się go pod styki L1, N, L2. Problem jest...
Temat stary jak świat, turbosprężarka do takiego silnika musi być mała jak ma dobrze reagować i szybko wstawać bez podnoszenia dawki paliwa. Od silnika 1.6-1.8 szukaj. Bez zwiększania dawki odczujesz delikatny przyrost momentu, zniknie czarna chmura przy orce=solidnym obciążeniu. Nie wpłynie to zauważalnie na żywotność, a wzrośnie odrobinę ogólna sprawność...
dmuchawa scania montaż dmuchawa dmuchawa scania scania czerwony
połączenie gazowy błąd ogrzewania zwiększenie momentu obrotowego
kalibracja hydrostatu uklad gwiazda trojka
Migająca zielona lampka w zmywarce Ignis po podłączeniu napędu Jak sprawdzić kolejność faz w liczniku energii?