Tutaj jest co nieco o regulatorze napięcia w alternatorze. Może się przydać: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Obejrzyj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A jeżeli będzie mało to masz u góry przycisk "szukaj" i wpisz : alternator
Nie wiem poprostu co oznaczają te cyfry na końcu... Tak trudno powiedzieć??
Witam Prądnicy czy alternatora?
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Schemat przykładowy alternatora do fiata
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Kolega poszukuje schematu - elektronicznego regulatora napięcia alternatora - do skody 120. Może ktoś go ma i pomoże :D
Nie chodzi mi o piny w alternatorach, lecz w gniazdach regulatorów napięcia.
W wielu nie ma. Dlatego lepiej zabezpieczyć silniki niż akumulatory. Akumulatory nie dopuszczą do uszkodzenia alternatora (nadmierny wzrost napięcie z powodu odłączenia obciążenia w trakcie pracy).
Nie zapomnij o prawidłowej polaryzacji napięcia w C 330.
Zacisk 15 do "+" po stacyjce, a 67 do szczotek alternatora.
Poszukuję schematu instalacji do koparki BIAŁORUŚ a szczególnie schematu podłączenia alternatora z regulatorem napięcia i wskaźnikiem ładowania
Którą wersję alternatora masz? U Ciebie nie będzie tak prosto bo ze schematu instalacji wynika że alternator dawał też napięcie na układy zabezpieczeń. Coś poradzimy. Na dodatek nie ma tu typowej stacyjki.
Poprawiony schemat. http://obrazki.elektroda.pl/6135166200_1... Zasada działania. Stacyjka S1 podaje zasilanie przez bezpiecznik na całą maszynę i jej czujnik. Włączenie rozrusznika po przekręceniu stacyjki w drugą pozycję. Rozrusznik połączony jest przez przekaźnik, K2 który jest sterowany przez K1. K1 podłączony do D+ alternatora w,...
Jeżeli Internet nie kłamie to ma to być "HELLA 5DR 004 241-761 Regulator napięcia alternatora - ... V"
Czy układ połączony - silnik prądu stałego (12 V) z alternatorem będzie wytwarzał napięcie przy jednokrotnym wprawieniu w ruch alternatora siłą zewnętrzną i w dalszym ciągu wytwarzał prąd? Uprzejmie proszę o nakreślenie schematu.
witam,wprawdzie to już dawny post,ale by nie zaczynać nowego tematu,zapytam w tym.kolega poprosił mnie o wymianę prądnicy na alternator w ciągniku c-330 ,ma alternator,regulator i przekażnik lampki ładowania ,jeżeli połączę układ jak w załączniku[schemat b],i zmienię biegunowość zasilania,będzie to działać czy jeszcze trzeba coś zrobić o czym nie wiem...
... więc awaria usunięta, przyczyną braku wzbudzenia był brak sygnału w module BCU o uruchomieniu silnika. Przelutowanie złącza w tym module załatwiło sprawę. Wszystko działa jak należy. Pozdrawiam
Szukam schematów ,i informacji na temat napięcia "W" w alternatorach samochodów ciężarowych oraz możliwości dostępu do nich-punktów np:lutowniczych.
Oto schemat z regulatorem od malucha. Gdzie X to przewód z końcówką skośną (żółty) , a Y to przewód z końcówką prostą (zielony)
Przesyłam schematy inst. elektrycznej T25, jeden z regulatorem napięcia poza alternatorem i drugi z regulatorem na alternatorze, może zrobię coś nie tak, ale proszę o wybaczenie.
Witam. Mam prośbę. Zamieszczam poniżej schemat regulatora napięcia alternatora do instalacji 12V. Czy może mi ktoś przeliczyć wartości rezystorów tak, aby to chodziło przy 24V. Przy napięciu około 29V tranzystor 2N3055 ma przestać przewodzić i odciąć zasilanie wzbudzenia. Sam nie potrafię tego zrobić.
Poszukuję schematów elektronicznych regulatorów napięcia do prądnic i alternatorów na 6 i 12V z plusem i minusem na masie. Jakoś teorii tu dużo, ale konkretnych rozwiązań mało.
To nie jest schemat regulatora napięcia alternatora,i ten układ w żadnym wypadku nie może być jako taki zastosowany!!! Schemat regulatorów 15TRa produkcji Telpod(zastosowanych w PF 126p) był zamieszczony w RE ,nr 2/96. Wydaje sie problematyczne konstruowanie takiego układu,skoro gotowy można kupić za około 15zł.
Mam jedno pytanie, czy schemat do ciągnika MTZ 50 jest podobny do schematu ciągnika Władimirec k 25 chodzi mi konkretnie o schemat ładowania to jest alternator i regulator napięcia.
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
...W Horyzontach Techniki nr1 1991r jest opublikowany schemat reg napięcia gdzie alternator ładuje pełnym prądem aku na wolnych obrotach... Jakieś namiary na schemat i opis ???
Witam, poszukuję schematu układu stabilizującego napięcie alternatora w simulinku , ew. schemat samego alternatora pracującego w układzie z prostownikiem diodowym. Pozdrawiam, veiovis
To jest schemat samego alternatora czy całego schematu ładowania? Raczej obstawiam regulator napięcia. A są tam szczotki?
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Regulator wygąda na nierozbieralny tzn. tak jakby był całości z blokiem diodowym, jak się za to zabrać. Czy tym cienkim przewodem dochodzi jakieś napięci do tego regulatora ( w innych typach zasilanie regulatora bądź wzbudzenie od osobnego regulatora) czy pełni on jakąś inną rolę, nie mam schematu do seicento i dlatego zadaje takie lamerskie pytania....
Odkopie temat bo mam identyczny problem (rok i alternator zdaje się też). Kontrolka gaśnie, a napięcie ani drgnie. Czy problem udało się rozwiązać? Dysponuje może ktoś schematem?.
Kontrolka się zapali jeśli napięcie dla komputera spadnie. Na klemach nie masz napięcia czy jak?
tak, jest możliwe ładowanie aku rozruchu wyższym napięciem, niż daje alternator, gdyż moduł ładowania posiada powielacz napięcia (widoczny na schemacie DC/DC). Czerwony kabel od sterownika J367 do przekaźnika łączenia równoległego akumulatorów służy właśnie do ładowania akumulatora rozruchowego. Alternator natomiast dopasowuje napięcie do akumulatora...
witam Czy ma ktoś może schemat samego alternatora z tego ciągnika. Pozdro -for all
jakie magneto tam stoi alternator
Różnie może być, ale obstawiam że wyprowadzone 3 fazy i szczotki (tylko takie domysły bo na oczy nie widziałem tego alternatora). Nie problem to sprawdzić i podstawić do tego regulator elektroniczny
Jutro wezmę alternator na warsztat, i sprawdze co w nim piszczy, jakis link?
Wyniki zawsze powinny być takie same jeśli za wyniki uważamy MOC. W przypadku podłączenia trzech faz w gwiazdę używając 6 diod otrzymamy największe NAPIĘCIE. Proponuje zapoznać się ze schematem alternatora samochodowego, który jest generatorem trójfazowym.
Czyli ten przewód który dopięty jest do masy (brązowy idący do obudowy) jest źle połączony?? W takim razie do której śruby ma być podłączony?? Do wyboru jest +(plus) rosyjskie D i rosyjskie SZ. Dodam tylko ze tak jak na zdjęciu widać do śrubki D podłączone są dwa pozostałe kable wychodzące z głębi alternatora a śrubka SZ jest nie podłączona do niczego....
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Poszukuję schematów regulatorów alternatora na napięcie instalacji 24V, czyli odcinającego napięcie na poziomie 29V. Może ktoś coś takiego robił? Zakup gotowego nie wchodzi w rachube ze względu na nietypową obudowę.
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Pozwolę podłączyć sie do tematu, aby nie zakładać nowego... wymieniłem ostatnio szczotki w moim alternatorze, bo były na wykończeniu i nie ładował. Teraz ładuje, ale lampka od ładowania nie chce całkowicie zgasnąć, a jarzy się delikatnie ( paski napięte), napięcie trochę chyba wysokie bo w granicach 14,7 v ale stabilne. Lampka gaśnie dopiero po mocnym...
Czyli wspólne to napięcie alternatora? Gdzie ono było mierzone? Żarówki w instalacji są na napięcie 12 czy 24V? Kolega ma schemat instalacji elektrycznej tego traktora?
Potrzebuje schemat z opisem elementów regulatora napięcia RN-c 12V do alternatora z fiata 126p, oraz schemat elektronicznego modułu zapłonowego o symbolu APE 05. Z góry dziękuje.
Tu masz schemat tego alternatora a napięcie zaznaczone jest przy włączonym zapłonie nie pracującym silniku i sprawnym regulatorze napięcia. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Do 3.0 nie mam schematu, ale w wersji 2.2 alternatorem steruje ECU. Nie możesz sprawdzić, czy dochodzi napięcie wzbudzenia na alternator?
Daj oryginalny pasek 13 mm. To niewielka różnica. Nawet w 360 gdzie pasek jest 16 mm takie kolka 10-13 mm dają rade. No ale jak wspomniałeś jest to niebezpieczne dla paska. Dla pewności zrób próby obciążenia na trochę mniej napiętym pasku klinowym. Postaraj się tak to naciągnąć, aby nie ślizgał się, a jego naciąg nie powodował jego niszczenia w mniejszym...
Zajrzyj do schematu i załącznika może ci to pomoże.
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
A nie prościej i mniej awaryjnie było by zastosować takie coś .Miałem tak zrobione w golfie 3 i dział 4 rok.Pasat w sumie to to samo .Działało tak jak w maluchu .Wyłączasz zapłon i świateł nie ma.Cała operacja to przeciąć jeden kabelek i wstawić przekaźnik i dodatkowy włącznik do pozycyjnych. I pewnie ten układ jest bezpieczniejszy - a co będzie jak...
Ten woltomierz w ciągniku rolniczym to pofunkcjonuje z tydzień. Ilość tam powstających drgań załatwi go szybko. Do tego ten zakres. Tutaj sens może mieć wskaźnik diodowy. napięcia.
Gdzie właściwie mierzysz to napięcie? Na innym akumulatorze to samo było?
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Byłabym wdzięczna gdyby ktoś wysłał mi na maila schemat instalacji elektrycznej połączenia alternatora z regulatorem napięcia. Mój mail to kamciasramcia(at)o2.pl
Witam Czy może mi ktoś wyjaśnić jak pracuje (+przykładowy schemat) tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora? Nie bardzo mogę znaleźć w necie na temat takiego układu. pzdr
wymontowałem regulator i zakręciłem wiertarką, na diodach wzbudzenia i ładowaniu wykazało ok. 16v.. . Nie ma co się doktoryzować,musi Kolega sprawdzić dlaczego uzwojenie wzbudzenia masuje i od tego należy zacząć.Jak się to wyjaśni,można podłączyć sprawny regulator,akumulator i wówczas sprawdzać jakie napięcie występuje.
Kolo9 w twoim przypadku złe wnioski wysuwasz , masz problem albo z bilansem albo z idle poborem. Masz poprawne ładowanie. Dodano po 2 Wygląda OK, kwestia znaleźć punkt masowy regulatora, zapewne to będzie to oczko w górnym prawym rogu obudowy regulatora. (at)strumienswiadomosciswia - znasz ten alternator i regulator? przy f00m to nie zadziała bo ma...
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty... Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na 90% jest na przerywaczach. Pomierz rezystancje uzwojeń...
Jedyne możliwości moim zdaniem to: - wadliwe połączenie wyjścia alternatora z akumulatorem (spadek napięcia). Nie znam na pamięć schematu tego motorka ale przy tych objawach to możliwe tylko gdyby ten woltomierz mierzył napięcie bliżej alternatora, przed miejscem spadku. Mierzyłes napięcie bezpośrednio na aku w czasie jazdy ? - wadliwy akumulator
Pomierz napięcia pomiędzy fazami alternatora. Zmierz też opór. Zapodaj schemat instalacji.
Schemat i podłączenia są prawidłowe.P
Ja ostatnio w primerze 2.0 TD taki robiłem. Musiałem wymienić mostek z regulatorem napięcia. Podobno standardowa usterka.
Witam, mam problem z podłączeniem w moim MTZ-cie alternatora z wbudowanym regulatorem napięcia w miejsce starego, który miał zewnętrzny regulator. Proszę o jakieś podpowiedzi lub schematy. Z góry dziękuję!
Sprubuję dopaść oryginalny wydech z wsk bo rzeczywiście może mieć mniej mocy przez to. ------------------------------ Dziś odwiedziłem zaprzyjaźnionego właściciela złomowiska. Oto rzeczy które wymontowałem z malucha . http://obrazki.elektroda.net/57_12392135... -Akumulator i alternator posłużą do zrobienia instalacji z oświetleniem i chłodzeniem...
Witam; Mam voyagera 2005 2.8 CRD skacze mi napięcie na akumulatorze (alternatorze) do 16-18V. Czy ktoś pomoże? Na jałowo 40V na alternatorze. Może ktoś spotkał się z taką usterką. Podobno za regulację napięcia jest odpowiedzialny moduł FSM. Może ktoś ma schemat elektryczny. pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc
Witam. Poszukuje schematu podłączenia alternatora. Dokładnie gdzie jest podłączony drugi koniec przewodu od regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Gdzieś ja miałem takie schematy/nie do mz / na 6V. Jakiego to rodzaju prądnica(alternator)?Masz schemat oryginalnego regulatora?
Szukam schematu układu ładowania samochodu Star/Man 12.180 2004r. Nie pojawia się napięcie po zapłonie na środkowym pinie alternatora. Numery przewodów wchodzących do alternatora: 59101, 59000, 15006.
Proszę zorientowanych o informację, jak uruchamia się licznik motogodzin w Merlo 37.10. Czy po czujniku ciśnienia oleju, czy też po napięciu z alternatora? Schematy będę miał dopiero jutro, a zależy mi na szybkim ogarnięciu problemu.
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
No to jaki problem żebyś zrobił swój regulator z ograniczeniem prądu wyjściowego? Ten prąd ograniczasz zmniejszając napięcie wyjściowe alternatora. Schemat regulatora jest prosty i wystarczy dołożyć jeszcze rezystor pomiarowy i gitara. Nie potrzeba tu żadnego sterowania PWM.
Wymień regulator napięcia. Świecąca kontrolka ładowania, kontrolka wody i brak reakcji po przekręceniu kluczyka to w Scanii typowe objawy padniętego regulatora napięcia.
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
Witam. Mam pytanie, jak podłączyć regulator napięcia od ciągnika Władymiriec do alternatora motocykla Dniepr G424 aby to działało? Podsyłam schemat z oryginalnym regulatorem oraz zdjęcie regulatora od ciągnika. Z góry dziękuję za pomoc.
Cześć! Poszukuję schematu z wartościami układu elektrycznego motocykla Honda CRF450R 2011. Informacji o pojemności kondensatora, napięciu alternatora. Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam, Jarek
Ten alternator jest z poloneza. Z alternatorem jest razem regulator napięcia. Potrzebuję instrukcji lub schematu podłączenia alternatora , jak najłatwiej jest to możliwe żeby mi ładował akumulatory.
Potrzebujesz regulator "stratny". Jest w nim tyrystor zwierający uzwojenie do masy i w ten sposób regulujący napięcie. Regulatory liniowe, czy inne stabilizatory raczej nie zniosą takiego nadmiaru napięcia do zredukowania. I nie nadaje się też żaden regulator alternatora samochodowego. Schematy regulatorów motocyklowych są na forum - użyj szukajki.
Ani typu alternatora nie wiadomo czy 6 czy 9D, ani typu regulatora. Schemat podłączenia tez nie ważny....
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Schemat z postu nr.14 nie ma prawa poprawnie pracować. To przecież schemat zwykłego obcowzbudnego alternatora szesciodiodowego, wiec czemu nie miałby poprawnie pracować?
Jezeli Rf to jest uzwojenie wzbudzenia (wyjatkowo to ktos glupio na tym schemacie przedstawil )to dioda D1 sluzy do zjadania przepiecia ktore moglo by siepojawiac w chwili wylaczania tranzystora T3. Czyli chroni ten tranzystor przed przepieciem. Brakuje na tym schemacie kontrolki ladowania, szeregowo z wlacznikiem Z Poza tym po wylaczeniu zaplonu caly...
Zacznij od wymiany regulatora napięcia. Sprawdz stan szczotek w alternatorze (mogły zużyć się).
Coś to Kolega pokręcił... Amperomierz dajemy, jak już, to na dużą śrubę alternatora, tą do akumulatora. D powinno być wzbudzeniem. A poziome S czyli to ~ to symbol napięcia zmiennego, niewyprostowanego.
Czy mógłby ktoś powiedzieć czy ze schematu pozycja 15 - regulator napięcia czy muszę go stosować kiedy mam nowszy alternator? Jak wygląda 17 - przekaźnik blokady i 39 - opornik dodatkowy? Gdzie się montuje wyłącznik stop?
Załóż regulator od samochodu. To była pradnica czy alternator /może jakieś dane?/
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
W tym ducato na pewno obrotomierz nie bierze sygnału z alternatora. Co do pinologii to chyba +12 po zapłonie i kontrolka ale tu pewności nie mam
Ostatnio opracowałem i zrobiłem układ do załączania świateł rozpoznający poziom napięcia. Załączy światła gdy zacznie pracować alternator . Napiecie progowe ustala się potencjomerem. Ma to jeszcze jeden plus - sprawdza czy napięcie z alternatora nie jest przypadkiem za niskie. Schemat z opisem jest na mojej stronie - konkretnie tutaj http:******** Nieaktywny...
Doczytaj stąd skąd wziąłeś schemat co autor miał na myśli, najczęściej to różne warianty podłączenia, styk 30 to główny styk zasilający stacyjkę więc równie dobrze możesz ten styk podłączyć bezpośrednio pod akumulator i też będzie dobrze. Akurat najczęściej napięcie brane jest z zacisku rozrusznika tak jak na twoim schemacie
Ten alternator jest z wbudowanym regulatorem napięcia (na schemacie). Podaj model regulatora napięcia, masz mechaniczny czy nowszy elektroniczny?
Napięcie się waha jak to określiłeś ale jest to dalej napięcie stałe ( odsyłam do literatury aby pogłębić ten temat ) . Przy uruchomionym silniku napięcie wzrasta bo akumulator jest doładowywany z alternatora ( max 14.4V).
schemat regulator napiąć alternator regulator napiąć alternator schemat alternator napiąć wzbudzić
adapter wattage prądnica pierścieniowa sterownik lm339
ekspres naprawa żarówka szeregowo
Samsung WWW60A3120BE/EO - mokre pranie, przyczyny i rozwiązania Lokalizacja dźwigni otwierania maski Hyundai i10 2010