Jakie podciśnienie w parametrach? Filtr powietrza drożny?
Spadło ci jakieś podciśnienie...
Nieszczelność na wężyku podciśnienia
Kolego, tester i patrzysz jakie jest ustawione pożądanie jałowe ( w renówce podobnie jak w oplu korygujesz), patrzysz jak sterownik widzi pedał gazu, temperaturę silnika, podciśnienie w kolektorze.
Sprawdz regulator ciśnienia paliwa bo ja miałem walnięty. Wężykiem przez podciśnienie zaciągał paliwo do kolektora ssącego
Na przewodzie od vacum (czyli pompka próżniowa) Powinien być zaworek zwrotny, albo on nie trzyma(zacina się),lub przewód jest nie szczelny i traci podciśnienie na postoju.
Jakie podciśnienie w dolocie na wolnych?
Witam. Pacjent to Scenic pierwszej generacji. Silnik 1,6 benzyna /gaz (obecnie całkowicie odłączony). Zapala idealnie, silnik zrywny do pewnego czasu. Gdy pracuje na wolnych obrotach początkowe podciśnienie wynosi około 350 mB i zaczyna powoli maleć do około 700 - 800 mB. W tym czasie wolne obroty maleją aż do zgaśnięcia silnika. Przy tak małym podciśnieniu...
Sprawdź czy serwo dostaje podciśnienie, przyczyną może być sparciały wężyk.
Powiem szczerze że w tym samochodzie każda jedna rzecz jest dla mnie problemem. W grupie VW jestem w stanie sam podpiąć komputer i nawet zrobić testy dynamiczne, niestety do Scenica nie mogę znaleźć żadnego dobrego oprogramowania a DDT2000 niestety sprawdza same podstawowe błędy, testów już na nim nie zrobię. Proszę o podpowiedź w jaki sposób mogę sprawdzić...
Strzykawkę lub wysysarkę załóż na króciec, wypnij przewód do pierwszego stopnia, czyli zawleczka od strony wysprzęglika otwarta, druga zamknięta. Na wciśniętym do oporu przewodzie na króćcu rób podciśnienie jednocześnie wysuwając przewód do pierwszej zawleczki, i to na chwilę dosłownie abyś całego płynu ze zbiorniczka nie wyciągnął. Zabezpiecz przewód...
Sprawdź ciśnienie sprężania + podciśnienie w kolektorze ssącym być może masz wypalony zawór. Silnik 2.0?
Witam, Renault Grand Scenic 2 1.9 DCI 120 Km. Tak wygląda wykres ciśnienia powietrza w kolektorze: https://obrazki.elektroda.pl/8968869500_... Kolor żółty to ciśnienie oczekiwane, czerwony aktualne. Turbo po regeneracji, zawór sterujący sprawny, wężyki w porządku, egr zaślepiony, katalizator na próbę wywalony, brak dziur w dolocie,...
Ja bym pomierzyła podciśnienie w kolektorze. Skoro faluje to widocznie jest za mąae i automatycznie obroty chcą być za duże.
Niestety komputer nie pokazuje czasu dla poszczególnych wtrysków Technicznie niewykonalne. Znajdz problem zachwiania obrotów to i czas wtrysku się ustabilizuje. Czyli cisnienie paliwa, podciśnienie w kolektorze, obroty silnika, i nieudane cewki na podmiane.
Jeżeli chodzi o parametry do podglądu. Nie pamietam, czy jest synchronizacja, masa powietrza na bj. i przy 2000, 4000 obr., czasy wtrysku, zmierzyć podciśnienie na bj i obserwować pod obciążeniem, opóźnienia zapłonu na poszczególnych cylindrach, ciśnienie paliwa itd.
Nie jest to wina czujnika wału, bo by zgasł całkiem, i ciężko było by odpalić. Jak piszę to albo czujnik temperatury, albo zawory. "Co mają zawory do tego?" zapyta ktoś. A no mają tyle, że podciśnienie w kolektorze zaczyna wykraczać poza zakres, i od razu to łapie MAP sensor.
na tą chwile odkręciłem z kolektora taką część która ma w środku coś w rodzaju zaworu na podciśnienie , było to nie szczelne więc wyczyściłem i i teraz jest szczelne ale silnik chodzi jak chodził, rozrząd tez jest ok
Gdy wyjmie się tę śrubkę to zasysa powietrze? Może jakieś podciśnienie? Tak na marginesie to popraw pisownię we wszystkich swoich postach bo strasznie po oczach daje i ktoś się w końcu do tego doczepi.
olej można zassać "na próżnię" w układzie (potem porządnie osuszyć dobrą pompą)- ile no tu już problem i wiele zależy od doświadczenia. Ilość oleju w sprężarce można zmierzyć wylewając go z niej lub mając specjalny przymiar (np zrobiony na podstawie dokumentacji producenta sprężarki) ale jeśli nie był układ gwałtownie rozszczelniony to można założyć...
Posprawdzaj podciśnienia,podmień przepływomierz.
Nie pokaże dopóki czujnik podaje wartości mieszczące się w zakresie pracy, ale nieprawdziwe. Znaczy to, że np. czujnik temp będzie pokazywał 15⁰C, a rzeczywiście będzie 80⁰C - błędu nie będzie. Trzeba komputerem popatrzeć w parametry tzn widzieć to co widzi ecu silnika. Tu głównie podciśnienie, temperatury i sondy lambda. Przepustnica powinna być zaadoptowana...
Witam. Mam pytanie do osób które kiedyś miały do czynienia z instalacją II generacji OMVL-ECON (chodzi mi głównie o emulator sondy lambda wraz z silniczkiem krokowym). Zdjęcia identycznej instalacji: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3... Instalację musze doprowadzić do sensownej używalności, mianowicie ktoś kiedyś z niewiedzy wywalił m.in przewód...
Moim zdanie w silniku wysokoprężnym za zgaszenie silnika odpowiedzialny jest jakis zawór dzialający na podcisnienie
MAP-sensor jest bardzo istotny . Normalnie w kolektorze masz podcisnienie , im więcej wciska się pedał gazu i otwiera przepustnica to te podciśnienie spada . To informacja że paliwa trzeba podać więcej . Dziura w wężyku to raz że sugeruje dużą dawkę , dwa dostaje się lewe powietrze które może zakłócać pracę na wolnych obrotach .
marcin , jarciu myśli że ktoś z moderatorów podstawił temat do sprawdzenie wiedzy użytkowników, a tak wracając do tematu to podciśnienie w kotektorze( map) powinno wynosić ok 340.Ten drugi obrazek to co to obraz silnika podszas kręcenie, bo tak wygłąda obroty 340 rpm Dodano po 3 Ja bym się szepił nieszczelności dolotu szczegulnie przy gazie
Więc wiele może być przyczyn mniej lub bardziej wpływających na spalanie. Padnięty termostat znacząco podnosi spalanie, kable i świece też mają duży wpływ. Może jakiś wężyk podciśnienia jest pęknięty np. od map sensora.
Witam. Instalacja OMVL Dream XXI N z mapsensorem Presure code 013. Mój problem polega na tym, że przy kończącym się gazie brak zasygnalizowania tego faktu dźwiękiem i nie następuje samoczynne przełączenie na Pb. Auto po prostu gaśnie. Poprzedni właściel twierdzi, ze u niego kończący się gaz był sygnalizowany pikaniem buzera i przełączało mu na Pb. Czy...
Witam . Pacjent Scenic 2 - brak mocy. Po podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę moc wraca. W parametrach rzeczywistych wysterowanie elektrozaworu turbiny wynosi cały czas 5%. Pytanie dlaczego ? Przepływomierz i elektrozawór podmieniany ze sprawnego - dalej to samo. Gdy wykonam aktywację elektrozaworu w programie diagnostycznym elektrozawór zaczyna...
EVAP jest podłączony do podciśnienia w kolektorze ssącym i ze zbiornikiem paliwa.
czeka Cię odczytanie parametrów pracy, w ciemno nic nie "kombinuj".bez danych z komputera możesz sprawdzić szczelność połączeń dolotu,podciśnienia,filtr powietrza,paliwa.
Te zawory mogą być sterowane i ciśnieniem doładowania i podciśnieniem typowo przez N75. Tylko że nie wiem jak ma być Scenicu.
Witam. Zakupiłem niewyjeżdżony egzemplarz Renault Scenic 1,6 8v. Zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej pierwszej generacji Lovato z podciśnieniem. Czy to dobry pomysł? Instalację taką można kupić naprawdę tanio.
Czujnik podciśnienia co pokazuje? Bez diagnostyki ani rusz.
jednak coś statało się z hamulcem, jest jakby zapowietrzony, a mianowice pedał hamulca jest bardzo twardy (wszystkie 4 koła były odpowietrzane bez skutku) kiedy nacisnę pedał gazu i pedał hamulca ten wchodzi do samej podłogi ale nie powraca do góry jak powinien, tak samo jest przy jeżdzie gdy przejedzie się na wysokich obrotach odcinek drogi hamulce...
Turbo puszcza olej. Nie możliwe jest żeby w DIESLU przez pierścienie leciał olej wydechem bo nie ma podciśnienia nad tłokami, raczej lekkie nadciśnienie.
Próbowałem już na wszystkie sposoby, nawet odpowietrzania za pomocą podciśnienia ...
To fakt, że mogłem przegapić "przy".... Z sondą szerokopasmową chodzi o to, że nawet, gdy będziesz chciał mocniej wzbogacić mieszankę, to Ecu to skoryguje. Poza tym za bogata mieszanka LPG z powietrzem spala się wolniej, niż taka sama mieszanka PB z powietrzem - dlatego pomaga dotrysk benzyny - przyśpiesza spalanie. W instalacjach LPG zawsze powinien...
Twardy hamulec to brak wspomagania układu. Zacznij od przepatrzenia wszystkich rurek od układu podciśnienia. Nieszczelności mogą się objawiać ciężkim paleniem.
Witam . Samochód jak wyżej wartość podciśnienia -1,5 bara. Wydaje mi się trochę mało. Hamulec jest trochę twardy . Czy wie ktoś ile powinno być na biegu jałowym? dziekuję
mogę cie pocieszyc tym ze nie jesteś sam mam ten sam kłopot w megi 1.9 dci 120KM od chwili zakupu auta, od 11 miesięcy dokładnie to samo sprawdzone wtryski ,przepływka ,wymieniony i wyczyszczony egr podmieniane podciśnienie turbo. sprawdzone ciśnienie na pompie wtryskowej , wycięty katalizator testy jazdy bez tłumika końcowego diagnoza kompa jakieś...
Muszą być. Każdy wtryskiwacz powinien mieć oring. Sprawdź czy podłączyłeś wężyk z podciśnieniem z kolektora do czujnika na ścianie grodziowej. Sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza.
f8 to symbol bloku i wszystkie mają takie same bloki tłoki wał itp. kolejne symbole to osprzęt silnika i czasami są inne gadzety w osprzęcie np. niedawno zmieniałem głowice w scenic dci i głowica z laguny też dci pasowała do bloku ale inne mocowanie łapy silnika i pompa podciśnienia była o innej średnicy więc niby to samo ale trzeba dobierać wedle symbolów...
Na benzynie czy na gazie się tak dzieje? Przewód między czujnikiem podciśnienia a kolektorem cały? Masy sprawdzone? Zasilanie rozrusznika? Luzy zaworowe? Kompresja?
Miałem dokładnie ten sam problem, brak wolnych obrotow na zimnym silniku. Przyczyna prozaiczna, sprawdziłem przewody podciśnienia. Jeden się zsunął (nie wiem od czego). Drugi prowadzący od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia, pękł. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Kompletnie się nie zgadzam. Jeżeli wypada zapłon może być to problem w aucie mimo iż na PB jest wszystko ok wiadomo iż problem najpierw będzie występował na LPG z racji tego iż gaz trudniej zapalić. Co do spadającego ciśnienia reduktor może puszczać podciśnieniem gaz do kolektora albo jakieś z połączeń może być nieszczelne. Dlatego uważam że nie da...
Sprawdź silnik krokowy od wolnych obrotów (zawiesza się iglica zaworu lub zabrudzona dysza).Podejrzany jest również gumowy wężyk do podciśnienia pomiędzy przepustnicą gazu a pokrywą zaworów (pęka lub się zsuwa)
Raczej uszkodzenie czegoś od podciśnienia przy wymianie alternatora. A zegar to sprawdź ustawienia na kompie: dzień/noc, bo pewnie po zdjęciu klemy się zresetował
ewentualnie poszlo podcisnienie w reduktorze i wali gazem w kolektor. ale najczesciej to rozjechany ster.
Grand scenic 2 2.0 dCi 150 km błąd df 651 nagły spadek mocy po wykasowaniu błędu auto przejechało ok 150 km i znów błąd wrócił . Może ktoś miał taki przypadek auto po wykasowaniu jedzie normalnie przewód podciśnienia od zaworka turbiny ?proszę o podpowiedź z góry dziękuję za pomoc
regulatorem ciśnienia paliwa - teraz nie pali sie wcale, to sie dzieje spradycznie Ale : 3 mies.temu była dziwna sytuacja.. stałam w kolejce do ronda, po wrzuceniu 1-ki i ruszeniu,przy próbie dodania gazu stracił moc, słychac było pisk, potem swąd.. czuc było na zewnatrz i w kabinie..po redukcji biegu dopiero ruszył.. dlugo nic sie nie działo az do...
Pytanie czy jest możliwe aby przepustnica robiła takie problemy żeby sterownik wyłączał zasilanie przekaźnikiem systemowym? Nie jest możliwe. Sterownik odłączy sterowanie tego przekaźnika jedynie w przypadku braku/nierozpoznawalnych impulsów z czujnika wału. Szukaj usterki w zasilaniu/masach, podłącz zewnętrzne i zrób test. Masy podpięte bezpośrednio...
Problem może leżeć w uszkodzonym zaworku podciśnienia turbosprężarki. Można wymienić jeszcze masę innych potencjalnie możliwych uszkodzeń, ale czy nie łatwiej/taniej (tak, jak napisałeś) podpiąć komputer?
Witam mam problem ze swoim scenic 1.5 dci 78 kw 2009 bez dpf , auto nagle straciło moc , wymieniłem filtr paliwa , wyczyszczony egr , sprawdzony dolot intercoolera szczelny , przepływomierz wymieniony , sprawdzone przewody podciśnienia , geometria turbiny sprawna , brak błędów zapisanych w sterowniku ,silnik pracuje równo tylko wolno wkręca się na obroty...
Witam Proszę o pomoc osób które miały podobny problem lub znają się na rzeczy... Przeszukałem forum, auto było u 2 mechaników i nadal to samo... dodam że auto posiada gaz sekwencję, która załącza gaz kiedy silnik osiągnie 37 stopni. jak dawałem auto do zagazowania to problemy już były 1. Pierwszy problem to jest taki że, po odpaleniu zimnego silnika,...
Mam BRC w Scenicu RX4 (nie z wyboru, już takiego kupiłem) i już od dawna Genius puszcza gaz podciśnieniem ale skoro trzyma ciśnienie to postanowiłem go nie wywalać i do kabiny pociągnąłem kabel 2 żyłowy, włącznikiem rozłączam elektrozawór żeby wypalić gaz z układu przed dłuższym postojem.
Dobry komputer diagnostyczny i sprawdzenie co widzi sterownik ECU. Potem test pompka podciśnienia z manometrem czy wartości które podaje czujnik i widzi sterownik silnika są prawidłowe. Wygląda to na problem z kabelkami niestety lubią się przecierać urywać czy jakieś zwierzątko też czasem może je przegryźć.
Bardzo często zdarza się że nowe klocki są delikatnie za duże. Zazwyczaj wystarcza ze szlifować grubość farby. Jeśli zakładasz nowe klocki na stare tarcze dobrze jest z fazować tzn. szlifować ranty klocków żeby nie tarły o powierzchnie tarczy która ma na końcach kołnierze. Zdarza się tak że w tedy klocki nie hamują całą powierzchnią i mogą się blokować....
Pomijając dyskusje na temat iskry zapłonowej, to jakbym czytał o moim aucie. Start chwila i PAH!!! PAH!!! Był padnięty czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i dawało za dużą dawkę paliwa. Może uszkodził się przy przekładce, może wtyczka uszkodzona. Błąd ortograficzny poprawiłem.
Sprawdziłem czujnik podciśnienia ani nie drgnie, byłem u znajomego i podłączył CLIP-a pisze że czujnik połozenia wału korbowwego błąd czujnika ale nieda się zresetować to tak jakby był uszkodzony. Jutro stawiam do mechanika.
N75 steruje pracą turbiny za pomocą regulacji podciśnienia. Sterownik silnika odpowiednio otwiera lub przymyka N75 a ten podaje większe lub mniejsze ciśnienie na gruszkę turbiny co przekłada się na ciśnienie wytwarzane przez turbinę. Jeżeli jest jakaś nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym to będzie to słychać.
Witam, Ważne... !!! Nie napisałeś jaką masz instalację...?? A to jest niezbędne, gdyz inaczej zaczyna sie chodzenie we mgle. Choć typuję po objawach przewód podciśnieniowemy pomiędzy kolektorem ssącym a parownikiem... Nieszczelnosc i łapanie fałszywego powietrza powoduje takowe objawy, gdyż takie miałem w swojej gablocie. Pozdrawiam
Witam! Auto na postoju pracuje idealnie, ale podczas przyspieszania jak się mocno wciska gaz to przerywa i dławi się. Jak delikatnie i spokojnie to jest ok. Błędów w kompie brak sondy pracują idealnie, świece nowe, cewki podmieniane od sprawnego auta wraz z czujnikiem podciśnienia. Świerzy zakup i podobno rozrząd zmieniany wraz z wariatorem, i po wymianie...
Wprawdzie nie znam dokładnie tego silnika jednak w podobnym przypadku uszkodzony był czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Myślę że warto by też sprawdzić wskazania przepływomierza masowego czy nie podaje zaniżonych wartości. Komputer myśli że ma dużo mniej powietrza niż w rzeczywistości podaje zaniżoną dawkę paliwa. Auto nie ma mocyi dusi się...
Witam Mam taki problem z Renault Scenic 2.0 2000r. Autko (na benzynie i gazie)na wolnych obrotach zbiera sie prawidłowo, natomias w drodze jak sie zdejmie noge z pedału gazu i naciśnie ponowie zaczyna szarpać przez 1s do 2s i pożniej zaczyna jechac poprawnie, obiawy identyczne na benzynie i gazie przyczym na gazie wtedy strzela w kolektorze (jeden juz...
Ja Ci opisałem tylko kody usterek, a nie pisałem, że to jest przyczyną braku mocy! Posprawdzałeś, czy podciśnienia są ok, czy zawór sterujący turbiną działa poprawnie? Najpierw poczytaj o tym w necie, skoro chcesz sam auto naprawiać, następnie zacznij sprawdzać pewne rzeczy i dopiero pisz!
Panowie potrzebuje pomocy. Scenic II 1.9 dCi 120KM 2004r 200k przebiegu. Bardzo mocno dymi na czarno, przy wyższych obrotach "świata nie widać", słaby v-max120km/h, silnik drży przy mocnym przyspieszaniu powyżej około 2.5k. Zdarzało się że przy 3k dostawał bardzo mocnego przyśpieszenia... W zimę odpala równo przy -20, ogólnie ładnie odpala i pracuje...
Dziś doszedł zakupiony przeze mnie elektrozawór, po wymianie gaszenie nadal nie działa.Postanowiłem zobaczyć jak to wygląda u kolegi w scenicu i ku mojemu zdziwieniu okazało się że ma podłączone wszystko zupełnie odwrotnie a zawór gaszenia działa bez problemu, po analizie doszedłem do wniosku że problem jest w odwrotnie podłączonym akumulatorze podciśnienia,...
Coś się moderator uparł na ten czujnik na skrzyni, a juz kiedyś pisałem że megane i scenic faza 2 czyli od września 1999r gdy weszły do oferty również silniki K4J i K4M ( 1,4 16v i 1.6 16v) zaczęto montować również ABS z którego to pobierana jest informcja prędkości dla licznika. Może się zdarzyć że w ubogich wersjach tych pojazdów nie była zamontowany...
Witam Mam problem z RENAULT SCENIC 97r 2,0 8V, wymieniana była uszczelka pod głowicą, sączył się olej na zewnątrz od strony kabiny. Jedynym objawem był wyciek oleju. Silnik rozebrano a tyle ile to było konieczne w warsztacie mechanicznym, głowica do planowania, wymiana uszczelek wszelkich. Samochód uruchomił się, wentylator działa jednak - obroty to...
Witam, mam Scenic 1.9 DCi 102 kM 2002 rok. Pojawił się u mnie problem wchodzenia na obroty silnika. Odpalam zimne auto, jadę wszystko jest ok, nagrzeje się dalej wszystko jest ok, a tu niespodziewanie nagły brak mocy. Pedał gazu wcisnięty na max-a na obrotomierzu tylko 2500 obr, żeby je osiągnac trzeba sporo czasu i strasznie kopci na czarno. Jadę dalej...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wcześniej gasiłem i uruchamiałem auto na benzynie i zmian nie było, jednak nie wziąłem pod uwagę pojemności przewodów doprowadzających gaz i samego reduktora, gdzie zbiera się go całkiem sporo. Wczoraj zamknąłem dopływ na butli, trochę potestowałem w ciągu dnia i odpalał za każdym razem dobrze. Ale z werdyktem musze...
1. Ciśnienie w reduktorze omvl , o ile pamiętam , reguluje się pokręcając króćcem podciśnienia. 2. nie sądzę aby wybór typu reduktora miał wpływ na regulację instalacji, ponieważ jednak różnym typom odpowiada inne ciśnienie ma to pewnie wpływ na korekty czasu wtrysku od zmian ciśnienia (ciśnienie gazu w czasie jazdy różni się od ciśnienia kalibracji)...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Prosze o porade szanownych uzytkowników elektrody. Problem ze scenikiem 2 , 1.9 dci 120 koni 2006 rocznik 280tys przebiegu Chodzi o to że od miesiąca jak jest zimny (musi po stac ze 3 godziny) odpala i pracuje jakies 2, 3 sekundy i gaśnie. Takich powtórek z gaśnięciem robi trzy do sześciu po czym normalnie odpala i pracuje. Na komputerze nie pokazuje...
volvo podciśnienie podciśnienie mercedes podciśnienie serwo
subwoofer półka radio hitachi tda2822 mostek
wzmacniacz tpa3110 saeco sup021y
System zapłonowy w Hondzie 1.6: przewody WN czy cewki COP? Błąd "Nieprawidłowy lewy nabój" w Lexmark X5450 - jak naprawić?