Prosze o schemat ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy scani 4 hpi 470km rok 2001. Z góry dziękuje.
Witam kolegów chciałbym sie dokształcić w temacie regulacji zaworów i pompowtrysków scania 410 xpi / zawory w kolejność i luzy zrozumiałe , tylko co z pompowtryskami ustawia sie takze ? prosze o wskazówki
witam jeśli ewentualnie można by poprawić ssący na 0.45mm a wydechowy0,70mm tak dokładnie ;) [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... regulacja zaworów
Dziękuje za opis błędów
Poszukaj na forum było pisane kilkukrotnie ,,regulacja zaworów scania hpi"
Witam. Jeśli kręciłeś tą wystającą śrubą koło zbijaka pod zaworem to kręciłeś tak naprawdę reduktorem ciśnienia . Wkręcają ją zwiększałeś ciśnienie układu ręcznego (ciśnienie powyżej 8,5bar) i stąd ten błąd . Podejrzewam że przyczyna tkwi w wysprzęgliku :) dość często się z tym spotykamy. Ale moge się mylić...... Co do kręcenia regulacjami przy zaworze...
Producent zakładał dwa rozwiązania albo pilot albo przyciski. W pierwszej wersji jest elektronika sterująca i wyprowadzenie na pilota a w drugiej wersji tańsze rozwiązanie bez elektroniki przyciski oraz zawory elektromagnetyczne z mechanicznym zaworem regulacji poziomu.
Witam . Nie ma znaczenia który wtrysk zamontujesz na cylindrze. Dodano po 4 Pamiętaj by nie pomylić przewodów elektrycznych( jeśli to jest układ PDE ) na cylindrach 3 i 4 , bo będzie kulawił. Dodano po 2 Oczywiście zawory i wtryski wymagają regulacji .
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Witam samochód u nas dwa lata bez problemów. Do czasu a mianowicie samochód zaczął okropnie kopcić na biało z początku niewinnie a od miesiąca walka trwa a mianowicie: Na początek "zrobione" wtryskiwacze, nowe filtry zawór na listwie i filtrze paliwa oryginał Scania oczywiście regulacja zaworów i wtryskiwaczy. Nic nie dało samochód kopci. Kolejna diagnoza...
SCANIA R 420 2005 R.PROBLEM Z KOPCENIEM.WYMIENIONE FILTRY SCANIA SERWICE,WYMIENIONY PRZEPŁYWOMIERZ MASOWY,WYMIENIONY CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA ,REGENERACJA CZERWONEGO ZAWORU,REGENERACJA BANKÓW PALIWOWYCH WSZYSTKO W SERWISIE,REGULACJA ZAWORÓW I POMPOWTRYSKÓW,TURBO OK. TORBOCOMP OK.,ZAWÓR EGR OK. ZWĘŻKA WENTURIEGO,WYMIENIONA WRAZ Z USZCZELNIENIEM...
co mnie też zadziwiło - nie ma pilota do poziomowania tylko klawisze do regulacji pod kierownicą z lewej stron. Bo nie musi mieć pilota, to układ na kilku elektrozaworach i zwykłym zaworze samopoziomującym.
Regulacja tego zaworu odbywa się za pomocą wymiany podkładek o różnej grubości. Ale jeżeli szwankuję ten zawór to może dla tego że się rozkręcił tłoczek od blaszki lub wyrobiła się tuleja prowadząca.
Witam. Ponownie mam problem z klimatronikiem w Scani r 380 2008 r, temperatura na wyświetlaczu 22 stopnie a załącza się klima i mrozi w kabinie zamiast ciepła dmucha zimne, gdzie szukac przyczyny? Odłączyłem sprężarkę żeby szło w kabinie wytrzymać, teraz leci letnie zamiast ciepłego a jeżeli ustawię na hi to dmucha gorące. Czy miał ktoś juz taki przypadek?...
Jeśli masz taki zawór to go wymień i ciągłe podnoszenie i opuszczanie delikatne zniknie. sprzedajemy.pl/zawor-regulacji-wysokosci...
Instrukcja dla silników 5 cylindrowych z pompowtryskiwaczmi PDE 1-2-4-5-3 zawory (TDC Down,144,288,432,576) 2-4-5-3-1 pompowtryski Cykle co 144 stopnie Zaczynasz od Tdc Down na 1 cylindrze (2 zawory luźne) w dolnym okienku. Ps. Mam nadzieję że dobrze
Witam, chciałbym wyregulować pompowtryski i zawory w Scanii R420 HPI z 2006 r, potrzebuję kolejność i siłę dokręcenia Nm i stopnie. Z góry dziękuję.
Witam. Potrzebuje schemat elektryczny klimatyzacji. Czujnik w skraplaczu i kostka wraz z pinami nowa. Kabina najprawdopodobniej po przekładce (klima jest manual, regulacja temperatury nawiewu na cięgnie a przy zaworze nagrzewnicy jest kostka od zaworu "elektronicznego") włącznik AC podświetla się po włączeniu, ale dalej niestety nie wiem jak idzie instalacja.
witam mam problem z hamulcem w scania 124 rok 99, od początku słabo hamuje a teraz ściąga ja na prawo przy hamowaniu dlatego że lewa cała strona słabiej hamuje, co może być przyczyną czy to jakiś zawór czy regulacja siły hamowania? co zrobić? prosze o podpowiedź jeśli ktoś miał taki problem.
Jakbyś miał w posiadaniu SDP 3 w sprawdzenie i regulacja jest tam opcja testu poszczególnych cylindrów która dużo by powiedziała o kondycji twojego silnika.
Turbinka ma pół roku, kupiona w serwisie scani, zawory i pompowtryski po regulacji. Myśle że to szczelność doładowanego powietrza będzie przyczyną, ale nie wiem jak to sprawdzić :?:
Pierwszy błąd to;silniczek recyrkulacji. Uszkodzone przewody lub złącze, przerwa lub zwarcie do masy.Błąd ten pojawi się też gdy klapka recyrkulacji zatnie się z jakiegoś powodu np.coś ją blokuje , ogranicznik lub inny nie pożądany przedmiot.Drugi błąd to zacięty zawór wodny lub uszkodzony w nim czujnik położenia.
Elektrozawór sprawdzony wyciagłem go i kreciłem potencjometrem w kabinie nie działało nic... Odłaczyłem elektrozawor przyłożylem kable od akumulatora zawór działa... I moje pytanie... Teraz może blokować jakiś czujnik czy potencjometr od regulacji? I jak sprawdzić ten potencjomtr czy dobry?.
Dzięki, a co jeszcze można sprawdzić przy wysokim spalaniu, zawory zrobiona regulacja filtry wymieniane na bieżąco. Pompowtryski trzeba wyciągnąc do regulacji? Przebieg 700 tys km turbina nie robiona nigdy auto jest słabe i nie kopci
Witam W tym modelu i z tego rocznika siedzi knorr EBS2.2 w scanii nie występuje taka regulacja ciśnień jak podał kolega saron22 więc zużycie klocków nie wpływa na ciśnienie robocze.Prawdo podobnie masz uszkodzony zawór EBS-u.Ale to trzeba sprawdzić tak jak koledzy pisali wcześniej podpiąć pod SD2 i zrobić symulację z wpiętymi zegarami i porównać ciśnienia.Możesz...
Zamieniłem zawór w filtrze paliwa na inny używany z drugiego auta i dokręciłem trzpień w obudowie filtra choć i tak jest lekko ruchomy na boki i ciśnienie po zgaszeniu auta trzyma około 5 czyli ok. Po jeździe próbnej pracuje równo ale moim zdaniem nie ma ducha . Inne auto bez naczepy po wciśnięciu gazu w podłogę na najwyższym biegu wciska w fotel a...
Witam, mam problem z osuszaczem i podstawią. Wymieniana podstawa wraz z wkładem osuszacza bo stary zestaw nie nabijał wystarczającego ciśnienia w układ, przepuszczał powietrze. Po wymianie podstawy wraz z nowym wkładem osuszacza, nabija powietrze ale spuszcza powietrze zaworem bezpieczeństwa. Co może się dziać, czy jest jakaś regulacja by spuszczał...
witam, 1sza os sterowana jest z pedału hamulca tzn. ile wciśniesz tyle pompnie w siłowniki, natomiast 2ga sterowana jest na podstawie regulatora który zamontowany jest pod siodłem , owy zawór często się zapieka, łatwo sprawdzić czy tak jest odkręcając pokrywkę od spodu zaworu i sprawdzić czy pracuje ewentualnie też można go nieco podkręcić . Dodatkowo...
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki) co za ironia :) a gdzie Ci wymienali ten EHAP.....?? to jest komplet zawór z cewką.. więc jak tylko mogli wymienić Tobie jedną część..?? no właśnie! Dodam tyle że zakres działania zaworu jest niewielki a jego regulacja odbywa się podkładkami regulacyjnymi co 0.1mm od 0,2-2.00mm. W warunkach "p.w/w...
4788 Zasilanie paliwem cylindrów. Zbytki niski poziom napięcia do sterowania zaworem elektromagnetycznym ilości paliwa do tylnego zespołu cylindrów 4-6. Przyczyną usterki może być uszkodzony akumulator lub usterka w zaworze elektromagnetycznym. Mogła także wystąpić wewnętrzna usterka jednostki sterującej. W wyniku usterki wyłączono podawanie reduktora....
Jak już wiesz, że wszelkie nastawy dokonuje się w programie, to co się tak tej regulacji przyssałeś. Pedał hamulca ma te wartości na stałe przypisane fabrycznie jako charakterystyczne i są one wklepane (względnie w razie wymiany trzeba je wklepać) do pamięci jednostki EBS z numeru znajdującego się na zaworze. Wartości testowe pedału hamulca 0.3-4.5V/4.6-0.3V....
regulacja scania scania regulacja regulacja hamulec scania
parametr maszynowy aparat zacina telefon thunderbird kopiowanie
korektor graficzny podłączenia restart reset
EPROM 3925A w Chevrolet Impala - Identyfikacja i Problemy Punkty masy w Mercedes-Benz W163 - lokalizacje