Za wzbudzenie alternatora odpowiada kontrolka ładowania w samochodzie. Widocznie taki regulator że potrzebuje większych obrotów aby się wzbudzić Dodano po 24 Przelutuj szczotki z nowego regulatora do starego
Inny jest bo scenic ma na kolanami pasażera. Wyciąg regulator obrotów ( dostęp od strony akumulatora), wysuń i włącz na chwile wiatrak, zobacz jak bedzie wiało z dziury po regulatorze. Nie kładź regulatora na metalowej częci karoserii.
Witam. Mam problem z dmuchawą w moim Scenicu. Dmuchawa przestała działać, po wymontowaniu rezystora i podmianie na nowy zero reakcji, wiem, że obrotami moduł steruje poprzez minus(-) więc po zetknięciu radiatora z masą dmuchawa śmiga ładnie a co za tym idzie silnik sprawny - mam więc dwie opcje: 1. Kupiony zamiennik modułu był fabrycznie uwalony 2....
----------------------------------------... Witam Zwracam się z prośbą. Mam Renault Scenic 1,9DCI Klimatronic z roku 2000. Padł mi wentylator nawiewu powietrza, ale sama dmuchawa jest sprawna, jak podam jej bezpośrednio napięcie to działa, po prostu nie dostaje sterowania z klimy, wymieniłem regulator wzmocnienia...
Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedź. W tygodniu wyciągnę ten regulator obrotów (Valeo). Wiem gdzie się znajduje (prawa str. kokpitu w pobliżu poduszki powietrznej). Sprawdzę ten tranzystor i postaram się go zamówić, choć przyznam się, że nie wiem za bardzo gdzie go najlepiej szukać? Nie wiem też dlaczego Pan Elektrit na dzień dobry tak mnie pojechał?...
Witam Zwracam się z prośbą. Mam Renault Scenic 1,9DCI Klimatronic z roku 2000. Padł mi wentylator nawiewu powietrza, ale sama dmuchawa jest sprawna, jak podam jej bezpośrednio napięcie to działa, po prostu nie dostaje sterowania z klimy, wymieniłem regulator wzmocnienia obrotów tzw opornicę (280PLN), ale bez skutku. Bardzo pilnie potrzebuję schematu...
Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Czyli ma 3 kable?To będzie tam regulator obrotów to trzeba się dostać bezpośrednio do samego silnika.
Witam Zwracam się z prośbą. Mam Renault Scenic 1,9DCI Klimatronic z roku 2000. Padł mi wentylator nawiewu powietrza, ale sama dmuchawa jest sprawna, jak podam jej bezpośrednio napięcie to działa, po prostu nie dostaje sterowania z klimy, wymieniłem regulator wzmocnienia obrotów tzw opornicę (280PLN), ale bez skutku. Bardzo pilnie potrzebuję schematu...
Wentylatorem. Podałem minus przez próbnik na regulator obrotów i wentylator chodzi więc plus i minus są pewne.
Witam, nie działa mi silnik nawiewu, wymieniłem regulator wzmocnienia obrotów tzw. opornicę, ale bez skutku. w serwisie Renault powiedzieli, żeby wymienić panel sterowania climatronic , też wymieniłem i dalej żadnych efektów. Jeżeli podłączy się laptopa do złącza diagnostycznego, to można sterować silnikiem zwiększając i zmniejszając jego obroty. Bardzo...
Prosze o porade szanownych uzytkowników elektrody. Problem ze scenikiem 2 , 1.9 dci 120 koni 2006 rocznik 280tys przebiegu Chodzi o to że od miesiąca jak jest zimny (musi po stac ze 3 godziny) odpala i pracuje jakies 2, 3 sekundy i gaśnie. Takich powtórek z gaśnięciem robi trzy do sześciu po czym normalnie odpala i pracuje. Na komputerze nie pokazuje...
należało by zacząć od sprawdzenia regulacji ciśnienia ładowaniaPo przekroczeniu 3000 obrotów na 3cim biegu regulator powinien zadziałać .Czyli puszka przy turbo do sprawdzenia i zaworek elektryczny
bezpiecznik wyjęty- żadnych zmian dmuchawa dalej chodzi Dodano po 25 regulator obrotów to jest to pokrętło w kabinie na panelu sterowania. Jeśli tak to nie daje to żadnego efektu - wymontowany i kostka wypięta
Witajcie. Podłączyłem dziś autko pod kompa i wyszło wahanie na listwie w granicach 20 - 6500 bara. Ponadto korekcja biegu jałowego bez przerwy wskazuje 0 obr/min. Co najprawdopodobniej jest przyczyną takich skoków wartości? czy regulator na pompie?czujnik na listwie CR?czy lewe powietrze? EGR odpada - sprawdzony Pomiar robiłem u mechanika programem...
Koledzy po zimnym uruchomieniu silnika tzn. rano po nocy, lub po wychłodzeniu silnika podczas dłuższego postoju, po przejechaniu paruset metrów, około 2 minuty następuje spadek obrotów silnika do zera i wyłącza się. Parę razy też zdarzyło się że falowały obroty na biegu jałowym. Po ponownym uruchomieniu silnika już nie następuje ponowne wyłączenie silnika....
Oringi na regulatorze ciśnienia sprawdz.
Czujnik.Regulator.:D
Po prostu dostań się do regulatora obrotów i obadaj . Następnie zmierz prąd wentylatora.
Może być uszkodzony regulator przepustnicy.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Brakuje paliwa. Coś zdycha, regulator, pompa albo wtryski. Na dzień dobry sprawdź korekty wtryskiwaczy na kompie i przelewy. Napisz jeszcze jaki układ wtryskowy, tzn jakiej firmy.
Ten wzrost obrotów jest prawie nie zauważalny. Gdybyś o tym nie napisał to bym nawet nir zwrócił uwagi że faktycznie minimalnie obroty idądo góry. Różnica w ładowaniu praktycznie żadna. Chyba faktycznie podmienie alternator bo już mi ręce opadają.
Możliwe uszkodzenie regulatora ciśnienia na pompie.
Mam problem z wolnymi obrotami - scenic II 2005r, po odpaleniu obroty biegu jałowego ok 750 - 800 czyli ok. Parametr odczytany Clipem - regulator biegu jałowego włączony. Ale jak dodam gazu to obroty już nie spadają, parametr zmienia się na regulator biegu jałowego wyłączony. Parametr braku obciążenia to 14% a położenie pedału na "0" to 14 czasem 15%,...
Pulsuje bo regulator idzie "do odcinki" i zener w środku zaczyna ingerować.
Przepustnica zachowuje się normalnie. To miauczenie, buczenie też norma. Tam nie ma osobnego regulatora wolnych, więc wszystko robi przepustnica. Wychodzi na to, że jednak jest dziura, bo do takich obrotów jednak trochę powietrza potrzeba. Druga opcja, że przepustnica się otwiera, ale to musisz albo zobaczyć, albo podejrzeć fejsikiem w parametrach podczas...
A więc sprawdź ładowanie. Być może alternator do roboty, albo jakiś inny spadek w instalacji. Np. przez słabą jakość połączeń. Ok, sprawdzę. Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mniej więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora?
Czy rozwiązałes juz problem z obrotami? Znalazłeś przyczynę padnięcia regulatora ponownie?
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Witam serdecznie Wszystkich na forum. 2010 silnik 1.6 benzyna. podczas osiągnięcia 3000 obrotów zaczyna się dławić i szarpie ( jakby brakowało paliwa) a silnik dziwnie pracuj. Natomiast jeśli przyspieszam równomiernie czasami nie występuje problem. Czasami jak się doda dużo gazu i przejdzie się obroty 3000 jest normalnie. Podjęte działania : Na komputerze...
Uszkodzony regulator obrotów, jest zaraz koło silnika nawiewu, poszły spać tranzystory. Temat był przerabiany na forum.
temat długo na forum ale nikt nie potrafi podac przyczyny co się dzieje w moim aucie. Wymieniłem też regulator ciśnienia paliwa na nowy i nadal to samo. czasami pojawiają się taki falujące obroty ale to czasami w czasie jazdy jak się jedzie i puści się gaz.
Witam wszystkich, mam problem ze skrzynią dp0, po przejrzeniu postów w necie widzę, że te skrzynie do szczęśliwych rozwiązań nie należą, ale do rzeczy, skrzynia się uszkodziła i nie załączała lock upu, samochód palił 15 l/100 km przy dobrym wietrze, oddałem na warsztat, po wielkich bojach i podmianie 4 lock upów i wydaniu 4 tys. zł na niby remont okazało...
Faluje ciśnienie na CR.Przyczyny dwie,wtrysk(i)regulator. Ten mechanik wczoraj słabo widział po weekendzie jeszcze.
falujące obroty lecz nie zawsze raczej w temperaturze ponad -7 rano po całej nocy . filtr paliwa ma przejechane 20000tys. regulator ciśnienia ma też tyle . dziwnie bo przed wymianą regulatora było tak cały czas a tez już nie wiem
tez się zastanawiam nad radiatorem ale dlaczego jak podam na cienki pomarańczowy czyli 10 pin panelu klimatronika to dmuchawa idzie na full obrotach. dlaczego nie rusza sama Bo wysterowujesz pełen bieg wentylatora. Krótko-ustaw klimatronem pełny bieg,jak zadziała wymień regulator.
na max obrotach było ponad 20A I mniej-więcej tyle pobierze. A stary dało się naprawić, tylko trzeba wiedzieć co tam wsadzić.
Witam Wydaje mi się, że chodzi o sterowanie z pulpitu oświetleniowego jakie stosuje się na scenach. Faktycznie jednym ze standardów takich pulpitów do sterowania urządzeń wykonawczych (potocznie zwanych tyrystorami) jest DMX. Jeżeli chodzi o takie sterowanie to potrzebny jest (oprócz pulpitu sterującego) panel wyjściowy (tyrystor), który odbierać będzie...
obstawiam czujnik ciśnienia pompy , on daje ciśnienie na wtryski wyciąg i przedmuchaj jak będzie chociasz troszkę lepiej tzn . do wymiany Dodano po 1 sprawdź regulator ciśnienia pompy przedmuchaj jak będzie troszkę lepiej tzn . do wymiany
Po pierwszych porannych chłodach okazało się, że nawiew działa tylko na 4 położeniu. Widziałem już na forum różne wskazówki, co do tego zagadnienia i jak się domyślam mam do czynienia z uszkodzeniem regulatora obrotów. Proszę o wskazówki, co do lokalizacji jak również sposobu dotarcia do niego. Nie jestem zwolennikiem metody prób i błędów, gdyż często...
Można jeszce sprawdzić ciśnienie w układzie paliwowym i regulator ciśneinia w instalacji paliwowej oraz szcelność instalacji paliwowej, zawory wtryskowe i uszczelki oraz wydetek paliwa w poszczególnych zaworach wtryskowych. Trzeba też spawdzić sondę lambda i podgrzewanie sondy lambda.
Witam szanowne grono po kilku latach mojej nieobecności. Poszukuję porady. Sam już nie mam pomysłu. Chodzi o Scenica 2 z 2007r. Siedzi w nim alternator ze złączem COM. Gdy zauważyłem problem z rozruchem rano to standardowo woltomierz w łapki. Po nocy marne 12,1 V. Odpał i nagle napięcie w instalacji 15,2V niezależnie od obciążenia. I obrotów. Podejrzenie...
Nie jest prawdą, że im mniejsze obroty tym większe straty w regulatorze. Ów regulator (niemal identyczny jak np w Renault Megane/Scenic II) pracuje w oparciu o modulację PWM. Grzanie się tego tranzystora świadczy albo o tym, że jest nie do końca wysterowany lub też ma za dużą R d-s, lub też zbyt leniwie sie wyłacza. To można łatwo sprawdzić. Moduł ten...
Na moim oryginalnym spalonym tranzystorze jest "N344AF, 75344G" oraz literka f - znak firmy Fairchild. W ten sposób na stronie producenta znalazłem pełne oznaczenie HUF75344G3. Jeżeli nie wyrwało Ci dziury w oryginalnym tranzystorze to proszę podeślij zdjęcie albo wszystko to co na nim jest nadrukowane to pomogę szukać. Moim zdaniem nie ma takiej możliwości,...
Założyłem nowy regulator, teraz napięcie skacze (bez względu na obroty) od 12,6 do 15 V ale kontrolka już się nie zapala. Po wyjęciu wtyczki z jednym przewodem napięcie na akumulatorze jest stabilne i wynosi około 14,2 V i lampka też się nie zapala. I co dalej ? To alternator 6 diodowy, nie ma diod wzbudzenia. Znajomy przyniusł tester do renówek i pokazało...
Podgląd live podczas wystąpienia usterki podstawowych parametrów, ciś na listwie obroty itd. tylko clipem, bez tego ani rusz. Z tym przygasaniem panelu podczas duszenia na hamulec, na myśl mi przychodzi wiązka pod fotelem kierowcy, ale czy ma to coś wspólnego z odpalaniem to nie wiem. A zdjęcie w tym linku przedstawia silnik 1.9 DCI moi drodzy.... Ale...
Nie Przyjaciele, alternator tak jak pisałem ma nowy regulator, szczotki, komutator i łożysko montowane przeze mnie, widziałem ich stan, są nowe, wszystko wykonane z dużą dokładnością poza tym objawy wyglądają identycznie jak przed regeneracją więc nic się nie zmieniło, więc to nie wina na pewno rzeczy wymienionych wyżej. Problem występuje na postoju...
Więc zacznę od początku. Rozsypała sie rolka napinacza paska rozrządu. Niestety wygięło delikatnie zawory i zerwało klin na wałku rozrządu. Po regeneracji głowicy, złożeniu rozrządu, wymianie wszystkich filtrów samochód zapalił. Niestety po zgaszeniu już nie "odezwał". Diagnoza pompa (BOSCH) nie daje ciśnienia na listwę. Usterka- zacięty zaworek zwrotny...
Jeśli chodzi o wtryski to na powrocie szło powietrze tylko wtryski były sprawdzane i nie leją, a powietrze puściłem na powrót do baku czyli obszedłem filtr paliwa. Jeżeli silnik gaśnie nieoczekiwanie, to jest albo gwałtowny spadek ciśnienia paliwa w zasobniku (7 - rys. poniżej) (system Common Rail ), albo gwałtowny wzrost . Komputer sterujący "wyczuwa"...
regulator obrotów scenic scenic regulator obrotów silnika regulator scenic
attiny zablokowana nagłośnienie najlepsze firmy pionieer schemat
pamięć ferrytowa koralik pamięć ferrytowa
Zmywarka zatrzymuje się i piszczy - co robić? Regulacja śruby L w pilarce Oleo-Mac 937: wysokie obroty