Z boku skrzynki, i tak jak kolega powyżej wspomniał są torxy. Po przesunięciu foteli jest do nich dostęp. Montowałem tą skrzynke 8 lat temu, kiedy sobie scenica kupiłem, więc dokładnie nie pamiętam.
trzeba zdjąć nakładki nad głośnikami,pod nimi są po jednym wkręcie na stronę (torx 10).Wykręcasz te wkręty,a następnie podważasz cały daschboard-jest na zatrzaskach. Schodzi łatwo.
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Nie trzeba, demontujesz podszybie, obudowę filtra powietrza i masz dostęp do turbiny, ciężki ale da się wymontować.
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Tak kolego demontaż całego podszybia i chyba jak dobrze pamiętam mechanizmu wycieraczek. 1. demontaż Turbo + regeneracja 2. dobrze wymyj cały dolot intercoler i przewody 3. zdemontuj miskę olejową i smok też dobrze wymyj 5. porób zdjęcia jak byś kiedyś potrzebował do gwarancji turbo 6. nowy olej filtry powietrza i oleju obowiązkowo
hmmm to czyżby był pierścień ??? :)
Witam A czy wymiana silniczka regulacji nawiewu rozwiąże sprawę?? Nie działa nawiew oprócz 4 biegu Scenic z 2005 roku klima manualna 1.5 dci Czy poniższy element będzie odpowiedni? [url=]http://allegro.pl/silniczek-regula... Proszę o informację ewentualnie link z właściwym elementem pasującym dankul1(at)interia.pl
99% zawory - wymian ( 2 szt) plus olej plus czyszczenie sterownika plus demontaż i płukanie chłodnicy.
Demontaż osłony filtra powietrza - od góry odkręcamy 3 śruby i górą z małymi problemami wychodzi rozrusznik. Od dołu odkręcamy zasilanie. Dołem nie wyjdzie bo przeszkadza kolanko rury kolektorowej. Wczesniej oczywiście demontujemy osłonę dolną silnika. Sam demontaż ok 90minut.
"Klucz do blokady kół rozrządu" na znanym portalu aukcyjnym .
Alternator w Renault Scenic II, 2005 r, silnik benzyna 1.6 16V (bodajże symbol K4M). Alternator Valeo 110 amper. Być może coś jeszcze ktoś rozpozna z tego lichego zdjęcia tabliczki znamionowej. https://obrazki.elektroda.pl/9779274200_... Zachodzi konieczność wymiany w tym alternatorze szczotek/regulatora napięcia. Czas na pytanie: Czy...
http://megane.com.pl/topic/594-how-to-wy...
Demontaż skrzyni, rozpołowienie jej, demontaż "wybieraka" wymiana uszczelniacza. Nie znajdziesz suchej takiej skrzyni, zawsze tam leci/poci się, ale skoro aż taką masz plamę należy to niezwłocznie zrobić, oczywiście mechanikowi zlecić tą pracę.
Wymień jeden wtryskiwacz i spokój na razie. Najpierw demontaż regulator ciśnienia paliwa i filtra oraz weryfikacja czy są opiłki. Dodano po 1 Upewnij się jednak że wtryskiwacz opisy jako pierwszy jest na pierwszym cylinderze. Renault czy PSA opisują odwrotnie kolejności.
Wygląda jednak na wieniec. Zdemontuj rozrusznik i sprawdź zęby wieńca choćby palcem. Podnieś auto z jednej strony przekrec wałem i sprawdź następny odcinek wieńca. Najlepiej gdybyś miał kamerkę ale pod palcem też wyczujesz czy wszystkie zęby są w dobrym stanie i które ewentualnie są uszkodzone. Trochę to partyzantka ale żeby sprawdzić to dokładnie musiałbyś...
demontaż zderzaka lamp przednich i metalowej belki i alternator wyciagniety.
Witam wszystkich. Mam pytanie czy ktoś demontował sprężarkę Delphi 5289 (z Renault Scenic 1.6 16V z r. 2000. Muszę wymienić uszczelki na połączeniu dwóch korpusów bo w miejscu ich styku wycieka czynnik chłodzący. Czy ktoś demontował taką sprężarkę. Chodzi mi o to co kolejno odkręcać i czy podczas demontażu trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę np jakiś...
Tam będziesz miał ze 40-50 pinów do neutralizowania bądź naprawy. Parę godzin naprawy, więc myślę, że warto poświecić 5 min na demontaż fotela, żeby łatwiej i przyjemniej się robiło.
Witam Przyczyn może być wiele. Zaczął bym od sprawdzenia świec a głównie ich stanu i odpowiednio dobranej ciepłoty. Następnym krokiem był by przegląd silniczka krokowego - wyjęcie i wyczyszczenie. Kolejnym to sprawdzenie czujnika położenia wału. Na początek trzeba go oczyścić. U mnie niestety ten element zawodził, przy niskich temperaturach miał przerwę....
Zdjęcie nie oddaje rozmiarów tej obudowy- normalny zasilacz tam raczej nie wejdzie :) Więc jedynie zmiana obudowy. Co do oględzin płyty głównej to bez siły się raczej nie obędzie, więc jeżeli reset biosu nie pomoże, to wezmę się za demontaż zasilacza.
Mam nadzieję że wyjdzie silnik w górą. Zapomnij, jedyna opcja to samochód na podnośniku kolumnowym, najpierw zrzucenie belki zawieszenia z maglownicą, demontaż wydechu, półosi etc. i zespół napędowy w dół na wózek warsztatowy. Jak nie masz takich warunków, to nawet się nie zabieraj za wymianę silnika
Linka zaczyna się przy pokrętle regulacji, a kończy się przy nagrzewnicy (pod deską rozdzielczą). Czyli linka ma dosłownie parę centymetrów. Po zdemontowaniu panelu (chyba na dwie śrubki siedzi, tam przy popielnicznce) będzie wszystko jasne. Lepiej, żeby przy samym panelu coś było urwane, bo demontaż czegokolwiek przy nagrzewnicy w megane czy scenicu...
Witam, przedstawiam problem dość ciężki do zdiagnozowania. Skrzynia DP0 nie załącza lockup-a w żadnych warunkach. Przeprowadzona była naprawa mechaniczna skrzyni - powymieniana eksploatacja,panewki, taśmy, bęben revers, wymienione zawory EVLM i EVLU, czujnik ciśnienia, zregenerowane sprzęgło (było wysłane po raz drugi na sprawdzenie i po rozcięciu było...
Pompe sprawdż na ostro i będziesz miał pewność. A jak nie to znajdź przewód zasilający w komorze silnika, zdemontuj, wsadź do butelki i przekręć zapłon, lub spróbuj zapalać , jak nie bedzie w butelce paliwa to nasz odpowiedź. Demontaż pompy, wtedy ja dla pewności na ostro sprawdzić i masz pewność co i jak.
podałem ci link w którym jest opisany demontaż Szczegółowo i po kolei http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic90...
Kolego diagnozę tego typu usterki robi się poprzez demontaż schowka i wszystkich plastików które przeszkadzają w jego wyjęciu. Dodano po 1 Bo usterki to przeważnie wypalona kostka opornika jeśli jest jw. Gdyby chodził całą mocą to by świadczyło o zwartym tranzystorze.
Wiesz że się wydurniłeś? ;) Masz komputerek podłączyć i sprawdzić rano przed odpaleniem jaką temperaturę widzi kalkulator wtrysku. Dodatkowo polecam demontaż przepustnicy, jej wyczyszczenie "na lusterko" i ponowne przyuczenie. Uprzedzę pytanie, gniazdo jest pod podłokietnikiem, przesuń go do tyłu i wyrwij w kierunku przodu auta osłonę w podłodze.
Demontaż prosty żeby zdjąć gore trzeba troszkę się pomęczyć wciskane zaczepy po bokach trzymały dość mocno. diagnoza spalone żarówki podświetlające to jedno nieświecące segmenty pozostały jednak, zapewne wina tasmy niestety nie mam pojęcia jak to naprawić taśma jakby klejona.
Wyciąg zasilacz Wyciąg to kolego występuje w górach, albo w szpitalu. Skullek, demontaż dysku jest jak najbardziej możliwy zamieść zdjęcie jeśli masz z tym jakiś problem. Możesz także przygotować zawsze instalację sieciową lub poprzez pamięć USB.
W którymś kościele temu znajomemu dzwoni..... Można przestawić na drążkach skrętnych, ale ich demontaż i poprawny montaż jest bardzo trudny, wiąże się też to z ryzykiem pęknięcia drążka (jeśli już nie jest pęknięty). Jeśli koła nie obcierają to odpuść sobie tą zabawę.
Jeżeli kolega jarema12 ma wolne kilka godzin podczas montażu na demontaż koła nadkola itd. itp. to życzę powodzenia a klient za to nigdy nie zapłaci a na takie "akrobacje" jak kolega GRafal potrzeba sporo czasu (montaż alarmu 3h / przejście kablem pod maskę 1-2h)
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzoną klapę mieszającą powietrze. Jak rurki gorące dochodzące do nagrzewnicy to pewnie klapa. Aby to sprawdzić (po sprawdzeniu czy gorące rurki oczywiście) odkręć śrubę od dolnej przedniej prawej osłony tunelu, zdemontuj ją jest na zatrzaskach, wyjmij piankową osłonę od dołu pod schowkiem i odkręć silniczek od regulacji...
zapewne musisz zdemontowac schowek pasażera aby dostac sie do strony wentylatora gdzie jest opornica . Demontaż schowka : -3-y wkręty wewnątrz schowka w górnej przedniej części -1- wkręt za plastikową zaslepka po lewej stronie schowka w dolnej części demontujesz osłone plastikowa progu potem sciagasz plastik w kształcie ksiezyca tam jest wkręt nastepnie...
... miałem megane 1 (polift 1,6 16V z gazem), czyli prawie to samo co scenic 1. Skończyło żywot przez idiotę co nie rozpoznawał świateł. Chodzi o kota na drodze ?;) Megane, scenic nigdy nie miało nawet namiastki ocynku.. Więc nie wiem skąd masz takie informacje.. Do autora tematu : Jak widzisz, każdy tutaj wychwala swoje aktualne bądź poprzednie auta.....
We francuzach lubią się przegrzewać konektory więc jak poruszałeś wiązka od dmuchawy musiało się coś poluzować, albo padło coś innego a przez przypadek zgrało się w czasie z demontażem.
Do silnika nawiewu dostajesz sie bez problemu 3-śruby , dostęp od dołu kokpitu . Do opornicy 2- wkręty pod maskownicami głosników (reszta to zatrzaski) i góra kokpitu zdjęta. Potem należy wyciągnąć rurę od prawej kratki nawiewowej i opornica na wierzchu.
Zamontuj, będzie działać. Podłącz tylko zasilanie cewki elektrozaworu. Weź pod uwagę fakt, że prawdopodobnie przy demontażu rurek miedzianych ukręcisz końcówki.
Zaślepić go można bez problemów. Co do czyszczenia i demontażu temat jest już dość ciężki.
Podejrzewam, że bez demontażu płyty głównej się nie obędzie. Podobny patent był w którejś serii Fujitsu-Siemens (Scenic).
Nikt nic???
Podważasz ramkę górną i wyciągasz, następnie dolną i wyciągasz, dalej zobaczysz już wkręty to sobie poradzisz, jeśli nie to jedź do kogoś kto to robił
a możne ktoś z was posiada schemat skrzyni biegów lub książkę napraw skrzyni mowa o aucie jak w temacie
Zależy gdzie chcesz to robić (kanał,podnośnik).Ja demontowałem całe sanki,oczywiście auto na podnośniku z kanału to raczej silnik do góry
Dałem sobie spokój i oddałem do warsztatu
witam,jak i czym można uszczelnic pęknietą miskę olejowa bez wykręcania jej z silnika????wiem ze najlepiej byłoby zdemontowac i dac do spawania,ale może któryś z szacownych kolegów zna jakiś cudowny klej czy środek którym można to naprawic???z góry dziękuję za wszystkie sugestie.pozdrawiam
W renault scenic II ph I fabrycznie przepustnica jest uchylona czyli nie domknięta
Jak kompresor ze stałym sprzęgłem i zmienną wydajnością, i jeździłeś bez czynnika to najpewniej zatarty+zerwane sprzęgło. Sprężarka do demontażu i układ do płukania + osuszacz.
Kolego mała podpowiedź. Zdemontuj czarną metalową osłonę skrzyni (trzy śruby) całkiem możliwe, że tam znajdziesz usterkę Twojego przypadku. Dodano po 16 5 bieg znajduje się poza główną obudową skrzyni i czasami uda się naprawa bez jej demontażu
Ten filmik widzialem. Jest jeszcze inny bardziej szczegółowy. Gosc pokazuje wszystko po kolei jak dostać sie do silnika, jesli chodzi o wymianę. Ale mi chodzi o jakieś sprawdzenie czy to tranzystor czy silnik, jesli silnik to jak w prosty sposob sprawdzić bez demontażu calego kolpitu?
demontaż scenic nagrzewnica scenic scenic demontaż fotela
elektrownia wodorowa pomiar termopary whitenergy zasilacz
nawiew kotłownia analizator widma
Opel Kadett E 1.3i – schemat instalacji paliwowej, opis układu, diagnostyka Światła stop nie świecą, żarówki i bezpieczniki sprawne – diagnostyka instalacji, wyłącznik hamulca