jak odpowietrzyć układ 3 osi skrętnej w scanij 2011 r.
Dodam, że koło nr 2 to pierwsza oś prawa strona.
Witam. Ostatnio zaczęła warowiać skretna os w mojej scanii r380 2006r.Czytałem , że jest niewiele osób które potrafią w razie wymiany siłowniki odpowietrzyc i napełnić układ olejem tak jak należy. Czy zna ktoś może osobę która mógłby polecić najlepiej w woj. Podlaskim
Witam. Czy twoja scania posiada oś wleczoną?
Od 8 ton opuszcza samoczynnie wiec nie pomogłeś ale wiem, ze da się to obejść. Na Skandynawii maja takie rozwiązanie 🙂 Nie nie pomógł tylko ty nie zakumałeś co to jest i nie wiesz jak to włączyć. Tam nie trzeba nic obchodzić. Scania jest fabrycznie przygotowana na takie sytuacje i można chwilowo podnieść oś wleczoną w celu wyjechania z trudnego...
sprawdz pw wysłałem
Witam No to walcz kolego :D
Wysyłam instrukcje jak to zrobić na p.w
Najszybciej i najtaniej (jeśli problem jest tylko z samym odpowietrzeniem) to pomoże ASO Scania. I tam właśnie umów się na usługę odpowietrzania układu. Natomiast jeśli coś w układzie jest uszkodzone to jest już zupełnie inna bajka.
fajna estetyka oraz wykonanie, choć moim zdaniem dolna ława jest za słaba na 15 i pewnie po jakimś czasie wygnie się i prasa straci swoją geometrię co będzie miało istotny wpływ na jej pracę, można dospawać jakieś wzmocnienie i będzie git. Budowa prasy 80 t to nie lada wyczyn, tak pod względem technicznym jak i finansowym bo w grę wchodzą mega ciśnienia...
Pod względem zabrudzeń itd jest OK ;)
Jeśli poza tym zaworem wszystko jest ok to twój problem powinno rozwiązać programowanie ECAS za pomocą SP2. Można go po prostu zaprogramować bez zaworu odblokowującego hamulce przedniej osi.
hym, może czujnik wysokości ostatniej osi coś przekłamuje? przy jakim obciążeniu opuszcza się ostatnia oś?
Krzyżaki na wale napędowym w osi?
2/2 Błąd wewnętrzny jednostki sterującej. 10/7 Podwójny modulator, oś 2 po prawej stronie. Najpierw zacznij od ręcznego wykasowania błędów.
Jakaś historia tej usterki? Kiedy to się objawiło? Nagle? Po jakiejś naprawie? Jaka prędkość kół od momentu ruszenia?
Pytanie. Pierwsza oś jest na poduszkach?
25 - przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia oś tylna.
Witam Czy podczas wykonywania testu drogowego opuściłeś oś pomocniczą?
Ok.dzięki saron22,tak myślałem,że to wina czujnika ale koło 3 to chyba bedzie lewe 2 oś
AXLE LOAD DISPLAY (FPC 2478) A |front + rear B |rear Z |without
W załączniku to co potrzeba jak coś to pisz.Poczytaj sobie na temat zasady działania układu EBS tam się dowiesz do czego jest ten ,,czujnik nacisku osi"
Witam czy wiadomo co to była za przyczyna z tymi blokującymi hamulacmi, bo mam scanie 99r i dwa razy mi sie zblokowały hamulce prawy przód i prawa oś ciągnąc, oś wleczona i prawa strona ok, mechanicznie sprawdzalem wszystko ok, czyżby to był ten zawór EBS?
Więc wygląda na to , że masz błąd czujnika lub koła polaryzacyjnego ( zębatego pulsatora na piaście) lub okablowania lewe koło oś 4. Kody migowe nie są precyzyjne więc jest wiele do sprawdzenia.Najlepiej podłączyć się komputerem.
błędy odczytane -wszystko ok
Wyłącz celowo czujnik z jednej strony i zobaczysz, gdzie będzie błęd. Więc wiesz, gdzie jest jakie koło. Myślę, że w Scani 3 - druga oś, lewy 5 - Trzecia oś , lewy.
Witam co może być w scania p320 nie bije powietrza do końca zrzuca wcześniej nie raz i palą się hamulce na oś wleczonej co może być aps do wymiany,? Błąd aps 647
Sama oś też jest dostępna.
Jeżeli wszystkie koła widać zużycie klocków to problemem jest zbyt duże zużycie między osiami
Problem rozwiązany. Naprawa zwrotnic, oraz wymiana siłownika. Okazało się, ży były założone dwa o różnych długościach palca, mimo tego samego oznaczenia. Te krótsze są na oś tylną, a dłuższe na przednią. Dzięki za porady.
Chcesz sobie za wszelką cenę zaoszczędzić na naprawie i próbujesz w ciemno sam naprawić ale nawet nie wiesz że wymienijąc jakąkolwiek kasetę w tym aucie musisz ją dopisać do auta mało tego w przypadku kasety ELC musisz jeszcze mieć o tych samych nr lub inną zamienną i jeszcze do tego skalibrować wszystkie poziomy jazdy. Zakładaj więc starą co bnyła...
Dzień dobry. :) Czy istnieje taka możliwość, aby ustawić tak oś wleczoną w parametrach sdp3, aby była ciągle w górze niezależnie od obciążenia???
Witam wszystkich. Dołączam siędę pytania mam ten sam problem. Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Spróbuj podłączyć kabel 5 pin w miejsce 7 pinowego. Jeśli to nie pomoże to zarówno samochód jak i naczepa do podpięcia pod kompa. Podpinałeś ten ciągnik pod inną naczepę i naczepę pod inny ciągnik?
Scania nie posiada napięcia w gnieździe 24S. Podłącz w/g specyfikacji i będzie działać. (6pin???)
Objaśnienie. C162 Gniazdo 15pin. za kabiną. 1oś. jest to standard. 2oś. wykorzystałem sygnał ciśnienia hamulca (niewykorzystywany). Należy położyć nowe przewody z bezpiecznika do włącznika a od niego do wtyki C447 na pin 15 (nie wiem czemu w niektórych dawałem na 16 aby mieć na C162 pin 12). przewód od zaworu możemy wpiąć w puszkę rozgałęźną w naczepie...
Pacjent Scania Irizar 3ośka po wymianie pompy wspomagania regeneracji przekładni, regeneracji siłownika z przodu . Potrzebny ktoś kto wspomoże odpowietrzyć układ wspomagania dodam trzecią oś nie reaguje na skręt olej spokojny nie pieni się woj. Śląskie okolice Gliwic pilne.....
witam błąd ABS 91 - lewe koło oś druga , 21 - brak błędów.
kontrolka EDC Nie ma nic wspólnego z zawieszeniem(ECAS). Druga sprawa to około ile załadunku wejdzie na jedną oś? Jest to kalibrowane pod kątem zabudowy.
Witam! Mam naczepę Kogel z ręcznie podnoszoną ośką z ciągnika. Zapięta jest do Scania 124 w której niema klawisza do podnoszenia osi. Jeżeli do wtyki podam "lewy" prąd pod 6-pin w gnieździe ISO3731(24S) to oś idzie w górę, kabel spod tego pinu musi gdzieś wchodzić w instalacje Scani a następnie idzie gdzieś pod konsole w kabinie. Gdzie mogę znaleść...
Ja pytałem czy sprawdzałeś opony na tylnej osi?
Problem jest następujący posiadam Scanie 94G 260km 3 ośkę 3 oś wleczona na pusto hamuje bez problemu lecz z ładunkiem to jakiś dramat. Wciskając pedał hamulca do oporu reakcja jest delikatnie mówiąc beznadziejna. Od czego zacząć czy problem tkwi w zaworze pedału hamulca czy gdzieś indziej ?
OPIS pinów poniżej sprawdź czy masz światła wsteczne.
Przy tej konfiguracji osi zawsze oś pomocnicza musi być na dole jak robisz test drogowy.
Przy braku zbieżności cieło by je równo , a jak z przekątną osi , sprawdzał kol.
Błysnęło mi trzy razy przerwa i błyska dwa razy więc odczytałem to jako 32 i znów powtórka trzy razy przerwa i błyska dwa razy a system jest na pewno wabco d bo dostałem się do sterownika znalazłem info że 32 to odsunięty czujnik absu oś pierwsza lewy
Ta kontrolka tak jak pisałeś dotyczy braku ciśnienia.
Witam poszukuje informacji czy jest możliwość przeprogramowania obciążenia osi podnoszonej, problem polega na tym ze oś podnoszona po opuszczeniu na zegarach pokazuje 6T obciążenia a napędowa 12T .Posiadam autocoma ale niestety tam tylko można przeprowadzić kalibracje . Jest jakiś manualny sposób czy tylko serwis?
Jeżeli jak piszesz masz ABS a nie EBS. Kod 54 oznacza zbyt dużą różnice w prędkości koła lewego oś 2 w porównaniu do pozostałych kół.
oś napedowa mam jeszcze jedno forum czy idzie ja przerobić na 3+ EURO
Witam, mam problem ze Scanią 6x4. Poduszka przód i tył na prawej stronie ma mniej powietrza i jest nachylona. Jakieś informacje, ktoś posiada, gdzie i czego szukać? AI: Jaki jest dokładny model i rok produkcji Twojej Scanii 6x4? R 730, 2012 rok. AI: Czy były ostatnio przeprowadzane jakieś naprawy lub zmiany w układzie zawieszenia? Nowe poduszki na przodzie...
Witam. Jeśli w swojej skakance masz oś wleczoną to może być; zwarty lub otwarty obwód czujnika ciśnienia na osi wleczonej/ tylnej osi podnoszonej.Jednostka sterująca wykryła zbyt małe napięcie między przewodem sygnału czujnika ciśnienia ( styk 6 ) a masą podwozia ( styk 27). Oś wleczona zostanie opuszczona i nie będzie mogła być ponownie podniesiona
Witam. Potrzebuje pomocy. Tak jak w temacie nie działa samopoziomowanie i nie reaguje oś podnoszona. Co ciekawe gdy odpaliłem samochód napompował powietrze ale w ogóle się nie podniósł dopiero po wciśnięciu poziomowania. Jednak gdy chciałem opuścić oś nie nabiło wcale powietrza do miechów. Kody jakie odczytałem z ELC to 33, 51, 52. Nie jestem pewien...
Witam. Zamontowałem ledbara w Scani R z 2007r. Ledbar zasilany jest przez dodatkowy przekaźnik. Pytanie moje, czym sterować przekaźnik? Skąd wziąć 24V, po włączeniu świateł drogowych, bo ma się załączać razem ze światłami drogowymi.
Chciałbym bardzo podziękować ponieważ po złączeniu styku nr 7 naczepa opuszcza się:) Dodano po 11 Co do podnoszenia osi. po połączeniu brązowego i niebieskiego kabla nie ma reakcji dopiero po mechanicznym złączeniu(rozebrałem stycznik) os idzie w górę. więc teraz pytanie w który kabel podać plus brąz czy niebieski. Jeszcze jedna sprawa obecnie naczepa...
Sprawdź czujnik prędkości 3 oś lewa strona, pierścień polaryzacyjny, odstęp czujnika od pierścienia oraz instalację.
Witam, proszę o krótki opis tego przekaźnika, zasadniczo wiem jak działa przekaźnik ale ten ma aż 8 nóżek, mam 4 takie przekaźniki w ciągniku w którym jest dodatkowe oświetlenie i właśnie jeden z przekaźników załącza przednie lampy, natomiast reszta wygląda jakby była przygotowana, ale na razie nic nie obsługuje. https://obrazki.elektroda.pl/3070809100_...
Brak błędów VIS jest czysty.
Na mój gust czujnik ABS oś druga z lewej strony. Przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy.
A 6 koło to prawe koło 3 osi.
Witam, niedługo ma mi zjechać autko na bazę i kierowca zgłosił kilka usterek elektrycznych: 1 -Brak zasilania w dolnym przełączniku szyberdachu (nie można otwierać/zamykać szyberdachu dolnym przełącznikiem, przełącznik przy górnym łóżku działa normalnie). 2 -Padła przetwornica (15A), kierowca założył inną 24/12V, jest jednak jeden problem po cofnięciu...
Błędy 52034, 51778. mówią o zbyt dużej różnicy ciśnienia w czasie hamowania między kołami 3 i 4 czyli oś napędowa. Trzeba zmierzyć ciśnienie manometrem na siłownikach w momencie hamowania i sprawdzić czy przewody nie są załamane , może być ubytek powietrza na jednej ze stron na przewodach bądź siłownikach. 51268 ciśnienie powietrza w kole 1 ( oś kierowana...
Dwie czy trzy osie? Jeśli 3 to czy 3 oś podnoszona, skrętna? Jakie dystansy między postojami, ładunek w jedną czy 2 strony? Masa pustego auta? Ja trzyosiowym 430 konnym automatem na pusto ważącym ok 15 ton, tylko na autostradowych odcinkach zejdę poniżej 30/100km. W cyklu miejskim 39. Jak wysoka zabudowa jeśli wystaje nad kabinę to czy jest spojler?...
1231610. W Scania Multi są trzy schematy dla tego zaworu. U mnie pasowałby chyba Zawór Przekaznikowy Oś tylna 6x2A. Dodano po 2 Tak są u mnie rozmieszczone przewody jak tam. Symbol przewodu pneumatycznego wchodzący w sterowanie to BK - idzie on pod akumulatory do rozdzielacza(na nim jest 4,5), a następnie przez złącza przechodzi do zaworu hamulcowego...
Diagnostykę masz pod klapka po prawej stronie w konsoli w niej masz przyciski EDC, ELC itp. Załączasz stacyjkę wciskasz na ok 2 sekundy przycisk ELC i liczysz mrugnięcia i tutaj je podajesz.
Tak powyżej różnicy 25% na danej osi.
Mam to VOLVO już 3 lata i tylko wymieniłem pedał gazu i oczywiście filtry i oleje. I cały czas śmiga bez zarzutu. Bardzo sobie chwalę. Jeździłem też Scania i dla mnie jest totalną porażką. Jak nie wał pędny się skręcał to wałek atakujący w moście się łamał i wiecznie się zapowietrzała. Totalna masakra.
Co masz na myśli, mówiąc o ośce w obudowie filtra? Ośka filtra to ten element w środku obudowy filtra - taki plastikowy bolec, trzpień - nie wiem jak to inaczej nazwać. W każdym razie warto go sprawdzić pod kątem pęknięć, wyłamania tych łopatek kierujących strumień paliwa oraz czy oring, który jest pod tą ośką nie jest uszkodzony. Co do zaworu, o który...
blad 25 to zwarcie lub otwarty obwod czujnika ciśnienia na osi tylnej
A po wgraniu SOPSU zrobiłeś programowanie części zamiennych ICL i SMS ?? Jeśli tak to spróbuj zrobić kalibracje obciążenia osi z poziomu licznika.
Jeśli masz zwarcie to łatwo zdiagnozować,miernik do ręki i lecisz po uprzednim odłączeniu wtyki od sterownika i rozpiecie czujników(wiązka ma być wolna)Jest jeszcze jedna sprawa czy jak zawieszenie Ci wywali do góry na napedowej osi to czy miechy pomocniczej są nabite czy puste.Może być tak że czujnik ciśnienia pomocniczej osi przekłamuje(podaje wartość...
Czy ABS sygnalizuje jakieś błędy? Może to głupie ale może mieć związek np. ze sterowaniem osi wleczonej.
Witam Przejdę odrazu do problemu. Scania 124L 420KM 6x2 ostatnia oś podnoszona. VIN-4405674 Problem tkwi w pedale hamulca. Tz tak Mi się wydaje. ABS wywala błędy 8/3(o tym wiem, swoją drogą wie ktoś gdzie można kupić czujnik zużycia klocków i za ile?) 3/3 i tu jest problem wyczytałem, że to jakieś błędne wskazanie pedału hamulca w hamowaniu awaryjnym...
Sprawdź czy wychodzi zasilanie z ciągnika na naczepę może spalony bezpiecznik bez napięcia ośka się nie podniesie Dodano po 1 Sprawdź czy wychodzi zasilanie z ciągnika na naczepę może spalony bezpiecznik bez napięcia modulator nie wysteruje osi
Prawdopodobnie zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia osi wleczonej/ podnoszonej.
Kolego Darfur5 (Scania w tym roczniku ma tylko w przedniej piaście łożysko kompaktowe , lub w osi dodatkowej) , myślę że ze Scanią kolega trochę mało miał styczności.
Jak auto wróci z trasy jeszcze raz spokojnie wszystko sprawdzę. Ale tez skłaniam się do problemu z kasetą Ebs. Jej wymiana na inna używana wymaga dodatkowych operacji? Parowania z innymi modułami itp. Saron22 w twoich przypadkach tez losowo gubiło wskazania czujników osi tylnej?
Są 2 krzyżaki, jeden przy przekładni, drugi wyżej, podnieś oś i pokręć bez palenia silnika, jeśli wyczujesz jakieś przycięcia, to wina krzyżaka-ków, możesz je też poszarpać na lewo i prawo , zobaczyć, czy jest luz i rdzawe wycieki.
najlepszym odbiornikiem jest vci wraz z programem sdp3 ale to nie jest tania sprawa
Cześć znikło mi podświetlenie deski rozdzielczej w Scanii 124 400 - wcześniej pulsowało. Może ktoś wie, na których pinach jest podane zasilane lub jaki przewód w wiązce po stronie kolumny kierowniczej zasila? Podejrzewam tą wiązkę. Ale mogę się mylić.
lepiej zacząć od rzeczy najprostszych czyli czujnik położenia rama - oś , należy zdjąć go z mocowania i ręcznie przestawić dźwignie o kilka stopni w dół i górę , no i oczywiście kody błędów dla ELC jeśli takie są
Nie wiem czy w DAFie się da ale jeśli się da to proponowałbym wprowadzić ponownie nastawy podstawowe takie jak poziom minimalny, maksymalny oraz poziom jazdy. W przypadku Scanii ta procedura pomaga.
Retarder jest do wyciągnięcia i roboty, usterka jest mechaniczna. Uszczelnienie i jakiś kołek klin ścięty. Retarder można pod tym kątem sprawdzić na krótko: zasilasz powietrzem przez dmuchawkę przewód do tłoka kondensatora i przewód sterujący z elektrozaworu proporcjonalnego, oczywiście kliny pod przednie koła, tylna oś w górę i włączasz 3-4 bieg i...
Witam. BMS 26563 Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 (prawy tył) Usterka: Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zniekształcone koło nadajnika impulsów. •Usterka...
Moduł sterujący wykrył nieprawidłowy opór w przewodach łączących czujnik koła T14, prawa oś 2, lub w samym czujniku T14. to jest kod 115 jezeli dobrze odczytałeś bo kodu 15 niema na początku się przedstawia jaki abs
Na pewno jest to kontrolka od ABS?? Nie jest to czasem ABS1 lub jakas inna kontrolka ktora jest wmontowana nie w tym miejscu?? Co z kontrolka okladzin?? Dziala, jest sprawna?? Okladziny sa rowne na poszczegolnych osiach??
Witam, to mój pierwszy post na Waszym forum, mam problem z kodami błędów, nie umiem zdefiniować, co oznacza jaki kod i co z tym dalej zrobić, żeby dokonać naprawy. Proszę o pomoc :) EMS 1888365 : aktywne: 5125 5729 11180 ( dymek raz miga, raz świeci ciągle) nieaktywne obecnie, ale występujące: 135 ( wiem, że chodzi o ciśnienie paliwa ) 5126 5658 5703...
czyli podsumowując tak naprawde nic sie nie robi wystarczy zaczac unosić kiper i ośki powinny same sie opuszczać ? Ośki się nie opuszczają, to zawieszenie się opuszcza poprzez wypuszczenie powietrza z poduszek, a po odciążeniu 1 ośka się podnosi . I w odwrotna strone kiedy skrzynia opadnie podniosą sie ? W nowszych naczepach tak , w starych dziadach...
Twierdza ze problem tkwi w naczepie a dokladnie w czujniku ktory stwierdza obciazenie ladunku na naczepie.. na pusto widzi ladunek dlatego ostro hamuje ale to tylko ich teoria. Jest to możliwe dlatego pisałem co trzeba sprawdzić. Czy podczas diagnostyki sprawdzono czy parametry hamowania są zgodne z tabliczką? Testy ciśnieniowe zrobione? Pomiar faktycznych...
Sprawdź czujniki prędkości na przedniej osi, szczelinę czujników czy nie za duża, jaką mają oporność ich instalację. Sprawdź również instalację oraz dwa zawory abs na tylnej osi.
Wachacz (ramię równoważące) osi podwieszanej (wleczonej, podnoszonej) Dla zorientowanego sprzedawcy wystarczy.
Flash code: 7/2, 8/2, 9/2, 10/2, 11/2, 12/2 7/2 Left-hand wheel, axle 4 Fault: Fault in ABS sensor/pulse wheel or wiring. Cause: The control unit has detected that signals from the wheel sensor are missing at speeds above 18 km/h or that the signal from the wheel sensor exceeds 40 km/h when no speed is recorded by any other wheel sensor. Remarks: ABS...
Po pierwsze musisz ustalic czy problem jest z samochodem czy z naczepa. Jesli chodzi o Scanie to sprawdz czujnik obciążenia dla tylnej osi. Odczytyałeś błędy z EBS??
Tak, to ten.
Witam. Na pokrywie skrzyni biegow jest cylinder od połówek, Zdemontować i sprawdzić czy pracuje prawidlowo (usterka stnchronizatora). Jesli nie to wina jest w przełączniku potwierdzenia na pokrywie na końcu wałka (patrząc na oś tłoka przełączającego polówki) albo w przewodach. Kod 53 to jest od zakresu 1-6 7-12 nie ma wplywu na co drugi bieg.
Zabawiłem się programem SD2 w funkcji demo wybrałem układ ABS Bosch CP12 wpisałem kod błędu ,który podałeś i wyszło,że to problem z czujnikiem ABS,oś numer dwa czyli napędowa lewa strona. Dodano po 18 To powinno Ci pomóc :D powodzenia.
Fotka nr 1/ Zawór odcinający dawkę paliwa zaciął się. Masz pewnie problem z gaszeniem. Sprawdź czy są jeszcze jakieś błędy w EMS.Fotka 3/ Zawór sterujący oś tylna str. prawa ma zwarcie do masy lub zwarcie na przewodach. Fotka 2/ Dwuobwodowy układ kierowniczy ; sygnał z drugiego dwuobwodowego układu kierowniczego jest nieprawdopodobny w stosunku do prędkości...
Witam. koledzy a BMS 26564? Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka: Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka...
Dzieciak kuzynki jeździ autobusami w małym mieście a jej mąż w dużym. Pierwsz raz słyszę o bieznikowaniu opon w autobusach miejskich. Z tego co wiem to nawet w MZA śmigają ile opona da i dopiero wtedy wymieniają. Sądzicie że miasto oszczędza na bezpieczeństwie i opony idą do regeneracji? Ile km można przejechać na jednej oponie załodowanym tirem? Pytam...
O ile dobrze cię odczytałem to masz błąd 15 - czyli ; zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia tylnego mostu. Następny 27 - czyli; obwód otwarty lub zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia osi podnoszonej .
scania scania czerwony scania czujnik doładowania scania scania numery błędów scania
rezystor rozładowujące singer ścieg przewody turbo focus
odkurzacz przemysłowy bosch odkurzacz przemysłowy bosch
Jak wyeliminować buczenie w Sony STR-DH790? Kondensator do odcięcia 800Hz w głośniku 8Ω