Twój błąd w obliczeniach polega na nieprzeliczeniu jednostek, tj 20mA=0,02A, a więc rezystancja R wypadnie nie 0,4om a 400om, załóż 390-430om. A moc to I^2*R, czyli 0,02^2*400=0,16W, czyli daj 0,25W. Zwróć uwagę na to jaki kolor majązastosowane przez Ciebie diody, bo różnice napięć przewodzenia jednak nie są pominięcia (różnica pomiędzy czerwoną a zielonąjest...
Witam, jak dla mnie to awaryjne przekaźniki w tablicy, była taka kampania - czarne zastępowało się zielonymi, było mocniejsze i z tego co wiem zabezpieczone diodami, na początku pomyślałem o impulsatorze ale to on ie powoduje odcięcia zasilana tachografu, natomiast może powodować zanik przebiegu na ICL czyli zegarach, pozdrawiam Dodano po 3 i oczywiście...
Światła stop nie mają nic wspólnego z EBS. Światła STOP są załączane ze sterownika VIS poprzez przekaźnik w skrzynce bezpieczników. Jak dobrze pamiętam to przekaźnik 7 lub 8. Pod pokrywą skrzynki bezpieczników masz opis bezpieczników i przekaźników.
Można dodatkowo sterować 3 i 4 pin do masy otwieranie i zamykanie. Zabezpieczenie bezpiecznik 28, oraz 53 Wszystkie oznaczenia kabli zaczynają się na ROH.
Przekaźniki również zmieniłem od identyfikacji naczepy, oraz sprawdzałem bezpieczniki. Może moglibyście coś mi doradzić? Zobacz czy przy załączonej stacyjce jest napięcie na pinie 6 modułu RP16 (przewód oznaczony TR2 szary) on właśnie zasila pin 2 gniazda ABS-u.
No to diagnostyka, może to przekaźnik, lub jakiś przewód w wiązce silnikowej na połączeniu rama/kabina, czujnik na kole zamachowym. Jeżeli wszystko ok, to EDC lub koordynator. Zawór jest sterowany z EDC. Komputer nie wyświetla bledu, więc nie ma komunikacji z lampką, bo w takiej sytuacji na bank powstał błąd w EDC.
Sprawdź błędy w ICL i najlepiej podaj je. Za podświetlenie odpowiada ICL(zegary), VIS jest od oświetlania zewnętrznego. Ogólnie żółty kabel w większości jest właśnie od podświetlenia przełączników, 7 pin lub A21 w ICL, do gniazd C274, C275, C276. Żadne przyciski nie są podświetlane czy działają tylko niektóre? Podaj rok samochodu lub VIN to będzie można...
podaje masę na żółty kabel jak rozłącza się plus tak? bo tak rozumiem schemat - przy normalnie załączonym akumulatorze obwód tego kabla jest rozłączony. Tak i tak ma być. jak zatrzymuje się zegar (czas) to na 99% musi się gubić zasilanie to bezpośrednie z akumulatora0 (+lub -) dobrze myślę? Jak zniknie zasilanie to tak...... Tacho ma zasilania w pkt....
Pin 6 wolny.
pozmieniaj przekażniki wysoko prądowe po zapłonie
Brak masy wspólnej na lampe szukaj tego przewodu
Witam. Odświeżając temat. Zamontowałem rurę z halogenami i podłączyłem je pod istniejące halogeny w blendzie, włączając długie błysną tylko chwilę i koniec świecenia podejrzewam, że jest jakieś zabezpieczenie przed przeciążeniem. Jak sobie z tym poradzić? Czy konieczne jest doprowadzenie dodatkowego zasilania?
Pole P2 A11 i B11. Bezpieczniki F6 i F20 schemat z 2005 roku. Ale, trzeba wiedzieć co się robi i jest zawsze niebezpieczeństwo że jeśli układ pozbawisz zabezpieczenia, to groźba skopcenia auta jest jak najbardziej realna. Kiedyś zapaliły się wiązki na moich oczach i trwało to 10 sekund,cała elektryka do wymiany.
Obawiam się że samemu raczej tego nie ogarniesz.
Dzięki to wszystko stało się po wymianie filtrów paliwa i filtra powietrza niestety nie orginalne a tylko FILTRON czy to ma jakieś znaczenie?Po włączeniu przycisku diagnostycznego przez chwilę obroty są dobre a potem się podnoszą do około :800.
Dzięki, juz mam.
Sprawdź czy masz na sterowniku silnika masz wszystkie zasilania +15,+30,31.
Witam. Poszukuję schematu obwodu hamulca górskiego scania 114L 380. Nie działa dogrzewanie silnika i górski, jest włączany auto z hamulcem nożnym. Brak zasilania na elektrozaworze i na włączniku w kabinie. Pozdrawiam. Mówisz - masz!
Wróżka użyła by multimetru "bazarowego" za 20 zeta, ewentualnie lampki kontrolnej, pomiary zrobiła w/g rozpiski na korpusie. Św. Mikołaj dałby zarobić dla serwisu.
zmierz ciśnienie na układzie zasilania
Może kwestia nazewnictwa (jeżeli chodzi o te zaworki) zmieniłem na przodzie głowicy po lewej stronie i na obudowie filtra drugi zaworek , holenderek z sprężynką tak to w przybliżeniu wygląda więc niech będzie zaworek zwrotny :D. jeśli chodzi o zawór gaszenia to go rozebrałem i się okazało że ktoś tam gmerał i odwrotnie założył metalową przekładkę, złożyłem...
To ze nie kreci to wina czujnika luzu ale zapalić powinien . Sprawdź ciśnienie zasilania paliwem. Więcej pomogę jak będę przy komputerze .
nie chce przekręcić, pojawia się pykanie w szafce z bezpiecznikami i komunikat ,,główny wyłącznik zasilania wyłączony zbyt szybko ,,
glowny zawor hamulcowy czyli ten co masz pod pedalem hamulca ale od zewnatrz pod maska. Sa w nim dwa potencjometry i moze ktorys z nich chrzani sprawe. Sprawdz przewody pomiedzy nim a ECU i zasilanie.
obłożenie pinow: 1 - napiecie zasilania (30) jednostki sterujacej (bezpiecznik 14 10Amper ) 9 - napiecie zasilania (15) z rozrusznika 27 - masa (31)
W euro 5 urwane i zwarte kable od visko potrafiło popalić wiele czujników na silniku, dlatego sprawdź wszystkie ciśnienia i temperatury oleju ,powietrza ,paliwa . Czujniki są połączone wspólnym zasilaniem.
Skrzynka bezpieczników wymień przekaźnik RP3 (zasilanie 61). Nic poza tym.
Masz problem z ciśnienie zasilania paliwa - za niskie. Możliwe przyczyny: filtr, pompa, przewód nieszczelny itd...
Dobrze by było zmierzyć ciśnienie zasilania..
Witam Pierwsze dwa przekazxniki sprawdzone(lubią czasami robić numery z zasilaniem)
Nr błędu podaj.
Odłącz kostki od sterownika i sprawdź miernikiem rezystancję , zasilania z sterownika.
Jakie masz ciśnienie zasilania paliwem druga sprawa jak masz numer silnika to zapodaj zobaczymy co to jest.
COO 536: układ ABS naczepy. Napięcie zasilania sterownika ABS naczepy za niskie. Sprawdź bezpiecznik zasilania ABS naczepy,kabel między naczepą a ciągnikiem i złącza.Tyle mogę pomóc.
Czy sprawdziłeś bezpiecznik 41?.Poniżej wrzucam ci załącznik od opticruise.Z bezpiecznika 41 idzie zasilanie30 stałe na pin 19.Z bezpiecznika 5 zasilanie15 po zapłonie.
Witam Was po raz kolejny. Problem z którym mi przyszło mi się zmierzyć to nie gasnące kontrolki,wskaźniki oleju itp Więc od początku: Wpierw spalił się ,,komputerek,, od ELC. Po podłączeniu klemy ,,-,, i wyjętym kluczyku zapaliła się cała deska,jakby kluczyk był przekręcony na zapłon. I jeśli w tym momencie wciśniemy opuszczanie szyby kierowcy,kontrolki...
przeczyść styk bezpiecznika, który odpowiada za ogrzewanie (mialem kilka takich przypadków) i będzie ok. E14 wyskakuje jak nie ma komunikacji= brak zasilania, kasety z szarym zegarem.
Jak ktoś słusznie prędzej zauważył zmierz ciśnienie paliwa na zasilaniu.
Zarowka swieci na zasilaniu nox?
Pin 1 + (30) Pin 9 + (15) Pin 27 - (GROUND) Nie podałeś jaki system 6x2, 6x4, ??? więc podam ci dla 6x4 ale zasilania są te same piny.
Bezpiecznik nr. 28 Dodam że bezpieczniki są dobre Ale pytanie czy bezpiecznik 28 ma zasilanie jak włączysz światła.
Ewidentny brak zasilania edc.
Witam. Zasilanie bezpiecznika nr 42 dochodzi z przekaźnika RP2.
Może spróbuj na początek zrobić twardy reset czyli wyjmij panel sterujący "Ctt" oraz wyjmij bezpiecznik od zasilania ogrzewania po ok 5 min wszystko podłącz i zobacz wtedy nawet jak nie odpali to powinien pokazać kod usterki.
TCO w kodach błędów, ale już nie trzeba. Szerokopojęta możliwa przyczyna już podana. Teraz trzeba szukać- pewność zasilania impulsatora, TCO, kable CAN i inne. Nawet pozamieniać miejscami przekaźniki, te 80 A w panelu bezpieczników.
Nie ma czasem przełącznika zasilania?
Witam, Mam problem z przystawką w Scania 4. Brak prądu na włączniku w kabinie. Po podaniu zasilania bezpośrednio przystawka działa poprawnie. Potrzebuję schematu/informacji, gdzie idzie zasilanie na kostkę s30? Który bezpiecznik/przekaźnik może coś więcej. Pozdrawiam
Euro 5 czy euro 6 ?
Sprawdź tam gdzie nie jest dobrze. Przy typowym braku masy, inne światła migają w rytm kierunkowskazu. To wygląda jakby ze świateł postojowych zasilała się żarówka kierunkowskazu. Może jest jakieś zwarcie między przewodami. Trzeba to przedzwonić podając zasilanie na poszczególne żarówki.
A czy te diody są wpięte równolegle do zasilania modułu?
8704 - otwarty obwód czujnika tlenu NOx 5657 - nieprawidłowe wyłączenie zasilania EMS 4131 - napięcie zasilania SCR 2 ostatnie błędy mówią o wyłączeniu zasilania akumulatorów w czasie krótszym niż 90 sekund od wyłączenia zapłonu. Możesz mieć problem z wyłącznikiem ADR.
Być może padł elektrozawór na skrzyni lub nie ma zasilania na ten zawór.
Witam. Poczytaj tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... W poście 16 masz opis specjalnego rezystora dostępnego na rynku, zastosuj na początek na światła kierunkowskazów.
Zaworem steruje jednostka sterująca ETC, pod bezpiecznikami. Sprawdź zasilanie do jednostki PIN1 i PIN3: stały i po stacyjce +24 V. Przejście z jednostki do zaworu.
Jesli ta scania ma pompe wstepna trzeba sprawdzic cisnienie zasilania wstepnej.Sprawdzic nieszczelnosci w ukladzie paliwowym lub zatkany smok w zbiorniku.
Jeśli potrzebujesz mam uzywany sprawny EHAB do sprzedania. W sprawie ehab odezwę się na PW. Mam jeszcze pytanie: Jak sprawdzić ciśnienie zasilania paliwa?
Brak zasilania po zapłonie na panel po jego podaniu wszystko działa ok
Gdybyś w samochodzie miał sterownik BWE to wtedy za pomocą programu BICT mógł byś tworzyć interfejsy i komunikaty wyświetlane przez ICL.Jakieś pierdoły są dostępne też w BWS ale to raczej tylko jakieś zmiany parametrów.Jak coś wejdz sobie na scania bodybuilders (ogólnie dostępne) może tam coś ciekawego dla siebie wykopiesz w układzie elektrycznym.Jest...
Sterownik EBS wykrył błąd w komunikacji na CAN ze sterownikiem ELC odpowiedzialnym za zawieszenie. EBS nie otrzymuje informacji o obciążeniu pojazdu więc przechodzi w tryb tzw. awaryjny ,dlatego zapala się ESP a i skuteczność hamulców może się zmniejszyć. Przyczyną może być wewnętrzny błąd lub brak zasilania sterownika ELC, lub interferencje elektromagnetyczne....
do zacisku alternatora D+ (kabel 61) "Hebel" ADRowski po wyłączeniu zasilania zwierał 61 do masy aby silnik mógł szybko zgasnąć, i to jest pozostałość instalacji po nieudolnym jego wymontowaniu.
na dwóch było po 24v na kolejnych było po 2 v, w tej co nie pokazuje jest tylko napięcie 24v Pewnie chodziło o 2x24v czyli 15 i 30 i dwa następne to can. W tej zepsutej jest tylko 1x24v czyli pewnie 30, brak 15 pewnie generuje brak can-a. Przynajmniej tak to zrozumiałem i myślę że chyba najpierw trzeba poszukać zasilania.
Witam ale czwórki także wypuszczono z układem HPI o ciśnieniu zasilania 14,5 bara.
Nic nie potrzebujesz podkładać aby wypoziomować auto. Nie wiem czy tym programem to zrobisz, ale na pewno w SDP3 jest kalibracja zawieszenia. Na moje jeśli bez naczepy potrafi ustawić się do poziomu jazdy, a przy obciążeniu nie daje rady, to wina jest gdzieś na zasilaniu.
ADR był ale już nie ma tylko ręczny wyłącznik zasilania . Ktoś już to wywalił.
Wypnij kabel zasilający od strony naczepy i zewrzyj pin 5 z pinem 4 i zobacz co się wyświetla. Jeśli będzie to "usterka EBS przyczepy" to będzie znaczyło, że cały uklad jest ok a komunikat jest wywołany testem układu po załączeniu zasilania.
Z jakiego sterownika to wydłubaliście? W błędach kamery nie widzę takiego błędu. Pewnie z koordynatora. Brak połączenia z kamera. sprawdź bezpieczniki - nr 5 i nr 63. Jak będzie ok to trzeba sprawdzić kostkę kamery. Zasilania i CANy.
Sprawdz czy nie cofa się paliwo do zbiornika, w smoku jest zaworek, hpi ma dwa zasilania i dwa powroty dlatego jest zaworek.
witam ja miałem taki przypadek w zimie jak filtr paliwa przymarzł. Wtedy zapaliła się kontrolka i napis usterka silnika, więc nie musi koniecznie być coś ze spalinami może także być problem z zasilaniem paliwem
Albo brak zasilania powietrzem na obwodzie 24.
Witam. Za malo wiadomosci Sprawdz zasilanie elektryczne i pneumatyczne elektrozaworow na skrzyni biegow.Jesli masz powietrze w elektrozaworach to problem elektryczny. Mozesz podac zasilanie na zawor z akumulatora w ten sposob wyeliminujesz elektrozawor.Jezeli po podaniu zasilania przelaczy to problem lezy we wiazce pomiedzy kabina a skrzynia.Czesta...
U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!
Najprościej jest zastosować przekaźnik o odpowiednio dobranym napięciu zasilania.
T115 czujnik NOx Pin 1 zasilanie, 4 masa, pin 2 i 3 CAN.
Pompka podmieniona nie zapowietrz czasami układu paliwowego.Odpalenia robisz na samochodzie czy może na zdemontowanym ogrzewaniu chodzi mi o całkowite ominięcie układu zasilania na samochodzie.
Co do VISA to pasowałoby sprawdzić w LiveData jakie napięcie zasilania widzi jednostka VIS. Oraz oczywiście zmierzyć to napięcie miernikiem. Jeśli napięcie odczytane w VIS różni się od tego które jest faktycznie na złączu to jednostka VIS do wymiany. Jeśli chodzi o wentylatorek modułu ACC to można go zakupić w ASO Scania z tego co pamiętam to za kwotę...
No tak to jest APS 2 Dodano po 25 Pod lewą lampą masz punkty kontrolne do sprawdzenia manometrem ciśnienia w obwodach znajdz przyłącze 23 i podłącz manometr ma być max 8,5 bra na tym obwodzie,zawór ,,europa" nie ma nic do tego obwodu jeśli chodzi o zasilanie.
Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie poniżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Układ zasilania powietrzem musi być szczelny. Ile ma przebiegu ? Scanie uwielbiają magnes 😁🥴to dodaj tam że 300tys.
Skoro pilot się nie świeci, nie ma zasilania. Sprawdź bezpiecznik pilota, wtyczkę, kabel.
witam , mam pytanie czy zasilanie na czujnik nox jest stałe? ja mam problem z brakiem zasilania - gdzie szukać przyczyny skąd wychodzi zasilanie na czujnik?
Witam. Mam problem ze Scania 124L z 1998r. Mianowicie nie funkcjonuje zasilanie zaworu ogrzewania kabiny. Oczywiście sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, są w porządku. Znajomy elektryk nie był w stanie dojść, gdzie leży przycyzna. Proszę o pilną pomoc.
Na pw poszło trochę informacji o tym fotelu Kolego andrzej35 skoro nie chcesz się podzielić tymi "informacjami" na forum to nie musisz się chwalić już tym że coś tam poszło na PW. k124l Wyczyść sterownik z osadu w następnej kolejności sprawdź zasilania odczytaj kody usterek .... w załączniku masz PDF z informacjami serwisowo naprawczymi. P.S. częsta...
Problem jest w tym na dolnej skrzyni czyli biegi 1,2,3 na nich zmienia połówki jest jak należy natomiast największy problem jest na dużej skrzyni mając bieg nr 6 nie zmienia połówki na biegu nr 5 czasem jest ta połówka czasem nie No to jest problem, bo układ połówek nie ma NIC wspólnego z dużą i małąskrzynią. Jet ślepy i nie ma wglądu na to jaki jest...
często nawala i drogi jak diabli Sprawdź dokładnie jeszcze raz wiązkę połączenia itp. Siłownik czy pracuje prawidłowo nie zacina się. Każdy przewód wychodzący podaje sygnał położenia (oprócz zasilania). napięcie w starszych wersjach było na poziomie 18V w nowszych 22-24V (1- prawo 2-lewo 3-przód 4 tył 5-neutralny.)
COO 558 - sygnal predkosci pojazdu z czujnika predkosci lub tachografu przekroczyl dopuszczalny zakres COO 570 - komunikacja miedzy koordynatorem a tachografem zostala przerwana - usterka w obwodzie zoltej szyny CAN, zwarcie lub przerwa w obwodzie zasilania tachografu, usterka tachografu APS 169 - CAN - brak komunikatu lub nieprawidlowy komunikat z...
Wiem, że bez schematu to szukanie prawie igły w stogu siana. Powinienem wypinać po kolei różne elementy instalacji ale jak kolega pisał na tacho problem bo plomba. Nie chcę narobić próżnej roboty za dużo. Schemat lub chociaż jego część dotycząca załączania zasilania by się przydał. Numery jakie mam: ABE NR: H467 XLEP4X20004404504 CAB TYPE: CP14 SN:...
Witam Kolego bew2 ta scania to babci a co za tym idzie jest tam złącze okrągłe a Ty podałeś rozpiskę złącza OBD2 od 2004 stosowane do dziś.W starym złączu zasilanie jest na pinie 1 i 2. Dodano po 3 Powodzenia walcz jak coś to pisz :D
Najlepiej rezystancję zmierz na samym dozowniku. Przed wymianą sprawdź instalację elektryczną do dozownika na przejście, zwarcia między sobą i zwarcie do masy. Taki brak komunikacji to uszkodzenie pompy lub instalacji zasilania, canów do niej.
A co masz tam do zrobienia w tym EBS i ECAS?? Może zasilania nie ma?? Bezpieczniki, przekaźniki, masa??
54 i 55 to pozycje.sprawdz zasilania kostki do lampy a jak nie to na oporność do złącza kabiny kierowcy sprawdź przewody
Pompowtryski wymienione a co z zasilaniem pompowtryskow jakie ciśnienie paliwa na filtrze ?
Zasilanie jest? Świeca?
Zbyt niskie ciśnienie zasilania , zajrzyj do filtra paliwa być może zapchany .
W moim autku pomogła regulacja zaworów i wtrysków przez doświadczonego w tej dziedzinie mechanika. Dobrze jest też przeczyścić cewki i wtryski przez specjalistów z firm w których mechanicy wiedzą jak to zrobić. Scania ma bardzo delikatny układ zasilania paliwa i trzeba szukać przyczyny od podstaw opisanych powyżej. Jeśli chodzi o demontaż EGR to nie...
Zastanawia mnie czy brak zasilania z światła stopu pokazywało by tego typu usterkę jak w temacie.
Najsensowniej w kabinie, na desce miejsca dużo. Sygnał sterowania przekaźnikiem bierzesz z wyjść na tylne lampy, a zasilanie poprzez bezpiecznik 5-7,5A(nic nie napisałeś o mocy tych dodatkowych lamp) z zacisku 15(+ po zapłonie).
Sprawdziłeś instalację do czujnika i jego zasilania? Czy masz na desce komunikat ograniczenie mocy? Poziom 0% będzie również jeżeli moduł SCR nie będzie miał zasilania, dlatego też jeśli nie masz pod ręką kompa do diagnostyki sprawdź bezpieczniki jeśli są dobre, zobacz czy dochodzi do nich zasilanie. Jeżeli nie będzie zasilania to skontroluj przekaźniki.
Na początek Kolego zobacz czy jak podasz zasilanie "osobne" na sam elektrozawór to jaka będzie reakcja, czy będzie podnosił i opuszczał. Przy elektrozaworze środkowy pin to wspólny - zasilania dwóch cewek a boczne to dół i góra, z tego co pamiętam to raczej przy uszkodzonym potencjometrze powinno działać manualnie ale bez pamięci wysokości. Rzadko ale...
Poradziles sobie z tym problemem? Dozownik podmieniony, bledu nadal nie mozna skasowac za pomoca sdp3. Test 123 nie rusza z powodu aktywnego bledu. Siadl sterownik w pompie adblue?
Kochani nie mylcie pojęć. Scania serii R nie ma przekaźników na światła!!! wszystkie zasilania świateł idą z VISu.Po przekaźniku jest tylko światło STOP i światła cofania, a VIS ma bezpośrednie zasilania poprzez złącze C55. Więć w mojej ocenie Lusterka nie będą miały nic wspólnego ze światłami.
schemat zasilania scania scania ciśnienie zasilania zasilania tachografie scania
układ scalić zegarowy philips update wałka laserowej
tuner harman stacja lutownicza
Demontaż tapicerki drzwi Ford Focus Combi 2002 Quad KXD nie odpala po myciu - przyczyny i rozwiązania