Witam.Mam typową usterkę w scani r mianowicie z pod głowic zaczął się pociąć płyn.Wiem że trzeba rwac tuleje i obsadzac na nowych oringach.Pytanie tylko jaką masę uszczelniająca można tam zastosować z tymi oringami.
Nie chcąc zakładać oddzielnego tematu przyłącze się do tego: Mam problem z wentylatorem również w Scanii 4. Działa tylko na czwartym stopniu przełącznika wentylatora. Niespełna pół roku temu wymieniałem na nowy rezystor dmuchawy oraz sam wentylator. Sprawdziłem teraz ponownie rezystor, zrobiłem przegląd i wygląda całkiem ok. Żadnych nadtopień oraz przerw....
Witaj. Nie dawno rozbierałem silnik w takiej scani. Powodem było uszczelnienie tulei. Wymieniłem wszystkie gumki, zaworek, panewki i wał tylko polerka. Nie ruszony wałek rozrządu (decyzja klienta). Ciśnienie po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach 1 do 1.2 bara. Po pewnym czasie sprawdzone panewki i brak oznak aby nie było ciśnienia.
Szaman ma rację, chociaż żartem..:) Silnik nie nadaje się do eksploatacji. Uległ zmianie stopień sprężania, skok zaworów i popmowtryskiwaczy. Pompowtryskiwacze już mają inną wartość prawidłowego ustawienia wysokości sprężyn (regulacja) kto podjął taką decyzję naprawy, mógł równie dobrze dodatkowo żle regulować pompowtryskiwacze itd Jeśli rozrząd jest...
Witam, przydałoby się więcej informacji np jaki typ skrzyni GRS 900 czy GRS905/nowszy typ/ bo to jest kompletnie inne sterownie. Ten zaworek co kolega opisał jest w skrzyniach starszego typu do 2006r. Najczęstsza awaria w zaworach starego typu to przepalona cewka w tym właśnie elektrozaworze, niesprawna wtyczka elektryczna cewki,, zużyte uszczelnienia...
Witam Mam problem ze Scania R 2010r opticruse auto wyrzucało parzyste biegi podczas jazdy, skrzynia przejrzana półbiegi cały kpl. nowy, uszczelnienia. Teraz auto czasami gubi biegi to znaczy chcę przełączyć np z 3 na 4 na postoju pojawia się ze czeka na włożenie biegu skrzynia przełącza słychać ale z powrotem wróci do 3 lub wyrzuci na luz błędy to gms14081,...
Uszczelnienia tulei glowica sprezarki tulejki wtryskiwaczy w glowicy uszczelnienia w chlodnicy oleju chlodnica retardera jesli ma mogla tez peknac glowica albo blok silnika mozliwosci jest sporo
Moja sugestia to zdjąć cylindry od przekładni planetarnej i zmienić uszczelnienia tłoków oraz wodzików. Do tego dwa nowe czujniki. Nie kosztuje to wszystko zbyt wiele, roboty nie dużo a może ci to zaoszczędzić wielu problemów w trasie.
SCANIA R 420 2005 R.PROBLEM Z KOPCENIEM.WYMIENIONE FILTRY SCANIA SERWICE,WYMIENIONY PRZEPŁYWOMIERZ MASOWY,WYMIENIONY CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA ,REGENERACJA CZERWONEGO ZAWORU,REGENERACJA BANKÓW PALIWOWYCH WSZYSTKO W SERWISIE,REGULACJA ZAWORÓW I POMPOWTRYSKÓW,TURBO OK. TORBOCOMP OK.,ZAWÓR EGR OK. ZWĘŻKA WENTURIEGO,WYMIENIONA WRAZ Z USZCZELNIENIEM...
WITAM! wszystkich mam problem ze scanią 124 420 ps rok 2001 silnik pde jest to wyciek ze wszystkich śrub listwy zasilającej wymieniłem uszczelnienia pompowtryskiwaczy już dwa razy i nic to nie pomogło wszystko wyczyszczone 100%sterylnosci i dalej leci podejrzewam ,że wypracowane są segmenty tłoczące w pompo. i paliwo przedostaje się na zewnątrz jeśli...
witam cewka do pompki numer części 1784376 cena 120 euro+wat w opakowaniu jest cewka i 4 uszczelnienia.Same uszczelnienia numer części 1731209 14.30 euro+wat wszystkie części oryginał scania.Więc po co wymieniać cały pompowtrysk
Witam. Mam problem ze scania 4 114 380km, po odpaleniu silnika przez 15 minut strasznie kopci, po tym czasie gdy silnik "złapie" temperaturę dym ustaje choć śmierdzi na odległość. Zostały wymienione pompowtryski, wyregulowane luzy zaworowe co proponujecie abym wymienił?? Słyszałem coś o uszczelnieniu popychaczy i wymianie czujnika doładowania czy to...
Witam Was ponownie i mam trochę mierny ale drażniący temat. Mianowicie problem z poduszkami w Scani 124 na tylnej osi. Jest to moja 3 scania i wcześniej nie miałem z czymś takim problemu, w tej wystarczy na noc -ok 12h - zostawić auto załadowane to na tylnej osi nie ma powietrza w poduszkach na tyle by utrzymać załadowane auto, dodam że kabina stoi...
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
Scania po wymianie uszczelek pod głowicami według kierowcy nie ma mocy. I tak zawory i wtryski ustawione, ciśnienie doładowania na wolnych obrotach 1.1bara po wciśnięciu pedału do oporu 1,6, ciśnienie paliwa 15,9 bara na wolnych. Wtryskiwacze sprawdzane przed remontem na stole podobno igła, natomiast mankamentem pozostaje gwizd którejs z turbin i tak...
U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!
Witam . Jak w temacie mam problem ze Scanią, przy zimnym silniku wszystko działa poprawnie gdy się dość mocno zagrzeje ma problemy z przerzucaniem skrzyni góra/dół, skrzynia zostaje bez biegów. w pobliskim serwisie pneumatyki wymienili zawór-cewkę odpowiedzialną za przełączanie oraz uszczelnienia na siłowniku. elektrycznie myślę że jest wszystko ok...
Opisu niestety nie mam ale może na początek takie dwa rys.poglądowe.Na pewno dużo ułatwią.Zasadniczo jeden ściągacz będzie potrzebny do zdjęcia elementu nr. 70 Rozbiera się od tyłu, od strony wejścia węży olejowych po koleji :D jak klocki lego.Uszczelnienia oczywiście do wymiany. Są zamienniki np. coś takiego znalazłem tylko ,że ja z sudera brałem.Mam...
Panowie przepraszam miałem inne tematy, wiec na razie Scania poszla w odstawkę, jednak temat uszczelnień można definitywnie zamknąć ponieważ profilaktycznie zostały zmienione, te co siedziały nie były złe (oryginały) i nowe również "Scaniowskie", błędy montażowe sobie darujmy. Wczesniej koledzy wspominali o głowicach i jest to na pewno słuszny trop,...
Witam Poszukuje manuala do scania 164-480 , głównie potrzebne są mi informacje dotyczące momentów dokręcania śrub stopek korbowodowych etc. Oraz montaż demontaż głowicy,tulei cylindrów oraz uszczelnienia tych elementów.
Powoinny pasowac bez wiekszych problemow bo dziury sa duze tylko nie wiem co z uszczelnieniem i glebokoscia tam fabrycznie sa takie dystansy i je trzeba by bylo usunac ale scania ma przeciez bardzo dobre glosniki visteon chyba to juz jest jedna z lepszych pulek moze radio zmien moze nie dawac rady
No może trochę za dużo ,ale R tak ma,zwłaszcza gdy jest już przejechane trochę po wymianie,jakieś prawdopodobieństwo jest, że mogło puścić uszczelnienie wałka turbo,trudno to wyczuć, bo cały kolektor jest zapaprany olejem pochodzącym z przewietrzania dołu motoru(odma).Nie pamiętam jak tam jest to połączone,ale chyba idzie przez taka skrzyneczkę, rodzaj...
problem rozwiazany. Przyczyna okazala sie uszkodzona druga glowica. Po wyjeciu pompowtryskow widac plyn wyciekajacy z glowicy w miejscu osadzenia pompowtryskiwacza. Glowica do naprawy, nowe uszczelnienia na pompowtryski i powinno byc dobrze
Nim je zaczniesz wymontowywać upuść ciśnienie w układzie chłodniczym poprzez odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym .Nie zalecam wykręcania na ciepłym płynie bo można poparzyć twarz. W tych czujnikach często się dzieje tak że od starości kruszeje gumka u góry czujnika i po kablu wpływa do środka woda najlepiej uszczelnić to klejem do wklejania...
Sprawdź też zasilenie powietrza. Być może jest za niskie ciśnienie. Jeśli jest dolna skrzynia to znaczy ze sterowanie elektryczne jest sprawne . Możliwe ze usterka jest mechaniczna. I trzeba będzie rozebrać reduktor. Sprawdź też czy nie jest uszkodzone uszczelnienie w siłowniku pneumatycznym.
Prawdopodobnie pęknięta chłodnica oleju. eee tam... wymien wszystkie oringi i uszczelnienia na chlodnicy oleju i na 95% bedzie dobrze. Sama chlodnice oleju mozna sprawdzic na szelnosc. Pamietam ze w niektorych modelach trzeba wymienic cala ta plyte przykrywajaca wymiennik ciepla bo byla jakas zmiana konstrukcyjna ponoc wlasnie ze wzgledu na czeste...
Jego pozycję trzeba było sobie zapamiętać, bo można go osadzić w różnych. Nie jest to tak ważne, ważne aby krawędź simeringa uszczelniała nie uszkodzoną płaszczyznę flanszy. Generalnie z tego co pamiętam, to simering jest wsadzony na równo z płaszczyzną dekla w którym on siedzi. Ale dobrze jest wszystko wymyć benzyną i wysuszyć, aby stwierdzić skąd...
Wczesniej pracował poprawnie lecz swieciła kontrolka i oprucz kodu konf nie generował błedów ,po wykasowaniu kontrolka gasła i po 15 min jazdy zaswiecała sie ponownie a z zaworu sterujacego wyżucał olej .Wymieniłem akumlator cisnienia (z powodu wżerów na gładzi cylindra akumlatora) nie przepychał tłoka po wcisnieciu diagnostyki ret,teraz przepycha i...
Co? Niby czemu ma się uszkadzać cokolwiek. W adblue najczęściej awarii ulega pompka, która kosztuje swoje. Poza tym jest strasznie delikatna i Olej Napędowy ją psuje celowo. Poza tym nie wiadomo czy nie pobiera temperatury z innych czujników i nie czepia się jeżeli są duże rozbieżności. Tu raczej nic się więcej nie popsuje. Swoją drogą równie ciekawa...
problem pojawiłsie po wlaniu paliwa pompowtryski zmieniłem bo mechanik powiedział że padły (już wcześniej trochę kulały) ale to nie dało żadnych zmian na lepsze i wymieniliśmy pompe wczoraj jak pisałem oni jeszcze tam grzebali i na tą chwilę jest dobrze tylko narazie leje się z pompy (chyba puściły uszczelnienia) po niedzieli założę jeszce inną pompe...
witam Panowie a czy ktoś sprawdzał uszczelnienia cewek?Kolega man 11 wspomina o wymianie uszczelnień pompek ale czy w ten skład wchodzą tak że uszczelnienia cewek?Czy tylko oringi obsady wtrysku w głowicy?
Na skrzyni jest czujnik, który steruje tą żarówką, nie pamiętam, czy poziomem masy czy napięciem- nic nie szkodzi wypiąć wtyczkę przy skrzyni i zewrzeć zworą, aby sprawdzić zapalanie lampki. Wymiana żarówki, to nie wydarzenie, trwa 3 minuty. Co do zgrzytów, to wygląda na zużycie zębów i hamulca synchronizatora reduktora. Rozbieranie skrzyni. Wcześniej...
Blachą stalową 1 mm przy turbinie i przy wejściu do kolektora ssącego- tam trzeba wywalić wewnętrzne kolanko mieszalnika, oring zapewni uszczelnienie styku blachy. Wykręć też czujnik doładowania i wyczyść go, nawet podmnień na inny na próbę (ja potrafię go sprawdzić miernikiem)- będzie prawdopodobnie cały zabity bryłą skoksowanej sadzy. Po zaślepieniu...
To co wyżej, pokrywa i uszczelnienia, kup to na Scani, nie jakieś podroby. I sprawdź większym ciśnieniem sam wymiennik.
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
Jak problem z biegami parzyste/nieparzyste to na pewno cos z polowkami. Bieg nr 2 to jest jedynka, bieg nr 1 to jedynka z polowka. Bieg nr 4 to dwojka, bieg nr 3 to dwojka z polowka itd. Tlok od polowek znajduje sie na gorze skrzyni mniej wiecej na srodku troszke na lewo. Cewki napowietrzajace tlok od polowek to 3 i 4 cewka w dolnym rzedzie cewek liczac...
Smok jest dobry, rozebrany, poczyszczony, kulka trzyma, zaworki zwrotne po stronie ssącej (założone dodatkowo o wymiarach przepływu 12mm są sprawne, wspomagają dodatkowo smok) są sprawne. Auto odpala już jak manometr pokaże jakieś 3-4 bary. Po wyłączeniu silnika ciśnienie w filtrze spada do 0 , kiedyś trzymało ok 5 barów, auto paliło po jednym obrocie....
Problem rozwiązany. Elektrycznie wszystko było w porządku, uddało się podmienić siłowniki i czujnik halla. Ręczne podawanie powietrza z kompresora ok 9bar przesuwało siłowniki, natomiast elektrozawory mają chyba mniejsze cisnienie i nie podołały temu. Sprawdziło się to co opisał szaman108 ;) Po rozkręceniu siłownika wzdłużnego był ukruszony wałek i...
Witam. Ostatnio mam problem ze Scania R420 HPI. Na wyświetlaczu jest komunikat dotyczący wysokiej emisji spalin. Auto nie kopci. Może trochę przy dodaniu gazu z okolic EGR. Uszczelniłem to. Po odczytaniu kodów błędów: 1) dotyczył EGR 2) kalibracja przepływomierza wyłączona 3) czujnik ciśnienia atmosferycznego Niestety nie spisałem dokładnych kodów błędów-zapomniałem....
Może być zatarte łożysko drążka wywrotu, może być "mleko" w siłowniku- woda dostaje się przez uszczelnienie tłoka i w cylindrze jest rdza i syf zatykający kanały (zaraza Scań) Może być również uszkodzony (urwany) zatarty amortyzator. Szuka się drogą eliminacji. Pierwsze co, to otworzyć drzwi i za nie ciągnąć w dół- jeśli kabina siądzie trochę niżej...
Czasem uszczelnienie wałka turbiny pada i olej szrajbuje do wydechu. Pomiar ciśnienia w cylindrach, będzie na miejscu. Odmę wypuść pod auto i oleju nie będzie tak ubywać.
Miesiąc temu robiłem uszczelnienie Kolektora Wydechowego i była poprawa (bo sykało powietrze). Dziś widzę że syka od nowa . Proszę teraz o Pomoc jak mogę to zrobić dokładniej może jakaś taśma uszczelniająca ? Wczoraj wyczyściłem Intercooler bo był przypchany (góra była drożna a dół zapchany) zajęło mi to cały dzień . Ale wyczyściło się rewelacyjnie....
Witam! Jest troszkę czasu, także napiszę co dalej działo się z autem! Naprawa głowic w zasadzie nic nie zmieniła. Po zdjęciu głowic za drugim razem w ramach gwarancji, okazało się że zaworami leje się olej i z tond te ubytki oleju i niebieski dym. Byłem przy zdejmowaniu głowic na serwisie by zobaczyć tuleje, gdyż sposób w jaki silnik był składany budził...
U mnie miedzy dwoma głowicami a blokiem sączy się woda, znajomy mechanik sugeruje ze siadły tuleje z tym że ta woda leci już ze 2 lata i nic po za tym sie nie dzieje, a wcześniej nie zauważyłem tego dymka.Na razie doszliśmy do wniosku że puki jeździ to niech jezdzi nic nie ruszamy Tak, tak jeszcze pojeździj trochę i już blok bedzie załatwiony na cacy-...
ten temat ma opanowany Kwantor Dzięki szamanowi. :D Cała naprawa przeważnie polega na wymianie rdzeni cewek zespolonych z zaworkami (nurniki) Podróby chińskie są dostępne za grosze. Przypadek, że zawór upuszcza i wyłącza sprężarką w sposób ciągły jest dość trudny do okiełzania. Rozbierz cały ten skomplikowany "grzyb" od którego prowadzi przewód sterujący...
Jeżeli kierowca dolał czerwonego oleju (ATF) taki jak w pompce podnoszenia kabiny, to będziesz wymieniał płyn i tłoczki jeszcze ze 4 razy. Czarny płyn o tym świadczy, guma tłoczka i uszczelnień została rozpuszczona. kiedy sprzęgło twarde, to trzeba zmierzyć ciśnienie w obwodzie pomocniczym- zasilanie wspomagania sprzęgła. Na tą chwilę pompka sprzęgła...
Przyczyną jest jednak tłok na 98 %. To jest choroba Scań- niedopracowane i wypracowane uszczelnienie siłownika podnoszenia w czasie jazdy pozwala zasysać wodę- któręj nie brakuje, gdy pada?? Cylinder jest uszkodzony przez korozję i nie drożne kanały obejścia oleju zapchane rdzą i budyniowatym mlekiem. Jaki kolor oleju masz w zbiorniku pompki podnoszenia?...
Witam wszystkich serdecznie! Mam problem z ta pompą do podnoszenia kabiny, gdy wleje olej do zbiorniczka i zacznę pompować aby podnieść kabinę leje okropnie, na tym wałku od zmiany kierunku podnoszenia. Rozbierałem już i wymieniłem uszczelnienie wygląda jakby coś był nie tak, może ma ktoś przekrój takiej pompy lub schemat. byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam!
Bo może jest winny wtryskiwacz nr.3 uszczelnienia na pozostałych. Motor zostaje wyłączony przez odcięcie impulsów do elektrozaworów dawki banków i jednoczesnie czerwony zawór- prosiłem aby to sprawdzić..- te wtyczki, oraz przekładka elektrozaworów. Czasem nakładają się 3 czynniki i wszystko wygląda, jakby siedział diabeł na tym. Jednak to jest tylko...
Witam kolegów Mam problem ze Skanią 124 400 98r z EDC Auto chodziło idealnie do momentu aż padło uszczelnienie na wtryskiwaczu i spaliny przedostały się do układu paliwowego ciśnienie było tak duże że zbiornik się powiększył a paliwo zrobiło się czarne. Wymienione zostały uszczelniacze na wtryskiwaczach na oryginał jak wtryski były wyjęte zostały sprawdzone...
Skrzynia to norma z poceniem i nie groźne. Przeważnie uszczelnienie podstawy filtra, lub sam filtr przerdzewiały- ale i bywa, że trzeba skrzynię wymontować, bo poci się spod dekla pompy oleju nic trudnego do naprawy. Ret- to pojęcie względne, trzeba odczytać kody błyskowe, często powodem są czujniki temp na magistrali chłodzącej retarder, ale to żadna...
Tak tak wymiana na regenerowany nie działa następny regenerowany następne 3 tyg. spokoju i następna wymiana bo źle zregenerowany. ... zakładamy nowy 4 tyg spokój i co, ciśnienie 9,5 bar. Tryb awaryjny zbyt wysoki zużycie powietrza. Kolego nie myl regeneracji z prawdziwego zdarzenia z wymianą uszczelnień z zestawy bo sama wymiana uszczelek z zestaw to...
dzięki za odpowiedz, a wiesz może co jest przyczyną w R-kach tego słabego ciśnienia ? dodam ze auto ma już 960 tys km. A odnośnie tej sygnalizacji awarii EDC to jest to co się wyświetla na pomarańczowo a później na czerwono (engine malfunction) ? to mogę dodać ze nigdy jeszcze mi nie wyskoczyła po za awarią egr-u. Wymiana tych uszczelnień i pokrywy...
ropa dostaje się przez cewki pompowtrysku..będzie trzeba je uszczelnić Dodano po 1 orginalne uszczelnienia firmy bosch koszt 30zł na jeden pompowtrysk...
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
Do znikającego oleju dodaj jeszcze membranę odmy i uszczelnienia prowadnic zaworowych.
To może wypadałoby uszczelnić ubytki powietrza??
Witam. Mam od jakiegoś czasu problem z wyciekiem paliwa z uszczelnień pomiędzy listwą a głowicami.Czy ktoś może podpowiedzieć na co zwracać uwagę i czy to skomplikowana naprawa.
Witam, Dzisiaj sprawdziłem tuleje ciśnieniowo tak jak polecił mi Kolega Szaman i okazało się że strzelona jest tulejka na piątej głowicy. Jutro rano będę miał gwintownik fi30 i spróbuję ogarnąć temat na założonej głowicy. Uszczelnię wszystkie kanały szmatkami i po operacji przelecę wszystko magnesem neodymowym, żeby pozbierać wszystkie opiłki. Wiem,...
Czy przy zmianie z 2 na pierwszy jest ten sam objaw? bo jeśli tak to synchronizator do wymiany.Koszt kompletnego synchronizatora to ok 1500zł plus robocizna ok drugie tyle. Na pewno nie skończy się jedynie wymianą synchronizatora. Jak już skrzynia będzie rozebrana to obowiązkowo łożyska, pompa oleju, kpl. uszczelnień na skrzynię oraz na tłoki od przekładni...
Zgadza się same końcówki są wymienne ja do mana założyłem sondę z golfa VII. Uciąłem kable z 10 cm od konwertera i przylutowałem czujnik z golfa. NIe chciałem otwierać konwertera gdyż nie sądzę, żebym go później dobrze uszczelnił. Na razie błędów brak przejechane juz 500 km :D
Przyczyną może być padnięty czujnik ciśnienia jednego z układów . Zamień złączki na czujnikach celem sprawdzenia czy czujnik czy zegar szwankuje .Usuń awarię ABS w naczepie (czujnik , kable, złączki ,koło polaryzacyjne, luz w piastach) a rotarder zgaśnie. Uszczelnij instalację pneumatyczną jeśli są ubytki powietrza.
Witam, z zaworu od poduszek w miejscu zaznaczonym żółtym kółkiem ucieka powietrze przez co praca tego zaworu niekiedy nie jest taka jak powinna, raz podnosi a raz nie i trzeba manualnie pilotem podnosić. Czy jest jakiś sposób zeby to uszczelnić czy w grę wchodzi tylko wymiana całego zaworu? Zdjęcie podglądowe, zaworu jeszcze nie wykręcałem.
Witam. Mam paliwo w oleju,chciałbym wymienić uszczelnienie cewek. Ktoś z doświadczenia może poradzić czy robić to z zamontowanym czy wymontowanym wtryskiem? Jaka nasadka jest potrzebna do odkręcenia cewki? (nie mam dostępu do auta a chce być gotowy jak zjedzie). Wymieniać na wszystkich? Będzie widać po zdjęciu pokrywy zaworów z którego leci?(bez zabaw...
Ma się przesuwać dość lużno bez specjalnych oporów jeśli zastosujesz oryginalne uszczelnienia .Zwróć uwagę czy nie ma rys na cylindrze jeśli tak to go wymień, sprawdz czy sprężarka nie tłoczy oleju do układu pneumatyki.
Tu nie ma filozofii, wymień uszczelnienia - listwa i miejsce jej zamontowania muszą być czyste i tyle.
Witam, mam problem z wyciekiem oleju z pod obudowy koła zamachowego w Scanii 164-480 silnik DC 1602. Wymieniam tą uszczelkę już drugi raz w ciągu dwóch lat. Problem polega na wycieku w górnej części silnika na łączeniu bloku silnika i obudowy koła zamachowego. Znajduję się w tym miejscu magistrala olejowa/ kanał doprowadzający olej do turbiny. Z tego...
Jak pisałem wcześniej - sprawdz szczelność poduszek a potem reszta. O ile pamiętam to układ TLC ( zawieszenie pneumatyczne ) jest zasilane z czwartego obwodu . Jeśli masz ubytki powietrza w pneumatyce to trzeba to naprawić/ uszczelnić .
Po pierwsze piszesz w złym dziale, po drugie to masz na myśli te 3 prostokątne dekle? Jeśli tak, to one zakrywają rolki popychaczy i sam wałek rozrządu. Bo rozrząd i jego pokrywę, masz z tyłu silnika, a do niej z kolei masz skrzynię przykręconą. Oczywiście możliwy jest wyciek spod tych dekli, samo uszczelnienie nie jest zbyt kłopotliwe, tylko trzeba...
Cobrat ma rację , prawie wszystkie błędy dotyczą niewlaściwego ciśnienia w układzie pneumatycznym a dwa dotyczą czujnika ciśnienia co i tak prawdopodobnie będzie związane z ciśnieniem . Uszczelnij układ pneumatyczny.
Niestety nie znalazłem nikogo z SD2. Próbowałem odczytać kody błyskowe z poziomu deski ale nic nie wyświetla. Gdy wprowadzę go w tryb awaryjny wszystkie biegi przerzuca. Sprawdzone zostało sprzęgło,wybierak,uszczelnione tłoki przesuwek wysoka/niska oraz połówki bo wiało cewkami. Gdy go odpalę po chwili wyskakuje na wyświetlaczu FAILURE wrzuca 12 i dalej...
Uszczelni ssanie pompki paliwa
Moga byc tez uszczelnienia na zaworach
Fajny temat i super wskazówki tutaj znalazłem. Chciałem tylko ludzi uświadomić,że samo czyszczenie rdzenia to nic trudnego ALE trzeba wiedzieć jak i gdzie,bo osobiście widziałem i słyszałem co się dzieje z motorem,po zpartaczeniu tej czynności. Jestem pod wrażeniem dla Ciebie z ta listwa do testów. Wiedzmiałem,że to da się robić,ale jakoś nigdy się...
Jeśli to retarder 2 generacji (a myślę, że tak) to winna jest raczej uszczelka. Retarder do zdjęcia i uszczelka do wymiany. Uszczelka pomiędzy skrzynią a retarderem jest metalowa. Przy okazji do wymiany uszczelniacz pod flanszą wału, śruby wału i oringi przy chłodnicy oleju oraz filtr oleju i olej w retarderze. Dodatkowo wymień jeszcze 2 oringi pod...
Dzięki koledzy za podpowiedz. Usterka usunięta puściły uszczelnienia na pompowtryskiwaczach.
Witam Szukałem specjalnie ostatnio w Multi informacji o oleju w retarderze i jest napisane że zalecają olej Shell Rimula 10w-30. Trudno mi powiedzieć czy to przez olej może uszkadzać uszczelnienia na tłoku. Znam samochody w których w retarderze jest ATF i też to działa, więc nie wiem co o tym sądzić...
1-może być wina w elektrozaworze pod elektroniką 2-zużyte uszczelnienia pneumatyczne 3-zanieczyszczony zawór 4-odgnieciona sprężyna na zbijaku itd..... Ogólnie oddaj zawór do regeneracji i po sprawie.
Witam po długiej przerwie :) Wracając do tematu sprawdziłem śruby korbowodów oraz wału i żadna nie była ukręcona czy luźna . Wymieniłem panewki na korbach oraz uszczelnienia na metalowej rurce łączącej pompę olejową ze smokiem na której był duży luz a oringi po wyjęciu były twarde i płaskie co polepszyło zdecydowanie ciśnienie oleju w aucie . Problem...
Po pierwsze zlokalizuj wycieki i uszczelnij a po drugie jeśli zawór jest szczelny i działa prawidłowo powinien utrzymać ciśnienie w poduszkach . Więc albo zawór nie trzyma lub masz uszkodzoną poduszkę.
Witam. Jak w temacie z mostu cieknie olej. Podczas wymiany filtra zauważyłem ciśnienie powietrza. Odpowietrznik drożny, uszczelniłem całą podstawę filtra i jest tylko gorzej. Czy ktoś miał przypadek pęknięcia obudowy? Czy możliwe że siłownik blokady układu różnicowego jest nieszczelny i ciśnie powietrze do środka? Dziękuję za sugestie.
Witam. Kierowca zglosil niedzialajacy retarder, okazalo sie ze malo oleju, wiec dolewka do pelnego stanu. Sytuacja powtarza sie kilkukrotnie. Brak widocznych wyciekow na zewnatrz wiec kontrola poziomu oleju w skrzyni przy kazdej dolewce do retardera i widac podwyzszony stan oleju w skrzyni. Nigdy nie mialem takiego problemu z retarderem w Scani wiec...
Tego elektrozawory nie da się wyregulowac mozna wyczyścić uszczelnić zaworek I koniec
Zwróć uwagę na zewnętrzną powierzchnię tulei, gdzie przylegają oringi. Nie może być zbyt "wyżarta bo nawet nowe nie uszczelnią. Nie dawaj tam żadnych silikonów, bo to niebezpieczne dla ukł. smarowania. Ta akurat nie ze scanii.
Zdjąłem rozrusznik. Wygląda jak nowy. Sprawdziłem kable- też bez zarzutu prócz jednego: zaśniedziała wtyczka przy alternatorze, chyba z kablem od wzbudzenia. Z tej wtyczki wychodzi kabelek do kasety, wpięty w tą samą wtyczkę co kabel sterujący rozrusznikiem. Wymontowałem kasetę, otworzyłem. Wszystko wygląda idealnie wręcz oprócz tego, że kaseta była...
Mocowana jest na czterech szpilkach.Uszczelniona za pomocą dwóch oringów.Podaj 7 ostatnich cyfr z nr. VIN to podam ci numery oringów.
Witam. W Trybie serwisowym było to samo więc elektronikę wykluczono. Na szczęście okazało się że poszło uszczelnienie i olej dostawał się do opticruse'a. Po dokładnym oczyszczeniu wszystkiego oraz wymianie oringów wszystko działa.
Nie sądzę żeby problem był w smoku, obiawy smoka to głównie problemy z odpalaniem. W tym przypadku ciśnienie paliwa ucieka gdzieś powrotem,możliwe że ucieka przez sam filtr lub jego uszczelnienie na czpieniu lub sam czpień paliwowy.
Sciąganie gałki z wąsa, często kończy się uszkodzeniem przez sciągacz silikonowego uszczelnienia i jest potem lipa, zaś bywa tak, że w 8 letnim aucie nie da się obrócić gałką, bez całkowitego demontażu drążka i zastosowaniu odpowiednich "argumentów" . Ustawienie kół na wprost jest trudne bez przyrządów, więc praktykuje się określenie przez kierowcę...
To jest złącze Scania na instalacji pompy tylko że nie opisane czy wchodzi do pompy czy w wiązce jest jakieś połączenie wtyczka-gniazdo. Nie pacz na to że obrazek może sugerować okrągłe piny tak naprawdę otwory mogą być okrągłe pod uszczelnienia a wchodzić mogą kwadratowe złącza z stykiem płaskim. Niepokoi mnie to że wychodzi na to że zapięcie ma się...
Witam, opłaca się zakupić powyższy model. Za i przeciw? Ile ma mieć przejechane to używane /rozpatrywane auto? Bo - od bo się zdania nie zaczyna- ale przy 400-500 tyś km, padają wtryski- i zależy od gwarancji umowy (proszę mnie poprawić jak plete glupoty) - lub umowy lisingu - serwis wymienia za darmo, przynajmniej u nas tak było. Turbo, sprzęgło, skrzynia...
Witam. Mam pytanie odnośnie zaworu dozującego Y109 na rys. w załączniku, jeżeli go wymienię, widać na niezbyt skomplikowaną operację ale w jaki sposób go skalibrować? 7 to śruba kalibracyjna. W mojej okolicy nikt tego nie naprawia, z regenerowanymi jest różnie bo pewnie są na oko regulowane a zapewne trzeba kalibrować na zamontowanym w pojeździe a nowy...
Czesc swojego czasu wywiązała się między nami rozmowa N temat częstszych wymian filtrów i oleju. Jak widzisz serwis sprzedaje auto z prawidłowym czasem wymiany oleju. Czyli co 90 tyś km Tak jak zaleca producent. W okolicach tego przebiegu 1 dpf do wymiany 2 jeżeli to skrzynia scanii ciaknaca obudowa pompy - ale może być już naprawiony tylko one wychodziły...