Witam!! Mam problem ze Scania R. Polega on na tym ze komputer pokazujacy spalanie zaniza je o ok 3 litry. Samochod pali 30 a on wskazuje 27. Czy da sie to skalibrowac za pomoca SDP3?? W serwisie mowili ze tak. Jesli tak to w jaki sposob?? Czy ktos z Was mial z tym do czynienia?? Dzieki, pozdrawiam
Scania r420 2011r manual oszukuje spalanie o prawie 5 oczek na komputerze jest 27 a po tankowaniu jest 32 co robic ?
Witam! Mamy taki problem, a mianowicie spalanie średnie na wyświetlaczu wynosi około 22l/100km, z baku natomiast znika 30-40l/100km. Pojazd jeździ 50% na pusto (masa całkowita 8 ton), 50% z ładunkiem (masa całkowita 10-18 ton), na przewozach lokalnych, ale bez stania w korkach, na światłach itd. I teraz pytania: 1. Czy naprawdę średnie spalanie może...
Jezeli faktycznie jest takie spalanie to jest wzor scania chyba za mowisz o spalaniu z komputera to juz inna bajka przy takim spalaniu nic bym nie dotykal bo mozesz zrobic gorzej tu chopakom spalanie zaczyna sie od 35 w gore Dodano po 3 Apropo przebiegu to 800 na scanie to tak jak 400 na iveco
Witam Wiem ze Scania w swoim komputerze odbiera takie infomacje jak nacisk na osie(te pneumatyczne), spalanie paliwa. Szczgólnie interesuje mnie Scania 4 na pompowstryku DSC1205, poniewaz do takiej mam staly dostęp. Szukam osób, które potrafią szczytywac takie infomacje z tego komputera, lub jakis wskazówek jak tego szukac w ktorym miejscu instalacji...
Piasty się nie grzeją i nic nie hałasuje. Po za tym Jeśli pali 42 litry bo jej ciężko to dlaczego komputer nie pokazuje większego spalania?
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
Witam mam problem ze scania 2005 rok hpi duze spalanie cewki sprawdzane wtryski po regeneracji komputer na sewisie nic nie wykazuje i mam takie pytanko czy czujnik cisnienia paliwa moze przeklamywac a na komputerze nic nie pokazuje
ale to jest scania 4. to chyba sd2? i czujnik działa normalnie. Nie napisałem jeszcze że to sie pojawiło jak chciałem go kalibrowac. raz sie zmieniło i wiecej nie reaguje na zmiany
Witam. Mam taki problem, mianowicie duże spalanie Scania R450. Filtry wymienione, zawory wyregulowane, intercooler sprawdzony, turbina pod obciążeniem pokazuje wartości 3,15 bara. Objawy są takie, że raz auto tak jakby miało siłę i ciągnie w porządku a czasami pod tą samą górkę zrzuca biegi jak by nie miała czym ciągnąć. W nieaktywnych błędach nie wiem...
Czyli sprawdzić ten który jest przy termostacie ? A jakieś sugestie może co do błędnych wskazań na tym komputerze po prawej stronie ? Spalanie średnie w granicach 16l. temp. silnika 232 stopnie, gdzie szukać przyczyny?
komputer pokazuje szacunkowo,nie na zasadzie faktycznego przepływu. 20 ton to jest mało aby zrobić przepał -problem może wyjść przy 25 i po górach,mogłeś ulec placebo, po zmianie komputera .. Amoże zmieniłeś filozofię jazdy..
Witam. Na początek zrób regulację zaworów i pompowtrysków ( jeśli ta operacja nie była dawno robiona).Sprawdź układ dolotowy pod względem nieszczelności , intrkooler, łączniki gumowe i kolanka aluminiowe wraz z oringami począwszy od turbiny do kolektora ssącego.Jeśli nic to nie pomoże to pozostaje ci podpięcie pod komputer i zdiagnozować.
Witam. Tak sobie mysle może paliwo idzie do oleju. Może turbina padnieta, jak sie myle to mnie poprawcie ale jak podaje zaduzo powietrza to komputer dolozy dawki paliwa. Wywal czujnik doladowania i jedz w trase ciekawe co wyjdzie.
Scania E4 ma kila bolączek począwszy od takich jak pozostałe scanie HPI tj pompowtryski, zawory sterujące i to co je odróżnia od scań pozostałych czyli EGE. dość często to EGR mimo ze działa prawidłowo przyczynia sie do takiego spalania. Powtarzam Dobra rzetelna diagnoza na pewno ujawni przyczynę tak dużego spalania jak i kopcenia i zaniżonej mocy....
Masz obrazek do zaworu paliwowego http://obrazki.elektroda.pl/9998981400_1... Zmien tez filtry paliwowe... zapchane powodują szwankowanie elektroniki. Mialem podobnie w actrosie... aluminiowa obudowa modułu sterującego silnikiem (komputer) skorodowała od środka i działy się cuda, po wyczyszczeniu (bialego osadu) i przetarciu spirytusem...
czujnik ciśnienia sprawdzony na postoju pokazuje 1,1 z ładunkiem 22t pod góre pokazuje 2,9 do 3 max bar a temperatura w granicach 18 stopni temperatura ślinika 92. kodów błyskowych brak a komputer na serwisie nie pokazał błędów
Witam od niedawna mam podobno jeden z lepszych samochodów jakim jest scania i mam pytanie czy poprzez SDP 3 można zmienić wskaźnik spalania on czy adblu jaki pokazuje komputer i jak to zrobić ? Auto przykładowo spali 500 litrów a przy tankowaniu wchodzi 560 litrów.
korpus zostawiaja To jest jedyny element który podlega regeneracji, zaworek i tłok pompowtrysku są nowe. W korpusie wyrabia się prowadzenie tłoka i prowadzenie zaworu oraz prawie całkowicie ulega uszkodzeniu powierzchnia styku zaworka. To one są główną przyczyną niesprawności PDE(poza samym wtryskiwaczem i jego sprężyną). HPI niestety nie regeneruje...
Na pewno wpływa na spalanie. Komputer steruje pracą sprężarki i wyłącza ja kiedy taka potrzeba zachodzi. Ale z spalanie zapewne nie na takim poziomie o jaki tobie chodzi. Także dużo zwiekrzonego spalania poszukaj gdzie indziej.
Zaraz komputery diagnostyki ect. i od tyłu diagnozę zaczynać ... Sprawdzane było ciśnienie zasilania pompowtrysków ?
Na pewno była wymieniona pompka membranowa w starej jak już pisałem była spalona płytka drukowana czyli musieli dać albo nową albo "nową" sprawną no i jednostka sterująca też była wymieniona na nową lub inną sprawną nie rozbierałem tej regenerowanej puszki bo były na niej plomby. Jak na razie kierowca dzwonił z trasy ze autko hula równo pracuje biegi...
witam mam pytanko w scani r420 zapalił mi sie bład na wyswietlaczu na czerwono CCO i tłumaczac dale po opisie to koordination fehler co to moze byc.auto przyznam duzo pali ma to jakis wpływ jedno z drugim dzieki witam oznacza to: "błąd koordynatora" (komputera nadwozia) w zależności jaki to błąd może mieć wpływ na prace silnika więc i na spalanie,...
Witam mam problem z scania sam 2009 rok 420 hpi przebieg 700tys z adblue. Spalanie wzrosło do 40 litrów była w serwisie już dwa razy, zrobiony duży przegląd, wszystkie parametry silnikowe według komputera ok z dużym ładunkiem pod góry zapala się kontrolka wysoka emisja spalin jak ma lekko wszystko wraca do normy. Sam nią jeżdżę ogólnie mam wrażenie...
Witam, ostatnio serwis stwierdził, że w mojej scani do wymiany jest potencjometr pedału gazu. Cena w serwisie to ponad 3000 zł, więc postanowiłem kupić używany pedał gazu od znajomego ze scani też euro 3 380KM. Błąd z EDC zniknął, jednak samochód nadal pali dużo, ok. 34-36l, a palił max. 32. Zauważyłem też, że gdy puszczę gaz auto na komputerze nadal...
wszystko to zostało sprawdzone komputer jak był podpiety żadnych usterek niewidział fakt że zawory były regulowane i wsumie od tego czasu ale miałem też problem z jednostką sterującą została wymieniona na inną serwis tego nierobił ale zawory to tylko była kontrola bo miały dobre pezerwy
Zrobić test komputerem diagnostycznym. trzeba zrobić kalibracje czujnika różnicy ciśnień się nie kalibruję, to nie Scania... Jaka powinna być wartość ciśnienia spalin? Mi pokazuje na zimnym 55 mbar na zgaszonym silniku -3 do +3, najlepiej 0 Pozdrawiam WIMM
Silnik może wciąż pracować ale będąc napędzanym od strony skrzyni biegów a nie przez spalanie paliwa. Nie wiem na podstawie jakich danych liczy spalanie. Czy z czasów wtrysków. Czy z przepływu powietrza, czy z obu. Jak to jest diesel to raczej powinien z czasów wtrysków. Od kiedy tak się dzieje? W nowym i w pełni sprawnym pojeździe jakie wartości były?...
Witam, co może być przyczyną większego spalania( wcześniej poniżej 30, teraz 32l przy tym samym ładunku i trasie)? Auto lubi też przykopcić na czarno podczas jazdy, a szczególnie pod górkę. Oleju w intercoolerze nie ma. Czujnik ciśnienia i temperatury teoretycznie działa. Filtry wymienione. Przepływomierz czysty. Na diagnostyce nic nie wyszło. Pompowtryskiwacze...
Witam, mam problem z moja scania XPI 2011 rok e5 bez adblue, od jakiegoś czasu zaczęła dużo palić- tj 3-4 litry więcej niż wcześniej na tych samych trasach, zero błędów, ale dzisiaj spostrzegłem ze kiedy tempomatem wprowadzam ja np na 1000 obrotów na luzie to w krótkich odstępach czasu słychać dziwny dźwięk ( takie jakby wycie) gdzieś spod kabiny i...
Witam, ostatnio byłem świadkiem niezbyt miłej sytuacji w pewnej firmie transportowej gdzie właściciel otwarcie powiedział że kierowca kradnie paliwo jako dowód przedstawił zużycie ON z komputera gdzie norma wyszła 32l/100km a w rzeczywistości scania spaliła 36l/100km dodam jeszcze że auto było na serwisie i tam stwierdzili że wszystko jest ok (banki,...
Witam, Na nowy rok przytrafił mi się pech. Mam 2 samochody scania R420 z 2007 roku i dwie zaczeły dymić na siwo. Podłączyłem się komputerem i nie wykazuje żadnych błędów. Moc jest ta sama tylko ze z ładunkiem pali 5 litry wiecej na 100km niz poprzednio. Może wiecie czemu się tak dzieje i jak to zlikwidować? Dzięki za pomoc.
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie wyświetlania spalania w scanii r. A więc, czy można jakoś zawyżyć wskazania, by pokazywało dużo? Czy może spalanie jest liczone z poziomu w zbiorniku od wyzerowania? Podam przykład: Jeden samochód jeżdzi na jednej i tej samej trasie. Jednemu kierowcy pokazuje 29 spalanie i takie jest według komputera no i według...
Witam wszystkich, i proszę o pomoc. Podobne tematy były juz poruszane lecz powroce jeszcze raz. Posiadam scanie l 124 400 98r na zwykłej pompie ciągnik siodlowy - kabina topline skrzynia opticruise ciąga naczepę firanke tonaż różny , problem polega na tym iż spala jak dla mnie i przy mojej delikatnej jezdzie duzo za duzo tj. Średnie spalanie od 34 do...
Witam Przy okazji przeglądu Scani R380 e4 podłączyłem komputer i był tam taki błąd 4373 -regulacja cylindra, cylinder 5 -wyłączony -osiągnięto najniższy poziom regulacji objętości paliwa dla danego cylindra przez moduł sterujący błąd 135 -ciśnienie zasilania lub ciśnienie paliwa w zasobniku -wyłączony -niepoprawność Błędy udało się usunąć. Kierowca...
Mam taki problem z 420 HPI 2006 rok, auto ma nową pompe paliwa Hengsta + filtry oryginalne, nowe wtryski, zawory wyregulowane na ASO Scanii a rozjazd od komputera ma 18%. Ogólnie na pusto ma dobre spalanie w granicach 19 - 22 przy spokojnej jeździe 82-85 i obrotach w jej przypadku 1350-1400, ale jak dostanie ciężaru 24 T i troszkę górek (nieduże górki)...
witam.ta scania jest na normalnej pompie.uszkodzony był termostat bo sie nie dogrzewała to go wymieniłem, odpala dobrze nawet na mrozach, nie dymi prawie wcale, siłe ma, to jest solówka i wychodzi 31-34 l/100. Byłem z nią na komputerze i ponoć jest uszk. czujnik doładowania i z tego co wyczytałem na forum to powinna dymić a ona nie dymi.czy czasem winny...
To jest tak, że nic się nie da oszukać, musisz naprawić i jedno i drugie. Turbina zasysa przeważnie kawałek uszczelki z tunelu dolotowego- trzeba tą uszczelkę wymienić, (Scania) są to częste przypadki w starszych autach. Pompowtryski przeważnie wymagają wymiany końcówek, czasem pęknięta sprężynka. i to załatwia sprawę w 90% przypadków. Na razie skasuj...
Witam walczę z tym od roku spalanie na poziomie 36-38l/100km., przebieg 700 tys.-wmieniony silnik. W serwisie podpinają pod komputer i mówią że wszystko w porządku, tylko że nie znają przyczyny dużego spalania. W tym roku zrobiłem w niej: - 02.12r regeneracja turbosprężarki. - 07.12r wymiana czujnika położenia, wymiana kompletu pompowtryskiwaczy HPI...
Analizowany był sygnał z przepływomierza ? Czy auto kopci ? A gdzie tam masz przepływomierz?? A wracając do tematu to jeśli na komputerze wyskakują błędy od wtrysków to pasowałby z tymi błędami się w pierwszej kolejności uporać. To po pierwsze. Po drugie: pasowałoby podmienić pompowtryski na nowe bo z tymi "regeneracjami" różnie wychodzi. Po trzecie:...
Witam, Moja staruszka kilka dni przed sprzedażą pogniewała się, że zastępuję ją nowszy sprzęt. A więc, Scania 114l 380 2001r z przebiegiem 1 650 000km. Posiadam ją od 2007r i zaraz po zakupie przy przebiegu 640tys km zostały wymienione pompo wtryski. Wtedy one zostały zrobione jeszcze przez serwis Scania, od którego ją kupowałem. Zostały wymienione...
Auto odebrałem we wtorek. Po złożeniu zostały cztery śrubki, zamieniono też dwie wtyczki. Siłownik w układzie EGR podłączono pod czujnik spalin, a czujnik spalin pod tą od siłownika. Po odpaleniu silnika i podłączeniu komputera się mechanik zorientował i podłączył prawidłowo. Czy mogło się coś uszkodzić? Turbina dalej jest za bardzo doładowana, gwiżdże...
To ja jeszcze spytam co do zaworów dawek i kąta wtrysku. Czy ich niesprawność jest widoczna gołym okiem? Jak to wykryć? Na pewno komputer, chyba że się ma dużą ilość elektrozaworów na podmianę; za 2 koła za elektrozawór sztuka i to sprawnych! ;P 1-3 i 4-6 to są grupy cylindrów którymi steruje po 2 elektrozawory 1 od dawki i 1 od kąta. Jeśli wartości...
Witam. Zacznę od tego ze w tamtym tygodniu silnik zaczną dziwnie pracować jak by ktoś wrzucił garść śrubek do silnika. Zaczęła więcej palić (35-37) wcześniej ok 31. Pojechałem do mechanika i podłączył komputer okazało się ze pompo wtryski do roboty ok wyjęli zrobili zawory ustawili wtryski też. Zabrałem auto i w trasę 660km i auto spaliło mi 45L/100km....
Na korekcję czasu otwarcia pompo wtryskiwaczy wpływ ma zarówno poziom kompresji jak i stan wtryskiwaczy. Nie tylko z resztą. Bez specjalistycznej aparatury się nie obejdziesz. Można oczywiście postępować metodą prób i błędów, ale wiąże się to ze sporymi kosztami. Często więc bywa tak, że takie eksperymenty mogą okazać się wyższe niż tzw "skórka za wyprawkę"....
Witam. Od jakiegoś czasu walczę ze spalaniem w scanii r420 hpi z 2009. Auto paliło poniżej 30 litrow teraz średnio 32/33 litry a ładunki raczej lżejsze niż przedtem. Autem jeżdżę osobiście i zasady ecodrivingu znam. Turbina ok dmucha 2.9 bara zawory i pompki regulowane wycieków nie ma ic szczelny cewki nierozkrecone i czyste. Ostatnio jednak zaczęła...
Witam samochód scania 2005r R380 PDE Rok temu robiłem generalny remont silnika tłuki, tuleje, pierścienie wszystko wymienione. Jakieś dwa miesiące temu pojawiły się pierwsze problemy a mianowicie zaczęła brać olej i strasznie osłabła. Pojechałem do warsztatu na gwarancje że coś nie tak że bierze olej i słaba oczywiście otrzymałem odpowiedz zostawić...
dzisiaj przeprowadzilem wszystkie dostepne testy w sdp3, wszystko w normie opróćz tego, że podczas sprawdzania szczelnosci zaworu bezpieczeństwa po 2 sekundach od wygaszenia przez komputer silnika spadek cisnienia miesci sie w normie i wynosi okolo 17-25 bar przy kolejnych próbach, ale spadek cisnienia po 30 sekundach (przy normie podanej do 300 bar)...
Dzisiejsze tankowanie trochę załamuje 2800km średnia 39,3 dużo za dużo choć było cały czas 38 a więc jest coś skopane,proszę nie pisać że kierowca bo w samochodzie jest gps sonda i plomby na zbiornikach,ma moc, nie dymi ,dodam że w niej były wymienione na nowe :pompowtryskiwacze,pompa wysokiego ciśnienia wraz ze sprężarką,interkuler,czujnik ciśnienia,komputer...
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
Wczoraj wymieniłem 8 pompowtryskiwaczy w Scanii które miały 950.000km przebiegu od 2007 roku i nie nadają się już do niczego, nawet do regeneracji. Ciśnienia były OK turbina i cooler też kompresja również w porządku, dlatego decyzja padła na wymianę PDE. Komputer pokazywał usterkę tylko od 1 pompowtrysku, ale z doświadczenia wiem ze takie operacje robi...
Nie za mało powietrza, tylko za dużo paliwa. A paliwa za dużo, bo komputer nie może się doczekać żądanego ciśnienia doładowania na wskutek nieszczelności wydechu, skoro skoro dolot sprawdzony., czytaj niżej parę pięterek. Termostat zamontuj na 80 st lub wyższy. wiskozę doskonale słychać kiedy się włacza i kiedy wyłacza, to jest konkretny hałas. Sprawdzić...
(at)feryster sensownym było by mówić o "przerwie w obwodzie" jakby nieszczęśliwy kabel miał względnie niską impedancję (jako antena) w odniesieniu do wysokiej impedancji zacisków zasilających, przez co nie sposób było by je wyemitować, tj. musiała by zajść korelacja parametrów z długością fali, czego nie da się w żaden sposób ustalić. Ten względnie...
Witam. Jak w temacie scania 4 silnik hpi 470 rocznik 2001 Duże spalanie, kiedy się nagrzeje silnik to na "wolnych obrotach" zapala się EDC, (na zimnym silniku się nie zapala) podczas jazdy jak obroty są wyższe nie zapala się EDC. Wybija błąd 71. Po podłączeniu do komputera pokazało dwa błedy, które się powtarzają: 1201 czujnik prędkości obrotowej 2...
Witam, Zostałem "szczęśliwym" nabywcą scani R480 E5 2011r Automat. Po pierwszej trasie zapalił mi się błąd jak w temacie. Scania czasami przykopci i po odpuszczeniu pedału gazu słychać jakieś zaworki upuszczające powietrze. Do tego pojawiła sie usterka silnika i ograniczenie mocy. Po przejechaniu paru km problem zniknął, ale za jakiś czas zapalił się...
spalać scania scania spalać komputer spalać
sterownik ducati samsung ue37d5500rw panasonic radio reset
gorący silnik pralka amica gorący silnik pralka amica
Ograniczenie prędkości LAN do 100 Mb/s mimo ustawienia 1 Gb/s Termopady do Dell Precision M6600: Jakie wybrać?