Zazwyczaj mijania są na zewnątrz.
Wymień żarówkę
Dwie szóstki nakrętki odkręcasz , po otwarciu klapy przy lampie zobaczysz i mocno szarpnij do tyłu całą lampę, jest osadzona na dwóch "jabłkach".
Jest to dioda.
A ja się nie zgodze z kolegą ,bo po co ściągać góre skoro przełączniki są z przodu ,obok panelu ogrzewania i to jego trza zdemątować a potem przełączniki.Ale żeby było zabawnie marne szanse na poskładanie potem wyłącznika og.tyl.szyby(raczej niewykonalne,sprawdzałem).
Podświetlenia działa
Przepraszam, już uzupełniam. Marka to Renault Scenic III
Wkładke z żarówkami wyciągamy z zatrzasków
witam wszystkich...problem z moim scenikiem polega na tym że kontrolka od ładowania nie działa... tzn przy przekręceniu zapłonu nie świeci i nie gaśnie po odpaleniu Nadmieniam że ładowanie jest ponieważ nie mam większych problemów z odpaleniem ,z jazdą itd Myślałem że to przepalona żaróweczka w tablicy ale sprawdziłem i jest ok może ktoś podpowie jak...
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
U mnie też paliła się taka kontrolka, zero błędów, a świecił service z P w trójkącie. Wymieniłem żarówkę tablicy rej., bo była spalona i zniknęła kontrolka, więc może sprawdź wszystkie żarówki, czy świecą.
Napięcie we wtyczce sprawdź żarówką .
Can zmierz napięcie na pinach przy włączonym zapłonie i rezystancję między pinami na wyłączonym. Zasilania najlepiej sprawdź pod obciążeniem np. żarówka
wymiana bezpiecznika swiateł postojowych reno megane 2008rok Nie tylko postojowych i nie tylko megane prawie cała grupa renault[peugot/citroen jest nieco lepiej] z tych lat do dziś-mam to na codzień Wymieniał ktoś wentylator nawiewu w master III? Decha wyjazd tylko dlatego że 2 wkręty zrobili od góry gdyby nie one przy odrobinie szczęścia wyszedł by...
Żeby nie przegrzały lampki, kiedy się będą świecić cały czas. Gdy się przegrzeją są łamliwe szczególnie w miejscach gdzie są obsadki żarówek.
Wyjarane piny na module UPC-standard.
sprawdziłem miernikiem i żarówką 10w
Witam, na początku chciałam zaznaczyć, że jestem kobietą stad moje pytania moga wydawac sie banalne. Posiadam Scenica II z 2007 r. i chciałabym założyć do niego światła xenony to jest jednak drobny wydatek jak dla mnie, a słyszałam też o możliwości założenia "specjalnych" żarówek które niby dają efekty światła porównywalne jak w xenonie, podobno te...
Właśnie bezpieczniki okej są, sprawdziłem już. Może to być wina żarówki, że tak się dzieje?
A sprawdzałeś czy żarówki kontaktują ?
Witam, jeżeli w lampie tylnej jest żarówka dwuwłóknowa (stop i pozycja) to mogło dojść do zwarcia pomiędzy włóknami.
Wygląda na to że masz brak zasilania sterownika silnika. Do sprawdzenia masy i zasilania na nim - wystarczy zwykła żarówka do tego.
Nie jestem metalurgiem więc dokładnie procesów produkcyjnych nie zgłębiam . Masz rację nie mam pojęcia o samochodach bo grzebię przy nich podejrzewam więcej lat niż Ty zyjesz.Musze się pochwalić czasami udało mi się z powodzeniem wymienić żarówkę.
Z wypowiedzi kolegi wnioskuję że uszkodzona jest kontrolka (żarówka) świec żarowych.
Dajesz żarówkę między +12V, a "1" i ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Tak samo "32".
Masa modułu/gniazda wzieta z karoserii?? Zasilanie żarówką sprawdzone?
Nie zmieniałeś czasem żarówki w tylnej lampie ?
Mostek odlutowany od stojana mierzysz żarówką 55W.
Prawdopodobnie zasilanie na cewki jest razem z zasilaniem pompy. Pojawia się na kilka sekund po włączeniu zapłonu i wyłącza. Następny raz włącza się, jak czujnik wału widzi obroty (przy kręceniu rozrusznikiem) włóż końcówkę pomiarową „od tyłu” wtyczki, wtyczka zapięta na cewce. Albo zamiast miernika użyj żarówki 21W. Sprawdzanie miernikiem na otwartym...
Ale tam są żarówki raczej i pewnie ta za prędkościomierzem spalona.
Zamiast żarówki dwuwłóknowej wsadzona jednowłóknowa.
Sprawdzić wiązki, żarówki, bezpieczniki... to na początek.
Masz ostatni wypust Scenica II i rzeczywiście nie ma w nim ACC w kości ISO, instalacja jest zbliżona do modelu III i systemem audio steruje moduł BIC za schowkiem a radio jest uruchamiane poleceniem z sieci CAN. Najbliższe zasilanie ACC będzie na gnieździe zapalniczki obok dźwigni biegów. Nie sprawdzaj zasilania miernikiem, kup sobie probówkę żarówkową...
Jest to reno scenic 1 ,dodatkowo zauważyłem że kiedy żarówka mignie to zapali się czujnik jakby któreś drzwi lub bagażnik były nie zamknięte. Co do modułu to nie wiem czy go posiadam.
jak robiłeś test przez diody to wiele to wyjaśnia / prawie jak oscyloskop ;)/ Co chcesz od niego? Poprwanie zrobił, choć ja zapinam żarówkę.
Nie wymyślaj bzdur, tylko zmień z tyłu tą żarówkę na właściwą.
Udało mi się aktywować podświetlenie drzwi kierowcy. Ale robiłem to z założoną zwykłą żarówką. I teraz boję się że po założeniu LED przestanie działać.
Przyczyną był brak masy na żarówkach tylnych świateł pozycyjnych. Zamykam temat.
ispw Czym sprawdzałeś napięcie? Miernikiem czy żarówką? Bo to może być tylko potencjał a wtedy żarówka ci nie zaświeci.
Ok jak przestanie padać sprawdzę tę masę. Dodano po 2 Problem rozwiązany-wystarczyło podłączyć kostkę do drugiego gniazda na płycie z żarówkami.
witam, pewnie włącznik stopu wysiadł, ale juz miałem i taki przypadek że spaliły sie wszystkie żarówki stopu, pozdrawiam
Witam. Tak dziś pojadę do elektryka i zobaczą. Żarówki nie były wymieniane.
w takiej sytuacji-dojazd do domu-wystarcza metr przewodu i podać prąd z akumulatora na prawą lub lewą żarówkę
Jakiś tranzystor zapewne inaczej mówiąc ,,włącznik" tej żarówki. Sam nic nie zrobisz bo pewnie moduł do wymiany lub naprawy ale i do tego i do tego potrzebna wiedza.
posiadam Scenica II z czerwca 2003 roku. Firma "Martec" napisała mi że modul nie jest wymagany ponieważ nie mam czujnika spalonej żarówki.
Chyba jednak wszystko idzie przez przełącznik. Tu nic nie sprawdzisz, napięcie jest ok tego nie ma potrzeby sprawdzać. Daj znać jak zmienisz żarówki i ustawisz światła.
Tak jak kolega wyżej pisze F29 F31 (10 A) i F 22 (60A).F22 komora sinika F29 i F31 kabina .
Witaj Kolego sprawdź napięcie , ale pod obciążeniem. Spróbuj wpiąć w złącze nap. żarówkę i w tedy wykonać pomiar.
Pobór podobny do obciążenia małej żarówki np bagażnik, schowek itp.
Żarówka lub brak masy w lampie.
Witam. Może na początku sprawdź czy żarówka nie przepałiła się a potem szukaj dalej.
Popatrz czy wogle prąd dochodzi do światełka jeśli tak to sprawdź żarówki jeśli nie to szukaj przyczyny
Zrobione, po wyczyszczeniu krokowca piszczek zaczął działać zdodnie z przeznaczeniem, nawet naprawiły się spalone żarówki w panelu od radia.
Kolego świece sprawdź próbnikiem np. żarówką reflektorową, bo pomiar miernikiem może okazać się niewystarczający. Jeden kabelek do plusa akumulatora a drugi do świecy i sprawdzaj każdą oddzielnie. Zima tuż tuż, więc pospiesz się.
poprawa styku w prawej tylnej lampie przy żarówce Stopu, oraz zamiana biegunów przy dodatkowej lampie LED wstecznego.
Zgadza się, jednak cena 230 zł to dla mnie trochę za dużo. Wolę kupić do 100 zł dzienne z homologacja i RL oraz dobre żarówki h7 za kolejne 100 zł.
kontrolka immo gaśnie Zezwolenie na start jest? To podstawa. Komunikacja między sterownikami jest? Żarówką sprawdzaj masy na ECU, G4 H4, H1
Dziękuję bardzo, a orientujesz się może jaki typ żarówek się tam znajduje? Chodzi mi o oznaczenie.
Nie dopisałem tego w poprzednim poście, auto zgaszone napięcie na gniazdach żarówek /postojowa, kierunkowskaz/ 11.89V, cofanie nie świeci, przeciwmgielne nie świeci pomimo załączenia. Auto odpalone, świeci już każda żarówka napięcie 12.54/57V.
Wiedziałem że kiedyś będzie taki temat - jak wymienić żarówkę. W telewizji mówią że będzie koniec świata za 3 lata, ja po tych wpisach daję max 2 lata. Człowieku te żaróweczki W5W to wymianiam klientom od ręki, na dworze, bez względu na pogodę. Przecież to dosłownie max 3 minuty roboty. Zderzak tylko opuszczam w sceniku 2 i wyjmuję reflektor. Scenic...
Samo sie stało czy może po wymianie żarówek z przodu lub z tyłu?
nie francuskie pomysły a raczej Twoje. Wsadz normalne żarówki, to nic sie nie bedzie wypalać.
Witam. Mam problem z samochodem Renault Scenic I DTI z 2000 roku (wersja po liftingu). Mianowicie - nie działa podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Zwyczajnie napięcie nie dochodzi do żaróweczek. Bezpiecznik sprawdzony, żarówki wymienione. Co jeszcze mogę zrobić? Z góry dziękuję za rady.
Częstą tego przyczyną są kiepskiej jakości czujniki otwarcia drzwi, mimo ze jego styki powinny być zwarte to jest jakaś rezystancja. Można je wymienić albo zmienić żarówki na diody LED, mniejszy prąd, mniejszy spadek napięcia.
a może żarówka spalona i zwarcie pokazuje. Odłącz alarm.
A znalazłeś bezpiecznik front fog ? W/G schematu pod tą pokrywą jest tylko jeden bezpiecznik odpowiedzialny za przednie mgiełki i jest sprawny na bank.Jest jeszcze jakiś inny ? ( sorki , ale nick świadczy o moim rozeznaniu :) ) Pan kabelkami coś tam na krótko zwarł i na chwilę zaświeciły stąd pewność , że żarówki i bezpiecznik są sprawne.
przy zamkniętych drzwiach dostajesz +12V przez włukno żarówki, przy otwartych drzwiach masz masę (0V).
Mam prośbę . Wepnij równolegle do zasilania którejkolwiek ze świec żarówkę 5W samochodową - zaświeci ? Sprawdź na wpiętej żarówce jakie jest napięcie na tej lini .
A ja bym wyciągnął ramkę z żarówkami z lamp i wyczyścił styki od żarówek i wtyczek (te we wtyczkach też). U mnie w sceniku też miałem jakiś czas temu problem z tylnymi lampami, wyczyściłem co trzeba i śmigają bez problemu :D Pozdro!
Ale musze miec pewność ze jest zepsuty. Kupiony na Allegro, więc trzeba liczyć sie kosztami wysyłki i ewentualnym kilku dniowym postojem auta. Jak sprawdzić czy czujnik wstecznego jest lub nie jest sprawny? Nie przesadzasz trochę :?: Ten czujnik kosztuje 30 zł . Co ty chcesz wysłać :?: Czujnik sprawdza się np. omomierzem , żarówką itp...
Witam. Mam problem z światłami w moim scenic-u. Być może ktoś miał ten sam problem i go zrobił. Nie mam świateł długich. Zarówno bezpieczniki jak i żarówki są całe. Prąd do bezpieczników dochodzi. To samo tyczy się świateł cofania. Proszę o pomoc. :(
NA grubych ma być napięcie sprawdzane żarówką. Zreszta podanie napięcia powinno uruchomić pompę paliwa.
Wstępnie to znaczy miernikiem i żarówką. Na 100% to mam, jak całkiem rozbiorę wiązkę. Przerwa przerwą, a może być gdzieś przetarte i zwiera do czegoś metalowego albo do innego przewodu w wiązce, na którym na przykład raz jest napięcie albo masa a raz nie. Ciągłość zasilania i masy zawsze sprawdzam żarówką o mocy mniej więcej stosownej do przewodu.
To podepnij żarówkę 12V 5w na +15 i obserwuj co się dzieje.
dzięki polecę troszkę przy nim pogrzebać i zobaczymy.pozdro Dodano po 1 Jeszcze raz dzięki. Powodem była masa żarówek. zaśniedziały styki . Przy okazji wymieniłem żarówki i już wszystko świeci.
Witam, mam problem jak wyżej w temacie. Żarówki są sprawne, bezpieczniki również ale światełka nie świecą. Co może być tego przyczyną ? Z góry dziękuje :)
Sprawdź napięcie po odpaleniu, zwłaszcza po nocy. Jeśli master ma taki sam sposób ładowania jak np scenic 2 lift to może ładować nawet 15,5V. Podczas jazdy napięcie spada do normalnego poziomu. Podobnie jest w clio 3 - żona mało jeździ ale i tak padały grzałki w sondach lambda, kupiłem ori i spokój. Mi w scenicu udało się skutecznie pogrzebać w UPC...
Wszystkie żarówki o właściwych wartościach ? Oświetleniem steruje UCH i możliwe, że w nim jest problem. Historia usterki ?
zamontuj jakiś odbiornik może żarówkę zamiast silnika i sprawdz czy jak pociagniesz za dzwignie to swieci
Akumulator jest naladowany przez zetknięcie się zabek jest iskra i również pali się żarówka 12 V. Czy w takiej sytuacji oproc z karty mogło nawalic coś innego ?
https://obrazki.elektroda.pl/5004611500_... Trzeci nowy sterownik nadmuchu również nie reaguje na sygnał z panelu to samo + i masa sprawdzone na sterowniku żarówki 50 W brak mi już pomysłu, podmieniony panel i sterownik nadmuchu na innym scenicu śmiga na zepsutym aucie dużo słabszy sygnał pwm na sterownie
Coś mi się wydaje, że rozpracowanie nie jest poprawne. W takim przypadku żadna żarówka nie zaświeci, bo je łączysz w szereg. Jak pamiętam Scenic 2 (mój był z 2008) miał wspólne zasilanie obu przeciwmgielnych. Tak więc miernik w dłoń albo probówkę czyli kabel z żaróweczką 12 V, włączyć przeciwmgielne i posprawdzać gdzie jest plus a gdzie minus. Jak pamiętam...
To prosty układ. Rozrusznik idzie bezpośrednio ze stacyjki styk 50. Dlatego jak nie kręci sprawdź grube połączenia i wszystkie bezpieczniki. Tylko weź probówkę, albo żarówkę jak nie masz i sprawdzaj. Nie na oko. Coś ugniło ,coś nie łączy albo bezp.
Właśnie sprawdziłem ładowanie: normalnie ma 12,5V a po odpaleniu silnika na włączonych światłach, dmuchawie ogrzewaniu tylnej szyby napięcie jest 13,5-13,7 V Dodano po 2 Dalej ten sam problem, po przekręceniu kluczyka nie ma kontrolki akumulatora, wyjąłem zegary ,nie ma żarówek wszystko na diodach ,pomocy
jak się nie myle jest tam pompa lukasa,zwiększa dawke na zimnym termostat poprzes linke,nie przyglądałem się temu nigdy.to wozy bezawaryjne:olej,żarówki,klocki,filtry..... na tym zdjęciu kiepsko widać-masz inne?
Taaaa, a w tablicy żarówki sprawdziłeś? Przelotkę między klapą a karoserią sprawdziłeś? A zwarłeś piny w kostce czujnika wstecznego na włączonym zapłonie? A żarówki od wstecznego sprawdziłeś? Coś słabo przebiegła ta diagnoza Panie "mechanik".
Poszukaj tematów w google o montażu licznika Megane PH2 do PH1. Znajdziesz tam opisy przewodów w kostkach przy liczniku. Jak sprawdzić masę. Podpiąć pod ten przewód jeden styk żarówki a pod drugi styk +12V z akumulatora. Żarówka powinna zaświecić normalnym światłem. Taka 21W od świateł stopu powinna być wystarczająca.
Co sprawdziłeś? Przejrzałeś bezpieczniki? Sprawdziłeś, czy żarówki nie są spalone? Sprawdź bezpieczniki, switch w drzwiach kierowcy i przednią lampkę, czy jest właściwie przełączona. Przecież napisał wyraźnie nie ma prądu co do tego mają żarówki no chyba, że ktoś złośliwie połączył je w szereg.
Najprawdopodobniej będzie nadtopiony we wtyczce przewód od masy, kolega wcześniej pisał że jak wyjmiesz będziesz widział, jest wspólna masa do wszystkich żarówek w tej lampie, jeśli nie jesteś pewien weź miernik i sprawdź który pin 😉
sprawdź miernikiem czy jest zwarcie do masy możesz to zrobić w gnieździe żarówki raczej będzie pozostanie kwestja zlokalizowania go. Przejrzyj przewody idące do lamp zobacz też w gniazdach żarówek może przytopione i styki się dotykają
zapnij wtyczkę do kompa i podaj zasilanie na pin 24 przez żarówkę ( próbówka) powinna odezwać się pompa paliwa i powinieneś mieć zasilanie cewek
Miernikiem sprawdziłeś przejście napięciowe , 12V , do tego potrzeba kilku mA. Sprawdź dwiema żarówkami H4 lub H7 wpiętymi równolegle czy masz przejście prądowe, czyli chociaż te 10A.
Już któryś raz z kolei przepala się przewód masowy przy kostce kierunkowskazów. Podejrzewam że przyczyną może być brak lub słaba masa w tylnich lampach. Nie rozumiem stwierdzenia . Nie ma w tylnej części pojazdu osobnego kierunkowskazów . Lampa tylna jest zespolona . Wtyczka jest jedna i masa też jest jedna . Nie ma osobnej masy do żarówki kierunkowskazu...
Witam. Jak w temacie, poszukuje w/w schematu, Scenic II 2004 r, 1.9. Niby mam schemat w texie, ale 0 pokrycia z rzeczywistością. Czujnik neutral i czujnik wstecznego sprawdzałem, żarówki, kostki tylnych lamp oraz bezpieczniki, na więcej brakło mi dzisiaj czasu, bo auto przyjechało na światła cofania, a męczyłem się pół dnia z wiązką upc bo nie kręcił...
Witam . Pacjent Scenic 2 - brak mocy. Po podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę moc wraca. W parametrach rzeczywistych wysterowanie elektrozaworu turbiny wynosi cały czas 5%. Pytanie dlaczego ? Przepływomierz i elektrozawór podmieniany ze sprawnego - dalej to samo. Gdy wykonam aktywację elektrozaworu w programie diagnostycznym elektrozawór zaczyna...
Tak prawdę powiedziawszy to nie wiem,ale będę wymieniał jedną żarówkę podświetlenia to zobaczę.A tylko to może być?Bo coś słyszałem o czujniku prędkości.
Hej, co może być przyczyną pulsujących swiatel na wolnych obrotach. Widać to szczególnie jak stoję gdzieś w korku jak pulsujące światła mijania, oświetlenie kabiny. Po wyłączeniu silnika swiatla lekko przygasaja i świeca się bez pulsowania. Alternator sprawdziłem, na klemach aku jest 14,7v (nie skacze), bezpośrednio na alternatorze 14,8V. Po wlaczeniu...
Dajcie spokój są dwa rodzaje gniazd zapalniczki i kilkadziesíąt rodzajów wtyczek i czasami jest tak że nie zawsze pasuje jedno do drugiego. Wyjmij gniazdo podepnij żarówkę 12 V i sam zobaczysz czy masz napięcie.
Jak żarówka dobra, "lampa" dobra, bezpiecznik dobry to oddaj do warsztatu, możliwe uszkodzenie gdzieś instalacji...trzeba szukać...
wielkie dzięki za pomoc. co do tego bezpiecznika to trzeba rozbierać stronę od pasażera? czy lepiej dać sobie spokój i odstawić auto do warsztatu? Żarówki to przy panelu, ale jak pisałeś to rzeczywiście mogą być styki bo raz świeci raz nie.
żarówki scenic scenic wymiana żarówki żarówki renault scenic
wirnik odkurzacza wymiana świeca kosiarka czujnik obrót skrzynia automat
technics wentylator technics wentylator
Aktualizacja oprogramowania LG 42LB5500 przez USB Podłączenie elektromotoru z 7 terminalami - porady i schematy