Witam, czy ma ktoś może informację jak dokręcać uszczelkę w Scania R144 V8 460KM? Uszczelka była kupiona jakby "OEM" i nie ma żadnej karteczki z informacją niestety. Jest to bodajże 98 rocznik. Pozdrawiam Michał
Nie to jest uszczelka podstawy filtra. Jutro mogę Ci sprawdzić w Multi tylko podaj vin.
A czy w nakrętce zbiornika wyrównawczego powinna być uszczelka?
nie dokręcaj tylko wymień uszczelki
temat praktycznie można zamknąć może scania nie frówa ale po zmianie szofera pali 28l
witam. tak jak kolega pisał sprawdzić kody błędów ATA. ewentualnie sprawdzić oporność czujnika przegrzania, swieca zakładam że dobra skoro odpala... jeżeli mocno dymi i się wyłącza może być popękana uszczelka pod paleniskiem.
Sprawdź kompresor :)
Na 90% wydmuchana uszczelka pod głowicą, znajomy w STAR'rze miał takie same objawy, wymiana uszczelki je całkowicie usunęła.
Najczesciej po uszczelkach siada sama obudowa.
Powiadasz stara jest na płaską uszczelkę . Jesteś pewien?
witam, masz przedmuch z pod uszczelki głowicy czy pod kolektorami? z pod uszczelki głowicy
Tzw myszka miki nr Scania 2016618 Do tego uszczelki do tego co musisz jeszcze sciagnac czyli na pewno kolektor dolotowy sztuk 6 i jesli dobrze pamietam to 5 oringow pod obudowe gdzie sa przykrecone elektrozawory kata i dawki
Dziękuję bardzo za podpowiedzi. Udało się auto odpalić, problem był błahy ale nikt by się nie spodziewał że pojawi się w tym samym czasie. Otóż przyczyną niemożności odpalenia silnika (po odpowietrzeniu układu) był przerwany kabelek od stacyjki... Auto robiło ciśnienie, układ był odpowietrzony, jednak przerwany brązowy przewód od stacyjni uniemożliwiał...
Witam.Mam ten sam problem.Wymienione wszystko łącznie z uszczelkami pod głowicami i nic.Ostatnio pcha ok 5l oleju silnikowego na 1500km.Ktos pisał o zaślepce w bloku pod przednią pokrywą silnika ale jej tam nie znalazłem.Pacjęt to r560.Pozdrawiam. Wszystko czyli co? Chłodnica oleju? Oringi ori? Pokrywa chłodnicy oleju? Nie pamiętam czy przednia pokrywa...
Turbo zregenerowane 2 razy bo mechanik uszkodził uszczelkę i przeleciała przez turbinę
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Witajcie. Wczoraj zauważyłem że spod 3 głowicy leci płyn. Wywaliło uszczelkę, Scania rok 2011. Prawda to że te silniki są wadliwe ? Bo jeszcze się z czymś takim nie spotkałem a w warsztatach mówią że trzeba cały silnik rozbierać góra i dół i tuleje wyciągać.
A powiedzcie mi czy tam jest jakaś uszczelka czy oring pod tą myszką?
Przed wymiana nie leciał płyn? Wymienione były 2 uszczelki - pod pompą i pod obudową?
Silnik w dobrej kondycji. Układ doładowania sprawny. SCR - brak euro 4. Układ wtryskowy Scania HPI i EDC S6 Zasada działania Ciśnienie paliwa w układzie utrzymywane jest na stałym poziomie za pomocą zaworu przelewowego. Ciśnienie paliwa w czasie przepływu powinno wynosić około 17-20 bar Czy możliwe ubytki ciśnienia na uszczelkach listwy paliwowej?
Uszczelka filtra, rura cienkościenna w podstawie filtra, zawory przelewowe...
Auto odpaliło po podmiance kasety sterującej. Wszystko wskazuje na to że kaseta zgubiła pamięć.
Witam, czyli wystarczy uszczelki zmienić i przestanie lecieć?
Uszczelki kolektora paliwowego tzw. bałwanki. Uszczelki twardnieją z czasem i tracą swoją elastyczność.
czasem woda dostaje się do złącza na kasecie EDC (przy silniku) na wskutek tego powstają błędne odczyty i wszystko wariuje Wypnij złącza i sprawdź czy nie ma na złączach wody, jeśli jest to dobrze oczyść spr. powietrzem i sprawdź kondycję uszczelek Pzdr
Jedna uszczelka to blaszka a druga podobna do zwyklej uszczelki pod glowice. Nie pamietam teraz dokladnie jak to tam wyglada a nie mam akurat zadnej sprezarki rozebranej. Moze byc rowniez peknieta sama glowiczka sprezarki i efekt bedzie taki ze moze pojawiac sie woda w ukladzie hamulcowym.
Są takie kleje (pasty) do składania silników, pokryw, bez uszczelek, W serwisie scania, taka tuba kosztuje 120 zł. Jest odporny na wszelkie smary i rozpuszczalniki. Silicon nie nadaje sie. Pytaj w sklepach z cześciami samochodowymi.
Problemów może być kilka : niesprawny układ chłodzenia np. wentylatory , termostat , uszkodzona pompa wody , uszkodzona uszczelka pod głowicą . To ostatnie powinno dać się sprawdzić testerem zawartości CO2 w płynie chłodzącym .
Zanurkuj pod tablice i zobacz czy masz w ogóle ten kabel. Również wskocz na dach i zobacz czy gdzieś jest. Ja jeżdżę małym mobilem i mam puszczony kabel między drzwiami a uszczelką i nic nie cieknie.
Jego pozycję trzeba było sobie zapamiętać, bo można go osadzić w różnych. Nie jest to tak ważne, ważne aby krawędź simeringa uszczelniała nie uszkodzoną płaszczyznę flanszy. Generalnie z tego co pamiętam, to simering jest wsadzony na równo z płaszczyzną dekla w którym on siedzi. Ale dobrze jest wszystko wymyć benzyną i wysuszyć, aby stwierdzić skąd...
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Pompa nowa,termostat nowy,uszczelka sprawdzana jest ok. Czy ktoś miał taki przypadek, jaka może być przyczyna??
Tak tak wymiana na regenerowany nie działa następny regenerowany następne 3 tyg. spokoju i następna wymiana bo źle zregenerowany. ... zakładamy nowy 4 tyg spokój i co, ciśnienie 9,5 bar. Tryb awaryjny zbyt wysoki zużycie powietrza. Kolego nie myl regeneracji z prawdziwego zdarzenia z wymianą uszczelnień z zestawy bo sama wymiana uszczelek z zestaw to...
Witam mam scanie 93m 210 92 rok kopciła mi jak była zimna i miała wydmuchane uszczelki pod głowicą zrobiłem cały remont głowic i teraz kopci mi cały czas może możecie mi jakoś pomuc.
To jest tak, że nic się nie da oszukać, musisz naprawić i jedno i drugie. Turbina zasysa przeważnie kawałek uszczelki z tunelu dolotowego- trzeba tą uszczelkę wymienić, (Scania) są to częste przypadki w starszych autach. Pompowtryski przeważnie wymagają wymiany końcówek, czasem pęknięta sprężynka. i to załatwia sprawę w 90% przypadków. Na razie skasuj...
Witam poszukuję opisu ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy w scanii v8 silnik dc1602, poszukuję również wartości momentów dokręcania śrub głowicy pilnie tego potrzebuje bo w najbliższym czasie czeka mnie wymiana uszczelek pod głowicą. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.:D
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
Ani głowice, ani tuleje, To tak na przyszłość. 99% to uszczelka głowiczki kompresora.Należy postawić auto i spowodować drobny wyciek powietrza, aby kompresor pracował ciągle. Jeśli jest problem, to płyn zacznie "rosnąć".
Do listwy paliwowej PDE montujesz uszczelki w kształcie bałwanka a do HPI w kształcie myszki Miki. Może to się wydawać trochę śmieszne ale tak wyglądają . HPI na listwie paliwowej ma pięć cewek, PDE ma cewki na każdym pompowtrysku a na listwie nie ma żadnej.
Podstawowa czynność, to wywalić termostat na czas testu. Czy podczas pracy na postoju, objawy są takie same? Jeśli jest pęknięcie głowicy, puszcza uszczelka lub jest pęknięta tuleja cylindra, to pod obciążeniem silnika natychmiast może zagotować i wypluć wodę. – Termostat nie zdąży się otworzyć.
Przy skrzyni biegów jest filtr i pod jego uszczelką ostatnio zauważyłem wyciek, jaki olej najlepiej użyć do tej skrzyni biegów?
Witam; uszkodzony był wybierak wymieniono ośkę, tulejkę, komplet uszczelek i problem został rozwiązany . Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedz.
Witam, mam wyciek oleju z retardera (Scania G 420, skrzynia biegów GRS 905R) z lewej strony skrzyni na łaczeniu, czy jest to wina uszczelki między odlewami czy jakieś uszczelniacze/ oring są do wymiany? Jeśli by ktoś miał rysunki techniczne lub zdjęcia tego jak to zacząć naprawiać bym był wdzięczny 🙂
Dzięki za wskazówki. Póki co założyłem oryginalną uszczelkę i starą obudowę zobaczymy na jak długo to pomoże. Ostatnio zakładałem uszczelkę Reinza i praktycznie nie było po niej śladu przy obecnej naprawie.
Pewnie sekcje padły albo co gorsze listwa stoi. W 112 wałek pompy jest z klinem więc nie mogło obrócić napędu. W dekielku regulatora ciśnienia LDA pompy jest trzpień s uszczelka, w momencie dodania gazu wyciągnij do momentu kiedy silnik odpali.
Niestety ten typ dozownika trzeba rozebrać do ,,imienia" tam ma być tak czysto,że mucha nie siada bo zdycha z wrażenia przed lądowaniem.Jak wyjmiesz ten element to od strony elektrozaworu w środku jest gumowa uszczelka ją także trzeba wyciągnąć i wyczyścić przerabiałem to nie jedno krotnie to tak na przyszłość.
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
Witam planowałem blok w scania 124l 420 oczywiście przy tym kapitalka tuleje pierścienie itp problem w tym ze po złożeniu i przejechaniu 470 km urwało śruby od klawiatury na 2 tłoku.dodam ze na wszystkich klawiatura nowe śruby.po wymianie i przejechaniu kolejnych 30 km urwał śruby na 3 tłoku od klawiatury.pytanie czy to przez to ze zebrali za dużo Bloku?Planowany...
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie bo pozapychane tą emulsją są odmy... chłodniczka oleju, czy uszczelka...
A więc bez cewki jak wyciągnąłem ten tloczek recznie to biegi nie wyskakiwaly ale założyłem nowe oringi na tych tloczkach uszczelniacz jeden na walku i nowa uszczelka na obudowe i i tak wyskakuje czy moze to byc cewka ze zamalo powietrza daje na polbiegi i nie może dobić?
Co tam bylo robione?? Zaplon prawidlowo ustawiony?? Zawory?? RObione uszczelki i zawory na wszystkich głowicach, a jak to nie wiem bo nie u mnie.
Nie mam czy mporządnie zaślepić IC. Jeżeli optycznie na Ic nie będzie przepoceń a łączniki obejrzę wizualnie oraz sprawdzę pianką to wystaczy? Bez obciązenia to tam za wielkiego ciśnienia nie ma :(. Jakiś patent na zaślepienie IC oprócz kupna zestawu adapterów za kilka stów?Stara uszczelka lub nie dokręcenie śrub na łączeniu turbiny z kolektorem wydechowym...
Jaki jest numer katalogowy wtryskiwaczy? Były w produkcji 2 typy -z przelewem i bez. Te z przelewem miały śruby dodatkowo połączone przewodem i wyprowadzone za zawór przelewowy do powrotu paliwa. Jest jesze jedna możliwość, podczas "regeneracji" PDE zapomniano o uszczelkach nakrętki (wewnątrz nakrętki). Ewentualnie powstał przeciek wskutek dużego ciśnienia...
Czym to czuć ?? Może nie wydmuchaliście otworów od śrub głowicy, pękł blok i ciągnie olej gdzieś przez uszczelkę?? Na piątym też sobie kichnął. Na słuch to chyba więcej jak na dwóch cylindrach.
Witam wszystkich Mam problem z Retarderem w Scani mianowicie wyrzuca mi dużą ilość oleju odpowietrznikiem. Retarder chodzi prawidłowo nie ma kompletnie żadnych błędów w serwisie go testowano i nie wykazuje żadnych błędów. Dodatkowy problem to ze zaczyna z niego wyciekać na łączeniach obudowy i mam pytanie czy ktoś może rozbierał Retarder i wymieniał...
Czy może być tak że olej że skrzyni biegów przedostaje się przez ta metalową uszczelkę która jest zakładana między retarderem A skrzynią. W serwisie zasugerowali że obudowa retardera może być krzywa bądź tył skrzyni i przez ta metalową uszczelkę przedostaje się olej że skrzyni do retardera. Twierdza że przed naprawą retarder na uszczelniaczach przepuszczał...
Witam, zapowietrzony układ lub uszkodzona głowiczka sprężarki. Po rozpołowieniu głowiczki zobaczysz papierową uszczelkę i bardzo często w tym miejscu przechodzi powietrze do płynu. Zwróć uwagę czy wlałeś odpowiednią ilość płynu do układu to będzie wiadomo czy układ nie jest zapowietrzony. Powodzenia
Ja bedac na twoim miejscu dla pewnosci przeregulowalbym zawory w tradycyjny sposob ale ten drugi sposob Scania podaje w swoich zeszytach warsztatowych ale nie wiem czy akurat w tym modelu, nie sadze jednak aby byla jakas roznica
Witam. Mam Scanie V8 R500 2007 EUOR 4 z adblu na PDE. Śmierdzi paliwem i widać tłuste plamy z tyłu silnika po środku silnika między głowicami ale bardziej o strony kierowcy jak jest sprężarka powietrza i spływa po obudowie sprzęgła i od strony kierowcy między 2 a 3 głowicą , 3 a 4 głowicą i za 4 głowicą. Jak patrzyłem to nie leci z podstawy filtra paliwa...
Kurde denerwuje mnie ta scania jak pojade do serwisu to mam poprosić o pokrywe chłodnicy oleju nowszej generacji + oringi i uszczelki? Wcześniej założyłem orginalne oringi od Scani. I pytanie czy może się coś stać jeżeli będe teraz jeździł przez 2 tygonie i bede prze ten czas płukał zbiorniczek wodą i dolewał oleju do silnika bo mam podpisane umowy...
...z tego co wiem to nikt nie robi Sprzęt potrzebny: SDP3, myjka ultradzwiękowa, sprężyny, klucz do nakrętek (opis w multi), zestawy uszczelek, łeb. Najczęściej siadają nie wtryskiwacze a zawory dawek i kąta wtrysku, no i pompa zasilająca.
niedawno po zgaszeniu silnika słyszałem właśnie bulgotanie (zasysanie ) jakby płynu w przewodach od zbiornika adblue , co może być tego przyczyną? To że podczas gdy system długo nie dostaje info o konieczności dawkowania lub gdy zostaje silnik wyłączony, włącza się faza opróżniania układu, wtedy to przewodami powrotnymi do zbiornika poprzez załączony...
biały dym powstaje ze spalania paliwa z woda(para wodna),spalanie oleju to dym czarny.nie jestem pewien ale czy jest możliwość odwrócenia uszczelki pod głowicą, jest to częstym problemem przy silnikach nissana a objawy są właśnie takie edmund Dodano po 2 bialy dym to woda w silniku, w odroznieniu od czarnego spalanie oleju lub zle z wtryskiwaczami....
Witam Scania 124 420, posiada klimę i ATC(czy tam ETC) Rok 1999 Mam następujący problem. Cały czas działa mi ogrzewanie w kabinie, przełącznik na MIN, a z kanałów po rozgrzaniu silnika leci ciepłe powietrze. Wyciągałem zawór proporcjonalny nagrzewnicy, płynnie otwiera się i zamyka podczas zmiany pozycji przełącznika. Nie mam już na to pomysłu, może...
Witam. Nadal walka ze scania trwa. Pompa i wtryski niby ok. przy silniku słychać jakieś ciapanie jak by spod kolektora wydechowego. Uszczelki nowe a dalej to samo i śladów brak. Mechanik stwierdził ze wypala się gniazdo zaworu i dlatego zimna chodzi ok a ciepła już nie... na dniach sprawdzimy cylindry manometrem. Ale czy by to miało wpływ na moc?? scania...
Sprawdź, czy zarejestrowano inne aktywne kody usterek związane z poziomem emisji. Sprawdź, czy zbiornik reduktora zawiera AdBlue. Sprawdź, czy przewody reduktora i końcówka wtryskiwacza nie są zapchane. Kryształki można wypłukać wodą. Upewnij się, że dozownik reduktora nie jest zapchany. Kryształki można wypłukać wodą. Sprawdź czujnik NOx. Sprawdź,...
Witam. Posiadam od niedawna Scanię R420 E5 z adblue. Problem pojawił się że samochód ma ucieczkę płynu chłodniczego sprawdzane było ciśnieniowo nigdzie nie pokazało się nic była wymieniana uszczelka sprężarki. Pewnego dnia gdy dolewałem ad blue zauważyłem że kolor mocznika środka jest różowy aktualnie na takim kolorze jest płyn chłodzący. więc najprawdopodobniej...
dzieki za pomoc byłem załamany zrobienie auta mnie kosztowało tylko 400 zł uszczelka w serwie i cos wyrobione pod pedałem . Forumowicz podpowiedział mi o tej usterce i trafił w 100% szkoda ze nie moge dac mu punktów bo prywatnie mi wysłał meila. Jesli bede posiadal problem to napewno sie odezwe bardzo dziekuje za zainteresowanie wszytskim . straszyli...
Problem rozwiązany - problemem okazała się nieszczelność kolektora (pęknięcie oraz zużyte uszczelki) Przez co spaliny uciekały. No i te zgrzyty to chyba nie były tak na prawde zgrzyty skrzyni tylko takie "pierdzenie" spalin przez te nieszczelności, pewnie egr pomaga hamować obroty przy zmianie biegów. Żaden serwis tego nie wykrył, a serwis scani chciał...
Właśnie ja tego typu także nie mogę wykopć i dziwi mnie nieco to oznaczenie może to przemysłówka jakaś albo marine,potrzebuję nieco danych jak numer żeby Ci dobrać dokumentację typowo do niego ustawienie pompy no i wysokość tulei mam tego od groma ale jak dla mnie to musi to być dobrane typowo do silnika żeby jakieś jaja nie wyszły jakieś wycieki wody...
Cześć koledzy. Miałem ten sam problem ; wymieniłem panewki główne i korbowe, pompę olejową i olej - brak poprawy. Wyciagłem skrzynię biegów koło zamachowe i odkręciłem aluminiowy dekiel od rozrządu -nie wyciagałem kompresora i pompy wtryskowej, ale musiałem odkręcić miskę. W rozrządzie są dwa duże kołą pośrednie pod którymi są dwa BROKI w kształcie...
Witam mam problem z brakiem mocy w scani r 500. Układ dolotowy sprawdzony na szczelność, turbina także zawory wraz z pompowtryskami wyregulowane pompowtryskiwacze po naprawie tłumnik wraz z katalizatorem oryginalny nowy założony kolektory wydechowe naprawione wyfrezowane i dorobione pierścienie nadwymiarowe sto procent szczelne czujnik ciśnienia doladowania...
Witam. Problem rozwiązany, zamykam temat. Okazało się, że głowica sprężarki uszkodzona, puściła olej do układu chłodzenia, następne objawy to było zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzucanie płynu po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, to tego można było zaobserwować małe bąbelki na pracującym silniku. By mieć pewność, że to sprężarka,...
Czy może ktoś opisać jak działa sterowanie pracą kompresora? Mam problem z bardzo długim czasem pompowania. Wymieniałem uszczelki i zaworki w głowicy, bo był przedmuch do układu chłodzenia. Po wymianie powietrze nie przedostaje się już do płynu, ale nadal układ bardzo długo pompuje. Proszę o info, jak są sterowane zaworki w głowicy i czy przyczyną może...
jeszcze jedno może ktoś sie orientuje czy coś sie zmienieło może w poltyce cummingsa bo pare lat temu było tak że nikt nie regenerował wtrysków od HPI bo cummings nie dostarczał iglic zgodnie z polityką że wtryski były przewidziane na żywot auta i jak najczesciej było tak że iglica była wytarta to wiadomo pozostawało zakup od scani ze zwrotem starego...
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
Witam, mam ten sam problem, pokazuje błąd niskie cisnienie w przewodzie paliwowym. Pompa nowa diesel technica, podmieniane cewki, nowe zaworki, wszystkie uszczelki, oryginalny filtr paliwa, remont silnika robiony 3 tyś km temu, pompowtryski, glowice sprawdzane ustawione wszystko, nic nie pomaga i już mam dość tego grata. Przy 2 tys obrotach na postoju...
Kolego nie masz czasem obluzowanej obudowy akumulatorów albo osłona tłumika jest luźno na uchwytach i u mnie wchodziło w wibracje i dźwięk metaliczny jakby właśnie brzęczenie a jak dało się gazu to ustawało. Dałem gumowe uszczelki i jak ręką odjął. Dodano po 56 W którym miejscu znajduje się ten koordynator ? Dodano po 4 prosiłbym o pomoc w zlokalizowaniu...
Witam, opłaca się zakupić powyższy model. Za i przeciw? Ile ma mieć przejechane to używane /rozpatrywane auto? Bo - od bo się zdania nie zaczyna- ale przy 400-500 tyś km, padają wtryski- i zależy od gwarancji umowy (proszę mnie poprawić jak plete glupoty) - lub umowy lisingu - serwis wymienia za darmo, przynajmniej u nas tak było. Turbo, sprzęgło, skrzynia...
Pierścienie w układzie EGR były już wcześniej wymieniane, najpierw te 4 pomiędzy kolektorem wydechowym a zaworem (były nieduże przedmuchy, ale to nie miało wpływu na pracę, moc i spalanie było normalne jak auto było sprawne). Następnie te dwa większe między zaworem a tą chłodnicą. Nie wiem, czy sprawdzali to na początku i jakim sposobem, ale po wymianie...
Darro dzięki za zainteresowanie. Niestety ten link mi nie bangla. Mógłbyś za mnie poszukać najbliższy Gold Service?? Moją lokalizację masz podaną w moim profilu. Nawiązując do Twoich uwag to wobec tego co piszesz praca i działalność 95% osób z tego forum nie miałaby żadnego sensu. W takim razie po co kończyłem szkołę samochodową, po co starałem sie...
Tak ale pisałem do tego pierwszego posta.Masz może 7 ostatnich z vin-u? Dodano po 9 Zamontowanie - Sprężarka w silnikach 9-, 11-, 12- i 13-litrowych z układem PDE lub HPI Dotyczy silników z blokiem cylindrów 1. lub 2. generacji. 1. Montując nową sprężarkę: Najpierw przenieś koło zębate ze starej sprężarki. Użyj odpowiedniego ściągacza WAŻNE! Ostrożnie...
Witam robiłem porządki w warsztacie i znalazłem trochę sprzętów które mogę sprzedać do samochodów ciężarowych czegoś potrzebujesz pisz być może to mam poniżej to co miałem czas spisać 1 ogrzewanie eberspacher D1LCcompact 100% sprawne(po wymianie sitka uszczelek i sprawdzane)+ pompka paliwa i kawałek wiązki do mana 2000 cena 1200zł (używane) 2 sterownik...
niestety czeka cię mały przeglądzik ,musisz wyjąć ogrzewanie i rozkręcić, ale najpierw kup zestaw naprawczy uszczelki plus wykładzinka ,a potem czeka cię czyszczenie kotła tam jest kocioł zarośniętysadzą , a w scanii to standard bo leży na boku i sadze na małych mocach grzewczych nie zostają wyrzucane, trzeba go dokładnie wyczyścić ,ja to ich piaskuje,...
jak kupisz nową uszczelke głowicy np. Elringa to bedziesz miał karteczke z momentem i kolejnoscią
Witam wszystkich. webasto eber d1lc Mam taki problem w samochodzie scania z orginalnym sterownikiem na scianie, webasto grzalo bardzo mocno, lecz po okolo 5-10 minutach sie wylanczalo, wyjolem je wyczyscilem wymienilem uszczelke sitko i wate, wlozylem spowrotem, startowalo odrazu na mocnym nadmuchu, ale wogole nie podawalo paliwa i zalanczala sie pompka...
Dzięki piękne Serwisantscani1 . Właśnie jesze nie mam, żadnego, ale skuszony ceną, chciałem zaadoptować do Scani. Zależy mi na 4 przewodowym, czyli z pomiarem temp. Z rozpiski wynika, że LDF6T będzie miał sygnał temp. na pinie 2, reszta to samo? No i pewno ten "bogatszy" jest droższy nieco. :) Jest tylko jeden rodzaj. Wszystkie z czujnikiem temperatury....
uszczelka scania scania uszczelka głowica scania scania czerwony
kamera cofać przekaźnik pomiar prądu przez opornik indesit instrukcja pralka
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Przyczyny wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia samochodu Toyota: CHECK VSC SYSTEM, ESP, ABS, trójkąt ostrzegawczy