Sprawdzenie oporu między wyprowadzeniami nie daje gwarancji zdatności do użytku regulatora. Dla sprawdzenia funkcjonowania lepiej wykorzystać schemat na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/4823033200_1...
Witam Przesyłam załączniki dotyczące głównego włącznika zasilania. Zwróć uwagę na styk B2. Wysyła do przełącznika adr w kabinie pulsujący sygnał gdy wystąpi usterka. Dla mnie odpowiedź prosta, jeżeli okablowanie jest w porządku(co sugerowałem do sprawdzenia na PW) to uszkodzony jest właśnie wyłącznik główny zasilnia E59, który znajduje się pod akumulatorami....
http://obrazki.elektroda.pl/3540912300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3540912300_1...
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Witam.Powinno pasować.
Proszę :D http://obrazki.elektroda.pl/1191993700_1...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Robin 23.. Ruzne alternatory wzbudzają się przy rużnych obrotach. Najlepiej wyprubować kilka zachodnich. Mnie świetnie startował taki cienki od skody. chyba przy 500 obr. Oczywiscie że szajbka ma nato wpływ. Oraz trochę moc zarówki kontrolki.Alternator z mechanicznym regulatorem powinien wzbudzać sie szybciej. Ponieważ prąd nie musi pokonywać barjery...
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
witam ja mam problem z takim http://obrazki.elektroda.pl/1198692900_1... alternatorem. Podlaczyl bym go do c 330 Te grube to rozrusznika ten 3 cienki pod kontrolke ale co z tym co jest z tylu ze sprubką ? Dodano po 0 witam ja mam problem z takim http://obrazki.elektroda.pl/1198692900_1... alternatorem. Podlaczyl bym go do c 330 Te...
witam! Czy mógł by ktos podac dokładny schemat jak polaczyc taki regulator do sprawdzenia na ,,stole"? Chcial bym go sam sperawdzic a nie wiem co gdzie podlaczyc do niego. Gdzie żarowka a gdzie zasilacz i miernik? Z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
+15 - Zielono/Czerwony L - Żółty/Czerwony W - Biały/Czarny BS - Czerwony
B+ ma tylko jedno podłączenie więc tam podłączasz /śruba jest dłuższa to tak jest mostek/ natomiast wtyczka musi być taka jaka ty masz ,alternator przykładowy jest do mistsubishi.P
Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
Do sprawdzenia inna ciekawa rzecz- jaki przewód idzie na instalację. 60 jest chyba najczęściej przerabianym sprzętem, zakładali prądnicę Star bo mocniejsza, Syrena bo plątała się w stodole, C28 bo była, od Białoruśki bo jeździli na bazar, t25, i wielu innych co kto napotkał. Szedł + na instalację, szedł - na instalację. Przed wpięciem trzeba sprawdzić...
Kontrolka się zapali jeśli napięcie dla komputera spadnie. Na klemach nie masz napięcia czy jak?
Witaj To powinno Ci pomóc: http://www.cartoontrabant.pl/literatura....
Tak samo się dzieje jak jest przerwa na D+
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, przełącznika "grzybka" i ewentualnie przełączników zwalniających hamulec wom-u. Problem wygląda na ewidentnie elektryczny. Alternator też dobrze byłoby sprawdzić - to, że ładuje to nie wszystko - sterownik na podstawie sygnału z alternatora sprawdza poślizg sprzęgła wom, jeżeli ma nieprawidłowy sygnał z alternatora...
Witam Posiadasz oryginalny schemat elektryczny. Grubość linii podpowiada jaki stosować przekrój przewodu elektrycznego.Linia przerywana to o ile pamięć mnie nie myli to 2.5mm. Musiałbym to sprawdzić.
Nie podałeś roku .
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Jasne że tak OK.P
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
mogl bys podac jak bardzo to obciaza diesla bo mi po glowie lata przenosna spawarka napedzana benzyniakiem. A jesli ktos byl by zainteresowany to mam jeden mostek kolo 250a do odstapienia z radiatorami Ciężko powiedzieć. Spawa się przeważnie na wyższych obrotach więc nie wyłapie spadku obrotow. Diesel Land Rover 2,5Tdi 113PS W internecie jest schemat...
Rozwiązanie z opornicą jest może i proste, ale nieeleganckie. Mnóstwo energii jest rozpraszanej w postaci ciepła (podczas pracy na I biegu). Z doświadczenia wiem, że wydajność alternatora w klasycznym amerykańskim aucie jest ledwo wystarczająca do zasilania podstawowych odbiorników, a co tu mówić o 2 prądożernych wentylatorach. Mam przyjemność jeździć...
http://obrazki.elektroda.pl/6364063800_1... Proszę.
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
krzychu001, bez przesady że alternator, tylko prostownik i RN w razie czego ;-) Hannesor regulator napięcia nie będzie Ci robił takiego bałaganu, bo on zasilany jest z dwóch źródeł: 1. plus wyłącznie PO KLUCZYKU poprzez kontrolkę ładowania akumulatora 2. wyjście prostownika wzbudzenia z prostownika wewnątrz samego alternatora (aby prąd z akumulatora...
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Witam alternator powinien podawać 13,8-14,4V. wskazany najwyższy parametr.Prosty sposób do sprawdzenia alternatora czy w ogóle daje oznaki pracy włączyć pełne obciążenie(światła) na wolnych obrotach i dodać gazu sprawdzając czy zwiększy się jaskrawość świateł. Inny sposób to włączyć światła na wolnych obrotach i zdjąć klemę -, zwiększyć pomału obroty...
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Schemat przykładowy alternatora do fiata
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem toyoty. Przyszedł czas wymiany w niej paska klinowego. Przeszukując internet nie znalazłem nic na ten temat ( jak i pomoc tzw. znawców na forum też okazała się do niczego nieprzydatna ), rynek książkowy w Polsce omija toyoty , więc postanowiłem opisać schemat wymiany paska klinowego w toyocie corolli 1,6 16V VVti...
A o który schemat pytasz? Jeśli vlt2 to ja użyłem wtyczki do Explorera - poszukaj czegoś takiego: DjVuWebBrowserPlugin , jeśli ci się nie uda daj e-maila, mogę ci podesłać. Ale swoją drogą ten schemat nie jest dla początkujących, ja w każdym razie nic z niego nie łapię - jakieś dziwne oznaczenia i brak opisów. Wziąłem się za robienie falownika sporo...
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu alternatora. Kopałem troszkę w internecie nigdzie nie mogę znaleźć schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5144825300_...
Proszę rysunek 1. wersja bez klimatyzacji,rysunek 2. wersja z klimatyzacją. http://obrazki.elektroda.net/84_12522258... http://obrazki.elektroda.net/74_12522258...
Ja bym zmienil regulator. Masz bosch czy valeo? Po objawach 99% boscha ;)
Tutaj jest co nieco o regulatorze napięcia w alternatorze. Może się przydać: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Proście, a będzie wam dane..... http://obrazki.elektroda.net/25_12660010... http://obrazki.elektroda.net/94_12660010... Czarny przewodzik to masa regulatora. Co jeszcze chcesz wiedzieć?
Witam, Jak w tytule potrzebuję schematu podłączenia alternatora takie jak na zdjęciu, (taki mam założony) to ciągnika Pronar Belerus, Liczniki mam jak na zdjęciu. Liczniki są już sprawne, instalacja sprawdzona, Do śruby m6 plus z akumulatora, obok m5 minus a do m4 ? Mam wolne dwa kable z instalacji jeden do przekaźnika w kabinie drugo do obrotomierza...
Kolego jacekko63 schemat, który podałeś jest do U 360 z prądnicą, alternator był montowany pod koniec 1988 roku, ale dla silników AD3.152UR i modelu, U 360-3p. W załącznikach kompletna instalacja C360 z opisami, oraz instalacja C360-3p z alternatorem.
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
http://obrazki.elektroda.net/30_12767857... http://obrazki.elektroda.net/30_12767857...
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Na początku tego działu jest objaśnienia jak podłączać ten alternator!
Witam, zakupiłem ostatnimi czasy dany alternator, czy to prawidłowe podłączenie tego alternatora? Przepraszam za niestaranny schemat. http://obrazki.elektroda.pl/5156893200_1...
Ale one mają grzać po odpaleniu . Nie pamamiętam do jakiej temperatury bo to stare auto.
Przestrzennie ma być tak: http://obrazki.elektroda.pl/8568284400_1... Przekroje: alternator - rozrusznik = 6mm²; rozrusznik - akumulator = 25mm². ____________________________ Temat może zamknąć także sam Kolega, klikając na odpowiednią opcję na dole. Pozdrawiam!
To podłączaj wg załączonego schematu.P
Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Witam wszystkich serdecznie chciałbym się podpiąć pod prośbę o schemat elektryczny do opla Tigra 1.4 2005.problem jest z dachem nie otwiera się.Znalazłem jeden spalony bezpiecznik,przewinołem silniczek pompy dachu i nic nie działa za wszelką pomoc serdecznie dziękuję
Ten alternator jest z wbudowanym regulatorem . Gruba śruba na+ akumulatora a cieńsza na kontrolkę od ładowania. Masa jest w obudowie. Nie kombinuj inaczej.
Również poszukuję, choćby opisu bezpieczników :< Jeżeli potrzeba, to sam zrobiłem schemat do tylnej klapy i alternatora, bo takie usterki naprawiałem i chciałem mieć opis na przyszłość.
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Tutaj jest schemat
Masz przecież schemat .Tyle wystarczy.
Witam. W załączniku masz schemat.Pozdrawiam Waldec
Sam naprawia Peugeot 306 http://www.5fantastic.pl/plikosfera/1670...
Mistrzu, spiąłeś dwa regulatory w szereg - po co? Do zacisku D+ powinna być podłączona tylko lampka, zapięta drugim końcem pod zacisk "15" stacyjki. Ten regulator RNA wyrzuć, jest niepotrzebny.
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Skoro nie świeci lampka po podłączeniu do alternatora a świeci gdy ten przewód dotyka do masy to uszkodzony alternator.
Sa linki na schematy elektryczne ale nie widze na regulator (regler).
Obrotomierz dziala po "W" a wzbudzanie jest po stacyjce. Działają lampy robocze i drogowe na zapłonie??
Obejrzyj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A jeżeli będzie mało to masz u góry przycisk "szukaj" i wpisz : alternator
Poprawiony schemat.
LR1100-502E masz taki alternator a w nim piny( L W ) tzn L-lampka i W-obrotomierz. Jeśli chodzi o druga czesc twojego pytania to tak LR170-420 jesli mowisz o tym alt to prosze lewy gorny pin S-(b+ sensor akumulatora) prawy gorny L-(lampka) dolny lewy N-(obrotmierz) i prawy dolny IG-(b+ stacyjka tzn plus po stacyjce) dla zobrazowania tematu http://obrazki.elektroda.net/89_12620109...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Schemat z postu nr.14 nie ma prawa poprawnie pracować. To przecież schemat zwykłego obcowzbudnego alternatora szesciodiodowego, wiec czemu nie miałby poprawnie pracować?
Witam Prądnicy czy alternatora?
Ładowanie jest bo żarówka gaśnie po uruchomieniu alternatora, Na internecie są schematy złącza alternatora, podłącz odpowiednio i po temacie.
Co to za wynalazek? Kto cos takiego popełnił? I czemu nie da się wyprowadzić regulatora na zewnątrz?
Witam . Ilu pinowa jest na wtyczka i jakie mają oznaczenie pinów alternatora,czy identyczne co w starym alternatorze.Często regulatory podróby nie współpracują z instalacją samochodu.Może być problem z instalacją.
narazie nie ma wogle bo likwiduje system start stop i robie na zwkly , cena alternatora zwaliła mnie z nóg (sprzedawce jak sprawdził też)
witam przymierzam się do wymiany starego popsutego regulatora napięcia dwu wsówkowego na nowy 3 stykowy potrzebuję schematu połączenia całego alternatora typu a111e i regulatora reo-28 począwszy od akumulatora na woltomierzu i przekażnikach skończywszy z góry dziękuje za podpowiedzi
Którą wersję alternatora masz? U Ciebie nie będzie tak prosto bo ze schematu instalacji wynika że alternator dawał też napięcie na układy zabezpieczeń. Coś poradzimy. Na dodatek nie ma tu typowej stacyjki.
Schemat do alternatora i ZBR oraz EDC mam, ale już schematu ADR nie mam.
Bardzo proszę 103 :D
Sterowanie alternatora jest z EMS, przewody są krótkie także nie powinien być ci potrzebny schemat, jeśli jesteś pewien że alternator jest dobry(kiedyś miałem uszkodzony nowy z pudełka) i nie ma ADR to masz uszkodzony EMS.
Witam, czy ktos ma schemat podlaczenia alternatora 8200960536 z Laguny III? http://obrazki.elektroda.pl/9731789600_1...
Poszukuję schematu instalacji do koparki BIAŁORUŚ a szczególnie schematu podłączenia alternatora z regulatorem napięcia i wskaźnikiem ładowania
Mam pytanko odnośnie szczotek http://obrazki.elektroda.net/43_12901898... To wycięcie na szczotce to wskaźnik zużycia?[/img]
Witam, poszukuję literatury na temat alternatora kompaktowego, a konkretnie schematu podłączenia do regulatorów napięcia o różnej ilości pinów m.in. jak również do regulatorów wielofunkcyjnych. Czy Ktoś może pomóc ?
Chłopie, za dużo kombinujesz. Trzymaj się jednego schematu, bo zaraz coś spalisz.
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
Szukam schematu podłączenia alternatora w oplu astrze 1,5 (isuzu 4 styki).Pozdrawiam
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Będziesz musiał zmienić koło pasowe na typowe, może od prądnicy ale nie wiem czy nie za duże.
Grzałki - bez sensu. Trzeba zastosować "aktywne obciążenie" na tranzystorze. Kilka ciekawych i prostych schematów było na forum.
Możesz. Ponownie odsyłam do schematów obu rodzai alternatorów. Z malucha ze szczotkami izolowanymi od masy i z poloneza z jedną szczotką na masie. Więc przełączenie nie powinno stanowić problemu. Możesz dać większą żarówkę. Możesz dać równolegle do istniejącej rezystor.
Podłączasz go dokładnie tak, jak masz na schemacie.
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Potrzebny mi jest schemat podłączenia alternatora 24V (MTZ). są dwa wyjścia: + i D (rosyjskie).
W pozostaje wolny, B+ główny przewód do rozrusznika na śrubę gdzie przychodzi "główny" prąd z akumulatora. Lampka kontrolna na zacisk D+, będzie to najmniejszy z tych trzech konektorków. Regler dotychczasowy wyrzucamy. Przewód najlepiej dać "linkę" 10mm² - to nie żart i nie ma przecinka, dziesięć milimetrów! http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
schemat sprawdzenia tyrystora schemat sprawdzenia domofonu schemat alternatora
zegar regulator testy akumulatorów model płyty głównej laptopie pavilion
citroen berlingo player internetowy
Piszczenie komputera przy wyłączaniu - przyczyny i rozwiązania Instrukcja obsługi Mio Spirit 487 - gdzie znaleźć?