Dodam że wszystkie panewki obracają się z wałkiem.
Witam wszystkich Mam problem ze skrzynią GRS900 w scanii 113. Zakleszczała 4, więc chcę ją rozebrać. Problem w tym że nie mogę się dostać do 4 biegu na górnym wałku.Wiecie może jak rozebrać ten wałek?
Zatarty wałek rozrządu
Płyta rozrządu posiada kanał (340, 360, 400 miały 2 ze względu na smarowanie pompy wtryskowej) a ze względu na to że płyta ma tylko 10mm grubości kanał jest frezowany i zamykany zaślepką w kształcie patyczka do lodów, stąd takie określenie. Niekiedy potrafi się odgiąć i olej zamiast smarować kompresor i wałek rozrządu przedostaje się z powrotem do misy.
Jak chcesz ten silnik reanimować to musisz wszystko z niego wyciągnąć chodzi o kanały olejowe i opiłki musisz je bardzo dobrze wypłukać w przeciwnym razie przytrze ci się wałek rozrządu.
Jak masz pompe paliwa na kompresorze to przez wałek pomki ropa może lecieć przez komresor do miski. Najlepiej podmień do testów. Jak nie pomorze to coś z pompą wtryskową bo też jest smarowana olejem.
Dzięki kwantor. W sobotę się za to wezmę. Bo coś tam stuka, albo coś się wytarło Nie koniecznie, taka jest praca rolek dżwigni pompwtryskiwacza. Ale baw się. Bywa, że jest uszkodzony wałek rozrządu, wtedy stuka, nie stuka.. Opiłki na korku spustowym przy wymianie oleju powiedzą ewentualnie, że tak się stało.
EDC gaśnie i cała elektronika sprawdzona wszystkie czujniki komputer wiązka i co tylko steruje pompa sprawdzone i podmienione. Wałek rozrządu sprawdzony
Prawdopodobnie masz zatarte panewki wałka rozrządu .Zdejmij boczne dekle ,rolki popychaczy i kręcąc za koło zamachowe zobacz czy panewki nie obracają się z wałkiem.
Tak, trzeba wyjąć wałek ślimaka . Wałek wychodzi do dołu, a nowy uszczelniacz trzeba wbić szpejem od dołu . ( uwaga robiłem to dawno temu i raz w Scani, a raz w Volvo, więc coś mogłem zamieszać, ale raczej nie, zaś wałek musi być wymontowany na 100%) Wymontujesz wałek- to ujrzysz wszystko w jasnych barwach. Były przekładnie, gdzie robiło się to od góry....
W autosie chyba 300 zł taki komplet naprawczy 2 uszczelniacze i tuleejka miedziana z oringem to caly problem mialem jeden przypadek złe złożonego wszczelniacza podwina sie to fabryka tak złożyła wiec trzeba uważać jak wkłada się ten główny wałek w obudowa tam bedzie potrzebny ściągacz ale to bez problemu można dorobić sobie z byle czego
cześć może cos Ci się przyda ten jeden TI dotyczy erki ale może wpadł Ci w ręce wałek z demobilu niby nowszy to lepszy ale tak nie zawsze bywa sprawdz sobie te dane powodzenia Dodano po 1 dane do HPI i innych
Dlatego musisz sprawdzić do jakich silników były wkładane twoje tłoki , spróbuj w sklepie np. Autos, Suder lub serwis Scania. Jeżeli nie były stosowane w 480 hpi to będziesz miał gotową odpowiedz. Sprawdź czy wałek rozrządu jest taki sam w tych silnikach.
Witam Do tego dojdzie na pewno inny wałek rozrządu,tłoki,korbowody i pompki.
Zużyte synchronizatory a raczej ich hamulce dają efekt zgrzytania przy włączaniu biegów niezależnie czy z górki czy pod górkę czy na płaskim . Synchronizator powinien wyhamować wałek aby bieg zapiął się łagodnie a przy tym prędkość obrotowa silnika była wyrównana ze skrzynią biegów ( na to synchronizator nie ma wpływu).I masz rację ,że jest to dziwne...
Nie doczekałem się odpowiedzi: czy szlifowałeś wałek i dałeś nowe nadwymiarowe panewki czy tylko dałeś nowe panewki wałka?
Po lewej stronie pompy jak patrzysz na zdjęcie masz korek na imbus. Po nim powinien być wałek pompy z "płetwą" która służy do zablokowania pompy w pozycji 0. Tak jest przynajmniej w Manach, Renault.
Wysprzęglik jest zazwyczaj w okolicy sprzęgła, jeśli go z wierzchu nie widać, to pewnie jest "centralny", więc zamontowany wewnątrz komory sprzęgłowej ("nadziany" na wałek sprzęgłowy). Podawanie przebiegu pojazdu nie jest tutaj w ogóle potrzebne.
Po wyjęciu skrzyni i obudowy sprzęgła to na 100%. Przy zdjęciu pokryw myślę, że tak. A wał był wyciągany albo wałek, że rozrząd miał prawo się przestawić??
Na pewno inne korbowody, głowice i podobno wałek. Jak bym rozbierał dokładnie to szczegóły by coś więcej powiedziały.
Autor tematu albo juz polecial w trase i nie chce sie z nami podzielic co bolalo maszyne ....jak wiekszosc .... albo dostal karnet w hotelu serwisowym do grudnia😎 Samochód dalej na serwisie dam znać jutro czy złożyli silnik. wałek rozrządu ok Koło zamachowe na miejscu Koło pośrednie też ok
w czasie trasy zagotowal plyn chłodniczy wyciekow brak To sugeruje urwany pasek lub pęknięty wałek pompy/urwany wirnik. Nawet zapchany filtr płynu nie zablokuje przepływu tak aby obiegu w ogóle nie było.
W starszych Irizar-ach mamy CAG lub tak jak tutaj CS (comfort shift), pytanie gdzie robiony był wałek i czy na pewno jest prawidłowo poskładany. Ewentualnie kwestia o-ringów, oleju.... oczywiście warto jest sprawdzić kody błędów.
Problem rozwiązany, tulejka w obudowie skrzyni w której jest obsadzony wałek od dźwigni która popycha łożysko wyciskowe była wytarta przez co wałek cofał się razem z łożyskiem o około 10mm po naprawie tulejki sprzęgło normalnie działa.
Mam to VOLVO już 3 lata i tylko wymieniłem pedał gazu i oczywiście filtry i oleje. I cały czas śmiga bez zarzutu. Bardzo sobie chwalę. Jeździłem też Scania i dla mnie jest totalną porażką. Jak nie wał pędny się skręcał to wałek atakujący w moście się łamał i wiecznie się zapowietrzała. Totalna masakra.
Głownie chodziło mi własnie o konstrukcje tych silników, ale ilu forumowiczów tyle opini napeno inne sa pompowtryski i zeby ten silnik chodził tak jak powinien trzeba je wymienic, tylko jak z tym wałkiem? moze wypowiedziec sie jeszcze ktos?
powiem tak nie robiłem przy takiej skrzyni hydrauliki ale wydaję mi się tak na 90% że wałek jest taki sam. W GRS0 zastosowano nadbieg na ostatnim przełożeniu. Poszukam informacji wieczorem lub jutro i dam znać.
Witam , mam problem SCANIA z silnikiem HPI 420 2003r są wibracje przy ok 12000 obrotów na każdym biegu to samo przy obciążeniu więcej, sprawdzone pompowtryski zamiana z innego samochodu komputer też, głowice po naprawie (zawory nowe). Samochód u mnie 2 miesiące kupiony w WIZER Łeczyca ,przy naprawie głowic był oglądany wałek rozrządu z boku wzrokowo...
Pompa w Scani jest z reguły dość głośna, ciśnienie jest dobre. Jesteś pewien, że to pompa? bo druga turbina też potrafi się tłuc na zębach, lub wypracowane łożyska- trzeba je wymieniać, bo pęknięty wałek turbiny potrafi sprawić masę kłopotu w trasie, a zdarza się to.
Koledzy mam problem ze Scanią 2016 rok sterownik przy skrzyni, sprawdzałem kable, wybierak skrzynki z zaworami, mam błąd poprawności czujnika Halla wzdłużnego, to również zostało sprawdzone. Jedyną rzeczą która mnie zastanawia to jest cylinder, który przesuwa lewo prawo wałek, tam jest też czujnik Halla. Tam są podłączone dwa przewody, jeden kieruje...
Ponawiam pytania jak z PW. (napiecia pompy) I jeszcze dodam ze miałem taki przypadek z wozidlem MAXX i silnikiem przemysłowym z intercoolerem chłodzonym cieczą, miał 2 przyczyny: złe końcówki wtryskiwaczy, i zużyty wałek rozrzadu w którym nie podnosiły się odpowiednio krzywki Ssące. Nie wspominając o złym kącie wtrysku.
A wałek w pompie ustawiony prawidłowo do pozycji montaż? Kiedyś wymontowywałem pompę rzędową i musiała mieć do montażu zablokowany wałek w konkretnej pozycji. Taką pompę wkładasz do silnika a silnik musi być ustawiony dokładnie na znakach wg. instrukcji. Wtedy wszystko gra ze sobą razem.
Wrzucam jako ciekawostkę, problem okazał się tak jak pisałem wcześniej. Choć każdy kto oglądał mój wirnik nie był w stanie powiedzieć jakim cudem się to stało. Serwis Scanii również. http://obrazki.elektroda.pl/6851125100_1... http://obrazki.elektroda.pl/3962323700_1... http://obrazki.elektroda.pl/5304523100_1...
Może mi ktoś pomoc 2016 rok scania nie wchodzą biegi 1,2,7,8 wyglada na to ze nie przesuwa walka prawo
GMS 13200 TCO, tachograf Usterka Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane. Przyczyna Jednostka sterująca nie otrzymuje sygnałów prędkości obrotowej silnika lub otrzymuje nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z układu TCO. Uwagi Prędkość obrotowa jest porównywana z sygnałami prędkości obrotowej z układów GMS i BMS. Jeśli sygnały prędkości obrotowej...
No i brawo Ty :D 11060 Przekroczenie limitu czasu (Time Out) odebrania komunikatu z układu BMS. Ten kod jest rejestrowany w przypadku zaniku lub braku jednego z komunikatów CAN oczekiwanych z układu BMS. Zanik komunikatu TC1 powodujący nieprawidłowe działanie. Na przykład koła napędowe mogły utracić przyczepność na śliskiej nawierzchni, co spowodowało...
Trzeba najpierw to zdiagnozować- mile bedzie widziany jakiś fachowiec z dobrymi pozytywami. Koła można kupić z używek, z rozbitka itp. Nie będzie to strasznie drogo, ale trzeba poszukać tych luzów i mieć pewność, tak samo, czy przypadkiem rolki i wałek nie są nadjedzone. Sprawdź również co z odmą- zdaje się że jest podłączona do kanału ssącego turbiny,...
Kwantor chcesz nr telefonu?? ;) Kolego co to za firma naprawia walki do Scania? Podasz namiary
Witaj. Nie dawno rozbierałem silnik w takiej scani. Powodem było uszczelnienie tulei. Wymieniłem wszystkie gumki, zaworek, panewki i wał tylko polerka. Nie ruszony wałek rozrządu (decyzja klienta). Ciśnienie po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach 1 do 1.2 bara. Po pewnym czasie sprawdzone panewki i brak oznak aby nie było ciśnienia.
Ciśnienia sa nieco niskie. Liczy się ciśnienie podczas jazdy i np przy 1000 obr ma być minimum 2,5 bara, bo inaczej bedzie sygnalizować awarię EDC, ale tak długo wałek nie pociągnie, ma być 4-4,5 bara w czasie normalnej jazdy, chcący spać spokojnie. Maź to chłodnica oleju do roboty uszczelki lub uszczeli i cała pokrywa do wymiany.
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi To wróci po kilku kilkudziesięciu tysiącach i to już będzie KONIEC. No ale tuleje, pierścienie i zrobienie głowicy nie jest końcem świata. Panewki to parę groszy, chyba, że jeszcze wał..Jak wał, to może wałek, jak wałek, to warto wymienić panewki wałka,...
Witam Turbosprężarka o zmiennej geometrii Silniczek elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii M30 zarejestrował usterkę układu sterującego. Możliwe przyczyny: •Usterka mechaniczna, uszkodzenie lub zużycie. •Utworzenie się lodu w turbosprężarce o zmiennej geometrii. •Rozdzielenie się dwóch części wałka silnika elektrycznego. •Usterka...
Witam Ponownie. Rozebrałem dzisiaj silnik bo się okazało że jest uszkodzony wałek rozrządu. Nic by strasznego nie było gdy jak dostałem się do kuł zębatych to nie byłem wstanie ustawić kropek z sobą na kołach. No i teraz się zastanawiam czy one mają się zgrywać z sobą czy jakoś inaczej wiec moja wielka proźba o jakiś schemat protokół ustawienia kuł....
Pewnie sekcje padły albo co gorsze listwa stoi. W 112 wałek pompy jest z klinem więc nie mogło obrócić napędu. W dekielku regulatora ciśnienia LDA pompy jest trzpień s uszczelka, w momencie dodania gazu wyciągnij do momentu kiedy silnik odpali.
Witam. Przeglądam wszystkie tematy na wszystkich forach i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mianowicie posiadam Scanie 124L 470KM, Scania na wolnych obrotach gubi ciśnienie oleju do takiego stopnia że zapala się kontrolka. Po dodaniu gazu kontrolka znika i ciśnienie się podnosi ale jest nie takie jakie powinno być. W aucie wymieniona...
Tym na wtryskach pojeździsz dłużej. Wał nie pęknie raczej nigdy ani wałek rozrządu nie zaszwankuje, tak jak w HPI. Komplikacja trochę dla elektryka, bo trzeba trochę poprzerabiać instalację elektryczną. Ale czego nie da się zrobić. Musi to być elektryk znający temat scani.
Zasada działania procedury startowej dla Bosch EVB, GVB oraz HXF Rozrusznik, przekaźnik wstępny oraz przekaźnik rozrusznika są połączone w jeden zespół. 1.Po przestawieniu kluczyka w stacyjce do położenia rozruchu jednostka sterująca silnikiem wysyła napięcie do przekaźnika wstępnego, który z kolei doprowadza zasilanie do przekaźnika rozrusznika. Gdy...
Kontrolka brak air może oznaczać poważna usterkę układu ebs ale od naczepy kiedyś tak miałem w naczepie walka modulator i w scania się tak swiecilo
Ale macie zagwozdkę. :) Scania to nie moja działka, ale dziwi mnie, że kolega do tej pory nie zmierzył mechanicznie kompresji na wszystkich garach i szczelności układu paliwowego na postoju silnika. Może te dwa cylindry mają po prostu najlepszą kompresję a paliwo ucieka do cylindrów niezależnie czy silnik stoi czy pracuje. Jak silnik zapala po dłuższym...
Praca silnika na wolnych- ma być jak organy- równiutko jedno wielkie miarowe rrrrrrrrrr W zbiorniczku płynu chł. ma być czysta ciecz nie jakiś kisiel, czy piana. przejechać też po dziurach, wtedy wszelkie dobijania, telepanie bedą powodem do targowania, zawieszenie kabiny z przodu główne simmerblocki, otworzyć drzwi i za te drzwi kołysać kabiną jednemu...
Po pierwsze piszesz w złym dziale, po drugie to masz na myśli te 3 prostokątne dekle? Jeśli tak, to one zakrywają rolki popychaczy i sam wałek rozrządu. Bo rozrząd i jego pokrywę, masz z tyłu silnika, a do niej z kolei masz skrzynię przykręconą. Oczywiście możliwy jest wyciek spod tych dekli, samo uszczelnienie nie jest zbyt kłopotliwe, tylko trzeba...
Minimum na rozgrzanym silniku to cos około 1,5 - 1,8 bar. Sprawdź ciśnienie manometrem jeżeli jest tak jak pokazuje wskaźnik to rzeczywiście zaczynaj się martwić. Witam Tak jak kolega wspomniał , pierwsze to sprawdź ciśnienie przy pracy silnika na wolnych obrotach , silnik powinien zachowywać w tych parametrach ciśnienie , natomiast co do zmartwień...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
Problem rozwiązany. Elektrycznie wszystko było w porządku, uddało się podmienić siłowniki i czujnik halla. Ręczne podawanie powietrza z kompresora ok 9bar przesuwało siłowniki, natomiast elektrozawory mają chyba mniejsze cisnienie i nie podołały temu. Sprawdziło się to co opisał szaman108 ;) Po rozkręceniu siłownika wzdłużnego był ukruszony wałek i...
U mnie w autobusie jest skrzynia Scania 10-cio biegowa z pozycjami: R low/ R high potem 1/2 3/4 5/6 7/9 8/10 z jednym siłownikiem w przystawce połówek (podobno skrzynia od jakiejś wersji 250 KM). Również miałem problem z wyskakiwaniem dolnych biegów. Okazało sie że pogrubiona część sworznia tłoka opierała się o obudowę przystawki połówek co powodowało...
Masz problem ze zle złożonym synchronizatorem. Zbyt ciasny hamulec i przy próbie włączenia biegu zęby ustawiają się nie prawidłowo. Skrzynia jest smarowana ciśnieniowo i po odpaleniu auta automatycznie jest wszystko smarowane. Na postoju nie masz problemu z tym biegiem ponieważ obraca się tylko wałek sprzęgłowy i pośredni tzw. choinka. Reszta trybów...
Auto definitywnie naprawione zwarcie na czujnikach położenia walka rozrządu i koła zamachowego
remont byl robiony 2 lata temu byl 1 tlok chycony pierscienie , byly zalozone nowe pierscienie na wszystkich tlokach nowe tuleje i panewki glowne i korbowe , czy opilki moga byc z walka rozrzadu lub komresora?
Auto już wiele razy było na kompie i do niczego nikt nie doszedł... A do czego ma dojść, skoro wszystko jest w porządku? Wszystkie objawy są prawidłowe. Visko procuje zaraz po uruchomieniu silnika kilka minut, bo olej to gęsta sapa i siła odśrodkowa go usuwa, ale aby powstała, to wentylator musi się kręcić, chociaż nie musi:)) zrobi swoje, wtedy może...
A inne rzeczy już sprawdzaliście? Tzn pozostale elementy jak pompa, panewki, wałek rozrządu itp?
Tak ale pisałem do tego pierwszego posta.Masz może 7 ostatnich z vin-u? Dodano po 9 Zamontowanie - Sprężarka w silnikach 9-, 11-, 12- i 13-litrowych z układem PDE lub HPI Dotyczy silników z blokiem cylindrów 1. lub 2. generacji. 1. Montując nową sprężarkę: Najpierw przenieś koło zębate ze starej sprężarki. Użyj odpowiedniego ściągacza WAŻNE! Ostrożnie...
Turbina w tej chwili jest nowa, zakładana na serwisie. Tą starą próbowano naprawiać, w Lublinie i Rzeszowie. Czyszczona i opinia, że musi chodzić a dalej się zacinała więc sam ją wyjąłem i rozebrałem. Pierścień był pęknięty w czterech miejscach i blokowały się łopatki, więc kupiłem nową w serwisie. Ale dalej to samo. Wtryski założyli na próbę nowe,...
Witam. Nadal walka ze scania trwa. Pompa i wtryski niby ok. przy silniku słychać jakieś ciapanie jak by spod kolektora wydechowego. Uszczelki nowe a dalej to samo i śladów brak. Mechanik stwierdził ze wypala się gniazdo zaworu i dlatego zimna chodzi ok a ciepła już nie... na dniach sprawdzimy cylindry manometrem. Ale czy by to miało wpływ na moc?? scania...
http://obrazki.elektroda.pl/5640774400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9813684300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6776451300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3339511400_1... Dodano po 36 Na scanie trzecim na rys 86 masz sprzegło jednostopniowe z hamulcem nieregulowanym.To element 23.jest...
Dzięki serwisantscani1 za pomoc. Jutro zaczynam walkę z ABS a z przepływomierzem odwiedzę jakiś serwis.
W 3 serii pompy ustawia się na znaki na sprzęgiełku (na tej części która jest bezpośrednio przykręcona na walku pompy), nacięcie na sprzęgiełku do krawędzi ściętej na obudowie łożyska walka, lub czasami nacięcie było tez na obudowie łożyska. Gdybyś posiadał blokadę taką jak w niektórych pompach MW w MAN to też można byłoby ustawić na tę blokadę. Standardowo...
Poszukuje informacji o układzie. Bosch 30 296 01/1700 AC 781.1 PLCC 28 Układ pochodzi ze sterownika silnika EDC Scania 114 380 Czyta obroty silnika walka rozrządu i kola zamachowego.
Witam i jak zakończył ktoś walkę z trzęsieniem ? U mnie to samo co opisujecie , zwariować można już wszystko sprawdzone i wymienione , chyba tylko sprzęgło pozostało do sprawdzenia …
Witam Z którego bezpiecznika wychodzą te przewody <numer>Kolejna sprawa to z którego miesiąca ta scania.Ten przewód oznaczony kodem BMS 129 może lecieć do sterownika EBS ale nie jestem pewien,podaj numer bezpiecznika to Ci wyszukam, szczerze to nie chce mi się ryć kilku schematów elektrycznych :D w poszukiwaniu jednego kabelka w końcu po całym...
Witam ponownie wszystkich. Zaistniał problem z ww scanią po wymianie silnika i problemach z ciśnieniem paliwa został jeden dotąd bagatelizowany problem. EDC świeciło się od początku walki z tym wozem w tej chwili nie miga już żadnych błędów ale też po włączeni zasilania nie gaśnie. Wiązki do kasety i od kasety przedzwonione - bez zwarć i przerw, bezpieczniki...
Prawdo podobnie padł sterownik SCR,u Ciebie nie jest źle bo nie masz komunikacji od samego początku.kiedyś trafił mi się na warsztacie sprzęt w którym komunikacja działał po włączeniu zasilania kluczykiem około 1 minuty jak się w czasie wyrobiłem to zdążyłem się połączyć SDP3 i nawet jkieś czujniki sprawdzić poziom adblu czy czujnik temperatury i za...
Poczytaj o Ph. na panelu SAMSUNG S42AX - YB01. , maja te same scany co w Twojej plasmie . Na forum opisywano objawy i walkę z tymi objawami tych scanów. LJ41-02761A - dplny ,LJ41-02760A - górny Uszkodzenie IC SN755870 (można zamieniać _przeróbka na SN755866 ) w scanie to głównie wina uszkodzonego Y-sus. Rozpiska SN755866 _piny http://obrazki.elektroda.pl/9877935900_1...
W standardowym zamku "dokładanym" jest pięć przewodów do siłownika sterującego. Dwa na przemian podają +,- i na odwrót -,+ do silnika . Trzy kolejne to masa do przełączników sterujących i dwa wyjściowe z tych przeł do centralki, która steruje czasem zadziałania silniczków. Musi być centrala bo by szlag trafił silniczki. Sprawdż centralkę, są w niej...
Cześć Przy kalibracji (tacho cyfrowe - ale akurat nie sądzę, żeby to miało w tym przypadku znaczenie) stwierdzono wielokrotnie większą ilość impulsów z sensora na skrzyni (pi X oko 4 razy więcej). Efekt jest taki, że po ruszeniu pokazuje już 15-20 km/h, a jak osiągnie 25 km na godzinę prędkości rzeczywistej to tacho pokazuje 100 km/h, załacza się ogranicznik...
wałek skrzynia scania wałek rozrząd scania wałek rozrządu scania
zasilanie konwertera multiswitcha przewodność mosiądzu amplituner instrukcja
hulajnoga odblokowanie prędkości hulajnoga odblokowanie prędkości
Mercedes M272 – głośna praca i grzechotanie po wymianie nastawników, co sprawdzić? Grafik spowiedzi w kaplicy Karmelitów Bosych w Warszawie