Podzwoń sobie- ASO jest bardzo drogi. Tysiąc zł, to wstęp do gry, w tym diagnostyka (330zł) Jeśli diagnostyka nic nie znajdzie, zaczyna się szukanie po kolei. Czasem 5000zł załatwi sprawę, ale rzadko. Każda robota ma przewidziany czas, za który musisz zapłacić. Czasem zrobią coś w czasie 10 min. co kosztuje 1 godz. ale też czasem robią coś 5 godzin-...
kolego u mnie powodem tego błędu był wieniec zębaty lekko wyłamane dwa zęby i przez to błędne odczyty z czujnika
https://obrazki.elektroda.pl/9056301300_... Dodano po 1 Do sprawdzenia zaworek odcinający paliwo" I " oraz te cztery na zacinanie sie
Ja bym podpiął manometr i porównał wskazania czujnika doładowania i manometru.Oczywiście wszystko sprawdzane na trasie najlepiej z jakąś górką po drodze.
Jeśli "wirówka" była czyszczona to częstą przyczyną jest jest właśnie ona. (np. oring)
Może kwestia nazewnictwa (jeżeli chodzi o te zaworki) zmieniłem na przodzie głowicy po lewej stronie i na obudowie filtra drugi zaworek , holenderek z sprężynką tak to w przybliżeniu wygląda więc niech będzie zaworek zwrotny :D. jeśli chodzi o zawór gaszenia to go rozebrałem i się okazało że ktoś tam gmerał i odwrotnie założył metalową przekładkę, złożyłem...
Podpowiedź w pliku, niestety nie umiem dodać załącznika więc poszło na e-maila.
Dalej biegną przez trąbę słonia ( w rynience odkręć obejmę i szukaj uszkodzonej żyły) i dalej biegną w kierunku do śruby prądowej rozrusznika. Niestety połączenie jest gdzieś ukryte wewnątrz pancerza na drodze od rozrusznika do wspomnianej "trąby" i złącza C2 Te dwa kabelki są włączone do czerwonego grubego przewodu, na pewnym odcinku- mierzony jest...
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
Przejrzelismy caly uklad zasilania paliwem. Wszystko szczelne smok czysty. Wymienilismy filtr paliwa i jeszcze raz zmierzylismy cisnienie zasilania: niskie obroty - ok 5,3 bar 1700 obr/min - 4,7 bar Moze mi ktos napisac jakie powinno byc prawidlowe cisnienei zasilania? Wszystko wskazuje na to ze pompa ma za mala wydajnosc tyle ze byla niedawno to jest...
Witam kod 55 oznacza problem z piątym pompo-wtryskiwaczem.
Ciśnienie paliwa sprawdzone?? Dlaczemu wymienileś zaworek??
Dolot szczelny. Wybłyskało mi kod usterki 37 wie ktoś o co chodzi ?? Dodano po 41 EDC 37 Sygnał z przełącznika awaryjnego wyłączenia, coś takiego znalazłem, tylko jak mam to rozumieć, gdzie szukać ??
Biały dym- lejące wtryskiwacze. A jak się turbo trzyma?
Posiadam w/w agregat i problem jest taki że podczas uruchamiania drugiego parownika momentalnie spada mi temp z pierwszego np. w pierwszym parowniku agregat zmroził do -20 i jak włączę drugi to w pierwszej komorze szybko spada temp i jest ciężko powrócić do uzyskanej temp. Może ktoś się spotkał z takimi objawami.
Czujnik był nowy i został wykluczony na samym początku.. Problemem była pompa oleju która już swoje wysłużyła... Wymienione zostały także panewki, i problem całkowicie ustąpił. Ciśnienie oleju jest prawidłowe. Dzięki za wszelką pomoc.
witam. proszę o poradę.wsiadłem na scanię124l 400km z 2000roku i jest mały problem. w czasie jazdy zaświeca się edc i obroty silnika spadają do 800. po chwili wszystko wraca do normy.robi się tak czasami i kilka razy na dzień. błędy to 22 27 33 i 60 ale nie wiem czy to nie są jakieś stare błędy. jeśli można to proszę o poradę jak wykasować stare błędy...
Czołem koledzy. Scania 8x4, ciężki ciągnik siodłowy z HDS, 22 tony, 2006 rok, 420 koni. Dosyć głośno słyszalna turbina. Ostatnio kilka razy taki był efekt, jakby zawór upustowy przy przełączaniu biegów głośno spuszczał ciśnienie z turbiny. Nie wiem, czy tak to można nazwać. Ale taki był efekt, trochę jak w moim starym Subaru. Ogólnie Turbo jest bardziej...
Problem rozwiązany . Regulacja zaworów i wtrysków. Efektem jest znaczny wzrost mocy i spadek zużycia paliwa.
Webasto z 1999rok scania to compact?
witam mam problem scania 4 po zwolnieniu ręcznego hamulca spadek ciśnienia do 6atm ,leci powietrze z zaworu hamulcowego EBs pod siodłem
Dzieki Szaman za sprawdzenie, czyli jednak nie wszystkie dc16 maja od 4, 5 do 6 bar. Ja mam ewidetnie o 0,4bara za malo , jutro wymiana pompy, jak myslisz taki spadek ma wielkie znaczenie?. Zmierze jeszcze cisnienie po wymianie pompek bo nie zdazylem, wartosci 2.6 -3.6 to wartosci na starych pompowtryskach.
zobaczyć szybki spadek obrotów i powinieneś słyszeć charakterystyczne sykanie, nie wyrównanie obrotów skrzynia/silnik powoduje bardzo zła zmianę biegów nie ma synchronizacji... No to hamuje, syczenie słychać, to chyba jest ok
Jak w temacie spalanie na poziomie 40l max DMC 39t. Nowe wtryski intercooler paliwo Orlen filtry i olej serwis scania. Kompresja mierzona w serwisie na jednym cylindrze spadek 3%. Doładowanie turbiny w górke 2,8bara. Proszę o pomoc.
Jeden z zaworów przelewowych w podstawie filtra lub pod listwą paliwową od strony wentylatora otwiera się zbyt wcześnie co powoduje spadek ciśnienia zasilania paliwem. Chyba, że masz wyciek w innym miejscu układu paliwowego widoczny gołym okiem.
No, zostawiłem 5tyś. Najlepsze, że gdy wysiądzie zawór górala, to trzeba wymienić cały zawór proporcjonalny. Zrobiłem test z zaślepieniem EGR, Komputer wykrył to i wyłączył systemowo sterowanie zaworem, silnik przechodzi na euro3. Jazda testowa 2000km przyniosła oszczędność 80l. oraz spadek dymienia. Jest to odpowiedź na moje pytanie w temacie. Pozdrawiam.
EMS 5701;sterowanie rozrusznikiem. Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres, przerwa w obwodzie przekaźnika lub zawarcie do+. Może odpalałeś na krótko lub przypadkowe zwarcie.4870; czujnik prędkości silnika 1,przyczyną może być spadek napięcia związany z kodem 5701 lub słabe akumulatory. 1025; EGR, ilość zwracanych gazów przez EGR jest za...
Nie posiadam urządzenia diagnostycznego typu SDP lub podobne. Przejrzałem cewki od kąta i dawki, zawór gaszenia, filtry. Cewki nieporozkręcane były. Układ niezapowietrzony. Świeci komunikat USTERKA SILNIKA. Dziwne zjawisko. Samochód zjechał z trasy w piątek wieczorem. Wymieniłem filtr paliwa w sobote rano. Po wymianie filtra normalnie odpalił, pochodził...
Witam. Jak w temacie, zdarza się w moim samochodzie sytuacja , kiedy po przekroczeniu 2 tyś. obr./min silnik na jakiś czas jakby przestaje pracować na wszystkie cylindry. Do tego dochodzi głośna praca i spadek mocy. Pierwszy raz sytuacja miała miejsce około rok temu. Potem było wszystko ok. Teraz przy dość intensywnym starcie ze skrzyżowania problem...
Ręce opadają ten temat/y ciągnie się tak długo i bezsensu że masz rację.... Jakbyś miał pręty uszkodzone to by głowica nie wytworzyła ciśnienia 2400 lub spadek ciśnienia byłby za duży... Pozdrawiam WIMM
Chodzi mi bardziej o to czy spadek 1,5 bara może mieć faktycznie tak duży wpływ na zanik momentu i mocy na niskich obrotach. W serwisie stwierdzili że zawór nadaje się do wymiany i po założeniu przez nich na próbę nowego ciśnienie ustabilizowało się, zaś na biegu jałowym praca silnika była kulturalna. Stąd moje pytanie. Odnośnie niedziałającego panelu...
więc zostaje podmiana dyszy Dokładnie. Już wiele razy zdarzyło mi się, że pomimo tego iż wtryskiwacz wydawał się być sprawny to powodował on zbyt duży spadek ciśnienia i po wymianie wszystko wracało do normy.
Teraz jest na to epidemia następny rzut będzie w lecie gdy temperatury skoczą do najwyższych i przyjdzie jakieś załamanie pogody i nagły spadek temperatury:-) Co roku to samo,latem jeszcze dochodzą chłodnice olejowe.
Scania po wymianie uszczelek pod głowicami według kierowcy nie ma mocy. I tak zawory i wtryski ustawione, ciśnienie doładowania na wolnych obrotach 1.1bara po wciśnięciu pedału do oporu 1,6, ciśnienie paliwa 15,9 bara na wolnych. Wtryskiwacze sprawdzane przed remontem na stole podobno igła, natomiast mankamentem pozostaje gwizd którejs z turbin i tak...
Czy to ma katalizator? Jak wszysko było robione, to jeszcze zawory dawki i wyprzedzenia trzeba sprawdzić. ogumienie jest dedykowane )rozmiar(? Egr zaślepia się z 2 stron, czyli przy kolektorze ssącym też. Tmperatura cieczy ma być co najmniej 70 st. Ktoś co wycinał egr mógł skopać coś w mapie EDC. Teraz tak, jak auto nie dymi i ma moc, to znaczy ze działa...
dzisiaj przeprowadzilem wszystkie dostepne testy w sdp3, wszystko w normie opróćz tego, że podczas sprawdzania szczelnosci zaworu bezpieczeństwa po 2 sekundach od wygaszenia przez komputer silnika spadek cisnienia miesci sie w normie i wynosi okolo 17-25 bar przy kolejnych próbach, ale spadek cisnienia po 30 sekundach (przy normie podanej do 300 bar)...
skoro problem nasila się jak jest wilgoć to może pójść tym tropem i sprawdzić kasetę oraz wtyczki, miałem przypadek ze do wtyczek dostawała się woda wywalało masę błędów i był wyraźny spadek mocy, co do dymienia to nie pamiętam.
Udaj się do chiptuningowców, gwarantują wzrost mocy i spadek zużycia paliwa (jest to prawdą). Dawkę, zrobią ci softowo, zresztą cała mapę EDC.
Bez amperomierza z większym zakresem i miernika cęgowego .. to chyba najłatwiej mierzyć spadek napięcia na przewodzie zasilającym przetwornicę. Może być masa jeśli obudowa przetwornicy nie jest połączona mechanicznie z masą auta. Podłącz wszystko, zmierz napięcie i powoli odłączaj.
Bez numeru części będzie ciężko,ale prawdopodobnie będzie to tak: (wypisałem tylko te aktywne usterki, tzn te z gwiazkdą) 5697 Tytuł Sterowanie wentylatorem Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres. Przyczyna Przerwa lub zwarcie do zasilania +24 V w obwodzie zaworu elektromagnetycznego wentylatora. Uwagi Nie można sterować wentylatorem....
Jadąc z krakowa do Krosna, lub do Rzeszowa- jest to normą najprawdziwsza, nie wspomnę o jeździe do Lublina zamościa. Sprawdzone na kilku egzemplarzach. Silnik pracuje na poprawnych parametrach- jest moc i brak dymienia, tzn idealnie dobrana dawka i idealne spalanie, zmniejszenie dawki, spowoduje spadek mocy i dalszy wzrost zużycia. Potwierdziły to diagnostyki.
Witam wszystkich. Problem z moją scanią został rozwiązany. Otóż nie tak dawno byłem na rozładunku na budowie gdzie w deszczową pogodę zakopałem się i musieli mnie wyciągać sprzętem budowlanym . Nie wiem czy to miało wpływ ale urwała ,pękła opaska zbiornika pod akumlatorami. jadąc usłyszałem wyciek powietrza myślałem, że któryś zawór się zaciął ale jak...
Witam! Jest troszkę czasu, także napiszę co dalej działo się z autem! Naprawa głowic w zasadzie nic nie zmieniła. Po zdjęciu głowic za drugim razem w ramach gwarancji, okazało się że zaworami leje się olej i z tond te ubytki oleju i niebieski dym. Byłem przy zdejmowaniu głowic na serwisie by zobaczyć tuleje, gdyż sposób w jaki silnik był składany budził...
No dobra, drogą dedukcji i eliminacji... Elektrozawór nowy ( drugi ) niczego nie zmieniło, pompo wtryski zamieniane (niczego nie zmieniło) , głowice zamieniane (niczego nie zmieniło). Jakie jest prawdopodobieństwo że szczątkowe ciśnienie wynikające z usterki elektrozaworu uruchamia akurat za każdym razem tylko pierwszy i drugi pompo wtrysk?? i teraz...
Dzięki za podpowiedzi. Więc zmontowałem układ najpierw zwyczajnie zwierając przewód żółty 5cio pinowego złącza do +24 i faktycznie nagrzewnica zastartowała. Ale nie do końca, co widać na poniższym filmie. Pomyślałem, że może jednak trzeba cały ten sterownik kabinowy podłączyć (wg schematu kolegi "serwis_gh"), więc porobiłem wiązki, podłączyłem i efekt...
Do sprawdzenia: filtr paliwa, ośka w obudowie filtra, regulator ciśnienia w obudowie filtra oraz regulator ciśnienia w obudowie zaworu - ten w listwie paliwowej od czoła. To na początek.
Jak już wiesz, że wszelkie nastawy dokonuje się w programie, to co się tak tej regulacji przyssałeś. Pedał hamulca ma te wartości na stałe przypisane fabrycznie jako charakterystyczne i są one wklepane (względnie w razie wymiany trzeba je wklepać) do pamięci jednostki EBS z numeru znajdującego się na zaworze. Wartości testowe pedału hamulca 0.3-4.5V/4.6-0.3V....
Nabija prawidłowo 12. Na zegarach żadnego spadku ciśnienia nie widać. Wszystko funkcjonuje prawidłowo. Tylko ten błąd
Zapewne pali się kontrolka ABS, ale czy przy tej okazji pali się czerwona kontrolka spadku ciśnienia mimo,że układ jest pełny?
Czy przyczyną spadku ciśnienia może być lejący wtryskiwacz lub nie szczelna cewka paliwowa ?
spadek napiąć spadek napiec scania scania czerwony spadek skuter
bezpieczniki volvo lusterka egzamin pytania spawanie amplituner denon loudness
bateria parkside styki bateria parkside
Skoda Fabia 2003: Bezpiecznik do prawych tylnych drzwi Płyta główna EVA MAIN 454050200 w ekspresach Siemens EQ.7