Witam Kolego Mieczysławie,silniki przezwaja sie według pewnych zasad tzn. najpierw trzeba zdjąć dane z silnika,który chcemy przezwoić,następnie możemy je porównać z danymi producenta(jeśli był już przezwajany,zrobić obliczenia kontrolne).Dane te sa podane(do polskich silników) w Poradniku Przezwajania Silników Indukcyjnych.Po przezwojeniu powinno wykonać...
Ten schemat z atlasu uzwojeń pokazuje jak uzwoić silnik, tylko że jest to trudniejsza wersja bo dwuwarstwowa- w tego typu silnikach zresztą nie warto się bawić w dwie warstwy. Lepiej nawiń sześć cewek dwuramkowych i masz prostsza robotę.
Najprościej - są tam dwa dzielone zwojenia połączone każde do jednej pary przewodów (omomierzem sprawdzisz które to pary - rezystancja od kilku do kilkudziesięciu omów). Do sterowania silnika krokowego bipolarnego, najlepiej użyć scalony sterownik - np. L298 (+L297), lub A2917 lub podobny - jst ich bardzo dużo. Poszukaj dokumentacji takich układów,...
Na 100% jest to schemat uzwojenia na 1400 obrotów.
Z tego co widać na schemacie silnik został przerobiony na 700 obr....tylko troche ten drut za gruby:D. Domyślam się że chodzi Ci o silnik z serii Szje ,a literka K oznacza kołnierzowy. Tylko jest Szje 24a i to jest 1,5 kW i Szje 24b o mocy 2,2kW oba 1400obr to byś musiał sobie sprawdzić.Jeden i drugi da rade zrobić na 2800 obr/min.
Następny schemat: http://ovh.nowyelektronik.pl/cms.php?id_...
Ja w latach 70-tych uczyłem się z tego. To była jakby encyklopedia. A podstawa to N =60 x f : p https://allegro.pl/oferta/jan-zembrzuski...
Jak coś to mam taki schemat uzwojenia 6/4
Na pompie masz schemat uzwojeń/podłączenia silnika. Sprawdź, czy oba uzwojenia mają przejście-jakąś oporność.
Warto dodać fotkę tego silnika z tabliczką znamionową.
Tak właśnie chodzi mi o połączenie wewnątrz czyli uzwojenia silnika. Na pewno masz tam 54 żłobki ? Ja nie spotkałem jeszcze przypadku 54 ( co nie oznacza że nie bywają ) Mam atlas uzwojeń > Zembrzuskiego < ale tam też tylko > 36 lu 48 żł.
Witam! Kol.przezwajnie silników elektrycznych. TADEUSZ GAJEWSKI TEL.(046)855-24-08 Powołaj się na Adama Banaszka Zostaniesz mile potraktowany Pozdrawiam
Przecież w tym uzwojeniu jest dwa druty równoległe. Bierzesz dwa druty i nawijasz, reszta jest na schemacie. Uzwojenie silnika połączone w jeden obwód i skojarzone w gwiazdę. Poczytaj jeszcze posty kolegi wola , powinieneś zrozumieć jak to jest nazwojone.
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Witam ! Cytat: ".... i pary nie są połączone"\\ Oba uzwojenia są ze sobą połączone. ( w wersji fabrycznej) Ten silnik ma dwa takie same uzwojenia. Schemat pokazuje podłączenie zasilania ( 220V możesz podłączyć 230V ) i podłączenie kondensatora.
dzięki. Teraz mam jakaś podkładkę. Przerobię uzwojenie aby cewki się krzyżowały a nie jak Twoim schemacie okalaly siebie i zobaczę czy to coś pomoże
S - uzwojenie stojana. R - uzwojenie wirnika.
Cześć kolego ! Robiłem / tzn. przezwajałem / taki silnik . Dane nawojowe : Besel Skg 80-4b 0,75 kW 1400 obr/min Ż=24 108 zw Φ0,55 mm y=5 Dodaję schemat uzwojenia tego silnika. Orginalnie nazwojony jest koszykowym / wg katalogu nr 62 /o poskoku y=5 , zas ja stosuję uzwojenie wzornikowe grupowe o poskoku y=5,7. Atlas uzwojeń silników indukcyjnych...
Wstukaj sobie symbol КД-60-2/45Р w google a znajdziesz schemat podłączenia tego silnika asynchronicznego. Uzwojenie pomocnicze , te o większej rezystancji to będzie w szeregu z C.
Witam! Tu jest wszystko wyjaśnione : http://obrazki.elektroda.net/76_11883264... Pozdrawiam
Szukam schematu uzwojenia silnika
Jest tam wpiety wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik nabierze prędkości.
silnik ma dwa uzwojenie wirowanie i pranie. Sprawdź, czy dochodzi napięcie do silnika podczas prania. Znajdź schemat pralki.
Poszukuje schematu uzwojenia silnika DPC 100-2/16g S13 od popularnej wiatki. http://obrazki.elektroda.pl/4484732200_1...
Szybka prędkość wycieraczek zrealizowana jest przez dodatkowe uzwojenie silnika. Poszukaj schematu do 106 lub 306 (są podobne) gdzieś widziałem na tym forum.
Witam - proszę jeszcze raz sprawdzić czy z silnika wychodzą dwa przewody ( tak jak jest narysowane na schemacie ) czy może trzy przewody? , ponieważ jest to silnik szczotkowy ale przeważnie hamowany uzwojeniem stojana . Przykładowo ; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam Chodzi mi o schemat połączeń uzwojenia silnika a nie schemat zasilania . Podaję dane z tabliczki : 660V 50Hz 8,4/7/1 A 2870/450 obr 6,2/1,0 kW
Mój skuter ma alternator i rozrusznik w jednym urządzeniu. Nie magazynuje energii w kondensatorze. Wykorzystuje to do systemu start-stop. Nie pamiętam czy nawet uzwojenia nie są te same? Honda PCX. Ze schematu wynika że to prawdopodobnie te same uzwojenia.
Tak, wymieniam na takie same, "wszystkie" parametry znam, tylko schemat połączenia potrzebuję.
widac to ze schematu Na schemacie jest podwójna gwiazda. Co zresztą potwierdza rysunek silnika z podwójnym uzwojeniem.
Witam Potrzebny mi jest schemat połączeń uzwojenia silnika indukcyjnego - 72 żłobki, 450 (12 par biegunów) i 200 obrotów (24 pary biegunów) Muszę go naprawić i sprawia mi to trochę trudności (silnik pralnicy do skór TIPO L380DUI80ISF). Pomożecie?
Po zdjęciach wydaje się że jest to silnik 3F, może BLDC. A wg twojego schematu podpiąłeś tam zasilanie DC. Może to jest przyczyną spalenia uzwojenia. I żeby uruchomić taki silnik potrzeba falownika.
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
Witaj, znalazłem taką ubogą serwisówkę do Twojego gramofonu. Typ silnika jaki szukasz to prawdopodobnie silnik o oznaczeniu SFDP 130-02 Spróbuj rozkręcić gramofon i zrobić zdjęcie silnika. Sprawdź też jak wyglądają cewki/uzwojenie silnika ( na schemacie W1, W2 i W3) , spróbuj je zmierzyć jeśli masz miernik indukcyjności. Sprawdziłbym również diody....
32 Ω - uzwojenie hamulca.
Tu chodzi o łączenie. Ten schemat wyjaśnia Ci wszystko od sposobu wsypywania cewek do ich łączenia.
To jest chyba uzwojenie silnika (chyba). Na pewno jest to uzwojenie silnika. Jest to silnik podobny do silnika w gramofonach Dokładnie tak. Ewentualnie bardzo podobny.
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Dwa cienkie żółte to bezpiecznik polimerowy zabezpieczający przed przegrzaniem silnika. Czerwony i czarny to uzwojenie główne, a zielony z białym pomocnicze dla kondensatora. A jak połączyć, to dostępne są dziesiątki schematów na Forum. :D
Zacznij od sprawdzenia silnika (szczotki ,zabezpieczenie , uzwojenie , prądniczka) następnie czy jest zasilanie sterownika i czy zostaje wysterowany triak sterujący silnikiem ściągnij sobie schemat i sprawdź łączenie programatora
Witam.Są to schematy pokazujące jak zmienić obroty silnika.Czyli zamiana miejscami przewodów uzwojenia pracy zmienia kierunek obrotów silnika. Capacitor Cr to kondensator konieczny do wytworzenia rozruchu i działania uzwojenia pomocniczego. Primary to uzwojenie pracy .
Jeśli jest to madein cośtam, to nikt nie udzieli odpowiedzi, jesli tego nie zobaczy, albo nie usłyszy czegoś więcej na ten temat...
http://obrazki.elektroda.net/36_12206155... Aby uruchomić silnik trójfazowy z sieci jednofazowej łączymy uzwojenia stojana w trójkąt i zgodnie ze schematem włączamy kondensator przyjmując jego pojemność równą 70µF na 1kw.
To zależy jakim napięciem go zasilasz. Jeśli trójfazowym 3x400V to kolega już napisał ,jeśli jednofazowym to musisz przełączyć uzwojenia w trójkąt i włączyć odpowiednio kondensator.
Widzisz drugie zdjęcie? Raczej opisałem tak, jak dodałeś schemat.
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik 100-L4, 1,5KW ze stojan powinno wychodzić 6 przewodów. Przełącznik służył do rozruchu silnika. Na wyłączniku powinny być opisane styki. Kondensator musi też być podłączony do przełącznika. Powodzenia życzę w uruchamianiu silnika. Stefan GG6293398 Prawdopodobnie w pokrywie albo na podstawie wyłącznika odlany jest...
Witam, schemat to może tak nie do końca ładnie narysowany, ale uprzedziłeś, że jesteś początkujący więc ok ;) ... co do poprawności jednak - to się zgadza tak można podłączyć tego typu silniczek i sterować nim programowo Dodano po 9 tylko musisz uważać na prąd wyjściowy - czyli silnik nie może pobierać więcej niż 400-500mA na jedno uzwojenie
Witam!!! Pojedyncza wsuwka - przewod bialy to wspolne O Para stykow wyzej - przewod niebieski i czerwony to uzwojenie wirowki Nastepna para - przewod zolty i zielony to uzwojenie prania .
W silnikach z jednym kondensatorem, uzwojenie rozruchowe było po rozruchu odłączane. Później zastosowano drugi kondensator włączony tak jak opisałem i w ten sposób podczas pracy wykorzystano uzwojenie rozruchowe jako uzwojenie pomocnicze, dzięki temu wzrosła moc silnika. Schemat kolegi sp3ots jest prawidłowy dla silnika z jednym kondensatorem, Twój...
jak sterować silnikiem jednofazowym Kolega by może podał typ silnika, tu mamy schemat dla silnika z uzwojeniem rozruchowym.
Na schemacie widoczny jest tylko jeden kondensator połączony szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i nie widzę na schemacie żadnego wyłącznika (odłącznika) odłączającego uzwojenie pomocnicze z kondensatorem spod napięcia po rozruchu. Nie wiem jaka jest rola wyłącznika widocznego na schemacie, ale on jeżeli zadziała, to odłącza spod napięcia równocześnie...
A to niby dlaczego?
Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak Siwamat 749, może 794? Jeżeli tak, to ostatni wypust tego sprzętu był w 1993 roku a pierwszy w 1979! Staruteńki. Silnik jest indukcyjny, kosztuje 2105zł! Sprawdź, czy dochodzi na niego napięcie na uzwojenie wirowania. Ze schematem pewnie będzie gorzej.
Pomierz miernikiem uzwojenia i będziesz wszystko wiedział, a na szlifierkę to nie bardzo się nadaje pod względem funkcjonalnym jak i kosztowym.
Podłącz bezpośrednio w/g rys1, jak pobiera kilka A i uzwojenia poprawnie wyprowadzone to na trójkącie ruszy
Witam ! Popatrz na schemat który wstawił kol. Qadam12. W miejsce U1-U2 podłącz U-V, to jest uzw. robocze. W miejsce R1-R2 podłącz W-Z, to jest uzw. pomocnicze Reszta ( kondensator, wyłącznik odśrodkowy, zasilanie) jak na schemacie. Zastosuj tylko dwie blaszki ( zworki ).
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Przewody oznaczone literkami "R" to uzwojenie rozruchowe, a sposób ułożenia blaszek decyduje o kierunku wirowania wirnika - popatrz na opis.
Jest to silnik jednofazowy z cewką pomocniczą kondensatorową. Zasilenie czyli 230 V i zero należy podłączyc do uzwijenia o mniejszej oporności. Następnie jeden koniec uzwojenia o większej oporniści ( uzwojenie pomocnicze) do 230 V , drugi koniec do kondensatora, odejście z kondensatora do zera. Zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez zamianę końców...
Schematu nie analizowałem dokładnie bo jest trochę mało czytelny. W tym silniku masz zezwoje o różnej rozpiętości, lepiej jest wykonać uzwojenie o jednakowych zezwojach. Tak na marginesie, to oryginalne uzwojenie w tym silniku było jednowarstwowe, znacznie prostsze do wykonania.
Masz tam schemat. Jak zmienić, zamienić początek z końcem, miejscami przewody od uzwojenia rozruchowego. I wirnik kręci w przeciwna stronę co dotychczas.
Mniej więcej tak wyglądają uzwojenia Co to znaczy mniej więcej, bo na tym uzwojeniu to ja widzę tylko farbę? Poza tym dlaczego pokazujesz zdjęcie jakiegoś innego silnika, a nie tego który jest przedmiotem tematu?
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Do zacisków U1 i Z2 dołączasz kondensator. Żyła "N" według schematu, faza do zacisku "9" dla "podnoszenia" lub do zacisku Z2 dla "opuszczania".
Witam ! Poprzedni silnik nie miał opisanej prędkości obrotowej, ten ma zatarte dane. Są trzy sposoby na poznanie tych danych: 1. Poszukać w internecie producenta tych silników. 2. Zmierzenie tachometrem. 3. Rozkręcenie silników, po typie uzwojenia ( liczba par biegunów ) można oszacować ilość obrotów na minutę. Pozdrawiam. Stefan
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
Zamieniasz początek z końcem jednego uzwojenia.
To jest nagrzewnica wodna. Silnik Ziehl-Abegg z dość skomplikowanym uzwojeniem. Tzw. Dahlandera. Podwójny trójkąt - podwójna gwiazda - trójkąt. Trzybiegowy. Dodatkowo jest zastosowany termik silnika. Trzeba szukać schematów połączeń po symbolu silnika FA035-GDS.4A.1. Niestety Ziehl-Abegg strasznie trudno "się doi"... Może lepiej wysłać maila/zadzwonić...
Ja mam pytanie do hamowania "przeciwprądem".Czy taki sposób wpływa na stan uzwojenia silnika (ew.spalenie uzwojenia) ?
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Ten włącznik to jest po prostu stycznik z mechanicznym wyzwoleniem. W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Podłącz silnik dla próby bez wyłącznika i wszystko będzie jasne.
Witam - na podstawie schematu oraz opisu działania styków przełącznika z #1 można wywnioskować że jest to silnik z uzwojeniem roboczym oraz uzwojeniem hamującym . Ten wolny koniec od szczotkotrzymacza ( szczotki ) należy wpiąć pod zacisk 4 . Podobny temat ; http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Dobra. Żeby zamknąć sprawę, zerknijcie na pełne dane rzeczonego silnika: https://www.cantonigroup.com/pl/pdf/229/... https://www.cantonigroup.com/pl/page/sil... (to k w nazwie oznacza tylko, że silnik ma kołnierz a nie stoi na łapach. Elektromechanicznie jest taki sam, jak bez k) Znamionowa moc mechaniczna: 1380 obr/min =...
Wartość podam dopiero po jutrze, a te przewody wchodzą w uzwojenie silnika
jak podłączyć ten oto silnik Rozpocząć od rozpoznania końców przewodów odpowiadających uzwojeniu pracy, uzw. rozruchowemu i przewodów wyłącznika odśrodkowego. Później można myśleć o odpowiednim ich połączeniu.
Witam . W załączniku jest uproszczony schemat połączeń uzwojenia tego silnika . Uzwojenie robocze jest nawinięte grubszym drutem . Pozdrawiam .
Witam serdecznie! Mam problem ze schematem uzwojenia silnika trójfazowego dwubiegowego. Jest to silnik od montażownicy opon 24 żł, 2800/1400, λ/2P, Δ/4P, 1,1 kW/0,8 kW Czy ktoś by miał taki schemat uzwojenia? Pozdrawiam
No tak teraz widzę że to silnik od frani i on ma wyłącznik odśrodkowy do rozłączania uzwojenia rozruchowego, poszukaj inny silnik.
typ Whirlpool AWG 336: 1. Schemat połaczenia uzwojeń a)rozruchu b)pracy na 2800obr/min c)pracy na 450obr/min silnika pralki automatycznej na wyjściu do gniazda wtyczki zasilającej silnik. 2)schemat połaczeń uzwojenia wewnątrz silnika a)rozruchu b)pracy na 2800obr/min c)pracy na 450obr/min jesli mozna to podać kolory przewodów (punk numer 1 i 2 pytan)
Trojkat : - Do silnika sa poprzez trzy kable podlaczone trzy fazy ( do kazdego kabla jedna faza ) ale zero nie jest podlaczone w zaden sposob do uzwojen silnika . Uzwojenia przebiegaja od fazy do fazy tworzac trojkat . Gwiazda : - Do silnika sa podlaczone trzy fazy poprzez trzy kable i do jednego kabla jest podlaczone zero . Na schemacie wyglada to...
Oryginalny silnik jest dwufazowy (druga faza jest wykonana kondensatorem w szereg z jednym uzwojeniem), a to po to, żeby można uzyskać możliwość obrotów w obie strony (przełącznik zaznaczony na schemacie na naklejce silnika). Jeżeli nie potrzebujesz zmiany kierunku obrotów musisz podłączyć nowy silnik tylko "pod jedną fazę" ignorując ob Ten laminator...
Witam. Uzwojenie twornika - w silniku jest uzwojenie wirnika, twornik występuje w prądnicach. Określenie twornik nie zależy od charakteru pracy maszyny elektrycznej (czy jest prądnicowa czy sinlikowa) tylko od jego roli w budowie maszyny. Twornik to ogólnie uzwojenie w którym generuje się siła elektromotoryczna indukcji. I występuje on w prądnicach,...
Krzysztof Kamienski ma rację. Zbędnie skomplikowałeś, niezależnie od kierunku obrotów kondensator jest włączony pomiędzy L3 i L2 to po co to połaczenie rozłączasz? Zmienia sie tylko miejsce dołączenia zasilania - przynajmniej powinno i tak jest na schemacie opisanym "zasadę sterowania kierunkiem obrotów przedstawia rysunek " bo twoje schematy z przekaźnikami...
Czy w tym silniku jest dwa oddzielne uzwojenia, czy jedno uzwojenie przełączalne? Silnik jest przewinięty jak było oryginalnie, ale mimo to nie wchodzi na małe obroty. Potrzebowałbym schemat podłączenia uzwojenia do tego silnika Zastanawiam się jak można potrafić przezwoić silnik (nawet bez schematu), a nie potrafić go podłączyć? Aż się boję myśleć...
Kondensatory do silników mają pewną tolerancję pojemności tak, że może być 8 do 10 mikrofaradów zamiast 9. Jeżeli posiadasz omomierz, to zmierz oporności pomiędzy tymi trzema konektorami. Będzie łatwiej zgadnąć które jest uzwojenie główne a które rozruchowe. A pod pokrywką nie ma przypadkiem schematu podłączenia?
Witam! Ja silniki krokowe bipolarne steruje na zasadzie podanej na rysunku: (mostki H - jest to schemat pokazujacy tylko zasade dzialania. U1 i U2 - uzwojenia silnika) http://obrazki.elektroda.net/37_11634340... Sterowanie: Krok 1: W2 - ON W1 - OFF W3 - ON W4 - OFF Krok 2: W2 - OFF W1 - ON W3 - ON W4 - OFF Krok 3: W2 - OFF W1 - ON W3 - OFF W4 - ON...
Tam były dwa uzwojenia robocze w tym silniku jeśli dobrze pamiętam. Nie wykluczone że mam jeszcze tabliczkę ze schematem podłączenia. Mój silnik też miał 1,5kW w skrzynce poza włącznikiem były jeszcze dwa kondensatory. Uzwojenia były łączone w szereg na rozruchu i potem równolegle podczas pracy. Układ krzywek we włączniku był taki że po cofnięciu z...
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Chcesz sterować tym silniczkiem przez port szeregowy czy centronics? Bo jeśli przez port drukarki to wystarczy kilka elementów i jakiś prosty program np. w basicu. Pomierz rezystancje w silniczku i podrzuc schemat bo nie wiem jak tak są uzwojenia poukładane.
Silnik był oddawany do przewinięcia. Prawdopodobnie był spalony. Skoro nie działa prawidłowo przy połączeniu jak przed uszkodzeniem, to sugeruję kontakt z zakładem, który przezwajał silnik, aby podał informacje, jak połączył uzwojenia. Być może nastąpiła jakaś zmiana w stosunku do schematu z tabliczki, szczególnie, że "Nie mam też 100% pewności czy...
schemat uzwojenia silnika 1 fazowego 2biegowego 1500 i3000
Witam Nie wiem w jakim urządzeniu pracuje ten silnik. Czy ma ciężki rozruch? Jak często jest załączany? Mam do czynienia na codzień z silnikami dwubiegowymi 30/15 HP, 1480/730 rpm, rozruch mają ciężki i w szafach są zastosowane styczniki Moeller DIL 3 M 80 - 2 szt. i DIL 2 M - 1 szt. DIL 2 M jest właśnie tym zwierającym uzwojenia 1-go biegu. Są one...
Efekt jest taki, że silnik buczy, nie zawsze chce wystartować i strasznie wibruje. Dodatkowo nie zawsze kręci się w tę samą stronę. Po próbie podłączenia wg drugiego schematu jest to samo. A ja nie jestem pewny czy dobrze odczytałeś który to U1 /U2-Z1/Z2 . Czy przypadkiem nie odwróciłeś sobie schematu. Jeśli masz multimetr zmierz bo uzwojenie robocze...
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
http://obrazki.elektroda.pl/7247167900_1... Prawidłowe podłączenie silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym wygląda tak jak powyżej. W celu zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić miejscami wyprowadzenia jednego z uzwojeń. Schemat, który zamieściłeś jest całkiem bez sensu, co słusznie zauważyłeś. Wprawdzie w silniku coś tam...
Potrzebny jest mi schemat uzwojenia silnika elektrycznego dwubiegowego na 72 żłobki, obroty 1400/700. jest to raczej rzadki silnik, sprawdzałem w atlasie silników indukcyjnych Jana Zembrzuskiego i nie ma jest tylko na 48 żłobków. to pilny temat, proszę szybko o link lub fotkę takiego schematu, z góry dzięki ;)
Mniejsza rezystancja nie ma wplywu na to ze silnik stoi. Jezeli uzwojenie mialoby zwarcie (czesciowe lub calkowite) to silnik rozpedzalby sie tylko na chwile albo predkosc obrotowa bylaby za duza. Powtorze jeszcze raz pytanie: sprawdziles sam silnik?
Między jednym końcem uciętego przewodu do którego podłączony był kondensator a przewodem brązowym opór wynosi około 0,8 omów, a między niebieskim 8 omów. Wygląda na to,że oba uzwojenia-robocze i pomocnicze są dobre. Kup nowy kondensator, to koszt kilkunastu zł. i spróbuj. Na moim schemacie brakuje symbolu cewki od uzwojenia rozruchowego i/lub wyłącznika...
Można bez schematu: początek uzwojenia 1 z końcem uzwojenia 3 faza pierwsza koniec uzwojenia 1 z początkiem uzwojenia 2 druga faza koniec uzwojenia 2 z początkiem uzwojenia 3 trzecia faza Narysuj trzy cewki na kartce i połącz, powstaną trzy punkty podłączenia faz Zostaje jeszcze kwestią poprawnego początku i końca uzwojeń Info na pw.
Aby była możliwość zmiany obrotów w twoim silniku z silnika muszą wychodzić 4 przewody.Przewody S2 i S3 to uzwojenie pracy , S1 początek uzwojenia pomocniczego - koniec połączony jest na stałe w silniku z S2 . Pozdrawiam.
silnik uzwoić schemat schemat uzwoić silnik schemat połączenie uzwoić silnik
ekspres bosch wyczyść zaparzacz upgrade 32bit 64bit zapchany ekspres
sterownik smarta sterownik smart
MA6D49 vs MA6D50 Panasonic – zamienność diod, parametry, obudowy, różnice Massey Ferguson 6180: Brak połówek i sprzęgła - przyczyny