Mam problem z Opticrusie w Scanii 2004 r. Jak skrzynia jest zimna wszystko działa, po przejechaniu 50 -100 km zanikają biegi. Automat próbuje włożyć bieg ale się zawiesza między jednym a drugim, słychać działanie siłowników ale bez efektów, wybieram biegi od 1-12 i po 10 min czasem jakiś wskoczy. Naprawiony siłownik wzdłużny ( wymienione oringi i simeringi...
Przede wszystkim jaki przebieg aktualny i jak długo auto jeździło na nowym sprzęgle, nie wiem też jak sprzęgło wyglądało, to znaczy-czy było przypalone, niska tarcza itd Sprawdź siłownik sprzęgła, jest z lewej strony. Nie sadze ze to skrzynia biegów, akurat GSR 900 jest bardzo udana, napisz więcej to na pewno będziemy mogli ci pomoc.
Problem rozwiązany. Elektrycznie wszystko było w porządku, uddało się podmienić siłowniki i czujnik halla. Ręczne podawanie powietrza z kompresora ok 9bar przesuwało siłowniki, natomiast elektrozawory mają chyba mniejsze cisnienie i nie podołały temu. Sprawdziło się to co opisał szaman108 ;) Po rozkręceniu siłownika wzdłużnego był ukruszony wałek i...
Witam mam problem ze skrzynią biegów. Po wymianie sprzęgła ( odpinaniu kostek ) wyskoczył komunikat usterka skrzyni biegów, diagnoster pokazał błąd 50170, potem 50160 (C3F0) da się to usunąć Ale po wyrzuceniu D problem wraca. Podejrzany jest siłownik wysprzeglika bo w momencie wrzucenia D on wciska i od razu się cofa no i wyskakuje błąd. Jest to skrzynia...
Wykopałem tylko takie coś co by miało sens,kiedyś miałem przypadek z autobusem scanii na zabudowie irizar sprzęgło szarpało wymiana płynu w siłowniku znacznie poprawiła pracę.
U mnie w autobusie jest skrzynia Scania 10-cio biegowa z pozycjami: R low/ R high potem 1/2 3/4 5/6 7/9 8/10 z jednym siłownikiem w przystawce połówek (podobno skrzynia od jakiejś wersji 250 KM). Również miałem problem z wyskakiwaniem dolnych biegów. Okazało sie że pogrubiona część sworznia tłoka opierała się o obudowę przystawki połówek co powodowało...
Witam. Mam problem ze skrzynią Opticruise w Scani 144 530 2000r. Otóż nie zmienia biegów z 6 na 7 ,tzn przy próbie zmiany słychać ulatujące powietrze z siłownika wyb. wzdłużnego, czasami przy dziesiątej czy dwudziestej próbie uda się przełączyć na wyższe. Dodam, że przewody elektr. sprawdzone, siłownik wzdłużny wybieraka zrobiony, czujnik Halla sprawdzony...
Opticruise. Stare rozwiązanie. Sprzęgła używasz tylko do ruszenia i zatrzymania pojazdu. Skrzynia jest zwykła manualna ze zmienionym wybierakiem. Biegi wybierają siłowniki pneumatyczne sterowane z ECU skrzyni. moim zdaniem to jest jakiś pół altomat Tzw. semi-automatic. Co do jazdy na takiej skrzyni.... No cóż, kwestia przyzwyczajenia.
Wyrzuca wsteczny przy próbie włączania , nie można utrzymać lewarka . Wyrzuca również po odłączeniu lewarka , zastanawiam się czy problem nie leży w samym wybieraku .
Mam problem ze skrzynią biegów w scani 144 460 6x2. Do góry biegi idą fajnie, redukcje też płynnie lekko, problem jest gdy zbijam z górnej skrzyni na dolna czyli z 4 na 3, bieg wchodzi ale słychać zgrzyt. Na górnej wsteczny wchodzi zawsze a na dolnej skrzyni czasem nie wejdzie, tzn bieg wchodzi ale nie ciągnie, słychać jakby się coś w skrzyni kręciło...
Witam mam problem z osią wleczoną skrętną wymieniłem dwa siłownik ten główny i tylnej na nowe w serwisie scani okazało się że po miesiącu rozwalił się tylni serwis powiedział że to coś z tym tylnim było nie tak to znowu wymienili tylko że teraz po jednym dni znowu się rozwalił już nawet serwis scani nie wie o co chodzi. Może ktoś miał taki problem i...
Witam! Mam problem ze skrzynią biegów w Scani 114, skrzynia 6 z połówkami, problem polega na tym że po przełączeni przycisku na dół odrazu przbija na dolną skrzynie i słychać zgrzyt. Skrzynia miała wymieniane wcześniej synchronizatory 1/4 i, przed remontem ten problem nie występował prosze o odpowiedź co to może być gdzie szukać usterki? pozdrawiam
Witam. Mam problem z 1 biegiem oraz biegiem wstecznym, mianowicie po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła powstaje stuk i auto nie jedzie, tylko dochodzi hałas ze skrzyni (delikatne zgrzytanie). W momencie tego zdarzenia lewarek pozostaje w tej samej pozycji nie odskakuje, po ponownym włączeniu biegu auto jedzie normalnie, sytuacja ta ma miejsce tylko...
No właśnie tam gdzie leci, tak na zdrowe rozumowanie.Przetarty przewód , luźne złącze, nieszczelny/ niedokręcony odpowietrznik itp.Siłownik masz zamontowany na zewnątrz skrzyni czy na wałku wewnątrz obudowy sprzęgła? Bo w tym przypadku może lecieć sam siłownik.
GMS 50150; sprzęgło,żądanie położenia sprzęgła nie odpowiada założonemu położeniu. 50050;jednostka ECA usterka elektroniczna , usterka wewnętrzna sieci CAN.50160;siłownik w obudowie sprzęgła, nieprawidłowy ruch.Najpewniej jednostka ECA do wymiany.
Witam Jak skrzynia,manualna czy OPC?
Niski półbieg Brak potwierdzenia ukończenia ruchu. Podzespoły lub wiązki przewodów mogą być uszkodzone lub poluzowane. Mogła wystąpić usterka mechaniczna. Brak informacji o włączonym biegu lub informacje te nie są rozpoznawane przez układ. Ten kod usterki nie jest rejestrowany podczas postoju. Jest rejestrowany, gdy czas na wykonanie ruchu zmiany biegu...
No i brawo Ty :D 11060 Przekroczenie limitu czasu (Time Out) odebrania komunikatu z układu BMS. Ten kod jest rejestrowany w przypadku zaniku lub braku jednego z komunikatów CAN oczekiwanych z układu BMS. Zanik komunikatu TC1 powodujący nieprawidłowe działanie. Na przykład koła napędowe mogły utracić przyczepność na śliskiej nawierzchni, co spowodowało...
Generalnie ta dokumentacja wystarcza, można zdiagnozować manualnie wyświetlając błędy. Co do schematu elektryki to raczej na piechotę. Póki co nie znalazłem takowego. Zrób diagnozę i wstaw numery błędów zobaczymy co się dzieje. Może jest uszkodzona mechanicznie koniec tarcz, rozsypany kosz, nieszczelny któryś siłownik, zapchane filtry, za mało oleju....
Za przerzucanie biegów parzystych na nieparzyste i odwrotnie odpowiedzialny jest siłownik połówek czyli ten pojedynczy na górze skrzyni w okolicach pokrywy wybieraka. I to tym tropem powinieneś iść. Za potwierdzenie półbiegów wysokich i niskich odpowiadają czujniki potwierdzenia odpowiednio B43 i B44. Zamień czujnik B43 z B44 i zobacz czy nie znikną...
Witam, sprawdź wybierak czy nie rozpadło się zabezpieczenie wałka . Wygląda to jakby blokowało ruch skrajny prawy. Ewentualnie podaj błędy OPC. Może być problem z cewką ewentualnie uszczelniacze na siłowniku przesuwu , nie słychać żeby uciekało powietrze w momencie wkładania biegu?
Witam, problem polega na tym ze nie można wrzucić biegów parzystych na manualu lub automacie to samo. Biegi nieparzyste przerzuca. . Najgorsze jest to ze nie ma żadnych błędów. czy może ma ktoś schemat do 895 R opticruise ? przy zabraniu się do sprawdzenia na bazie wrzuciłem manualnie 4 bieg i po ruszeniu go wyrzuca ,ponadto sprawdziłem że za to jest...
Przyczyną byla woda w siłowniku ktora zamarzla i powietrze nie btlo w stanie wbic biegu
Jako że chodzi o taki sam autokar z tą samą skrzynią biegów to nie zakładam nowego tematu. Problem polega na tym że zaczyna wariować sterowanie biegami comfort shift np. gdy zaczynamy po kolei wkładać biegi wszystko idzie płynnie w pewnym momencie gdy np wkładamy 6 na wyświetlaczu miga na zmianę 4 i 6 siłownik cały czas przerzucają jak by nie wiedział...
Miałem kiedyś podobną sytuację i docisk był pęknięty w dwóch miejscach, sprawdź w ogóle co jest zalane w skrzyni tzn. konsystencja, przez wziernik z skrzyni sprawdź grubość tarczy i obejrzyj docisk. Jeśli to jest pełen automat Scanii to na siłowniku jest elektronika którą się adaptuje komputerem. Pozdrawiam WiMM
Nie ma żadnych błędów, przynajmniej na desce. Który to przekaźnik? Gdyby mi ktoś nakreślił w skrócie drogę od lewarka do siłownika, wiele by dało.. Wiem, że czujnik prędkości dla tacho, też ma w tym udział.
Na czujniku :56.6 ohma Na kablu dochodzącym do sterownika: 57.1 ohma Temp ok. 0 st Dodano po 1 Zamieniłem czujniki ze Scanii kolegi. Pomogło. Błąd niewystepuje.. ale Scania nie chce przełączać biegów. Po przełączeniu na D próbuje wbić bieg. Słychać ciągle powtarzający się dźwięk siłownika pneumatycznego który próbuje przesunąć wybierak. Za którymś razem...
Tak jak napisałem na początku , wymień siłownik sprzęgła ten duży przykręcony do skrzyni (na 3 lub 4 śruby zależy od wersji) i bioderko przestanie boleć ;)
Tak wszystko chodzi elegancko. Fakt faktem wymieniłem oringi tłoczysk wysokiej i niskiej skrzyni . Oringi plus cylinder polbiegów ,oringi siłownika ruchu podłużnego ,3 cewki oraz 4 wtyki przyłączeniowe do cewek. Odnośnie tych oringow mam pytanko czym je smarujecie ? Ja użyłem smaru sylikonowego i chyba był to dobry wybor , kiedyś używałem wazeliny technicznej...
Sprawdź też zasilenie powietrza. Być może jest za niskie ciśnienie. Jeśli jest dolna skrzynia to znaczy ze sterowanie elektryczne jest sprawne . Możliwe ze usterka jest mechaniczna. I trzeba będzie rozebrać reduktor. Sprawdź też czy nie jest uszkodzone uszczelnienie w siłowniku pneumatycznym.
Witam . Jak w temacie mam problem ze Scanią, przy zimnym silniku wszystko działa poprawnie gdy się dość mocno zagrzeje ma problemy z przerzucaniem skrzyni góra/dół, skrzynia zostaje bez biegów. w pobliskim serwisie pneumatyki wymienili zawór-cewkę odpowiedzialną za przełączanie oraz uszczelnienia na siłowniku. elektrycznie myślę że jest wszystko ok...
Witam. Mam problem ze skrzynią biegów w Scani 124L 420KM. Mianowicie gdy próbuje przełączyć biegi na "dużą skrzynie" nic się nie dzieję. Wymieniałem elektrozawór oraz oringi na siłownikach. 0 efektów, dalej to samo, sprawdzałem także napięcie na elektrozaworze (24,8V). Gdy rozłączę czujnik przy wale zostaje górna skrzynia, a gdy go podłączę zostaje...
Witam, robiło się kiedyś takie rzeczy ale z Opticruisa na manual . Było takie nastawienie, że manual jest najlepszy. Kto by pomyślał , że 20 lat później będzie odwrotnie. Przeróbka na manual jednak jest mniej kosztowna niż na odwrót. Tak jak kolega wyżej napisał wszystkie sterowniki EDC,EBS-u RETARDE-a GMS-u i COO muszą byś przypisane pod skrzynię OPTICRUISE....
Witam Test skrzyni biegów inicjuje się przyciskiem diagnostycznym Podzielony jest chyba na 4 etapy. Jest test sygnałów od czujników w kabinie czujników obrotów, czujników na skrzyni, test siłowników, Wszystko jest wyświetlane na panelu nad zegarami. Zatwierdza się naciśnięcie przycisku diagnostycznego a wykonuje manetką (test przełączania)
To zmień mechaników. Jeśli na postoju biegi wchodzą a w czasie jazdy nie to winne jest tylko i wyłącznie sprzęgło. Ale sprzęgło to nie tylko sama tarcza. To jest jeszcze koło zamachowe, docisk, siłownik hydrauliczny oraz pompka. Układ jest dobrze odpowietrzony?? Dobrze jest jeszcze pousuwać luzy na dźwigni zmiany biegów oraz wszystkich wodzikach idących...
1 to pierwszy bieg na niskiej skrzyni i na niskiej połówce natomiast 5 to trzeci bieg na niskiej skrzyni i na niskiej połówce. Zacznij od sprawdzenia oringów na wybieraku, oraz cewka i siłownik od półbiegów. ewentualnie czujniki potwierdzenia. te 2 na górnym deklu oraz wiązka do nich/ chociaż stawiam raczej na wybierak/ Czy nie słuchać uciekającego...
Witam wszystkich panowie mierzę się z takim problemem Scania r420hpi opticruise bez pedału sprzęgła przebieg 1050000km od samego początku była bardzo czuła na pedał gazu coś jakby strzelał że sprzęgła przy ruszaniu ale z odrobiną wprawy da się z tym żyć gdyż nie pomogły próby zsynchronizowania skrzyni z silnikiem podpowiedzieli mi że może być to wina...
Jest jeszcze siłownik przy skrzyni. Wygląda, że układ jest przypowietrzony, lub płyn nie dociera ze zbiorniczka do pompki. To dotyczy miękkiego pedału, twardy, to problem zasilania powietrzem serwa (APS), ale nie do końca, bo zdarza sie uszkodzenie przewodu biegnącego do pompki, który ma uszkodzenie wewnątrz i blokuje się przepływ (pobliże wlewu oleju)...
Nie Wiem jak jest zrobione wysprzęglanie w opti cruise, ale w zwykłej skrzyni twarde sprzęgło często oznacza rozłączenie łożyska oporowego od słoneczka. Cylinder siłownika wypełnia się cały olejem i jest twardo. Wystarczy zdjąć wziernik na górze obudowy sprzęgła i wszystko widać.
Jak idą kable od lewarka? Jeden idzie do gniazda przekaźnika a drugi? na oryginalnym przekaźniku jest wszystko opisane. Jeśli jesteś dobry w scani to mam robotę szybkom dla ciebie. Przerobienie sops z 4x2 na 6x2 auto składak po wypadku składane z czterech. To powinno na złom iść, a nie kombinowanie. Zrobić się da, ale nikt zdrowy na umyśle się pod...
Czesc swojego czasu wywiązała się między nami rozmowa N temat częstszych wymian filtrów i oleju. Jak widzisz serwis sprzedaje auto z prawidłowym czasem wymiany oleju. Czyli co 90 tyś km Tak jak zaleca producent. W okolicach tego przebiegu 1 dpf do wymiany 2 jeżeli to skrzynia scanii ciaknaca obudowa pompy - ale może być już naprawiony tylko one wychodziły...
wyglada na to jakby problem byl z podluznym ruchem wybieraka do tylu. Za podluzny ruch wybieraka odpowiada silownik ktory znajduje sie po prawej stronie skrzyni biegow i jest umieszczony podluznie wzgledem skrzyni. Steruja nim 3 elektrozawory V22, V23 i V24 ktore znajduja sie w 11 elementowym zespole zaworow znajdujacych sie na lewym boku skrzyni biegow....
W standardowym zamku "dokładanym" jest pięć przewodów do siłownika sterującego. Dwa na przemian podają +,- i na odwrót -,+ do silnika . Trzy kolejne to masa do przełączników sterujących i dwa wyjściowe z tych przeł do centralki, która steruje czasem zadziałania silniczków. Musi być centrala bo by szlag trafił silniczki. Sprawdż centralkę, są w niej...
Wczesniej pracował poprawnie lecz swieciła kontrolka i oprucz kodu konf nie generował błedów ,po wykasowaniu kontrolka gasła i po 15 min jazdy zaswiecała sie ponownie a z zaworu sterujacego wyżucał olej .Wymieniłem akumlator cisnienia (z powodu wżerów na gładzi cylindra akumlatora) nie przepychał tłoka po wcisnieciu diagnostyki ret,teraz przepycha i...
To jest zwykła pompa P8000 z regulatorem RQV..K (0 402 9x6 014) za regulacje odpowiada silownik z gumowa membraną tzw. LDA, która często dziurawi się ze względu na przewód prowadzony tylko do dołu, oraz krzywka korekcji ściśle współpracująca z regulatorem odśrodkowym z trzema spręzynami. Niewielkie pokręcenie jednej ze śrub i pojawia się dym no i "moc"...
14000 Ruch poprzeczny w lewo Opis Brak potwierdzenia ukończenia ruchu. Przyczyna Mogła wystąpić usterka lub poluzowane połączenie w podzespołach albo wiązce przewodów. Mogła wystąpić usterka mechaniczna. Uwagi Brak informacji o włączonym biegu lub informacje te nie są rozpoznawane przez układ. Ten kod usterki nie jest rejestrowany podczas postoju. Jest...
Auto odebrałem we wtorek. Po złożeniu zostały cztery śrubki, zamieniono też dwie wtyczki. Siłownik w układzie EGR podłączono pod czujnik spalin, a czujnik spalin pod tą od siłownika. Po odpaleniu silnika i podłączeniu komputera się mechanik zorientował i podłączył prawidłowo. Czy mogło się coś uszkodzić? Turbina dalej jest za bardzo doładowana, gwiżdże...
Ok dzieki koledzy popsrawdzalem i mialem przerwe w kablach dodatkowo jeszcze siadly mi silowniki
Odkrec przewody z tylu co ida elektrozaworu mala/duza skrzynia czy idzie powietrze jak przerzucasz. Jezeli idzie to sprawdz silowniki w tych puszkach z tylu czy dasz rade je wcisnac lub wyciagnac. Bedziesz wiedzial czy planetarka do remontu czy problem ze sterowaniem. Ogolnie jakby byl problem ze sterowaniem to powinna zostac na duzej skrzyni ale mogl...
scania siłownik siłownik scania scania skrzynia
oporność głośnik wymiana kondensatorów zasilacz kocioł grzać kaloryfer viessmann
interfejs diagbox interfejs diagbox
Starmix iPulse L-1635 – brak reakcji w trybach 0/I/IR/AR, diagnostyka zasilania i sterowania Czujnik położenia wału Hyundai Sonata 2.0 CRDi D4EA – lokalizacja i wymiana