Proszę bardzo: F1 KONTROLA CIŚINIENIA W OPONACH F2 OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU BAGAŻU F3 ŚWIATŁO SIODŁA - (oświetlenie zakabinowe) F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR ZAKRESU (blokada przebicia na niską skrzynię przy prędkości powyżej 36km/h ) F 10 CZUJNIK EMISJI...
co do zapłonu elektronicznego to sądze (o ile dobrze pamiętam) ze byly tam stosowane inne waly korbowe - mialy inna krzywke roznica tylko i wyłącznie w konstrukci koła zamachowego. Elektroniki nie miały krzywki tylko posiadały czujnik halla i wyciecie w odpowiednim miejscu w obwodzie magnesów. Nie było elekroników na 6V !!!!!!!!!! . Wstaw cewke 12voltową...
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Piszę odnośnie publikacji spawarki TIG AC w EP 10 i 11/2006. Otóż od maja tego roku pracuję nad spawarką TIG AC/DC. Część DC już prawie wykonałem. Poczatkowo oparłem się na rozwiązaniu Pana Krasickiego z EP 12/2003 to jest synchronizacja z przebiegiem sieci na nóźce nr 2 scalaka 555 dla prądu impulsu i bazy i kluczowanie prądu spawania i bazy parą 555....
tu Masz schemat któren napewno bedzie pracował ---natomiast do 4 takta lepiej jak ma wyprzedzacz zapłonu bo inaczej nie bedzie sie wkrecal na obroty albo z zapalaniem problemy...zalezy od konstrukcji.....generalnie bedzie pracował! Dodano po 2 schemat http://obrazki.elektroda.net/23_12064589... Dodano po 5 tyrystor moze byc TIC 106 ,TP 182,PA 234,TP230...
Coś tu nie tak, Drogi Kolego......To działać nie może(dziwna kombinacja diod w ukladzie wyzwalania tyrystora i brak diody Zenera poziomu napiecia bramkowania tyrystora?). Robi sie inaczej - kupić cewkę od chinskiego skutera ale z wbudowanym CDI (są takie i to niewiele droższe od zwykłych). Dodatkowo są te moduły wyposażone w mikroprocesor sterujący...
Wiesz rzadko kiedy (aczkolwiek są przypadki) coś zepsutego naprawia się od samego patrzenia czy tez poruszania - trzaby wziąść schemat i chociażby probóweczką posprawdzać napiecia - wtedy potwierdzisz albo wykluczysz z całą pewnością usterkę "kostki" bo rozumiem że rozrusznik "kręci" za każdym razem?! "ale samochód nic nie ma iskry zapłonu .." - sprawdzałeś...
Witam mam problem w mojej maszynie otóż w mojej instalacji nie było żadnego modułu, platynek czy impulsatora o to co wygrzebałem ze starej instalacji. Jsstem zielony w elektryce więc jesli czegoś brakuje to mówcie. w motocyklu jest zapłon bezstykowy bodajże Lub schemat samego zapłonu tak żeby odpalić tylko, z reszta jakoś się uporam Motocykl jeździł...
2,5 uf papier , ja taki układ zmontowałem z 10 lat temu do s50 i działa rewelacyjnie do tej pory mam sima enduro s51e i wałaśnie na takim układzie . Wykozystałem tyrystor produkcji rosyjskiej i diody wysokiego napiecia od tv kondensator mam jeden o pojemnosci 2uf na 400v a z tym oznaczonym na niebiesko to jest ok tylko ktoś nie miał odpowiedniego kondensatora...
Soooory ,że się tak długo nie oddzywałem ,ale pracuje i byłem bardzo zajęty. Od zaporożca ,no nie wiem czy podejdzie. U mnie w samochodzie jest przerywacz mechaniczny, narazie zrobiłem awaryjne tak ,że chodzą tylko przy włączonym zapłonie (dadałem tylko włącznik dwuobwodowy), do zrobienia awaryjnych wystarczyło by zastosować włącznik trzyobwodowy ,ale...
ociz mial racje co do pinów.sprawa wyglada tak z pinu 17 po włączeniu zaplonu jest napieci przez okolo 3 sek,podczas kręcenia napiecie jest caly czas czyli ok.przewód zasilania przekaznika pompki odpiety od sterownika,po włączeniu zapłonu caly czas pracuje pompka.czyli gdzies zwarcie na instalacji .jezeli chodzi o wtryskiwacz to wygląda to tak ze po...
do stabilizowania 340 V szłoby uzyć dwóch NIXIE w szereg (lub neonówek) każda ma napiecie zapłonu 170 V które spada podczas pracy urządzenia do 140 czyli z 2x170V=340 V miałbyś jakieś 280-300 w zależnosci od konkretnego modelu. jesli to wzmacniacz to nie widze potrzeby zbijania napięcia dobre ECC zniosą wyższe napiecie względnie patrząc 40V to tylko...
Piszę odnośnie publikacji spawarki TIG AC w EP 10 i 11/2006. Otóż od maja tego roku pracuję nad spawarką TIG AC/DC. Część DC już prawie wykonałem. Poczatkowo oparłem się na rozwiązaniu Pana Krasickiego z EP 12/2003 to jest synchronizacja z przebiegiem sieci na nóźce nr 2 scalaka 555 dla prądu impulsu i bazy i kluczowanie prądu spawania i bazy parą 555....
to żeś poleciał z tymi napięciami tu masz link do strony krokodyla z nim sie kontaktuj ma schematy regulatorów na niej ale może ma coś tez na privie specjalnie do podobnych pomysłów jak twój http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
poszukuje schematu zapłonu do mojej krypki 2.0 1985r a dokładnie przekaźika który załacza cewkę zapłonową bo miałem problem z ładowaniem i coś poszło teraz na cewce mam tylko5 v napiecia powinno być 12 chyba nie?? Pozdrawaim
Nie ma opcji aby nie było napiecia bo by w ogóle była cisza. Kup próbówke włącz zapłon i sprawdzaj. https://obrazki.elektroda.pl/7007582000_... poleciał bezpiecznik od licznika https://bezpieczniki.net/seat-ibiza-2002... bezp.18/27 sprawdz wszystkie
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
A jak autor tego opracowania przewidział zasilanie? Schemat zasilacza pewnie podał, wartości napięć pewnie też. Neonówki typowo mają napięcie zapłonu ok. 80-100V, rozumiesz w ogóle po co tam jest ta neonówka i jak powinien działać ten układ?
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Zrobilem uklad na Atmega32 wg. [url=http://www.wsinf.edu.pl/~vfpolska/S... SCHEMATU i mam problem. Wyswietlacz LCD powinien wlaczac sie dopiero po podaniu napiecia na wyejscie zaplon a u mnie zapala sie juz po podaniu napiecia na zasilanie - pali sie podswietlenie i kwadraraty na lcd. Po podaiu napiecia na zaplon pojawiaja sie napisy i dalej...
Schemat w rękę i mierzyć, zapłon jaki masz, AC czy DC, bo to jest ważne. Pomiar napięć wtedy i odcinek.
Możesz odpalić te świetlówki na zimno. Wtedy wystarczy ci przwetwornica z 12 na 600. Tylko nie wiem, czy wszystkie będą chodziły połączone równolegle (moga mieć różne napiecia zapłonu). Pamiętaj też o całkowitej mocy podłączonych świetlówek. A schematów prztwornic doświetlówek jest trochę. Wrzuć w szukaja: świetlówka turystyczna, przetwornica dc/dc...
Mam ogromny problem w autku- brak iskry. Podobno od czasu do czasu pojawia się pojedyncza iskra. Tak twierdzą mechanicy. Koledzy gdyby ktoś miał schemat zapłonu (od stacyjki do czujnika Hala z cewkami i elementami wchodzących w skład zapłonu.Oczywiście z rozpisanymi napięciami występującymi na stykach) to proszę o podesłanie.Mam Polo 1.2 12v z 2003r....
swietlowka ma 6W ale docelowo ma byc ich kolo 3 lub 4. co do napiecia to normalnie z sieci 230V.
No to może ja spróbuję. Być może jest tak, iż ze sterownika wychodzą bądź to dwie osobne masy, bądź jakieś zasilanie np. po zapłonie które to są połączone wewnątrz sterownika razem ze sobą, a które to np. ze względu na spadki napięć są prowadzone osobnymi przewodami do elementów wykonawczych, a że ktoś uznał, że nie ma to większego znaczenia dla pracy...
Mam problem ze zlokalizowaniem Plusa po zapłonie (kl15) większość napięć zachowuj się w sposób dość dynamiczny. Poszukuje przewodu na którym pojawia się napięcie dopiero w momencie zapłonu - na schemacie znalazłem że jest linia 15_WUP (linia budząca). Linia wybudza urządzenia podłączone to PT-CAN, teraz pytanie, czy mogę z niej pobrać 20mA (tyle potrzebuje...
Ten dekoder który jest na foto ( z dwiema wtyczkami) jest z Twojego samochodu? Jeżeli dostaniesz schemat to będziesz sobie potrafił poradzić? ( chodzi o sprawdzenie napięć)
Bezpiecznik jest w bezpiecznikowni. Na schemacie widać, ile ich jest i jak łączą. Sprawdziłeś, czy jest napięcie na biało zielonym po włączeniu zapłonu?
Witam!! Pomocy .. Mam Peugeota 206 SW HDI 2002r z niemiec sprowadzony z wyciętymi kostkami iso. Z zasilaniem podstawowym (+12, GND, +12V-zapłon) jak i głośnikami sobie poradziłem. W powyższym opisie czytam, że wyświetlacz jest sterowany dwoma dodatkowymi przewodami w kostce zasilania. Czy ma ktoś wartości napięcia jakie występują na tych przewodach?...
Pamiętaj że akumulator 6V ładujemy napięciem 7V, akumulator 12V ładujemy 14V. Do tego służy regulator napięcia. Musisz też uniemożliwić "cofanie się" prądu z akumulatora do cewki prądnicy. [url=http://motorowerowo.pl/2012/12/01/r... schemat regulatora
tym razem nieco nietypowe pytanie chodzi o to czy schemat ktory zalaczam jest narysowany poprawnie przerysowalem go z plytki drukowanej l1,l2 to transformator podwyzszajacy, l3,l4 to trafko zaplonowe (tu chyba niema znaczenia czy na wyjsciu sie zaindukuje +parekilo czy - wzgledem masy tak czy tak odpli to palnik w lampie) glownie chodzi mi o to czy...
Noo teraz to rozumiem o co biega. Wybacz, ale pytanie można było zrozumieć opacznie. Ja zrozumiałem, że świecą się pozycyjne non-stop, zamiast przepalają(uszkadzają się). Ok do rzeczy. Schemat nr 2. Pokazuje, że rezystor(11) o którym mowa jest dołączany do prądnicy zasilajacej światła(przełacznik 10) tylko wtedy, gdy nie używasz żadnych świateł. Ma...
Witam Ręce i już opadły. Po pracy żeby się odstresować zajmuje się renowacją starych motocykli. Części do nich coraz mniej. ostatnio miałem problemy z dostaniem części do zapłonu. Wpadłem na pomysł żeby zainstalować zapłon wyzwalany optycznie(tak to się chyba mówi jeżeli nie to bardzo przepraszam) i zapłon bateryjny tzn oddzielna cewka wysokiego napiecia....
Witam, na prośbe kolegi wykonałem mały prostownik samochodowy, konstrukcja bardzo prosta co wpływa ne jej niezawodność. parametry: -zasilanie 230V/50Hz -moc ciągła 270W -maksymalny ciągły prąd wyjściowy 20A -praca z akumulatorem 6 lub 12V -płynna regulacja prądu ładowania. Opis: -trafo wykonane przez przewninęcie uzwojenia wtórnego transformatora wydobytego...
Umieszczony jest dobrze, a zastosowano go po to, żeby nie przeładowywać akumulatora - twórca schematu nie raczył tylko zauważyć jaką będzie miał do dyspozycji rozpiętość napięć z magneta i maxymalny prąd płynący przez stabilizator po włączeniu zapłonu i świateł. Generalnie to sobie poszukaj i poczytaj , zarówno w sieci jak i na Elektrodzie jest tego...
Na pierwszej kostce PIN D1 zielony ma napięcie po włączonym zapłonie. Natomiast na drugiej kostce PIN Q4 czerwony na schemacie nie ma stałego 12 V czy zapłon jest włączony czy też nie. Gdybyś nie miał tych napięć to silnik by nie zapalił :| , a piszesz później że : przy próbie połączenia na odpalonym silniku auto gaśnie samo Czyli silnik pali więc...
Weź tej iskry nazbieraj do słoika, wrzuć tam starter i OSTROŻNIE zanieś do szkoły, Uważaj - taka uwolniona iskra jest dość niebezpieczna :) :) :) A tak na POWAŻNIE to jeśli nauczyciel w twojej szkole namawia/sugeruje na twoim poziomie wiedzy doświadczenia których owocem jest wyzwolenie zabezpieczeń sieciowych to sprawa kwalifikuje się do zgłoszenia...
Witam. Potrzebuję informacji gdzie w tym sterowniku (0 281 013 869) powinno być napięcie - znalazłem na necie zdjęcie, że na trzeciej wtyczce (mając komputer "na płask"), ale w miejscu, gdzie powinno być stałe +12 nie mam przewodu - ogólnie prześledziłem wtyczkę i jest tam po (z włączonym zapłonem) ok. 3 czy 4 napięć - prosiłbym o pomoc/kawałek schematu...
Witam, jako ze zbliza sie sezon zamontowalem u siebie zaplon elektroniczny w jawie 350 z modulem od vw golfa II, cewka cinquecento i hall z passata. Podlaczylem wszystko zgodnie z ponizszym schematem ale brak iskry. Z pinu 5 nie dostaje sie napiecie na czujnik hall. Czy ten modul ktory jest nowy jest wadliwy czy moze on nie podaje pradu tylko musze...
Sprawdziłem bezpieczniki kontrolką jeszcze raz ,wszystkie na pewno są dobre,napięcia na przewodach przy alternatorze sprawdzałem przy pracującym silniku i na zatrzymanym, przy włączonym zapłonie, na żadnym nie ma napięcia.Być może jest uszkodzony EMS jak twierdzi kolega tolo ,tylko jak to sprawdzić i czy jest naprawialny.Może ma ktoś jakieś schematy...
Czyli pewnie ABS, Mono-Motronic; http://obrazki.elektroda.pl/7469594000_1... Zgodnie ze schematem, sprawność bezpieczników F15, F18, oraz obecność napięcia 12V na skrajnych pinach modułu zapłonu oraz generatora hallotronowego po właczeniu zapłonu. Przy właściwych napięciach, tzn. obecnym zasilaniu cewki z modułem zapłonu, a braku imp....
Witam czy ktos posiada schemat lub wiedze na temat montowanych alternatorów i włsciwego podłoczenia w tranzitach z roku90?? objawy sa takie ze aku jest ładowane a na postoju go rozładowywuje. Gdy odłaczam alternator aku jest ok. W momencie załaczenia zapłonu kontrolka od ładowania nie swieci a gdy uruchomi sie silnik swieci. nawet na wysokich obrotach...
Witam. W Simsonie zamontowany jest zaplon Ducati Energia, nowa stacyjka AKA oraz nowa instalacja. Problem w tym, na w pozycji 2 kluczyka nie mam swiatel. Na pinach 56 oraz 58 nie ma napiecia, na 59 jest. W schemacie do DE pin 59a jest wolny, oryginalnie podpiety byl tam prostownik. Prosze o pomoc i pozdrawiam
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
Witam, mam problem, kupilem silnik loncin 250 z crossa, gdy ogladalem silnik w motorze to odpalal bez problemu, wszystko dzialalo jak nalezy, po kupnie silnika, jak go odebralem, okazalo sie nie wiedziez czemu ze koles poobcinal kable zamiast odpiac wtyczki... Nie umie teraz podlaczyc silnika tak zeby znalesc iskre... mam modol zaplonowy 6 pinow (4...
Wyjaśnij: bez regulatora napięcia moduł zapłonu pracuje? , czy ten schemat jest na pewno od tego motorku? , do czego służy / co to jest / żółty przewód pomiędzy reg.napięcia a mod.zapłonowym? , czy bez regulatora żarówki się nie palą / nie mylić z "świecą"/?. Jak oświetlenie tego wynalazku jest zbędne , to z drugiego odczepu cewki mostek grezta i po...
Myślę, że łatwiejsza jest wymiana przekaźnika w BSM niż robienie baypassa. Jak widzisz na schematach w sterowaniu powrotu wycieraczki do pozycji startowej bierze udział również BSI. Pytanie czy masz też czujnik deszczu? Ale należałoby dokładnie ustalić co jest, a bez pomairów napięć na wtyczce silnika i wyjściach z BSM nie da się nic wywnioskować. Tak...
Na wyłączonym zapłonie nie dokonam pomiaru napięć na przepustnicy a na włączonym nie ma możliwości przesunięcia ręcznie przepustnicy może żle zrozumiałem. Sprawdziłem na włączonym zapłonie . Napięcia zmieniają się zawsze tak samo ale jak już pisałem nie ma płynnego otwarcia przepustnicy ,czyli przepustnica zamknięta dalej długo nic i od razu pełne otwarcie...
A co ma czujnik halla, cała cewka i caly zapłon do tego że po podaniu napiecia na piny + po stacyjce nie jest podawana dawka startowa i pompa nie załącza sie na chwile i gasnie?
Witam potrzebuje pomocy kupiłem system coming home i podłączyłem go zgodnie z schematem. Lecz potrzebuje przekaznika który rozłączy mi masę po otrzymaniu 12V po zapłonie. Mógłby mi ktoś podać jakiś model albo nazwę? Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/7044499300_...
Tak ma być!! , zielone szeregowo, rozwiera jak alarm jest aktywny. A swoją drogą dziwię się jak może założyć prawidłowo alarm do samochodu, ktoś kto ma problem z odczytaniem schematu zamieszczonego na obudowie przekaźnika. no dobrze... ale troche to głupie bo jesli nie ma napiecia to zapłon jest odblokowany... wystarczy, ze ktos wyrwie wszystkie kable...
Wybaczcie. Syrenka nie ma wlasnego zasilania wiec jakikolwiek spadek napicie czy cos podobnego nie wchodza w gre. Kontakt zarowno z masa jak i centralka ma dobry Samochod to Opel Ascona z 86 roku. Podejrzewam jeszcze czy alarm nie reaguje na spadek napiecia na aku. Moze aku pada, co prawda jest ladowany ale przy kreceniu napiecie spada do 10V. nie mam...
Zapłon do jarzeniówek 20 i 40W Na tych rezystorach szeregowych to pewnie tracona jest spora moc... Ja mam trochę inny schemat, jako ograniczenie prądu użyty jest standardowy dławik:
witam, obys cudze dzieci uczył, to jest ponoć chińskie przekleństwo :), nie wiem jak zrobić takiego zrzuta z info-techa, mnie sie nieudaje chyba mnie nie lubi, może ten na usbeka oscyloskopek, obiecuje dużo :), kolego karolrak japisałem ze abs nie działajacy nieblokuje zapłonu ale podpiete złącze musi byc, odepnij złącza i sprawdż przejścia miernikiem...
Diody 1N4005(1A,600V) mozesz spokojnie zamienic na 1N4007(1A,1000V),Tranzystor mozesz zamienic na dowolny o parametrach nie gorszych od TIP 162(10A,380V),BUX48 jest tranzystorem do tego przeznaczonym(ukl.zaplonowe,reg.napiecia itd.).Zapytaj w sklepie,cos ci dobiora.Zenery zabezpieczaja tranzystor przed przebiciem i moga byc na 120V,dobierz do tranzystora...
Wiele lamp nie jest lutowanych, tylko siedzi w podstawkach. Nie chciałem zaciemniać sprawy, stąd pominąłem ten wątek. To co natomiast jest zauważalne, to kwestie samego projektu tych zegarków. Zauważy kolega, że każdy generalnie stosuje małe wartości rezystancji i napięcie zasilania niewiele wyższe od napięcia zapłonu. Rezystor wyższej wartości niejako...
Dziękuję, niestety dotarłem od wtyczki do samej głównej wiązki i przejście jest, a napięcia brak. Zauważyłem też, że przewód w wiązce biegnie w prawo stojąc od przodu, a nie do ecu tak jak myślałem, już nie wiem gdzie dalej i jak szukać.. Jeśli to zasilanie jest ciągłe na zapłonie, to może prościej wziąć je np. Od przepływomierza? Ewentualnie prosiłbym...
Witam posiadam hondę civic VIII 2006 r 1.4 B sterownik silnika KEIHIN L14A7 Auto zgasło podczas jazdy, brak komunikacji ze sterownikiem silnika sprzęt diagnostyczny nie rozpoznaje vinu samochodu, brak zielonej kontrolki kluczyka podczas włączenia zapłonu Brak kontroli ciśnienia oleju oraz kontrolki ładowania Spradziłem zasilania na sterownik silnika...
Na włączonym zapłonie dochodzi + do rozrusznika lecz nie ma + na automat rozrusznika. Masa na silniku jest, akumulator sprawny, ze stacyjki wychodzi +30, +15 oraz + na rozruch. Brak napiecia na przekaznik rozrusznika. Zwora w miejscu przekaznika nie odpala auto, po podaniu + na automat rozrusznika tez nie odpala mimo że przekaźnik jest włożony.
Witam, Wymieniłem spaloną lampę na nową, pomimo to nie załącza lampy. co chwilę tylko pokręci przysłoną. Może ktoś dysponuje schematem bo nawet nie wiem jakie powinny być wartości napięć i nie wiem gdzie szukać. Nie napisałeś na jaką lampę wymieniłeś. Oryginalną czy jakiś zamiennik? Projektor sygnalizuje jakoś, że lampa się nie odpaliła? Jaka przysłona?...
Stary to co prawda temat ale może warto go odświeżyć. Ja posiadam takie urządzenie czyli kardiomonitor CMK-405 przerobiony na ... no właśnie i jak to nazwać bo oscyloskopem nie jest bo ma za mało funkcji ale służy mi to do diagnozowania alternatorów. W urządzeniu tym wykorzystane jest chwilowo dwa kanały ( na dwa pomiary z alternatora) na wejściu sygnału...
Z tego co napisał BANANvanDYK wnioskuję, że do prawidłowej (choć słabo skutecznej) pracy regulatora potrzebne jest zasilanie z akumulatora. To odpowiedź na twoje pytanie. Jeżeli chcesz mieć porządny regulator, zrób tak jak proponuje BANANvanDYK i nie kombinuj. Wiem, że zakup może zaboleć, ale nie ma wyjścia. Co do wewnętrznej budowy regulatora z reguły...
Witam mam problem z regulatorem napiecia, mam silnik am6 z zapłonem Ducati energia, wychodzą z niego 3 kable: impulsator i 2 od cewek (jest ich 12) , schemat regulatora poniżej. Wykonałem sobie całą instalację od podstaw w motorku, masę mam podłączona na pin 2, a zasilanie do 4. Nie wiem za bardzo jak podłączyć pin 1 i 2 nie rozumiem tego schematu,...
Schemat jest OK. Dobrze zrozumiałeś. Cewka na schemacie musi mieć połączenie z masą. Tego nie zaznaczyłeś. Trafo wystarczy kilka VA (woltamper - taka jednostka, można w uproszczeniu uznać że są to waty "W"). Problemem może być poziom napięć. Nie znam wnętrza modułu. Przydałoby się znaleźć schemat. Chodzi o napięcie dopuszczalne kondensatora/ów. W niektórych...
Witam! Potrzebuję informację gdzie ulokowany jest przekaźnik pompy paliwa. Auto Renault Laguna III 2.0 dci, 2010 rok z Maja, według dowodu 96kW, a według VIN symbol silnika M9R744 ( co z kolei wskazuje na niby moc 110kW) Samochód miał problem z odpalaniem przy rozruchu miał około 120 barów i długo krecił. Po wymianie filtra paliwa już nie zapalił. Filtr...
Może jakiś schemat ktoś podrzuci? Dodano po 3 Podpowiem żeby jutro sprawdził, lecz z tego co mi powiedział to on ma tylko zasilanie po zapłonie w Ecu na pinie b 13,czyli 3 napięć brakuje ,lecz z testerem się komunikuje bez problemu Dodano po 4 Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym przecieraniem wiązki bo w tym aucie to pierwsza usterka która unieruchomiła
Posiada ktoś schemat elektryczny z napięciami sterującymi z tą 5-pinową wtyczką przy pedale gazu ? Wiem tyle że na pinie: 1 wchodzi napięcie 5V 2 masa 3 wychodzi sygnał 0-5V 4 masa 5 wychodzi sygnał 0-2,4V co jest dla mnie trochę dziwne
Ja bym podłączył te DRL tak jak powinny być w oryginale i tyle. To że zapalały by się razem z zapłonem da mniejszą szkodę dla akumulatora niż Twój rezystor. Po drugie ten niby rezystor nie rozładuje Ci akumulatora do 12,4V tylko do 0V po pewnym czasie. Co do schematu to skąd mamy wiedzieć co jest w środku tego boxa który kupiłeś? Tego jest dużo i najróżniejsze...
Muszę skonsultować sprawę z właścicielem ale raczej się zgodzi, chyba że będziemy to reklamować u sprzedawcy. Zastanawiam się czy nie lepiej zrobić coś od zera zamiast powielać i poprawiać dziadostwo :D Ktoś proponował gotowy schemat, tu na forum ale nie mogę znaleźć. Nie czytam po rosyjsku a tłumacz google nie wiele tu pomaga, ale może się przyda?...
Witam Może tu znajdę pomocną dłoń.Mam Astre 1,7 diesel. Moj problem to wskaźnik paliwa który wariuje i nie wiem co zrobić. Wg schematu dochodzi do niego +5V ze stabilizatora i do wskaźnika temperatury. Wskaxnik temperatury jest ok. pracuje prawidłowo.Natomiast wsakźnik paliwa - jak samochód jest wyłączony (wyciągnięty kluczyk) wskażnik pokazuje pełny...
http://obrazki.elektroda.net/83_12638484... Witam Widzę, że ostatnio pojawiło się kilka takich konstrukcji na forum. chciałem przedstawić także swoją, którą właśnie ukończyłem. Zegarek posiada 4 lampy pokazujące standardowo godzinę, jest zmontowany na płytce ok 13 na 8 cm. Zasilanie pojedynczym napięciem 8-15V. Przy 12V pobiera około 350mA....
Gratuluję spostrzegawczości. Nawet nie spodziewałbym się, że bezpiecznik na styczniku to nie bezpiecznik główny, tylko bezpiecznik regulatora napięcia. Sprawdź i ewentualnie zalutuj połączenie na konektory rurkowe przewodu masowego przy akumulatorze (punkt masowy G3). W tym modelu służy za masę modułu zapłonowego, przerywacza świateł awaryjnych i licznika....
9V dla generatora. Datasheet układu TL494 wskazuje na minimalne rekomendowane napięcie na poziomie 7V. Więc nie może być 5V. Joker2: Nie zrozumiałeś. Zasilanie TL494 jest od 7V do 40V więc stabilizowane źródło 9V nie jest potrzebne bo zakładasz pracę układu w przedziale 10-15V (instalacja samochodowa). Po prostu zasilasz go przez prosty filtr z instalacji...
Witam Major 74 . Z OETF 3 nie spotkalem sie /chyba czegos takiego nie bylo /. Jesli interesuje cie instrukcja do OETF 6 / 8 / 10 ze schematami to mage poratowac ,ale xsero . Nie mam skanera i nie zamieszcze jej na forum Dodano po 17 rafik 90 Zakitowany masz zewnetrzny plaszcz .Rozbierz cale urzadzenie / odlacz silnik od kotla /, zalatw gdzies wio ry...
nie znamy parametrów cewki zapłonowej użytej w tym przypadku a Kolega pytający jeszcze sobie dowolnie zmienia elementy w stosunku do i tak małoczytelnego oryginału co zmienia i przebiegi napięć, i być może opóźnienia czasowe w układzie powodujące, że iskra pojawia się poza optymalnym przedziałem czasu cyklu silnika. A więc cewka jest od Fiata 125 12V....
Ze schematem Ci nie pomogę. Musisz szukać w sieci SAM. Wujek Google na pewno pomoże. Jednak do naprawy schemat nie jest bezwzględnie konieczny. Przecież możesz go "zdjąć" z natury. Na pewno nie jest bardzo skomplikowany, a motorek jak sądzę masz przy sobie jak chcesz go naprawiać. Podstawowe są pomiary rezystancji i napięć cewek dołączonych do modułu...
Coś małe to ciśnienie sprężania. Opisz jak mierzyłeś. Od sposobu pomiaru zależy w pewnej części wynik. Pomiary napięć multimetrem na cewce zapłonowej nie mają żadnego sensu! Przecież simson ma zapłon iskrownikowy (no chyba że CDI to są tym bardziej bez sensu) i na cewce pojawiają się tylko bardzo krótkie impulsy napięciowe rzędu 300V. W simsonach zapłon...
Na pinie 7 złącza jest bez zapłonu - 0,55 V po zapłonie - 0,61 V w stosunku do masy złącza Dodano po 1 Linia K przewód szaro/biały. - tu jest linka tylko szarym Na które złącze w zegarach przychodzi linia K, bo po odpięciu zegarów nic się nie zmieniło na OBD te same wartości napięć - może gdzieś przez coś jeszcze idzie ? Zegar jest z dwoma gniazdami...
miałem kiedyś schemat takiego ustrojstwa niestety gdzieś sie zagubił. z tym czujnikiem chodziło o to że nie izolowaną końcówke czujnika okręcało sie kilka razy na przewodzie wys.napiecia to było podłączone do ukł. wyzwalania z tyrystorem lub triakiem. wydaje mi się że jak dla jednego pomiaru nie warto robić całego układu poprostu wymień głowny kondensator...
Jeśli to przewód od zapłonu to możesz go podpiąć gdziekolwiek pojawia się +12v po załączeniu stacyjki. Dość często te przewody są podłączane pod wiązkę idącą do wtryskiwaczy benzyny. Na schemacie przy czerwono zielonym pisze: +12 po stacyjce (po zapłonie). Znalazłem na wiązce 3 kabli idących do jednej cewki (silnik F3R z dwiema cewkami - kazda na dwie...
Witam jak w temacie samochód oczywiście nie odpala. Jest to Opel Zafira 2.0 dti 101km 2003r pompa PSG16. Po podłączeniu pod komputer brak połączenia z ecu silnika. Błąd odczytany w module abs u2105 czyli błąd komunikacji z ecu silnika po can. Znalazłem schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5317997400_1... Brakuje mi zasilania na 51 i...
W samochodzie dzieja sie dziwne rzeczy mianowicie podczas jazdy predkosciomierz gwaltownie spada do zera zapala sie samochodzik z kluczykiem i kontrolka sterowania silnika oraz odcina zaplon doslownie na ulamek sekundy potem jedzie normalnie .Auto Opel Corsa C 1.0 benzyna rok 2003 silnik Z10XE.Pojawia sie blad P0560 System napiecia zasilania -zaklucenie...
Witam poszukuję schematu do serownika benzynowego vectra b 2.0 16 v 96r. najlepiej z opisem jakies napiecia na ktorych pinach powiny byc . Auto nie odpala w opcomie dwa bledy o zbyt duzym napieciu na tps i czujniku temperatury powietrza, nie zakazdym razem sterownik odpowiada( brak kontrolki check na zapłonie), auto chwilowo odpalilo na dwa cylindry...
Witam. zrobiłem taki kabelek identycznie ze schematem . http://awalknek.nysa.3play.pl/VAGOBDII.G... Problem jest taki ze kabelek nie łaczy sie z komputerem od Felici 1.3MPI Simos. Felka ma gniazdo obd2. w tym gnieździe jest 12V na16 styku czyli i masa na 4. To zasilanie jest tam na stałe niezaleznie od zapłonu. Po właczeniu zapłonu(silnik nie pracuje)...
sprawdzałem Miernikiem napiecie Linii K w OBD2 jest to kabel zielony bez zaplony ma 3.60v na zaplonie ma około 10-11v w Kości liczników znalazłem owy kabel z tym sobie poradziłem . ale Nie moge go znaleść przy ECU ,, idą tam kable zielone z roznymi paskami sprawdziłem wszystkie ale zaden nie ma takiego napiecia 3.6v lub 10-11v .. Wacha sie pomiedzy...
właśnie zadaniem tego kondensatora jest jest powodowanie oscylacji (rezonans napięć) i przy zasilaniu 12V impulsy po stronie pierwotnej sporo przekraczają 200V i dlatego napięcie po stronie wturnej jest tak wysokie, a wbrew pozorom przekładniwa takiego trafa nie jest tak duża - wynosi koło 100, tak że w układach zapłonowych wstawia się tranzystory na...
Witam. Chciałem zrobić światła awaryjne w motocyklu. Jako, że jestem laikiem chciałbym spytać, czy połączenie wg narysowanego przeze mnie schematu jest ok. Światła awaryjne chcę zrobić na oddzielnym przerywaczu, żeby działały przy wyłączonym zapłonie. Zamiast diod prostowniczych na plusach kierunków, chcę wstawić przekaźnik. Chodzi mi o to, aby nie...
Tzn, na samej wtyczce chciałem zmierzyć napięcia i przydał by mi sie krótki schemat jakie napięcia tam powinny być 12V, 5V ?, marcin.koz2910 - napięcie podczas biegu jałowego 0V - a jak to zmierzyć jak wtyczka jest wpięta w przepływkę - nie ma możliwości pomiaru, musiałbym kable odizolować. Kolego wg. tego schamatu, co wysłałeś, mógłbys wyjaśnić jak...
witam u kumpla w safrania(93r 2.2 benzyna) caly czas dziala dmuchawa-nawet bez przekreconego kluczyka na zaplon.dmuchawa dziala na maxa-zeby ja wylaczyc musi wyciagac bezpiecznik lub taki modul w okolicach nog pasazera co moze byc przyczyna? zauwazylem ze na silnik caly czs jest podawany +. obroty silnika sterowane sa masa? wydawalo mi sie ze wraz ze...
Po pierwsze zmień nastawienie do elektryki i do forum. Z takim jak przedstawiasz daleko nie zajdziesz. :cry: Jak chcesz to naprawić sam, to musisz się troszeczkę douczyć i robić dokładnie to co ktoś BEZINTERESOWNIE ci doradza. Piszesz: Dodam, że nie mam pewności co do wiarygodności schematu, bo znalazłem go w necie, a modele DT są z różnymi modułami,...
Cieńszy drut niewiele da - będzie się przegrzewał. Należy zastosować gęstość prądu 2A/mm2 dla mocy znamionowej. Spawarka będzie przeciążana - spadki napięć gwarantowane. Napięce biegu jałowego dobrać doświadczalnie - wykonać odczepy na wtórnym lub dowinąć uzwojenia pierwotnego z odczepami do regulacji prądu. Wtórne nawinąć na około 40 V i ewentualnie...
Dwie cewki oświetleniowe można podłączyć równolegle wyłącznie w zapłonie z przerywaczem. Nie da się tego zrobić w przypadku elektronika, ze względu na przesunięcie fazowe napięć. Takie podwójne cewki można podłączyć bezpośrednio na żarówki oświetleniowe, a ładowanie akumulatora wykonać na jednej diodzie prostowniczej. Najlepszym rozwiązaniem byłoby...
Witam! Są podobne tematy na forum, ale żaden nie pomógł w rozwiązaniu mojego problemu. U mnie problem zaczął się pewnego ranka, po uruchomieniu i przejechaniu kilkuset metrów zorientowałem się że pali się kontrolka od ciśnienia oleju. Wróciłem i zostawiłem samochód do następnego dnia, po ponownym uruchomieniu kontrolka zgasła. Pomyślałem że problem...
No wlasnie, kto wie? Niektorzy gazownicy zakladaja, inni nie. Ci, co maja, bardzo to chwala. Ja akurat nie mam tego urzadzenia i chcialbym poeksperymentowac (zamiast wywalac od razu kase). Z tego, co udalo mi sie wywnioskowac ze schematu instalacji LOVATO, emulator modyfikuje sygnal z tego czujnika. Problem w tym, ze nie wiem czy zmniejsza wartosc napiecia...
Nie neguje twoich wypowiedzi choc uwazam troche inaczej. Zgodze sie ze np w megane czy sceniku dmuchawa moze dzialac po uruchomieniu silnika, glownie w wersjach z katrą zdalną ale to dlatego ze wciskając przycisk start jednoczesnie wlaczasz zaplon i uruchamiasz silnik ale tu jest jak w kazdym normalnym aucie, stacyjka ma cztery przewody z wyjsciem napiecia....
Po kliku dniach czytania, szukania części i pomiarach moje wnioski są następujące: A. Porównując schemat z praktycznym umiejscowieniem przewodów chyba można określić, że cewka ładująco-wyzwalająca jest przypisana do przewodu czerw/biał a uzwojenie pierwotne do czar/żół. B. Wydaje mi się, że niesprawna jest cewka ładująco-wyzwalająca. Na podstawie schematu...
Nie kupuj niczego do póki nie będziesz pewien przyczyny usterki! Zrób pomiary jak sugerowali koledzy! To podstawa. Najtańszy miernik kosztuje ok 15 zł. To dużo mniej od ceny modułu! Co prawda pomiar napięcia idącego na cewkę jest bez sensu a w zasadzie nie do zrealizowania. Za to pomiary napięć i rezystancji cewek magneta łatwe do wykonania i wręcz...
Czy do tej pory kocioł działał bez zarzutu? OK Czy nie było jakiś zwarć, przepięć w inztalacji elektrycznej? Wczoraj wylaczyli prad i po zegarze zauwazylem ze po wlaczenie napiecia juz nie odpalil Czy zamieniałeś wtyczkę zasilającą w gniazdku? OK Chodzi o poprawne podłączenie faza do fazy a zero do zera? OK Czy na bolcu uziemiającym nie ma czasem napięcia?...
No nie na triakach, bo ich istota działania polega na "odpadnięciu" w zerze. Reguluje się kątem zapłonu nie dlatego że jest fajnie tylko dlatego że tylko tak się da przy korzystaniu z triaków/tyrystorów. Kiedyś nie było takich tranzystorów, a dziś są takie które wytrzymują duże prądy łączeniowe przy wyższych napięciach. Nie jestem tylko pewien czy takie...
schemat zapłonu zapłonu schemat zapłonu schemat tranzystora napiecia
alpine kostki odbieranie danych bluetooth kondensator mniejszy zasilacz
schemat zasilacza ld7575 schemat zasilacza ld7575
Odzyskiwanie usuniętych nagrań z dyktafonu Naprawa zwarcia światła w domku holenderskim