r-20 żółty fiolet czerwony złoty r-21 żółty fiolet pomarańcz złoty r-19 brąz czarny brąz złoty r-6 brąz czarny pomarańczowy złoty r23 brąz czarny pomarańczowy złoty r22czerwony czerwony pomarańcz złoty
Tak, pozostaje tylko kwestia doboru rezystorów. Proponuje dać R1 do R4 ok 220ohm a pozostałe rezystory 1kohm.
Podłącz bramkę bezpośrednio pod TC427. Nie potrzeba żadnych rezystorów.
Skokowe rozpedzanie silnika za pomoca ukladu czasowego. Na schemacie silnik z rezystorami, zasilacz i sam uklad czasowy. cos w rodzaju ograniczenia poboru pradu przy starcie silnika.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Schemat w załączniku. Rezystory mogą mieć np. 1k.
Pamiętaj o kondensatorach i przy zasilaniu atmegi i przy mostu H. Przy zasilaniu atmegi 5V i rezystorach 100Ω to te chwilowe 50mA może być za dużo. Zwiększ rezystory na np. 300Ω.
Witam. Ja by jeszcze ograniczył prąd bazy pierwszego tranzystora z poszczególnych układów darlingtona. Wstaw tam rezystory 1k1. Pozdrawiam
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
Ja zabezpieczyłem podobny układ sterujący kamerą obrotową porzez wykorzystanie dwóch optotranzystorów na wejściu dla każdego silnika. Układ jest aktywny tylko gdy na wejściu są różne stany. Dołączam schemat całego sterownika, który przez COM steruje dwoma silnikami.
Koledo, Teo _ Pi! Po co wybierasz schemat, który ci nie wiadomo jak funkcjonuje. Zamieniłeś silnik na rezystor 15Om. Przy napięciu sieci 230V prąd 15A P=3.35kW, przy maksymalnym prądzie dla tego triaka 12A. Na zdjęciu schemat, sprawdzony wieloletnią eksploatacją. https://obrazki.elektroda.pl/3355813100_...
Hmm w takim razie może zastosować LM 350, który bodajże wytrzymuje 3A Nie ma takiej potrzeby , stabilizowane potrzebne jest do w/w elementów gdzie prąd nie przekroczy wartości kilkudziesięciu miliamper . Zastosuj dowolny LDO na 5V np.LM2940-5.0 który jest i tak na wyrost , cześć mocy L298 ( Vs ) zasil bezpośrednio oczywiście nie zapomnij o filtracji...
Według schematu to na pinie 4 tego rezystora oraz na silniku wentylatora plus pojawia się po zapłonie. Jeżeli tam ich nie ma to masz przerwę/uwaloną wiązkę.
Witam Gdzie znalazłeś ten schemat? Zamień rezystory R2, R3 na 10k, a R6, R7 na 1k. Pozdrawiam
czy na LM317 po zrobieniu napięcia na 3,3V , można podłączyć następne rezystory pod napięcie 5V dla obornika IR? Oczywiście że ten odbiornik będzie działał na zasilaniu 3,3V ;)
Konfiguracja step dir jest tutaj http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pliki/m... Na początek możesz oczywiście do interesujących cie pinów portu lpt podłączyć ledy przez rezystor i sprawdzić działanie portu.
Otwarty tranzystor 6059 zasila silnik - przez rezystor 3077 o wartości 22Ω - i otwarty również tranzystor 6058. Ze schematu wynika, ze tak właśnie ma być, jeśli stan niski na pinie Tray OUT 22-1 jest trwały. Odłącz 3078 w bazie i sprawdź, czy silnik wyłączy się. Odłączenie rezystora powinno jednak pozostawić otwieranie i zamykanie tacki, bo tranzystor...
Witam ! Ze schematu wynika że silnik dostaje masę (- zasilania) przez rezystor ? Jaką wartość ma ten rezystor ? ohm / W , chyba powinien być jakiś drutowy o małej oporności ? Powodzenia w naprawie życzę. Stefan
Niestety, tak nie może być :cry: Suwak potencjometru - do masy (tak, jak "dolna "końcówka potencjometru), a nie dp 15V. Miałem pisać o brakującym rezystorze 820Ω, ale widzę zmiany schematu "w biegu" :D Obejrzę ostateczną wersje :!: Potencjometr typu "A" - liniowy.
proponuje przypatrzeć się po co ten rezystor w " oryginale " 470 - 1000 µF od strony zasilania , 100 - 220 µF po stabilizatorze
Sprawdź, które elementy jeszcze się grzeją. Pomierz napięcia w układzie - w szczególności napięcia na rezystorach aby ustalić gdzie nadmierna moc się odkłada. Zamieść schemat z aktualnymi wartościami rezystorów. Zabieg miał na celu zwiększenie prądów w układzie tak aby małe prądy zakłócające nie wpływały na pracę układu. Teraz trzeba je odpowiednio...
R4 zbędny, Q3 odwrotnie, czyli źródłem do R17. R18 zostaje ale pomiędzy nim (i bramką) oraz kolektorem transoptora trzeba dodać rezystor. Jeśli ma to być załączanie sporadyczne czyli nie częściej niż raz na minutę to rezystory R2 i R15 nie muszą być tak małe. Wystarczy np. po 22K. Podobnie R18 i dodatkowy od kolektora także po np. 22K.
Ten IRF mógł być trochę lepszy, ale ten też będzie dobry. Czy będzie działać, bez schematu nie da się powiedzieć... Do silnika idzie dren, nie bramka i idzie bezpośrednio, zwykły 1/4W rezystor by znikł szeregowo wpięty, a równolegle - pytam się po co? :).
No nie do końca...... D3 ma sens tylko wtedy, gdy spadek na niej jest mniejszy, niż na diodzie zenera w przewodzeniu. Generalnie nie jest konieczna, bo DZ skutecznie zabezpiecza wejście przed ujemną polaryzacją. Zamiast dławika proponuję rezystor rzędu 10kΩ. pozdrawiam
Jest w uP 2,56V. Kwestia jeszcze szybkości reakcji na przeciążenie i inne zmiany, trzeba będzie sygnał trochę wygładzić, przez co opóźni się pomiar o 10ms. Potrzebny będzie LM358 lub LM324, rezystor pomiarowy i trochę innych rezystorów i kondensatorów. Dziś wieczorem spróbuję narysować schemat. Pamiętaj o zakłóceniach jakie wytworzą silniki.
Witam. Kolego zobacz sobie jak jest to zrobione w Melex-ach. Przełącznik manualny przód tył a zasilanie regulatora jest przez stycznik. Dodatkowo styki zabezpieczone rezystorem. Poszukaj sobie schematu od w/w i zrób podobnie
żółte-kierunki fioletowe-blokada silnika biały-led zielony-syrena różowy-zasil.kierunków W tym modelu nie ma prealarmu
Rezystor R10 według schematu ogranicza tylko prąd LED, która sygnalizuje zasilanie silnika. Chcesz stosować silnik 2,3V? Nie 23V? Przy 23V możesz dać 0,5W.
Zamiast BD135 (1,5A) wstaw BD 241 (3A) albo BD 243 (6A) i moc będzie większa. Rezystor przy bazie może być mniejszy np 3kΩ.
Może i się mylę ale tramwaj to całkiem inna bajka. Zmiana kierunku wirowania silników trakcyjnych dokonywana jest za pomocą ręcznie napędzanego nastawnika kierunku przez przełączenie kierunku przepływu prądu przez uzwojenia silników. Sterowanie odbywa się na przekaźnikach, stycznikach oraz rezystorach.
1K coś CI sie kolego pomyliło, przy takim napięciu to rezystory w granicach 100 - 200ohm. Silnik podepnij na kolektor tranzystora bazę na procek poprzez rezystor 1k a na emiter daj napięcie radzę tranzystor pnp.
Czy ktoś ma schemat do w/w radia? Mam upalone dwa rezystory na płytce silnika i nie mam pojęcia, jakiej mogły być wartości. A pozatym radio nie działa, ale to szczegół ;).
Witam! Ile przewodów wychodzi z silnika? Zacznij rysować schemat.
Ten rezystor prawdopodobnie siedzi w układzie hamowania silnika. sprawdź mosfeta koło niego.
Mozna i na cewke, i na rezystor. Tylko ze na rezystor jest mniejszy moment rozruchowy. Tu masz schemat jak wlaczyc kondensator http://pp.elektroda.net/index.php?menu=1...
Zamiast kupować drogiego regulatora obrotów, kupiłem drugie serwo i połączyłem z oryginalnym "cynglem z zakrętarki". A może zrobić? - elementy jakieś 12zł http://modelhobby.republika.pl/regulator... Uwaga, rezystor R9 470Ω jest zbędny, przetestowałem układ i uzgodniłem problem z autorem schematu
Nie. Zły generator i za duża częstotliwość. Zrób jakiś prosty generator co będzie miał kilkanaście Hz. Możesz do tego wykorzystać bramkę z 4093 z jednym rezystorem i kondensatorem. Schemat masz [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... na samym dole strony.
Masa, zasilanie, sterowanie pwm z panelu klimy i wyjście na silnik dmuchawy-cała filozofia
Wymyśliłem taki schemat: http://obrazki.elektroda.net/20_11817200... Czy będzie to działać? Czy trzeba gdzieś tam zastosować jeszcze jakieś rezystory, diody czy coś jeszcze innego? proszę o szybką odpowiedź, bo na jutro to potrzebuje :( Zastosował bym styczniki sterowane przekaźnikami, bo zdaję się że styczniki steruje sie z 220V napięciem...
Proszę o informację o wartości rezystora RR48 podłączonego do ostatniej nóżki układu scalonego drivera silników. W czasie wymiany układu scalonego zgubiłem rezystor a nie dysponuję schematem. Pozdrawiam. Piotrek
Ja kiedyś dawałem cewki które w zasilaczach od PC-ta znaleźć można -ok.330uH , pojemność też około 270uF/470uF. Rezystory pomiędzy portem LPT a procesorem ok. 100ohm. Mają uniknąć sytuacji w której płynie max. prąd z procesora>>PC, PC>>procesora - wymuszają stały przepływ prądu. Pojemności odsprzęgające 100nF (smd bądź ceramiczne) pozd.
Jest instrukcja i jest schemat wszystko opisane. Rezystor do obciążenia alternatora w końcu to wyłącznik rajdowy można go użyć podczas pracy silnika.
Przy takim prądzie powinien sprawdzić się np. IRFP064N (55V, 98A,150W), ostatnio robiłem na nim sterowanie silnika łodzi, sterowanie na NE555, regulacja analogowa za pomocą potencjometru, tranzystor na niewielkim radiatorze, nie grzeje się, schemat np. na stronie www.ucontrol.com.ar, zamiast rezystora "x" 100 omów wstawiłem 47 omów, diodę równoległą...
Pokaż schemat. L298 wymaga dwóch napięć.. Wiec skąd mu dałeś 5V do logiki?. Nie widac tez rezystora wymaganego..
te rezystory 470 ohm sa za duze, nie popłynie prad wystarczajacy do wysterowania silnika, nie zmieniaj 547 tylko podłacz silnik przez dodatkowe tranzystory
Niestety, czyszczenie nic nie dało. Nie był bardzo brudny, trochę pyłku. Po złożeniu i posmarowaniu tulejek, nadal po 5 min. regulator wraz z rezystorem się grzeje a sam silnik zwalnia. Pozostaje tylko wymiana. A jak wyglada ten silnik i jakis typ Mam jakies kilkanascie moze?
Witam Jeśli to są mocniejsze silniki to zdecydowanie za duże masz rezystory w bazach. Piotr
Tutaj masz schemat jak to podłączyć pod te 8V i dwa przyciski do sterowania kierunkiem obrotów: http://obrazki.elektroda.pl/1144087200_1... Teraz widzisz jak trzeba podłączyć, żeby wyeliminować PWM.
Z tym falownikiem o ile gdzieś się po kątach nie wala może być problem (koszty), taki który "dogaduje" się z PLC np. po PROFIBUSIE kosztuje sporą kupkę złota. Ale skoro by się dorwało taki falownik... Co do silnika... Klatkowy, tani i popularny, moc do 500W chyba, więcej nie trzeba. Styczniki to mały problem. Hamulec, jak pisałem, najlepiej jakby się...
Tak koniecznie daj rezystor jeśli bramka miała by pozostać "w powietrzu". (Naprawdę nie analizujesz schematów innych konstrukcji? - jest ich tysiące Jeśli nie to pora zacząć ;) )
Tak trudno zajrzeć do dokumentacji L293D . Reset musisz podciągnąć rezystorem 10k do +5V. Nie podłączone zasilanie +5V do wejścia AVCC (20) Brakuje kondensatorów współpracujących ze stabilizatorami. Jak wyżej to wszystko masz dokładnie pokazane w dokumentacji takich stabilizatorów. Prawdę powiedziawszy to w tym dziale jest pełno tego typu układów które...
W komorze silnika aluminiowa puszka w okolicy silnika wycieraczek.
Zbudowałem wg schematu nmos, rezystor przy silniku dałem 0,22Ω bo akurat taki był pod ręką, wzmaacniacz operacyjny LM358n. Na rezystorze 0,22Ω odkłada się 15mV w czasie pracy i 250mV przy zatrzymaniu mechanicznym silnika. Jakie dać rezystory R2, R3?? Pozdrawiam Dodano po 5 Rezystory dobrane i wszystko działa R3=1k R2=25k Pozdrawiam i dziekuje...
Tak jak pisze Gerri, tu tylko może być coś z silnikiem nie tak. Poniżej masz schemat takiego układu. Używając 4 biegu zwyczajnie omijasz rezystor. Wymień dmuchawę na nową i po problemie. https://obrazki.elektroda.pl/5376486100_...
przecież to nie sterownik tylko stopień mocy , diody masz dobrze , w obwodzie baz tranzystorów rezystory powinny mieć większą wartość 1 - 4,7kΩ sprawdzanie zacznij od podłączenia diod led z rezystorem do wyjść sterujących uC , zobaczysz czy masz prawidłową sekwencję sterująca , pożnij to samo zrób z układem na tranzystorach jak będzie dobrze na...
Dzięki teraz sobie poradzę. A tak przy okazji to znalazłem schemat.
Witam Miałem na myśli R3 i R4, pojemności bramek MOSFETów są znaczne co będzie to zwiększało czasy przełączania i w efekcie powodowało grzanie tranzystorów. Musisz poeksperymentować, bo zbyt wielkiego prądu nie uzyskasz ze względu na transoptory, dobierz rezystory tak by nie przekroczyć ich zalecanego prądu. Piotr
Bo same rezystory są wtórna usterką, trzeba sprawdzić tranzystor, silnik, cały układ sterowania posuwem.
Schemat masz poprawny tylko pamiętaj o tym : http://obrazki.elektroda.pl/6434878600_1... Zasilanie logiki i stopnia mocy masz z jednego źródła czyli zakres napięcia zasilania to przedział 4,5 - 7V oraz musisz zapewnić odpowiednie poziomy napięć dla stanów L / H na wejściu ( korekcja wartości rezystora ) . Dla L293D max prąd to 600mA...
Witam wszystkich, Poszukuję schematu układu wentylatora chłodnicy. Citroen Berlingo 1,9d rok 2004 Wentylator ma dwa biegi. Silnik jest sprawny, rezystor i przekaźniki również. Gdzie jest podłączone sterowanie przekaźników. Nie działa na żadnym biegu.
Przeglądając schemat zauważyłem że połączenia gniazda LPT (2,3,4,5) z układem poprowadziłeś tym samym sygnałem. Nie możesz tak robić, bo na płytce będziesz miał zwarcie. Aby sprawdzić czy różne sygnały nie mają zwarcia (te samej nazwy), podświetl je narzędziem Show . Na schemacie niepotrzebnie rysowałeś cewki silników. Zamiast tego powinieneś użyć symboli...
Rezystor to nie bezpiecznik. Prawdopodobnie jest przyczyna tego, że się spalił i to trzeba wykryć. Różnica nominalna 0,46 i 0,57 niby nie jest duża ale to 24% więc nie mało. Wypadałoby rozrysować schemat i pomierzyć napięcia, żeby znaleźć główną/pierwszą przyczynę.
W pierwszej chwili nie mogłem zrozumieć co to za cudo bo użyłeś nazwy IGBT, zajrzałem do dokumentacji i wszystko jasne jeśli coś jest darlingtonem to nie jest IGBT. Z drivera do IGBT darlingtona też można wysterować, o ile statyczne straty mocy będą się mieściły w dopuszczalnych granicach, przy 0,1 A jest ok. Jedynie UVLO nieco przeszkadza bo trzeba...
http://obrazki.elektroda.pl/7247167900_1... Prawidłowe podłączenie silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym wygląda tak jak powyżej. W celu zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić miejscami wyprowadzenia jednego z uzwojeń. Schemat, który zamieściłeś jest całkiem bez sensu, co słusznie zauważyłeś. Wprawdzie w silniku coś tam...
Przed demontażem zderzaka sprawdź duży 50 amperowy bezpiecznik pod puszka bezpieczników w komorze silnika. Patrząc z przodu na rząd bezpieczników maxi będzie to pierwszy z lewej. Jest to bezpiecznik zasilania silnika wentylatora. Następnie sprawdź rezystory wentylatora - oba muszą mieć przejście na krańcowych pinach. Do demontażu rezystorów nie trzeba...
Łopatologicznie : bieg 1/2(połowa mocy) to napięce na silnik idzie przez rezystor drutowy,na którym powinien powstać spadek napięcia, bieg 1 (pełna moc) napięcie idzie bezpośrednio na silnik.
Jak na moje oko to Ty nie masz zbytnio pojęcia w tym temacie, ale spróbuje ci pomóc. Co do twojego schematu to: 1. Sygnał kroku. Każdy impuls na ten pin to jeden krok silnika. Zwiększając lub zmniejszając częstotliwość impulsów zmieniasz prędkość obrotową silnika krokowego. 2. Prawdopodobnie niestabilizowane napięcie do zasilania silników krokowych....
Gdyby ten rezystor miał 4k to prąd płynący do silnika miałby kilkadziesiąt mA. Narysowany schemat jest wg mnie trochę bezsensu (poco jeden z mosfetów równolegle z silnikiem?). Rezystor ograniczający prąd może mieć ewentualnie wartość 4.1Ω
Albo połączymy siły z kolegą snow, ktory zrobi na 555 układ ktory generuje wypelnienie proporcjonalne do napiecia sterujacego, zakladamy 0V(0%), 3V(100%) :] Może takie coś: http://www.dprg.org/tutorials/2005-11a/i... ? :) Zamiast silnika wstawiasz LED z rezystorem. Dać odpowiednie wartości rezystorów i za pomocą 3 przełączników wybierać interesujące...
Moją intencje oddaje pierwszy schemat -kondensator między suwak i masę. Choć po prawdzie gdybyś dodatkowo wyposażył każdy potencjometr w drugi kondensator tak jak ma to miejsce na schemacie nr 2 też by się nic nie stało (choć nie ma takiej potrzeby). Co do dławika do filtrowania zasilania dla ADC...miałem na myśli coś takiego jak w tym linku w wersji...
Gdy tylko się popatrzyłem na połączenie rezystorów i kondensatorów dalej odechciało mi się sprawdzać. Dlaczego masz na schemacie pozwierane obie końcówki rezystorów i kondenstorów?
tylko nie da się bez rozbierania połowy auta dostać do kabla dającego plus 14 volt po bezpieczniku do silnika dmuchawy . Dałem 14 volt (+) bezpośrednio z akumulatora i dmuchawa działa OK . Oporniki są sprawne - dmuchawa ma trzy prędkości . Wydaje mi się , że ten plus 14v jest załączany jeszcze przez przekaźnik lub kabel przechodzi gdzieś przez jakieś...
Pomiary tranzystora miały na celu ustalenie dlaczego maszyna jest martwa. W czasie gdy nie kręciła. Bramka ma sterowanie bo silnik działa i nawet ma regulację obrotów, co pokazałeś na filmie. Silnik przerywa z powodu złego działania jakiegoś zabezpieczenia. Np takiego reagującego na zablokowanie wrzeciona i przekroczenia prądu. Bez rozszyfrowania układu...
Najprostszy schemat...to rezystor w obwodzie twornika. Cała filozofia. A dalej to zależy, czy po rozruchu rezystor dodatkowy ma być zwarty(pominięty) ręcznie, czy automatycznie przez jakąś elektronikę. Inna opcja, to źródło regulowane(np. prostownik sterowany). O co chodzi? Konkretnie. Chcesz teorię, czy schemat jakiegoś fabrycznego sterownika(rozrusznika)?
Może coś takiego? Rezystor R1 trzeba dobrać eksperymentalnie i musi to być rezystor większej mocy (~5W). Normalnie silnik jest zasilany przez rezystor, jeśli silnik się zatrzyma (zablokuje) wzrośnie pobór prądu i wzrośnie spadek napięcia na R1, jeśli będzie wystarczająco duży, zadziała przekaźnik i cały prąd popłynie przez cewkę przekaźnika o bardzo...
W takim razie spróbuję zbudować schemat na tym, który jest pokazany w DS MOC304x. Te rezystory 360/330 na pewno wystarczą? W większości DS podają tyloko wartość, tu masz opis jak to było liczone: A propos BT137, taki rzeczywiście max prąd bramki to 2A, zgadza się? Impulsowy, jakbyś chciał znać ciągły trzeba by szacować z mocy i napiecia przewodzenia...
Miałem ten sam problem, wymieniłem rezystory na podobne, zaświeciła się nawet dioda zasilania. Problem w tym, że silnik miał uszkodzone uzwojenie i nie opłacało się go naprawiać. Polecam sprawdzić, może sytuacja jest podobna. Później mogę podać wartości tych rezystorów, jeśli będą przydatne, a silnik sprawny.
Złącze ISP standardowe, programator znajdź sam, wartości elementów dobierasz zależnie od potrzeb. Tranzystory w wersji SMD zastąp większymi, zależnie od silników. Rezystor podciągający reset do plusa ~10K, rezystory ściągające do masy ja dalem 47K, rezystory baza - pin u mnie są 1K, kondensator dowolny.
Te silniki miały taki prosty przełącznik i te cieńsze przewody to idą przez jakieś rezystory zalane razem z silnikiem. Wydaje mi się, że do zewnętrznego regulatora wystarczy podłączyć te grube ale możesz spróbować nawet z akumulatorem 12V - silnik będzie się kręcił wolniej. Właściwie wszyscy kopiowali rozwiązanie MinnKota więc możesz poszukać schematów...
Właśnie w taki sposób były hamowane silniki w obrabiarkach do drewna prod. m. inn. nieboszczki DDR- prąd stały, prostowany przez jedną diodę z rezystorem szeregowym ograniczającym prąd, włączany stykiem pomocniczym (NC) stycznika załączającego silnik do pracy oraz przekaźnikiem czasowym (czas hamowania dobierany w wyniku obserwacji). Gdzieś mam schemat,...
Do moderacji- można post dołączyć do wątku jak poniżej, przenieść gdzie indziej, pozostawić do luźnej dyskusji- jak uważacie :) Witam. Nawiązując do https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nie zdążyłem choć obiecałem, a temat się zamknął :) Odnośnie postu (at)krzysztofreszka https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Co do przewodu 4 to się domyślam, że to przewód zasilający cewkę podczas rozruchu silnika z ominięciem rezystora (na podstawie schematu i tego co napisał kolega (at)abart64 ). Ale wszystko musisz sam zweryfikować (ja niema tego pod ręką), więc sprawdzaj i pisz co wychodzi. Przewód 1 to 12V po zapłonie jest podłączony do jednego zacisku rezystora a do...
Jeśli zasilanie będzie wyższe niz zasilanie mikrokontrolera górnych tranzystorów nie możesz sterować bezpośrednio z mikrokontrolera trzeba pośrednio przez jeszcze jeden tranzystor NPN, skoro trzeba taki dodać to mozna zrobić tak żeby wysterował odrazu dwa tranzystory na przekątnej mostka, zapewniając dodatkowe wzmocnienie prądowe sygnału z mikrokontrolera...
Kolego to jest schemat połączeń sterownika Adblue z ECU silnika i czujnikami .
shadoweyes ręce opadają A co ja mam tam podpięte ? Przecież jest minus do GND !? mikrokontroler musi być zasilany napięciem podanym na końcówki GND ( minus) i Vcc ( plus ) to chyba jestem ślepy bo Vcc masz do +12V jedno GND wolne drugie przez R1 + C1 czy Ty nie potrafisz zrozumieć że kondensator nie jest opornikiem i nigdy do zasilania uC nie stosuje...
Tacho pokazuje dziwne wskazania po podłączeniu mostka. Może nie wyrabia prądowo? Dodano po 2 Wywaliłem ten elektrolit i wstawiłem polipropylenowy 1uF ale zaraz za tacho i widać znaczącą poprawę. Jest sens dawać większe pojemności dławiki rezystory?
http://obrazki.elektroda.net/57_12373206... Oto przeróbka dla pojedynczego zasilania, jeżeli dobrze Cie zrozumiałem to chesz by silnik po miedzy prawo, lewo, zatrzymał się na jakiś czas , oczywiście jest to zrealizowane: Przez kontaktron S1, opornik R1 i diodę ładuje się kondensator C1 i tranzystor włącza przekaznik który nie pozwala na powrót...
Innymi słowy jak już dwa pierwsze biegi prawie osiągną swoją docelową prędkość to je rozłącza. Nie mam do tego schematu a analiza działania tego układu sterowania na odległość łącznie z próbą przeróbki bez odpowiedniej wiedzy i pomiarów niesie również ze sobą niebezpieczeństwa. Wspomniałeś jeszcze o wymianie tych bezpieczników i grzejących się przewodach...
Piszesz: "Mosfet podłączam do pinu PWM bezpośrednio i bramkę ściągam przez opornik 82k do masy. " Tu musi być wzmacniacz a najlepiej sterownik mosfeta. Rezystor bramki to 100om Pojemość wejściowa tranzystora 3,6nF x 82k to stała czasowa 0,3ms. Tranzystor przy rozłączaniu dostaje palpitacji. Pokaż ten schemat , co tam jeszcze nabroiłeś.
zamieszczam poglądowy schemat, niestety nie mam w czym rysować więc naszkicowałem w paincie. Chyba mniej więcej widać o co chodzi. Zamiast rezystorów można by chyba zainstalować dławiki dzieki czemu nie byłoby problemu z ciepłem przy częstych rozruchach. W ten sposób ograniczysz tylko moment , oraz moment rozruchowy i to w kwadracie tzn. jeżeli spadek...
Odkurzacz bezprzewodowy Hoover freedom FD22G 011 spalony rezystor R27 na płytce przy silniku oznakowanej TEK ZB1516 KB-3150N \5150. Po włączeniu silnik przez chwilę pracuje po czym się wyłącza. Poszukuję schematu lub wartości rezystora.
Witam, odświeżę temat choć bardzo stary, ponieważ jest to dość istotna sprawa (dla mnie z uwagi na moc obciążenia) i wciąż nie rozwiązana (choć autor nie doczekał się odpowiedzi). Osobiście pozostałbym również przy schemacie dolnym (z OK2), schemat identyczny jak w datasheet MOC3063, Figure 8 (poza wartością R5) i tego bym tu polecał. ad. 1 sam chętnie...
Zamówiłem sobie "mini" silniki, ale nie zwróciłem uwagi, ze trzeba do nich jeszcze coś podłączyć. Jeden ma z nich napisane 40 Ω. Nie bardzo wiem, jak to podłączyć. Czy coś jeszcze jest potrzebne? Ma może ktoś mały schemat, jak to podłączyć z rezystorem czy ogólnie? One mają od 2 V do 12 V.
Witam Cztery diody to te górne, natomiast te dolne nie są potrzebne, ponieważ są już zawarte w strukturze tranzystorów. Odnośnie rezystorów to cztery pomiędzy bramki tranzystorów a port mikrokontrolera, natomiast kolejne cztery w szereg z diodami. Wartość tych rezystorów, które są w szeregu z diodami obliczasz z zależności: (In*R)+Uz < Uds gdzie:...
Przemiennik częstotliwości jest najprawdopodobniej uszkodzony Dlaczego tak uważasz? Wyświetla jakieś błędy? Na schemacie są silniki z hamulcami i czujnikami temperatury. Hamulce zwalniane są przez K2. Czujniki temperatury zabezpieczają silniki przed przegrzaniem i są podłączone do T1. Rb to zapewne tzw chopper czyli rezystor hamujący. Jeśli temperatury...
... na bramki tranz. podaję również 24V.... jak dobrze liczę napięcie nie powinno spaść więcej niż 0,25V, gdyż prąd płynący przez silnik to w moim przypadku 2,5A.... Obliczenia obliczeniami - popełniasz błąd w założeniu :D . Zauważ, że chcesz mieć 24V na źródle górnego tranzystora. A przecież wtedy byłby on zatkany bo Vs=Vg, czyli Ugs=0. U Ciebie akurat...
Najlepiej elektronikę wyrzucić i podpiąć się bezpośrednio do silnika kupić sobie sterownik koszt około 30zł lub zbudować samemu najprostszy to 2 kondensatory 2 tranzystory i dwa rezystory potencjometr i rezystory i masz kontrolę prędkości silnika...
Dzięki za wskazówkę, może mam jakieś chińskie drivery bez tych rezystorów, dlatego układ nie działa jak powinien. Mało prawdopodobne, żeby drivery nie miały wewnętrzne rezystory ściągające. Te układy są z natury przystosowane do pracy z MCU bo one są za słabe żeby wysterować duże MOSFETy i mają tą cechę, że po resecie na pinach panuje stan wysokiej...
chciałbym najpierw te wymienić a potem podłączyć i zobaczyć co będzie się działo Najpierw sprawdź kostkę silnika,bo uszkodzenie typowe masz gdy dostanie się woda w ów wskazane miejsce. Rezystory oba takie same ( 13 k om).
Mam problem a właściwie sprzeczkę z pewnym gościem ponieważ on twierdzi, że ten schemat czujnika silnika jest dobry a ja uważam, że rezystor 4.7k jest zbyt duży. Jak uważacie? Może w ogóle usunąć ten rezystor? Przewody do silnika mają długość 15cm.
silnik krokowy rezystor silnik wentylator rezystor rezystor sterownik silnik
napięcie stałe prostownika zastosowanie kwarcu procesorach nabija klimatyzacja
bosch suszarka wth8520epl bosch suszarka wth8520epl
Kia Venga - brak przednich świateł przeciwmgłowych: przyczyny i rozwiązania WebOS 1.4.0 w telewizorach LG - ograniczenia i możliwości