Podpiąłem, SDP dało komunikat, że brak SOPS, wgrał z koordynatora, ale i tak jest info że ICL nie odpowiada. Później pokazał, że plik SOPS powinien być zgodny, ale ICL i tak nie odpowiada. Witam, chwila, czegoś tu nie rozumiem, zmiana zegarów to dosć poważna operacja, kolega wyżej napisał, że wgrał z koordynatora, ok, ale co wgrał, to co miał fabrycznie...
Przekaźnik RP1 działa? bezpiecznik nr 1... masz opis bezpieczników. http://obrazki.elektroda.pl/6418271200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3571168100_1...
Sprawdź bezpiecznik F7 10A. Ogólnie to dość prosty układ. Bezpiecznik F7 podaje zasilanie +24 na włącznik S12 na pin 1 i 2 (szary kabel). Po naciśnięciu włącznika w celu uruchomienia blokady przełącznik mostkuje +24 V na pin 6 (pomarańczowy kabel) który z kolei idzie do zaworu V10 znajdującego się przy moście. Po włączeniu blokady włącznik B11 wysyła...
Witam Twój problem to nie zwarcie a otwarty obwód dla każdego zegara. Tak zachowują się zegary w 4-ce; odpięcie czujnika powoduje wychylenie wskaźnika na max. Skoro podmienione zegary działają prawidłowo to na "uszkodzonej" płytce szukaj zimnych lutów, często pomaga poprawienie lutów na metalowych koszykach ustrojów pomiarowych.
W momencie jak chrzanią ci się zegary to możesz zrobić test zegarów. Nie wiem czy w autocom jest taka opcja ale w SDP3 na pewno jest. Wskazówki można chyba też z deski sprawdzić. Będziesz wtedy pewny czy problem jest po stornie czujnika czy wskaźnika.
podaje masę na żółty kabel jak rozłącza się plus tak? bo tak rozumiem schemat - przy normalnie załączonym akumulatorze obwód tego kabla jest rozłączony. Tak i tak ma być. jak zatrzymuje się zegar (czas) to na 99% musi się gubić zasilanie to bezpośrednie z akumulatora0 (+lub -) dobrze myślę? Jak zniknie zasilanie to tak...... Tacho ma zasilania w pkt....
Witam. mam problem w scani r 420 2005 Hpi. Zegary od powietrza nie wskazują żadnych wartości, scania zbija zaworem awaryjnym,wróciłem tak z Grecji. Wymieniłem zawór na inny ,ale nic się nie zmieniło .sprawdziłem wtyczkę ktorą się podłącza do tego zaworu - na 2 masa na 1 jest prąd na pozostałych nic Sad.Gdzie szukać ? proszę o pomoc.
koledzy mam taki sam problem w scanii 114 380, dostalem drugie zegary podpiolem je odpalilem auto i dalej to samo. na wolnych obrotach pokazuje ponizej 500 czy to moze byc problem z alternatorem ?
Witam Które zegary icl1 icl2 a może już icl3.
Jakie to zegary? Czy to takie jak w Scani 4 - jeśli tak. Rozbierz zegary i poszukaj zimnych lutów na płycie przy opornikach. Schemat jest prosty sam dojdziesz co i jak.
Temat został opanowany , po długich analizach w wolnym czasie 🙂 Uwalony eeprom , wgrany na nowo zegary śmigają
Witam mam problem z zegarem w scani 2005r takie same zegary jak te które chcesz zmienić nie działa wskazówka od temperatury i paliwa może wiesz kolego gdzie można to naprawić .pozdrawiam Dodano po 2 Kolego Ban Tir a może chciałbyś odstąpić te stare zegary?
Złącze. http://obrazki.elektroda.pl/6381722300_1...
Mozesz sprawdzic tez w plycie licznika jak wygladaja luty bo lubia sie przerywac tam u ciebie paliwo jest zespolone chyba z temp. I kaxdy zegar wchodzi na dwa bolce a propo mozna wymieniac te zegary pojedynczo
Dzięki kolego, też po cichu to obstawiałem. Nie mam czasu na zabawy, Scania w piątek zjedzie, to zmienimy całe zegary :) Pozdrawiam.
Szaman, wymieniasz całe zegary na nowe z usterką głośniczka? :-)
Jak lekko drgnie to zegary raczej sprawne. Czy przy mostkowaniu ruszy się wskaźnik tego nie wiem. Zmostkuj i sprawdź. Sprawdź też przewody od pływaka do wtyczki C100 na ciągłość. Jeśli przewody całe to pływak wyzionął ducha.
Ta Scania nie ma hamulca górskiego. i niema żadnego wyświetlacza gdzie można zobaczyć błędy tam są tylko zegary nic więcej.
czy przypadkiem zegary powietrzne nie pokazują np 0 bar jeżeli tak to jest brak zasilania jednostki aps lub uszkodzona ona jest wewnętrznie
Nie wydaje mi się aby był to dobry pomysł. Nowe zegary potrzebują innej struktury sieci. Inna elektronika pojazdu jak chcesz to pogodzić.
Witam, oprócz komunikatu wpisanego w tytule wyświetla mi jeszcze błąd silnika, klocki, nie ma ładowania oraz nie działają zegary od ciśnienia powietrza. Samochód pali, jeździ, powietrze w układzie jest. Auto jest z 2004 roku, kupiłem je jako uszkodzone. Czy może ktoś coś "podwędził" czy te usterki nie mają wspólnego mianownika? Proszę o pomoc
no racja ale komputer nic nie zarejestrował bębny okładziny są ok nawet zamieniłem siłowniki z prawej na lewą stronę na przedniej osi bo to ona była słaba na stacji diagnostycznej. pozostaje mi wiec podpiąć zegary dziękuję za odpowiedź
Te modele scani miały wadliwe zegary często powstawały uszkodzenia trzeba ciśnienie sprawdzić manualnie zegarem .Bo niestety ten model niema opcji testu wskaźników .Gdy będzie ok to pozostaje wymiana wskaźników zespolonych bo trzeba wymienić dwa ciśnienie i amperomierz osobno się nie da. Dodano po 50 Albo sam czujnik uszkodzony.
Błędy od wtryskiwaczy powstaną nawet po zapowietrzeniu silnika! Więc nie wolno brać jednoznacznie kodu usterki. Volvo np. rozróżnia typ usterki tzw. FMI (zwarcie,przerwa,usterka mechaniczna itp.) w Scani niestety tego nie ma i podstawą do oceny jest odczyt czasów, wyważenie, kompresja i rozpędzanie poszczególnych cylindrów. Stąd też moja pierwsza uwaga...
opis bledu
Moje zegary są od autobusu, jest to najnowsza wersja i dlatego jest duży wyświetlacz a mniej wskazówek, wszystko wyświetlane jest na ekranie, wskazówki wystarczy pociągnąć, lub podważyć u mnie silniczki krokowe są chyba trochę inne, moje zegary są z 2011 roku.
Witam, w aucie są dwie usterki, proszę o rozszyfrowanie występujących kodów. 1. Czasami zapala się czerwona kontrolka i hamulce wtedy są bardzo słabe, temat już był, wywnioskowałem że winny prawdopodobnie jest główny zawór hamulcowy, dlatego nie zakładam nowego tematu. 2. Niedawno zapalił się komunikat usterka zawieszenia. Zauważyłem, że gdy nie ma...
Witam Was po raz kolejny. Problem z którym mi przyszło mi się zmierzyć to nie gasnące kontrolki,wskaźniki oleju itp Więc od początku: Wpierw spalił się ,,komputerek,, od ELC. Po podłączeniu klemy ,,-,, i wyjętym kluczyku zapaliła się cała deska,jakby kluczyk był przekręcony na zapłon. I jeśli w tym momencie wciśniemy opuszczanie szyby kierowcy,kontrolki...
Można te zegary bez problemu kupić na znanym portalu aukcyjnym. A odpowiadając na twoje pytanie to jesteś w stanie je wymienić ale trzeba je też zaprogramować.
Dobra, jeśli się zewrze przewody przy czujniku to wskazówka dalej skacze ponad max. Rozkręciłem całe zegary i płytka ogólnie wygląda ładnie (są przejścia). Teraz moje pytanie brzmi które punkty na płytce zewrzeć aby sprawdzić zegar? Te dwie "grubsze tulejki" za zegarem? A może któreś przewody w jednej ze wtyczek wchodzących do zegarów? Wskaźnik działał...
Witam .Może być problem ze sprężarką a konkretnie z zaworkami w głowicy.Jeśli masz do sprężarki zamontowany cienki ( fi 6) przewód od osuszacza to przetnij go i zagnij (od strony sprężarki i od strony osuszacza) odpal silnik i obserwuj zegary czy jest różnica w pompowaniu. Osuszacz w tym momencie powinien zbić nadmiar powietrza głośno.Regeneracja zaworu...
Nie działa amperomierz w Scani 124 .Gdzie szukać przyczyny ? Przełożyłem wszystkie zegary do drugiej Scani i są dobre ze schematu zegarów scani wynika że idą do kostki C2 styk 7 i 8 a dalej nie wiem.
Można się wpiąć bezpośrednio w zegary i je zaprogramować? czy trzeba mieć do tego auto? niestety R-ki się jeszcze nie dorobiłem i się nie zapowiada:P.
Witam wszystkich otóż mam taki problem. Scania kupiona za granicą przyjechała na lawecie, były właściciel twierdzi że wszystko działało do końca, jest problem z komunikacją sterownika EBS, nie ma diagnozy przez zegary i przez tester diagnostyczny, nie pokazuje zużycia klocków na wyświetlaczu. Sprawdziłem napięcia dwa stałe zasilania na dwóch czerwonych...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Dziś będę działał z tym samochodem ponownie i ewentualnie podam VIN bo go nie zanotowałem. Dodam jeszcze że: Kiedy robiłem diagnostykę na oryginalnym sterowniku EBS fejs wyrzucał błąd pliku SOPS ICL zestawu wskaźników i funkcje związane z zegarami były nie dostępne, kontynuowałem korzystając z parametrów COO. Po do programowaniu...
Witam.Jakie ciśnienie pokazują zegary pierwszego i drugiego obwodu , ile czasu potrzebuje sprężarka aby zawór ususzacza " kichną". Sprawdź czy w zbiornikach powietrza jest woda , jeśli tak to musisz ją spuścić a jeśli wraz z wodą znajdzie się tam i olej to sprężarka do wymiany. To że naczepa hamuje to układ hamulcowy nie ma odpowiedniego ciśnienia ,...
Czujnik jest sprawny tylko nie ma napięcia na czujniku Mnie zastanawia to zdanie... Jaki czujnik jest sprawny?? Jakiego napięcia nie ma?? Z czujnikami ciśnienia w układzie pneumatycznym jest dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Wartości ciśnienia poszczególnych obwodów idą CANalizą a zegary jedynie wyświetlają te wartości. Do zaworu APS dochodzi...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
w 1 jednostce błąd APS 647 przekroczone ciśń ponad 13 bar kilkadziesiąt razy oraz praca spężarki w trybie ciągłym tzn pompuje powietrze i zbija non stop co minutę. w 2 jednostce nie działają zegary powietrza, sprężarka pompuje do oporu aż zacznie zbijać zawór bezpieczeństwa, oraz wyświetla się usterka zawieszenia pneum.
Witam! Jak w temacie poszukuję sposobów podłączenia zegara sterującego( CCT) ogrzewaniem w Scanii Z Góry Dzięki za odpowiedzi
Proszę, sposób na skasowanie pamięci błędów zegarem Scanii CCT
To wygląda to na uszkodzone zegary.
Tachograf po aktualizacji na najnowszy. Przełożony wymontowana cb nie ma nic obok siebie. Montowany inny nowy tachograf w serwisie scanii i również brak czasów na zegarach A ma znaczenie że fabrycznie był zamontowany vdo ?
Test układu scr robiłeś?
witam Panowie. scania 114 co może być przyczyną? zegar ciśnienia pierwszego obwodu pokazuje max obrotomierz zawiesił się na 500 obrotów kontrolka ciśnienia świeci nonstop Czy możliwe są zimne luty na płytce licznika?
A czy kolega posiada schemat tego ogrzewania D1LC 12V nr 25 1688 50 00 48 to może bi mi to pomogło sprawdzając każde podłączenie .
Wszystko wskazuje na uszkodzenie w zegarach ale żeby to potwierdzić i ewentualnie naprawić to trzeba rozkręcić zegary.
Ten drugi pliczek jest wystawiony przez pomyłkę.Ten drugi to jest to samo co w pierwszym, nie pobierajcie drugiego. Dodano po 3 A tutaj w prezencie daję wam kody usterek eberspacher dla zegara scania.
Witam problem polega na tym że po rozgrzaniu silnika na zegarze temperatury cieczy 100stopni. Obserwuje inne scanie i trzymają 80 st. Wymieniłem już czujnik temp., zegar wody , termostat. Masa do zegarów dochodzi. Co mogę jeszcze sprawdzić?
ogrzewanie scani da sie uruchomic na stole, ale nie da sie zdjagnozować zegarem.
zegary scania scania ciśnienie zegary powietrza gasnące zegary
chrysler kierunkowskaz screen panel repair czujnik cisnienia laguna
zasilacz laboratoryjny mikrofon mozos
ICP-N15 00=N15 NEC/Tokin – bezpiecznik półprzewodnikowy 1,5A w zasilaczach Thomson PWD1XG Volvo 850 2.3T – wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, przyczyny i diagnostyka