Pierrwsza na górze 3 pinowa zasilanie P2 masa 31 P3 zasil +30 Pozostałe kostki 36 pinowe Kostka 3 duża C: C8 CAN L zielony C17 CAN H zielony C36 zasil +15 Sam COO nie podniesie się z gołym CAN czerwonym. (tak mi się wydaje)
Dla wszystkich zainteresowanych..... koordynator COO w autobusie Scania.... znajduje się pod obudową kolumny kierowniczej. ....4 śrubki przy podłodze i obudowa zdjęta😉 . Problem rozwiązany, pozdrawiam.
Włącznik w chłodnicy klimy.
Do wymiany sterownik silnika wszystkie systemy na czerwonej linii Can wywalają błędy odnośnie komunikacji ze sterownikiem silnika masz tam nawalone tych błędów co nie miara układ hamulcowy 62 razy retarder 72 liczniki 11 coo 6 razy niezły masz tam bajzel nikt tego nie kasował wczoraj miałeś dyskotekę z tego co widzę...
Witam. Scania r 2006 po tygodniu postoju bez akumulatora odpala i po chwili gaśnie. Na desce wyskakuje kontrolka immobilisera i błąd koordynatora. Miał ktoś może podobny przypadek?
Witam , nie mogę nigdzie znajść na ten temat, w spisie, ta usterka odwołuje się do Koordynatora- z czym to się je? W koordynatorze są zachowane kody usterek. np przy legalizacji tachografu, jakieśw ciśnięcie dwóch czujników itp. jakakolwiek usterka w koordynatorze powoduje powstanie tej usterki. Najlepiej spisać z koordynatora usterki i je skasować...
Kontakt z serwisem Scani w celu uzyskania PINu.
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
EMS 5409;To potwierdzenie, że jest coś nie tak z ciśnieniem oleju. Trzeba sprawdzić czujnik i jego okablowanie a wcześniej stan oleju w misce olejowej. APS 185 * Brak komunikatu temperatury zewnętrznej lub nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL 2. EMS 54295; potwierdzenie ze strony sterownika silnika o niewłaściwej wartości temperatury...
COO 45 Nagłówek Układ ABS przyczepy Usterka Napięcie w obwodzie jednostki sterującej ABS przyczepy było zbyt wysokie albo zbyt niskie. Przyczyna Zwarcie lub przerwa w obwodzie jednostki sterującej ABS przyczepy. Mógł również wystąpić problem ze złączem przyczepy lub usterka wewnętrzna jednostki sterującej ABS przyczepy. Uwagi W przypadku występowania...
Zastanawiam się nad naprawom tego spalonego kompa,tylko nie wiem co to za ustrojstwo się upaliło.
Kolego nie mam starszych wersji schematów pod ręką, akrobata mam po niemiecku i nie umiem skopiować pdf, bo jakiś tam schemat mam. Z czujnika T 20 skrzynia biegów, biegną 4 kable do tachografu do złacza B pin-1,2,3,4. Z złącza B pin 6 leci kabelek pomarańczowy do koordynatora (e30) do pinu c 32. Sprawdż na impulsatorze T20 przy skrzyni napięcie zasilania...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Ręczna aktywacja dźwigni zwalniacza Napięcie w obwodzie elektrycznym ramienia zwalniacza lub ramienia zwalniacza Opticruise jest niedopuszczalne. Wartość napięcia nie zgadza się z dopuszczalną pozycją przełącznika. Przyczyną nieprawidłowego działania może być: Zwarcie lub przerwa w obwodzie. Uszkodzona dźwignia zwalniacza lub dźwignia zwalniacza Opticruise....
To wygląda na to że uszkodzony jest sterownik COO.Mam w domu 2 takie z identycznym problemem,po wymianie na nowy błąd znikł.Oczywiście czujnik tacho i okablowanie do sprawdzenia.
Witam jestem pierwszy raz na elektrodzie wymieniam silnik scania r 420 euro 4 na silnik euro 3 i mam problem poniważ wtyczki do koordynatora sa inne i co mam zrobić :D
2053951, 2053950, 2031768, 1940977 Nagłówek: Zielona magistrala CAN Awaria: Transmisja danych na zielonej magistrali CAN została całkowicie przerwana. Powoduje: Przyczyną nieprawidłowego działania może być: Zwarcie w obwodzie zielonej magistrali CAN. Wewnętrzna usterka w jednej z jednostek sterujących na zielonej magistrali CAN. Uwagi: Gdy ten kod DTC...
Witam. Auto odpaliło po tych przeróbkach to już duży sukces. Prawdopodobnie ma immo, COO6, EMS S6 DT1212. Powinna być komunikacja przez SDP3 więc należy zrobić programowanie części zamiennej: EMS S6 i ew. COO. Jeżeli to nie pomoże robi się problem, no chyba, że są kody immo, bo COO6 jest zablokowany, EMS też... Trzeba odblokować EMS i COO, zmodyfikować...
Problem rozwiązany. COO padło. Fachowiec w Polsce opanował. Największy problem był z przesyłką. Te duże firmy kurierskie mają za dużo klientów... Do Polski paczka szła 3 dni a do Anglii 7! Po zamontowaniu koordynatora wystarczyło wykasować błędy i maszyna hula! Zamykam temat. Dodano po 6 Naprawa koordynatora wymaga kodów.( Jeśli kupujesz Scanie zapytaj...
Tak jak kolega wyżej napisał jeśli to z COO to opis kodu błędu779 jest taki: Komunikacja z jednostką sterującą FLC Opis Komunikacja między koordynatorem a jednostką sterującą FLC została przerwana. Przyczyna Przyczyny usterki mogą być następujące: •Zwarcie lub przerwa w obwodzie napięcia zasilania jednostki sterującej FLC. •Wewnętrzna usterka...
Do koordynatora trzeba wpisac nr jednostki i zaprogramowc ją to jeśli chodzi o wymianę jednostki a jeżeli chodzi o regenerację osuszacz to okolice białęgostoku firma z Knyszyna doskonale radzi sobie
Czy któryś z tych błędów był oznaczony gwiazdką (*)? Bo mi to pasuje na kłopot z komunikacją koordynatora ze sterownikiem skrzyni biegów po CAN-nie.
Zależy od typu skrzyni ,są sterowane z koordynatora i z jednostki specjalnej. Trzeba porównać nr. vin.
Kod 37 Komunikat CAN z koordynatora dla awaryjnego wyłączenia silnika. PRZYCZYNA:Komunikat CAN z koordynatora do jednostki sterującej EDC, styk B11 i B12 o wyłączeniu awaryjnym silnika. UWAGI:Jeśli pojazd nie porusza się, silnik zostaje wyłączony. Jeśli pojazd jest w ruchu, prędkość silnika spada do prędkości biegu jałowego. Pozwala to na użycie wspomagania...
Wymianę wału oraz naprawę tego silnika niestety ale uważam za nieopłacalną. Zapewne wałek rozrządu jest podtarty, pomowtryskiwacze przypuszczam tez nie pośmigają długo, a jak dobrze wiemy nie jest to tania sprawa w tych silnikach dodając cewki i inne rzeczy które mogą wyjść w trakcie remontu rezygnuję. Nie będę wspominał o spalaniu tego auta przed usterką...
Witam. Czy mógłby ktoś na szybko wrzucić pinologie zasilań (30,15,31) koordynatora w R-ce. Koordynator z trzema dużymi wtykami i jednym 3 pinowym.
KOD 26 USTERKA-Kluczyk nie został zweryfikowany. PRZYCZYNA-Kluczyk został uznany za nieprawidłowy. Kluczyk bez transpondera, lub transponder uszkodzony. Możliwe jest także, że kluczyk został zaprogramowany dla innego koordynatora lub inne kluczyki na tym samym breloczku zakłócają procedurę weryfikacji. Uszkodzone urządzenie nadawczo-odbiorcze również...
Czerwona szyna CAN Niedopuszczalna odpowiedź lub brak odpowiedzi z tachografu. Mogła wystąpić przerwa lub luźny kontakt w wiązce przewodów CAN do danej jednostki sterującej. Mógł wystąpić wewnętrzny błąd lub brak zasilania danej jednostki sterującej. Przyczyną mogły być także zakłócenia elektromagnetyczne. Zapala się żółta lampka ostrzegawcza. Sprawdź,...
Nie wiem dokładnie ile xpi ma czujników temp.ale po podłączeniu komputera oryginalnego w serwisie widać który czujnik co pokazuje nie tylko wartości w stopniach ale i w voltach ile dochodzi ile wychodzi w scani wszystkie sterowniki podłączone są co koordynatora i może koordynator się kończy i pokazuje głupoty bo czemu serwis wymienił czujnik który rzekomo...
Błąd COO29: Brak sygnału do koordynatora z rozrusznika, jeśli kluczyk jest w stacyjce, nawet jeśli otrzymuje on sygnał, że napięcie jest włączone. Proponuję sprawdzić przewody do stacyjki pod kierownicą w miejscu ich zgięcia.
Kod błędu 26 - dla pojazdów bez koordynatora Brak sygnału prędkości jazdy lub słaby sygnał prędkości. Sygnał wejściowy do pinu B29 EDC jest nieobecny, pokazując dziwnie wysoką prędkość jazdy, ma zbyt wysoką częstotliwości lub ma zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie. Sygnał z tachografu wskazuje prędkość ponad 150 km / h. Tempomat, i regulacja prędkości...
Retarder jest hydraulicznie sprawny. Poziom oleju sprawdzony.Zawór proporcjonalny i zawory zasilające akumulator i zawór proporcjonalny też. Ewidentnie nie ma wysterowania napięcia i prądu na zawór proporcjonalny w trybie pracy. Akywacja poprzez program diagnostyczny wszystkie te elementy uruchamia. Dźwignia retardera jest podpięta do koordynatora i...
Dodano po 12 EMS 53505 i 53504 dotyczą tej samej usterki czyli;komunikat CAN, sterownik nie otrzymuje sygnału z koordynatora. Komunikacja między sterownikiem a koordynatorem została przerwana.Jeśli kod 53504 wystąpił raz to może być spowodowane przerwą w zasilaniu koordynatora jeśli częściej to prawdo podobnie uszkodzone przewody lub złącza.Silnika...
Wymontowano kasetę sterownika-elektronik stwierdził że nie widzi problemu w niej. Zacznijmy od tego czy "dany elektronik" jest w stanie określić czy ECU EDC działa sprawnie z wszystkimi funkcjami ??? To że nie ma nic spalonego nie znaczy że działa i jest sprawne.... podejrzewali że kaseta sterująca jest do wymiany Skoro na miejscu był serwis Scania...
Tytuł Prędkość jazdy Usterka Prędkość jazdy zmierzona za pomocą czujnika prędkości jazdy T20 różni się nadmiernie od prędkości pojazdu zmierzonej za pomocą czujników układu ABS. Przyczyna Mogły zostać wykonane operacje dotyczące czujnika prędkości jazdy T20. Czujnik prędkości jazdy T20 może być uszkodzony. Układ ABS wskazuje nieprawidłową prędkość...
https://obrazki.elektroda.pl/1363637200_... Według opisu technicznego można zastosować dwa akumulatory 225 ah i wypadało by usunąć przekaźnik rozruchu i w (coo) koordynatorze wyłączyć tą funkcję.
Witam poszukuje schematu podłączenia silnika z kabiną scani v8 480km ponieważ wymieniłem silnik z rzędowej szóstki na v8 i nie wiem jak to wszystko zgrać ze sobą wiem że jeszcze trzeba założyć koordynatora od v8 ale jak to podłączyć ? no chyba że ktoś to już robił to chętnie zlecę taką robote komuś kto ma o tym większe pojęcie ode mnie czekam na propozycje...
Jeżeli miałeś uszkodzony koordynator to zawieź samochód na serwis i tam zamontują koordynator nowy ( chyba że masz używkę ale rozlokowaną przez program SCANIA SDP3 ) a jeśli nie to tylko nowy i do tego potrzebujesz jeszcze kody z kluczyków znajdują się one w jednym z "breloczków" dołączonych do kluczyków (takie karteczki zalakowane) a jeśli nie to 2000...
VIN ewent. dawcy i biorcy. Wtedy można rozmawiać o konkretach. Głównie chodzi tutaj o posiadanie przez wóz koordynatora. Jeśli oba nie mają, oba będą na sterowniku S6 - to nie powinno być żadnych większych niespodzianek nie do ogarnięcia.
zamykam temat
Niestety na razie lipa, chodzą wszystkie wskazówki poprawnie, pokazuje czas z tacho, wagi na osiach, ale nie ma możliwości przypisania zegarów do koordynatora. Więc na razie stoję.
Czy jesteś w stanie zaobserwować co dzieje się z ciśnieniem paliwa w zakresie tych obrotów kiedy występuje dymienie?Masz dostęp do jakiegoś komputera diagn.? Samochód na serwisie scanii w Krakowie ciśnienie ok, dziś będzie jeszcze podmiana koordynatora.
Niema żadnego przekaźnika! Sterowanie jest poprzez mosfet ze sterownika bezpośrednio do startera. Sterownik do wymiany. Nie zapomnij o pinach! I o rozwodzie EDC od koordynatora!
Brak sygnału ze sterownika skrzyni (opticruise) i rotardera do sterowników BMS, COO i EMS na linii CAN. Czyli sterownik hamulców , koordynator i sterownik silnika nie widzi sterownika skrzyni i rotardera więc w pierw sprawdził bym wiązkę pod kątem przerw. Jednostka BWS (system adaptacji nadwozia, zabudowy), ICL (zestaw wskaźników) też zgłasza brak komunikacji...
masz uszkodzony koordynator lub jego brak tzw. ,,COO".jest to kaseta ktora zarzadza wszystkimi systemami w scani .
No to diagnostyka, może to przekaźnik, lub jakiś przewód w wiązce silnikowej na połączeniu rama/kabina, czujnik na kole zamachowym. Jeżeli wszystko ok, to EDC lub koordynator. Zawór jest sterowany z EDC. Komputer nie wyświetla bledu, więc nie ma komunikacji z lampką, bo w takiej sytuacji na bank powstał błąd w EDC.
Siłownik sprzęgła w opticruise z pedałem sprzęgła niema żadnego czujnika (siłownik jest taki sam jak w manualu ), więc siłownika nie kalibruje się, jest tylko czujnik d60 pod pedałem sprzęgła który komunikuje się z koordynatorem ( czy czujnik można skalibrować ,nie wiem ). Komunikat niski stan płynu chłodniczego , możliwe przyczyny usterki -problem...
COO 9; sygnał ze stacyjki do koordynatora. Sprawdź przewody przy stacyjce lubią się uszkodzić w miejscu gdzie " łamana " jest kierownica ewentualnie uszkodzona stacyjka.
Wymieniłem sterownik na inny używany, ale konieczne było przypisanie sterownika przez SDP3, ponieważ wyświetlał się błąd koordynatora. Po przypisaniu wszystko było jak należy
odpalasz program wchodzisz w ,,sprawdzenie i regulacja" po połączeniu z systemami klikasz OK wyświetlą Ci się po lewej stronie wszystkie dostępne sterowniki rozwijasz ,,COO,koordynator" następny będzie,, E 30 koordynator,COO" następna zakładka to COO7 lub 6 klikasz na niego.Na górnym pasku menu będzie dostępny klawisz regulacja klikasz i czekasz na...
scania błąd koordynatora scania usterka koordynatora naprawa koordynatora
schemat elektryczny suzuki swift mackie głośniki przerywacz obwodu
zawór różnicowy poziomo bat54a zasilacz
Radio Blaupunkt nie czyta płyty CD-ROM GPS Regulacja zespołu wodnego Junkers WRP11: Praktyczne wskazówki