Wykręć świece i zobacz czy nie są zalane paliwem. Czujnik wału to jednak nie będzie bo masz iskrę.
2,3,18 masa 17 lambda 30,4 wtryski 13 czujnik wspomagania 20,46 cz.temp. powietrza 19,45,46 potencjometr gazu 16,44,45 przeplywomierz 8,31,44 cz.spalania stukowego 15,44 cz. temp plynu 9,35,36, 40 silnik krokowy 33,34 czujnik polozenia walu 12 predkosciomierz 5, 51 klima 11,38 zl. diagnostyczne 50 obrotomierz 7,41 skrzynia automat 43 kontrolka engine...
Czyli masz pewność, że to cewka.
Jak czujnik się rozgrzeje od silnika nie podaje sygnału a bez niego iskry nie będzie.
Zasilanie na cewkach masz?
To ma być kluczowana masa, nie stała. Pewnie ster leży.
Sprawdzic zasilania ecu.Bede wrozył.masz 1,6 16V?
Sprawdź zawartość skrzynki za lewym reflektorem(przekaźniki bezpieczniki),zrób chwilowo mostek na wyłączniku uderzeniowym. Na prawym dzwonie skrzynka i jej zawartość
Tak ,sterownik do naprawy. Tak mam to co jest w nim spalone.
Po włączeniu zapłonu masz usłyszeć pompkę paliwa w zbiorniku. CZY jest iskra?
Naładuj aku.
nie ma iskry, tzn pokazuje się tylko raz i potem nic , za każdym przekreceniem kluczyka
Zgadzam się z po przednikiem ale ,zdjął bym jeszcze ze świecy przewód podłączył drugą świece lub wykręcił by sprawdzić czy jest iskra?
Wszystko juz okej
Dobra, cewki wymienione. Po skasowaniu błędów, co pozostaje/wraca? Bardzo ważny jest czujnik wału, o którym pisałem wcześniej (crankshaft sensor). Przepraszam, mieszkam w UK i czasem łatwiej mi napisać coś po angielsku. Auto nie wie, że uruchamiasz silnik, ponieważ nie widzi obrotów wału/silnika i nie podaje iskry.
no to w tym momencie może być problem tak jak pisałem szukaj po przewodach czy któryś się nie przetarł
Schematy mam ale na schematach raczej nie widać w którym miejscu jest przykręcona masa do budy ?? niestety oscyloskopu nie mam więc jutro spróbuje w jakiś sposób sprawdzić czy pompka działa taj jak to opisałeś i czy wtryski się otwierają w co wątpię
A posiada iskrę?
To normalne sprawdź czujnik wału. Wykręć świece nie powinno być iskry.
immo wywalone jakieś rok temu!!
I sądzisz, że od uderzeniówki nie będzie iskry? Problem jest gdzie indziej, i szukał bym nad kołem zamachowym.
Witam Scenic kręci ale nie odpala. Brak iskry, pompa paliwa nie chodzi. Po podłączeniu kompa wyskakuje błąd 055 "Obwód linii kodowej, przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy". Po przekreceniu kluczyka kontrolka immo gaśnie, zamek centralny chodzi. Po podpięciu sterownika z immo off auto zachowuje się tak samo. Czujnik uderzeniowy wciśnięty. Bezpieczniki...
Nie trzeba jej podnosić całkiem, wystarczy lekko unieść i słychać jak iskra strzela.
A osprzęt ze starego silnika? Zapnij swiece , obserwuj iskry.
Iskra jest, paliwo jest ,(zakładając prawidłowe ciśnienie ) to ci zostaje rozrząd ,sprężanie ,zapchany wydech,złe paliwo. To to auto proste jak cep.
Sprawdź rozrząd bo to najważniejsze...
No ale przecież słyszysz, czy silnik spręża. Jak tak to po kolei-sprawdzić czy jest iskra.
Ja bym najpierw sprawdził dobrze wszystkie cewki. Ale tego się nie zrobi na oko. Trzeba mieć jakiś tester. Miernik tu nie raczej pomoże gdyż wszystkie cewki które u mnie padły przy pomiarze miernikiem nie wykazywały uszkodzeń ale nie dawały iskry.
Wypadałoby sprawdzić czego mu brakuje jak nie chce zaskoczyć - paliwa, czy iskry.
Byłem sprawdzić świece i na dwóch nie ma w ogóle iskry.
Dla potomnych okazało się że potencjometr pedału gazu.
Nie ma iskry czy benzyny?
Iskra jest . Kopie jak diabli. Natomiast kable były zmieniane bez efektów. Że co, proszę... Tak nie sprawdzisz iskry.
Pasowało by napisać czy ma iskrę- przynajmniej.
Witam Pomozcie mi cos z tym zrobic Scholowalem Scenica 97r nie mozna go odpalic brak zasilania pompy paliwa, nie ma iskry na swiecach. Alarm zdemontowałem. Co moze byc przyczyna? Znalazlem zlacze OBD jakim softem moznaby zdiagnozowac usterke? Sterownik Siemensa. Moze jeszcze immobilizer blekuje??? Prosze o jakies cenne wskazowki, namiary.
NO tak ale ten sam objaw na gazie i bezynie to cos chyba z iskrą chyba.
Bezpieczniki znajdziesaz w sklepie motoryzacyjnym , a problem jest jeden - ten rocznik trzeba pooglądać na komputerze. Twój opis ma kilkadziesiąt usterek.
jest 12V ale iskry brak czyżby cewki
Jest iskra na wszystkich cylindrach?
Masz kilka sposobów na odpalenie auta. 1. Na pych, raczej nie polecam dla amatorów. 2. Podać 12 V na starter rozrusznika. 3. Zrobić mostek na wejściu i wyjściu automatu, całkowicie odradzam, trzeba to zrobić bardzo umiejętnie i jeżeli nie ma się wprawy to można się nieźle przestraszyć iskier.
Nie zagada.
Przykro mi, ale to forum dla tych, którzy mają jakie-takie pojęcie.
Czego brakuje gdy odpalić nie chce? Paliwa czy iskry? Jakaś diagnostyka komputerem wykonana?
(cylindry liczę od paska rozrządu): - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych - cylinder 3 i 4 - są impulsy masowe, brak plusa. Jeżeli pomiar był robiony przy odłączonych wszystkich cewkach i cylindry liczone od rozrządu to ok. Jeżeli nie masz możliwości diagnozy komputerowej to zacznij od sprawdzenia czy fizycznie jest iskra na świecach...
Proszę o jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić. Sprawdz z pomocnikiem czy masz iskrę. Może czujnik wału padł.
Sprawdź iskrę , być może to czujnik halla.
Sprawdź czy jest iskra, czy jest odpowiednie ciśnienie paliwa. Pozdrawiam.
Brakuje sterowania, zasilanie jest i na cewki i na pompę paliwa, iskra i sterowanie znika po około 2 sekundach.
Auto zgasło na trasie i nie chciało odpalić.Po włączeniu zapłonu słychać przekaźnik spod maski koło akumulatora.Jako ze w etechu mówią że jest od pompy paliwa niby, odłączyłem pompę i fakt przekaźnik ucichł ale po podłączeniu clipa słychać przekaźnik znów i clip raz łączy się raz nie i błędy komunikacji z can. W tej obudowie był tylko jeden przekaźnik...
Iskra jest , a paliwo podaje po tej naprawie.
Odkręć cewki, wyciągaj delikatnie do góry i patrz, czy iskra nie przeskakuje pomiędzy cewką a głowicą
sprawdziłem. od sterownika do czujników. po rozłaczeniu niema połaczenia ze sterownikiem. dałem dodatkowe masy, ale bez efektu. na tej poduszce czasem potrafi iskra przeskocyc jak wloze cos metalowego
Kopci bo jest zimno, norma u mnie jest to samo, bardziej jak jest zimny i mniej jak jest ciepły, co do przeskakiwania iskry proponowałbym wymianę kabli wysokiego napięcia, może mieć gdzies przebicie, najlepiej w ciemnym miejscu otworzyć maskę i popsikać wodą, lepiej będzie widać przeskok iskry (o ile takowy występuje).
Co to znaczy "2 i 3 cylinder przestały chodzić" ? brak paliwa czy brak iskry ? w czym problem przelutować drivery z jednego do drugiego ecu?
Sonda nie ma nic do tego. Zobacz czy brakuje iskry czy kluczowania wtrysku jak nie pali. Pompa wtedy podaje paliwo? Jakieś kontrolki nie gasną?
Witam,posiadam Scenica 99 ,silnik K4M 1,6 16V zagazowany. Podczas jazdy przestał palić na 2 cylindrach i juz tak zostało .Brak iskry na tych cylindrach a na cewkach jest ok 8-9 V. Prośba wielka o pomoc. Pozdrawiam
Czujnik temperatury albo by działał albo nie. To element elektroniczny, pasywny. Takie rzeczy się nie zawieszają tylko albo działają i są sprawne albo są uszkodzone. drzasiek weź pod uwagę że to auta. Przewody potrafią się łamać, raz łączą a raz nie. Sterownik nie widzi sygnału z czujnika, przyjmuje że silnik jest zimny i go zalewa przez co ciepły...
Pokaż zdjęcie tej świecy i podaj kody błędu jaki komputer pokazuje. Spotkałem się parę razy z wytopioną świecą przez usterkę cewki. Porównaj iskrę między świecami na zewnątrz. Owiń jakimś kablem by miały masę, wsadź w cewki i kręć. Najlepiej to robić w 2 osoby. Ale równie dobrze mogła się też wytopić od pracy na bardzo ubogiej mieszance, a wtedy winny...
Iskra poszła a później zaczęła skakać.Kto rozwiązał problem?Warsztat,czy sam?
Akumulator jest naladowany przez zetknięcie się zabek jest iskra i również pali się żarówka 12 V. Czy w takiej sytuacji oproc z karty mogło nawalic coś innego ?
Wieczorem wstawiłem auto do garażu, niestety już rano reno nie chciało zapalić. Po podłączeniu pod komputer pokazuję błąd 055 immobilajzera. Pompka paliwa nie pompuję, iskry na świecach też nie ma. Jeśli ktoś potrafi pomóc proszę o info.
Ciśnienia paliwa na oko nie sprawdzisz, trzeba podłączyć manometr od 2,8 - 3,3 bara, i sprawdź czy na wszystkich cylindrach jest iskra, to że nowe są świece to nie znaczy, że jest iskra. A przede wszystkim popraw pisownię, bo mod usunie temat!
Przebicia iskry na silnik koniecznie usunąć,czyli wymienić przewody.za regulację biegu jałowego odpowiada zawór regulacji biegu jałowego i czujnik temperatury.
Jeżeli nic nie pomoże sprawdzenie wiązek i po sprawdzeniu iskry,elektryki. moim skromnym zdaniem głowica do zdjęcia i zrobienia, zobaczymy i czekamy na efekt. reno 110km? pozdrawiam.
W czasie jazdy samochód nagle zgasł. Podłączenie diagnostyki do auta nie wykazało żadnego błędu . Przyczyną okazło sie brak iskry na świecach zapłonowych . Czujnik wału sprawdzony jest ok , pompka paliwa chodzi , cewki na świecach sprawdzone tez są ok, napięcie do cewek dochodzi. Nie wiem co jeszcze sprawdzić by ten problem rozwiązać?????
Usterka powstała po myciu silnika.Paliwo dochodzi świece palą tylko iskra jest biała , cewki zapłonowe spawdzone są dobre.Czasem zapali na kilka sekund i gaśnie
Po sprawdzeniu cewek,świec ,przewodów, czujnika położenia wału i sterownika ECU stwierdziłem ,że przyczyną jest brak podawania iskry na 1 i 4 cylinder Jak sprawdziłeś ecu? Masz lpg? Czujnik wału nic tu nie ma.
O tym właśnie mówię.Nie wiadomo jaki pasek i jak został założony,ale ktoś m u s i być winny "katastrofy",autor ma dość mgliste pojęcie o spawaniu ("iskry" i ich "destrukcyjne"działanie), jak i o położeniu obu punktów które usiłuje powiązać(pasek-miejsce spawania)
Wymiana cewek nic nie pomoże jeśli nie ma zasilania do nich ze sterownika. Sterownik tego auta jest dosyć wrażliwy. Sprawdzałeś czy idzie ci iskra ze wszystkich świec? Nic o tym nie piszesz. Wyjmij wszystkie świece, połóż je na silniku i podłącz je do tych cewek (wcześniej łącząc gwint każdej ze świec z masą silnika), kręć rozrusznikiem a ktoś niech...
Skoro załącza się pompa paliwa to włącznik jest dobry. Odcina on pompę i wtryskiwacze. Skoro pompa pracuje a nie podaje paliwa to nie ma wysterowania wtryskiwaczy. Zasilanie po stacyjce powinno być bo działa pompa ale możliwe że brak sterowania z ECU więc możliwe że ECU nie widzi obrotów silnika. Wykręć świece i zobacz czy jest iskra w tedy kiedy nie...
Wbrew pozorom spryskanie WD40 czasem może dać efekt. W końcu jak nazwa wskazuje jest to Water Dispenser - czyli wypycha wodę. Doraźnie przy zawilgoconych kablach pomaga, podobnie jak wytarcie ich denaturatem. Jednak nie zmienia to faktu, że kable WN masz do wymiany. Objawy dowodzą, że iskra ucieka ci do masy. Stąd kopanie i brak iskry. Kup nowe kable...
Nie daje prądu czy iskry? Usterka cewek w tych autach jest bardzo popularna. Jak nie masz pewności, to skasuj błędy, zamień cewki miejscami, przejedź i sprawdź, czy błąd wypadania zapłonów poszedł za cewka, czy został na cylindrze. Jak poszedł za cewką, sprawa jasna, jak został to świeca, zawory albo jeszcze co gorzej.
Jeszcze dodam że sprawdzana była iskra czy jest na świecach i na każdej jest, ładna równomierna. Może faktycznie leje któryś wtrysk i mimo odłączenia listwy kiedy LPG się załączy leje dalej
jak masz przebicie na kablach wysokiego napięcia to odpal samochód jak będzie ciemno i popatrz czy Ci iskra nie przeskakuje to będzie widac w ciemnosci. A to "klik" to po prostu sprzęgo na granicy zuzycia lubj/w poduszki silnika.
Tomek wyczerpalem limit wiadomosci wiec jak mozesz to na facebook messenger prosze znajdziesz mnie jako jacek T- qila email adamskijoinery(at)gmail.com ... posc mi sygnal na moj telefon to oddzwonie do ciebie gdybym sie zakrecil 00447525948055 Dodano po 15 Jeszcze zapytanko ....czy moze byc jakas inna przyczyna tego ze nie odpala ?.... jeszcze raz napisze...
Dzień dobry. Mam problem taki z autem rozrusznik kręci,iskra jest paliwo dochodzi do listwy ,brak błedów w testerze diagnostycznym autko nieodpala.Został wymieniony akumulator na nowy .Jedyna ciekawostka to to że przy przeglądaniu parametrów pokazuje prędkość obrotowa silnika 40 RPM a silnik nie pracuje. Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.Renault Clio...
Wałek to jest rozrządu i tu są dwa. Wał jest jeden i to wał korbowy. Czujnik wałka to czujnik wałka w wału to wału więc nie myl nazw. To auto nie ma czujnika wałka a napisałeś że taki wymieniłeś. Jak jest usterka to jakie obroty wału widzi diagnoskop w momencie próby odpalenia? Czy jak nie zapala w momencie usterki to czy jest iskra? Jeżeli brak iskry...
Witam Mam scenica 2.0 16v i dzieje mi się to samo :nierówna praca silnika i plucie w wydech.Wymieniłem świece na oryginał i nic, wymieniłem dwie uszkodzone cewki-jest mała popraw, ale trzeba będzie wymieni reszte Mam cewki DENSO dwie cewki mam uszkodzone reszta chyba też, ale a tych dwóch ewidentnie widac miejsca gdzie iskra się przebiła. Więc sprawdz...
A gdybyś nam objaśnił jakie świece tam włożyłeś. Nic nie wiem aby wytwórca stosował świece wieloelektrodowe a tutaj jakby wynika iż stosujesz. I jeszcze jaki silnik i inne dane pojazdu. Ile takich przypadków spotkało cię? Trudno abyśmy wiedzieli co w swoim pojeździe czynisz. Podejrzane. Wygląda na ciągłe podawanie iskry. Takiej zabawy nie wytrzyma cewka...
jutro sprawdzę świece czy mają iskrę Choćby iskra była to i tak nie odpali. jak mają to co może być nie tak? Przeczytaj posty od początku jeszcze raz. Odpowiedzi już padły. Dodano po 4 pytanie- rozrząd na równo i dalej nic. odpowiedż- nie dokreciles dobrze koła,zrobilo teraz bum i czapka do zrzucenia. przestawiłeś rozrząd dalej to już chyba wiesz co...
Wolne obroty dla tego silnika to około 750 obr/min. Jak nie posiadasz dostępu do testera cewek zapłonowych to praktycznie nie sprawdzisz cewki. Miernikiem możesz sprawdzić tylko ciągłość uzwojeń cewki. Uzwojenie pierwotne ma rezystancję 0.5 ohma a wtórne około 7,5 kiloohma w zależności od typu cewki. A praktycznie w żadnej uszkodzonej cewce nie wystąpiła...
1.- czy jest iskra? 2.-czy podaja wtryskiwacze? 3 czy sterownik "widzi" rano tę rzeczywistą temperaturę otoczenia po nocy? 4.-jak to jest na 100% ok to szukaj w mechanice (rozrząd itd),jak nie to obstawiam czujnik wału.
Wypada Ci po prostu zapłon. Winny jest zapewne wtrysk paliwa lub zasilanie iskrą czyli świeca/cewka. Jak kolega sanfan pisze, że są podatne na usterki to warto się temu przyjrzeć. Zamień cewki na świecach i zobacz czy jest poprawa lub czy trzęsie inaczej. To że świece były wymieniane nie znaczy, że nie uległy uszkodzeniu. W moim przypadku świeca pękła...
Może ktoś się będzie śmiał ale ostatnio walczyłem z podobnym tematem i pomogło mi ustawienie mniejszej przerwy na jednoelektrodowych świecach.Wzmocniona się iskra,silnik zaczął równo pracować a miał takie czasowe poszarpywania.Robiłem też kiedyś subaru,który dziwnie pracował i patent z ustawieniem mniejszej przerwy tu rowniez pomogl.Spruboj to nic nie...
Witam wszystkich. Posiadam Scenica jak w temacie. Opiszę krótko historię problemu. Auto stało za granicą w komisie, nie odpalało, przebieg 126tys. km, 2003r. Po tygodniu auto odpalało więc je kupiłem. Wróciło do domu, wszystko ok. Po wyczyszczeniu chciałem przestawić auto ale niestety silnik już nie odpalił. Czytałem na necie bardzo dużo tematów z tym...
Spadek napiecia na ster, cewke. Cisnienie paliwa? Też nie ... nieważne jaki akumulator, sprawdzane na starterze i również tak samo. Iskra jest od samego początku, wtryski też podają od pierwszego obrotu rozrusznikiem .... Problem tkwi w tym ze podają za dużą dawkę paliwa. Za autem śmierdzi paliwo podczas kręcenia... brak pomysłów
Przy prawym kole to jak się nie mylę masz zbiornik z węglem i tam paliwa ma nie być tylko opary paliwa. Paliwo ma dochodzić do listwy wtryskowej więc zdejmij z niej wężyk i zobacz czy będzie podawał przez niego paliwo podczas rozruchu - choć to że będzie nie oznacza że jest odpowiednie ciśnienie. Czy iskra jest jak kręcisz rozrusznikiem? Może Ci immo...
Witam serdecznie , problem polega na uruchomieniu Scenica 2.0 benzyna z 99 roku , auto po wypadku w przód ( coś spadło na maske) ucierpiała pompa wspomagania, zblokowało pasek klinowy i sciągneło go całkiem z rolek ale nie pękł. Po dzwonie auto nie odpala , rozrusznik kreci wogóle bez żadnego obciazenia ( mimo ze aku słabe to kreci jak szalony) , paliwo...
A sprawdzałeś świece zapłonowe czy nie są okopcone i czy mają "iskrę" ? Proszę mi pokazać świecę zapłonową w dieslu, oraz co one mają do kręcenia silnikiem.
jak jest iskra i świece suche o sprawdzic czy pompa paliwa sie włącza i czy na listwie paliwa jest ciśnienie jest tam taki wentylek . czujnik wału widać na podglądzie jak podłączysz kompa . czasami pada stacyjka , włączasz zapłon i na krutko rozrusznik jak jest dostęp . sprubuj na samym gazie w trybie awaryjnym jak sie da Dodano po 4 no i gazownicy...
Skoro czuć benzynę jak troche pokręcisz to zacznij od sprawdzenia czy jest iskra w momencie rozruchu. Może już czas wymienić świece i kable WN ?? Dodano po 2 , dzien wczesniej jezdzil normalnie i odpalal. Autko stoi pod chmurką ?? Dzień wcześniej chyba nie padało i temp była wyżej 0'C :D
Witam mam problem z moim Scenikiem 1.6 + gaz 1999r. A mianowicie od jakiegos czasu skacze na obrotach,strzela,niekiedy szarpie i wzroslo spalanie. Niedawno wymienialem parownik od gazu(zwykly gaz nie sekwencja) i gazownik powiedzial ze jest chyba problem z cewka. Po odpaleni silnika slychac jak cos strzela w cewce jakby iskra przeskakiwala. Cewke mam...
Jak wiadomo RX4 to stare samochody. 19-21 lat. Wczoraj miałem akcję. Do kolektora ssącego doprowadzana jest benzyna przewodem z tworzywa sztucznego bardzo blisko bloku silnika. Po latach przewód stwardniał i wykruszył się. Nim się zorientowałem, momentalnie wypompowało 5 litrów paliwa. W dodatku pod spodem jest kupa elektryki. Wystarczyła iskra i......
Powiedz kolego czy miga ci kontrolka od immo?? Jeśli miga to rozkodowany immobilizer miałem identyczny przypadek w scenicu 1.6 16V i pomogło wyrzucenie go ze sterownika (dużo tańsze i szybsze przynajmniej u mnie) a jesli nie miga to prawdopodobnie masz do wymiany cewki. Dodano po 1 a co do pompy to sprawdziłbym przkaźnik
Sorrki ze pisze w tym dziale ,nie wiem czy jest otpowiedni ale mam problem w scenicu 98 RT e silnik 1.6 nie moge odpalic po dluzszej przerwie nie mam iskry . Mialem wczesniej ten sam problem ale mechanik powiedzial ze to czujnik iskry ,ok wymienilem na uzywany, nie odpalil/ ale kolega mechanik podlaczyl pod komputer,zresetowal komputer i po 40 sek....
Witam ! Czytając ten temat też chciałem podzielić się z wami moimi problemami i spostrzeżeniami na temat instalacji LPG zamontowanej w moim autku. Jest to Renault Scenic 2.0 16v z roku 2000 z instalacją BRC a dokładniej centralka to FLY SF SEQUENT i niebieskie wtryskiwacze BRC, resztę chyba każdy zna. Mój problem to jak kolega wcześniej napisał brak...
Witam Wszystkich ! Otóż rok temu stałem się posiadaczem tegoż samochodu i od początku mam z nim problemy, ale ostatnio mam problem z silnikiem a dokładnie z jego kalkulatorem wtrysku. Problem jest taki, że po uruchomieniu zimnego silnika wszystko jest ok, obroty w granicach 1000 - 1100 i silnik rozgrzewa się, ale w miarę nagrzewania obroty spadają i...
Witam szanownych użytkowników forum. Szukam informacji do do sterownika Siemens Sirus 34 S118301104 A 8200124318 a dokładnie siedzącego tam 20CL36.... Ale od początku: Kilka dni temu w scenicu 1.6 padła mi cewka na 3 cylindrze. Po wymianie na nową (Delphi) ok 3 dni było oki, ale z po ok 3 dniach silnik zaczął wchodzić w tryb awaryjny (błędy P0120; P0141)...
:arrow: Hiszpan21 Przy podwójnych cewkach zapłonowych czasami występuje takie zjawisko że po podłączeniu lampy stroboskopowej na jednym przewodzie WN częstotliwość blysków jest większa niż na drugim (sprawdzone na dwoch rożnych Scenic'ach 2,0) i nie świadczy to o uszkodzeniu Proponowalbym sprawdzenie ciśnienie sprężania na cylindrach (wypalony zawór...
Witam, mam problem w Scenicu 1998, 1.6 8V +LPG. Auto nie odpala. Szybko miga lampa "ekg"- lampa przestaje gasnąć po tescie przekaźnika pompy paliwa, ale po wyjściu ze sterownika silnika powraca. Immo wyłączone clipem, kodem - nie wprowadza żadnych zmian. Sterownik silnika podmieniony- brak rezultatów, napięcia na pinach sterownika: 32 stały ,24 po zapłonie...
renault scenic iskry vaillant iskry iskry przedłużacz
prążki ekranie wodomierz magnes czujnik tlenu
trabant schemat trabant schemat
Rozrusznik nie obraca silnika w Porsche 911 po wypadku Czerwony trójkąt z wykrzyknikiem w Samsung Galaxy Ace 2 - przyczyny i rozwiązania