georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora ? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator. Nie pomyliles auta? To stara 406. Chyba, ze juz nie pamietam...
Witam wszystkich serdecznie chciałbym się podpiąć pod prośbę o schemat elektryczny do opla Tigra 1.4 2005.problem jest z dachem nie otwiera się.Znalazłem jeden spalony bezpiecznik,przewinołem silniczek pompy dachu i nic nie działa za wszelką pomoc serdecznie dziękuję
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Dziekuje bardzo i prosze o porade. Brak kontrolki ladowania oraz samego ladowania. rozebralem go na czynniki pierwsze, wszytkie diody sprawne, uzwojenia ok. Niema przebic na mase, wirnik tak samo. Napiecie pomiedzy + a kontolka ladowania obecne jednak gdy podlaczymy w to miejsce zarowke ginie
mam założony polski ERNA jutro wrzucę coś na temat schematu dokładnego połączenia
Zobacz: http://obrazki.elektroda.net/66_12335095... masz przykładowy schemat połączenia alternatora, powinno to rozjaśnić temat. Jeśli alternator sprawny (ładuje), to najprawdopodobniej usterka jest w obrotomierzu.
Przesyłam Ci skany schematu połączenia alternator z regulatorem mechanicznym i elektronicznym.
Poszukaj schematu połączenia alternatora od żuka 6-cio diodowego, schematy są na elektrodzie.
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
bardzo przyda mi się ten pierwszy schemat połączeń mam czeski alternator i do niego podłącze regulator od starego fiata
Witam, posiada ktoś może do takiego auta jakiś schemat połączeń alternatora? Problem polega na tym, że pojawia się komunikat na desce USTERKA ŁADOWANIA ALTERNATORA. błąd w UPC - DTC920F81 czytane CLIP Opis - połączenie UPC-ALTERNATOR otrzymano nieprawidłową serię danych Ładowanie na poziomie 14,10V w UPC obciążenie alternatora 99%
Inni używają ich z powodzeniem, w systemach caraudio i nikt już nie kupuje tych pięknych i cudownych CA bo są drogie i niewydajne, a w dodatku zajmują duża ilość miejsca, którego ja nie mam, bo potrzebuję jeszcze na drugi aku miejsce. Ale zanim go włożę, muszę zrobić coś z ładowaniem bo cienko to widzę. Mówiłem, że dostałem już schemat połączenia.
Dawno temu na targach sprzedawano maszynki do drukowania pieniędzy. Pomiedzy dwa wałki dość grube wkładało sie papierowe 20 pln i kręcąc korba wciągało sie 20 i z drugiej strony wychodziło 50. Włożyłes 50 - wychodziła 100. itd. Kupowali jak ciołki. I nikt sie nie zastanowił że sprzedający powinien to sobie w kuchni postawić i produkować pieniądze a...
Zastanawiałem się czy powinienem zrobić blokadę możliwości załączenia obu ładowarek do tego samego akumulatora jednocześnie aczkolwiek z tego co kojarzę to można tak ładować tylko pytanie czy nie są potrzebne dodatkowe zabezpieczenia. Ładowarka solarna ma zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora tj. w sytuacji gdy napięcie na akumulatorze wzrośnie...
Wtyczka do regulatora: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9G...
Witam Kolegów, nie wiem czy moje pytanie będzie w ogóle stosowne w tym dziale... Ale do rzeczy. Chodzi o... lokomotywę. A konkretnie schemat połączeń alternatora i regulatora napięcia silnika D2516HMU (węgierski, licencyjny MAN) używanego również w wąskotorowych lokomotywach MBxd2. Kolejarski "patent" w tym przypadku to podłączona w miejsce regulatora...
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
witam przymierzam się do wymiany starego popsutego regulatora napięcia dwu wsówkowego na nowy 3 stykowy potrzebuję schematu połączenia całego alternatora typu a111e i regulatora reo-28 począwszy od akumulatora na woltomierzu i przekażnikach skończywszy z góry dziękuje za podpowiedzi
Mam pytanie potrzebuje zrobić ładowanie do walca . w walcu z alternatora wychodzi prąd przemienny ok 19V jak by założyć diody z jakiegoś alternatora i kupić regulator z poloneza 14V czy to będzie ładować ???? potrzebuje schemat połączenia . pozdrawiam
Witam ma ktoś schemat jak podłączyć czeski alternator z regulatorem?? np. do zetora??
Podłączenia na rysunku są złe to alternator obcowzbudny.P
Może ktoś podrzucić schemat podłączenia tego alternatora. Urządzenie pochodzi ze skody bodajże 120
Regulator napięcia wymieniłem na nowy i nic to nie zmieniło.Dalej pali się kontrolka ładowania przy wyłączonej stacyjce.Miernik muszę kupić bo wiadomo że bez tego nie ma możliwości sprawdzenia ładowania.Przeanalizowałem schemat połączeń w alternatorze i coś mi wygląda na to że jest to wina diod prostowniczych.
Byłabym wdzięczna gdyby ktoś wysłał mi na maila schemat instalacji elektrycznej połączenia alternatora z regulatorem napięcia. Mój mail to kamciasramcia(at)o2.pl
. Mam prośbę do autora o jakiś schemat połączenia całości z UPSem V,A i alternator . Życzę powodzenia w dalszych pomysłach . Proszę schemat kolego ;)
Miejsce oznaczone - do masy pojazdu,oraz masy akumulatora,oznaczone + do plusa na akumulatorze. Tylko sprawdzić czy śruba plusowa nie ma połączenia ztobudową. Mała czarna wtyczka to sygnał na kontrolkę.
ja mam odobny problem. Jak podlanczam alternator bez zadnej kontroli to wszystko jest ok. Ale wystarczy tylko podlaczyc kontrolke ladowania i alternator jest strasznie cieply. Ma ktos schemat jak podlaczyc ten alternator?
Witam W ciągniku tym, napięcie wzbudzenia wynosi ok. 0,7V Mam pytanie - z jakiego modułu leci napięcie wzbudzenia do alternatora (BCU,EPC ?). Może ktoś posiada schemat i podzieli się chociaż tym fragmentem z połączeniami do alternatora :). Informacja z jakiego modułu leci te napięcie też wystarczy. Chciałbym zaoszczędzić trochę czasu i nie szukać po...
1) wstukałem w google "schemat uzwojeń alternatora" kliknąłem na grafikę i wyskoczyło mnóstwo schematów z połączeniami w gwiazdę i pewnie tak ma połączone uzwojenia twój alternator 2) Napięcie wzbudzenia na pewno w granicach 0...15V i raczej na pewno musisz to ograniczać prądowo np opornikiem 3) Obciążenie moim zdaniem powinno być, aby nie wyindukowało...
Schemat odtworzono z natury- temat zamykam.
Jak podłączyć to w całość żeby było ładowanie? Zapewniam, że w innym ciągniku było ładowanie na tym zestawie. Regulator jest od Fiata 126. Proszę o rozpisanie, które z czym połączyć.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
Czy ktoś może mi udostępnić schemat tego lub podobnego alternatora ? Żebym wiedział jak sprawdzić ciągłość połączeń i które diody. Pozdrawiam.
szukam schematu elektrycznego ciągnika rolniczego Władimirec T-25A a w szczególności połączenia alternatora i regulatora napięcia wszystkich dostępnych modeli bo z tego co woem byłi ich kilka
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
JAK BYM PODŁĄCZYŁ DO ŚRUBY ŁADOWANIA NA DEKLU CZYLI PLUS , A JAK MAM PODŁĄCZYĆ DO OBUDOWY / NA KTÓREJ NIE MA ŚRUBKI DO PODŁĄCZENIA KABELKA MINUS? Przepraszam - czy kolega jest z PCK (pieronem ciężko kapujący) - to wpakuj śrubę w otwory mocowania dokręć nakrętką a potem drugą nakrętką przykręć oczko kabla "MINUS". W samochodzie jako jednego przewodu...
Ja także nie polecam tego zakładać. Lepiej poszukać alternatora (nie prądnicy prądu stałego) np z wbudowanym regulatorem i połączeń mniej i chociaż będzie ładować.
tu przepust w obudowie też jest narysowany kropką bo tak jest w rysunku mechanicznych co wcale nie oznacza że w tym miejscu jest połączenie elektryczne
[quote=Ale co wy piszecie głupoty zastanówcie się a nie trolujcie.. Sprawny sterownik działa od 10V na pewno o ile nie jest to wersja 24V. Co by mnie wcale nie zdziwiło=qote] Takie też jest moje zdanie wiem ze poniżej 10V może być problem. Sterownik 100% 12 V firmy Danfos. Maszyna juz wcześniej miała problemy z jazda przed wymiana aku i alternatora...
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
Jak w temacie, alternator z wtyczką 4-ropinową, potrzebuję schemat wewnętrzny, oraz połączenia z resztą instalacji ( tzn wycinek schematu z obwodami ładowania i lampki). Cokolwiek - Z Opla Astry czy Corsy z pierwszej połowy lat '90, byle diesel.
mam problem z obrotomierzem potrzebuje schematu na którym będzie pokazane połączenie od alternatora do deski rozdzielczej rok produkcji auta92 pojemność 1.8 diesel.Dzięki
Możesz dać jakikolwiek schemat połączenia tego wszystkiego? Łatwiej będzie coś ustalić.
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Ze schematu jaki pobrałem z sieci wynika, że czerwony przewód, który trafia na bezpiecznik nr 1 po nim zasila klakson. Od tego czerwonego odchodzi drugi czerwony i przez przekaźnik, przewód czerwono-żółty i bezpiecznik nr 2 zasila szybę ogrzewaną i jej lampkę kontrolną. Sprawdź czy masz napięcie na bezpieczniku nr 1, ma być tam zawsze.Sprawdź np. żarówką...
Dzięki za zaiteresowanie -problem rozwiązałem .Instalacja jest 12V rozrusznik24V na alternatorze tabliczka 24V ale regulator 12V jak w warburgu .W sklepie zrysowałem schemat połączenia z przekżnika.-był na dekielku ale w ja go nie miałem Połączyłem zgodnie z schematemi jest ok . POZDRAWIAM.
Też tak mi się zdaje bo szlifowanie ślizgów nic nie dało. To coś z wirnikiem, ale przepatrzyłem wszystko po dwa razy, diody miernikiem i żarówą, luty...wszystk OK. Olewam temat. Ładuje oK, zatem jest OK. Kolego, podaj schemat Twoich połączeń w instalacji - tutaj jest powód. Albo coś nie tak w połączeniach wykonanych przez Ciebie, albo przed montażem...
Właśnie nie byłem pewny czy tu tak można. Jedyny schemat jaki udało się znaleźć to połączenie alternatora z komputerem i akumulatorem ale niema poloczenia kontrolki niestety. Ta kontrolka jest oświecana przez sterownik, jak zamontowałem alternator który nie ładował to oświecała się po jakiś 10 minutach jazdy jak napięcie było już za niskie. Znalazłem...
Witam, mam do rozwiązania zadanie z Praw Kirchhoffa. Zadanie jest następującej treści: Podaj wartości I1, I2, I3 w przedstawionym schemacie:(Jest to prosty schemat połączenia alternator odbiornik akumulator ) http://obrazki.elektroda.net/59_12870819... Dane: E1=14,4V E2=12 Rw1=0,28Ohma Rw2=0,1ohma Ro=1ohm Zaznaczyłem kierunek przepływu prądu i zacząłem...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Mam jeszcze jedno pytanie. Ma ktoś może schemat elektryczny tego stołu? Okazało się, że część połączeń jest nieprawidłowa. Np. klema plusowa akumulatora podłączona jest do masy całego stołu. Czy tak powinno być? Moim zdaniem nie, ponieważ alternator ma minus na masie. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Możesz podesłać zdjęcie tego alternatora, chętnie bym pomógł ale nie wiem o co Ci chodzi? Sam alternator podłączony jest jednym przewodem prądowym. Dodatkowo jest złącze (kostka - dwa przewody) do obrotomierza. Chyba że masz na myśli połączenia wewnątrz alternatora, między uzwojeniami, mostkiem prostowniczym i regulatorem??
Trochę szkoda miejsca na tą dyskusję, ponieważ temat tak zbadany, że tylko szukać. Ciekawe co rozumiesz pod pojęciem standardowego regulatora. Ale jeśli ten od prądnicy to tak. Mam nadzieję, że zauważyłeś konieczność przekonfigurowania połączeń lampki kontrolnej ładowania.
Schemat połączeń dla regulatora TYP RC2/12B do alternatora sześciodiodowego TYP A 12M-124/12/42 z Fiata 125p o mocy 42 amper. Elektroniczny to się chyba nie nadaje, stosowany był już w alternatorze 9-diodowym typ regulatora RC 12D, gdzie rolę przekaźnika lampki ładowania, zastąpiły 3 diody. http://obrazki.elektroda.net/94_12165537...
Witam. Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Znajdziesz go łatwo. Powodzenia. Andrzej.
Niestety schematy do wykupienia na stronie servicebox 8 ojro godzinny dostęp. schemat mam wszystko wtyczki połączenia oki Dodano po 18 po wypięciu wtyczki alternator ładuje 14.10V I świecie się kontrolka? nie świeci. Alternator sterowany szyna lin/can
Może najlepiej sprawdzić połączenie między alternatorem a sterownikiem silnika Dodano po 2 W załączniku masz schemat tego sterownika
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
Układ pierwszy poprawny, diody połączone równolegle, układ drugi poprawny a mostek spalił się z uwagi na zwarcie. Zastosuj diody stosowane w alternatorach wciskane w/g pierwszego rysunku.
Cuda ! Z alternatora wychodzi 13 VDC , na podłączonym bezpośrednio do niego akumulatorze tyleż samo a na akumulatorze podłączonym poprzez przekaźniki jest 14.8VDC. Istne perpetum mobile. Masz schemat, posprawdzaj, czy tam przypadkiem rzeczywiście ktoś nie pozamieniał jakiś połączeń. Zmierz napięcie na samym wyjściu alternatora względem masy silnika....
OK ... a czy mógłbyś mi w prostych żołnierskich :D słowach wyjaśnić jak to wszystko działa (mam na myśli połączenie alternator po przewodzie W/Y z regulatorem AC i przednim oświetleniem oraz alternator i połączenie po przewodach P & Y z regulatorem/prostownikiem i następnie pozostałym oświetleniem ) ?
Amperomierz jest stale w tym samym miejscu, nic nie przerabiałem, nie zmieniałem połączeń, do zamontowania alternatora użyłem orginalnych kabli, wieczorem wrzucę schemat instalacji. A nie mogę zostawić tego wszystkiego tak jak jest, tylko zamontować dodatkowo woltomierz? Jeżeli jego wskazania i wskazania amperomierza będą pokazywać to samo(osłabienie...
Jeśli to możliwe, to zrób ładowanie na osobnym obwodzie, zabezpieczonym osobnym bezpiecznikiem. Rozrysuj sobie schemat połączeń i połóż nowe przewody. Regulator daj dość blisko alternatora, by nie plątać przewodów. Wiem, że są jeszcze jakieś dodatkowe ograniczniki, widziałem takie zamontowane w autobusach. Może warto założyć taki zestawik i mieć spokój....
Drodzy koledzy. Wydaje się że o tych alternatorach i obwodach ładowania napisano już wszystko. Otóż nie. Jest jeszcze jeden mały szczegół, który u mnie (też posiadam astrę z isuzu) okazał się być kluczowy. Nikt o tym jeszcze nie pisał, co dla mnie jest zaskakujące. Objawy miałem podobne jak kolega Ginat:altek wzbudzał się po osiągnięciu około 3000 obr...
A jak już wszystko sprawdzę i odnośnie połączeń masy i plusa, wszystko będzie ok. I sprawdzę bezpieczniki i też będzie dobrze. To podpowie, może jakaś osoba, czy aby wyjąć ten alternator, to gdzieś wyczytałem na forum, że trzeba podobno korektor odpiąć 😛. Jest on umieszczony od strony grodzi. Wiem, że górny wspornik od alternatora to dam radę odkręcić,...
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Jakim miernikiem mierzyłeś. Napięcie może się pojawiać. Nie musi to być zwarcie uzwojenia do masy. Może to być zakłóceniowe sprzężenie pojemnościowe (sorry za rym). Po pierwsze znajdź schemat i sprawdź w jakim układzie połączeń pracuje twój alternator. Z reguły jest to gwiazda z izolowanym punktem wspólnym, choć może być to jakiś "wynalazek". A zwarcie...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Czujnik ciśnienia oleju podpinasz pod "masę" żarówki, a "plus" żarówki podpinasz pod plus po stacyjce. Tak samo "plus" kontrolki ładowania podłączasz do stacyjki a "masę" pod złącze kontrolki (przeważnie oznaczone D+) W alternatorze.
Witam Naprawiam alternator Denso, który oryginalnie ma prostownik ośmiodiodowy oraz wyprowadzony środkowy punkt połączenia uzwojeń stojana. Czy mogę zamiennie wstawić mostek sześciodiodowy i nie podłączyć nigdzie środkowego punku uzwojeń? Jaki będzie tego skutek? W jakim celu stosuje się te dwie dodatkowe diody do których jest podłączony środek uzwojeń?...
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Poszukuję informacji, ponieważ chyba siedzicie w tym dłużej... posiadam radio LAN2060EKJD i chcę je wymienić na LAN6003EKJD (ze względu na AndroidAuto), niestety nie potrafię znaleźć schematów do nowszego radia i Cee'd po lifcie i nie ogarniam jak rozwiązali połączenia. W starej wtyczce B Pin 19 opisujecie...
Popatrz dokładnie na Twój schemat, gdyby tak było to rozrusznik by działał gdy było by ładowania, druga sprawa jest taka że połączenie alternatora ze stykiem 50 jest linią przerywaną więc to coś oznacza.
Jedyne możliwości moim zdaniem to: - wadliwe połączenie wyjścia alternatora z akumulatorem (spadek napięcia). Nie znam na pamięć schematu tego motorka ale przy tych objawach to możliwe tylko gdyby ten woltomierz mierzył napięcie bliżej alternatora, przed miejscem spadku. Mierzyłes napięcie bezpośrednio na aku w czasie jazdy ? - wadliwy akumulator
Założę taki od 230V :P na pewno wystarczy. A Cala instalacje to znaczy wszystkie połączenia kabli będą w jednej puszcze. Jak się coś popsuje to będzie wiadomo gdzie :D
Witam to skrzynia scania SPN 1376 Napięcie zasilające urządzenia sterującego skrzyni biegów Strategia monitoringu Kontrola napięcia zasilającego urządzenie sterujące skrzynią biegów Odbiór przez klienta/opis objawów • Centralna lampka ostrzegawcza miga na czerwono podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu • Centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci...
Co tu filozofować diodę obciążył prądem około 10A więc będzie sie grzała. Sam schemat jest wystarczająco czytelny wystarczy znać układ połączeń w samochodzie no i o taka odpowiedz mi chodzilo. Dzieki wielkie. Co do wlacznika włącza on swiatla jak alternator zacznie ladowac i wylacza jak przestanie. Prosty schemat oparty na jednym przekazniku.
Schemat podłączenia tego modułu wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/5774707500_... Posprawdzaj połączenia pomiędzy żarówką, a nim oraz nim a alternatorem Sprawdź też diodę wewnątrz
Ja podłączyć izolator to wiem... faktycznie jest to w instrukcji Pytanie jest inne, czy połączenie alternator <-> Izolator <-> regulator ładowania <-> Aux Battery jest poprawne? Wydaje mi się że aby izolator działał poprawnie musi być (zgodnie ze schematem) podłączony bezpośrednio do akumulatorów... ... heh Chyba sam sobie odpowiedziałem...
Nie wiem tylko dlaczego po tym zabiegu w ogóle nie ma ładownia. Kontrolka alternatora się świeci. Tutaj schemat jak dałem diode i gdzie przerwałem oryginalne połączenie Wsadziłeś ją w obwód wirnika. I to prawdopodobnie w złą stronę - brak prądu twornika, brak ładowania. Ale to i tak nic nie zmieni. Prąd wirnika nadal będzie taki sam. Zrób dobre zdjęcia...
Jeśli jest jest z odpowietrznikiem , to na pewno całą aparaturę trzeba schować w hermetycznych puszkach- opary paliwa+ wodór z akumulatora tworzą niebezpiecznie wybuchową mieszankę w połączeniu z powietrzem, szczególnie w lato- instalacja ma być wykonana kablami używanymi do budowy instalacji samochodowych. Jakie są parametry alternatora w twoim silniku,...
Urala nigdy nie naprawiałem. ale ze schematu wynika, że jestw nim tradycyjny aleternator sześcoszczotkowy. Jedynym zasrzeżeniem jest, że + alternatora winien być podłaczony bezpośrednio ze słupkiem akumulatora. Być może stosunkowo duzy prąd płynący przez styki stacyjki powoduje zaniki połączeń. Skoro alternator wzbudzony sztucznie podaje prąd to wskazuje...
Z resztą nie wiadomo z czym ten czwarty przewód jest połączony??? Autor nie zadał sobie trudu aby to sprawdzić. Sprawdził - połączony jest z masą, przynajmniej tak zinterpretowałem ten zapis: Czary jest masa 0.00 omów brak przejścia z żółtymi i z niego wynika, że uzwojenia alternatora (żółte wyprowadzenia) nie mają połączenia z masą. Ty już poszedłeś...
Jest, ale to są spore prądy, potrafi słabo kontaktować nawet w którymś oczku zaciśniętym na przewodzie Nie ma przewodu prądowego , czy masowego o większym przekroju ( kabina+ komora silnika) , którego bym nie sprawdzał 2-3 razy, dzisiaj nawet miałem zamiar poprowadzić "-" z akumulatora bezpośrednio do alternatora, aby "powielić" połączenie przez obudowę...
Widzę, że chyba źle ująłem swój post. Jeszcze raz wyjaśnię o co mi chodzi. Jeżeli w układzie Typu Gwiazda występuję napięcię X na każdej fazie. To czy w układzie trójkąt będzie wyglądało to -> X razy każda faza? schemat wiem jak wygląda i tu nie trzeba użycia sarkazmu itp. Proste pytanie.
(at)mczapski Zrobiłem tak, jak pisałeś. Zasilanie prosto ze stacyjki na 15 regulatora, 67 z regulatora do 67 z alternatora, 30 z alternatora prosto do klemy plusowej rozrusznika. Niestety, ładowania brak - na alternatorze pojawia się jedynie 12.5 V, czyli tyle co na akumulatorze. Martwi mnie to, że jeszcze przedwczoraj, testując połączenie alternatora...
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
Wykorzystujesz jeden mostek cały i połowę drugiego. Łączysz na podstawie rysunków połączeń mostka alternatora (narysuj sobie mostek alternatora z sześcioma diodami i mostek z czterema, to zobaczysz). W sumie to łatwiej było od razu kupić mostek trójfazowy i miałbyś jeden.
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
(at)LemuRR 11 1- magnesy trwałe na stałe blokują możliwość ponoszenia obrotów przy małym obciążeniu alternatora ( jazda pod dużym obciążeniem wymaga dużego pola magnetycznego wirnika. Niestety duże pole magnetyczne wpływa na obroty, silnik jest bardzo mocny, ale ma małe obroty.. jeśli jest za małe- silnik wypada w synchronizacji i zaczyna piszczeć tracąc...
Przejrzyj schemat, który Ci wrzuciłem, mały akumulator to G1/7, przekaźnik ładowania to K57/2 (ten na podszybiu, mały akumulator nie ma dodatkowego regulatora ładowania)- gdzieś masz spadek napięcia/słaby styk. Albo połączenie niepewne, albo zaśniedziały styk, choćby na jakimś bezpieczniku. Główne połączenia chyba pod dywanem z przodu po stronie pasażera....
Witam,nie musi być darligton/to układ dwóch tranzystorów w jednej obudowie/,ale na wszelki wypadek tranzystor n.p.n średniej mocy,ja zastosowałem BD285 i przekaźnik R15,układ działa baz zakłóceń do dzisiaj. We wcześniejszym poście jest schemat z podłączeniem cewki przekaźnika do uzwojenia wzbudzenia w alternatorze,ale takie połączenie może mieć zły...
Zasadniczo, lampy kierunkowskazów mają masę przez swe mocowanie; możliwe, że jest zaśniedziałe mocowanie tej lewej przedniej na kabinie. Jednak w połączeniu ze zjawiskiem niegaśnięcia lampki "na postoju", możliwe jest jakieś zwarcie w zegarach, pod tablicą rozdzielczą. Może inną procedurę zastosować: odłączyć żółty przewód D+ i starannie go zaizolować...
Trzeba zacząć od określenia topologii i sposobu wykonania statora oraz regulatora napięcia. Schemat dołączony do zestawu przedstawia jakby stator przeznaczony do zasilania świateł z alternatora (silnika), a światła zasilane z wyjścia DC regulatora napięcia. W taki sposób nie powinno to poprawnie działać. Brakuje także informacji, jak podłączyć sygnał...
Niby serwisowy montaż, ale składa się z przekaźnika dużego prądu (cztery, lub trzy zaciski małe i dwa duże przerywające obwód akumulatora); moduł sterujący obok o symbolu MAN 81.25935-6806 (9533648)- trzy wtyki okrągłe ale dwie wykorzystane, 1 zaślepiona: małego modułu zasilania tacho (dwie wtyczki okrągłe wejście - wyjście); przełącznik hebelkowy obok,...
Kiedy stacyjka będzie włączona to załączenie włącznika manualnego uruchomi jeden lub dwa wentylatory (to zależy od tego, czy wykonasz połączenie zaznaczone na schemacie zielonym kolorem). Oczywiście czerwone +12V na górze schematu ma być niezależne od stacyjki-wzięte bezpośrednio z klemy + akumulatora bądź śruby alternatora. Włącznik manualny jest nadrzędnym...
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
schemat alternatora alternatora schemat schemat alternatora schemat
wydruk przesunięcie dobry elektronik gliwice licznik energii filtr
kondensator jamicon kondensator jamicon
Jura S95 - Pompka pompuje wodę do tacki po podłączeniu Kontrolka nadmiernej prędkości w MZ ETZ 250