Złącze. http://obrazki.elektroda.pl/6381722300_1...
opis bledu
Podpiąłem, SDP dało komunikat, że brak SOPS, wgrał z koordynatora, ale i tak jest info że ICL nie odpowiada. Później pokazał, że plik SOPS powinien być zgodny, ale ICL i tak nie odpowiada. Witam, chwila, czegoś tu nie rozumiem, zmiana zegarów to dosć poważna operacja, kolega wyżej napisał, że wgrał z koordynatora, ok, ale co wgrał, to co miał fabrycznie...
Przekaźnik RP1 działa? bezpiecznik nr 1... masz opis bezpieczników. http://obrazki.elektroda.pl/6418271200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3571168100_1...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
witam przyczyny mogą być dwie: instalacja, zimne luty w zegarach. Obstawiałbym to drugie, (skoro walenie pięścią pomaga). Wymontuj zegary, wyjmij płytkę, obejrzyj/popraw luty na złączach, wymontuj ustroje/wskaźniki popraw luty na metalowych "kubeczkach". Powinno pomóc.
Witam Twój problem to nie zwarcie a otwarty obwód dla każdego zegara. Tak zachowują się zegary w 4-ce; odpięcie czujnika powoduje wychylenie wskaźnika na max. Skoro podmienione zegary działają prawidłowo to na "uszkodzonej" płytce szukaj zimnych lutów, często pomaga poprawienie lutów na metalowych koszykach ustrojów pomiarowych.
Witam a ja poszukuje schematu podłączenia zegarów Scanii ale icl1
Sprawdź bezpiecznik F7 10A. Ogólnie to dość prosty układ. Bezpiecznik F7 podaje zasilanie +24 na włącznik S12 na pin 1 i 2 (szary kabel). Po naciśnięciu włącznika w celu uruchomienia blokady przełącznik mostkuje +24 V na pin 6 (pomarańczowy kabel) który z kolei idzie do zaworu V10 znajdującego się przy moście. Po włączeniu blokady włącznik B11 wysyła...
A czy kolega posiada schemat tego ogrzewania D1LC 12V nr 25 1688 50 00 48 to może bi mi to pomogło sprawdzając każde podłączenie .
To wygląda to na uszkodzone zegary.
Test układu scr robiłeś?
Hpi ma 1 czujnik temp ale tu raczej cos jest nie tak z zegarem skoro program diagnostyczny widzi normalna tem ...scania z ratarderem ma czujnik jescze kolo ratardera chyba ze z niego czytales dane a ten silnikowy jest walniety
Proszę, sposób na skasowanie pamięci błędów zegarem Scanii CCT
ogrzewanie scani da sie uruchomic na stole, ale nie da sie zdjagnozować zegarem.
Ten drugi pliczek jest wystawiony przez pomyłkę.Ten drugi to jest to samo co w pierwszym, nie pobierajcie drugiego. Dodano po 3 A tutaj w prezencie daję wam kody usterek eberspacher dla zegara scania.
Z tego co pamiętam to APS bez programowania pracuje normalnie. Jedyny feler to to, że świeci się COO na zegarach.
Dzięki, wymiana silniczka krokowego w zegarze zlikwidowała problem
uszkodzony zegar sterujący
Witam problem polega na tym że po rozgrzaniu silnika na zegarze temperatury cieczy 100stopni. Obserwuje inne scanie i trzymają 80 st. Wymieniłem już czujnik temp., zegar wody , termostat. Masa do zegarów dochodzi. Co mogę jeszcze sprawdzić?
Witam mam problem z zegarem w scani 2005r takie same zegary jak te które chcesz zmienić nie działa wskazówka od temperatury i paliwa może wiesz kolego gdzie można to naprawić .pozdrawiam Dodano po 2 Kolego Ban Tir a może chciałbyś odstąpić te stare zegary?
Wszystko wskazuje na uszkodzenie w zegarach ale żeby to potwierdzić i ewentualnie naprawić to trzeba rozkręcić zegary.
Temat został opanowany , po długich analizach w wolnym czasie 🙂 Uwalony eeprom , wgrany na nowo zegary śmigają
Ustrój magnetoelektryczny, a najlepiej wszystkie, do naprawy/sprawdzenia (próbnikiem). Jest napięcie w kostce uszkodzony zegar.
Tachograf po aktualizacji na najnowszy. Przełożony wymontowana cb nie ma nic obok siebie. Montowany inny nowy tachograf w serwisie scanii i również brak czasów na zegarach A ma znaczenie że fabrycznie był zamontowany vdo ?
Wszystko w porządku to nie traktor ruski Jeśli jest coś niepokojącego podłącz zegar mechaniczny.
No ale skoro COO obsługuje przystawki mocy to po jaka cholerę u niektórych montowano BCI ? Po to aby móc sterować bardziej skomplikowanymi układami typu np dwie pompy, ograniczenie prędkości, podesty w śmieciarkach dla załogi i masa innych rzeczy. Coo obsługuje przystawkę w podstawowym zakresie tj. załączenie przystawki w odpowiednich warunkach, zasygnalizowanie...
Jak najbardziej jest możliwość podłączenia takiego wyświetlacza. Wszystko, co potrzebne, można kupić np. z rozbitego auta, ale pewnie też jest to do kupienia w serwisie. Potrzebne ci są: wspomniany przez ciebie wyświetlacz i czujnik temperatury zewnętrznej oraz wiązka elektryczna łącząca wspomniane przez ciebie złącze C15 w okolicach pedałów z zegarami,...
witam Panowie. scania 114 co może być przyczyną? zegar ciśnienia pierwszego obwodu pokazuje max obrotomierz zawiesił się na 500 obrotów kontrolka ciśnienia świeci nonstop Czy możliwe są zimne luty na płytce licznika?
Ta Scania nie ma hamulca górskiego. i niema żadnego wyświetlacza gdzie można zobaczyć błędy tam są tylko zegary nic więcej.
Witam. mam problem w scani r 420 2005 Hpi. Zegary od powietrza nie wskazują żadnych wartości, scania zbija zaworem awaryjnym,wróciłem tak z Grecji. Wymieniłem zawór na inny ,ale nic się nie zmieniło .sprawdziłem wtyczkę ktorą się podłącza do tego zaworu - na 2 masa na 1 jest prąd na pozostałych nic Sad.Gdzie szukać ? proszę o pomoc.
Zacznij od regulacji zaworów i pompowtrysków, przydałoby sie porównać ciśnienie doładowania jakie widzie EDC z rzeczywistym ciśnieniem zmierzonym zegarem mechanicznym.
Jest tam też jakiś niebieski, który też by się przydało wiedzieć dokąd on dokładnie wchodzi. Ten niebieski to W obrotomierz na zegary.
Witam masz może 2 zegar na podmianę?
no więc tak co do ciśnien to mierzyłem na rozladunku auto jakieś 850 obrotów i wygląda to tak na kompie zasilanie acu 12bar obwód tylny 11,8 przedni 11,8 na zasilaniu naczepy ciśnienie się waha to ten duży zegar
podaje masę na żółty kabel jak rozłącza się plus tak? bo tak rozumiem schemat - przy normalnie załączonym akumulatorze obwód tego kabla jest rozłączony. Tak i tak ma być. jak zatrzymuje się zegar (czas) to na 99% musi się gubić zasilanie to bezpośrednie z akumulatora0 (+lub -) dobrze myślę? Jak zniknie zasilanie to tak...... Tacho ma zasilania w pkt....
Mozesz sprawdzic tez w plycie licznika jak wygladaja luty bo lubia sie przerywac tam u ciebie paliwo jest zespolone chyba z temp. I kaxdy zegar wchodzi na dwa bolce a propo mozna wymieniac te zegary pojedynczo
Nabija prawidłowo 12. Na zegarach żadnego spadku ciśnienia nie widać. Wszystko funkcjonuje prawidłowo. Tylko ten błąd
Witam, mam problem z jednostką APS już trzecia w ciągu 3 lat. Objawy są takie; 1) brak dolnej skrzyni. 2) zegary od powietrza na zerze. 3) brak wskazań kilometrów. Pierwszą kupiłem w serwisie scanii nową ok. 4 tyś. zł. i wytrzymała rok i dwa miesiące i oczywiście gwarancji nie uznali a następne dwie to używki i wytrzymują ok. roku. Mam pytanie czy to...
dokładnie tez mam ten problem nie wiem jak podłaczyc ogrzewanie d1lc compact z sterownikiem ogrzewania scania to jest ta duza puszka siwa wyciągana tak jak kolega wspomnial zegar mam ogrzewanie ma ucięte przewody i ten zegar tez ma ucięte przewody jak to wszystko podłączyc
To może być błąd nieaktywny. Jeśli APS funkcjonuje, to szkoda sie tym przejmować, jeśli nie funkcjonuje, to należy sprawdzić zasilania i może szynę CAN. Skasuj na desce te błędy. Osuszacz działa i ciśnienie na zegarach prawidłowe?
Szaman, wymieniasz całe zegary na nowe z usterką głośniczka? :-)
R-kę, chciałem przytrzymać ten przycisk z zegarkiem przez sekundę, ale nie reaguje. Błąd (ten ze śnieżynką)to 1410 4,nr. jednostki to:1726266, więc chyba komputer OPC 4 ? Ps.przycisk z zegarem jest nad minusem.
Witam , szukam schematu elektrycznego podłączenia pływaka paliwa i zegarów Brak wskazań wskaźnika paliwa
Jeśli przy odpalaniu nie wygnie korbowodu ta jest szansa , że pokona ten dystans bo cylindry będą systematycznie przewietrzane ale oczy trzeba mieć szeroko otwarte i obserwować wszystkie wskazania zegarów i monitora.
niebieski- FL type (coding input ADR vehicle) czarno-niebieski- ADR stop czarno-biały- wolny niebiesko-żółty- diagn. Eberspacher Sterownik CAN, aczkolwiek na stole bezproblemowo uruchamiam i diagnozuję zegarem modułowym.
koledzy mam taki sam problem w scanii 114 380, dostalem drugie zegary podpiolem je odpalilem auto i dalej to samo. na wolnych obrotach pokazuje ponizej 500 czy to moze byc problem z alternatorem ?
Nie wydaje mi się aby był to dobry pomysł. Nowe zegary potrzebują innej struktury sieci. Inna elektronika pojazdu jak chcesz to pogodzić.
Witam powiedz mi kolego w jaki sposób sprawdzasz utrzymanie ciśnienia po zgaszeniu silnika za pomocą autocoma czy zegara czyli manualnie :|
Zwykle demontaż tablicy zegarów i przelutowanie zimnych lutów pomaga.
W jaki sposób mogę sprawdzić ten czujnik Porównać jego wskazania z mechanicznym zegarem podłączonym do dolotu.
Witam,raczej bardziej pasuje tu opis błędu ze scanii jak ebera kolega maro pl chyba korzystał z zegara scanii podając E32 i będzie to piec D1LC compact
Spotkałem na trasie kierowcy i właściciela R500 z 2008 r i okazało się że jego scania ma dokładnie takie same objawy co moje, z wskaźnikiem, klimą i rannym rozruchem. Był z tym tematem s serwisie Scanii w Kielcach i tam powiedziano mu, że tak zachowuje się Scania R500, są to prawidłowe reakcje. Ręce mi trochę opadły ale wygląda na to ze trzeba będzie...
problem tkwi w zegarze bo przy włożeniu innego drugiego zegara działa wszystko dobrze, a na tym zegarze ogrzewanie działa tylko na najwyższej temperaturze.
Wyciekow powietrza nigdzie nie slychac zeby gdzieś lecialo na zegarach normalnie na obu pokazuje ful ze powietrze ma
Jakie to zegary? Czy to takie jak w Scani 4 - jeśli tak. Rozbierz zegary i poszukaj zimnych lutów na płycie przy opornikach. Schemat jest prosty sam dojdziesz co i jak.
Czy każdy elektryk sobie z tym poradzi czy raczej jechać z tym do serwisu lub jesli można jak wygląda proces naprawy tej usterki? Dodano po 5 Czy kupno zegara obrotomierza rozwiąże problem?
Witam. Błąd CTS 19 1758152 ; sygnał radia,błąd sygnału do zespołu radia. AUS , zespół radio nie zareagował w ciągu pięciu sekund po wyłączeniu przez CTS. Sprawdź złącza i przewody , czy radio jest prawidłowo podłączone.Wykasuj błąd usterki i ponownie uruchom jednostką CTS. CTS 18 ;komunikacja CAN, usterka obwodu komunikacji CAN , zwarcie w przewodach...
Witam ,szukam schematu suchara ze Scanii -duża naklejka d1lc compact 25 2166 diesel 22W 24v 1800W mała naklejka JE NR.25 1932 05 00 00 SCANIA 1366253 wtyczka C218/402 oraz C479 schemat zegara "misia" już mam piec z 2003 roku z góry dzięki.
Wartość czujnika zmienia się wraz ze wzrostem temperatury, a ten przekaźnik może być od ADR-u. Trochę dziwne, że przy odpalaniu nie "puszcza" dymka, powinno trochę przydymić przynajmniej na początku. Ja bym sprawdził to paliwo, czy dopływa do ogrzewania. Zdejmij wężyk przy ogrzewaniu i sprawdź czy pompka podaje paliwo. Jeśli nie będziesz mógł namierzyć...
Tak, odczytane zegarem. Sprawdzę pompę paliwa. Scania z Angli, po przekładce, dużo rzeczy niedziała ale z tym sobie poradze, ogrzewanie sprawdzę w przyszłym tygodniu.
no racja ale komputer nic nie zarejestrował bębny okładziny są ok nawet zamieniłem siłowniki z prawej na lewą stronę na przedniej osi bo to ona była słaba na stacji diagnostycznej. pozostaje mi wiec podpiąć zegary dziękuję za odpowiedź
1547891 znajdujący się na aluminiowych blaszkach (osłonach) pod elektrozaworami? Nigdy nie porownywalem nr jednostki odczytanej z zegarow z tym na "blaszkach pod elektrozaworami" wiec nie wiem czy to ten sam numer. Ja cie prosze o odczytanie nr jednostki z zegarow w celu lokalizacji usterki a ty odczytujesz wszedzie tylko nie w zegarach. Meczy mnie...
spisz z zegara aktywne kody błędów (te z gwiazdką) z systemu COO i napisz , postaram/y się pomóc, pozdro
Jeśli odkręcałeś przewód od zasilania pompki sprzęgłowej pod pedałem sprzęgła i było słabe ciśnienie to stawiam na zawór czteroobwodowy pod warunkiem że masz stan ciśnienia na zegarach hamulcowych i podstawa osuszacza zbija prawidłowo .
No to albo ssie olej z powietrzem (nieszczelność na drodze smok pompa jeśli jest taka możliwość) albo olej ucieka gdzieś za pompą albo wypracowana klawiatura. Pewnie czopów wałka nie mierzyliście.... Dodano po 9 A czekaj no, co to znaczy że zegar zamyka na zimnym?
Witam. Chciałbym wygrać polski język do swoich scanii. Czekam na przesyłke z VCI2 i Sdp3 i mam pytanie skąd: mogę wziąć jezyk polski do zegarów, oraz jak to wgrać? Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Moje zegary są od autobusu, jest to najnowsza wersja i dlatego jest duży wyświetlacz a mniej wskazówek, wszystko wyświetlane jest na ekranie, wskazówki wystarczy pociągnąć, lub podważyć u mnie silniczki krokowe są chyba trochę inne, moje zegary są z 2011 roku.
Jak sie zawór zatnie to turbo naprawde dmuchnie na przegazówce, ale bez pomiaru zegarem nie stwierdzimy czy czujnik czy turbo?
I to może powodować że na wyższych obrotach nie dostaje paliwa na któryś garnek dlatego te ,,dudnienie" objedzie ten tydzień i się za nią wezmę w sobotę jak ją ogarnę dam znać zawory i pompki ustawione czepie się na początek tych(cewek) zrobię tak jak opisałes może to one nie trzymają ciśnienia i dlatego też wypadają zapłony mam jeszcze Scanie na pde...
Przyznam szczerze że kodu błędów nie znam A to błąd bo kierowca powinien się upomnieć o wydruk diagnostyki jeśli go nie otrzymał. Gdy pojawi się ponownie usterka, odczytaj kody z diagnostyki pokładowej, APS, COO, ICL, VIS. Przyczyną może być wszystko, nie znając kodów, trudno jest ukierunkować się na jakiś trop. Nie wykluczone że instalacja do APS-u,...
CTS 19 ; usterka sygnału z kładu automatycznej regulacji temperatury ACC do zegara CTS.Sygnał ACC zablokowany w położeniu wysokim przez ponad dwie minuty.Sprawdź wiązkę czy nie ma zwarcia do plusa 24V.
Sprawdź błędy w ICL i najlepiej podaj je. Za podświetlenie odpowiada ICL(zegary), VIS jest od oświetlania zewnętrznego. Ogólnie żółty kabel w większości jest właśnie od podświetlenia przełączników, 7 pin lub A21 w ICL, do gniazd C274, C275, C276. Żadne przyciski nie są podświetlane czy działają tylko niektóre? Podaj rok samochodu lub VIN to będzie można...
Witam mam pytanko co to za błąd E24 czytany z zegara, i gdzie w scani jest kaseta webasta?
witam.abs zrobiłem i wyswietlaja sie tylko kody zuzycia okładzin (ale ona zawsze były i retarder działał) w retarderze wyswietla wyswietla sie jeszcze kod 49 usterka absu,i kod 13 uszkodzony jeden z czujników płynu chłodniczego lub usterka w przewodach prowadzacych do styków 25 lub 43 modułu sterujacego.gdzie sa te czujniki i te styki.dodam ze temperatura...
Sprawdź filtr paliwa i zostaje Ci tylko pompa albo padła albo może się napęd ukręcił i jak ma ciężko to nie napędza pompy. No i jeszcze kwestia samego czujnika ciśnienia czy nie przekłamuje, zmierz zegarem i porównaj z ciśnieniem z ECU.
Podmieniłem sterownik, światła stopu się znalazły, procentowe zużycie klocków też i ruszyła diagnoza z zegarów i testera, zostało tylko zaprogramowanie bo jest niezgodność z wyposażeniem samochodu
Ale Comapacta nie zdiagnozujecie przez zegar czy jakiś mostek. Trzeba go pod kompa podłączyć
Pod deską znajdziesz go w zegarach kostka B pin 8 żółty przewód. Idzie on na prawą stronę do łączenia rama/kabina do kostki C6 część C pin 1. Dalej chyba sobie poradzisz.
Zobacz jakie błędy Ci wyskoczyły na wyświetlaczu to może coś podpowiedzieć, pompa jakby padła to by nie odpalił czy po godzinie czy po 5h według mnie.... Pompe możesz szybko sprawdzić, nie koniecznie komputerem, wystarczy dorobić króciec i mieć zegar do 30bar podłączyć się i zobaczyć jakie pompa daje ciśnienie.
Scania 4, 420KM, 2002r. Zapala się kontrolka EDC, błąd 14, czujnik temperatury na zegarach pokazuje prawidłową temp. natomiast w komputerze pokładowy (mały po prawej stronie) 230 stopni.... Czy w tym modelu są 2 oddzielne czujniki ? ewentualnie gdzie może tkwić problem ?.
Jak ktoś wyłączył ograniczenie mocy w sopsie to i pewnie zakleił kontrolkę na zegarach 🙂 u mnie taki sam problem, tez jeszcze nie doszedłem gdzie problem. Ogarnales już kolego ?
Da się no nie całkowicie! Komputer będzie widział wszystkie usterki a z poziomu "deski" wyświetlane będą tylko nowe! W czasie wyświetlania napisu DIAGNOSIS wcisnąć symbol z zegarem. Wybrać opcję ERASE. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Szukam aplikacji scalaka pracującego w Scani jako zegar dokładne oznaczenie to +b8420 MM9512N.Za wszelkie infi Dzięki
Witam serdecznie pozwolicie że się dołączę ? Mam podobny problem Podłączyłem wszystko i pozostały wolne kable żółty, niebieski, zielony i nie wiem co mam z tym zrobić. Sterownik działa wyświetla zegar po włączeniu nic nie reaguje ! Dodano po 1 webasto jest z auta z ADR
Witam, jak dla mnie to awaryjne przekaźniki w tablicy, była taka kampania - czarne zastępowało się zielonymi, było mocniejsze i z tego co wiem zabezpieczone diodami, na początku pomyślałem o impulsatorze ale to on ie powoduje odcięcia zasilana tachografu, natomiast może powodować zanik przebiegu na ICL czyli zegarach, pozdrawiam Dodano po 3 i oczywiście...
Nie działa amperomierz w Scani 124 .Gdzie szukać przyczyny ? Przełożyłem wszystkie zegary do drugiej Scani i są dobre ze schematu zegarów scani wynika że idą do kostki C2 styk 7 i 8 a dalej nie wiem.
czy przypadkiem zegary powietrzne nie pokazują np 0 bar jeżeli tak to jest brak zasilania jednostki aps lub uszkodzona ona jest wewnętrznie
Układ 1 i 2 masz na zegarach . Z tego co pisałeś szwankuje ci jeden z zegarów , zamień wtyczki na tych dwóch układach (na wsporniku czujników są opisane).Układ 3 i 4 nie mają zegarów co nie znaczy ,że ciśnienie w tych układach jest prawidłowe, a lampka air breake też się zapali.
Puszkowiec. Mam tą oryginalną wiązkę i chciałem tak uruchomić. Pod czerwony i żółty dałem plus, pod wszystkie czarne minus. Załącza się tylko wentylator, ale chodzi wolno, zegar też się nie odzywa. Który kabel to jego zasilanie? Dzięki za zainteresowanie.
Po podłączeniu do oryginalnej wtyczki ogrzewanie i panel sterowania pobiera z automatu czas czyli zegarek z licznikow,odbywa się to a pomocą zielonej szyny can.Jesli nie jet podłączone pod can to zegar czyli czas na wyświetlaczu cały czas bedzie migał i jest nie możliwe programowanie zdalnego uruchomienia w tedy działa tylko manualne sterowanie z panelu.
Witam Test skrzyni biegów inicjuje się przyciskiem diagnostycznym Podzielony jest chyba na 4 etapy. Jest test sygnałów od czujników w kabinie czujników obrotów, czujników na skrzyni, test siłowników, Wszystko jest wyświetlane na panelu nad zegarami. Zatwierdza się naciśnięcie przycisku diagnostycznego a wykonuje manetką (test przełączania)
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem w SCANI 124. Padnięty był czujnik, po wymianie, błędy wykasowane kompem, nie ma nic, na panelu z klawiszami membranowymi po wciśnięciu przycisku ABS pojawia się kod 21 i nic więcej, czyli brak błędów jak mniemam. W trakcie jazy pokazuje prędkość z wszystkich 6 czujników mniej więcej jednakową, a kontrolka...
Dobrze zrozumiales. Tak wlasnie powinno byc. Wtedy mierzysz tylko nadcisnienie w ukladzie poniewaz manometr nie reaguje na cisnienie atmosferyczne i przy braku doladowania wskazowka pokazuje 0. Natomiast elektryczne czujniki biora pod uwage rowniez cisnienie atmosferyczne ktore wynosi ok 1 bar i w momencie gdy nie ma doladowania to wyswietlacz pokazuje...
Można te zegary bez problemu kupić na znanym portalu aukcyjnym. A odpowiadając na twoje pytanie to jesteś w stanie je wymienić ale trzeba je też zaprogramować.
No tak. Bo wszyscy producenci mają tylko na myśli dobro konsumenta i nie robią produktów które się psują, często akurat po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Tylko robią produkty które kopisz raz i cieszysz się nim latami. I robią też wszystko tak żeby można było łatwo i tanio naprawić. No i muszę się przyznać że przeoczyłem naklejkę na prostowniku...
Ciągam przyczę starą która nie posiada abs. Na zegarach wyrzuca błąd abs. Komunikat przeszkadza z korzystania z funkcji info na kierownicy. Czy można wyłączyć w jakiś sposób ten komunikat, żeby się nie wyświetlał?
Być może masz uszkodzony GMS. Miałem podobny przypadek z ELC, też błędy, kable okej a po wymianie jednostki śmiga. Możesz sprawdzić czy jest napięcie na GMS na skrętce od CAN. Auto stało dłuższy czas? Podaj wszystkie błędy/nr jednostek z wyświetlacza na zegarach i sprawdź czy w przypadku GMS masz brak kontaktu.
Mam teraz inny problem. Nie działa ogrzewanie postojowe. Na zegarze-sterowniku po wciśnięciu przycisku >direct start< po krótkiej chwili pojawia się napis E40. Ustaliłem, że ten błąd oznacza zwarcie w obwodzie pompy paliwa. Gdzieś wyczytałem, że należy sprawdzić przewody z przodu kabiny, że obok sterownika hamulców jest jakaś wtyczka lubiąca...
Witam to samo pytanie zadałem panu serwisantowi w serwisie i stwierdził że zostało zmierzone i jest wszystko ok tak jak pisałem inter nowy czujnik nowy ciśnienie sprawdzone najgorszy pomp wymieniony wszystko wyregulowane pozostaje tylko turbina która na zegarze podaje 2,5 ale to chyba nie jest jeszcze najgorzej filtry zakładam oryginalne scanii
schemat zegar scania scania zegar powietrza scania ciśnienie zegar powietrza
z18xe wymiana silnika strumienica zamiast katalizatora nagrać dekodera komputer
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Błąd skrzyni biegów Opel Vivaro 770563 - diagnostyka i naprawa Jak wyciągnąć złamany grot z młotowiertarki?