Składak. Rama od S51/1, instalacja od S51, silnik od S50 Jeżeli to rocznik 89 , to raczej S51. Schemat ten sam , także nie ma to większego znaczenia.Możesz zrobić fotkę simsona?
Zrobiłem mostek i światła świecą,ale cały czas. Inne piny też nie działają, co mam z tym zrobić aby na drugim położeniu były światła?
Sprawdź przewód od pozycyjnego (zakładam że podświetlenie prędkościomierza działa), w 3 pozycji nie ma połączenia w stacyjce co widać na schemacie.
Tak jak mówiłem wcześniej, czerwono-biały (oświetlenie) na stacyjkę, czerwono-żółty na bezpiecznik od ładowania, szaro-czerwony (światło stop i pozycyjne) na styk potrójny stacyjki. Schemat instalacji do elektronika 6V (S51 B2-4, C, E) w załączniku.
No i co z tego że ENDURO ??!! Miały taki sam układ ładowania jak zwykły S51 (układ dwucewkowy albo ELBE). Poza tym co mają światła do akumulatora? Możesz mi powiedzieć? Obejrzyj najpierw schemat instalacji. Zinterpretuj go właściwie i ewentualnie odpowiedz na pytanie co mają światła do akumulatora i kierunkowskazów. Jak nie masz diody w prawym boczku...
Przepatrz prawidłowość podpięcia instalacji. W Simsonie Instalacja jest b. prosta wiec nie jest to trudne. Wydrukuj schemat i sprawdzaj.
Tak jest fabrycznie w Ogarze 205. Żarówka tylnego światła pozycyjnego jest wpięta pomiędzy zaciski przedniej żarówki (mijania/drogowych). W przypadku przepalenia jednego z włókien przedniej żarówki, tylna żarówka działa na przemian z przednim światłem. To było w założeniu zabezpieczenie tylnej żarówki przed przepaleniem. W Simsonie zastosowano lepszy...
Dodaj schemat z którego korzystałeś podczas montażu.
Od światła stop Trójstyk jest ok
Czujnik przy dźwigni hamulca był stosowany od 1988 roku w modelu S51/1, gdzie fabryczna instalacja elektryczna miała napięcie 12V. Schemat wyżej przedstawiony dotyczy starszych wersji, z wyłącznikiem światła stop umieszczonym w tarczy kotwicznej tylnego hamulca.
Twój schemat jest poprawny. Zasilanie świateł głównych nie idzie przez akumulator.
Kolego Freddy , tak z ciekawości, jak zrealizowana jest przetwornica napiecia, o której wspomniałeś. Mógłbym prosić o jakieś konkrety (schemat, używane elementy).
Upewnij się najpierw jaką masz wersję Simsona, bo było kilkanaście różnych instalacji elektrycznych. Jedna z wersji na rynek niemiecki miała tak jak piszesz, coś w rodzaju świateł dziennych - po odpaleniu przednia lampa świeciła nieco słabiej, po przekręceniu stacyjki na światła świeciła normalnie. Niewiadomo czy u ciebie tak powinno być czy po prostu...
Do cewki świetlnej nie ma regulatora. W sr50. Jest Elba, a światła idą bezpośrednio z cewki bynajmniej tak ja to rozumiem że schematu.
Czy szukałeś na forum podobnych tematów lub schematów do S51 , gdyż jest ich odmian chyba SIEDEM!
Niby do 56. Jednak daj sobie spokój z tym schematem jest do ...niczego. Popatrz na niego a zauważysz że nie ma możliwości zaświecić żadnego światła postojowego! Dużo bliższy twoim oczekiwaniom będzie schemat podany przez BANANvanDYK. A jaka ta stacyjka? Daj zdjęcie.
Dzięki za info. Jak macie schemat instalacji elek. do simka to podajcie lub chociaż schemat podłączenia stacyjki bo mam zwarcie. Pozdro!®
Witaj. Kolorystyka przewodów może być inna. W trakcie kiedy pracowałeś nad swoją instalacją to korzystałeś ze schematu? 59ab z EWR ma być połączony z 59a ELBY oraz jest to zasilanie włączników światła stop. ELBA: 49 plus po stacyjce, 49a wyjście na przełącznik kierunkowskazów, 31b masa, 59a zasilanie z EWR. Podejrzewam, że mogłeś gdzieś popełnić błąd...
Cewka od świateł zasila tylko światło przednie a postojówka z tego co tu widze na schemacie jest zapięta do światła pozycyjnego tylnego przez stacyjke tak, że kiedy masz załączone na stacyjce światła to napięcie idzie z cewki, a kiedy przekręcisz na ostatnią pozycję (postojowe), to wtedy bierze z akumulatora... Masz chyba zapłon iskrowy... więc wychodzi...
Tak zastanawiam się na sensem takiej przeróbki. Czy nie lepiej i taniej pozostać przy oryginalnym rozwiązaniu Simsona. Prostownik (masz) + ELBA - koszt ok 50 zł. Masz pewne i szybkie ładowanie aku bez przeładowania. Światła przód i tył zasilone z jednej cewki (nawet bez regulatora). O jakości chińskich regulatorów lepiej nie wspominać. Pooglądałem kilka...
nie wiem czy tam nie idą dwie cewki na światła (gdzieś jest taki patent) jak masz schemat to sprawdź a wtedy to prosta sprawa jedna cewka zapłon druga światła i trzecia ładowanie tak jak np. w simsonie
To sprawdź według schematu. https://obrazki.elektroda.pl/2850757700_...
Witam. Mam simsona s51 enduro o instalacji 12v elektronik. Problem jest taki że nie mam ładowania akumulatora, dziś kupię nowy mostek podłącze i sprawdzę czy będzie działać, ale to jeden problem. Drugi jest taki że nie mam schematu tej instalacji a mam źle podpięte światła bo działają tylko na 1 pozycji stacyjki czyli na zapłonie, na 2 pozycję jak przełączę...
Zacznij od sprawdzenia poprawności podłączenia przedniej lampy. Zacisk 31 - masa (brązowy), zacisk 56a - światła drogowe (biały z przełącznika świateł), zacisk 56b - światła mijania (żółty z przełącznika świateł), żarówka pozycyjna - szaro-czerwony ze stacyjki. Jeśli to S51/1B to nie ma postojówek - jedynie światło pozycyjne z akumulatora wraz z podświetleniem...
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
Witam po wymianie całej instalacji nie mogę znaleźć świateł tz są tylko na wciśniętym przycisku w przełącznik zintegrowanym (u nas się mówi na to szperaczu) świeca wtedy oba tył i przód co mogłem źle podłączyć wszystkie styki sprawdzałem chyba ze 100 razy ze schematem. Przełącznik lewy też jest nowy a kolory niestety nie pokrywają się że schematem robiłem...
Stosowny schemat elektryczny /jest w necie/ do ręki i sprawdzamy...
potrzebuje schematu simson sr50 12V jedna zarówka w tylnim świetle i rozpiske :?:
Nie miałem Simsona, ale powinien mieć regulator, bo ma akumulator, może coś masz uszkodzone w instalacji, poszukaj schematu instalacji do Simsona w sieci. Dodano po 8 Znalazłem taką, nie znam modelu, musisz szukać do takiego jak masz,na schemacie jest regulator.
Witam. Przerabiam elektrykę Simsona, tak aby miał z przodu żarówkę H4 55/60W. Zastosowałem 2 cewki 12V 42W, połączone co daje 84W. Wyczytałem że trzeba dać regulator od chińskiego skutera, żeby nie zagotować akumulatora. Żarówka ma działać na prąd zmienny. I teraz pytanie czy na schemacie zielony kabelek ma łączyć dwa piny modułu? Czy powinno być tak...
witam . Tu masz linka do schematów może to ci w czymś pomoże. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... pozdrawiam maniek475
Dwie cewki oświetleniowe można podłączyć równolegle wyłącznie w zapłonie z przerywaczem. Nie da się tego zrobić w przypadku elektronika, ze względu na przesunięcie fazowe napięć. Takie podwójne cewki można podłączyć bezpośrednio na żarówki oświetleniowe, a ładowanie akumulatora wykonać na jednej diodzie prostowniczej. Najlepszym rozwiązaniem byłoby...
W większości produkowane były wersje z funkcją świateł dziennych (mit Dauerlicht). Odpowiedź da Ci stacyjka - o ile to jest oryginał a nie podróbka z MZA. Będzie ona miała przewód żółty. W wersji bez funkcji świateł dziennych (ohne Dauerlicht) i w podróbce MZA są przewody czerwono-biały oraz biało-czarny służące do wyłączania oświetlenia. Tu masz schematy...
Wyłącznik światła stop tego typu pasuje do S51/1 i S53. Jeśli chcesz zamontować w S51 lub S50 to masz do wymiany lewe łoże silnika i dźwignię hamulca oraz musisz posiadać element mocujący do wyłącznika. W celu połączenia musisz odciąć i przedłużyć przewody. Do S51/1 i S53 podłączenie według schematu, natomiast w S50/S51 jeden przewód podłączasz w miejsce...
Witam, Ma ktoś jakiś schemat albo pomysł jak zamocować czujnik stopu przy kierownicy? W moim Simsonie niby nie ma miejsca na takowy czujnik lecz z drugiej strony można taki dokupić więc na pewno były już jakieś rozwiązania (S51 "86)
Po co tak kombinowałeś z tym schematem, nie było lepiej zrobić normalnie. Światła lepiej zrobić od razu z cewek a nie z akumulatora. Patrz na normalne schematy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Witam, Posiadam Simsona S51 z instalacją 6V, zapłon na platynkach. Zacznę od tego że początkowo miałem problem ze światłami. W żadnym wypadku nie mogłem uzyskać tylnego światła pozycyjnego. Dyskusja toczyła się w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Postanowiłem przejrzeć całą instalację i poprawić ją według schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5107348100_...
Witam mam problem z simsonkiem, a mianowicie postanowiłem zmienić stacyjke no i zrobiłem to nieumiejętnie ponieważ zostały mi kable. Więc rozłączyłem wszystkie kable i postanowiłem je podłączyć według schematu. Wszystkie kable są podłączone tak jak na schemacie, ale nie działa przednia lampa, światła długie i krótkie i postojowe(żarówki są dobre) Sprawdzone...
;panowie jest dobrze prawie wszystko działa : kierunkowskazy , lampka parkingowa klakson , światła itd Pojawił się nowy problem (a nie chce zaśmiecać forum i otwierać nowego tematu) otóż nie mam światła STOP sprawdzałem próbówka na 6V czy jest faza i NIE MA ..... zastanawiam się czy winna jest stacyjka czy może regulator napięcia POMOCY
Na zdjęciu widać, że masz zamontowany chiński stator elektronik, chyba że ktoś wymieniał przewody na statorze używając chińskiej podróby o innych kolorach przewodów, przeznaczonych do elektronika. Natomiast w pojeździe była standardowa instalacja 6V z zapłonem na przerywacz. Oba przedstawione wyżej schematy nie dotyczą tego modelu.
Masz cewkomoduł czy cewkę WN +moduł? W oryginalnym iskrowniku elektronicznym czerwony przewód 14 to zasilanie modułu (ładowanie kondensatora w module), niebieski 3 impuls. Czerwony z żółtym paskiem 59a i biały z czerwonym 59b to napięcie zmienne do ładowania aku przez moduł greatza i Elbę lub chiński moduł. Czerwony z białym paskiem 59 to światła. https://obrazki.elektroda.pl/7140859700_...
Zostałem posiadaczem Simsona s51 4B :) Mam oto taki problem. Wyrzuciłem starą elektrykę bo to była jedna wielka magia, bałagan. Po prostu wyrzuciłem wszystko i zacząłem robić elektrykę według schematu. Zrobiłem sobie światła "długie" i "krótkie" oraz zapłon. Ale za Boga nie mogę podłączyć tylnich świateł. Muszę w tym przypadku zastosować Tyrystor i...
Nie stosuj ELBY w tym modelu tak samo przy S51 b, ELBA jest do Simsonów SR. A poza tym podłącz elektrykę według oryginalnego schematu bo te nowe są o d..pe rozwalić wiem co mówię bo podobny miałem schemat tylko do comforta i ELBE kupowałem 3 razy za 4 razem podłączyłem na oryginalnych częściach i wszystko grało i buczało za pierwszym razem od momentu...
Stacyjki w Simsonach były cztero-,sekcykne, co z resztą widać na schematach. Można użyć praktycznie każdą "Simsonowską" modyfikując schemat do aktualnego zestawu osprzętu. Napisz jaką masz prądnicę. Szczególnie jak wygląda cewka ładowanie- światło stop. Jaki regulator napięcia (ELBA) i czy jest regulator napięcia światła przedniego. Jaki zapłon No i...
Witam wszystkich. Posiadam simsonka sr 50 elektryka jest w nim skopana. Światła zrobiłem na krótko. Chce teraz zrobić kierunki i moje zapytanie brzmi:czy jak podłącze wszystko jak na tym schemacie to będzie chciało ładnie mrugać na pomarańczowo😀
Panowie ja mam inny problem. Podpinam koledzę instalację w SR50 z godnie ze schematem i napotkałem się na problem. Mianowicie mam schemat tego regulatora Elba 12V ale w tym skuterku jest jeszcze jedna kostka na której końcówki maja oznaczenie 31c 59 59ab 59a 59b i 31 i do niej dołączona jest ta kostka elba 12v z pinami 59a 31b 49 49a które wiem jak...
W sumie to instalacja 6v nie jest super rozwiązaniem polecam przejść na 12v większy wybór żarówek do reflektora można zrobić mocniejsze światła,a i wstawić zapłon elektroniczny,typu VAPE który jest 1000 razy lepszy od każdego fabrycznego w simsonie może poza PVL . A główny problem to fakt iż już od dawna niemożna kupić np.fabrycznych platynek tzn.przerywacza...
Cześć, mam problem z Simsonkiem, a konkretnie z światłem stopu. Wszystko jest połączone według dobrego schematu i powinno być dobrze, ale nie świeci. Sprawdzałem po kolei na krótko kabelkiem (żarówkę, włączniki światła i inne przejścia) i tak jakby przez (niedawno kupioną nową) Elbę nie idzie prąd tzn. kierunkowskazy są, a stopu niema. Po przyłożeniu...
A jeżeli mam Simsona 12V i w nim akum jest już ładowany? Bo pod magnetem są 3 cewki: ładowanie akum, światła i zapłon. A mówicie że trzeba pociągnąć + do cewki ale do cewki butelkowej czy tej pod magneto??
"Mały błąd" ... dobre sobie. Po co szukasz po wsi zamiast skorzystać z bazy schematów elektrody? Na tym schemacie nie ma ŻADNEGO regulatora napięcia. Jest tylko starodawny układ cewek włączonych w szereg z liniami tylnego światła i ładowania + dioda. Napisz co w zasadzie masz w swojej instalacji. Jakie elementy i jak połączone?
To że podłączyłeś wg. schematu nie znaczy że jest to dobrze podłączone... W Simsonach były różne rodzaje iskrowników i cewek w nich zamontowanych. Schemat dotyczy bardzo starej wersji iskrownika. Cewka Stopu/ładowania/pozycji tył była jednym końcem podłączona do masy i miała odczep. W nowszych wersjach była tzw. cewka bezmasowa - żaden z końców uzwojenia...
Witam wszystkich użytkowników. Posiadam Simsona S53, i również problem. Mam iskrownik na platynach i wychodzą z niego przewody. Ogólnie motorek jeździ, tylko nie mam ładowania, i światła się psują non-stop. Podejrzewam, że poprzedni właściciel pozamieniał przewody i jedyne co to, że silnik ma iskrę i chodzi. Wiem, że grzebał, bo światła jak go kupiłem...
Może pokazałbyś schemat albo podał link!
Witam. W moim nie ma rozrusznika.Wymieniłem cewke świetlną bo myślałem że to jej wina.Aku ładowanie ma powyżej 13v więc dobre.Myślałem o magnecie ale ładowanie ok i pali dobrze wiec gdzie przyczyna słabych świateł. Dodano po 23 Dodam parę fotek może coś pomogą. Powtórzę tylko że żarówki podpiąłem odrazu do cewki omijając całą instalację. http://obrazki.elektroda.pl/9541726300_1...
Witam Mam od niedawna Simsona, jest to wersja podstawowa bez akumulatora i bez kierunkowskazów. Problem polega na tym że na małych obrotach światła praktycznie nie świecą, dopiero na wyższych obrotach. W przypadku jazdy na wyższym biegu światła są bardzo słabe. Może ktoś ma jakiś sposób na taki problem. Może akumulator, ale wtedy trzeba dodać układ...
Witam, Mam pewien problem. Mój kolega posiada simsona s51 w którym światła drogowe świecą na wszystkich pozycjach. Poprosił mnie żebym mu tak przerobił instalację aby wyglądało tak 1 pozycja: nic z tego co jest w punkcie 2 2 pozycja: kierunkowskazy, klakson, stop, praca silnika 3 pozycja: światła drogowe i wszystko z punktu 2 4 pozycja: światła pzycyjne...
Po podłączeniu według schematu światła świecą, muszę zmienić H4 z 60W na 35W by ładnie cewka wytrzymywała i rozświetlała w pełni halogen. mianowicie po podłączeniu według schematu ładowania, akumulator jest nieładowany, na mierniku ustawione ACV 700 chyba i wyświetla się cyfra 3 (podłączenie czarny do masy a + do wtyczki od cewki) po podłączeniu DCV...
Witam serdecznie Piszę bo potrzebuję pomocy. Kupiłem simsona, jak zapewniał właściciel wszystko działa, ale ładowanie nie:|. Są światła(dlugie, krótkie) ale na stykach od ładowania jest zwarcie. Gdy podłączam miernik pokazuje jakies 0.04V czyli prawie nic. Szukałem schematów ale już sam nie wiem który dobry(piszą o jakichś zwykłych, elektronicznych?)...
Narysuj schemat Twoich połączeń z wyraźnym zaznaczeniem do której cewki i jak podłaczonej (lub nie) do masy. Nie wiadomo co chcesz osiągnąć, bo piszesz: żółty kabel ze statora czyli ładowanie i światła, Ze statora (prądnicy) Simsona w oryginale nie wychodzi żółty kabel.
W takim razie masz ten nowoczesny układ więc ze schematu który masz nic nie wynika (w części instalacji silnika). należy sprawdzić cewki czasami ulegają spaleniu Jeżeli reszta (światła itd.) działa to trzeba dojść po kolei po przewodach które cewki co zasilają i wtedy będzie wiadomo w czym problem
Jeśli chcesz mieć mocne światła, do tego zasilane z akumulatora, to czeka cię albo przeróbka stojana, albo jego wymiana. W sieci jest sporo schematów i opisów, jak uzyskać z oryginalnego stojana więcej mocy. Z reguły montuje się dwie najmocniejsze cewki "świetlne", po czym odpowiednio łączy. Albo wymiana kompletnego statora na mocniejszy.
Żarówka o takich parametrach ma większy opór niż zalecana, więc nie powinna spalić cewki w silniku. Na pracującym silniku Kolega niech sprawdza - podłączając tą właściwą żarówkę, według schematu dostępnego w sieci, co raz dalej w kierunku silnika: a więc najpierw do przełącznika w kierownicy, listwę łączeniową, włącznik świateł, i dalej do złącza silnika....
Raczej zwiera do masy bo po dodaniu gazu itak gasnie silnik Stacyjka w Simsonie ma 4 położenia - w pierwszym i ostatnim aktywny jest kill switch. Sprawdź czy stacyjka nie jest uszkodzona (brak zaskoków, nie wiadomo w jakim jest położeniu). Nie wiem już. Było trochę inaczej a teraz podłączyłem zgodnie z schematem że w stacyjce 57a zmostkowałem do 57,...
Nie wiemy jak starannie została zmontowana instalacja elektryczna oraz w jaki sposób (schemat). Instalacja 6V w S51 to jest koszmar. Na obudowie prostownika dławikowego znajduje się potencjał + akumulatora, bardzo łatwo o zwarcie z konektorami przewodami wyprowadzonymi za stacyjką (któryś przewód z cewki statora). Dioda w prostowniku też może się spalić...
Donkelek. Niektóre bardziej komfortowe wersje simsonków tzn te z elektronicznym zapłonem i lampą halogenową miały tak podpinane instalacje ze światła świeciły juz w momencie rozruchu. Jest to dosc ekonomiczne poniewaz podczas jazdy w dzień nimusi sie bezsensownie palić postojówka oraz podswietlenie licznika. Równiez reflektor nieświeci pełną mocą. Jesli...
Można ponieważ Simson w oryginale ma mostek bo od cewki idą 2 kable . Kolego nie wiesz, co mówisz. To prawda, że z cewki wyprowadzone są dwa przewody ale to tylko dlatego, że jeden z nich służy do zasilania światła stopu, natomiast drugi jest podłaczony pod układ ładowania.
Z tego co pamiętam z dzieciństwa to Java zablokowana, ma na kolektorze dolotowym zwężkę robiącą z potężnego (jak na 50ccm) przekroju, kółeczko jak w motorynce. Co do całości tematu: 0) jeżdżę codziennie do pracy na SR50 w idealnym stanie 1) Simson na filmie nawet się nie wkręca na max obroty (co słychać) 2) Gratuluje zużytego silnika tym którym nie...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
witam. Mam simsona s53E z 1990 Nie będę zakładał nowego tematu bo bez sensu. Pogrzebałem i tak, wierząc, że stacyjka od SR50/1 siedem kabli: 31-brązowy 2-brązowo biały 56-biało czarny 59-czerwono biały 57a-szaro czerwony 30-czerwono zielony 15-czarny Łącząc stacyjke ze schematem instalacji simson s53B und E, powinno być? 2-brązowo biały pod 2 do modułu...
Moc maksymalną jaką generują cewki. Które cewki lub który zespół połączonych fabrycznie cewek stanowiących jedną. Na schematach często zespół połączonych cewek rysowany jest jako jedna! Czytałem gdzieś że zapłon generuje około 88W ale pewien nie jestem. CO to znaczy zapłon generuje? Masz straszne zamieszanie w nazewnictwie! Trzeba to wyprostować, bo...
Witam! Znajomy przywiózł mi dzisiaj simsonka sr50 rocznik 88 (skuter). Problem jest taki, że nie działały mu światła. Sprawdziłem akumulator miał napięcie około 8V (czyli mało), potem posprawdzałem żarówki przód (długie, krótkie) spalone, ( tył też obydwa tzn. z stopem), kontrolka od długich spalona, postojowe spalone, i jeden kierunkowskaz też spalony....
Ile mój jest warty?? - kolor czerwony (został na nowo pomalowany dekle bak i rama) - wymienione szczęki hamulcowe, blaszki i rozwierak w obu kałach - wymienione łożyska w kierownicy by nie było luzów - wymienione wszystkie cewki ( iskrownik na platyny 12V) - wymieniony wał na sportowy z wypełniaczami MZA - wymieniony cylinder na 60 ccm i głowica cylindra...
Witam. Jestem początkujący, potrzebuje schematu ogranicznika napięcia gdyż mam instalacje 12V i non stop pali mi żarowke pozycyjna tylnią i poswietlanie licznika(12V 2W) z cewki ładowania wychodzą 2 kable, uzwojenie cewki nie jest podłaczone w żaden sposob do masy i nie ma żadnych rozszczepień, początek uzwojenia to jeden kabel i koniec uzwojenia drugi...
No z tym schematem to się zgodzę że jest trochę nie tak. Trzeba by rozdzielić układ zasilania z akumulatora od układu ładowania. Zasilanie z akumulatora zostawić tak jak jest a na przewodzie od ładowania dać tylko jedna diodę. Wtedy prąd ładowania mamy mniejszy, a akumulator daje pełne napięcie i światła nie powinny przygasać. Bo teraz wg schematu obniżane...
kkknc Złapałem cię! Ha,Ha. Tam nie ma żadnej cewki wzbudzenia. To alternator ze wzbudzeniem od magnesów trwałych! Instalacja w swojej koncepcji bardzo przypomina najbardziej rozwinięte układy NRDowskiego Simsona. Tzn. światła zasilane są prądem przemiennym z tyrystorowym regulatorem równoległym. Akumulator jest ładowany z osobnej cewki tzw. "bezmasowej"...
Sprawdź według schematu. Nie wiem czy to właściwy ale możesz spróbować. http://obrazki.elektroda.pl/7215174200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2931156200_1...
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Poszukaj schematu z mostkiem prostowniczym i ELBA a następnie łącz wg. niego. O ile ze światłami głównymi, podświetleniami i stopem nie powinno byc większych problemów, to klakson i kierunkowskazy muszą być zasilane z aku. Ten ostatni wymaga układu ładowania ELBA, w której był też przerywacz kierunkowskazów.
Witam, w Simsonie obwód świetlny nie ma nic wspólnego z obwodem zapłonu. Możliwe, że masz zwarcie, proponuję wydrukować schemat i przejrzeć instalację. Możliwe, że zepsuła się stacyjka i w 3 pozycji zwiera ci masę do modułu powodując, przerywanie. Odłącz gaszenie (kabelek idący od stacyjki do modułu) i sprawdź czy pomogło. Czy na wysokich obrotach także...
Problem tak jak w temacie. Fakt jest taki, że może zapłon nie jest ustawiony idealnie i do gaźnika też by było warto zajrzeć, ale w pierwszej pozycji stacyjki wszystko chodzi git. Całość podłączyłem według schematu JackMotors tyle, że pod stacyjkę od SR. Jak w schemacie poniżej. http://zapodaj.net/f0143de30e0c3.gif.htm... Zauważyłem, że w takim połączeniu...
Tak ku potomności. Może te informacje się komuś przydadzą. Zico63 napisał: Sama Elba różnicuje 2-stopniowo siłę ładowania od faktu czy są włączone odbiorniki (światła) czy nie. Niestety nie masz racji. Mało tego wprowadzasz w błąd kolegów z forum. ELBA nie ma dwóch stopni ładowania! Mało tego, jest totalnie niezależna od obwodu świateł. Pracuje zasilana...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
-światła tyle- w czasie jazdy świeci się światło stopu, natomiast jak nacisnę hamulec to stop gaśnie i świeci się zwykłe tyle światło drogowe, które kable powinienem przemienić aby wszystko działało jak należy? Schemat elektryczny oczywiście posiadasz. Poprawność podłączenia instalacji według niego już sprawdziłeś. Tak samo, jak stan mas w pojeździe?...
Układów elektronicznych nie analizuje się jak powieść literacką. A kolega tak robi. Należy narysować schemat ideowy i zastrzałować napięcia prądy w o czkach. Spadek napięcia z diod D1-D3 służy do zasilania LED, Zgadza się. z drugiej strony jest to prostownik jednopołówkowy, Nieprecyzyjne określenie. a że w sieci napięcie jest przemienne to żeby nie...
Mam wrażenie, że cała ta dyskusja to wymyślanie koła od nowa. Wszystkie regulatory prądnic opartych o stałe magnesy są regulatorami stratnymi , tu się nie sprawdzi żaden regulator szeregowy, chyba, że taki na wzór modułu "ELBA" jaki był montowany w niektórych Simsonach. Tamten jednak też nie był doskonały bo jednopołówkowy i tyrystorowy czyli wprowadzał...
Napisałeś: Jeśli Romet przepala żarówki 12V to cewki trzeba dalej przewijać? Oczywiście! Nie napisałeś jakiej mocy żarówki przepala, a to jest najważniejsze! Widać że nie rozumiesz działania prądnicy ze wzbudzeniem od magnesów trwałych. A szczególnie jej zachowania pod różnymi obciążeniami. Napiszę tylko, że jest to źródło napięcia o dużej impedancji...
Widzę kolejne podejście do stworzenia perpetum mobile lub nalewania z próżnego. Tego ostatniego nawet Salomon nie potrafił. sebasuper co tak na prawdę chcesz osiągnąć? Jeżeli tylko uzyskać instalację 12V, to no problem. Gorzej będzie z żarówką reflektora, bo takich samochodowych na 5W nie produkują... No może trochę przesadziłem.. Zasada jest taka,...
Sprawdziłem ile prądzicha dają dwie cewki w moim komarku na wysokich obrotach daje 40V a na normalnych (podczas postoju) 12-13V bez obciążenia światłami itp. Zrobiłem fajne urządzonko które sprawuje się świetnie. jest To stabilizator napięcia który ładnie mi stabilizuje wcześniej sprawdzone napięcie do 14,4V. dołanczam też plik w którym jest schemat...
ja się zastanawiam czy takie rozwiązanie będzie w stanie ŁADOWAĆ aku. Dziś byłem w sklepie z częściami i jakoś sprzedawca wspomniał że w SIMSON'ach były zapłony elektroniczne ale ludzie wywalali i zamieniali na tradycyjne. Sam już nie wiem co dobre - pewnie to co mam i lepiej nie grzebać. Niemniej jednak w/w schemat byłby przydatny do podstawowego celu...
Witajcie Mam Simsona SR 50 i też ten temat mnie interesuje ponieważ w oryginale ładowanie akumulatora jest za słabe ( podobno max 2,5A ). W czasie jazdy jest o.k ale jak stoje na na skrzyżowaniu i mam włączone światło mijania i kierunki i stop to jest lipa bo wszystko przygasa. Jestem zdesperowany do tego stopnia że jak trzeba będzie to przewinę cewkę...
Ok. Model to popularny Simson S51 Comfort 6V Platynki. Cała instalacja została poprowadzona od nowa i nie ma jeszcze zamontowanego żadnego układu ładowania. Oryginalnie, jak już pisałem, jest prostownik 1 diodowy oraz dławik. Poza tym w tej samej obudowie prostownika znajduje sie drugi dławik ograniczający prąd światła stopu. Posiada on 3 cewki. 1 -...
Oba końce uzwojeń z cewek odpowiedzialnych za przyszłe łądowanie akumulatora podłączyłem do mostka prostowniczego KBPC5010, gdzie dalej przewody podłączyłem do przetwornicy Step Down no i tu się zaczynają schody. Jak to jest podłączone. Narysuj schemat ale uwzględniający położenie cewek i ich początki oraz końce. Zrobiłeś to zupełnie na pałę nie uwzględniając...
Cewki masują, simsonek pali na dotyk! Dodano po 3 Tylko na dwoch przewodach jest ideal 6,5V a na trzecim zaledwie 3V po dodaniu gazu rosnie do 6 ze schematu wychodzi ze to swiatlo stop. Czy to norma?
Jack63, znów się mnie czepiasz. Nie czepiam sie tylko prostuję wykoślawione informacje podawane przez ciebie. Uświadom sobie, że czytają je też ludzie z wiedzą mniejszą od twojej. Mieszasz im w głowach. Układ ładowania WSK rozumiem doskonale. A co w standardowej instalacji WSK175 jest do rozumienia??? Chyba tylko to że napięcia wyjściowe prądnicy,...
Tu masz schematy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Ja mam wszystkie światła z cewki. Z akumulatora ciągną mi tylko kierunki i klakson.
Regulator napięcia. Żaden regulator napięcia. To ogranicznik prądu ładowania (w tej konfiguracji) ze zintegrowanym ogranicznikiem prądu światła tylnego (drugi dławik) Układ ten ma jeszcze jeden odczep, między diodą prostowniczą a dławikiem dla pełnego prądu ładowania akumulatora.
Popatrzcie na starsze schematy do S50, S51, Schwalbe. Stop, ładowanie i tylne światło pozycyjne było zasilane z jednej cewki z odczepem przez dwa dławiki. Jeden dławik (z diodą) ograniczał prąd ładowania a drugi zapobiegał spaleniu żarówki tylnej lampy. Stop był podłączony bezpośrednio. Przy małej mocy cewki brakowało pradu na zaświecenie dwóch żarówek...
gdzie światła główne sa zasilane bezpośrednio z cewek ,,magneta" i poprzez diode to ładuje akumulator Powiem Ci, że aż takiego prostactwa nie widziałem. Jeśli światła zasilane są prądem przemiennym, to jest tam jakaś namiastka regulatora, która obcina "górkę", by nie popalić żarówek. Chyba, że w jakimś simsonie, gdzie bywała dioda i dławik. Są i takie...
nie w każdym iskrowniku simsona jest tylko jedno napięcie, zależy jaki masz ten iskrownik-prądnicę-zapłon różnie to zwią, w jednym jest całkowite 12v w innym 6v a jeszcze w innych są mieszane np zapłon 12v a ładowanie i akumulator 6v i masa jeszcze innych mieszanek , fabryka takie wypuszczała no i ok , a co jak ktoś sam jeszcze zmieniał którąś cewkę...
pilnie potrzebuje schematu simson sr50 12V jedna zarówka w tylnim świetle !!! Podaj markę, symbol i rodzaj urządzenia w temacie !!! Posty bez powyższego w tytule, następnym razem, będą przenoszone do KOSZA.
simson światła schemat simson światła simson słabe światła
hasło karty pamieci zewrzeć matryca samsung zgrzyt biegu
kocioł beretta super exclusive kocioł beretta super exclusive
Pasek klinowy do pralki Daewoo DWF-5590 DP - gdzie kupić? Podłączenie zasilacza 14V 4A do boomboxa 14.4V